Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - teemur

#1
Suuttimet tukossa? Neulallahan nuo voi tökkiä auki
#2
Jetta vm 2006 Comfortline, 2.0FSI, ajokilometrit 240tkm

Puretaan / myydään osina. Ollut meillä vuodesta 2008 lähtien.

Tiedustele osia /hintoja tarpeen mukaan - sopivalla summalla varmasti lähtee.
- ehjä ja siisti kokonainen Comfortline tumman harmaa sisusta
- ehjät peilit, ajovaloumpiot edessä / takana
- pyyhkijöiden mekanismit, airbagit, monitoimiratti, ohjainlaitteet, mittaristo - kaikkea mitä näistä nyt voi hajota voidaan myydä yksitellen

Tiedustelut teemu.ristela@gmail.com / o4oo5o4o98

#3
Vaikka sanoitkin ettei vuotoja ole, eihän letku kuitenkaan ole murtunut siitä mutkan kohdalta konepellin saranan kohdalta, jossa muistaakseni letku on sellaisessa muovisesta kanavassa? Ainakin Golf/Jetta tyypillinen vika että murtuu tuolta.

Viime vuonna Jettasta korjasin vastaavan vian
#4
Kodiaq (16-) / Vs: Kodiaq ajokokemuksia
02.08.17 - klo:14:02
Näin on, vaatii nupin pyyhkäisyn ennen kuin laittaa kärryn kiinni. Satunnaisessa käytössä ei haittaa vaiva

Muotoilijat suunnittelee ja insinöörit keksii sitten ratkaisut ;-) Onhan se koukku esillä ollessaan ruma kapistus. Toki tehdaskoukut tuntuvat olevan järjestäen jälkiasenteisia paremmin aikaa kestäviä, eivätkä vuoden jälkeen umpiruosteessa kuten muutamat merkit

#5
Kodiaq (16-) / Vs: Kodiaq ajokokemuksia
02.08.17 - klo:10:39
Lainaus käyttäjältä: vmn - 02.08.17 - klo:10:27
Lisävarusteet:
- sähköisesti esiintaitettava vetokoukku. Varsinainen insinöörin ihme. Minulle kelpaisi ihan tavallinen kiinteä koukku:). Adapteri 7 - pinnistä pistoketta varten ei mahdu, kun koukun kääntää sisään. Kuulan suojus mahtuu. Saa nähdä kuinka kauan suojus pysyy. Se on nimittäin ylösalaisin. Mahtaako kerätä kosteutta.

Aika hölmöä.

Kerää kosteutta = vesikuppi. Audin tehdaskoukun kuulan suojus on reijitetty kun koukku on ylösalaisin poterossaan (Audin original teile ;- ) ). Tiedä sitten mikä hyöty on reijitetystä suojasta... Olen rasvannut kuulan ja pitänyt ilman suojaa.
#6
Volkswagen / Vs: Golf R -10
21.12.16 - klo:14:25
Hieno R  8)

en yleensä ole suurin aftermarket-korisarjojen ystävä, mutta tuo etupuskin on ihan asiallisen oloinen. Lisätykkäys stancesta  ;)
#7
Onko joku kerennyt jo saamaan oman V6-mallinsa ajoon? Kokemuksia?
#8
Octavia III (13-19) / Vs: Esp pois
12.11.16 - klo:19:27
Lainaus käyttäjältä: Octavia4x4 - 12.11.16 - klo:19:24
Ok, hyvä tieto, että onnistuu poisto vielä näistä uusistakin.  ;)

Ainakin EDS (XDS) sinne jää, vaikka ESC poistetaankin, eli jonkinlaista "rutinaa" tuokin aiheuttaa.

Ja jos hauskanpidon raja löytyy ja kuljettaja koskee jarruun niin ESC tulee takaisin mukaan
#9
Octavia III (13-19) / Vs: Esp pois
11.11.16 - klo:22:56
Sama MQB-alustainen ja sähköinen Golf 7 ei ainakaan tehtaan koukulla ja 13-napaisella kärryn johtosarjalla ilmoittanut mistään häiriöistä ACC/FA. Molemmat toimi myös käytännössä kokeiltuna. Ainut merkki tuollaisen körryn perässä olosta vilkutuksen aikainen merkivalo mittaristossa sekä peruutustutkassa kärryn kuva + auton oma takasumari ei pala , vain kärryssä
#10
Volkswagen / Vs: 4Motion toiminta
10.11.16 - klo:01:54
Takapää on mukana myös kaasupolkimen asennon mukaan , ei tarvitse pyörintänopeuseroa akseleiden välille. Kyllähän esp off tilassa kaikki pyörät saa liukkaalla sutimaan villisti, mutta veto silti aivan eri kuin vajaavedolla. Mahtaakohan tuo antaa mittaristoon mitään vikavaloa jos taka-akseli ei avusta (pumppu pimeä, sulakkeet jne)?
#11
Lainaus käyttäjältä: VR6 - 04.11.16 - klo:21:18
^ Minulla omi viimr talvena edellisen auton kumimatosta taiteltu maskisuoja riyilän takana sekä maskissa. Eikä tuohon mitää nipousiteitä edes tarvi. Sen kun tunkee kumimattoa ritiöidel taakse. Toki edestä pitöä hieman irroitella rojua mutta ei paha. Poisottamiseen itsellä on rautalangasta askarreltu koukku.

Ã,,rsyttävin oli irroitella maskinpäällä oleva muovisuoja. Muoviset "ruuvit" joutui kiskomaan irti voimalla ja osa hajosikin. Takaisin näitä en enää laittanut kun se päälöä oleva suojamuovi pysyy paikallaan konepellin allan ilmankin.

Eli onnistuu kun vähän jaksaa askarrella. Noin 30 minuuttia menee aikaa.. Tosin huollossakin mulle tuumattiin, että ulkopuolellehan ne yleensä laitetaan.. Mitään muuta ongelmaa ei kuitenkaan ole kuin ne hiton muoviset typerät ruuvit. Ne kun saa pois niin kyllä sinne kumimatto menee.

Ne muoviset "ruuvithan" on just hyvät! Keskeltä kun pienellä ruuvarilla painaa keskitapin noin 3mm alas, niin kynnet vapautuu. Läpi asti ei kannata painaa koska se pieni keskiosa myös menee läpi ja häviää :D kun laittaa takaisin, työntää vaan sen keskiosan takaisin ylös ja lopuksi kun on paikoillaan niin pikku keskitappi sormella alas (kannat tasan). Tulipas hyvä selitys...
#12
Lainaus käyttäjältä: SNG - 20.09.16 - klo:12:04
Mikään ei voita kuutiotuumia, paitsi nykyään turbot (ja ruuviahtimet) aika hyvin. Voi kun kaksoisahtotekniikka olisi tehty robustimmaksi. Systerin FabiaRS on aikas makea voimalinjaltaan. Toistaiseksi kestänyt toisin kuin monella muulla.

Tästä ei voi olla kuin samaa mieltä. Lopullinen syy tuon tuotannon lopettamiseen taisi olla tuotantokustannukset, vaikka epäluotettavuuttakin oli. Olisipa ollut hienoa kun esim GTI:t ja R:t olisivat saaneet 2.0 kaksoisahdetun moottorin  8)

Aiheeseen: jos valittavana on "kunnon moottori" vs varusteet - > mieluummin kunnon moottori
#13
Lainaus käyttäjältä: JFabiaK - 22.09.16 - klo:12:41
Kyllä jäähdytysnesteen lämpömittari on polttomoottorissa erittäin hyvä ja jopa tarpeellinen tuottamaan turvallisuuden tunteen moottorin toiminnasta. Peruslämpö(tila) jäähdytyksessä on - ja tulee olla - loppujen lopuksi hyvinkin stabiili, eikä heiluva.
Pelkkä merkkivalo valvontaindikaattorina on aika yllättävä syttyessään - mikä meni rikki?!
Sähkömoottoriautoissa ei tarvita moottorin lämpömittaria.

Miksi? Tai mitä tarkoitat peruslämmöllä?
Jostain SSP:stä luin tuosta sähköisen termostaatin ohjauksesta konsernipeleistä. Eli vaikkapa täyttä momenttia kaasupolkimelta pyydettäessä suljetaan osa kierrosta. Kyllä se vaihtelee se veden lämpötila. Öljynlämpömittari ja jäähdytysveden lämpötilan varoitusvalo voisi olla hyvä kombinaatio. Mittarin "90 asteinen vesi" yhdessä todellisuudessa 5 asteisen öljyn kanssa ei anna todellista kuvaa moottorin turvallisesta kuormitettavuudesta

EDIT:
teräksenharmaan kommentti olikin tuossa jo
Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 22.09.16 - klo:10:26
Nesteen lämpöä kuvastava mittari taitaa olla turhin mittari. Nykyisin kun on useita toisistaan riippumattomia jäähdytyskiertoja, niin yhdellä mittarilla ei edes voi nähdä kokonaisuutta. Samoin moottorit on usein rakennettu vaihtelemaan lämpötilaansa kulloiseenkin käyttötilanteeseen optimaaliseksi. Normaali llineaarinen lämpömittari heiluisi koko ajan, vaikka moottori toimisi täydellisesti.
#14
Lainaus käyttäjältä: waw-rinka - 02.09.16 - klo:15:11
Kun panen tekstiä foorumeille, en halua arvopohjaista keskustelua (vaikka äsken pitikin mennä - pedagogisista syistä - tälle alueelle, sorry). On ihan turhaa viisastella esim. sitä, pitääkö autossa olla manuaali vai automaatti. Sanonpa tässä kaikille: Minulla on aina automaatti - homma kun on selkäytimessä ja vaihtaminen on niin pirun hauskaa - ei tartte olla matkustaja omassa autossaan. Haluan esim. ajella lapsuusaikani kotiin, jossa pitää päästä "yhden talven lumien läpi". En halua sinne mitään lelua!

Aina automaatti vai manuaali? Kumpi se nyt sitten on jos tykkää vaihtamisesta...  ;)

Eihän Passattin edes saa 1.4TSI 4MOTION DSG:tä ?? Vain 2.0TSI on 4motion DSG ja se on 6v märkäkytkiminen

Jos möyrit lumessa, suuntaa katse uuteen Tiguaniin

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 02.09.16 - klo:16:26
Jos et ylipäätään halua automaattilaatikkoa, niin kannattaa sanoa se seuraan, eikä alkaa muistelemaan mitään kumminkaimojen kokemusia ja perustelmaan valintaasi asiaan millään tavalla liittymättömillä kokemuksilla. Ne huonot kokemukset kestävyydestä ovat lähes aina pienimmästä kuivakytkimellisestä 7-vaihteisesta, mutta tuo nelivetoisten Passatien 6-vaihteinen kuivakytkimellinen on jo hyvin koeteltu ratkaisu ja kestäväksi havaittu. Sen sijaan maavarahan Passatissa ja muissa perusautoissa loppuu alkuunsa, jos autollasi pitää kahlata syvässä lumessa. Manuaali on luonnolisesti yhdellä kytkimellä toteutettu.



teräksenharmaa tarkoittanee 6v märkää DSGtä joka todellakin on koeteltu rakenne  8)
#15
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
18.08.16 - klo:15:04
Nuo fleetwoodin lukemat ovat hyviä, ja kertovat ajoprofiilin soivan erittäin hyvin GTE:lle kun sähköllä voi ajaa suuren osan ajoista. Oma koeajo Golf GTE:llä omalla työmatkalla antoi auton ajotietokoneesta lukeman 6,5l/100km. Akkua ei ladattu yöllä kun jostain syystä ei ottanut virtaa vastaan vaikka pistokkeen ledit oli vihreänä, eli lähtiessä 9km sähkö range. Hybridi- tai GTEmoodi ajossa päällä. Matka 80km ja keskinopeus 80km/h eli maantietä 100/80/60-alueilla. Tehon kokeilua toki myös mukana. Jos akku olisi ollut täynnä lähtiessä, olisi varmaankin päässyt alle 5 lukemaan kun olisi ajanut akun tyhjäksi matkalla ensin.

Suorituskykyynsä nähden ei tarjonnut erityisen alhaista lukemaa verrattuna GTI-malliin, jopa ihan saman verraten aiempaan omistamaani VI GTI malliin

Omaan ajoprofiiliini ei siis tarjoa säästöä. Mutta mielenkiintoisia autoja nämä GTEt silti ovat koska tarjoavat selvästi paremman suorituskyvyn esim Aurikseen verrattuna
#16
Täsmälleen sama 2800rpm@130km/h kuutosvaihteella. 1.8TSI manuaali. Näyttäisi siis olevan - pienellä virhemahdollisuudella silti - sama laatikko samoin vaihde ja perävälityksin



#17
Näyttääkö jarrujen ja alustan osat siltä, että autolla on tosiaan rullattu vain 5500km?
8)
#18
Passat B8 (14-) / Vs: B8 ja DSG?
25.07.16 - klo:21:32
Lainaus käyttäjältä: autoilija14 - 25.07.16 - klo:21:22
Mikäs tämä Launch Control on? Onko kyseessä siis joku erityinen kickdown-toiminto joka löytyy joistakin DSG-versioista?

Lähtöjärjestelmä ripeitä poistumisia varten :)

Löytyy monista malleista. Eli vaihteisto sportille (S), esp off tai sport-tilaan, seisot jarrulla ja lyöt kaasun pohjaan (ei kickdown pykälän ohi). Auto antaa kierrosten nousta mallista riippuen 2000-3500 tasolle ja kun päästät jarrusta, mennään
#19
Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 12.07.16 - klo:01:29
Jos katotte 1.4 TSI 150 ja 1.8 TSI koneiden teknisiä suoritusarvoja Seatin sivuilta, niin huomaatte, että 0-100 km/h kiihtyvyydessä on 0,1 sekunnin ero 1.8 hyväksi. Sen sijaan ohituskiihtyvyys 5. vaihteella 80-120 km/h on pienemmän koneen eduksi yli KAKSI sekuntia ja ihmekös tuo, sillä koneissa on sama vääntö, 250 nm, mutta pikkukoneella oleva Leon ST painaa melkein 100 kg vähemmän. Lisäksi 1.4:ssa on parempi kantavuuus (=enemmän kuormaa saa kyytiin) ja merkittävästi pienempi kulutus (kaupungissa 1,5 litraa eroa).

Eli 1.8:ssa ei ole järkeä. Jos tehoja haluaa, niin sitten Cupra. Siinä on jo eroa sitten 1.4/1.8 koneisiin.

Itsellä on 1.4 TSI 140-heppasena ilman ACT:ta (kilometrejä n. 40 tkm) ja kaikki on toiminut tähän asti ok. Moottori on hyvä yhdistelmä suorituskykyä ja ekoa. Menee maantiellä pitkässä ajossa 5,6:lla vaikka ajaa reippaaminkin.

En oikein usko, että ero ohituskiihtyvyydessä tulee 100kg painoerosta autojen välillä, noissa nopeuksissa muut ajovastukset ovat merkittävämmässä roolissa. Ennemminkin voi 1.4TSI:n pienempi turbo herätä alakierroksilla paremmin. Toinen asia, joka tuosta vertailusta ei tule ilmi, on miksi 1.4TSI:n ajan perään ilmoitetaan (V) ja 1.8TSI:n ajan perässä ei. Onko 1.4n aika 5.vaihteella ja 1.8 6.vaihteella? Jos ajettu samalla vaihteella, onko laatikoiden välityksissä ero vaikka samaa MQ250-perustaa ovatkin?

Käytännön ajossa tuo 1.4 on hyvä ja pirteä kone. Se ei ole lainkaan samaa maata kuitenkaan kuin tuo hieno kaksoisahdettu 1.4 aikanaan, toki ei niin kallis valmistaakaan :)

1.8TSI manuaalina näyttäisi olevan tällä hetkellä "ei uusia tehdastilauksia" statuksella Seatin sivuilla

1.8 on parempi virityspotentiaali, siksi oma Leon tulee olemaan 1.8  :)
#20
Rekisteröitymällä vv-auton Internet-sivuilla "oma auto" tms osioon näkee rekisterinumeron kanssa avoimet kampanjat, ja ainakin Audin tapauksessa huollot ja korjaukset. Autohan pyytää itse huoltoon kun sitä tarvitsee, näet jäljellä olevan matkan/ajan huoltoon kosketusnäytön kautta car-> setup -> service interval. Riippuen edeltävästä käytöstä huolto voi oll vastassa 20-30tkm kohdalla, tai 2v viimeistään. Kampanjat tarkistetaan joka huollossa. Ja autollesi avoimet kampanjat näkyvät myös tuolla omalla sivustollasi.

Lähes jokaiselle ostamalleni autolle olen juottanut uudet öljyt heti, tai uusille 1000-2000km päästä.

Renkaiden kulumisesta voi nähdä pyöränkulmien tilan, onko kolhittu johonkin jne ja onko kulmissa reilua muutosta. Rengaspaineet, joissakin liikkeissä mielestäni laitetaan "mukavuuspaineet" essareihin ja vaihtohallin staroihin. Tuohon kannattaa kiinnittää huomiota.

mitäköhän muuta... jos on webasto, sen käyttöä myös kesällä. Kun kyseessä vw, ovien lukkojen voitelu ennen kosteita syyskelejä ja ensimmäisiä pakkasia. Tankin täyttöluukun sujuva avautuminen (painamalla) kannattaa tsekata. Takerrellut joissakin autoissa
#21
Oletko katsonut saksalaisten virityspajojen nettisivut läpi? En muista varmaksi, mutta olisikohan ollut ABT kun julkaisi mustan tuunatun B8n lähes heti julkaisun jälkeen. Yleensä myyvät projekteissa käyttämäänsä tavaraa ja tiedoissa ilmoitettu mm vanteiden tiedot.
ABT, Oettinger...
#22
Fiilispohjalta aikanaan valitsin R6R:n. Tykkäsin ulkonäöstä. Yamaha oli raskas ajettava alle 140kmh nopeuksissa, kaikki paino käsillä. Sen verran saman tyyppisiä pyöriä, että menisin fiiliksen pohjalta. Yamahassa ainakin toimi aloittelijalle Michelinin "kaksiseosrenkaat" hyvin, mutta paljon ajavana tiedät mitä pyörältä ja ajettavuudelta haluat. Ekat renkaat oli helvetin liukkaat kylmänä
#23
Minun mielestä uusi Tiguan on onnistuneesti muotoiltu, vähemmän koppimopo kuin aiempi, ja ehdottomasti luokkansa tyyllikkäimpiä. Etenkin R-Line ulkopaketilla. Lienee myös luokkansa kalleimpia
#24
Lainaus käyttäjältä: äksytiksu - 24.05.16 - klo:12:58
Koettu on ja ei jatkoon.

150hv diesel dsg laatikolla: käsittämättömän puhditon, kiihtyy kuin mummo lumessa. Ei voi ryömittää, vaan auto hyökkäilee, erityisesti pakittaessa. Vaunun kanssa olisi suorastaa tuskaa tuo dsg.  Moottoritiellä, jopa kaupunkinopeuksissa, huudattaa liian pienillä vaihteilla, eikä silti kulje mihinkään. Kyllä, tarkistin ajoasetuksista monta kertaa, että on asetukset oikein. 

Keula, kuin 90-luvun toyota crown tai joku 960 volvon sekä chevy caprisen sekoitus. Muotoilu? Noh, on tainut suunnittelija koota ahkerasti lego-palikoita.

Tavaratila mitattiin koiranhäkillä ja se on tasan yhtä syvä kuin vanhan tiguanin, mutta matalampi! Ok, leveyttä muutama sentti enemmän, mutta pettymys suuri. Ja ok, avattavan luukun alla tilaa, mutta mites laitat koiranhäkin sinne epätasaiselle pohjalle?

Hyvät matkustamotilat, hieno multimediatekniikka, jämäkkä ajettavuus eivät kuittaa em. ongelmakohtia. Täytyy kuiten koettaa se 190 hv versio, kun se tulee saataville. Tällä hetkellä tosi pettynyt olo, kun innosta puhkuen menin testaan ja tulos tällainen.




DSG7 kuivalla, DSG6 märällä ja DSG7 märällä vaunuja kiskoneena ei se tuskaa ole, sormen laittaminen kiehuvaan veteen aiheuttaa tuskaa. Koukkuun peruutus on momentinmuunninautomaattia tarkempaa, ylämäkeen jo helpompaa. Iso vaunu perässä liikkuminen on kuin momentinmuunninsutomaatilla, helppoa ja automaatti ajan tasalla ja liian isot vaihteetkaan eivät ole ongelma. Märät DSGt eivät myöskään käryä vaikka veivaa edestakaisin isollakin kuormalla. Kun autossa on maksimi vetopaino käytössä, moni muukin asia tulee esiin kuin pelkkä vaihteisto. Näillä perus cittareilla on välillä jänniä tuntemuksia alamäissä kun vaunu painaa autoa enemmän.
#25
Puhelinnumerosta +33753304855 soitti Irlantilainen "John" ja oli kiinnostunut meidän vuoden 1992 Ducato/Frankia matkailuautosta, joka siis on nettiauto.com:ssa myynnissä. Yritti siis tehdä kauppaa verukkeella, "siirrän rahat ja rekisteröidään minun suomalaisen kaverin nimiin koska auton kuljetus Irlantiin maksaisi omaisuuden". Jep jep, niin helpolta ja hyvältä kaupanteolta kuulosti, että puusilmäisinkin sokea kuuro tajusi juonen, niin helmi ja kiinnostava kohde kuin tuo auto varmaan onkin  ;D No, kaikille varoituksen sanana vain. Aiemmin eivät ole soittaneet sentään, kaikenlaista mailia tulee kyllä

#26
Amarok / Vs: amarok
19.05.16 - klo:10:22
Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 19.05.16 - klo:10:15
Eilen postiluukusta kilahtanut Volkswagen-lehti kertoo ainakin meikäläiselle uutena tietona, että 2,0 BiTDI korvautuu 3,0 TDI:n kolmella eri tehoversiolla välillä 120-165 kW. Näin ollen tuon tuplaturbon käyttö rajoittuu Transporteriin. Mikä lie tässä taustalla...

Voi olla valmistautumista Mersun tuloon markkinalle. Mersuissahan on sprinttereissä ollut tarjolla V6 Diesel, jospa siis Navara-pohjaiseen Mersun lava-autoonkin sellainen olisi tulossa...
#27
Projektit / Vs: Tiguan R+Line rojektit
09.05.16 - klo:21:54
Ei järkeä! Mutta ehdottomasti ansaittu + ! Iso peukku aherruksesta ja astetta haastavammista modeista
#28
Mulle lisättiin aikanaan hukkaportin tankoon jokin jousikuormitteinen prikka, tosin räminästä/pärinästä johtuen. Samanlaista tehottomuutta oli 2-3krpm muttei ihan noin pahasti kuin mitä kuvailet. Pieni "kuoppa" vain väöntökäyrässä joka kuitenkin selvästi tuntui.

Kaasuläppä - putsaus ja kalibrointi. Välijäähyssä öljyä?

#29
Joku noissa luvuissa ei täsmää. Testiä lukematta, jos mainittu Yokohaman sarja maksaa 500â,¬ ja sillä ajetaan 42600km, Kustannus / 100km on 1,1â,¬ ??
#30
A6 C7 (11-) / Vs: A6 C7 vanteet
22.04.16 - klo:20:01
Jos halkaisija kasvaa yli 2" niin sitten vasta muutoslappua. Tapauksessasi ei tarvitse siis, koska tuskin raidaleveys muuttui niin paljoa ?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy