Volvo XC 40

Aloittaja a4b8, 21.09.17 - klo:17:42

« edellinen - seuraava »

a4b8

Marraskuussa tuotantoon Belgian Gentissä, hinnat lokakuussa jolloin tilauskirjat avataan. Mielenkiintoinen uutuus.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24


vwmies

Tämä on uusi odotettu Volvo XC40 - hinta Suomessa alk. 39 953 euroa

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/tama-uusi-odotettu-volvo-xc40-hinta-suomessa-39-953-euroa?utm_source=vko-38-17&utm_medium=email&utm_campaign=tl-uutiskirje

Volvo on julkistanut erittäin odotetun XC40-katumaasturin, joka on ruotsalaismerkin ensimmäinen uudelle CMA-rakenteelle perustuva Volvo.

Uuden auton julkistuksen yhteydessä Volvo halusi painottaa, että XC40 ei ole vain kutistettu versio XC90:stä ja XC60:stä, vaan se on aivan oma itsenäinen mallinsa. Auton muotokieli on tuttua Volvoa, mutta siihen on haettu myös täysin omaa muotokieltä.

Ensikuvien perusteella XC40:n muotoilu näyttää onnistuneen. Auto on tasapainoisen ja menevän näköinen, vaikka se on melko kulmikas. Volvo on panostanut eritysesti fiksuun tilankäyttöön sekä monipuolisiin säilytysvaihtoehtoihin.

XC40-malliin on tuotannon alusta alkaen saatavana nelisylinteriset D4-dieselmoottori ja T5-bensiinimoottori. Enemmän voimansiirtovaihtoehtoja, mukaan lukien täyssähkömalli, lisätään auton valikoimaan myöhemmin.

Odotukset uutta mallia kohtaan ovat suuret, koska Volvon malliston nykyiset kalliimman hintaluokan autot ovat käyneet Suomessa erinomaisesti kaupaksi. Näitä hieman edullisempi XC40 tuleekin useamman saavutettavaksi, mikä lisännee auton kiinnostusta.


Yritetään pärjätä.

Ritzenhoff

Oho, 4425mm pituisessa autossa akseliväli 2702mm, enempi mitä Octaviassa :o Perheautomitoissa. Takakontti 480l.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

vasara

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 22.09.17 - klo:15:55
Tämä on uusi odotettu Volvo XC40 - hinta Suomessa alk. 39 953 euroa

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/tama-uusi-odotettu-volvo-xc40-hinta-suomessa-39-953-euroa?utm_source=vko-38-17&utm_medium=email&utm_campaign=tl-uutiskirje

...
XC40-malliin on tuotannon alusta alkaen saatavana nelisylinteriset D4-dieselmoottori ja T5-bensiinimoottori.
..kuten myös Ruotsissa, jossa 'bygg-din-volvo' tarjoaa toistaiseksi vain vaihtoehdot: D4 AWD (190 hp) ja T5 AWD (247 hp).

Jos tuo Tuulilasin alkaen hinta (39 953 euroa) olisi yhtään hehtaarilla, niin noilla voimalinjoilla se olisi varsin ostajaystävällinen. Epäillä sopii, että Suomen hinta veroineen olisi sama, kuin Ruotsissa ilman autoveroa. Tuulilasi ennakoinee etuvetoisten mallien lähtöhintoja, tai google käännöksessään unohtanut, että ollaan Suomessa :)

a4b8

Volvon suomenkielisillä sivuilla tuo hinta. (Alkaen) Täydelliset hinnastot ensi kuun alussa.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Peeveli

Loka-marraskuun vaiheessa maatamme kiertää taas XC60:n tapaan XC40 näytteillä volleliikkeissä "alkuauto" eli siis hallissa nähtävillä ja koeistuttavissa. Koeajoautot joskus joulukuussa. Näin kertoili Bilian myyjä pari vkoa sitten...

40.000 eur tulee olemaan D4 190 hv AWD automaatti Momentum...

vasara

#7
Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 22.09.17 - klo:19:19
Loka-marraskuun vaiheessa maatamme kiertää taas XC60:n tapaan XC40 näytteillä volleliikkeissä "alkuauto" eli siis hallissa nähtävillä ja koeistuttavissa. Koeajoautot joskus joulukuussa. Näin kertoili Bilian myyjä pari vkoa sitten...

40.000 eur tulee olemaan D4 190 hv AWD automaatti Momentum...
Kaippa sentään joku muu varustelu, kuin Ruotsissa.. eli 'Momentum intro' .. joka on varsin kattavasti varusteltu?
Muutoinhan olisi verollisena halvempi, kuin sama auto Ruotsissa.
Ilman introakin hinta olisi melko kohdillaan ja alkaisi kiinnostaa (..ellei ole Kiinassa tehty).
Tietysti T5 bensa neliveto olisi kahdesta vaihtoehdosta enempi mieluinen.. sitä vaan ei taida suomalainen verotus suosia.
Oma arvaus on edelleen, että tuo D4 AWD:n 40 tonnia on veroton hinta. Verollinen 40 tonnia on sitten etuveto D3.

HoXXma

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 22.09.17 - klo:19:19
Loka-marraskuun vaiheessa maatamme kiertää taas XC60:n tapaan XC40 näytteillä volleliikkeissä "alkuauto" eli siis hallissa nähtävillä ja koeistuttavissa. Koeajoautot joskus joulukuussa. Näin kertoili Bilian myyjä pari vkoa sitten...

40.000 eur tulee olemaan D4 190 hv AWD automaatti Momentum...

TM:

Volvo aloittaa XC40:n ennakkomyynnin lokakuussa. Hinnat lähtevät 39 953 eurosta, jolla rahalla saa etuvetoisen D3-moottorilla varustetun auton. Ensimmäiset XC40:t ehtivät Suomeen alkuvuonna 2018

mfroberg

Mikään ei ole nerokkaampi menopeli kuin maasturi josta on jätetty pois tärkein ominaisuus miksi sellainen auto hankitaan eli neliveto. Otetaan normihenkilöautoon verrattuna huonompi ajettavuus(tulee väkisin alustan korkeuden myötä), korkeampi hinta ja kulutus jne. mutta hukataan punainen lanka.

Tuollaiseen 2WD "maasturiin" jää vain eläkeläisaspekti eli helpompi kulku autoon ja pois sekä parempi sopivuus huonokuntoisille mökkiteille maavaran myötä.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

jamo75

Suomen hinnasto julkaistiin TO iltapäivällä ja ainakin Bilian tilausjärjestelmä päivittyi PE iltapäivällä.
XC40 T4 aut R-Design toimitukset alkavat vasta touko/kesäkuusssa 2018 ja halvin bensa automaatti on sellaiset 47K EUR.
Navigaattori + vakionopeuden säädin  + winterpack yms normi varusteet niin kolkutellaan jo 50-60K EUR luokkaa.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

jamo75

Pyysin tarjousta
VOLVO XC40 T4 R-Design aut, MYE:1
725 Fusion red metalli
CarPlay ja Android Auto (882)
Ilman tyyppi ja mallimerkintää (313)
Pieni varapyörä (165)
Tummennetut takalasit (179)
Varustepaketti Technic (XC40)
Varustepaketti Versatility (XC40)
Varustepaketti Winter (XC40)
Vetokoukku. puoliautomaattinen (1028)

Autoverollinen kokonaishinta: 59 510,77 EUR
Joten taitaa merkin vaihto olla edessä...
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

lari


Enhancer

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 22.09.17 - klo:20:53
Mikään ei ole nerokkaampi menopeli kuin maasturi josta on jätetty pois tärkein ominaisuus miksi sellainen auto hankitaan eli neliveto. Otetaan normihenkilöautoon verrattuna huonompi ajettavuus(tulee väkisin alustan korkeuden myötä), korkeampi hinta ja kulutus jne. mutta hukataan punainen lanka.

Tuollaiseen 2WD "maasturiin" jää vain eläkeläisaspekti eli helpompi kulku autoon ja pois sekä parempi sopivuus huonokuntoisille mökkiteille maavaran myötä.
Yksikään Volvon XC ei ole maasturi. Maavaran riittäessä etuvetoisella pääsee kyllä tarpeeksi pitkälle 90% kaupunkioloissa ja 10% jossain huonommilla baanoilla mentäessä, niinkuin näiden autojen kohderyhmillä tapana on.

Katso verrokiksi jonkun Nissan Qashqain myyntilukemia, väitän että aika harvalla on jäänyt meneminen menemättä etuvedon takia, ja vastaavasti nelivedon suuri kulutus + hankintahinta ohjaa kaupan joka tapauksessa etuvetoon.

Suurin este, mitä näillä autoilla lähes poikkeuksetta kohdataan, on luminen polanne parkkiruudussa.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy