Puhelimen yhdistäminen 09 vuoden Tiguaniin

Aloittaja nuc-64, 02.03.24 - klo:13:27

« edellinen - seuraava »

nuc-64

Vaimo hommasi tuollaisen Tiguanin ja on taisteltu huonolla menestyksellä puhelimen yhdistämiseksi. Auto pyytää ensin näytöllään näkyvää neljän nelinumeroisen luvun sarjaa. Vaimon puhelin on samanlainen kuin minun ja se ei hyväksy kuin 4 numeroa, eli homma tökkäsi jo tähän. Minun puhelimeni hyväksyi tuon 16 numeroa ja sitten auto tunnisti puhelimen. Auto kysyi sitten puhelimen pin koodia, siitäkin pääsin eteenpäin ja puhelinluetteloni latautui autoon. Soittamisesta tuli nyt ongelma, eli onko niin, että auton järjestelmä on niin vanha, ettei tue nykyisiä puhelimia? Puhelimessa näkyy yhdistettynä VW UHV PREM. Kun yritän soittaa tulee puhelimeen teksti "puhelua ei voi soittaa koska laitteella ei ole pihelutiliä, joka tukisi tätä laitetta"

Tos®

Onkohan tässä semmonen versio, että siellä bluetooth boksissa pitäs olla oma sim-kortti?
Boksi on apukuskin penkin alla, samalla katsoo mikä tietoja boksin tyyppikilvessä on.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

bassek

Kumma juttu, minun Tiguanissani (2017) sekä uudemmissa VW autoissa se ei kyllä kysy noin pitkää numerosarjaa, vaan tunnistaa puhelimen ja pyytää vahvistamaan että 6-numeroinen luku on sama autossa ja puhelimessa. Samanlaista se oliaiemminkin, puhelimia olen yhdistänyt VW:hen vuodesta 2008.

o.b.

Tuon ikäinen Premium ottaa SIM-kortin kokonaan haltuunsa ja sen jälkeen kännykällä ei voi tehdä mitään. Ei soittaa tai surffailla. Kannattaa päivittää uudempaan, joka tukee myös musiikin striimausta.

nuc-64

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 04.03.24 - klo:12:27Tuon ikäinen Premium ottaa SIM-kortin kokonaan haltuunsa ja sen jälkeen kännykällä ei voi tehdä mitään. Ei soittaa tai surffailla. Kannattaa päivittää uudempaan, joka tukee myös musiikin striimausta.
Aika turha laite siis. Voiko tuon siis miten päivittää, onko jokin boksi minkä voi vaihtaa ja millainen siihen tilalle kannattaa hankkia? Tämä Tiguan hueman yllätti, sillä minun 2010 vuoden (2011 mallivuoden) Octaviassa ei tällaista ongelmaa ollut ja toimii hyvin nykyisellä puhelimellani, musiikkia saa striimattua yms.

o.b.

Lainaus käyttäjältä: nuc-64 - 11.03.24 - klo:10:13Aika turha laite siis. Voiko tuon siis miten päivittää, onko jokin boksi minkä voi vaihtaa ja millainen siihen tilalle kannattaa hankkia? Tämä Tiguan hueman yllätti, sillä minun 2010 vuoden (2011 mallivuoden) Octaviassa ei tällaista ongelmaa ollut ja toimii hyvin nykyisellä puhelimellani, musiikkia saa striimattua yms.
Tuo ainakin toimi mun -09 Passatissa. Yksi lisäpiuha pitää vetää grammarille kun puhelin käyttää vain toista kanavaa.

Address 77: Telephone (J412)       Labels:| 3C8-035-730-A.clb
   Part No SW: 3C8 035 730 E    HW: 3C8 035 730 E

Tos®

Johtosarjoja on tarjolla valmiinakin
https://www.carsystems.eu/bluetooth,c3.html

Tuo sivu kauppas ennen niitä boksejakin
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

o.b.

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 11.03.24 - klo:16:35Johtosarjoja on tarjolla valmiinakin
https://www.carsystems.eu/bluetooth,c3.html

Tuo sivu kauppas ennen niitä boksejakin
Johtosarja siellä jo tietty on valmiina, vain yksi piuha puuttu. Sopivia liittimiä pienellä johdonpätkällä pitäisi löytyä VW varaosatiskiltä.

Tos®

On, mutta niitä lisäpiuhojakin myydään
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy