EPC ja moottorin varoitusvalot

Aloittaja RedPlanet, 16.02.22 - klo:23:51

« edellinen - seuraava »

RedPlanet

Hei!

Anteeksi kun nyt häiritsen hölmöllä kysymyksellä, mutta aattelin kysyä teiltä, jotka omistatte Skoda Octavia 1.5 kaasuauton, että palaako missään vaiheessa, auton mittarissa keltaisena, kuvassa näkyvät EPC ja moottorin varoirusvalot?
Palaako esim. silloin jos virrat on päällä, mutta moottori ei ole vielä käynnissä tai jos virrat ei ole päällä, mutta avataan ovi?

En omista tuota autoa. Auto on myynnissä ja olen hyvin kiinnostunut siitä. Nuo valot pisti kuitenkin vähän miettimään, että onko auto ihan kunnossa.
Oon lukenut että joillain on ollut ongelmia autojensa kanssa jo silloin kun EPC varoitusvalo on syttynyt.

Kiitoksia vastauksestanne!



M_M

Kunhan nuo valot sammuvat moottorin ollessa käynnissä, niin kaikki hyvin.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Simo Kuassimo

EPC-asiaa. Puintia ollut aiheesta eri topiceissa, mutta jatkan tähän oman ongelmani kanssa.

Autona Octavia 2.0 TSI RS, vuoden -15 automaatti, 160tkm ajettu. EPC-valo syttyi keväällä harvemmin, nykyään lähes jatkuvasti. Valo syttyy yleensä kovemmassa kiihdytyksessä, ei ole väliä painaako itse pedaalia vai hoitaako vakkari työn. Auto ei oireile mitenkään, tehot pysyvät. Vikakoodi saatu kiinni merkkiliikkeessä, P256300, ahtopainesäätimen asentoanturi, epäuskottava signaali.

Enteileekö jostain isommasta vai ollako huoleti? Vinkkejä, mistä lähteä vikaa metsästämään? Kuulemma pelkkiä antureita ei saa vaihdettua, menisi kokonaan turbo uusiksi. Asiallisia ja osaavia liikkeitä tai henkilöitä Lahden ympäristöstä saa ehdottaa, kuka tälle osaisi jotain tehdä? Marmoritiskille en lähde tämän tiimoilta.

o.b.

Sen alipainesäätimen, jonka päässä se anturi on saattaa saada erikseen. Ei tosin merkkiliikkeestä.  Kannattaa kysyä turboja korjaavilta pajoilta tai etsi ebay.de:stä.

Simo Kuassimo

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 27.08.22 - klo:12:12
Sen alipainesäätimen, jonka päässä se anturi on saattaa saada erikseen. Ei tosin merkkiliikkeestä.  Kannattaa kysyä turboja korjaavilta pajoilta tai etsi ebay.de:stä.
Kiitos vinkeistä :peukku:

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy