e-Golf -keskustelua

Aloittaja JKK, 29.08.17 - klo:17:14

« edellinen - seuraava »

V60

Ei kai voi kuvitella, etteikö valtio keräisi rahaa autoilusta vaikka on kuinka pienipäästöinen. Rahareikiä meinaan on ja lisää näyttävät keksivän. Elämä on.
BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

Speeedy

Lainaus käyttäjältä: Thethent79 - 12.02.20 - klo:23:26
Nyt olis tulossa Germaaniasta e golffi laivalla itselle.
2018 ja siis käytetty.
Eka sähköauto ja korvaa vuoden 2005 focuksen jossa mukavat 412tkm mittarissa.

Varusteita ohessa joista suurin osa ihan tuntemattomia joten joutuu opiskelemaan.

- Ilmalämpöpumppu
- Jatkotakuu 2+3 vuotta / 100tkm
- Digitaalinen mittaristo, Active info display
- Driver Assistance plus -paketti (kaistavahti, liikennemerkkien tunnistus, ruuhka-  ajoavustin)
- Digital sound package ja subwoofer
- Driver alert järjestelmä
- Lämmitetyt istuimet
- Lämmitetty tuulilasi
- LED-ajovalot
- Lights & Vision paketti, kaukovaloavustin
- Carnet - etähallintajärjestelmä
- Adaptiivinen vakionopeudensäädin
- Navigointijärjestelmä
- Monitoimiratti
- Bluetooth-matkapuhelinjärjestelmä & audio
- ABS, ESP
- Pysäköintitutkat edessä ja taka + kamera
- Hätäpuhelujärjestelmä

10 päivää niin pitäisi kaara olla täällä ja valmiina ajoon!
Himassa on lämmitystolppa seinässä ja töissä on virran laitteet mitä voi käyttää👍
Tosin laitan tuohon kotipistorasiaan päivityksen että kestää sen 3,6kw jatkuvaa.
Itsellä työmatkaa 106km päivässä ja tuolla pitäisi jatkossa ne suorittaa+ muut harrastus ja kauppareissut.

Paljonko autoverot on vuodessa, trafista katselin että 168-230â,¬ välillä mutta ilmeisesti varusteet jne vaikuttaa? Typerää että 0g päästöillä melkein samoissa kuin 2 litraisessa 15 vuotta vanhassa bensassa...

Pyöriikö nämä Saksassa missä hinnoissa, suomessahan vastaavista pyydetään 28-30ke eli saako saksasta merkittävästi halvemmalla?

Onko jotain autokauppoja mitkä hoitaa tuontiprosessin vai joutuuko itse menemään paikanpäälle?

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Thethent79 - 12.02.20 - klo:23:26
Nyt olis tulossa Germaaniasta e golffi laivalla itselle.
2018 ja siis käytetty.
Eka sähköauto ja korvaa vuoden 2005 focuksen jossa mukavat 412tkm mittarissa.

Varusteita ohessa joista suurin osa ihan tuntemattomia joten joutuu opiskelemaan.

- Ilmalämpöpumppu
- Jatkotakuu 2+3 vuotta / 100tkm
- Digitaalinen mittaristo, Active info display
- Driver Assistance plus -paketti (kaistavahti, liikennemerkkien tunnistus, ruuhka-  ajoavustin)
- Digital sound package ja subwoofer
- Driver alert järjestelmä
- Lämmitetyt istuimet
- Lämmitetty tuulilasi
- LED-ajovalot
- Lights & Vision paketti, kaukovaloavustin
- Carnet - etähallintajärjestelmä
- Adaptiivinen vakionopeudensäädin
- Navigointijärjestelmä
- Monitoimiratti
- Bluetooth-matkapuhelinjärjestelmä & audio
- ABS, ESP
- Pysäköintitutkat edessä ja taka + kamera
- Hätäpuhelujärjestelmä

10 päivää niin pitäisi kaara olla täällä ja valmiina ajoon!
Himassa on lämmitystolppa seinässä ja töissä on virran laitteet mitä voi käyttää👍
Tosin laitan tuohon kotipistorasiaan päivityksen että kestää sen 3,6kw jatkuvaa.
Itsellä työmatkaa 106km päivässä ja tuolla pitäisi jatkossa ne suorittaa+ muut harrastus ja kauppareissut.

Paljonko autoverot on vuodessa, trafista katselin että 168-230â,¬ välillä mutta ilmeisesti varusteet jne vaikuttaa? Typerää että 0g päästöillä melkein samoissa kuin 2 litraisessa 15 vuotta vanhassa bensassa...
Paljonko auto maksoi Saksassa? Kuluja ja veroja joku 1500â,¬-2000â,¬ päälle?
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Daatta

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?dam=0&fr=2018&ft=ELECTRICITY&isSearchRequest=true&ms=25200;;29&sfmr=false&vc=Car

Tuolla noita on valittavaksi asti. vm. 2018 -> Mobile.de:n halvin â,¬22,269. Jos vanhempaan tyytyy niin â,¬15,995 alkaen. Kieltämättä vähän kiinnostaisi.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 13.02.20 - klo:09:44
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?dam=0&fr=2018&ft=ELECTRICITY&isSearchRequest=true&ms=25200;;29&sfmr=false&vc=Car

Tuolla noita on valittavaksi asti. vm. 2018 -> Mobile.de:n halvin â,¬22,269. Jos vanhempaan tyytyy niin â,¬15,995 alkaen. Kieltämättä vähän kiinnostaisi.
Tuon kyseisen yksilön hinta kiinnosti, mobilea jonkin verran on tullut katseltua kyllä. Hiukan itsellä ajatus kallistuu myös sähköpelin osalta tässä vaiheessa leasingiin, koska e-golf on jäämässä rangen yms. suhteen vähän väliinputoajaksi. Jälleenmyyntiarvo on liian suuri kysymysmerkki, vaikka täydellinen auto monen ajoprofiiliin onkin. Nykyistäkään uuden hintatasoa vaikea perustella esim. ID.3 perusmallin noin 32000â,¬ hinnat alkaen versioon joka on tehokkaampi, 30% enemmän rangea ja enemmän varusteita, toistaiseksi käytetyt ovat suhteessa edelleen liian kalliita uuteen. Varustelu sitten alkaakin kelkkaa kääntämään toiseen suuntaan...
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

DSL

25.000 eur vähän käytetyssä sähköautossa taitaa vaan ne pääomakulut ja kokonaiskulut olla pienimmät. Mitä netistä olen seurannut hyvityksiä kun 45.000 eur uutena maksettua sähköautoa on vuoden päästä tarjottu vaihtoon niin 10.000-20.000 eur on ihan "normi" arvonalennus eikä tuo huonoin ole edes huonoimmasta päästä...hyvitykset on suoraan luokkaa "älä vaan tuu tarjoomaan sitä tänne".

TOURAN HIGHLINE

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 13.02.20 - klo:11:27
Tuon kyseisen yksilön hinta kiinnosti, mobilea jonkin verran on tullut katseltua kyllä. Hiukan itsellä ajatus kallistuu myös sähköpelin osalta tässä vaiheessa leasingiin, koska e-golf on jäämässä rangen yms. suhteen vähän väliinputoajaksi. Jälleenmyyntiarvo on liian suuri kysymysmerkki, vaikka täydellinen auto monen ajoprofiiliin onkin. Nykyistäkään uuden hintatasoa vaikea perustella esim. ID.3 perusmallin noin 32000â,¬ hinnat alkaen versioon joka on tehokkaampi, 30% enemmän rangea ja enemmän varusteita, toistaiseksi käytetyt ovat suhteessa edelleen liian kalliita uuteen. Varustelu sitten alkaakin kelkkaa kääntämään toiseen suuntaan...
Itse innostuin tilaamaan joulun alla uuden e-Golfin. Meille range riittää kakkosautoksi vähintään mainiosti. Se, että pääseekö 200 kilometrin sijasta 300 kilometriä, ei todellisen ajotarpeen ilmetessä pelasta mitään ja niitä tilanteita varten liikkeelle lähdetään TDI:llä, jossa on myös enemmän kuljetuskapasiteettia, joka tarve myös yleensä konkretisoituu juurikin näissä tilanteissa. Kaiken lisäksi omaan esteettiseen silmään se ID on sekä ruma että  jotenkin halvan hajuisen oloinen auto. E-Golfissa iso plussa konservatiiviselle keski-ikäiselle itselle on myös, että se on periaatteessa nimenomaan ihan tavallinen Golf.
Voi olla, että sitten tulevaisuudessa, jos sähköautoilu jatkuu, pitää tyytyä kulloiseenkin markkinoilla olevaan tarjontaan.

Sportsfan

Pohdin itsekin tuota jälleenmyyntiarvon kehitystä ennen e-golfin hankkimista. Tulin kuitenkin siihen lopputulokseen, että uskon vanhan säännön "mitä kalliimpi auto, sitä nopeampi euromääräinen arvonpudotus" pätevän myös sähköautoissa. Niissä on lisäksi se mahdollisuus, että arvo putoaa lähes nollaan jo akkutakuun päättyessä kahdeksan vuoden kuluttua.
Mikäli olen väärässä ja e-golfin arvo romahtaa heti ID:n tultua markkinoille, niin sitten joudun vaan ajelemaan sillä niin kauan että vuosikohtainen arvonalenema tulee siedettäväksi.
Rangen rajallisuus ei meilläkään ole suuri ongelma, harvoille pidemmille matkoille täytyy vain lähteä vaimon bensa-autolla. Mahdollisimman suuri osa muista ajoista on toki tarkoitus tehdä e-golfilla, sillä sehän on lähes ilmaista  :)

Thethent79

Lainaus käyttäjältä: Speeedy - 13.02.20 - klo:07:40
Pyöriikö nämä Saksassa missä hinnoissa, suomessahan vastaavista pyydetään 28-30ke eli saako saksasta merkittävästi halvemmalla?

Onko jotain autokauppoja mitkä hoitaa tuontiprosessin vai joutuuko itse menemään paikanpäälle?

Itseltäni tuo ei onnistuisi kun Saksan kieli ei taivu. Auto tulee siis autotalo Ampeerin kautta ja hoitavat kaiken.
Varmasti on niitäkin firmoja mitkä tuovat sillä 10% komissiolla halutunlaisen menopelin.
Olin ehtinyt pyytää tarjouksia monista autoista ja sitten mulle tuli tuo vastaan niin varasin sen heti kun varmistui rahoitus.

ITbites

Autovero 60 e/v kalliimpi mitä hybridissä (GTE) Ööö  ??? Siis merkityksetön ero mutta eihän tässä käyttövoimaverossa ole mitään tolkkua?
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

Reizca

Tänään lähtee e-Golf tilaus eteenpäin. Testiajo oli hauska (sain vuorokaudeksi kokeiluun) ja sen mitä sillä ehti ajamaan, hymyilytti. Suorituskyky kaupunkikotterona kohdallaan puhumattakaan vakiovarusteista. Hinta kun tuossa on tippunut hurjasti (Sähköauton hankinta- ja juhlatuki = 6000â,¬), on päätös aika helppo tehdä. Vakiovarusteet ovat aika kattavat ja olen todella tyytyväinen niihin. Ainoa mitä ehkä jään kaipaamaan, olisi säilytyslaatikot etupenkkien alla (jotka olivat GTI:ssä ekassa autossani).

Varusteiksi tulee ruksattua lähinnä:
9S8 Digimittaristo 12,3"
7X2 Pysäköintitutka Park Pilot
PXB Dynaamiset LED ajovalot
4KF Takalasien tummennukset
PLA Valo- ja näkyvyyspaketti
9VH Dynaudio Excite
4I3 Keyless Access
4X4 Sivuturvatyynyt ja turvavyönkiristimet taakse. (Paitsi jos ei suositella turvatyynyjä lastenistuimen, ISOFIX, kanssa)

Ostopäätös sai alun siitä että jos tuosta nykyisestä (2011 Golf Variant, 115tkm) saisi vielä säädyllisen summan välirahaa.

___________________________________________________________________________
Ex-Vag: Golf V GTI DSG (-06) Ex-Vag: Golf VI Variant Highline 118kW DSG (-11) Varusteet: I,II,III Ajossa: e-Golf vm. 20 Tulossa: Audi Q4 e-tron 40

Kodiaq81

Lainaus käyttäjältä: Reizca - 19.02.20 - klo:13:00
Tänään lähtee e-Golf tilaus eteenpäin. Testiajo oli hauska (sain vuorokaudeksi kokeiluun) ja sen mitä sillä ehti ajamaan, hymyilytti. Suorituskyky kaupunkikotterona kohdallaan puhumattakaan vakiovarusteista. Hinta kun tuossa on tippunut hurjasti (Sähköauton hankinta- ja juhlatuki = 6000â,¬), on päätös aika helppo tehdä. Vakiovarusteet ovat aika kattavat ja olen todella tyytyväinen niihin. Ainoa mitä ehkä jään kaipaamaan, olisi säilytyslaatikot etupenkkien alla (jotka olivat GTI:ssä ekassa autossani).

Varusteiksi tulee ruksattua lähinnä:
9S8 Digimittaristo 12,3"
7X2 Pysäköintitutka Park Pilot
PXB Dynaamiset LED ajovalot
4KF Takalasien tummennukset
PLA Valo- ja näkyvyyspaketti
9VH Dynaudio Excite
4I3 Keyless Access
4X4 Sivuturvatyynyt ja turvavyönkiristimet taakse. (Paitsi jos ei suositella turvatyynyjä lastenistuimen, ISOFIX, kanssa)

Ostopäätös sai alun siitä että jos tuosta nykyisestä (2011 Golf Variant, 115tkm) saisi vielä säädyllisen summan välirahaa.

Nätti paketti tulossa,milloin luvattiin et alla??

Reizca

Toukokuulla joskus pitäisi saapuilla.
___________________________________________________________________________
Ex-Vag: Golf V GTI DSG (-06) Ex-Vag: Golf VI Variant Highline 118kW DSG (-11) Varusteet: I,II,III Ajossa: e-Golf vm. 20 Tulossa: Audi Q4 e-tron 40

ITbites

Nyt on uusi e-golf pihassa :) Nyt sitten vaan testaamaan tuota rangea...
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

Jenaleks

Hain auton maanantaina ja vaikuttaa kyllä hyvältä, talvirenkaina otin kitkat ja on kyllä hiljainen vs. edellinen 1.0 Karoq.

Samat lisävarusteet kuin Reizcalla paitsi tutkan tilalla kamera.

Tilasin black fridayna marraskuussa ja sain helmikuussa eli nopeasti tuli.

Reizca

Lainaus käyttäjältä: Jenaleks - 19.02.20 - klo:20:50
Hain auton maanantaina ja vaikuttaa kyllä hyvältä, talvirenkaina otin kitkat ja on kyllä hiljainen vs. edellinen 1.0 Karoq.

Samat lisävarusteet kuin Reizcalla paitsi tutkan tilalla kamera.

Tilasin black fridayna marraskuussa ja sain helmikuussa eli nopeasti tuli.

Mä kuitenkin jätin nuo turvavyön kiristimet ja takaturvatyynyt pois, ei koettu tarpeellisiksi. Kuulemma voi mennä kesäkuullekin toimitus, katsotaan.
___________________________________________________________________________
Ex-Vag: Golf V GTI DSG (-06) Ex-Vag: Golf VI Variant Highline 118kW DSG (-11) Varusteet: I,II,III Ajossa: e-Golf vm. 20 Tulossa: Audi Q4 e-tron 40

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Reizca - 20.02.20 - klo:06:14
Mä kuitenkin jätin nuo turvavyön kiristimet ja takaturvatyynyt pois, ei koettu tarpeellisiksi. Kuulemma voi mennä kesäkuullekin toimitus, katsotaan.
Peruutuskameraa kannattaa tosimielellä harkita, huippu tässä Golfissa kun menee merkin taakse piiloon ja pysyy siten puhtaanakin.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Reizca

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 20.02.20 - klo:10:42
Peruutuskameraa kannattaa tosimielellä harkita, huippu tässä Golfissa kun menee merkin taakse piiloon ja pysyy siten puhtaanakin.

Olen kuullut hyvää tuosta kamerasta, kun siihen tottuu niin ei varmasti seuraavastakaan autosta jätä pois. Me todettiin rouvan kanssa että osataan peileistä vielä peruuttaa - ei nähty tarpeellista lisäarvoa. Nykybiilissä on tuo automaattinen parkkeerauskin, varmaan alle 20x käyttänyt 9v. aikana - sekin sitten jätettiin pois, turhana. Golffi nyt on helppo parkkeerata ilman apujakin.
___________________________________________________________________________
Ex-Vag: Golf V GTI DSG (-06) Ex-Vag: Golf VI Variant Highline 118kW DSG (-11) Varusteet: I,II,III Ajossa: e-Golf vm. 20 Tulossa: Audi Q4 e-tron 40

Tuomari

Maanantaina sain myös oman e-golfin, reilu 2kk meni tilauksesta luovutukseen. Tulee nyt  päivittäin ajettua enemmän, niin auto maksaa melkein itsensä takaisin  ;D

Varusteita otin niukasti:
Digimittaristo
Peruutuskamera
Valopaketti
Avaimeton järjestelmä
Kaukovaloavustin

Oletin autossa olevan sisällä ambient-valaistus vakiona, mutta ei ollutkaan. Kannattaa ehdottomasti tilata jos vaan pystyy, konfiguraattorista ei löytynyt...

Muuten auto on erinomainen ja range riittää omiin ajoihin mainiosti.

Kodiaq81

Hei kaikki E Golffaajat millaisia kulutus lukemia olette saaneet?

Reizca

Lainaus käyttäjältä: Tuomari - 20.02.20 - klo:13:57
Maanantaina sain myös oman e-golfin, reilu 2kk meni tilauksesta luovutukseen. Tulee nyt  päivittäin ajettua enemmän, niin auto maksaa melkein itsensä takaisin  ;D

Varusteita otin niukasti:
Digimittaristo
Peruutuskamera
Valopaketti
Avaimeton järjestelmä
Kaukovaloavustin

Oletin autossa olevan sisällä ambient-valaistus vakiona, mutta ei ollutkaan. Kannattaa ehdottomasti tilata jos vaan pystyy, konfiguraattorista ei löytynyt...

Muuten auto on erinomainen ja range riittää omiin ajoihin mainiosti.

Kuulostaa tosi hyvältä! On se kiva kun ei tartte sitten suurista kuluista huolestua, voi lähtee huviajelulle noin vaan. Netissä olevissa kirjoituksissa moititaan Car-Net applikaation kautta tehtävää esilämmitystä. Ei mahda toimia, jos auto majailee maan alla jossain hallissa minne ei ole signaalia (onko tuossa joku oma 4G-siru)? Saakos tuossa rangea näkyviin kartalle, että näkee kuin kauas graafisesti pääsee (sellainen pilvi kartalla lokaatiota merkkaavan nuolen ympärille)?
___________________________________________________________________________
Ex-Vag: Golf V GTI DSG (-06) Ex-Vag: Golf VI Variant Highline 118kW DSG (-11) Varusteet: I,II,III Ajossa: e-Golf vm. 20 Tulossa: Audi Q4 e-tron 40

Sportsfan

Lainaus käyttäjältä: Kodiaq81 - 20.02.20 - klo:14:31
Hei kaikki E Golffaajat millaisia kulutus lukemia olette saaneet?

Nyt nollakeleillä kulutus on pyörinyt välillä 11-18 kWh/100km.
Vähemmälläkin pääsisi, mutta pirteästä kiihtyvyydestä täytyy välillä nauttia.
Motari on myrkkyä kulutukselle myös talvinopeusrajoituksilla. Kylmällä autolla liikkeelle lähtö nostaa tietysti myös kulutusta.
Tänään ajoin +1 lämpötilassa perhe kyydissä 150 km kyläilyreissun josta noin puolet motaria. Rangea jäi jäljelle 50 km.

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: Kodiaq81 - 20.02.20 - klo:14:31
Hei kaikki E Golffaajat millaisia kulutus lukemia olette saaneet?
15-17kWh menee maantiellä näillä keleillä.

Lainaus käyttäjältä: Reizca - 20.02.20 - klo:14:34
Kuulostaa tosi hyvältä! On se kiva kun ei tartte sitten suurista kuluista huolestua, voi lähtee huviajelulle noin vaan. Netissä olevissa kirjoituksissa moititaan Car-Net applikaation kautta tehtävää esilämmitystä. Ei mahda toimia, jos auto majailee maan alla jossain hallissa minne ei ole signaalia (onko tuossa joku oma 4G-siru)? Saakos tuossa rangea näkyviin kartalle, että näkee kuin kauas graafisesti pääsee (sellainen pilvi kartalla lokaatiota merkkaavan nuolen ympärille)?
Car-Net tarvitsee 4G(tai 3G?) yhteyden, joten maan alla voi olla haasteita. Ainakin lidlin parkkihalliin toimi yhteys hyvin ja laitoin esilämmityksen ennen lähtöä päälle.
Itse aplikaatio on aika buginen, välillä potkii ulos ja ei pääse heti kirjautumaan sisään. Nytkin myös näyttää, että kuljettajan ovi olis auki, vaikka ihan kahvasta lukitsin ovet  ::)

Ohjekirjan mukaan toiminto pitäisi löytyä navista, mutta ohjeista huolimatta en sitä löytänyt. Oliskohan vain Pro-navissa...

ITbites

Viimeisin matka   13 km seka-ajoa: 14,2 kWh (kylmäkäynnistys, ei esilämmitystä, ilmastointi loppumatkan 5-6 km OFF)

Eka vuorokausi e-golfailua takana ja olen erittäin tyytyväinen! :)
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

PeeJiiKoo

Mä otin nyt hiihtoloma viikoks kaverilta lainaan Nissan Leafin sillä ajatuksella, että nostattaisin sähköautokuumetta mutta toisin kävi  :-\  Toi jatkuva lataaminen ja sen suunnittelu on vain niin ärsyttävä toimenpide. Ehkä joskus tulevaisuudessa taas tulee harkintaan kun langatonlataus tai automaattinen latauslaite (esim robottikäsi) tulee saataville. Kiva ajettavahan tuo silti oli ja kilometrikustannukset jäivät odotetun alhaisiksi. Säästösyistä en silti viitsi vielä tässä kohtaa hypätä uuden tekniikan kelkkaan vaikka siitä kiinnostunut alen hiljalleen olemaankin.

GeeTee

12,5 - 17,5 kWh/100 km on kulutellut näin ulkolämpötilan pyöriessä nollan molemmin puolin. 225 kitkat alla eli kuluttanee vähän enemmän sen johdosta. Esilämmitetyllä noi pienemmät arvot ja kylmällä lyhyttä pätkää noi isommat arvot; molemmat arvot kaupungin ruuhkissa ilman moottoritie osuuksia.

Pro navissa ainakin voi halutessaan valita noi toimintamatkat kartalla näkyviin mihin asti pääsee joko yhteen suuntaan tai meno/paluun.

TOURAN HIGHLINE

Lainaus käyttäjältä: Tuomari - 20.02.20 - klo:13:57
Maanantaina sain myös oman e-golfin, reilu 2kk meni tilauksesta luovutukseen. Tulee nyt  päivittäin ajettua enemmän, niin auto maksaa melkein itsensä takaisin  ;D

Varusteita otin niukasti:
Digimittaristo
Peruutuskamera
Valopaketti
Avaimeton järjestelmä
Kaukovaloavustin

Oletin autossa olevan sisällä ambient-valaistus vakiona, mutta ei ollutkaan. Kannattaa ehdottomasti tilata jos vaan pystyy, konfiguraattorista ei löytynyt...

Muuten auto on erinomainen ja range riittää omiin ajoihin mainiosti.
Nonni.
Eilen tuli soitto tutulta automyyjältä. Auto on maassa, mutta mennee ensi viikon lopulle, ennen kuin se saadaan jälleenmyyjälle asti.
Sitten vähän luovutushuoltoa ja kalenterien tahdistuksen jälkeen sovittiin luovutus maaliskuun puolen välin paremmalle puolelle. Vähän jänskättää, pitääkö vielä laittaa alle talvirenkaat vai saako sitten jo odotella rauhassa ensi syksyn rengasuutuuksia ???.

Varusteitahan tuohon tuli pitkän harkinnan jälkeen ainoastaan omien tarpeiden ja mieltymysten mukaan järkevästi:
Takaroiskeläpät ;D
Avaimeton
Dynaamiset ledit
Kaukovaloautomatiikka
Valo-ja näkyvyyspkt
Digimittaristo
Pysäköintitutkat
Peruutuskamera
Sivuturvatyynyt ja kiristimet taakse
Ja lisänä listassa vielä jatkotakuu 2v/120tkm

Tämä prokkis kesti sitten myös sen 2kk, kun auton tilasin joulukuun puolivälissä. Aika tarkkaan 3kk menee auton saamisessa ajoon, kun tässä  ei nyt kuitenkaan ole suurempaa hötkyilyä ja muuta kiirettä toisaalta sen verran, ettei luovutukselle löytynyt aiempaa ajankohtaa. Ihan mukavasti sinänsä tämä toimitusaika, kun alkujaan ennustelivat, jotta jos ennen vappua sentään... :)

GeeTee

Toimintamatkat näyttö naviin seuraavasti ainakin itselläni; valitse näkymä ja sieltä yläriviltä keskeltä täppä kohtaan jossa latausasema ja jonkin näköinen alue sen ympärillä...

Jotain päivityksiä taas itsestään Vw:n omaan naviin tullut kun sekä digimittaristoon että varsinaiselle näytölle on aika monet ainakin isommat rakennukset alkaneet ilmestyä kolmiulotteisina  ;D

ITbites

Iskin auton ensimmäiseen lataukseen - hieman oheinen kuvio ihmettytti tuossa koiranilmassa; kaapelit kiinni, ovet lukkoon ja jäin odottamaan josko ruutuun ilmestyy latausaika (GTE:ssä ei menny minuuttiakaan kun ruutuun ilmeistyi latausaika) - no perkele sitä ei sinne ilmestynyt vaan ruudulla seisoi vähintään viisi minuuttia viimeisimmän ajon statistiikka... kaapelit irti ja sama uudestaan, ainakin latausvalo kaapelin kyljessä alkoi vilkuttaa ja kauppaan viimasta.

Mitä ihmettä? Soittaako kelloja?

Meinikö tuo virtuaalinäyttö tilttiin vai onko normaalia että lukitsemisen jälkeen siihen jumittaa nuo statistiikat, siis hetken sitä tekee mutta 5 min?

CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

Speksu

Täällä myös todennäköinen uuden e-Golfin tilaaja. Kaupat varmaankin sovitaan myyjän kanssa lähipäivinä. Arvio toimitusajasta oli 3kk +- 2 viikkoa.

Lisävarustelistalta tuli naputeltua alla olevat.
-Pysäköintiavustin Park Assist 3.0 Pysäköintitutkat edessä ja takana. Etäisyysnäyttö ja äänimerkki.
-Valo- ja näkyvyyspaketti
-Dynaamiset Led -ajovalot (Kuljettajaa avustavat järjestelmät -paketin yhteydessä)
-Kuljettajaa avustavat järjestelmät Plus -paketti
-Digitaalinen mittaristo Active Info Display 12,3" mukautettava värinäyttö
-Peruutuskamera Rear View. Staattisilla apuviivoilla.
-Sivuturvatyynyt ja turvavyönkiristimet 2. istuirivin reunimmaisilla istuimilla
-Radio ja navigointi Discover Pro. Kosketusvärinäyttö 9,2"
-Euroopan kartasto
-Avaimeton lukitus ja käynnistys Keyless Access
-Sähköisesti säädettävät, lämmitettävät ja taittuvat ulkopeilit maavaloilla. Peruutettaessa alas kääntyvä oikea peili
-Jatkoturva 1 lisävuosi, kokonaiskilometrimäärä maks. 100 000 km. Tehdastakuu 2 vuotta. (2+1)

Dynaamisille led-valoille takana en nähnyt tarvetta. Pysäköintiavustin tuli valittua siksi, koska tutkat halusin, mutta tuossa Park Assistin sai tutkien päälle vain 150â,¬ lisähinnalla, joten se melkenpä kannatti ottaa vaikkei olisikaan paljon käyttöä. Peruutuskamera n. 240â,¬ hintaan on kyllä järkivalinta. Katselin muutamia käytettyjä nettiautosta ja melko harvassa se oli valittuna.

Meidän perheessä auto tulee arkikäyttöön kaupungissa lähinnä vaimolle työajoon. Kakkosauton virkaa jää toimittamaan yli kymmenvuotias Audi A6, joka menee seisontaan ja se otetaan käyttöön jos tarvii lähtee pitemmälle matkalle ja tarvii enemmän tilaa tai pitää vetää peräkärryä. Perheessa 2 aikuista, lapsi ja koira joten esim. lomareissulla tila tulee tarpeeseen kun mukana kulkee polkupyörät ja kanootti.

Tällä hetkellä ei ole tarkoitusta laittaa vielä latausasemaa kotiin, mutta pitää katsella tilanne uudelleen sitten kun VW alkaa myymään näitä ID.Chargereita. Päivittäinen ajo tulee olemaan alle 50km, joten luulisin että pärjää ns. tilapäislaturillakin hetken.

Ilmeisesti nuo tarjottavat jatkotakuut hieman vaihtelee kun tuo +1v/100tkm oli ainoa vaihtoehto nyt.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy