Jäähdytys veden pinta laskee

Aloittaja okalli, 29.01.19 - klo:09:43

« edellinen - seuraava »

okalli

Moi, kyselen poikani puolesta. Hän osti käytetyn Volvon v70 2,0 diesel automaatti ajokilometrit 220 tlk vuosimalli 11.
Jäähdytys veden herja tulee kun ajaa autolla jonkun aikaa, eli oire on tämmöinen.
Vikavalo syttyy veden pinta on laskenut alle rajan ja herjaa keltaisella valolla. Kun auto on seissyt vähän aikaa ja aukaisee varovasti jäähdyttäjän korkkia nesteen pinta nousee normaaliin ja matka jatkuu. Autoa on tutkittu jo yhden kerran eikä vikaa löydy. Hyvät neuvot asiantunjoilta, kiitos jo etukäteen.

mujunen

Moro,

Omassa autossa (v70 D3, 2011, 163hv 5 syl.) Oli sama ominaisuus. Kannentiivisteen vaihto auttoi ko. Ongelmaan.  Kyseisestä viasta/ominaisuudesta löytyy runsaasti tarinaa esim. saksalaisilta foorumeilta, eikä tämä ollut vierasta myöskään merkkihuollolle. Kilometrejä oli remontin aikaan noin 230tkm.

okalli


mujunen

Lainaus käyttäjältä: okalli - 29.01.19 - klo:16:05
Kiitos vastauksesta

Minulle jäi muuten yhdet ylimääräiset venttiilinvarsien kumit. Jos on tarvetta niin kulujen hinnalla voin ne lähettää.

okalli

Nyt myyjäliike myöntää, että saattoi olla kannen tiiviste vika myytäessä. Mutta vaativat pojalta 1000â,¬ omavastuuta, ei kait se voi olla mahdollista kun vika on ollut jo ostaessa?

Rauta7

Lainaus käyttäjältä: okalli - 29.01.19 - klo:09:43
Moi, kyselen poikani puolesta. Hän osti käytetyn Volvon v70 2,0 diesel automaatti ajokilometrit 220 tlk vuosimalli 11.
Jäähdytys veden herja tulee kun ajaa autolla jonkun aikaa, eli oire on tämmöinen.
Vikavalo syttyy veden pinta on laskenut alle rajan ja herjaa keltaisella valolla. Kun auto on seissyt vähän aikaa ja aukaisee varovasti jäähdyttäjän korkkia nesteen pinta nousee normaaliin ja matka jatkuu. Autoa on tutkittu jo yhden kerran eikä vikaa löydy. Hyvät neuvot asiantunjoilta, kiitos jo etukäteen.
Parissa yli 200 000 km:a ajetussa D5:ssa ( taksi ja entinen taksi ) olen tavannut haljenneen sylinterilohkon.
Golfkärry Mk 7.5

Bisti

Lainaus käyttäjältä: okalli - 09.04.19 - klo:11:17
Nyt myyjäliike myöntää, että saattoi olla kannen tiiviste vika myytäessä. Mutta vaativat pojalta 1000â,¬ omavastuuta, ei kait se voi olla mahdollista kun vika on ollut jo ostaessa?

Jos kyseessä olisi jokin tavanomaisesti kuluva osa ja sen korjaaminen, niin auto tulisi silloin "parempaan kuntoon kuin tavanomaisesti niillä kilometreillä" jolloin omavastuu tai kulujen jakaminen voisi tulla kyseeseen. Tässä tapauksessa kyse on kuitenkin kannentiivisteen porsimisesta joka todennäköisesti aiheuttaa myös sen että kansi on nyt kiero ja vaatii koneistamisen. Kun kyseessä on kuitenkin sellainen osa jonka olettaisi kestävän koko auton eliniän (joka tosin nykyään kai lasketaan ~250tkm) niin en ainakaan mukisematta suostuisi tuohon. Lähtisin ehkä keskustelemaan kaupan purkamisesta ja katselisin jotain toista autoa.
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

VW Golf 1.5 eTSI 110kW First Edition -20
VW Caddy Maxi 1.4 TSI 96kW Trendline Business -19
Seat Leon ST FR 1.4 TSI 110kW -16 (ex)
Seat Exeo 2.0 TDI CR 105 kW Style -12 (ex)
VW Polo 1.2 TSI 66 kW Comfortline -14 (ex)
Touran 1.6 75 kW Conceptline -07 (ex)
Jetta 1.6 75 kW Comfortline -06 (ex)
Skoda Fabia Combi 1.4 74 kW (ex)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy