Mielipiteitä myytävistä a5:sta

Aloittaja impi, 09.03.13 - klo:19:58

« edellinen - seuraava »

impi

Ajattelin avata ketjun, missä voisi kysyä muiden mielipiteitä myynnissä olevista a5:sta.

Kuumeisesti itse yritän etsiä sopivan hintaista ja kaikki kriteerit täyttävää autoa. Alla oleva auto kiinnostaa minua kovasti ja täyttääkin lähes kaikki kriteerit, mutta kyseinen yksilö on ollut leasingautona Arval yhtiöllä Saksassa. Tämä leasing on ehkä auton ainut miinus. Rekisteröity 6/2010, joten kilometrit voisivat ehkä pitääkin paikkaansa. Takuun tuohon saa (20 000km tai vuosi). Otanko suunnattoman riskin tai teenkö tyhmät kaupat, jos tarjoan 39 000e ja myyjä hyväksyy tarjoukseni? Mitä olette muuten mieltä Saksalaisen leasingauton ostosta? Kiitos mielipiteistä jo etukäteen :)

http://www.nettiauto.com/audi/a5/5403682

Pekka T


Hyvältä vaikuttaa ja todella hyvät varusteetkin vielä.
Näillä 2.0 TFSI koneilla on joillain yksilöillä todella suuri öljynkulutus, tämä kannattaisi vielä selvittää vaikka autossa takuu onkin.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Ifa

Hyvältähän tuo näyttää minustakin, ei muuta kun autoa koeajolle/vikakoodit lukuun ja käyt marmorilta kyselemässä autosta "historia" tietoja
onko kolhittu tai muuten korjattu enemmältikin...
(Aikas paljon meinaat saada tinkattua hinnasta pois ::)
A5 Cab

impi

Kiitos mielipiteestä. Pommitan heti lisäkysymyksillä  ;D Miten tai millaisella kysymyksellä tuo öljynkulutus pitäisi selvittää (kuluttaako paljon öljyä?) Olen melko noviisi näissä hommissa, koska pitkään olen sinnitellyt ilman autoa ja nyt ensimmäistä autoa olen vasta hankkimassa. Lohkolämmitin tuohon pitää asentaa, mutta se onnistunee helposti jälkikäteen? Mitä olet mieltä minun "mittarinruuvauspelosta"? Avaimestahan kilometrit voi luetuttaa, mutta se minulle on vielä hieman epäselvää, vaikka aiheesta paljon olen yrittänyt lukeakkin, voiko avaimeen tallentuvia kilometrejäkin muuttaa? Myyjä sanoi, että huijatuksi tuleminen kilometrejen suhteen on käytännössä nolla.

Hyvin myyjä on jo tullut hinnassa vastaan, joten katsotaan mihin hintaan lopulta päädytään. Pitää ensi viikonloppuna käydä koeajamassa. Vielä tulikin mieleen kannattaisikohan auto käyttää autotohtorilla vielä kilometrejen arvioimiseksi?

monster

Autotohtori ei kyllä osaa kilometrejä tsekata. Tekevät käytännössä katsastuksen autolle ja tsekkaavat silmämääräisesti auton kuntoa. Pyydät vaan täältä foorumilta pari "kokenutta" autonostajaa mukaan autoa katsomaan. Katsotte auton yhdessä läpi.

Liisari historiasta en olisi huolissaan. Auton kuntohan ratkaisee. Samalla tavalla omia autoja toiset pitää huonommin ja toiset paremmin kuin liisareita.

ex:t: F31, B9, B8 TDIq, A3 8V 2.0TDIq, B7 DTM, B7 3.0TDIq, A6 4F, A3 8p, B6 1.8Tq+1.9TDIq, Audi Coupe Quattro 2.8, Skoda Yeti 4X4, Ocu II 4X4 TDI, VW Golf II+IV+V GTI // Subaru Forester XT, Dacia Duster 1.5dci 4wd, Alfa 159 Q4 2.4JTDm, Clio Sport RS III, Peugeot 205 GTI

rob-s

Lainaakäyt marmorilta kyselemässä autosta "historia" tietoja onko kolhittu tai muuten korjattu enemmältikin...

Eikös tämä ollut Saksasta tuotu? Tällöin marmori ei luultavammin kauheasti voi auttaa vastaamisessa..

LainaaOtanko suunnattoman riskin tai teenkö tyhmät kaupat, jos tarjoan 39 000e ja myyjä hyväksyy tarjoukseni?

Tekisit mielestäni todella hyvät kaupat mutta jotenkin epäilen ettei hyväksy tarjoustasi. Vaikka on ostajamarkkinat niin ei niissä tuhansien eurojen tinkaamisvara ole.

Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Neppis

Mun edellisessä A6:ssa oli 2.0 TFSI ja siinä "moottoriöljynpoltto" mustasi pakoputkien päät aivan mustiksi, joten tuon nyt ainakin voi silmämääräisesti tarkistaa. Tosin kun näitä ffixataan myyntikuntoon, niin saattavat putsata putkienkin päät(?).
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Ghzeit

Ei varsinaisesti kuulu A5, mutta oma pirssi on kanssa tuolla 2.0 TFSI. Öljyä menee ~5-7dl/huoltoväli mutta putken päät on pikimustat  :) Tämä ei ehkä ole paras indikaattori
Valakia Octavia RS TFSI BWA '07 - Hyviä kilometrejä, missä menetkään!
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=13852.0

Docw

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 10.03.13 - klo:08:37
Eikös tämä ollut Saksasta tuotu? Tällöin marmori ei luultavammin kauheasti voi auttaa vastaamisessa..

Omien jenkkituontien huoltohistoriat muuten näkyi kotimaisella marmorilla ihan kokonaisuudessaan. Taitaa tallentua valmistajan järjestelmään nuo huoltokäynnit.

rob-s

LainaaOmien jenkkituontien huoltohistoriat muuten näkyi kotimaisella marmorilla ihan kokonaisuudessaan. Taitaa tallentua valmistajan järjestelmään nuo huoltokäynnit.

Enpä tiennyt. Kolari- ja ei auktorisoiduilla korjaamoilla suoritetut tapahtumat eivät varmaankaan näy.

Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

monster

VAG:llähän on euroopan laajuinen huoltotietokanta josta löytyy kaikissa eri maissa tehdyt merkkihuoltojen huollot. Suomi taisi liittyä viimeisten joukossa tuohon eurooppa huoltotietokantaan pari vuotta sitten. Kukapa toisaalta suomalaista alkuperää olevaa SUOMI autoa ostaisi niin ei tuolla muiden maiden ihmisille ole väliä :=)
ex:t: F31, B9, B8 TDIq, A3 8V 2.0TDIq, B7 DTM, B7 3.0TDIq, A6 4F, A3 8p, B6 1.8Tq+1.9TDIq, Audi Coupe Quattro 2.8, Skoda Yeti 4X4, Ocu II 4X4 TDI, VW Golf II+IV+V GTI // Subaru Forester XT, Dacia Duster 1.5dci 4wd, Alfa 159 Q4 2.4JTDm, Clio Sport RS III, Peugeot 205 GTI

Rauska

Jos takuu kattaa sen valmistajan arvon 0,5l/1000 km öljynkulutukselle, niin sitten kaupoille.
Kulutuksen voi siten mitata tuon 20000km:n aikana jos vaikuttaa suurelta.
Kannattaa seurata sitä kulutusta näytöstä ohjeiden mukaan, jos saat takuun.

Minulla aikanaan kulutti 0.8 l/1000 km ja männät vaihdettiin takuuna.
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Ton-1

En tiedä kuinka paljon sinulle tulee kilometrejä mutta jos tulee kohtuu paljon niin tuon ostaessasi ( nyt miltei 90 tkm. lasissa) olet pian taas vaihtorumban edessä ? Itse maksan mieluummin hieman extraa vähänajetusta kuin että ostan 'väkisin' enemmän ajetun näennäisesti halvemmalla hinnalla. Mutta on ihan oma mielipide.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

impi

Ensimmäistä autoa ostamassa, joten kilometrejä en osaa tarkasti arvioida. Tuskin tulee yli 25 000km/vuosi. 200 000km astihan tuolla varmasti helposti ajaisi?

lemmentalja

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 10.03.13 - klo:12:53
Jos takuu kattaa sen valmistajan arvon 0,5l/1000 km öljynkulutukselle, niin sitten kaupoille.
Kulutuksen voi siten mitata tuon 20000km:n aikana jos vaikuttaa suurelta.
Kannattaa seurata sitä kulutusta näytöstä ohjeiden mukaan, jos saat takuun.

Minulla aikanaan kulutti 0.8 l/1000 km ja männät vaihdettiin takuuna.

Monesti nuo lisätakuut/turvat eivät kata poikkeavaa öljynkulutusta. Tämän tarkistaisin jos mietityttää...
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Ifa

Lainaus käyttäjältä: impi - 09.03.13 - klo:20:38
Hyvin myyjä on jo tullut hinnassa vastaan, joten katsotaan mihin hintaan lopulta päädytään. Pitää ensi viikonloppuna käydä koeajamassa. Vielä tulikin mieleen kannattaisikohan auto käyttää autotohtorilla vielä kilometrejen arvioimiseksi?
Unohda ne tohtorit  ;D
Käyt marmorilla kysymässä auton huoltohistoriasta, tuohon on ainakin tehty 30tkm ja 60tkm huollot + kaikki mitä takuuseen on korjattu muuta mahdollista
vikaa, ja tosiaan VIN numerolla löytyy kaikki merkkilliikkeessä autolle tehdyt toimenpiteet, myös ne kilometrilukemat/päiväykset  jos epäilyttää...
A5 Cab

impi

LainaaKäyt marmorilla kysymässä auton huoltohistoriasta, tuohon on ainakin tehty 30tkm ja 60tkm huollot + kaikki mitä takuuseen on korjattu muuta mahdollista
vikaa, ja tosiaan VIN numerolla löytyy kaikki merkkilliikkeessä autolle tehdyt toimenpiteet, myös ne kilometrilukemat/päiväykset  jos epäilyttää...

Mitäs tuolla marmorilla nyt tarkoitetaan? VIN numerolla näkyy siis kaikki merkkiliikkeen toimenpiteet, mutta se ei takaa etteikö kilometrejä olisi muutettu? Voiko noista kilometreistä saada 100% varmuutta mitenkään?

rob-s

LainaaVoiko noista kilometreistä saada 100% varmuutta mitenkään

Enpä olisi niistä niin huolissaan kun auto on 2010 ja lähes 100tkm ajettu. Kannattaa käydä tutustumassa itse autoon ja sen yleisilmeeseen.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Trifid

Lainaus käyttäjältä: impi - 10.03.13 - klo:20:47
Mitäs tuolla marmorilla nyt tarkoitetaan?

Marmori= merkkiliike = Audin jälleenmyyjä.
Vw Golf First Edition Style 1,5 eTSI 110 kW (MHEV) DSG-automaatti 2020

Poikarukka

#19
Kaupat oli lopputarkastusta vaille valmis. Ei kun koeajolle ja tarkastamaan että on mitä pitää..
http://www.nettiauto.com/audi/a5/5038373

Aina autoa ostaessa kysyn aina seuraavat asiat.
-Onko Tuontiauto
-Onko Kolaroitu
-Onko ollut yksityisellä
-Eihän ole ollut vuokrauskäytössä / leasing

Myyjä voi jättää kertomatta asian se ei ole kaupanpurun peruste. Jos kysytään suoraan on vastattava. Jos erheellistä tietoa tulee on se kaupan purun perusta. Siksi aina suorat kysymykset.

Puhelimessa jäi pieni yksityiskohta mainitsematta (Kysyin kyllä asian - vastaus oli kutakuinkin ei tiedossamme, mutta kaikki mahdollista kun autoa muuallakin huollatettu) ja ajoin 100km hakemaan autoa.

Paikan päällä sitten muistui, että onhan tähän saatettu takapuskuri vaihtaa ehkä takalamppukin.
Sanoin asiaan että jos asianmukaisesti merkkiliikkeessä tehty korjaus löytyy siitä audin tietokannasta tiedot. Jos ei tietoja / osaluetteloa - Ei kauppaa, jos ei asianmukaisesti korjattu ei kauppaa.
Käyn sillä koeajolla hae sinä tiedot sanoin myyjälle. Auto sinänsä ihan OK. Tulen takaisin ja katselen vähän tarkemmin. Maalisauma menee katon urassa ja näkyy selvästi kun katsoo. Kynnyskotelossa maalipisaroita.

Koeajon jälkeen asia oli "löytynyt" tiedoista. Olipa vielä löytynyt edellisen omistajan tiedotkin ja jopa miten tapahtuma käynyt. Rattijuoppo ajanut pahki parkitettuun autoon ja koko kylki paneeli vaihdettu (sen lisäksi puoli konttia ja hiluja). Sitten tulikin tekstiä kuin Runebergillä runoa. Jäi tuo kasa kauppaan. Kyllä vitahutti ajaa sekunvain katsomaan 200km. Asia oli varmasti liikkeellä tiedossa ja ehditty kaivaakin asiasta tiedot kun auto pitkään ollut myynnissä. Parasta että audinmerkkiliike ja ymmärsin että jopa heillä korjaus tehty. Tekisi mieli tehdä viralliselle maahantuojalle ilmoitus tästä hommasta. Toki sinänsä mitään väärää ei ole tapahtunut. Minkä sille voi jos vuoden liikkeessä seisseeseen autoon ei tarkisteta historiaa eikä kukaan muista liikkeessä asiaa.

Kolarikorjauksesta ei ikinä tule samanlaista kuin tehtaalla. Otappa se riski, että jotain porsii ja ihan varmasti porsiikin.
Pidä turvaväli - takanasi.
Audi A6 3.0BiTdi

V-O

Eikös rekisterinumeron perusteella saa selville aika moni noista Poikarukan kysymyksistä? Saakohan tuolta selville mahdollisen "kakkoshaltijan"?

Ex-leasingauto ei minusta aina ole huono tai negatiivinen asia. Monessa yrityksessä auto on silloin ollut yhdellä haltijalla ja säännöllisesti huollettu merkkiliikkeessä.

Mutta on toki poikkeuksia, aivan varmasti.

Poikarukka

Saa merkkiliikkeessä, kun kysyy ja kysyinkin. Audilla hyvä tietokanta omista töistään. Leasarit ja vuokravehkeet yleensä pidetty meiningillä otetaan iloirti kun ei tarvi miettiä huoltoja. Ovat kaikki sopparissa ja vuokravehkeitä en edes viitsi kommentoida. Toki jokainen auto yksilö. Tämä siis vain oma kysymyslistani.
Pidä turvaväli - takanasi.
Audi A6 3.0BiTdi

teedeeii.

Eihän tuo 100 km/sivu ole mikään autonhakumatka, tuon verran ajaa huvikseen. Itte olen ostanut kolme edellistä autoa yli 400 km:n päästä, eikä sekään ole ku päivän reissu, siis 400 km suuntaansa ja vielä kotiin samana pvänä.

muuli1010

Lainaus käyttäjältä: Poikarukka - 21.03.13 - klo:13:25
Kaupat oli lopputarkastusta vaille valmis. Ei kun koeajolle ja tarkastamaan että on mitä pitää..
http://www.nettiauto.com/audi/a5/5038373

Aina autoa ostaessa kysyn aina seuraavat asiat.
-Onko Tuontiauto
-Onko Kolaroitu
-Onko ollut yksityisellä
-Eihän ole ollut vuokrauskäytössä / leasing

Myyjä voi jättää kertomatta asian se ei ole kaupanpurun peruste. Jos kysytään suoraan on vastattava. Jos erheellistä tietoa tulee on se kaupan purun perusta. Siksi aina suorat kysymykset.

Puhelimessa jäi pieni yksityiskohta mainitsematta (Kysyin kyllä asian - vastaus oli kutakuinkin ei tiedossamme, mutta kaikki mahdollista kun autoa muuallakin huollatettu) ja ajoin 100km hakemaan autoa.

Paikan päällä sitten muistui, että onhan tähän saatettu takapuskuri vaihtaa ehkä takalamppukin.
Sanoin asiaan että jos asianmukaisesti merkkiliikkeessä tehty korjaus löytyy siitä audin tietokannasta tiedot. Jos ei tietoja / osaluetteloa - Ei kauppaa, jos ei asianmukaisesti korjattu ei kauppaa.
Käyn sillä koeajolla hae sinä tiedot sanoin myyjälle. Auto sinänsä ihan OK. Tulen takaisin ja katselen vähän tarkemmin. Maalisauma menee katon urassa ja näkyy selvästi kun katsoo. Kynnyskotelossa maalipisaroita.

Koeajon jälkeen asia oli "löytynyt" tiedoista. Olipa vielä löytynyt edellisen omistajan tiedotkin ja jopa miten tapahtuma käynyt. Rattijuoppo ajanut pahki parkitettuun autoon ja koko kylki paneeli vaihdettu (sen lisäksi puoli konttia ja hiluja). Sitten tulikin tekstiä kuin Runebergillä runoa. Jäi tuo kasa kauppaan. Kyllä vitahutti ajaa sekunvain katsomaan 200km. Asia oli varmasti liikkeellä tiedossa ja ehditty kaivaakin asiasta tiedot kun auto pitkään ollut myynnissä. Parasta että audinmerkkiliike ja ymmärsin että jopa heillä korjaus tehty. Tekisi mieli tehdä viralliselle maahantuojalle ilmoitus tästä hommasta. Toki sinänsä mitään väärää ei ole tapahtunut. Minkä sille voi jos vuoden liikkeessä seisseeseen autoon ei tarkisteta historiaa eikä kukaan muista liikkeessä asiaa.

Kolarikorjauksesta ei ikinä tule samanlaista kuin tehtaalla. Otappa se riski, että jotain porsii ja ihan varmasti porsiikin.

Pari vuotta sitten vanha liisarini tuli kaupan pihassa vastaan ja huomasin etta sama kylki mika oli ottanut kaytossani hieman osumaa oli nyt sitten jo ruosteessa. Koska auto oli liisari niin se oli korjattu merkkiliikkeessa ja viela melko kalliilla, mutta eivat nakojaan siellakaan osanneet kun ruostetta oli jo pukannut pintaan.

Mikali kaveri olisi ollut autonsa kanssa parkissa niin olisin kylla maininnut siita etta tyolla piti olla takuu mutta koska nain auton vain vilaukselta niin homma jai siihen enka tieda kuittasiko "omistaja" ruosteen suunnattomalla ketutuksella vai saiko liikkeen korvaamaan vahingon, maalitakuuhan on vain kolme vuotta joten saattapi olla niin etta artisti maksoi mahdollisen korjauksen sitten itse.

Kolarikorjaus voidaan suorittaa todella hyvin tai todella huonosti ja kaikki muut variaatiot tuossa valilla ovat myos mahdollisia mutta ainakin mina suhtautuisin varsin varauksellisesti uudehkon / arvokkaan kolarikorjatun auton hankkimiseen silla tiettyja riskeja tuossa on, joten ainakin hinna pitaa olla kohdillaan.

Rinkulakeula

Lainaus käyttäjältä: Poikarukka - 21.03.13 - klo:13:39
Leasarit ja vuokravehkeet yleensä pidetty meiningillä otetaan iloirti kun ei tarvi miettiä huoltoja. Ovat kaikki sopparissa ja vuokravehkeitä en edes viitsi kommentoida. Toki jokainen auto yksilö. Tämä siis vain oma kysymyslistani.

Jaa... no minulta saa vuoden kuluttua todella hyvin pidetyn F10: n. Itse pidän liisaria kuin omaani, sitä paitsi leasing- sopimuksessa on kohtuullisen tarkaan määritelty mm. maalivauriot, kolhut tai ikkunoiden särkymiset.
Rinkulakeula vaihtui munuaiskeulaksi

Poikarukka

#25
Nautin ajamisesta ja 100km suuntaa ei ole pitkä matka. Lähde töistä kesken päivän. Siivoa auto ja pakkaa renkaat jne. Maksa kulut polttoaineista jne. ihan vain sen takia että automyyjä ottaa tietoisen riskin että hyvällä tuurilla ostaja on autoista tietämätön ja ostaa sen. Aika saakelin räikeä homma. Toki sain tiedon suoraan kysymykseen aikani jankkaamalla. Mitä sitä hosuu, oma moka. Tänne laitan tiedon niin edes joku välttää sen vaivan. Toki jos ratkaisun tekee tietoisesti ja haluaa kolariauton on se saatava halvemmalla. Todellakin siitä pitää kertoa.

On kokemuksia kolariautoista, joka myytiin "tietojemme mukaan kolaroimattomana" ja toiseen en sotkeennu koskaan. Senkin muuten myi kyseisen ketjun liike. Automyyjä vain kuittaili audiliikkeessä että onhan niitä tekijöitä, kun mainitsin kokemuksistani. Olin ihan hiljaa ja mietin on joo.. Pidä tunkkisi.

Jokainen auto on yksilö. Kuten tämäkin tarina opettaa.
Taitaa olla homma löytää 2.0TFSi coupe manuaali quattro järkevällä hinnalla ja kilsoilla. Saksassakin tuntuu olevan aika vähän tarjolla.

Vaikka miten hyvin korjataan ei metallin jäykkyys tule samaksi. Hitsauksen lämmön vaikutus?. Ruostesuojaus jos auto tehtaalla ui kattoa myöten elektrostaattisessa liouksessa (?). Sinkitykset jne. Ihan oikeasti älkää insinöörille selittäkö, että se on samanlainen kuin tehtaalta. Ei ikunapäivänä. Se että onko merkitystä käytännössä ajamiseen tai pysyykö maalit pinnassa. Voi olla että pysyy, mutta kannattaako riski?

Jos jollakulla on aikaa ja mielenkiintoa. Soittakaas ilmoituksen numeroon ja kysykääs auton historiasta. Onko muisti mennyt päivässä kahdessa?
Pidä turvaväli - takanasi.
Audi A6 3.0BiTdi

V-O

#26
Lainaus käyttäjältä: Rinkulakeula - 21.03.13 - klo:14:33
Jaa... no minulta saa vuoden kuluttua todella hyvin pidetyn F10: n. Itse pidän liisaria kuin omaani
Samoin täällä. Kaikki palauttamani liisarit ovat olleet täysin moitteettomassa kunnossa. Edellinenkin punainen farkku joka palautui ei ollut koskaan pestetty harjakoneessa, vaan  aina käsin joko omassa pihassa tai autoliikkeen käsipesussa ja vahattu kerran vuodessa.

Eli ei toellakaan huonosti pidetty. Ilo on toki otettu irti kun ei ole tarttenu huolloista huolehtia. Mutta silti auto oli loistokunnossa käyttöni jälkeen ja huoltohistoria huoltokirjaa myöden täydellinen.

Meitä on tosiaan niin moneksi.

Poikarukka

Asiahan ratkeaa helposti sillä, että ostaa uuden. Ei tarvitse miettiä historiaa. Toisaalta, kun osaa katsoa ja ymmärtää tekniikasta, aika hyvin pystyy erottamaan rahanarvoiset yksilöt näistä kindereistä.
Pidä turvaväli - takanasi.
Audi A6 3.0BiTdi

mremonen

Lainaus käyttäjältä: V-O - 21.03.13 - klo:14:55
Samoin täällä. Kaikki palauttamani liisarit ovat olleet täysin moitteettomassa kunnossa.
+1

Huolloistakin vielä, kun ei tarvitse niistä maksaa, niin teetän ne viimeisen päälle. Ja joka huollossa kun alkaa se litania: "vaihdetaanko pyyhkijänsulat, lisätäänkö pissapojan neste, jne" sanon kaikkiin kyllä. Arvatkaa, mitä sanon oman auton kohdalla?

Koneessa olen nyt käyttänyt tuota liisaria kerran, muuten se pestään firman autohallissa käsin (painepesurilla). Ihan niin paljoa en tuota rakasta, että pesisin ja vahaisin itse käsin, mutta käsinvahaukset teetän myös firman pesupaikalla. Runtua tuo ei saa käytännössä koskaan, kun se on vaimon käytössä. Pari kertaa vuodessa otan sen itse ajelulle johonkin sopivalle asfalttipätkälle, jossa voi nauttia pienen auton kierrosherkästä koneesta.

Mutta ymmärrän kysyjääkin: jos ei historiaa tiedä, niin ei voi tietää. En ehkä itsekään ostaisi, jos en saisi edellistä omistajaa kiinni.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

Ton-1

Kiitokset Poikarukalle itsellensä hieman epämiellyttäväksi kääntyneestä kokemuksesta, ei tarvitse ihan kaikkien kokea tuota samaa.

Tommonen ( olla valmis vaihtoon kaikkien kamppeitten kanssa) tuntuu vielä pahemmalle kuin se että reenin jälkeen olet menossa saunaan ja se onkin kylmä  :P .
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy