Polon käyttöön liittyvät kysymykset/pulmat

Aloittaja Väänänen, 13.01.19 - klo:20:42

« edellinen - seuraava »

JyKKemus

Tätä tarkotin niinkuin Polonistikin totesi :)
Jos tietää että ajaa vaikka moottoritie osuuksilla niin voisi käyttää Sporttia
Keskusta ajossa tulee käytettyä Ecoa


Nykyinen: Volkswagen Polo MK6 -18
EX: Volkswagen Polo MK5 (6C) -17
EX: Volkswagen Polo MK5 (6R) -12
EX: Volkswagen Golf MK5 -05
EX: Citroën Xsara VTR -01

Teidu

Lainaus käyttäjältä: JyKKemus - 23.03.19 - klo:09:54
Tällaista kaipaisin, olis kiva olla vaihdekepin vieressä nappi mistä saisi vaihtaa mukautuvanvakkarin moodia

Terve, ajoprofiilin valinta -lisävaruste tarjoaa kuvailemasi ominaisuuden. Tai vaihtaahan se muidenkin ominaisuuksienkin (kaasunvaste, ohjaustehostin, ym.) moodia, mutta individualilla voi tehdä oman profiilin. Ainakin Golfiin näyttää saavan jälkiasennuksena varusteiden verkkokaupasta, joten kannattaa kysella marmorilta, onnistuuko Poloon sama.

polonisti

Ööö, ominaisuus on jo autossa, vain "pikanappi" puuttuu.

Väänänen

Lainaus käyttäjältä: polonisti - 28.03.19 - klo:07:05
Vakkarille on Ajoprofiilin valinta.  Eco, Comfort, Normal ja Sport vaihtoehdot. Ja eron jopa huomaa.

Ok. En ole mieltänyt noita vakionopeudensäätimen asetuksiksi vaan ihan yleisiksi ajo-asetuksiksi (kaasun vaste, vaihtokohdat jne). Siksi ihmettelin ”vakkarin moodeja”.


Teidu

Lainaus käyttäjältä: polonisti - 29.03.19 - klo:18:59
Ööö, ominaisuus on jo autossa, vain "pikanappi" puuttuu.

En tiedä vastasitko tai kommentoitko minulle, mutta tosiaan ajoprofiilin valinta -lisävarusteella saa (tai olisi saanut) sen pikanapin vaihdekepin viereen.

JyKKemus

Lainaus käyttäjältä: Teidu - 31.03.19 - klo:00:38
En tiedä vastasitko tai kommentoitko minulle, mutta tosiaan ajoprofiilin valinta -lisävarusteella saa (tai olisi saanut) sen pikanapin vaihdekepin viereen.
Muuttaako se myös vakionopeudensäätimen profiilia?
Nykyinen: Volkswagen Polo MK6 -18
EX: Volkswagen Polo MK5 (6C) -17
EX: Volkswagen Polo MK5 (6R) -12
EX: Volkswagen Golf MK5 -05
EX: Citroën Xsara VTR -01

ConD

Toiset puhuu puurosta - toiset puurohillosta.

Ajoprofiilin valinnalla saa puuron hillolla. Eli molemmat... Eli napin jonka kautta voi muuttaa KAIKKIA asetuksia, ml. moottori/vaihteisto, ohjaus SEK,, tuota vakionopeudensäätimen asetusta. Individualilla voi sitten säätää nuo vielä mieleiseksensä.

Mutta jos valintaa ei ole, niin nuo pitää käydä naksuttelemasta valikoiden kautta PELK,,ST,,,,N ACC:n kohdalta asetuksia jolloin säätö vaikuttaa vain siihen vakkariin. Nappi, jolla nuo pikana valitaan PELK,,ST,,,,N ACC:lle puuttuu jokaisesta MQB autosta enkä oikeen usko että jälkiasennuskaan mahdollista on.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

JyKKemus

Lainaus käyttäjältä: ConD - 31.03.19 - klo:09:38
Toiset puhuu puurosta - toiset puurohillosta.

Ajoprofiilin valinnalla saa puuron hillolla. Eli molemmat... Eli napin jonka kautta voi muuttaa KAIKKIA asetuksia, ml. moottori/vaihteisto, ohjaus SEK,, tuota vakionopeudensäätimen asetusta. Individualilla voi sitten säätää nuo vielä mieleiseksensä.

Mutta jos valintaa ei ole, niin nuo pitää käydä naksuttelemasta valikoiden kautta PELK,,ST,,,,N ACC:n kohdalta asetuksia jolloin säätö vaikuttaa vain siihen vakkariin. Nappi, jolla nuo pikana valitaan PELK,,ST,,,,N ACC:lle puuttuu jokaisesta MQB autosta enkä oikeen usko että jälkiasennuskaan mahdollista on.
Kiitos ☺️ Joo en myöskään usko jälkiasennukseen
Nykyinen: Volkswagen Polo MK6 -18
EX: Volkswagen Polo MK5 (6C) -17
EX: Volkswagen Polo MK5 (6R) -12
EX: Volkswagen Golf MK5 -05
EX: Citroën Xsara VTR -01

Teidu

Lainaus käyttäjältä: JyKKemus - 31.03.19 - klo:08:57
Muuttaako se myös vakionopeudensäätimen profiilia?

Kyllä, myös sitä.

Lainaus käyttäjältä: ConD - 31.03.19 - klo:09:38
Toiset puhuu puurosta - toiset puurohillosta.

Ajoprofiilin valinnalla saa puuron hillolla. Eli molemmat... Eli napin jonka kautta voi muuttaa KAIKKIA asetuksia, ml. moottori/vaihteisto, ohjaus SEK,, tuota vakionopeudensäätimen asetusta. Individualilla voi sitten säätää nuo vielä mieleiseksensä.

Mutta jos valintaa ei ole, niin nuo pitää käydä naksuttelemasta valikoiden kautta PELK,,ST,,,,N ACC:n kohdalta asetuksia jolloin säätö vaikuttaa vain siihen vakkariin. Nappi, jolla nuo pikana valitaan PELK,,ST,,,,N ACC:lle puuttuu jokaisesta MQB autosta enkä oikeen usko että jälkiasennuskaan mahdollista on.

Näin se menee.

Rekt

Talveen valmistautuminen jo mielessä, eli onko kukaan talvikeleillä kovemmissa pakkasessa ajanut asentanut viimasuojia uuteen Poloon?

Nopea googletus, niin löytyi tämmönen: https://www.virtasenkauppa.fi/maskisuoja-volkswagen-polo-2018-tammer-suoja-41728

Onkohan mistään kotoisin?


polonisti

Lainaus käyttäjältä: Rekt - 02.09.19 - klo:19:40
Talveen valmistautuminen jo mielessä, eli onko kukaan talvikeleillä kovemmissa pakkasessa ajanut asentanut viimasuojia uuteen Poloon?

Nopea googletus, niin löytyi tämmönen: https://www.virtasenkauppa.fi/maskisuoja-volkswagen-polo-2018-tammer-suoja-41728

Onkohan mistään kotoisin?

En oo kyllä kokenut tarpeelliseksi, 1.0 lämpee nopeasti ja pysyy lämpimänä, toisin ku työautona oleva diesel-yaris,johon maskisuoja on likimain pakollinen.

b1mpo

Ei tahdo mitkään nykymoottorit lämmetä kaupunkiajossa täyteen lämpöön edes kylmillä pakkasilla. Vaikka sisällä lämpö riittäisi, on suositeltavaaa maskin käyttö. Se suojaa moottoritilaakin samalla epäpuhtauksilta. En keksi yhtään hyvää syytä olla käyttämättä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

polonisti

Mä keksin muutaman:

Auto on normaalilämmöissä kahden kilometrin ajon jälkeen, webaston avulla tietenkin.
Turbomoottorit rakastaa kylmää ilmaa, ja vihaa lämmintä.
Lähimpään kaupunkiin on 40 kilometriä, eli kaupunkiajoa tulee max 10-20%. Ja nekin sen 40km:n ajon jälkeen.
Ne maskit on aivan hirveen rumia.
Moottiritilan epäpuhtaudet lähinnä huvitti. Kunhan ne on hirviä ja peuroja pienempiä tahroja.

b1mpo

Minulla on webasto ja viimasuoja ja lämmin ajoon lähtiessä. Tuossa kulkemallani tiellä on suolausta melkein jopa kesäkeleillä. Autoja tulee jatkuvasti vastaan ja jonossa ajetaan. Likaa ja loskaa siis lentää. Siltä noi maskit suojaa hyvin. Viimasuojia on näkyvämpiä ja aivan huomaamattomia. Nämä nykyturbot eivät kylmää ilmaa saa edes tänä päivänä, kun se ilma tulee jäähdytysnesteen kautta esilämmitettynä ja pakosarjalla lämmitetetään nestettä myös. Eli melko stabiili on imuilman lämpötila. Vaikka veden lämpötila on 90, voi öljyn lämpötila olla melko matala kylmillä pakkasilla ilman viimasuojaa. Sen öljyn lämpötila on tärkeä olla riittävä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

track08

Lainaus käyttäjältä: Rekt - 02.09.19 - klo:19:40
Talveen valmistautuminen jo mielessä, eli onko kukaan talvikeleillä kovemmissa pakkasessa ajanut asentanut viimasuojia uuteen Poloon?

Nopea googletus, niin löytyi tämmönen: https://www.virtasenkauppa.fi/maskisuoja-volkswagen-polo-2018-tammer-suoja-41728

Onkohan mistään kotoisin?

Mulla oli edellisessä autossa (Skoda Citigo) Slamit.net:stä hankittu maskisuoja. Ainakin Citigoon nimenomaan tuo kovemmasta muovista (ei siis tuollainen solumuovista tehty minkä linkitit) sopi todella hyvin ja ainakin minun silmään se oli ihan tyylikkään näköinenkin.

Näppituntumalta on vaikea arvioida kuinka paljon siitä lopulta oli hyötyä konetilan lämpimämpänä pitämiseen, mutta sen verran monet lumimyrskyt tuli sillä ajettua läpi, että ainakin se konetila pysyi siistinä.
Leon TGI Xcellence '19
Entiset:
Ibiza TGI Style '19
Skoda Citigo CNG Elegance '13

pegasus

Saakos tuota liikkeellelähdön automaattilukitusta pois päältä omatoimisesti vai onko piipahdettava merkkarilla. Vanhoista malleista sai pois lukitusnappia pitkään painamalla pois mutta tähän ei tehoa. Pieni murhe tosin, en vain pidä kyseisestä toiminnosta

track08

Lainaus käyttäjältä: pegasus - 30.10.19 - klo:20:22
Saakos tuota liikkeellelähdön automaattilukitusta pois päältä omatoimisesti vai onko piipahdettava merkkarilla. Vanhoista malleista sai pois lukitusnappia pitkään painamalla pois mutta tähän ei tehoa. Pieni murhe tosin, en vain pidä kyseisestä toiminnosta

Ainakin Ibizassa se löytyy valikoista kyllä, rasti vaan pois ruudusta ja automaattilukitus ei ole enää käytössä liikkeellelähdön jälkeen 15 km/h nopeudessa.
Leon TGI Xcellence '19
Entiset:
Ibiza TGI Style '19
Skoda Citigo CNG Elegance '13

pegasus

Lainaus käyttäjältä: track08 - 31.10.19 - klo:09:53
Ainakin Ibizassa se löytyy valikoista kyllä, rasti vaan pois ruudusta ja automaattilukitus ei ole enää käytössä liikkeellelähdön jälkeen 15 km/h nopeudessa.

En kyllä tuota polon valikoista löytänyt...

track08

Lainaus käyttäjältä: pegasus - 31.10.19 - klo:11:37
En kyllä tuota polon valikoista löytänyt...

Tarkistan tänään missä valikossa se Ibizassa on, niin voit sitten tarkastaa onko sama myös Polossa.
Leon TGI Xcellence '19
Entiset:
Ibiza TGI Style '19
Skoda Citigo CNG Elegance '13

polonisti

Lainaus käyttäjältä: pegasus - 30.10.19 - klo:20:22
Saakos tuota liikkeellelähdön automaattilukitusta pois päältä omatoimisesti vai onko piipahdettava merkkarilla. Vanhoista malleista sai pois lukitusnappia pitkään painamalla pois mutta tähän ei tehoa. Pieni murhe tosin, en vain pidä kyseisestä toiminnosta

Paina Car-->Kuvaruudun oikeasta alareunasta asetukset-->siellä oma välilehti avaamiselle ja sulkemiselle.

track08

#50
Ibizassa asetus löytyy Avauksen ja sulkemisen asetukset -kohdasta, missä on Keskuslukitus ja siellä Automaattinen lukittuminen ajon aikana [X].

Leon TGI Xcellence '19
Entiset:
Ibiza TGI Style '19
Skoda Citigo CNG Elegance '13

pegasus

Lainaus käyttäjältä: track08 - 01.11.19 - klo:09:15
Ibizassa asetus löytyy Avauksen ja sulkemisen asetukset -kohdasta, missä on Keskuslukitus ja siellä Automaattinen lukittuminen ajon aikana [X].



Saman valikon löysin mutta mun polosta ainakin puuttuu tuo rivi. Liekö jotain tekemistä valmistusmaan kanssa, mistä jossain oli juttua.

M_M

Voi liittyä eroihin varustetasoissa tms...

VCDS:n avulla luultavasti saa automaattilukituksen poistettua. Saattaa jopa saada lisättyä tuon valinnan tuonne valikkoon.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Karvesak

Huomasin GTI:ssä jottei ns kulmavalotoimintoa voi kytkeä pois päältä.Elikkä sytyttää sumuvalon aina käännyttäessä joka on todella typerä toiminto.Edellisessä Seat Leon FR mallissa oli kyseinen toimionto valikosta poiskytkettävissä kohdasta valot.

JyKKemus

Itseäni ärsyttää moinen kun ajan esim. hidastetöyssyyn ja vauhti tippuu 8 km/h ja kun painaa taas kaasua niin aauto vähän niikuin töksähtää.

Eikös 1.0 TSI Polossa ole joku jarrutusenergian talteenotto?
Voikos se tehdä moista?

Onko joku muu huomanut samaa
Nykyinen: Volkswagen Polo MK6 -18
EX: Volkswagen Polo MK5 (6C) -17
EX: Volkswagen Polo MK5 (6R) -12
EX: Volkswagen Golf MK5 -05
EX: Citroën Xsara VTR -01

Warlord

Lainaus käyttäjältä: JyKKemus - 24.03.20 - klo:17:09
Itseäni ärsyttää moinen kun ajan esim. hidastetöyssyyn ja vauhti tippuu 8 km/h ja kun painaa taas kaasua niin aauto vähän niikuin töksähtää.

Eikös 1.0 TSI Polossa ole joku jarrutusenergian talteenotto?
Voikos se tehdä moista?

Onko joku muu huomanut samaa

Mulla tekee samaa jos dsg pääsee vaihtamaan ykköselle.
VW Polo mk.6

- Heavy Metal will never die!! -

JyKKemus

Lainaus käyttäjältä: Warlord - 25.03.20 - klo:08:08
Mulla tekee samaa jos dsg pääsee vaihtamaan ykköselle.
Tosi ärsyttävää, ite ajatellu et se jarrutusenergian talteenotto tekee sen.

Joo itelläki siis DSG
Nykyinen: Volkswagen Polo MK6 -18
EX: Volkswagen Polo MK5 (6C) -17
EX: Volkswagen Polo MK5 (6R) -12
EX: Volkswagen Golf MK5 -05
EX: Citroën Xsara VTR -01

dosetti

Ei kai Polossa mitään talteenottoa ole.. Yritin saada tänään ilmiötä esille, en onnistunut. Sit huomasin, että ajelen ecolla eli normaalimoodiin ja uusiksi. Ei nykäise. Hiljentäessä vaihtaa kakkoselta ykköselle vasta 3km/hvauhdissa.

polonisti

Lainaus käyttäjältä: dosetti - 25.03.20 - klo:21:34
Ei kai Polossa mitään talteenottoa ole..
On. Huomaa esim siitä, että jarruttaessa sisätilapuhaltimen kierrokset muuttuu. Tosin aivan tarpeeton ominaisuus.

dosetti

Jaa no näköjään joka päivä oppii uutta. Lataa akkua siis?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy