Uusi A3 2011/12

Aloittaja Flat, 21.01.10 - klo:14:20

« edellinen - seuraava »

Nalkkis

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 03.04.13 - klo:12:49
Nalkkis, eikös sulla ole tuossa ihan normi business sportin urheilualusta ja vakkari-17" vanteet, ei s-line tai 18"? Oikein hyvännäköinen peli ja kivasti istuu renkaat koloihin. Päätin itse pitäytyä 17" myös kesällä ja hieman mietitytti ulkoasu, kun konfiguraattorissa kärry ylipäätään näyttää hieman kolholta. Mutta parempi näin, että luonnossa on menevän näköinen.

Juu, ihan perus B S. Itseni mielestä myös nuo kromilistat ja kaidehässäkät passaa hyvin tähän muuten niin tylsään väriin.
Audi A3 SB Business Sport 1.4 TFSI 90kW S tronic Ex

Nudde

LainaaEristämiseen en ota kantaa, koska en ole koskaan kuullut onnistuneesta eristämisestä. Vaikuttaapi enemmän korvien välissä.

Tästä asiasta täytyy kyllä olla eri mieltä, olen kuullut monesta hyvästä eristämisestä, kuten oma nykyinenkin auto. En tiedä sitten millaisiin eristyksiin olet tutustunut?

Newman

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 03.04.13 - klo:13:18
Tästä asiasta täytyy kyllä olla eri mieltä, olen kuullut monesta hyvästä eristämisestä, kuten oma nykyinenkin auto. En tiedä sitten millaisiin eristyksiin olet tutustunut?
Hyvä että olet tyytyväinen. Omat rahat / aikaa kun saa tosiaan käyttää miten vain, kunhan toiminta on laillista.

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: Voimasavu - 02.04.13 - klo:23:38
Ruksaa nyt ihmeessä ASS. Itse A4:sen tilauksen yhteydessä koekuuntelin myös perussetin ja se alkoi särkeä ääntä jo melko alhaisella volyymilla. ASS oli ihan ehdoton valinta. Bassot subbarin ansiosta selkeästi paremmat ja tehokkaamman vahvistimen ansiosta kestää luukuttaa lujempaa ilman pelkoa äänen säröytymisestä. A3:ssa mulla on B&O ja jos yhtään tykkää enemmän musaa kuunnella niin suosittelen! Mutta vähintään se ASS... 

ASS lisätty pakettiin, kiitokset kannustuksesta!  ;)
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Bax

Lainaus käyttäjältä: Keke78 - 29.03.13 - klo:18:59
Ihme jupinaa taas tässäkin ketjussa. Helvetin hyvännäköinen peli tuo A3 sedan.

Mun mielestä Audi tekee parhaimmannäköiset autot tällä hetkellä ns. normaali kuolevaisten hintaluokassa jokaisen mallin kohdalla piste (Aston Martin ei ole kuolevaisten hintaluokassa).

Samalla ihmettelen tuota sedanin leimaamista pappa-autoiksi. Eikös juuri papat ja mummelit aja niillä pystyperillä.

Totta joka sana. Kauneus on katsojan silmissä. Audin muotoilu on mielestäni parasta automaailmassa. Ja tämä on vain oma mielipide. Korean kurvit  "kuvottavat" minua. Ja tämäkin on vain minun mielipide.
A4 Sedan Progress Plus 40 TSFI 150kW MHEV Quattro S-Tronic MY 23
ex. VW Golf Sportsvan 1.5 TSI 110kW DSG Highline -19
ex. Q3 1.4 TSFI 110 kW 2WD Business Sport manual -MY16
ex. A3 1.4 TSFI Business manual -13
ex. Japanilaisia, italialaisia vuodesta -74

Bax

#1625
Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 02.04.13 - klo:23:18
Hömm, nyt alkaa hieman mietityttämään pitäiskö tilaukseen lisätä sound system. Kun menin tilauksen allekirjoittamaan, ei saatavilla ollut autoja vertailua varten, enkä ole jaksanut liikkeeseen sen vuoksi mennä. ASS:ssä kaiuttimet lienevät paremmat kautta linjan, eikä kyse ole vain supparin lisäämisestä, tietääkö kukaan?

Siis kuinkas huono se nyt on, oletko Newman hifisti, vai onko kuuntelu kenelle hyvänsä kärsimystä? Kyse ei siis voi olla viasta?

Mietin aikoinaan samaa itsekkin, mutta kun tilaus oli jo lukittu ei vaihtoja voinut tehdä. Tavalliselle tallaajalle äänentoisto riittää aivan hyvin kun pitää volymen siinä 10-15 tuntumissa.
Muuten, ennenvanhaan jo 4 kaiutunta oli riittävä määrä. No nyt perusvarusteksena on 8, mutta niistä taitaa puolet olla diskantteja.

Ps. Mulla on Michelinin nastarenkaat alla ja siltikin äänentoisto on kelvollinen ja pidän volymen asetuksella 10-12.

Ps. 2 Tämän ei ollut tarkoitus olla mitenkään loukkaava Newmanin tuntemuksia kohtaan.
Olen aikoinaan ollut Hifisti itsekin, mutta kotiäänentoistossa.
A4 Sedan Progress Plus 40 TSFI 150kW MHEV Quattro S-Tronic MY 23
ex. VW Golf Sportsvan 1.5 TSI 110kW DSG Highline -19
ex. Q3 1.4 TSFI 110 kW 2WD Business Sport manual -MY16
ex. A3 1.4 TSFI Business manual -13
ex. Japanilaisia, italialaisia vuodesta -74

Bax

#1626
Olen nyt ajanut enemmäm tällä kolmosella ja fiilikset vain paranevat. Eniten ihmetyttää se, miten hyvin tämä 90kW:n moottorilla oleva peli kiihtyy.
Olen jo aiemmin kertonut, että siirryin vasta nyt Audin ja saksalaisten osastolle ja tuntemus on tällähetkellä ok. Auto on toiminut kuin ajatus toistaiseksi.
A4 Sedan Progress Plus 40 TSFI 150kW MHEV Quattro S-Tronic MY 23
ex. VW Golf Sportsvan 1.5 TSI 110kW DSG Highline -19
ex. Q3 1.4 TSFI 110 kW 2WD Business Sport manual -MY16
ex. A3 1.4 TSFI Business manual -13
ex. Japanilaisia, italialaisia vuodesta -74

Ton-1

#1627
Avanttia pukkaa ...... tai sitten ei.

http://fourtitude.com/news/audi-rumors-renders-spy-photos/is-there-a-case-for-an-audi-a3-avant/

Ohessa myös muuta tietoutta esim. sedanin eroista konsepti autoon ( 4T: Can you walk through some of the changes made to this car as it evolved from the A3 sedan concept car?

Egger: “The concept car was wider and lower (in the roof). When you make a show car, you make a bit of a caricature " always with a show car. Then on the street, because of aerodynamics it should not be too wide. You bring it back. Due to the concept car, they gave us 12 mm in the width of the car. The roof was 15 mm lower.”) ja vaihteistoista ( There will be no manual transmission for now. A 6-speed S tronic will be standard across the lineup.)  :P .

http://fourtitude.com/features/Events_Coverage_11/intel-in-detail-audi-a3s3-sedans-and-a3-sportback-e-tron-info-from-nyc/
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Nilkki

Viime viikolla valmistunut ja ennen vappua pitäisi ajoon saada. Pari piiiiiiitkäääää viikkoa joutuu vielä odotteleen, mutta ihan aikataulussa näyttäis tulevan. 8)
Audi A3 1,4TFSI Sportback Business Sport -13 "Shiraz Red"

1.8 "APR" Q

Itsellä oma auto odottaa liikkeen pihassa (Turussa) mun lomien loppumista....kalvot siihen pitäisi vielä asentaa ennen luovutusta,joka on todennäköisesti 2 viikon päästä.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Ohikulkija


Mikko

S3 CC:llehän on hinnat jo ollutkin (tosin ovat tulleet alas hieman), uutena on SB:n hinnat. Ennakoisikohan nuo sitä tasoa mihin sedan tulee asettumaan?

Ton-1

Jotain osui eteeni tieto että sakuissa sedan on n. 1600 egee kalliimpi kuin SB, siis perussedan, siihen arskanvakiota ja saisko suomipoika maksaa jo 3 te enemmän ?
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Nudde

LainaaS3:lle saatu hinnat.

Koska ne saavat konfiguraattoriin ja teknisiin teitoihin edes 1.8 SB ? Ei kauhean kiirettä, vai eikös sitä haluta myydä? Löytyy kumminkin hinnastosta, ja on jo ollut noin 2 kuukautta, no eihän sillä nyt minulle mitään eroa ole, kunhän ihmettelin....... joku ehkä haluaisi ihan rakentaa ja vertailla sitäkin mahdollisuutta.

P.S Hiljaista on ollut täällä, ei mitään uusia käyttökommentteja eikä uusia luovutuksia?

Apaju

^
Tänään klo 11.00 kävin oman Audin hakemassa Turusta ja "hylkäsin" poloisen pihalle.
Ekat 200 km vakuutti minut kyllä ainakin adaptiivisen vakionopeudensäätimen ehdottomuudesta, ihan must laite ;)
Ihan hyvä ylläri oli myös se, että ensi talveksi on Audiin alle Nokian uudet kitkat R2:t
VW ID.3 Life

Bax

#1635
Eipä ole paljon tullut huviajeltua täällä keskellä suomea, koska on pahat rapakelit päällä ja ajamisesta ei ole voinut nauttia. En ole omaani nähnyt puhtaana kuin luovutuksessa. Perä tässä mallissa likaantuu erittäin helposti verrattuna vaikka edelliseen pystyperäiseeni. Sen sijaan kynnykset tai paremminkin oviaukot ympäriinsä pysyvät hyvin puhtaana ja kertovat hyvin suunnitelluista ovien tiivisteistä.
Huomenna ajattelin pestä auton ensimmäistä kertaa ja suunnittelin myös kesärenkaiden vaihtoa. Auto on toiminut moitteetta ja pienintäkään kitinän aihetta en ole vielä löytänyt.
A4 Sedan Progress Plus 40 TSFI 150kW MHEV Quattro S-Tronic MY 23
ex. VW Golf Sportsvan 1.5 TSI 110kW DSG Highline -19
ex. Q3 1.4 TSFI 110 kW 2WD Business Sport manual -MY16
ex. A3 1.4 TSFI Business manual -13
ex. Japanilaisia, italialaisia vuodesta -74

Nudde

LainaaEkat 200 km vakuutti minut kyllä ainakin adaptiivisen vakionopeudensäätimen ehdottomuudesta, ihan must laite ;)
Ihan hyvä ylläri oli myös se, että ensi talveksi on Audiin alle Nokian uudet kitkat R2:t

Tosta adaptiivisesta vakkarista voi olla monta mieltä, en ole omistanut (eli ei niin paljon kokemusta) mutta koeajoissa mitä on ollut niin. Toimii varmasti hyvin yksikaistaisella tiellä jos ajelee letkassa, kaikilla 2-kaistaisilla, esim. kehät (pääkaupunkiseudulla) ja motarit ym. siinä se ei minun mielestäni ole hyvä, kun jos tulet tiettyä vauhtia ja saavutat jonkun niin se ehtii monesti jo hiljentää ennen kuin kaistaa saa vaidettua, ja siten se taas kiihdyttää. Tämä ainakin oma kokemus.

Saitko talvirenkaat kesärenkaiden sijaan  vai miten? Saako talvella oman mielen mukaan joko vakiorenkaat tai talvirenkaat, olet jo toinen joka näin on saanut. Minä olen kyllä itse aina joutunut talvirenkaat hankkimaan. Tämä olisi hyvä jos saisi vaihtaa, nytkin taas kää ne orkkiskesäkumit ylimääräiseksi, saa taas kaupitella.......

Hyvä että olet ollut tyytyväinen!

Apaju

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 12.04.13 - klo:19:50
Saitko talvirenkaat kesärenkaiden sijaan  vai miten? Saako talvella oman mielen mukaan joko vakiorenkaat tai talvirenkaat, olet jo toinen joka näin on saanut. Minä olen kyllä itse aina joutunut talvirenkaat hankkimaan. Tämä olisi hyvä jos saisi vaihtaa, nytkin taas kää ne orkkiskesäkumit ylimääräiseksi, saa taas kaupitella.......

Hyvä että olet ollut tyytyväinen!

En saanut sijaan, vaan otin siis molemmat alkuperäsillä Audin vanteilla eli ostin talvirenkaat+alut
VW ID.3 Life

FroDoZu

Laitetaas taas kokemuksia. Nyt on reilut 4t km takana ja tänään pyöräytetty kesärenkaat alle. Ajettavuuden osalta ei valittamista, toimii sekä tiellä että kaupungissa.

Sitten niitä vikoja mitä kaikki kuitenkin kyttää. Ensimmäisenä keskinäyttö. Jäänyt muutaman kerran ihmeelliseen "välitilaan" avautuessaan. Ilmennyt vain kun olen napista sulkenut ja koittanut sitten jossakin vaiheessa laittaa tutkat päälle. Toisena vänkärin turvavyö. Kolisee välillä yksin ajaessa ikävästi pilariin.

Mutta mulla ei muuta raportoitavaa.

Ps. Kunhan joku jolla on VCDS ja on tilannut autonsa rengaspainevalvonnalla ilmottautuu niin odotan innolla  8)
Tulossa Skoda Kodiaq 1.4TSI DSG Ambition
Skoda Octavia Combi RS TDI -16
EX:Skoda Octavia Combi RS TSI -15

Nudde

LainaaSitten niitä vikoja mitä kaikki kuitenkin kyttää. Ensimmäisenä keskinäyttö. Jäänyt muutaman kerran ihmeelliseen "välitilaan" avautuessaan. Ilmennyt vain kun olen napista sulkenut ja koittanut sitten jossakin vaiheessa laittaa tutkat päälle. Toisena vänkärin turvavyö. Kolisee välillä yksin ajaessa ikävästi pilariin.

Toi näyttö on minullakin käynyt mielessä, mitenhän se toimii sitten kun auto on 10 vuota vanha, tai halutaanko vaan saada asiakkaat huoltoon :)



LainaaPs. Kunhan joku jolla on VCDS ja on tilannut autonsa rengaspainevalvonnalla ilmottautuu niin odotan innolla

Minä tilasin, koska en tiennyt että saako sen sitten koodattua, pientä maksua vastaan voin sitten kertoa.... :) No ei, siis ei kai sitä tarvitse muuta kuin hyvä koodaaja, sieltähän sen näkee mihin täppä pitää laittaa.

FroDoZu

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 12.04.13 - klo:21:11
Toi näyttö on minullakin käynyt mielessä, mitenhän se toimii sitten kun auto on 10 vuota vanha, tai halutaanko vaan saada asiakkaat huoltoon :)

Kun tuon saisi koodattua niin ettei aukea joka käynnistyksessä...

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 12.04.13 - klo:21:11
Minä tilasin, koska en tiennyt että saako sen sitten koodattua, pientä maksua vastaan voin sitten kertoa.... :) No ei, siis ei kai sitä tarvitse muuta kuin hyvä koodaaja, sieltähän sen näkee mihin täppä pitää laittaa.

Heh, itte en raaskinut ja otin riskin. Pakkohan se on saada koodattua kun perustuu ABS:n antureihin.
Tulossa Skoda Kodiaq 1.4TSI DSG Ambition
Skoda Octavia Combi RS TDI -16
EX:Skoda Octavia Combi RS TSI -15

Ohikulkija

LainaaKoska ne saavat konfiguraattoriin ja teknisiin teitoihin edes 1.8 SB ? Ei kauhean kiirettä, vai eikös sitä haluta myydä?

Joo ihme pihistelyä. Saa nähdä koska raskivat laittaa sedanista hintatietoa.

Ktk

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 12.04.13 - klo:23:17
Joo ihme pihistelyä. Saa nähdä koska raskivat laittaa sedanista hintatietoa.

Konfiguraattori pyörii sakemannien kautta, joten Suomen touhuista tuo ei ole kiinni.

Ohikulkija

LainaaKonfiguraattori pyörii sakemannien kautta, joten Suomen touhuista tuo ei ole kiinni.

Ok. Tuo selostaa jo jotain hidastelusta.

Warlord

Onkohan 1.2:n tulevista hinnoista vielä Saksassakaan tietoa?
VW Polo mk.6

- Heavy Metal will never die!! -

Bax

#1645
Pesin nyt auton ensimmäistä kertaa ja vaihdoin kesäkumit alle. Kyllä menee nyt mukavasti vakiokokoisilla kesärenkailla. Auto kulkee pehmeämmin ja havaittavan selvästi myös äänettömämmin kuin nastarenkailla.
Auto Hold Assist ei toimi aivan kuten aluksi luulin. Jos autolla lipuu loivaan mäkiseen risteykseen ja jarruttaa vain lievästi ei mäkipysäytin aktivoidu. Mutta samassa risteyksessä kun jarrua käyttää hiemankin voimallisemmin tai napakammin (johon ei olisi aina tarvetta) niin homma toimii.

Kun autoa pestessäni aluksi huuhtelin likaa letkulla niin vesi helmeili maalipinnalla aivan kuin siinä olisi vahaa päällä. Onkohan siinä sitten tehtaan jäljiltä jotain pinnoitetta? En kyllä usko ja mitään käsittelyä en ole siihen maksanut. Ihmetytti kuitenkin tuo selvä veden helmeily.


A4 Sedan Progress Plus 40 TSFI 150kW MHEV Quattro S-Tronic MY 23
ex. VW Golf Sportsvan 1.5 TSI 110kW DSG Highline -19
ex. Q3 1.4 TSFI 110 kW 2WD Business Sport manual -MY16
ex. A3 1.4 TSFI Business manual -13
ex. Japanilaisia, italialaisia vuodesta -74

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Bax - 13.04.13 - klo:19:08
Pesin nyt auton ensimmäistä kertaa ja vaihdoin kesäkumit alle. Kyllä menee nyt mukavasti vakiokokoisilla kesärenkailla.

Mikäs se alk.p. kesärenkuloitten koko olikaan ?
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Bax

#1647
Business mallissa on 16":n 205x55 ja vanteen leveys on 6.5" ja ET48 muistaakseni. OEM vanteiden ET on välillä 45-50 16":n koossa.
Tässä koossa renkaina oli Conti Premium Contact 5.
A4 Sedan Progress Plus 40 TSFI 150kW MHEV Quattro S-Tronic MY 23
ex. VW Golf Sportsvan 1.5 TSI 110kW DSG Highline -19
ex. Q3 1.4 TSFI 110 kW 2WD Business Sport manual -MY16
ex. A3 1.4 TSFI Business manual -13
ex. Japanilaisia, italialaisia vuodesta -74

Ton-1

Kyllähän noilla renkailla auto rullaakin keviästi  :) .

Tietääkö kukaan onko tuo sedan-koppa niin individuaali että siitä olisi jopa 2.0 TFSI Q- versio tulossa ? Jotenkin voisi sopia kuvaan, tähän se 'vanha' 211 hv-versio kun isoveljiin lykätään uudempi 225 hv-versio.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

wtf

Lainaus käyttäjältä: Bax - 13.04.13 - klo:19:08
Pesin nyt auton ensimmäistä kertaa ja vaihdoin kesäkumit alle. Kyllä menee nyt mukavasti vakiokokoisilla kesärenkailla. Auto kulkee pehmeämmin ja havaittavan selvästi myös äänettömämmin kuin nastarenkailla.
Auto Hold Assist ei toimi aivan kuten aluksi luulin. Jos autolla lipuu loivaan mäkiseen risteykseen ja jarruttaa vain lievästi ei mäkipysäytin aktivoidu. Mutta samassa risteyksessä kun jarrua käyttää hiemankin voimallisemmin tai napakammin (johon ei olisi aina tarvetta) niin homma toimii.

Kun autoa pestessäni aluksi huuhtelin likaa letkulla niin vesi helmeili maalipinnalla aivan kuin siinä olisi vahaa päällä. Onkohan siinä sitten tehtaan jäljiltä jotain pinnoitetta? En kyllä usko ja mitään käsittelyä en ole siihen maksanut. Ihmetytti kuitenkin tuo selvä veden helmeily.



Eikös se riitä kun auton pysähdyttyä painaa jarrua hieman kovemmin enne kuin nostaa jalan jarrulta.
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy