Tuo uusi Volvohan oireilee samasta vaivasta kun Ocu :(... Renkaat pikkasen liian pienet noissa pyöräaukoissa, vai onko tämä sininen Cross Country-malli?
-
(http://fotos.autozeitung.de/938x704/images/bildergalerie/2016/12/volvo-v60-2018-kombi-rmcardesign-02.jpg)
-
Mutta muuten oikein maukkaalta näyttää. Toivottavasti tässä alusta lopullisessa kuosissaan ja korkeudessaan:
-
(https://icdn-3.motor1.com/images/mgl/nwoqE/s4/volvo-v60-rendering.jpg)
onks noi kuvat oikeita vai vaan jotain photoshopattuja miltä ne voisi näyttää.
jos tossa keulassa ei olisi tota volvon logoa niin eipä juuri enää muista autoista eroa.
enemmän se kiinnosta ehkä se että missähän hintaluokassa nämä tulevat olemaan ei taida alle 40.000E enää mitään toivoa saada minkälaisia malleja
mihin tahansa XC40/XC60/V90/S90/XC90 kun lisää normi varustuksen niin hinta onkin jo 60K+.
Jengi valittaa aina että esim. Audit ovat kaikki samannäköisiä. Samat ihmiset voisivat nyt tulla valittamaan miten jokainen Volvo on ainakin edestäpäin täsmälleen saman näköinen, ja sisältä identtisiä ;)
Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 17.01.18 - klo:15:40
onks noi kuvat oikeita vai vaan jotain photoshopattuja miltä ne voisi näyttää.
jos tossa keulassa ei olisi tota volvon logoa niin eipä juuri enää muista autoista eroa.
enemmän se kiinnosta ehkä se että missähän hintaluokassa nämä tulevat olemaan ei taida alle 40.000E enää mitään toivoa saada minkälaisia malleja
mihin tahansa XC40/XC60/V90/S90/XC90 kun lisää normi varustuksen niin hinta onkin jo 60K+.
Niin? :o
Sit ostetaan halvempi tai ajetaan käytetyllä.
kuten sanoin niin jos ei jollain karvalakki mallilla halua ajaa jossa ei ole edes avaimetonta käynnistystä niin nykyisin se hinta luokka on siirtynyt selvästi korkeammalle.
mutta itse oman valintani tein ja siirryn toiseen merkkiin... sinänsä huvittavaa että hyvityshinta skodaan vaihdossa oli lähes 2000EUR parempi kuin olisi ollut uuten volvoon, joten ilmeisesti halusivat kovasti kaapata uusia asiakkaita....
Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 17.01.18 - klo:17:19
Niin? :o
Sit ostetaan halvempi tai ajetaan käytetyllä.
Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 17.01.18 - klo:15:40
onks noi kuvat oikeita vai vaan jotain photoshopattuja miltä ne voisi näyttää.
jos tossa keulassa ei olisi tota volvon logoa niin eipä juuri enää muista autoista eroa.
enemmän se kiinnosta ehkä se että missähän hintaluokassa nämä tulevat olemaan ei taida alle 40.000E enää mitään toivoa saada minkälaisia malleja
mihin tahansa XC40/XC60/V90/S90/XC90 kun lisää normi varustuksen niin hinta onkin jo 60K+.
Koitan vastailla ja kommentoida, jos vaan ymmärtä oikein kysymys:
Toki on photoshopattuja autolehdistön toimesta...
Ei kai sitten erotu, joku erottaa - joku toinen ei...
Alkaen-malli on ~40 K,, 39 900 ,...
Noo, mikä nyt on normi-varustus, varmasti on useita erilaisia mielipiteitä...
Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 17.01.18 - klo:17:52
karvalakki mallilla halua ajaa jossa ei ole edes avaimetonta käynnistystä
No joo, kuka minkäkin varusteen karvalakkiinsa haluaa...
Jos avaimeton käynnistys puuttuu, niin se ei ainakaan minun autosta karvalakkia. Minulle tuo ei ole karvalakki-kysymys, mutta siis oma mielipiteenhän tuo vain on.
Eilen julkaistiin uusi V60 ja omaan silmään näyttää hienolta, onnistuneelta luomukselta. Mitat ovat kasvaneet ja nyt autosta löytyy myös farkkumallin kokoinen tavaratila, 529 litraa. Mielestäni V60 on paremman näköinen kuin V90, joka näyttää ruumisautolta.
Iltis kirjoitti jo eilen tästä, keulakuva puuttuu.... tarkoituksellako ? Ensiesittely silti Geneven autonäyttelyssä.
https://www.is.fi/autot/art-2000005576859.html (https://www.is.fi/autot/art-2000005576859.html)
(http://preview.ibb.co/ggO3yH/Volvo_V60_2018_Neue_Infos_und_Leak_1200x800_ce1a6aa41623a76c.jpg) (http://ibb.co/e9nVdH)
(http://preview.ibb.co/eHHkCc/Volvo_V60_2018_Neue_Infos_und_Leak_1200x800_b7000dc1caba72fc.jpg) (http://ibb.co/gh9Mkx)
https://www.youtube.com/watch?v=xHI1wbAIVSc (https://www.youtube.com/watch?v=xHI1wbAIVSc)
https://www.youtube.com/watch?v=QgrmAyPYr3o (https://www.youtube.com/watch?v=QgrmAyPYr3o)
Aivan helvetisti paremman näköinen mitä 3-sarja, C-sarja tai täydellisesti feilattu "uusi" A4.
Lainaus käyttäjältä: vwmies - 22.02.18 - klo:08:30
Iltis kirjoitti jo eilen tästä, keulakuva puuttuu.... tarkoituksellako ?
???? keulakuva
https://www.media.volvocars.com/global/en-gb/models/new-v60/2019/photos (https://www.media.volvocars.com/global/en-gb/models/new-v60/2019/photos)
On kyllä komia peli. Takakonttikin alkaa olla jo sopivan kokoinen. Mielenkiinnolla odottelen mihin hinnat asettuu.. Ei varmaan varaa ole ostaa mutta ainahan sitä suap toivoa..
Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 22.02.18 - klo:07:15
Eilen julkaistiin uusi V60 ja omaan silmään näyttää hienolta, onnistuneelta luomukselta. Mitat ovat kasvaneet ja nyt autosta löytyy myös farkkumallin kokoinen tavaratila, 529 litraa. Mielestäni V60 on paremman näköinen kuin V90, joka näyttää ruumisautolta.
Tässä kommentissa ei ole kuin yksi vika, ja se on se, että minä en ehtinyt sitä kirjoittaa. Eli täysin samaa mieltä! ;)
On kyllä tyylikkään näköinen peli. Muutenkin omasta mielestä Volvot menneet huomattavasti tyylikkäämpään suuntaan omistuksen siirryttyä kiinaan. Onkohan suunnittelijoille annettu täysin vapaat kädet olla luovia mitä edellinen halpaa ja nopeasti omistaja ei ole antanut.
Yksi asia tässä V60 mallissa häiritsee.. toi prkl ruotsin lippu penkin reunassa :-\ ;D
https://youtu.be/xHI1wbAIVSc?t=2m7s (https://youtu.be/xHI1wbAIVSc?t=2m7s)
Onneksi silti Ruotsin eikä Kiinan lippu. :)
Missäköhän nämä V60 tullaan tekemään? Eikös V90 tehdä Kiinassa, ainaki Suomeen tulevat? Ehkä muistan väärin.
XC60 ja XC90 taidettiin valmistaa Ruotsissa. Voi olla että olen väärässä siinäkin.
On kyllä hyvännäköinen, mittasuhteet kohdillaan! Jos tuossa on vielä todellisuudessakin hyvin tilaa niin myyntimenestys taattu. Kilpailijoissa kun ei ole.
Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 22.02.18 - klo:11:54
Onneksi silti Ruotsin eikä Kiinan lippu. :)
Missäköhän nämä V60 tullaan tekemään? Eikös V90 tehdä Kiinassa, ainaki Suomeen tulevat? Ehkä muistan väärin.
XC60 ja XC90 taidettiin valmistaa Ruotsissa. Voi olla että olen väärässä siinäkin.
40 sarja belgiassa
xc90 ja v90 ruotsissa
s90 kiinassa sekä ruotsissa
Lainaus käyttäjältä: Atro - 22.02.18 - klo:14:57
On kyllä hyvännäköinen, mittasuhteet kohdillaan! Jos tuossa on vielä todellisuudessakin hyvin tilaa niin myyntimenestys taattu. Kilpailijoissa kun ei ole.
Iltalehden sivulla on hyvät kuvat plus video. Onhan autokin ainakin tässä hyvän värinenkin.
http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201802212200762539_oa.shtml (http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201802212200762539_oa.shtml)
Eikös tuossa aikaisemmassa videossa sanottu, että nyt esiteltiin vasta momentum ja inscription varusteiset autott. Jos ne jo näyttävät noin hyviltä, niin miltähän R-Design tulee näyttämään. Se esitellään ilmeisesti vähän myöhemmin vasta.
Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 22.02.18 - klo:15:58
40 sarja belgiassa
xc90 ja v90 ruotsissa
s90 kiinassa sekä ruotsissa
Melkein meni oikein.
XC60, XC90 ja V90 Ruotsissa
S90 VAIN Kiinassa (ei ole Ruotsissa enää valmistusta tälle)
S60 ja V60 tullaan valmistamaan jenkeissä
Jokainen tuotantotehdas on ns. globaali tehdas eli tuottaa tietyn mallin autot globaalisti. S/V60 osalta autot rahdataan Eurooppaan jenkeistä.
Lainaus käyttäjältä: dwntime - 23.02.18 - klo:09:11
S60 ja V60 tullaan valmistamaan jenkeissä
Korjataanpa vielä tämä. V60 Ruotsissa ja S60 South Carolinassa. Josta siis S60:t Euroopassa myytävät S60:t tulevat.
Lainaus käyttäjältä: vwmies - 23.02.18 - klo:06:02
Iltalehden sivulla on hyvät kuvat plus video. Onhan autokin ainakin tässä hyvän värinenkin.
http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201802212200762539_oa.shtml (http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201802212200762539_oa.shtml)
Kyllä, tässä Volvon videossa luvataan luokan parhaita takapenkkitiloja ja 20% enemmän tilaa takaosassa kuin edeltäjässä:
https://www.youtube.com/watch?v=QgrmAyPYr3o (https://www.youtube.com/watch?v=QgrmAyPYr3o)
joutuuko tässä alkaa tosissaan harkitsemaan premiumia ???
Huomattavasti sopusuhtaisemmat mittasuhteet kuin V90:ssä, tyylikäs!
Lainaus käyttäjältä: Atro - 23.02.18 - klo:09:43
Kyllä, tässä Volvon videossa luvataan luokan parhaita takapenkkitiloja ja 20% enemmän tilaa takaosassa kuin edeltäjässä:
https://www.youtube.com/watch?v=QgrmAyPYr3o (https://www.youtube.com/watch?v=QgrmAyPYr3o)
joutuuko tässä alkaa tosissaan harkitsemaan premiumia ???
Huomauttaisn tähän väliin että Volvo ei edelleenkään ole premium merkki vaikka näin suomessa halutaan ymmärtää. Parhaiten eron huomaa auton käytettävyydessä ja turvallisuuspuutteissa.
Turvallisuuspuuteet:
- Automaatti-ilmastointi vedetty kosketusnäytölle, jolloin säätöä tehdessä katse poistuu tiestä
-T8 mallin neliveto toeteutettu luokattoman heikosti
Toiminnallisuus:
- Sim kortin paikka jossain takapenkin alla kun sen pitäisi olla etukonsolissa
-Sport, konfort, eco ajotilat toeutettu kömpelösti
Menkää ja katsokaa esim. uusin BMW 500 sarjalainen ja kokeilkaa käytettävyyttä.
Juu ja olen siis omistanut S90 AWD:n jota ei edes merkkikorjaamo osannut laittaa kuntoon josta myöhemmin selvisi vetoakseliviat. Eli jos jotain oikeasti hajalla ei välttämättä haluta tai osata korjata.
noilla seikoilla ei ole kyllä mitään tekemistä premium kanssa tai sen puuttumisella
aika sissi saa olla että osaa säätää automattiilmastointia fyysisellä nappullakaan siirtämättä katsetta tieltä
Lainaus käyttäjältä: joukose - 23.02.18 - klo:20:29
Huomauttaisn tähän väliin että Volvo ei edelleenkään ole premium merkki vaikka näin suomessa halutaan ymmärtää. Parhaiten eron huomaa auton käytettävyydessä ja turvallisuuspuutteissa.
Turvallisuuspuuteet:
- Automaatti-ilmastointi vedetty kosketusnäytölle, jolloin säätöä tehdessä katse poistuu tiestä
-T8 mallin neliveto toeteutettu luokattoman heikosti
Toiminnallisuus:
- Sim kortin paikka jossain takapenkin alla kun sen pitäisi olla etukonsolissa
-Sport, konfort, eco ajotilat toeutettu kömpelösti
Menkää ja katsokaa esim. uusin BMW 500 sarjalainen ja kokeilkaa käytettävyyttä.
Juu ja olen siis omistanut S90 AWD:n jota ei edes merkkikorjaamo osannut laittaa kuntoon josta myöhemmin selvisi vetoakseliviat. Eli jos jotain oikeasti hajalla ei välttämättä haluta tai osata korjata.
Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 23.02.18 - klo:20:59
noilla seikoilla ei ole kyllä mitään tekemistä premium kanssa tai sen puuttumisella
aika sissi saa olla että osaa säätää automattiilmastointia fyysisellä nappullakaan siirtämättä katsetta tieltä
No ei olekaan, lähinnä tuli viestistä trollaus mieleen...eikä ole ihan kauheesti ollut viimeisissä kärryissä tarvetta puuttua ilmastoinnin automatiikan toimintaan ylipäätään, varsinkaan nykyisessä, jossa on tuulilasin lämmitys. Jos automatiikka toimii, niin mitäs niitä nupikoita siinä pitää sotkemassa kojelaudan disainia, joka on Volvoissa ihan toisella tasolla kuin esim Skodassani.
Huonoa trollaustahan tuo oli. Ja en tajua miksi joku edes vertaa täysin uutta BMW 5-sarjalaista tähän autoon, koska se on varmaan alkaen jotain 30-50% kalliimpi ja kuuluu ihan eri kokoluokkaankin.
Mutta jos menee esim. istumaan nykyiseen jo ”vanhahkoon” 3-sarjalaiseen sisälle, joka siis on V60 kilpailija, niin näkee millainen vitsi se on materiaaleiltaan/näytöiltään jne. Bemmihän esittelee ilmeisesti tänä vuonna täysin uuden kolmosen, jolloin vasta nähdään pääsevätkö samalle tasolle V60, A4, C-Mesen jne kanssa. Ja uutisten mukaan kolmosen sisätilojen materiaalien kilpailijoita huonompi nykytaso tiedostetaan Bemmillä ja asiaan on kiinnitetty nyt erityistä huomiota. Niinhän se aina menee, että se mikä on uusimpana esitelty, on yleensä se ”pramein”.
Nojoo ehkä vähän väärin verrata näitä autoja nyt, koska onhan nykyinen 3-sarjalainen jo muutenkin vanha malli.
Nimimerkki joukose on rahamies, 911 turbo 2018 ja osti uuden S90 Volvon jonka vaihtoi heti pois väärien renkaiden(tai jotain mikä aiheutti tärinää) takia, tilalle uusi Insignia ja heti perään tilasi uuden A6:n. Menee ja ostaa sen 5-sarjan bemarin sitten jos se olisi hyvä hänelle?
Lainaus käyttäjältä: joukose - 23.02.18 - klo:20:29
-T8 mallin neliveto toeteutettu luokattoman heikosti
Kerrotko lisää tästä? Sulla vissiin aika paljonkin kokemusta? Vai Esson baarin Veijoko se kertoi?
Ei se volvo ole premium merkki kun nokalle ei saa 6 sylinteristä moottoria ::)
Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.
Premiumiahan kukin saa varmaan määritellä miten haluaa.
Yleisellä tasolla premiumiksi automaalimassa katsotaan esikuvana E-sarjan mersua jossa auton koko on yksi tekijä.
Minulle premiumia on auton luotettavuus kaikissa suomen oloissa sekä helppokäyttöisyys. Sillä kun ajaa myös perheen naisväki.
S90 volvossani ilmastointia piti todella säätää koska auton väri oli musta jolloin aurinkoisella säällä ilmastointi piti säätää +19 C ja pilvisellä + 22 C jotta olo oli minulle mukava. Eli ilmastointi mustalle autolle ei ollut riittävän tehokas. Tosiaan autossani oli vetoakselivikoja joista tärinä johtui. Nyt on myös muiden autoihin ilmaantunut moottoririkkoja jonka vuoksi osa Helsingin volvo-taksareista on siirtynyt insigniaan. Aina voitte mennä vaikka taksitolpalle juttelemaan jos kiinostaa. T8 AWD:tä en suosittele mutkaisille ja jäisille sivuteille, muille teille kylläkin.
Jokaisessa automerkissä voi olla vikoja mutta eniten niitä on automalleissa jotka ovat aivan uusia. Siksi valitsin seuraavaksi autokseni A6:n joka saapuu minulle tällä viikolla. A6:sta tulee syksyllä uusi malli saataville. Tosin A6:n valintaan vaikutti myös poskettomat alennukset koska uusi malli tulee jo pian.
Tuota,
Mitenkäs kokemasi 90:n ongelmat liittyvät uuteen 60:een?
Kyllähän siinä aikaisemmassa Vollessa teho riitti, jos kerta pienentämällä lämpätilaa 22->19 asia korjaantui. Automatiikka ei vaan ollut samalla kartalla? Siis softavika?
Ja nyt vaihdat jo (syksyllä hankkimasi?) Inkunkin Audiin. Mikäs vikaa Inkussa?
Ei minua ainakaan pelottaisi ostaa uutta mallia jos autot vaihtuu vuoden välein...Ja rahaa on...
Lainaus käyttäjältä: joukose - 26.02.18 - klo:13:06
T8 AWD:tä en suosittele mutkaisille ja jäisille sivuteille, muille teille kylläkin.
No nyt kun vielä kerrot että miksi? Voitko perustella muullakin kuin sillä että Esson baarissa tai taksitolpalla on niin sanottu?
Minä voin ihan KOKEMUKSELLA kertoa että kyllä tuolla uskaltaa mennä jäisille ja mutkaisille sivuteille. Helvetti, tuollahan uskalsi ihan ajaa umpihangessakin ja hyvin vaan eteni. Ja täällä pohjoisessa Suomessa kun tuota lunta ja liukasta on ihan pikkuisen enemmän kuin etelässä.
Autolla ajettu nyt reilu 8000 km ja mihinkään ei ole jääty kiinni ja auto etenee vakaasti ja varmasti kuten NELIVEDON kuuluukin.
On se helkkarin ihmeellistä tämä kuin ne ennakkoluulot istuu syvässä. Eihän se nyt voi toimia kun ei ole mekaanista yhteyttä etu ja takapään välillä. No kyllä se vaan toimii.
Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 24.02.18 - klo:22:39
Ei se volvo ole premium merkki kun nokalle ei saa 6 sylinteristä moottoria ::)
Vajaa pyttyisiä nuo kutosetkin on, jos oikein tarkkoja ollaan ;)
Lainaus käyttäjältä: joukose - 23.02.18 - klo:20:29
Huomauttaisn tähän väliin että Volvo ei edelleenkään ole premium merkki vaikka näin suomessa halutaan ymmärtää. Parhaiten eron huomaa auton käytettävyydessä ja turvallisuuspuutteissa.
Turvallisuuspuuteet:
- Automaatti-ilmastointi vedetty kosketusnäytölle, jolloin säätöä tehdessä katse poistuu tiestä
Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 23.02.18 - klo:20:59
Noilla seikoilla ei ole kyllä mitään tekemistä premium kanssa tai sen puuttumisella. Aika sissi saa olla että osaa säätää automattiilmastointia fyysisellä nappullakaan siirtämättä katsetta tieltä.
Olen samaa mieltä siitä, että mainitut seikat eivät välttämättä ole ns. premiumin tunnusmerkkejä. Sen sijaan ilmastoinnin siirtäminen pelkästään kosketusnäytöllä käytettäväksi saattaa kyllä olla hieman problemaattista. Totta on, että fyysistenkin nappuloiden käyttäminen vaatii tiettyä katseen siirtämistä. Mielestäni nappulan kuitenkin "hapuilee" käsiinsä helpommin kuin kosketusnäytöltä löytää oikean kohdan mitä painaa. Ongelmia seuraa myös siitä, että kosketusnäytöllä on paljon muutakin tavaraa. Ilmastointinappuloista hoidetaan vain ja ainoastaan ilmastointia, mutta esimerkiksi ko. Volvon kosketusnäyttövalikoissa taitaa olla tuhat ja yksi asiaa. Eli ennen kuin pääsee ilmastointia säätämään, täytyy näytölle saada sitä koskeva valikko. En ole Volvon kosketusnäyttöjä kokeillut, joten en osaa sanoa, kuinka suuri probleemi tämä on. Ehkäpä siellä on jotkut fyysiset painikkeet, joista saa ilmastoinnin heti ilmestymään ruudulle.
Itse pidän kätevimpänä ratkaisuna näyttöä sekä pyöritettävää ja painettavaa rullaa. Tämä ratkaisu tuo mielestäni hyvin käyttöön "molempien maailmojen" parhaat puolet. Taitaa vain olla niin, että tämän hetken trendi suosii puhtaita kosketusnäyttöjä, eikä tästä muodista taida olla helppo jättäytyä pois. Siinähän on äkkiä ihan vanhanaikainen.
Lainaus käyttäjältä: mattinen - 26.02.18 - klo:16:34
Itse pidän kätevimpänä ratkaisuna näyttöä sekä pyöritettävää ja painettavaa rullaa. Tämä ratkaisu tuo mielestäni hyvin käyttöön "molempien maailmojen" parhaat puolet. Taitaa vain olla niin, että tämän hetken trendi suosii puhtaita kosketusnäyttöjä, eikä tästä muodista taida olla helppo jättäytyä pois. Siinähän on äkkiä ihan vanhanaikainen.
Nimen omaan juuri näin. Sen mitä itse olen ajanut autoja, joissa ym. toteutuksia, niin kosketusnäytön selaaminen ja täppääminen hankalampaa. Trendikkäin ei ole aina se paras.
en ole myöskään itse uudenpia käyttänyt mutta esim xc40 arvosteluissa tota käytiin läpi,
eli pitää mennä usean valikon kautta
skodassa on vielä ne mekaaniset nappulat ja niitä veivaamalla näyttö siirty oikeaan paikkaan mistä sitten voi säätää näytöstäkin mutta tosiaan toiminoja on ketjutettu tyyliin ratin lämmitys tulee aina ekaksi täysille ja kosketus näytöstä pitää vähentää
Lainaus käyttäjältä: mattinen - 26.02.18 - klo:16:34
Olen samaa mieltä siitä, että mainitut seikat eivät välttämättä ole ns. premiumin tunnusmerkkejä. Sen sijaan ilmastoinnin siirtäminen pelkästään kosketusnäytöllä käytettäväksi saattaa kyllä olla hieman problemaattista. Totta on, että fyysistenkin nappuloiden käyttäminen vaatii tiettyä katseen siirtämistä. Mielestäni nappulan kuitenkin "hapuilee" käsiinsä helpommin kuin kosketusnäytöltä löytää oikean kohdan mitä painaa. Ongelmia seuraa myös siitä, että kosketusnäytöllä on paljon muutakin tavaraa. Ilmastointinappuloista hoidetaan vain ja ainoastaan ilmastointia, mutta esimerkiksi ko. Volvon kosketusnäyttövalikoissa taitaa olla tuhat ja yksi asiaa. Eli ennen kuin pääsee ilmastointia säätämään, täytyy näytölle saada sitä koskeva valikko. En ole Volvon kosketusnäyttöjä kokeillut, joten en osaa sanoa, kuinka suuri probleemi tämä on. Ehkäpä siellä on jotkut fyysiset painikkeet, joista saa ilmastoinnin heti ilmestymään ruudulle.
Itse pidän kätevimpänä ratkaisuna näyttöä sekä pyöritettävää ja painettavaa rullaa. Tämä ratkaisu tuo mielestäni hyvin käyttöön "molempien maailmojen" parhaat puolet. Taitaa vain olla niin, että tämän hetken trendi suosii puhtaita kosketusnäyttöjä, eikä tästä muodista taida olla helppo jättäytyä pois. Siinähän on äkkiä ihan vanhanaikainen.
>Taitaa vain olla niin, että tämän hetken trendi suosii puhtaita kosketusnäyttöjä
Näin se valitettavasti on. Autotoimitajat kirosivat nappulaviidakkoa, että nappulat pitää saada pois. No, saatiin mitä tilattiin.
Esim. V70:n käyttöliittymä on toivotettu kaukaisimpaan 'etelään'. En kyllä ymmärrä mitä pahaa on, että oman puolen penkin lämmittimen saa omasta napistaan päälle, tai äänensävyä pääsee rukkaamaan yhden nappulan takana olevasta valikosta sormituntumalla ???
Huojuvassa autossa, kosketusnäyttöön pitää oikeasti keskittyä.
Hyvät kytkimet ovat kalliita, 100 000 autoa, 10 kytkintä/auto, 1,/kytkin Se on suoraan milli autotehtaan tuloksesta viivan alta pois.
Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 26.02.18 - klo:16:46
en ole myöskään itse uudenpia käyttänyt mutta esim xc40 arvosteluissa tota käytiin läpi,
eli pitää mennä usean valikon kautta
Ai mihin pitää mennä usean valikon kautta?
Jos edelleen kyse ilmastoinnin säätämisestä niin ihan tarttee tökätä asteikkoa ja siitä senkun säätää. Penkin ja ratin lämmittimet toimii klikkailemalla niiden kuvakkeita. Ja nuo ovat koko ajan samassa kohtaa.
Että aikamoista schaibaa kyllä nyt kirjoitellaan.
Mitä tulee käytettävyyteen niin njaa, kyllähän tuota käyttää mutta olen samaa mieltä että fyysinen nappi tai nuppi on kyllä lämmönsäätöön parempi. Tosin ei noita sokkona väännellä missään kun pitää se lämpötilapyyntö kuitenkin jostain alempaa katsella.
Kaikkien asioiden vienti kosketusnäytön taakse vaan on tulevaisuutta. Pitää niitä säästöjä saada ja tuo on todella kustannustehokas tapa.
Lainaus käyttäjältä: jalkkis - 26.02.18 - klo:14:00
Mitenkäs kokemasi 90:n ongelmat liittyvät uuteen 60:een?
Ko yksilöstä tiedä mutta nykyinen V90 ja uusi V60 on 1-1 sama auto teknisesti, kori hitusen eri kokoinen/näköinen.
Lainaus käyttäjältä: joukose - 26.02.18 - klo:13:06
Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.
Ok. Tolla sitten vaan.
Näillä keskustelu palstoilla on paljon eri mielipiteitä ja kaikkia kunnioitetaan. Kaikilla on omat mielipiteet ja se on mainiota.
Itse varmaan olen salatrollailija...
Volvoa voi käydä ruoattalaisittain paketoimassa:
https://byggdinvolvo.volvocars.se/se/bilar/bygg-din-volvo/#/welcome?_ga=2.19801594.394876868.1519818076-98204035.1519280644 (https://byggdinvolvo.volvocars.se/se/bilar/bygg-din-volvo/#/welcome?_ga=2.19801594.394876868.1519818076-98204035.1519280644)
Halvimillaan näyttää olevan disukkana D3 manuaalina 317000kr eli rapiat 31k, ja siihen autovero niin menee sinne 40k, hujakoille. Bensakonetta ei saa kuin T6 versiolla nyt....
Sitten kun alkaa lisäilemään isompaa moottoria ja automaattilootaa, sekä muutamia mukavuusvarusteluja niin taitaa 50k, raja paukkua pikaiseen.
Hauskinta on että tuota V90 saa myös melkein samaan lähtöhintaan 324000kr... Taitaa varustelut olla vaan aika erilaisia...
Kyllähän tuo aika hintavaksi näyttää muuttuvan, kun autossa on kunnon moottori nelivedolla ja automaatilla. Lisävarusteilla hinnan saa samoihin lukemiin kuin ns. oikeilla premiun merkeillä.
Lainaus käyttäjältä: BMF - 28.02.18 - klo:13:58
Volvoa voi käydä ruoattalaisittain paketoimassa:
https://byggdinvolvo.volvocars.se/se/bilar/bygg-din-volvo/#/welcome?_ga=2.19801594.394876868.1519818076-98204035.1519280644 (https://byggdinvolvo.volvocars.se/se/bilar/bygg-din-volvo/#/welcome?_ga=2.19801594.394876868.1519818076-98204035.1519280644)
Halvimillaan näyttää olevan disukkana D3 manuaalina 317000kr eli rapiat 31k, ja siihen autovero niin menee sinne 40k, hujakoille. Bensakonetta ei saa kuin T6 versiolla nyt....
Sitten kun alkaa lisäilemään isompaa moottoria ja automaattilootaa, sekä muutamia mukavuusvarusteluja niin taitaa 50k, raja paukkua pikaiseen.
Hauskinta on että tuota V90 saa myös melkein samaan lähtöhintaan 324000kr... Taitaa varustelut olla vaan aika erilaisia...
Alkupään mallit ovat perinteisesti olleet kattavammin varusteltuja. Rakentelin V90 ja V60 pyrkin saamaan vastaavan varustetason, jonka perusteella hintaeroksi sain 50 000SEK. Tuon perusteella voisi hintaeron kuvitella muodostuvat 4-5k,
Siitä kiva esittelyvideo https://www.youtube.com/watch?v=IwIZITJOchU (https://www.youtube.com/watch?v=IwIZITJOchU)
On se kyllä nätti ulkoa. Sisustakin menettelee...
Lainaus käyttäjältä: dwntime - 26.02.18 - klo:17:06
Ai mihin pitää mennä usean valikon kautta?
Jos edelleen kyse ilmastoinnin säätämisestä niin ihan tarttee tökätä asteikkoa ja siitä senkun säätää. Penkin ja ratin lämmittimet toimii klikkailemalla niiden kuvakkeita. Ja nuo ovat koko ajan samassa kohtaa.
Että aikamoista schaibaa kyllä nyt kirjoitellaan.
Mitä tulee käytettävyyteen niin njaa, kyllähän tuota käyttää mutta olen samaa mieltä että fyysinen nappi tai nuppi on kyllä lämmönsäätöön parempi. Tosin ei noita sokkona väännellä missään kun pitää se lämpötilapyyntö kuitenkin jostain alempaa katsella.
Kaikkien asioiden vienti kosketusnäytön taakse vaan on tulevaisuutta. Pitää niitä säästöjä saada ja tuo on todella kustannustehokas tapa.
Kosketusnäytöt varmasti tulevat autoihin, mutta toteutuksiakin voi tehdä eri tavoin. Volvon tekemä toteutus hankalakäyttöisin (huonoin) mihin olen törmännyt. Esimerkiksi Volvon start-stop napin toteutus on luokaton. Jos Volvo lisäisi käyttäjän määrittelemiä pikatoimintoja x kpl, tilanne voisi parantua paljon.
Esimerkiksi Audin A6 ja A7 malleissa esittelemä kahden kosketusnäytön systeemi vaikuttaa selvästi käytettävämmältä (paremmalta), vaikka tuota ei ole itse päässyt käyttämäänkään. Tuossa kaikkiin asioihin ei tarvi mennä valikoiden kautta, vaan tärkeät asiat on näkyvillä jommalla kummalla näytöllä suoraan.
Lainaus käyttäjältä: Viicinki - 08.03.18 - klo:10:08
Kosketusnäytöt varmasti tulevat autoihin, mutta toteutuksiakin voi tehdä eri tavoin. Volvon tekemä toteutus hankalakäyttöisin (huonoin) mihin olen törmännyt. Esimerkiksi Volvon start-stop napin toteutus on luokaton. Jos Volvo lisäisi käyttäjän määrittelemiä pikatoimintoja x kpl, tilanne voisi parantua paljon.
Ilmeisesti et kovin montaa ole sitten käyttänyt? Voin heti nimetä ainakin kolme muuta joissa toteutus on vieläkin huonompi.
Ja mikäs vika Volvon start/stop nappulassa on? Hauska yksityiskohta ja minusta hieno kunnioitus vanhoja Saabeja kohtaan. Mutta ole huoleti, XC40:ssä ja tulevissa CMA plättiksen Volvoissa on perinteinen nappi. Jos se reiän tökkiminen sormella on sun juttu.
Ihan kiva trolli.
Lainaus käyttäjältä: Viicinki - 08.03.18 - klo:10:08
Kosketusnäytöt varmasti tulevat autoihin, mutta toteutuksiakin voi tehdä eri tavoin. Volvon tekemä toteutus hankalakäyttöisin (huonoin) mihin olen törmännyt. Esimerkiksi Volvon start-stop napin toteutus on luokaton. Jos Volvo lisäisi käyttäjän määrittelemiä pikatoimintoja x kpl, tilanne voisi parantua paljon.
Esimerkiksi Audin A6 ja A7 malleissa esittelemä kahden kosketusnäytön systeemi vaikuttaa selvästi käytettävämmältä (paremmalta), vaikka tuota ei ole itse päässyt käyttämäänkään. Tuossa kaikkiin asioihin ei tarvi mennä valikoiden kautta, vaan tärkeät asiat on näkyvillä jommalla kummalla näytöllä suoraan.
Kuvien perusteella myös Jaguar i-Pacessa on kahden kosketusnäytön systeemi. Jaguar on myös pitänyt huolta turvallisesta käyttämisestä esimerkiksi jättämällä kierrettävät nappulat lämpötilan säädölle.
Erikoista, että turvallisuusmaineella ratsastava Volvo ei ole panostanut käytettävyyteen vaan mennyt kustannussäästölinjalla.
Niin kyllähän tuo olisi näpsäkkä auto vaimolle kaupunkiajoon mutta ne vaimon ajot tuovat omat rajoitteensa. Pelkästään kilomerin pätkäajoa jossa kone ei lämpene yhtään. Sitä ajoa ei mikään uusi kone kestä karstoittumatta.
Itse kyllä en osta enää vaimolle ja itselleni sitä viimeisintä uutta mallia. Passat 2015 vm, Volvo S90 vm 2017 ja Insignia vm. 2018 kyllä opettivat että paljon ajavan kannattaa kyllä ajella vanhoilla mallisarjoilla. Passatissa hajosi manuaaliaski jota merkkiliike ei osannut korjata, volvossa oli vikaa jo tehtaalta tullessa (tärinä nopeudella 115-140 km/h) ja inkkuun ei saanut tehetaalta varaosia muuta kuin ottamalla järeämmät keinot käyttöön. Eli nyt sitten ajetaan vanhakoppasella A6:lla (uusi malli jo esitelty genevessä) ja toivotaan ennen kaikkea että se dsg muunos laatikko kestää edes muutaman vuoden.
Ja täysin off topikkina soittautui muuten että uudenkarheiden autojen (joissa vielä tehdastakuuta jäljellä) parhaita käteisostajia ovat merkkien omat merkkilikkeet sen mukaan millaisesta autosta milloinkin pulaa sekä Kamux.
hinnat löytyy jos jotain kiinnostaa, eli halvin bensa automaatti alaken 47K EUR samassa linjassa nyky volvon statuksen kanssa
https://volvofi.s3.amazonaws.com/hinnasto/hinnasto_V60.pdf
Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 13.03.18 - klo:15:48
hinnat löytyy jos jotain kiinnostaa, eli halvin bensa automaatti alaken 47K EUR samassa linjassa nyky volvon statuksen kanssa
https://volvofi.s3.amazonaws.com/hinnasto/hinnasto_V60.pdf
Lähes samanhintainen kuin poistuva V60. Uusi malli on 900 , kalliimpi mutta paremmin varusteltu kuin poistuva Classic malli. Vertailtu siis Classic Summum ja Inscription. Ja huom! T5 on pienin bensakone toistaiseksi, T3 ja T4 tulevat myöhemmin kun tuotanto lähtee kunnolla käyntiin. Eiköhän tuo T3 ole lähempänä 40k kuin 50k lähtöhinnaltaan.
Ihan linjassaan poistuvaan mallin verrattuna hinta. Ei Volvo nyt kuitenkaan mikään Skoda ole.
Lainaus käyttäjältä: dwntime - 13.03.18 - klo:21:36
Ei Volvo nyt kuitenkaan mikään Skoda ole.
Ei niin, Skodalla sentään ajaa ihan mielellään.
Eikä se Skodakaan nyt kuitenkaan mikään Volvo ole. Lähelläkään...
Lainaus käyttäjältä: Viicinki - 08.03.18 - klo:10:08
Volvon start-stop napin toteutus on luokaton.
Ihan tosi? Aijaa, eipä ole tullut mieleenikään että ton paikka tosiaan olis luokaton.
Oma mielipiteeni on että toi on erittäin hyvä paikka - en koe lainkaan hankalaksi kun sitä ei tartte ajaessa näppäillä.
Lainaus käyttäjältä: Viicinki - 12.03.18 - klo:10:20
Jaguar on myös pitänyt huolta turvallisesta käyttämisestä esimerkiksi jättämällä kierrettävät nappulat lämpötilan säädölle.
Erikoista, että turvallisuusmaineella ratsastava Volvo ei ole panostanut käytettävyyteen vaan mennyt kustannussäästölinjalla.
Aijaa, eipä ole tullut mieleenikään että toi olis vaarallinen.
Hmmm... Milloinkohan olen itte tarttenu viimeeksi säätää automaattisen ilmastoinnin asetusta... Hmm... Joutuu nyt miettimään... Totanoin... Odotas nyt... Joo, nyt muistan! Se oli vuoden 2017 elokuussa kun ajoin Rukalta Kuusamoon ja tuli yllättäen joitain outoja kuumia aaltoja - silloin piti tiputtaa lämpötilaa.
Piru kun olin Pösöllä liikenteessä ja Pösön kosketusnayttö oli radio-tilassa. Piti näppäillä vissiin 9 kertaa ennekuin pääsin ilmastoinnin näyttöön ja sitten sieltä lukuisia nappauksia kylmemmälle lämpötilaa...
Siis tosi vaarallista on Pösöllakin liikkua.
T8 on kyllä houkutteleva hinnaltaan ja varusteiltaan, vielä kun lisukkeetkin on pienen veron takia siedettävän hintaisia. Ja sopusuhtaisempi ulkomuoto ainakin kuvissa paljon V90:ä miellyttävämpi. Harmi vaan, että turha mennä edes katsomaan, omaan käyttöön kontti on epäilemättä tolkuttoman matala V90 tapaan...niin ja latauskaan ei oikein nykyisessä asumismuodossa kotona pelitä, joten monesti olisi akut tyhjänä ja paljon turhaa painoa kulutusta nostamassa...
Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 14.03.18 - klo:08:00
niin ja latauskaan ei oikein nykyisessä asumismuodossa kotona pelitä, joten monesti olisi akut tyhjänä ja paljon turhaa painoa kulutusta nostamassa...
Jos lataus ei ole mahdollista niin silloin ei kyllä ole T6/T8 twin engine kovinkaan kannattava. Ei ole kovin taloudellinen auto pelkässä hybrid moodissa kun ladattua sähköä ei akustossa ole. Toki taloudellisempi kuin ilman hybrid järjestelmää mutta silti puhutaan 8+ l / 100km kulutuksesta.
Lainaus käyttäjältä: V-O - 13.03.18 - klo:22:30
Piru kun olin Pösöllä liikenteessä ja Pösön kosketusnayttö oli radio-tilassa. Piti näppäillä vissiin 9 kertaa ennekuin pääsin ilmastoinnin näyttöön ja sitten sieltä lukuisia nappauksia kylmemmälle lämpötilaa...
Onko siis niin, että Volvon uusia kosketusnäyttöjä yllä mainittu ongelma ei koske? Onko kosketusnäytön yhteydessä fyysisiä painikkeita, joilla pääsee yhdellä painalluksella lämmönsäätöön ilman, että pitää kelata viimeksi käytettyjä valikkoja? Vai onko kosketusnäyttö joillain muulla tavoin siten toteutettu, että lämpösäätimet ovat heti käytettävissä ilman valikkokahlauksia?
Lainaus käyttäjältä: mattinen - 14.03.18 - klo:10:13
Onko siis niin, että Volvon uusia kosketusnäyttöjä yllä mainittu ongelma ei koske?
Yksi painallus niin on ilmastointi valikkoissa ja yhdellä fyysisellä takasin pää näyttöön Volvossa.
Juu ja sit yrität täpätä aktiiviseksi sen sinua mielyttävän lämpötilan. Ajohanskoillahan tuo koko kosketusnäyttö on toimimaton peli. Eli nyt kaikki upouuden auton ostajat ensi töikseen hankkimaan sormikkaat joissa reijät etusormien päissä niin näpyttely onnistuu talvellakin jos ei sitten sormet ole niin kuivat että kosketusnäyttö ei reagoi. Noh ainahan voi pikkasen nuolasta sormenpääätään ja taas toimii. Nimim. kokemusta on.
Lainaus käyttäjältä: joukose - 14.03.18 - klo:10:50
Juu ja sit yrität täpätä aktiiviseksi sen sinua mielyttävän lämpötilan. Ajohanskoillahan tuo koko kosketusnäyttö on toimimaton peli. Eli nyt kaikki upouuden auton ostajat ensi töikseen hankkimaan sormikkaat joissa reijät etusormien päissä niin näpyttely onnistuu talvellakin jos ei sitten sormet ole niin kuivat että kosketusnäyttö ei reagoi. Noh ainahan voi pikkasen nuolasta sormenpääätään ja taas toimii. Nimim. kokemusta on.
Skodassa on muuten lämmin hytti ja lämmitettävä ratti. Ei tarvi sormikkaita samalla kun harrastaa sormeilua autossa. Luulisi volvoonkin saavan ellei ole vakiona
Minun volvooni aikannan sen sai lisävarusteena tuon lämmitetyn ratin. Eli n. vuosi sitten. Kyllä siellä joka jampasterin autossa on liikkeelle lähtiessä ihan yhtä kylmä tai kuuma ulkonakin jollei ole lisälämmittimiä.
Lainaus käyttäjältä: joukose - 14.03.18 - klo:10:50
Juu ja sit yrität täpätä aktiiviseksi sen sinua mielyttävän lämpötilan. Ajohanskoillahan tuo koko kosketusnäyttö on toimimaton peli. Eli nyt kaikki upouuden auton ostajat ensi töikseen hankkimaan sormikkaat joissa reijät etusormien päissä niin näpyttely onnistuu talvellakin jos ei sitten sormet ole niin kuivat että kosketusnäyttö ei reagoi. Noh ainahan voi pikkasen nuolasta sormenpääätään ja taas toimii. Nimim. kokemusta on.
Höpö höpö ja höpö höpö. Toimii sormilla, hanskoilla ja vaikka runkkasilla jos siltä tuntuu. Ei mitään ongelmaa. Eikä tarvii yrittää osua lämpötilaan, riittää kun osuu niin helvetin isoihin + ja - näppäimiin.
Alan epäillä että sinulla ei koskaan ko. auto ole edes ollut jos tuollaista schaibelia kirjoittelet.
Lainaus käyttäjältä: dwntime - 14.03.18 - klo:12:37
Höpö höpö ja höpö höpö. Toimii sormilla, hanskoilla ja vaikka runkkasilla jos siltä tuntuu. Ei mitään ongelmaa. Eikä tarvii yrittää osua lämpötilaan, riittää kun osuu niin helvetin isoihin + ja - näppäimiin.
Alan epäillä että sinulla ei koskaan ko. auto ole edes ollut jos tuollaista schaibelia kirjoittelet.
Jahans, millanenhan kosketusnäyttö mahtaa omassa autossasi olla? Minulla on ollut volvon S90 vm 2017 ja Opel Insignia vm. 2018 autoissa kosketusnäytöt ja en kyllä noita ole normaalit ohuet nahkahanskat kädessä saanut toimimaan. Liekkö vika käyttäjässä vai hanskoissa. Ylipäätään kun kokeilin hanskakäyttöä ja jos olisi toiminut niin aika hakuammuntaa olisi ollut silti.
Laitoitko joukose reklamaatiota kosketusnäytön toimivuudesta käsineet kädessä Volvolle? Olikohan sinulla käytössä villalapanen, nahkarukkanen, "näppylähanska" vai nahkakäsine?
Volvo sanoo seuraavaa:
LainaaSensus Connect -järjestelmän käyttö
Sensus Connect tuo yhteen ja esittelee useiden auton järjestelmien monet toiminnot eri näytöissä. Keskinäyttö on kosketukseen reagoiva kosketusnäyttö, jota voidaan käyttää paljain käsin tai käsineet kädessä. Keskinäytön kautta voitte valita, missä ja miten tiedot näytetään. Keskinäytössä on toimintonäkymä, jossa on auton eri järjestelmien ja toimintojen kosketuspainikkeet. Siinä voitte ottaa toimintoja käyttöön tai poistaa niitä käytöstä sekä nähdä eri toimintojen toimintaa koskevat ilmoitukset. Katsokaa lisätietoa liikkumisesta keskinäytössä kohdasta Navigointi keskinäytössä.
Tuostahan on syytä nyt ainakin lehdistölle vihjata, että Volvo antaa täysin valheellista tietoa.
Lainaus käyttäjältä: joukose - 15.03.18 - klo:04:56
Jahans, millanenhan kosketusnäyttö mahtaa omassa autossasi olla? Minulla on ollut volvon S90 vm 2017 ja Opel Insignia vm. 2018 autoissa kosketusnäytöt ja en kyllä noita ole normaalit ohuet nahkahanskat kädessä saanut toimimaan. Liekkö vika käyttäjässä vai hanskoissa. Ylipäätään kun kokeilin hanskakäyttöä ja jos olisi toiminut niin aika hakuammuntaa olisi ollut silti.
Veikkaan boldattua.
Sensus Connect. Voin ottaa ihan videotakin tänne jos niin paljon kiinnostaa. Hyvin toimii hanskat kädessä. On tullut käytettyä nahkahanskoilla, kankaisilla ja jopa rukkasilla. Rukkasilla toki hiukan huono kun osumatarkkuus on mitä on.
Hanskoilla ei mitään ongelmaa käyttää, ihan yhtä tarkasti saa paineltua kuin paljain käsinkin. Ja tämä toimii ihan samalla tavalla tuossa omassa vm2018 autossa kun muutaman päivän koeajolla olleessa vm2017 autossa. Ei mitään eroa toimivuudessa.
Lainaus käyttäjältä: V-O - 15.03.18 - klo:07:28
Tuostahan on syytä nyt ainakin lehdistölle vihjata, että Volvo antaa täysin valheellista tietoa.
Ei taida nyt Volvo olla joka antaa valheellista tietoa :D
En malttanut olla soittamatta myyjälle jolta S90:n ostin. Sanoi että jossain vuodenvaihteessa 2017/2018 tehty kosketusnäyttöön muutos ja sen jälkeen homma onnistuu hanskat kädessä. Sanoi yksi aamu ihmetelleensä kun kosketusnäyttö oli toiminut hanskojen kanssa. Kertoi myös että heillä (Keskusautohalli) ei volvo ollut infomoinut asiasta mitenkään.
Tuokin on ihan paskapuhetta. Ei kyllä myyjä tiennyt mistä puhuu.
Vuosi sitten koeajossa ollut 2017 mallin V90 D4 Inscription totteli näytönpainalluksia hanskat kädessä ihan fine. Minulla kun on tapana ajella hanskat kädessä talvisin niin nuo asiat tuppaavat jäämään mieleen.
Ja jos et minua usko niin voit lukea 2017 vuosimallin ohjekirjasta tuon saman asian, siellä kerrotaan hyvin seikkaperäisesti syykin miksi toimii hanskat kädessä :
https://support.volvocars.com/fi/cars/pages/owners-manual.aspx?mc=v542&my=2017&sw=16w46&article=1bd0a450896fcf5bc0a80151100b6a73
tämän innoittama koetin aamulla skodan columbusta nahkahaskat kädessä ja ainakin kyseinen lämpötilan säätö toimi ihan normaalisti (tökitään + ja - nappeja)
toki se on varsin turhaa kun saman voi tehdä mekaanisella kytkimellä ja pitää erikseen muutenkin mennä "ilmastointi" valikkoon toki siihen on suora siirtymä nappi fyyseisen napin kautta
Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 15.03.18 - klo:17:50
tämän innoittama koetin aamulla skodan columbusta nahkahaskat kädessä ja ainakin kyseinen lämpötilan säätö toimi ihan normaalisti (tökitään + ja - nappeja)
toki se on varsin turhaa kun saman voi tehdä mekaanisella kytkimellä ja pitää erikseen muutenkin mennä "ilmastointi" valikkoon toki siihen on suora siirtymä nappi fyyseisen napin kautta
Vanhemmissa MIB systeemeissä tuo harmillisesti ei toimi. Rouvan Leonin näyttö ei reagoi hanskat kädessä mitenkään. Paljaalla joutuu tökkimään :)
Lainaus käyttäjältä: dwntime - 15.03.18 - klo:17:18
Tuokin on ihan paskapuhetta. Ei kyllä myyjä tiennyt mistä puhuu.
Vuosi sitten koeajossa ollut 2017 mallin V90 D4 Inscription totteli näytönpainalluksia hanskat kädessä ihan fine. Minulla kun on tapana ajella hanskat kädessä talvisin niin nuo asiat tuppaavat jäämään mieleen.
Ja jos et minua usko niin voit lukea 2017 vuosimallin ohjekirjasta tuon saman asian, siellä kerrotaan hyvin seikkaperäisesti syykin miksi toimii hanskat kädessä :
https://support.volvocars.com/fi/cars/pages/owners-manual.aspx?mc=v542&my=2017&sw=16w46&article=1bd0a450896fcf5bc0a80151100b6a73
Sen mitä omasta S90 Volvosta tiedän niin on valmistettu Ruotsin tehtaalla ja sain autoni käyttöön 25.4.2017. Ja siinä ei toiminut. Ja voisit pikku hiljaa siivota tekstiäsi tai mennä suomi24 sivustolle. Siellähän noita kinastelijoita riittä
Lainaus käyttäjältä: joukose - 16.03.18 - klo:17:17
Sen mitä omasta S90 Volvosta tiedän niin on valmistettu Ruotsin tehtaalla ja sain autoni käyttöön 25.4.2017. Ja siinä ei toiminut. Ja voisit pikku hiljaa siivota tekstiäsi tai mennä suomi24 sivustolle. Siellähän noita kinastelijoita riittä
Minun kielenkäytössäni ei ole mitään siivottavaa. Paskanpuhujat sen sijaan olen oppinut tunnistamaan ja valitettavasti alkaa kovasti näyttää että sinä lankeat siihen joukkoon.
Itsehän tuota yrität inttää mustaa valkoiseksi. Minä olen tarjonnut faktaa ja olen valmis sitä tarjoamaan lisääkin. Sinä sen sijaan kirjoitat kuvitteellisesta S90:stä jossa ei kosketusnäyttö toiminut yms. hauskaa. Lopetahan nyt, paljastuit.
Mutta joo, voidaan mun puolesta lopettaa tähän. En jaksa alkaa foorumilla vääntää fiktiosta tämän enempää. Voidaan keskittyä otsikon autoon jatkossa.
Sattumalta jäänyt nimimerkki joukose mieleen eka kertaa vuosia sitten BMW-foorumilta, tais olla meillä suurinpiirtein samaan aikaan ostetut bemut, lueskelin palstaa mielenkiinnolla mut en tainnut muistaakseni mitään kirjoitella, pidin häntä ihan asiallisena kirjoittajana ja sit tais seuraava missä nimimerkki tuli vastaan olla Autostadium, jos nimimerkin takana on pysynyt koko ajan sama henkilö niin nyt kyllä on joukosen jutut muuttuneet eka kertaa epäilyttäväksi ja ihmeellisiksi kun Volvosta keskustellaan.
Kuka ajaa hanskat kädessä autolla??? No Volvokuski ilmeisesti. Ei hyvältä kuulosta ei....
Vuosi 2018 ja autot on edelleen tänäkin päivänä niin kylmiä, että pitää olla hanskat kädessä kun lähtee ajamaan? Onneksi tuli ostettu vm.2016 Ocu, siinä on sentään tehdasweba, ettei tarvii palella liikkeelle lähdettäessä. ;D
Lainaus käyttäjältä: Pazimus83 - 20.03.18 - klo:09:15
Vuosi 2018 ja autot on edelleen tänäkin päivänä niin kylmiä, että pitää olla hanskat kädessä kun lähtee ajamaan? Onneksi tuli ostettu vm.2016 Ocu, siinä on sentään tehdasweba, ettei tarvii palella liikkeelle lähdettäessä. ;D
Onneksi tuli hankittua vm.2018 Volvo, siinä on sentään penkit, ratti ja takalasikin lämmin liikkeelle lähdettäessä. ;D
Lainaus käyttäjältä: aquarius - 20.03.18 - klo:09:26
Onneksi tuli hankittua vm.2018 Volvo, siinä on sentään penkit, ratti ja takalasikin lämmin liikkeelle lähdettäessä.
No nyt paukahti rahamiehen henkselit niin kovasti että köyhempää ketuttaa...
Lainaus käyttäjältä: BMF - 20.03.18 - klo:09:28
No nyt paukahti rahamiehen henkselit niin kovasti että köyhempää ketuttaa...
Niin se metsä vastaa, etc..
Lainaus käyttäjältä: aquarius - 20.03.18 - klo:09:37
Niin se metsä vastaa, etc..
Mielenkiintoinen kommentti siihen nähden, että kommentoitiin ajohanskojen käyttöä. Missä kohtaa käsitit kirjoituksestani, että Skodassa ei noita luettelemiasi varusteita ole?
Lainaus käyttäjältä: Pazimus83 - 20.03.18 - klo:13:03
Mielenkiintoinen kommentti siihen nähden, että kommentoitiin ajohanskojen käyttöä. Missä kohtaa käsitit kirjoituksestani, että Skodassa ei noita luettelemiasi varusteita ole?
Omasi oli vähintään yhtä mielenkiintoinen vai liittyykö mielestäsi Skoda&Webasto aiheeseen?
Pahus, sitä ei saakaan punaisena :(
Lainaus käyttäjältä: Pazimus83 - 20.03.18 - klo:13:03
Mielenkiintoinen kommentti siihen nähden, että kommentoitiin ajohanskojen käyttöä. Missä kohtaa käsitit kirjoituksestani, että Skodassa ei noita luettelemiasi varusteita ole?
Ja missä kohtaa sinä käsitit että minä ajan hanskat kädessä siksi että olisi kylmä?
Minä ajan hanskat kädessä koska se on pinttynyt tapa. Ei autossa kylmä ole ja ei varsinkaan kun esilämmityksen aikana auto lämmittelee penkin ja ratin lämpöiseksi minua varten. Aijai...
Tuli tänään otettua Kaivokselassa kärrystä kylmät tyypit.
Pituutta takapenkillä ja peräkontissakin oli ihan kivasti.
Suksiluukku on todella pieni (kämmenen kokoinen).
Kuskinpenkillä huomio kiinnittyi kapeuteen, kun paksumman takin hiha otti oveen ja toisen puolen hartia meni aika reilusti keskikonsolin päälle. Kaksi isompaa ihmistä etupenkillä, saattaapi tulla tiivis tunnelma.
(V70:ssä ovi tuntuisi olevan ulompana.)
Auto lienee on 'nolla-sarjaa' koripaneelit istuivat kuitenkin varsin tasaisesti (mm.tuotanto S90:ssä on ollut suurempia heittoja). Konepellin etukulmat olivat hieman koholla, ei kuitenkaan huomaa, ellei erityisesti katso.
Hansikaslokeron kansi oli rämisevää sorttia (V90:ssä tukevamman oloinen). Keskikonsolin liukukansi toimi aika jäykästi, kun se meni käsinojan alle piti nostaa noja ylös, että kannen sai takaisin kiinni.
Takaluukun avaus ja sulkeminen liikkuu vauhdikkaasti.
Sama auto tuli ponnistettua siis :) Oli se sopivan muotoisa :)
Kyllä löytyi itselle sopiva ajoasento. Oikein sopiva ergonomialtaan, mutta ei jää bemun 3-sarjalainen kauaksi... Omilla kuskin penkin säädöillä jäi tosiaan minustakin yllättävän paljon jalkatilaa takapenkkiläisellekin. vanhassa mallissa ei jalkatilaa takapenkkiläisellä jos etupenkki minun säädöissä... Tiivistä tunnelmaa edessä en itse huomannut, ei ollut takkia niin en hokannut miettiä tuota.
Takarontti, eli takakontti näytti olevan tilavampi kuin edellisessä mallissa.
Mutta on se kaamean kallis down-greidatulla eli D4-pikkutehodieselillä ja automaattina ja Inssinä... Kun ei saanu perinteisellä pienellä kattoluukulla ja paloautona, niin jätin tillaamatta ::)
Lainaus käyttäjältä: V-O - 12.04.18 - klo:22:32
Sama auto tuli ponnistettua siis :)
...
Mutta on se kaamean kallis down-greidatulla eli D4-pikkutehodieselillä ja automaattina ja Inssinä... Kun ei saanu perinteisellä pienellä kattoluukulla ja paloautona, niin jätin tillaamatta ::)
On, V90 tullessaan oli hyvin hinnoiteltu, mutta matkan varrella hintaa on hinattu reilusti ylöspäin.
XC60:n tulessa ihmettelin, että se varusteet tasaamalla V90AWD jäi halvemmaksi.
V60:n kohdalla hinnat alkaen näyttää siedettävälle, mutta v90:n mausteilla ero jää aika pieneksi. Voi hyvinkin olla, että varustasatulla V60:llä arvonalennus on reilusti suurempi, koska hyvityshinnat tupataan katsomaan hinnat alkaen versiosta.
Eiköhän tässä vielä V70:llä jatketa :D
Lainaus käyttäjältä: dwntime - 16.03.18 - klo:17:23
Minun kielenkäytössäni ei ole mitään siivottavaa. Paskanpuhujat sen sijaan olen oppinut tunnistamaan ja valitettavasti alkaa kovasti näyttää että sinä lankeat siihen joukkoon.
Itsehän tuota yrität inttää mustaa valkoiseksi. Minä olen tarjonnut faktaa ja olen valmis sitä tarjoamaan lisääkin. Sinä sen sijaan kirjoitat kuvitteellisesta S90:stä jossa ei kosketusnäyttö toiminut yms. hauskaa. Lopetahan nyt, paljastuit.
Mutta joo, voidaan mun puolesta lopettaa tähän. En jaksa alkaa foorumilla vääntää fiktiosta tämän enempää. Voidaan keskittyä otsikon autoon jatkossa.
Tuossa sulle vähän dataa kuvitteelisesta s90 volvostani:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=35535.0 (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=35535.0)
Aikansa kutakin, viimeiset vajaa kolme vuotta farmari RS-Octavialla.
Nyt tilaukseen lähti V60 T8 R-Design. Firman autopolitiikka ja WLTP ei oikein tykkää toisistaan lähtökohtaisesti, mutta onneksi apuja tuli rakkaalta länsinaapurilta.
Arvioitu toimitus 1.6. Aikamoista.
hieno peli tulossa onko toi se hybridimalli ?
itse harkitsin volvoon palaamista mutta nyt kun uutta s40 ei oteta valmistukseen niin mallistossa ei oikein ole houkuttavia hinta/laatu vaihtoehtoja ja tietenkin kun omalla rahalla maksaa niin yli 60k eur hinnat eivät nykyisellään houkuta.
Lainaus käyttäjältä: tgr - 17.09.18 - klo:21:17
Aikansa kutakin, viimeiset vajaa kolme vuotta farmari RS-Octavialla.
Nyt tilaukseen lähti V60 T8 R-Design. Firman autopolitiikka ja WLTP ei oikein tykkää toisistaan lähtökohtaisesti, mutta onneksi apuja tuli rakkaalta länsinaapurilta.
Arvioitu toimitus 1.6. Aikamoista.
Lainaus käyttäjältä: tgr - 17.09.18 - klo:21:17
Aikansa kutakin, viimeiset vajaa kolme vuotta farmari RS-Octavialla.
Nyt tilaukseen lähti V60 T8 R-Design. Firman autopolitiikka ja WLTP ei oikein tykkää toisistaan lähtökohtaisesti, mutta onneksi apuja tuli rakkaalta länsinaapurilta.
Arvioitu toimitus 1.6. Aikamoista.
Siis toimitus 2019 keväästä? Mulle sanoivat että jos nyt tilaat, saat auton kevällä 2020! :o. Siis nimen omaan hybridi T8.
Itse tilasin yli kuukausi sitten tällaisen ja toimitusajasta ei mitään tietoa, mutta luvattiin ensi kevääksi.
Volvo V60 T8 Inscription
- Fusion red -metalliväri
- 19" 5-multi spoke -vanteet
- Moriz-nahka blond/charcoal sportti-istuimet
- Technic-paketti (Sensus, Blis, Led High level-valot, kamera jne.)
- Puoliautomaattinen vetokoukku
- 2k keraaminen pinnoitus
Lainaus käyttäjältä: #timo# - 18.09.18 - klo:07:15
Siis toimitus 2019 keväästä? Mulle sanoivat että jos nyt tilaat, saat auton kevällä 2020! :o. Siis nimen omaan hybridi T8.
Piti oikein tarkistaa, kyllä se 2019 sentään on :)
Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 18.09.18 - klo:06:48
hieno peli tulossa onko toi se hybridimalli ?
Jep, hybridi AWD.
Tuolla toisessa ketjussa oikea-aito-nelivetomiehet tietävät, jotta kokeilematta paskaa. V90 T8 oli mulla ajossa vuorokauden verran ja pääsin kokeilemaan poistumiskykyä sekä kuivalla, että märällä asfaltilla. Täytyy sanoa, että vetopito hieman toista luokkaa kuin etuveto-RS:llä.
Juu aina se kirkkaasti etuvedon voittaa. Ja mitä nyt sivukylien mutkateilläkin ajelee hybridi AWD:llä niin hienosti toimii. EI kai näillä oikeasti kukaan pääasiassa jäärata-ajoa aja. Itelläni aikanaan S90 AWD odotusta oli 7 kk ja oli kyllä ihan kiva odotella. Siihen aikaan Kamux tarjosi vanhasta vielä kivasti niin voitti siinäkin muutaman tonnin kun pääsi ostamaan volvoa suoralla kaupalla. Kýllä tuo V60 on kiva peli. Vielä sopivan kokoinen kaupinkisuhailuunkin eikä ole liian pieni motarilla. S90 ei ollut kaupungissa mitenkään vaimon suosiossa kun oli niin iso.
Lainaus käyttäjältä: dwntime - 23.02.18 - klo:09:11
Melkein meni oikein.
XC60, XC90 ja V90 Ruotsissa
S90 VAIN Kiinassa (ei ole Ruotsissa enää valmistusta tälle)
S60 ja V60 tullaan valmistamaan jenkeissä
Jokainen tuotantotehdas on ns. globaali tehdas eli tuottaa tietyn mallin autot globaalisti. S/V60 osalta autot rahdataan Eurooppaan jenkeistä.
Melkein meni oikein sullakin, mutta vain melkein.
V60 tehdään ruotsissa, vain S60 tulee jenkeistä, sitten kun tulee.
Lainaus käyttäjältä: joukose - 23.02.18 - klo:20:29
Huomauttaisn tähän väliin että Volvo ei edelleenkään ole premium merkki vaikka näin suomessa halutaan ymmärtää. Parhaiten eron huomaa auton käytettävyydessä ja turvallisuuspuutteissa.
Turvallisuuspuuteet:
- Automaatti-ilmastointi vedetty kosketusnäytölle, jolloin säätöä tehdessä katse poistuu tiestä
-T8 mallin neliveto toeteutettu luokattoman heikosti
Toiminnallisuus:
- Sim kortin paikka jossain takapenkin alla kun sen pitäisi olla etukonsolissa
-Sport, konfort, eco ajotilat toeutettu kömpelösti
Menkää ja katsokaa esim. uusin BMW 500 sarjalainen ja kokeilkaa käytettävyyttä.
Juu ja olen siis omistanut S90 AWD:n jota ei edes merkkikorjaamo osannut laittaa kuntoon josta myöhemmin selvisi vetoakseliviat. Eli jos jotain oikeasti hajalla ei välttämättä haluta tai osata korjata.
Ei premium aina merkkiä katso, vaan pitää puhua malleista. Jos nyt sitten otetaan verrokeiksi Volvon 60-sarja, kilpailijoiden C-sarjan Mersu, 3-sarjan BMW, A4 Audi. Niin kyllä 60-sarjan Volvo on ihan yhtä premiumia kuin verrokitkin. Siitä nyt ei ole kahta sanaa.
Lainaus käyttäjältä: Mikkes - 09.12.18 - klo:11:01
Melkein meni oikein sullakin, mutta vain melkein.
V60 tehdään ruotsissa, vain S60 tulee jenkeistä, sitten kun tulee.
Tuossa vaiheessa tieto oli että molemmat tehtäisiin jenkeissä. Joten oli ohan oikea tieto siinä kohtaa. Vaihtoivat tuotantopaikaksi Ruotsin kun tehtaan laajennus valmistui.
Enpä ole jaksanut melkein vuoden vanhaa postausta alkaa korjaamaan joten hyvä että sinä jaksoit.
Lainaus käyttäjältä: dwntime - 09.12.18 - klo:11:18
Tuossa vaiheessa tieto oli että molemmat tehtäisiin jenkeissä. Joten oli ohan oikea tieto siinä kohtaa. Vaihtoivat tuotantopaikaksi Ruotsin kun tehtaan laajennus valmistui.
Enpä ole jaksanut melkein vuoden vanhaa postausta alkaa korjaamaan joten hyvä että sinä jaksoit.
Eipä tuo paljoa jaksamista vaatinut. Kun silmiin osui, niin piti tarttua.
Lainaus käyttäjältä: Mikkes - 09.12.18 - klo:11:01
V60 tehdään ruotsissa, vain S60 tulee jenkeistä, sitten kun tulee.
Onko varma että kaikki V60:t tehtäisiin Ruotsissa?
Perustelen epäilystäni sillä, että automyyjäni sanoi oman V60 T8:ni laivamatkan kestävän viikon ::)
Lainaus käyttäjältä: massa - 14.03.19 - klo:13:49
Onko varma että kaikki V60:t tehtäisiin Ruotsissa?
Perustelen epäilystäni sillä, että automyyjäni sanoi oman V60 T8:ni laivamatkan kestävän viikon ::)
Itse itselleni vastaten. Tulevat Ruotsista, mutta menevät sen jälkeen Belgiaan ja sieltä vielä Venäjälle. Sen takia kestää niin kauan...