Pumppusuutin dieselille moottoriöljy

Aloittaja Sepittäjä, 06.09.22 - klo:10:01

« edellinen - seuraava »

Sepittäjä

Niin,täältä palstalta sain aikoinaan tiedon,että teboil Diamont diesel 5-40 on se " ainoa" oikea öljy kyseiseen 1,9 Tdi -moottoriin ja sitä olen käyttänyt.
Nyt kun itäisi öljyt vaihtaa, niin en löydä yhtään liikettä,en verkosta enkä kivijaloista,josta voisi ko.öljyä ostaa.
Nyt kysymys kuuluukin,että jos on tosi,että Teboilin Diamontia ei enää saa, niin mitä tuonne moottorin sitten kaadan ????? Ja millä perusteella juuri ehdotettua ? Kiitos taas " tietäville " ja auttavaisille.

hojaleht

No mitä vain luokitukset omaavaa öljyä. :-)

Itse ajelin 250tkm pumppusuutin dieselillä 5W-30 castrol edgellä. Tuo ei varmaan ole halvin mutta 20 litran kanisterissa ihan riittävän edukas... 5W-30 öljyjä on nykyään hyvin tarjouksessa että sen vuoksi suosittelen = yleinen ja edukas. Esim Mobil ESP vastaa castrol Edgeä.
Varmasti löytyy myös 5W-40 öljyistä vastaavia kuin teboil mutta näitä kai vähemmän tarjouksessa.
A4 2.0TDI, Leon 1.5TGI, KTM250GS

Jultsu

Ja se luokitushan oli 505.01. Google laulamaan niin löytyy useita muitakin öljyjä jotka täyttävät tuon speksin, esimerkiksi tämä jota itse olen käyttänyt viimeisen 5 vuotta:

https://www.motonet.fi/fi/tuote/590015/GMSaab-Longlife-5W-30-Dexos2-5-l-moottorioljy
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Hesse

Itse käytin aikoinaan 1.9TDI V-Golfissa Mobil 1 ESP Formula 5W-30 -öljyä, jolla oli 507.00- ja 505.01-hyväksynnät, mutta nykyisin siitä on tippunut pois Formula-sana ja 505.01-hyväksyntä.

765turbo


Juzu84

Mobil ESP 5W30. Käy moderneihin vag-romuihin paitsi aivan viimesimpiin joihin vaaditaan VW 508.00 ja VW 509.00 rasva koneeseen. Mobil on hinnaltaan kilpailukykyinen ja meidän romujen koneet voidellu jo 12 vuotta. Helluhallissa oli nyt 34,95 neljän litran purkki.
Golf -12 TSI, Jetta TDI -11
VCDS apua tarjolla Ylivieskasta muutaman kymmenen kilometrin säteellä. Kalustona HEX-NET-PRO unlimited ja koodaukset OBD11. Muihin merkkeihin pääsy hoituu myös aina ajantasalla olevalla Icarsoft CR MAXilla. Yhteyttä voi ottaa privalla.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy