LED lisävalo välkkyy, (Golf 7 halogeenipitkillä)

Aloittaja vagx3, 12.12.20 - klo:17:45

« edellinen - seuraava »

vagx3

Onko hyviä vinkkejä mistä lähteä hakemaan vikaa: LED bar, johon perinteinen relesarja kytketty, virta akulta, maa korin maapisteestä, relesarjan herätejohdolle signaali johdon pätkällä ryöstäjien avulla  pitkien jännitejohdosta. Golf 7, jossa halogeenit. Lisävalo menee  päälle kun kytkee pitkät mutta välkkyy kuin strobovalo.Sammuu kun pitkät pois. Kytkentä vai rele paska? Relesarjassa myös kytkin, joka toimii, eli valon saa pois päältä.

jtmattila

Veikkaan tuota ryöstäjää syypääksi. Kytke varmalla tavalla vaikka suoraan halogeenipitkän liittimeen.
Jos edelleen stroboilee niin sitten uusi rele.
Fabia 2.0 Mpi 2007
Superb 2.0 TDI 2011

duke7

Eikös näissä ole halogeeneissa mahdollisuus säätää kirkkautta? Eli ehkä se on tehty pwm:llä ja nyt asetettu alas niin ledi ehtii nähdä sen ja sammua. Vcds hommia se säätö ja voisi kokeilla 100% laittaa sinne.

vagx3

Ei  auttanu ryöstöliittimien poisto. Mikä on pwm'

tex-

Maadoituskin kannattaa tarkistaa. Löysä liitinkin voi aiheuttaa pätkimista.
VW Polo R-Line 1,5 Evo -20
ex VW Golf GTI 8v -86
ex VW Polo Comfortline 1.2 tsi -15

duke7

Pwm on siis pulse width modulation eli tehonsäätötapa.
Toimiiko se lisävalo oikein jos suoraan akusta antaa virtaa? Tai antaa suoraan releelle plussaa akulta?

M_M

MQB-autojen kaikki valolähdöt on PWM-ohjattuja. Siitä ei kyllä ole mitään käsitystä, onko kaukovalolla oletuksena täysi teho vai onko sitä leikattu. Jotenkin hullulta kyllä tuntuisi himmentäminen.

Mutta kuten jo todettu, niin kannattaa sulkea pois muut vikapaikat tarjoamalla kaukovalolle syöttö suoraan akulta ja jos silloin palaa ok, niin releen herätteeseen syöttö suoraan akulta. Jos silloinkin palaa vilkkumatta niin seuraavaksi tutkimaan sitä valolähdön himmennyksen arvoa.

Jos kaikki muu pettää, niin aina voi asentaa johdon BCM:n tyhjään lähtöön ja koodata sen kaukovalokäyttöön. Mutta ei sille kyllä pitäisi olla tarvetta halogeenivalojen kanssa.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

vagx3

Kiitti tiedoista, näköjään halogeenikaukoja himmenetään tehtaalta, heräte akulle ja lisävalo pelittää ok.  Ei ihme että auton kaukovalot  tehottomat, mikähän järki tossakin ollut! Pitää käyttää säätämässä 100%:lle

onnip

Terve! Kuinka tämä koodaus käytännössä toimii, menenkö liikkeeseen ja sanon tiskillä haluavani kaukovalot täydelle teholle vai voiko tämän tehdä itsekin? Itsellä 2018 octavia halogeeneillä ja lisävalon asennus olisi edessä.

M_M

Tarvitaan VCDS (tai obdeleven) ja vähän askartelua. Merkkarin tiskillä tuskin osaavat sanoa asiasta yhtään mitään, saatika tehdä mitään.

Sitä kyllä edelleen oudoksun, että kaukovalon polttimoa olisi oletuksena himmennetty... Luulisi ajettavan täydellä teholla.  :o

Ei nyt vaan itsellä ole yhtäkään halogeenivalaistua MQB-autoa tässä josta lähtisin asiaa tutkimaan.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

vagx3

Ei oo kerennyt koodaamaan, mutta nyt vasta kokeilin  lipitkiä niin ettei kone käy ja ei vilku lisäpitkä, koneen laittaa käyntiin niin heti vilkkuu, olisko sittenkin joku muu häiriö kuin pitkien virransyötön leikkaus?

Rakkaudestalajiin

Pulssittamalla jännite saadaan valon teho pysymään samana kokoajan. MQB auto kun voi ladata akkua 13-15V jännitteellä niin se aiheuttaa jo aika suuren heiton valotehoon. Ja tuo se polttimoon lisää kestoakin kun ei tule piikkejä jännitteeseen. Siksi ei varmaan auto sammuksissa välky ku pulssi tulee niin nopeasti jo 12v jännitteellä että ei kerkeä rele huomaamaan sitä.

vagx3

Hommasin OBDelevenin ja asia ratkesi säätämällä Leuchte 9 ja 10 (kaukovalot), dimmwert 100->127 (täysille). Heräte siis pitkien polttimon liittimeltä.

pekka karvonen

Lainaus käyttäjältä: vagx3 - 18.02.21 - klo:20:13
Hommasin OBDelevenin ja asia ratkesi säätämällä Leuchte 9 ja 10 (kaukovalot), dimmwert 100->127 (täysille). Heräte siis pitkien polttimon liittimeltä.

Mistä löytyi pitkien +piuha helpoiten ryöstettäväksi?

Mikey

Helpoiten umpiolle tulevasta johtosarjasta.

Omassani se on pinni 8 (valko-musta), joka on kaksirivisen liittimen ylemmässä rivissä.

Larmatin

Itse laittananut releen sijaan semmoisen "trankku" releen joka sopii pulssivaloille.
-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

pekka karvonen

Lainaus käyttäjältä: Mikey - 29.11.22 - klo:22:48
Helpoiten umpiolle tulevasta johtosarjasta.

Omassani se on pinni 8 (valko-musta), joka on kaksirivisen liittimen ylemmässä rivissä.

Kiitokset! Eiköhän tuo lie -15 kolhvissa sama?

Mikey


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy