Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - TOURAN HIGHLINE

#1
Myydään / TIGUAN II kattotelineet
02.12.21 - klo:13:20
Auto meni, kattotelineet jäi.
Alkuperäinen VW tarvike. Ollut muutaman kerran kiinni autossa (vm. 2019 Tiguan)
h. 130â,¬
nol 5 nol nol 83O635/Risto
Paiskaa vaikka viestillä, jos en pääse vastaamaan.
Löytyvät Salosta
#2
Golf VII (12-) / Vs: e-Golf -keskustelua
17.08.21 - klo:06:44
Lainaus käyttäjältä: jrinnes - 15.08.21 - klo:12:27
voiko tuon uudemman, isompiakkuisen mallin kanssa luottaa siihen, että sillä pääsee kuinka kovalla pakkasella tahansa 60 km päivässä palelematta? Tuosta matkasta siis 30 km aamulla ja 30 km iltapäivällä. Aamulla pääsisi aina lähtemään latauksesta, iltapäivällä ei ole mahdollisuutta lataukseen.
No problem. Viime talven pahimmalla pakkaskelillä (melkein -30) laskin, että Golfin ajototeutuma olisi jäänyt johonkin vain noin reiluun sataan kilometriin. 60km menee vaikka loskapaskassa ajaen, kun pakkasta on kolmekymmentä astetta ;)
#3
ID.3 / Vs: VW ID.3
21.06.21 - klo:11:36
Lainaus käyttäjältä: Daatta - 21.06.21 - klo:09:23
Tuli ehkä vähän varomattomasti kirjoitettua... Ei tuo ID.3 toki kaikkia polttomoottoriautoja valoissa jätä, mutta valtaosan kylläkin. Ja mitä on itsekin bensaturbolla tullut ajeltua niin joku kippo saattoi valoissa yllättää kun ei ollut itse ns. valppaana. Kaasua on turha alkaa polkea ja ahtopaineta kerätä vasta siinä vaiheessa, kun toinen on jo eellä.  ;D
Vähän niinkuin vanhalla diisselimersulla aikanaan... ohituksen onnistuminen oli suoraan verrannollinen maksimaaliseen vauhdinottoon ja täydelliseen yllätykseen  :D
Vikkeliähän nuo sähköbiilit on, mutta jos siinä risteyksessä odottelee useampi sata vapaasti hengittävää kilowattia valmiiksi takapyöriä lämmitellen, niin kyllähän sekin sitten aika rivakkaan liikkeelle ampaisee, varsinkin, jos se renkaiden etukäteislämmitys on onnistunut  ;D
#4
ID.4 / Vs: ID.4
29.04.21 - klo:13:27
Jännä, miten pienin kosmeettisin muutoksin ilme kohentuu. Tuo GTX:n väriteema parantaa auton ilmiasua omaan silmään ihan huikeasti. Niitä ämpärimuovikylkiä katsellessa on koko ajan silmiin sattunut, mutta nythän se olemus muuttui ihan kertaheitolla. Vielä kun olisivat saman tehneet tuolla takapään puolella myös :)
#5
Mii / Vs: Mii electric
09.04.21 - klo:12:53
Lainaus käyttäjältä: iim - 08.04.21 - klo:21:57
Tervehdys kaikille!
Auto tilattu 31.12 2019 ja tänään ilmoitettu että touko/kesäkuun vaihteessa saapuisi suomeen.
Alunperin piti tulla lokakuussa. Sininen plus varusteilla.
Ei jaksettu odottaa joten hommattiin 64 Kona mutta nyt täytyisi päättää kumman myisi pois.
Konassa kyllä koukku mutta sen verran kärryä tulee vedettyä että V70 lisäksi ei kahta sähkistä tarvita.
Millainen laskelma syntyisi, jos luopujaksi valikoituisikin V70?
#6
Lainaus käyttäjältä: DSL - 01.04.21 - klo:17:31
Sähköauton kulutus on puolittunut nyt keväällä. Talvella -25 C kului 25 kWh/100 km, nyt +8 C kelillä menee 12,5 kWh/100 km. Tänään näkyi jo kesänopeusrajoituksia asennetun, joten ei pienene enää.
Juu. Eilen 101km asiointimatka naapurikaupunkiin eGolfilla ihan liikennevirran mukaan ajellen. Ei siis menty hiljaa, kun kesärajoituksetkin tosiaan olivat palanneet, mutta ihan noin pieniin lukemiin ei vielä päässyt. 13,5 kwh/100km. Näytti itsellä. Viime kesänä ja syksyn lämpimillä samaa ajosuoritetta mentiin jopa 11-alkuisin kulutuslukemin.
#7
Golf VII (12-) / Vs: e-Golf -keskustelua
23.03.21 - klo:06:35
Lainaus käyttäjältä: Sportsfan - 22.03.21 - klo:20:25
Minullakin lakkasi tuo toimimasta pari päivää sitten, mutta mitään infotekstiä en kyllä huomannut.
Tänään kirjauduin apissa ulos ja sitten takaisin sisään. Sen jälkeen se on ainakin toistaiseksi taas toiminut.
Minä tein sen ulos- ja sisäänkirjautumisen jo viikonvaihteessa. Se Info tuli samalla kertaa ja kun sen oli lukenut se hävisi.
Kokemustenne perusteella olin aikeissa kokeilla tätä kikkaa vielä uudestaan, mutta kas, tuohan toimi taas :)
Näyttää olevan 55% latausta parhaillaan.
Auto on pihassa pitkästä aikaa suko-latauksessa. Vedin akun eilen illalla melkein tyhjäksi ja ajattelin jostain lukemani perusteella, että kennostojen tasaamiseksi voisi olla ihan viisasta ladata se hitaalla ihan täyteen, nyt kun nyt kerran pääsi noin tyhjäksi asti. Aika paljon tässä talven aikana tullut latailltua jossain 30-80% tasoilla.
Meni muuten 185km eilen ja näytti vielä 18km jäljellä olevaa matkaa. Kevät tulee 8), kun alkaa nuo 200km ajosuoritteet taas toteutua ;D
#8
Golf VII (12-) / Vs: e-Golf -keskustelua
22.03.21 - klo:11:12
Jep. Varmaan virsutetaan molemmat asiasta..., eik vaa :)
#9
Lainaus käyttäjältä: Erkka - 21.03.21 - klo:19:24
Vastasin tuonne toiseenkin foorumiin. Laitetaanpa tännekin oma näkemys asiasta. Oma eHybrid tuntuu kanttariylityksissä hieman pintakovalta ja jos tekisin uudestaan tilauksen, niin ruksaisin tuon DCC:n varustelistalta.

Muutenhan auto on ajo-ominaisuuksiltaan erittäin hyvä ajettava. Valtateillä menee kuin kiskoilla. Ylimääräisiä ohjausliikkeitä ei tarvitse tehdä.
Itsellä oli edellisessä autossa, Touranissa tuo DCC. En katsonut tarpeelliseksi tilata sitä enää Tiguaniin.

Tuosta maantieajettavuudesta. Ainakin 4motion tuntuu olevan kovin tarkka pyörien suuntauksesta. Omalla ajettu vasta 26tkm ja jo vuosi sitten kesällä tehtiin nelipyöräsuuntaus ekan kerran, kun alkoi olla vähän vaeltelua ja hermostuneisuutta maantiellä. Sen jälkeen on edennyt taas kuin juna seuraavat 10tkm. Pitää taas katsoa kevään korvalla, kun tulee kesärenkaat alle ja ajonopeudet nousee.
#10
Golf VII (12-) / Vs: e-Golf -keskustelua
22.03.21 - klo:06:52
Täällä oli varmaan muitakin eGolfin käyttäjiä, jotka on ladanneet tuon we connect ID:n. Kenellä se vielä toimii? Itsellä putosi auto pois viikonloppuna ja sinne ilmestyi jokin infoteksti, jossa suurin piirtein kerrottiin sovelluksen kehitetyn ID-perhettä varten ja koska autosi ei em. ryhmään kuulu, otapa käyttöön pelkkä we connect, jossa on paljon muita ominaisuuksia autoasi ajatellen....
Positiiviseen sävyyn annettu bannit >:(
No, ei siitä eGOlfistille suuria iloja ollut, paitsi että tuo ID appi näyttää varaustilan prosentteina, ja on huomattavasti nopeampana kätevä myös esilämmityksen käyttämisessä.
Mihinköhän virsuttais. Suoraan maahantuoja jälkimarkkinointiin, josta saa vastaukseksi jonkin saksalaisen selkänojan ???
#11
Olisko samaan tapaan kuin volkkarissakin eli siitä keskinäytöltä navin ollessa päällä valitse kartat tjsp. niin siirtyy mittaristoon ja naviin jää ajo-ohjeet ??? ??? ???
#12
Golf VII (12-) / Vs: e-Golf -keskustelua
15.03.21 - klo:14:07
Lainaus käyttäjältä: juubatuuba - 14.03.21 - klo:10:25
Tästäpä muuten juolahti mieleenni yksi e-Golfin rullauksen kummallisuus, kun sitä olen kokeillut. Osaako se päätellä karttadatasta voimassa olevan nopeusrajoituksen? Minulla D-asennossa rullatessa auto alkaa aina pienen hetken kuluttua itsestään regeneroimaan, kun hyvin loivassa alamäessä nopeusrajoitus putoaa 50->40, eikä vauhti hidastu auton mielestä riittävän nopeasti. Regenerointi loppuu, kun nopeus laskee 40 km/h. Mitään esteitä, joista vakkarin etäisyystutkakaan voisi reagoida, ei ole. Ilmiö on 100 % toistettavissa joka ikinen päivä.

Eipä tuosta haittaa ole, kun tykkään kuitenkin ajella sillä B-moodilla, mutta kiinnostaisi tietää miksi se noin tekee.

Mulla tuo jarruttelee satunnaisesti, mielestäni vailla mitään logiikkaa, onneksi kuitenkin harvemmin. Tunnistan pari oikeaa paikkaa, missä tuo tapahtuu aina, jos käyttää kyseisissä paikoissa rullausta, mutten keksi näissä paikoissa mitään todellista selittäjää. Ovat saman tien varrella, eri suuntiin ajaessa. Ei mitään nopeusrajoituksen muutoksia, toisessa paikassa edessä on mutka ja toisessa tekee aina, kun tulee riittävän lähelle tiettyä suunnistustaululiikennemerkkiä ::).

Lainaus käyttäjältä: TOURAN HIGHLINE - 08.03.21 - klo:09:59
Pikalatauksesta:
Tulevana viikonloppuna olisi tiedossa ajoa reilun parin sadan km päähän kotoa. Määränpäässä on lähietäisyydellä toiistaan useita pikalatureita ja matkan varrella myös useita vaihtoehtoja esim. n.110km-140km etäisyydellä kotoa.
Koska kuormaa ei ole tarkoitus kuljettaa ja ihmisiäkin vain pari yksilöä, niin jotenkin kiinnostaisi lähteä tuon sähkärin kanssa dieselin sijaan.
Mutta:
Kun en ole Golfia kertaakaan talvella pikalaturiin kytkenyt, niin miten tuo mahtaa ottaa virtaa esim. sen 110km ajomatkan jälkeen. Luvassa on pakkasta muutamia asteita ja lähtö aamulla lämpimästä (n. 15 astetta) tallista. "Välitankkausta" tuo joka tapauksessa tarvitsee, mutta jos latausteho jää pikkupakkasessakin johonkin pariinkymppiin, niin... ??? ???

Tulipa tämäkin reissu tehtyä. Ei sitten ollut pakkasta. Lämpötila vaihteli 0,5 ja 3 asteen välillä. Parit välilataukset sujui mallikkaasti, auto otti virtaa sinne melkein 80% tasolle asti 39,...jotain lukemin. Sen 80% lataustason täytyttyä alkoi teho pikkuhiljaa kiihtyen laskea, ja 90% tasossa, johon ekalla latauksella varaustason vedin, oli enää 24kw teho. Toisen latauksen lopetin siihen 80%:iin, kun ei ollut tarvettakaan enemmälle. Aikaa näille kahdelle pit-stopille yhteensä noin kolme varttia. Lisäksi tuttavan autotallin seinästä vedettiin virtaa pari tuntia voimavirtapistokkeesta omalla latauslaitteellani. Virrankulutus aamun paikoin vähän loskaisessa raskaammassa kelissä nollan tuntumassa menomatkalla 16,2 ja paluumatka parin kolmen asteen lämpötilassa osin kuivannein tien pinnoin 15,1. Keskinopeus mennen tullen noin 75kmh.
#13
Auto näyttää talvirengaskaudelta kulutuslukemaa 18,9/eGolf.
#14
Mulla on kaveri markkinointihommissa. Puhuu kyllä valkoisenkin uskottavasti mustaksi tarpeen vaatiessa, jos niikseen tulee... ;)
#15
Golf VII (12-) / Vs: e-Golf -keskustelua
08.03.21 - klo:19:30
Auto oli tämän päivän ekassa huollossa.
Poishakiessa iltapäivällä minäkin sitten kävin kokeilemassa pikalaturia, kun odotin tytärtä soittotunniltaan.
Pikaisella kauppareissulla -3 asteen lämpötilassa tuo ehti 18 minuutissa imaista 10kwh. Ei ihan optimilataus, kun akussa aloittaessa yli 60% ja ehti sitten jo vetäistä sen tuonne 90% tasoon asti. Hyvän matkaa yli 30kw keskilataus :). Tämähän on siis tarvittaessa ihan ladattavissa pikkupakkasilla tien päälläkin.
#16
Golf VII (12-) / Vs: e-Golf -keskustelua
08.03.21 - klo:13:54
Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 08.03.21 - klo:11:27
Espoo -> Porvoo, noin -7C, pian ajomatkan jälkeen lyhyt lataus Porvoo/Tarmolan K-latauksessa: keskiteho oli noin 30kW (12min, 6kWh). Ajonopeus motarilla jonossa todellista 90-100km/h, jottei kulutus nousisi liikaa.

Edit: tarkistin k-latausen apista.

Kiitti. Tästä voisi päätellä, että esilämpimällä Golfilla uskaltaisi pikkupakkasessa liikkeelle niin, että väli- ja päätelataukset toimisivat melko lailla optimaalisesti.
#17
Golf VII (12-) / Vs: e-Golf -keskustelua
08.03.21 - klo:11:03
Lainaus käyttäjältä: Daatta - 08.03.21 - klo:10:31
Käy testaamassa pikalaturilla ennen matkaa. Tällä saat optimoitua reitin ja lataukset, ei tarvitse olla sähköautoinsinööri käyttääkseen: https://abetterrouteplanner.com

Ilmaisversioon pitää määritellä lämpötila reitin asetuksista, niin antaa todellisia lukeamia. Ja valita oikea kulkuneuvo ja akkukapasiteetti, tietysti.

Tuota abrp:a katselinkin jo. Se tyrkytti itse asiassa ihan samaa välilatauspaikkaa kuin olin itsekin ajatellut :)

Pitänee tosiaan käydä  vaan kokeilemassa, miten EGolf ottaa CCS-virtaa näin pikkupakkasissa. Leudommilla säillä se latausnopeus on aika äkkiä siinä luvatussa 40 tuntumassa ja ainakin omassa yksilössä pitänyt sitä aika pitkään, yli 80% lataustasoille asti.

Ajattelin vaan, että jos jollain olisi enempi kokemuspohjaa jakaa tuosta ;)

#18
Golf VII (12-) / Vs: e-Golf -keskustelua
08.03.21 - klo:09:59
Pikalatauksesta:
Tulevana viikonloppuna olisi tiedossa ajoa reilun parin sadan km päähän kotoa. Määränpäässä on lähietäisyydellä toiistaan useita pikalatureita ja matkan varrella myös useita vaihtoehtoja esim. n.110km-140km etäisyydellä kotoa.
Koska kuormaa ei ole tarkoitus kuljettaa ja ihmisiäkin vain pari yksilöä, niin jotenkin kiinnostaisi lähteä tuon sähkärin kanssa dieselin sijaan.
Mutta:
Kun en ole Golfia kertaakaan talvella pikalaturiin kytkenyt, niin miten tuo mahtaa ottaa virtaa esim. sen 110km ajomatkan jälkeen. Luvassa on pakkasta muutamia asteita ja lähtö aamulla lämpimästä (n. 15 astetta) tallista. "Välitankkausta" tuo joka tapauksessa tarvitsee, mutta jos latausteho jää pikkupakkasessakin johonkin pariinkymppiin, niin... ??? ???
#19
Golf VII (12-) / Vs: e-Golf -keskustelua
02.03.21 - klo:11:05
Hyvin on kilsoja kertynyt pienehkön rangen autolle :)
Ja samat havainnot tuosta lämpötilasta. Eilen illansuussa asioilla lähikaupungissa. Koko reissun kulutus oli muistaakseni myös jotain 15 alkavaa.
#20
Noissa 18" kumeissa ainakin on Tigsun alla melkoinen vaikutus rengaspaineilla. Reilu viikko sitten pohjoisen reissussa tuli jarrujen jäätymisen ohella toinenkin jännitysmomentti tuomaan lisämaustetta talvilomalaisten rentouttamiseksi. Mennessä nimittäin alkoi auto herjata toisen eturenkaan rengaspaineen laskua. Keski-Suomessa sitten pysähdyttiin tuiskussa ja tuulessa kipakan pakkasen kera tarkastamaan paineita. Pieni pelko oli siihen asti, että vuotaako, kun yksi rengas ainoastaan herjasi. No, onneksi se ainoa asia, jonka unohdin lähteissä, eli nostaa paineet (vaikka tarkoitus oli), oli nytkin syynä, varsinkin kun renkaat on laitettu alle plussakeleissä. Toinen eturengas 2,1 ja toinen 2,2. Takana 2,5. Nostin sitten etusiin siinä vaiheessa 2,7 ja taakse 3,1. Matka jatkui. Seuraavana päivänä Sodankylän Seolla vielä kipakammassa pakkasessa vielä varmistus, ja pakkasesta sekä melkoisesta kuormasta johtuen laitoin vielä etupäähän napsun lisää, eli 2,8. Nyt tänään kävin päivällä liikkeellä ollessani laskemassa paineet. Oli muuten 3,0 ja 3,3 ennen pudotusta. Eteen laitoin nyt 2,4 ja taakse 2,6.
Se, minkä tuossa heti huomasi, niin se pintakovuus, mitä tämän auton kohdalla moni on kritisoinut, niin kyllä on läsnä noilla reippailla paineilla 18" renkain, mutta hävisi heti, kun paineita pudotti sen reilu puoli kiloa. Auto ei muuten mitenkään tullut veltommaksi tai huonommaksi ajaa noilla alemmilla paineilla.
#21
17" ja 18" talvirenkaissa on jo jonkinmoinen hinnoitteluero. Taitaa olla jo noin 15% ja voisin kuvitella, että ne isommat vanteet on myös kertaluokkaa hyvän matkaa kalliimmat...
Itsellä talvipyörissä Kodiaqin 18" vanteet, kun sellaiset sattui löytymään sopivasti "uusina". Nyt vaan ilmeni taas yksi olosuhde, eli kunnon lumipöllykelit, jotka laittoi haikailemaan peltivanteita... Vanteet on koko lailla avonaiset ja varsinkin takavanteisiin kertyy ihan hirveästi paljon lunta, joka sitten sulaa pakkasessakin lämpimiin jarruihin ja jo lyhyen pysähdyksen jälkeen 20 asteen pakkasessa takapäässä kestopysäköintijarru päällä... :(

Tiguanin tiloista: Itselle tuo auto on tilankäytöltään farkkupassatia tilavampi. "Koirien kaksio" mahtuu kyytiin, kun takapenkkejä saa liikuteltua ja silti takapenkkiläisille jää reilusti tilaa ja dieselissä hybridistä poiketen sinne "kaksion" alle välipohjan alle mahtuu vielä kyytiin vaikka mitä :) Sen hattuhyllyn minäkin mapitin ö-mappiin heti, kun auto tuli kotiin. Kaivetaan sieltä sitten, jos vaihtoaikeita joskus ilmaantuu.
#22
No ei se mulla ole ollut vasta käytössä kuin vajaan vuoden, mutta toistaiseksi toiminut kuin junan vessa. Yksi päivä talvella vedettiin siitä täydet 11kw antoa, kun tuttavaperhe tupsahti pihalle renun Zoella ja oli akku vähän ehtoossa ;D. Tulipa testattua maksimikuormituskin siinä sitten. Hyvin kesti sulakkeet sen pari tuntia, mitä tuo oli toiminnassa. Se tuossa muuten on kiva, jos haluaa seurata auton virran kulutusta, niin laitteessahan on kwh-mittari.
#23
Kappas, mulla sama tuote eGolfin matkan jatkumisesta huolehtimassa kotona. Oma on voimavirtapistokeliitännällä. Se 6-metrinen latausjohto on osoittutunut käytössä hyväksi, kun ulottuu autotallista uloskin niin, että autoa voi tarpeen mukaan ladata ulkonakin, eikä aina tarvitse ajaa sitä sisälle, jos muutaman tunnin kuluttua on tarkoitus mennä taas ja siinä välissä valuttaa vähän lisää juicea akkuun :)
#24
Lainaus käyttäjältä: jt - 14.02.21 - klo:00:42
Jos vanha Ruotsin rekkari on tiedossa, niin historiasta voi kenties löytää (mahdollisesti mielenkiintoisia) tietoja tämä palvelun avulla: https://fu-regnr.transportstyrelsen.se/extweb/UppgifterAnnatFordon
Tämä olikin hauska. Oma harrasteauto osoittautuikin olevan ruååttalainen hevostraileri... ;D
#25
Golf VII (12-) / Vs: e-Golf -keskustelua
14.02.21 - klo:09:31
Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 14.02.21 - klo:08:52
Oma kokemus liukkaalla puskemisesta on se, että kyllä B-moodi (voimakas moottorijarrutus) on syypää. Kahdesti on puskenut risteyksessä, molemmilla kerroilla syynä kaasun nosto, kun on B-moodi päällä. Toki kuski, jolla on minua tarkempi kaasujalka, voi estää tuon nostamalla sitä kaasua vähemmän. Liukkaalla D-moodi ykköstason pienellä moottorijarrutuksella on ehkä toimivin omasta mielestäni.
Voipi olla, mutta kun... Näissä jääkeleissä sillä B-moodilla ajamalla en saa samaa ilmiötä toistumaan ???. Painojakautumaltaan enempi etupainoisella etuvetoisella sillä moottorijarrutuksella mutkaan tullessa yleensä saa etuvetoistakin autoa aavistuksen yliohjaamaan, jolloin autoa saa vietyä etupyörien osoittamaan suuntaan. Mitään muuta en kammoa niin paljon kuin raskasta aliohjautumista, koska minusta tulee siinä tilanteessa välittömästi ratin takana matkustaja. Ikäni myös takavetoisilla autoilla ajaneena ja sellaisilla myös ajamaan opetelleena kohtuulliset peräluistot ei tunnu missään, kunhan auto muutoin menee sinne, minne etupyörät näyttää. Toki, en suostuisi enää myöskään ajamaan arjessa ilman ajonvakautusta olevalla takavetoisellakaan. Se yllättävä takapyöräluisto kun kuitenkin lienee se seurauksiltaan vaarallisin onnettomuusskenaario, jos ei tilanteessa refleksit ole ihan hereillä...
#26
Golf VII (12-) / Vs: e-Golf -keskustelua
12.02.21 - klo:06:43
Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 11.02.21 - klo:21:56
Onko muilla latausluukku tai en lukko jäätynyt kiinni. Kahdesti on, ekalla kerralla oli ollut lumisadetta ja oli päässyt myös sulamaan ennen pakkasta. Mutta nyt toisella kerralla kaikki päivät ihan puhtaana ja silti ei auennut. Lyhyt seisonta kauppakeskuksen parkkihallissa auttoi. Minusta lukko jäätyi kiinni, ei luukku.
Ei mitään ongelmia. Minusta volkkarilta varsin fiksu ratkaisu pitää tuo latausluukun paikka "perinteisellä" paikalla myös näissä uusissa ihan pelkästään sähköisiksi suunnitelluissa laitteissa. En ymmärrä, mikä siinä paikassa "vaikeana" hiertää esim. autotoimittajia, joiden mielestä oikea paikka on vissiin joko vain keskellä keulaa tai perää... No, on mulla myös autovanhus, joka tankataan keskeltä takalistoa. Ei sekään nyt niin järkevältä paikalta vaikuta. Lisäksi näin talviolosuhteissa tuo keula/perä on kyllä aavistuksen haastellisempi paikka. Taitaa olla ihan "julkinen salaisuus", että esim. mersujen peräpään latausluukuissa on hirveästi toimintaongelmaa ???
Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 11.02.21 - klo:21:56
Selkeillä pakkasilla, siis enemmän kuin muutama aste, AC-lataus hidastuu. Hyötysuhde on hidaslatauksessa yleensä ollut 85% tai parempi, niin nyt on 75-80%. Kun kulutus samalla on noussut, niin kaikkia päivän pikkuajoja ei ole e-Golfilla ajettu. Menisi ihan alarajalle ja eikä ehtisi latautumaan aamuksi.
Mitä tuohon lataukseen tulee, en ole huomannut mitään hidastumista lataamisessa. Tässä on muutamalla päivällä vähän enemmän ajoa, niin on tullut ladattua ihan tappiin tuo nyt peräkkäisinä päivinä. Eilenkin ajelin sen 114km ja auto ilmoitti lataamisen jälkeiseksi kulutukseksi 18,9 ja kun pihassa (-15 - -18) illalla annoin auton ladata täyteen, otti se 24kwh virtaa. Minusta tuo on hyvinkin linjassa normaalin lataushävikin kanssa, mitä tuossa laitteessa on ollut koko ajan. Pikalatausta ei ole ollut tarvis talvipakkasilla kokeilla, että mitenkä se toimisi.

Palataan samalla pikkuisen eGolfin ajettavuuskysymyksiin talvella. Sitä puuterilumikeliä ei sitten ole toistuvasti tullut, ainakaan ei ole itse sellaisessa tarvinnut ajella. Nyt kun noilla sivuteillä, joita itse tulee aika paljon ajettua, on sellainen osin polanteinen, kovaksi tamppaantunut lumijää tien päällysteenä, eGOlf on ollut mitä mainioin ja johdonmukaisin ajettava normaalilla, ennakoivalla ajotavalla R3-kitkarenkain. Auto on muuten ainakin vielä näissä parinkympin tuntumaan yltävissä pakkasissa ihan miellyttävän lämmin auto. Ilman päällystakkia, pipoa ja nahkahanskoja voi hyvin ajella :).
#27
ID.4 / Vs: ID.4
10.02.21 - klo:12:00
Siis... tarkoittanet sitä auton mukana toimitettavaa latauskaapelia julkista AC-latausta varten. Mitä se ID4:n sisäinen laturi nyt sitten ottaa virtaa... 7kw tai 11kw versiosta riippuen ::)?
#28
Lainaus käyttäjältä: Tkh66 - 08.02.21 - klo:08:43
Kuulostaa loistavalle!
Eli jos nyt ymmärrän oikein, niin johdossa ollessaan lataa akut + korvaa lohkolämppärin ja sisätilalämppärin. Ja kun ei ole piuhan päässä, niin korvaa webaston. Jos vielä kesällä osaa jäähdyttää auton valmiiksi, niin a vot...
Kiitos taas infoista, kuume nousee....
Mukavuustoimintona kyllä, mutta moottorin esilämmitystähän tuolla ei taida syntyä, toki ei nykyisin yleensä enää sillä Webastollakaan.
En tiedä, miten tehokas tuo on ja miten se tuossa hybridissa toimii, mutta eGolfissa esim. pysyy kytkettynä vain 10min. Muutaman asteen pakkasissa ok, mutta viikonloppuna oli -18 pakkasessa vasta tuulilasin alareuna aavistuksen sulanut ja autossa sisällä lauha lehmän henkäys. Ã,,rsyttävää, että pitäisi muistaa sitä appia räplätä monta kertaa peräjälkeen saadakseen auton lämpimäksi, sen sijaan, että siitä voisi/pitäisi erikseen valita toiminta-aika myös. No, muutaman asteen pakkasissa toimii ihan kivasti tuollakin.
#29
🙂👍
En tiedä, miltä tuo etuvetoversio ajossa maistuu, mutta eilen olin taas monen päivän paussin jälkeen liikkeellä tuon kanssa, kun hain kaverilta lainaan isomman suksiboksin. Kaveri asuu vähän mutkaisemman sivutien varrella ja ainakin tuo nelikko tuli taas todettua todella mukavaksi talvikelissä. Korkea ja melko painava "kaappi" kääntyy reippaamminkin liukkaalla ajaessa mutkissa ikään kuin "oman keskipisteensä ympäri". ESC antaa juuri sopivasti anteeksi ja auto ei sen paremmin ali- kuin yliohjaakaan, menee vaan just sinne minne ajaa. Melkoisen paljon maukkaampi ajettava kuin esim. tuo kakkosautona palveleva eGolf😎. Nk.  pintakovuus, jota jotkut moittii, tekee laitteesta minusta näissä oloissa juurikin herkästi aistittavan, tukevan ja luotettavan. Toivottavasti edes osa tuosta on pystytty säilyttämään etuvetoisessakin. Toki, jos enimmäkseen ajelee kaupunkiseudun liikenteessä, niin tuolla ei ole käytännössä mitään merkitystä.
#30
Lainaus käyttäjältä: Erkka - 06.02.21 - klo:20:38
Hyvä tunne täällä, kun Tiguan on muutaman päivän testailun jälkeen ollut sellainen, kun olen mielessäni toivonutkin. Ajo-ominaisuudet varusteet jne huippuluokkaa. Auto on todella hyvä hankinta meidän perheelle kaikinpuolin.
No miltä se nyt tuntuu noin niinkuin verraten T-Rociin? :D
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy