DSG-vaihteistojen viat

Aloittaja Jyri, 02.04.10 - klo:09:48

« edellinen - seuraava »

Onko DSG vaihteistossasi ollut vikoja (osien vaihtoa edellyttäviä) ja mitkä ovat olleet ajokilometrit?

Ei (DSG6)
344 (28.7%)
Ei (DSG7)
326 (27.2%)
Ei (DSG6 ja DSG7)
56 (4.7%)
Kyllä (DSG6)
123 (10.3%)
Kyllä (DSG7)
227 (18.9%)
Kyllä (DSG6 ja DSG7)
18 (1.5%)
0-50tkm yhteensä (ilman vikaa)
242 (20.2%)
50-100tkm yhteensä (ilman vikaa)
156 (13%)
100-150tkm yhteensä (ilman vikaa)
99 (8.3%)
150-200tkm yhteensä (ilman vikaa)
77 (6.4%)
200tkm tai yli (ilman vikaa)
72 (6%)
0-50tkm jolloin vika ilmeni
105 (8.8%)
50-100tkm jolloin vika ilmeni
118 (9.8%)
100-150tkm jolloin vika ilmeni
70 (5.8%)
150-200tkm jolloin vika ilmeni
47 (3.9%)
200tkm tai yli  jolloin vika ilmeni
53 (4.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 1198

Warlord

Lainaus käyttäjältä: repomies - 04.05.13 - klo:10:18
Tarvitseeko tuota nyt ihan oikeasti kysyä? ::)

Vie se huoltoon, vähintään hoida asia niin että siitä tärinästä tulee merkintä takuuajalla kirjoihin ja kansiin. Jos eivät huollossa saa vikaa esiin niin eiväthän ne välttämättä sitä kytkinpakkaa suostu vaihtamaan, mutta mikäli vika myöhemmin pahenee niin voit sitten vedota siihen että se vika oli harvemmin esiintyvänä päällä jo takuuaikana.

Takuuajan ulkopuolella kohtelu on kirjavaa. Siinä voi muuten käydä kuten minulla, eli artisti maksaa kaiken.

Eipä tuota olisi oiekasti tarvinnut kysyä...

->huoltoon.
VW Polo mk.6

- Heavy Metal will never die!! -

Timppe

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 04.05.13 - klo:13:19
Eikös se kuitenkin ollut niin, että kuivassa DSG7:ssa, mekatroniikan hydrauliöljy on eri kierrossa kuin itse hammasrattaiden voitelu. 6-vaihteisessa taas kaikki toimii samalla öljyllä, myös mekatroniikka. 6-vaihteisessa öljypumppu on mekaaninen ja ottaa käyttövoimansa vauhtipyörältä. 7-vaihteisessa puolestaan sähköinen öljypumppu.

Juuri näin. 7-vaihteisessa on kolme ihan erillistä yksikköä: kytkinpaketti, vaihteisto ja mekatroniikka. Mekatroniikassa on 1.1L verran omaa öljyä yksikön sisällä ja vaihteistossa on 1.7L vaihteistoöljyä. Näitä öljyjä ei ikinä vaihdeta.
Mekatroniikan öljynpaine kehitetään harjattoman sähkömoottorin pyörittämällä hammasrataspumpulla.
Erillisen öljynkierron etuja ovat VW:n mukaan mm.:

  • Vaihteistossa syntyvät epäpuhtaudet eivät vaikuta mekatroniikan toimintaan.
  • Mekatroniikan hydrauliikkaöljy on kehitetty juuri tähän tarkoitukseen.
  • Öljyjen viskositeetti voidaan valita optimaalisesti kumpaankin yksikköön, jolloin toiminta etenkin matalissa lämpötiloissa on parempaa.
  • Kaikki sensorit yhtä lukuunottamatta ja kaikki aktuaattorit on voitu sijoittaa mekatroniikan sisään.

Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

M_M

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 04.05.13 - klo:09:36
Edelleen jutun juoni on useimmiten: ensin tehdään laatikkoon perussäätö/parametrien nollaus ja jos se ei auta, ongelmat jatkuu/huomataan/löydetään vikaa joko kytkinpakassa tai mekatroniikassa, niin sitten vaihdetaan se.

Onko muuten kellään tiedossa tapausta jossa temppuileva laatikko olisi todella tullut kuntoon perussäädön tekemisellä? Omaani sitä pari kertaa yritin ja vaikutti että se auttoi hetkellisesti, mutta oireilu palasi taas hetken päästä. Vasta kytkinpaketin vaihtamisella loota tuli oikeasti kuntoon.

Miksi se loota ylipäänsä tarvitsisi perussäätöä jos kaikki on mekaanisesti kunnossa, pitäisihän sen osata itse normaalissa käytössäkin seurata kytkimien kulumista yms ja säätää omia arvojaan sen mukaisesti.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

pasanen

vikakoodi oli 2kytkin toleranssi saavutettu , kytkinlevyt vaihdetaan maahantuoja maksaa 50% töistä ja  70% osista...

Gulf

Minkä ikäinen kulkuneuvo pasanen? Ja paljonko ajettu?

pasanen


stallione

Onko muilla dsg6:n kanssa vastaavaa "ominaisuutta" kun hiljentää reippaasta vauhdista niin voi selkeästi (toisinaan) kuulla että vaihteet vaihtuvat 3-2:lle ja 2-1:lle. Ã,,äni on kolahdusta muistuttava. Ei todellakaan kuule jos radio päällä tai tuuletin kovalla. Oma auto on seat leon ja uskoisin että äänieristykset moisille mekaanisille äänille on kalliimissa vageissa paremmat. Ã,,äni on kuulunut varsinkin kylminä aamuina selkeästi ennen öljyjen lämpenemistä parissa ekassa risteyksessä jossa vaihteisto vaihtaa alaspäin. Ã,,äni on kuulunut koko ajan mitä auto on minulla ollut eli 98tkm-160tkm. Liekö ominaista?
Audi A4 avant 2.0tdi-14 S-line,Insignia4x42.0crdibiturbo-14,Leon st fr5f 2.0tdi dsg-14, Accord2.2i-dtec,Leon1p 2.0tdi dsg, Leon1m1.8 20v, Ford kuga2.0tdci, cruze2.0crd, Bmw 525+530de60, Bmw118d,2xBmw320+330de46, Sonata 3.3v6, Outlander2.4, Civic2.0typer, Civic1.6,Civic crx, 2Corolla tsport, 2Celica1.8vvti, Volvo s40 2.0t, Alfa156 2.0ts

repomies

Lainaus käyttäjältä: pasanen - 06.05.13 - klo:19:14
2009 melkeen 100tkm

Jostain luin että tyypillinen vastaantulo on 8% artistin piikkiin per ikävuosi, mikä täsmää aika hyvin tuohon autosi ikään. Pärstäkerroin kuitenkin ilmeisesti vaikuttaa..

Eli tuo oli paljon parempi diili kuin itselläni: Soomi-auto, ollut omassa suvussa 2007-10 alkaen, 2. omistaja ja 75tkm, Laakkonen totesi ettei valmistaja korvaa mitään. Kehtasivat tosin väittää etteivät mitään nykimistä huomaakaan, vaikka sen tosiaan huomaa kuka hyvänsä toimivalla DSG:llä joskus ajanut (ja on huomannut, muutkin kuin minä).

Noin periaatteesta päätin, että huoltosuhde päättyi siihen paikkaan. Turha kantaa rahoja marmorille enempää kuin on pakko, koska mitään hyötyä siitä ei tällä naamalla heru.

Lainaus käyttäjältä: M_M - 05.05.13 - klo:13:43
Onko muuten kellään tiedossa tapausta jossa temppuileva laatikko olisi todella tullut kuntoon perussäädön tekemisellä? Omaani sitä pari kertaa yritin ja vaikutti että se auttoi hetkellisesti, mutta oireilu palasi taas hetken päästä.

Täsmälleen samanlaiset havainnot. Auttaa ihan pienen hetken, päivän tai pari käytännössä. Ilmeisesti laatikko hakee resetoinnin jälkeen vielä jonkin aikaa kytkimien säätöjä kohdilleen, ja lopulta ne asettuvat entiselleen, eli pieleen.

jni

Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Wekotin

Mikä piru siinä on, että Euroopassa ei takaisinkutsuja tule. Ei ne nyt kaikki ehjiä täälläkään voi olla!

Janus

No nyt viimein kolmannella valistuksella menee oma dsg7 remonttiin. Oireina kova täristys vaihdettaessa kakkoselle ja samoin kun lähtee vedättämään pienestä vauhdista kakkosella. Vaihdot myös toisinaan kovin tökkiviä. Kytkin menee uusiksi. Oireet alkoivat jo alle 15 tkm ajettuna ja nyt 23 tkm ajettuna ovat pahentuneet paljon. Lämmin keli ja lämpimäksi ajettu auto korostavat ongelmaa. Nyt kun soitin ja selosteen tilanteen ei tarvinnut edes mennä erikseen näyttämään vaan sanottiin suoraan, että kytkimet vaihtoon.

Ei oikein vastaa minun käsitystäni normaalista voimansiirron kestosta...onneksi on takuu, niin ei tarvii kiistellä. Autokin on kyllä menossa vaihdossa uuteen Ocuun, tulee yllättäen manuaalina.

brainsurgery

Mitäs osia tuossa DSG6:ssa menee vaihtoon kun kaksoismassa vaihdetaan? Kaksoismassa ja kytkinpakka ilmeisesti ainakin mutta oliko siellä vielä jotain laakereita jotka vaihdetaan samalla?

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: brainsurgery - 09.05.13 - klo:13:44
Mitäs osia tuossa DSG6:ssa menee vaihtoon kun kaksoismassa vaihdetaan? Kaksoismassa ja kytkinpakka ilmeisesti ainakin mutta oliko siellä vielä jotain laakereita jotka vaihdetaan samalla?

Kaksoismassavauhtipyörä ja vauhtipyörän pultit 6kpl:tta...Kytkinpakkahan on DSG-laatikon sisälllä ja vauhtipyörä on vauhtipyörä. Miksi ne molemmat vaihdetaan vai onko molemmat rikki?

Sitten jos se kytkipakkakin on rikki, niin menee toki kaikenmoista muutakin osaa muttei mitään laakereita.

M@s@

Kytkinasetelma laitetaan uusiksi mm myös siksi että sen booritus hakkaantuu väljäksi ja se aiheuttaa kolinaa.
A4 Allroad & T-Roc 4motion

brainsurgery

Eikös se kytkinpakka ole siinä DSG:n rungon ulkopuolella kuitenkin heti kaksoismassan takana?

http://www.holt.us/tdi/dsg.htm

autofanaatikko

#525
Lainaus käyttäjältä: M@s@ - 09.05.13 - klo:15:35
Kytkinasetelma laitetaan uusiksi mm myös siksi että sen booritus hakkaantuu väljäksi ja se aiheuttaa kolinaa.

Joo mutta kun tuossa oli kyse DSG-vaihteiston kytkinpakasta eikä manuaalivaihteisen auton kytkimen kytkinasetelmasta. Kaksi aivan eri asiaa...

Tosin voihan se DSG-laatikon kytkinpakkakin alkaa kolisemaan ja booritus kulua??? Ehkä...

Vagaaja

Lainaus käyttäjältä: M@s@ - 09.05.13 - klo:15:35
Kytkinasetelma laitetaan uusiksi mm myös siksi että sen booritus hakkaantuu väljäksi ja se aiheuttaa kolinaa.

Näin mullekin Laakkosen huoltoneuvoja sanoi, kun pari vuotta sitten kyselin vauhtipyörä rempan hintaa. Käytännössä kuulemma aina vaihdetaan myös kytkinpakka samalla kyseisestä syystä.
Voi toki olla ihan rahastuskikkakin, tiedä häntä. Vaihdatin kuitenkin varmuudeksi molemmat, en tosin Laakkosella, vaan Tallinnassa, kun hintaeroa oli reipas tonni. ;)

Wekotin

DSG-koppelingen vervangen

Tuosta selviää ainakin, että jotain pieniä muutoksia on DSG7:aan tehty vuosien varrella. Taitaa olla myös aika paljon asentajasta kiinni miten nuo pelittää. Ainakin tuo kytkimien toleranssien kohdalleen laittaminen. Joku kesähessu kokoaa noita vähän elin otsassa, niin ei ihme jos laatikot nykii.

Passatti

Tällälailla tämä ongelma etenee.Nyt on Japanin vuoro. Volkswagen recalls 91,000 cars in Japan on transmission problems
Move follows similar call back in China.


Read more: http://www.autonews.com/article/20130509/ANE/130509877#ixzz2So5LHCPd
Follow us: @Automotive_News on Twitter | AutoNews on Facebook
Always lead, never follow

Taky

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 09.05.13 - klo:17:03
Joku kesähessu kokoaa noita vähän elin otsassa, niin ei ihme jos laatikot nykii.

Kuis, tekihän videon hemmokin homman vaille vartissa.... 8)
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 09.05.13 - klo:17:45
Tällälailla tämä ongelma etenee.Nyt on Japanin vuoro. Volkswagen recalls 91,000 cars in Japan on transmission problems
Move follows similar call back in China.


Read more: http://www.autonews.com/article/20130509/ANE/130509877#ixzz2So5LHCPd
Follow us: @Automotive_News on Twitter | AutoNews on Facebook

Sama uutinen nyt Ilta-Sanomissa:

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288563963621.html


VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 09.05.13 - klo:17:03
Ainakin tuo kytkimien toleranssien kohdalleen laittaminen.
Mitähän tuo asennuksessa käytetty työkalu/mittalaitesalkku mahtaisi maksaa, ja mistähän sen voisi ostaa? Tässähän voisi ajankuluksi alkaa korjaileen DSG laatikoita, ainakin tuntuisi kysyntää olevan. :D

M_M

Lainaus käyttäjältä: VWRiddare - 10.05.13 - klo:11:55
Mitähän tuo asennuksessa käytetty työkalu/mittalaitesalkku mahtaisi maksaa, ja mistähän sen voisi ostaa?
Ihan noin pikaisesti katsoen alle puolentoista tonnin: http://seekpart24.com/luk/mounting-tool-set-clutch-flywheel-400024010?c=700347&at=37571  :P

Katselin tuon videon läpi ja jotenkin autokorjaamoiden yleisen osaamisen tason huomioiden, ei yllätä jos ei välykset satu kerralla kasatessa ihan kohdalleen.  ::)
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: M_M - 10.05.13 - klo:12:00
Ihan noin pikaisesti katsoen alle puolentoista tonnin: http://seekpart24.com/luk/mounting-tool-set-clutch-flywheel-400024010?c=700347&at=37571  :P
Kiitokset! Ã,,sken tuossa yritin itse haeskella, mutta ei vaan silmiin sattunut. Nyt vaan tilauspuuhiin :)

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: VWRiddare - 10.05.13 - klo:12:13
Kiitokset! Ã,,sken tuossa yritin itse haeskella, mutta ei vaan silmiin sattunut. Nyt vaan tilauspuuhiin :)

Tommonen salkku olisi hyvä olla jokaisessa VW:ssä takaluukun pohjan alla. Tai vaihtoehtoisesti lisävarusteena pitäisi saada ruksia.  ;D. Ja tietysti yksi kappale kytkinpakkoja.

Volvoheepo

No niin. Kolopallo sai tänään uuden setin kytkimiä. Enpä muistanutkaan kuinka hienosti DSG pelaa kunnossa ollessaan :-) Ero vanhaan sekä vaihtojen pehmeydessä että nopeudessa huomattava.

Kiitos maahantuojan vastaantulon hommasta jäi suhteellisen hyvä maku suuhun. Toivotaan että uusi setti kestää alkuperäistä (40tkm) pidempään...
Volle ja volsu

Gulf

Mulla olis sitten vielä 10tkm edessä, ennen kuin laatikko sanoo sopimuksen irti. Jännäksi menee tämän automaatin kanssa tämä autoilu. Saa nähdä milloin ilmoittavat euroopassa laajennetusta takuusta tai sitten tulisi takaisinkutsusta?

GTI

Ã,,lä vielä hermostu! Meillä 2 DSG 7:lla varustettua autoa,Golf ja Skoda.Kummallakin ajettu yli 70000km,eikä ollut mitään vikaa,hienosti toimineet.Vuosimallit ovat 2008 ja 2010.

Gulf

En minä vielä hermoile, kun on takuuta 3 kk jäljellä. No onhan tuo vaihteisto jo oireillut, joten kyllä tässä laajennettua takuuta odottelen näille. Ja toisena autona tietenkin vw, mutta se on manuaali versio, jos dsg sattuu hajoamaan? Siinä sitä onkin sitten ohjelmaa, kun ajeluttaa vuoron perään huollossa päivityksissä, milloin mistäkin syystä?

jni

Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy