A6 C7 vanteet

Aloittaja Pekka T, 27.02.12 - klo:20:09

« edellinen - seuraava »

Pekka T


Nallen kuvassa olevat vanteet ovat mielestäni puolien muodon puolesta symmetriset, Markun kuvassa olevat taas eivät ole.

A6:een löytyy kyllä aikalailla samanlaiset vanteet, mutta ne ovat 18":t, kuvassa olevat näyttäisivät olevan 17":t.

http://www.ebay.de/itm/4-neuwertige-Original-Audi-A6-C7-4G-4G-D-18-Zoll-Alufelgen-8x18-ET39-Satz-439-/321025354628?pt=Auto_Felgen&hash=item4abe9a2b84
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Nalle

#241
Juurikin tuo Markun kuvassa oleva, mutta tuossa sanotaan sopivuus A4, A4 Avant, ja siltikin kuvassa A6:sen alla.
Eli sopiiko A4 vanteet suoraan A6:seen?
Mikähän tuon leveys on 7J vai 7,5J ? rengaskokohan tulisi olemaan 225/55R17.

Kyllä tuo muuten sama vanne on, mikä on minun ja Markun kuvissa.
Kun sitä tarkkaan katsoo niin siinä näkyy tuo puolan "epasymmetrisyys"

Pekka T


A4 b8:n vanteet käyvät uuteen A6:een, offsetissa on vain muutaman millimetrin ero.
Esim. meidän A6:ssa on kesävanteina A4:n rotorit.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Neppis

Taidan päätyä kesävannevalinnassa Vertinin Magic:in ja kooksi tulee 19". Waltsulla taitaa olla samanlaiset, tosin isommat. Tuota vannetta on  saatavana useampana eri leveytenä. Jos renkaan leveys on 245 tai 255, niin olisiko 8,5 vai 9" leveä vanne parempi vaihtoehto? Leveämpi vanne lienee paremman näköinen, mutta on kai myös vähän raskaampi.
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Nalle

Tosiaan kiinnostaa nuo 5-arm 17" talvivanteiksi.
Osaako joku sanoa mitä eroa näillä on?
A4  8K0071497A 8Z8  199â,¬
A5  8T0071497A 8Z8  225â,¬
Q5 8R0071497A 8Z8  280â,¬

ja mikä noista olisi sopivin A6:een, jotain eroahan noissa on oltava, kun hinnoissakin noin iso ero?

Pekka T


Nalle, laitat ne auton mukana tulevat vakiovanteet talvikäyttöön ja hankit kesäksi jotain vähän hienompaa, esim. joku 18" kokoinen olisi erinomainen kompromissi mukavuuden ja näyttävyyden suhteen.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Waltsu83

Lainaus käyttäjältä: Neppis - 18.02.13 - klo:11:53
Taidan päätyä kesävannevalinnassa Vertinin Magic:in ja kooksi tulee 19". Waltsulla taitaa olla samanlaiset, tosin isommat. Tuota vannetta on  saatavana useampana eri leveytenä. Jos renkaan leveys on 245 tai 255, niin olisiko 8,5 vai 9" leveä vanne parempi vaihtoehto? Leveämpi vanne lienee paremman näköinen, mutta on kai myös vähän raskaampi.

Hyvän vanteen valitset! :) Joo itsellä on 20 " ja jos saan vinkin antaa niin älä missään tapauksessa ylitä 8,5 " leveyttä. Itsellä oli takana 10,5 " vanne (edelliset 20 ":set) ja rengasmeteli ja uraherkkyys oli sanalla mahdoton.

9" leveen vanteen kanssa otat siis ehkä pienen riskin. Itse suosittelen erittäin vahvasti 8,5 "!! Auton ajoominaisuudet paranevat ja rengasmeteli ei nouse juuri lainkaan vakio pyöristä.

Toki 9 " saa vanteeseen enemmän kaarevuutta (concave vanne) mutta kaartavat ne vähän tuolla 8,5 tuumaisena. 
Audi A6 4G 2.0 TDI multi -11
Tulossa Seat Leon Cupra 280 DSG
Ex. Audi A1 185 hp S-line S-tronic -12
MAN TGL -99
MAN TGA -08
Fiat Ducato Multijet 130 -12

Neppis

^ 8,5" leveänä nuo sitten tilasin. ET:ksi valikoitui 45, joka on sama kuin 8,5" OEM vanteiden ET. Jos jää turhan sisälle, niin sitten täytyy laittaa spacer:iä väliin. 

Renkaaksi tulee todnäk Hankook Ventus Prime2 (K115) koossa 245/40R19. K115 on vielä "normaali" rengas, eikä kivikova sporttirengas: kantavuus 94 (riittää vielä 150 kW:n A6 sedanille) ja nopeusluokka V (240km/h).

Satuitko punnitsemaan vanteen ja renkaan painot? Sopivatko alkuperäiset pyöränpultit noihin vanteisiin?
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Pekka T


Suurimmaksi osaksi vanteissa käytetään 60 ast. kartiopultteja, Vagien pallokartiopultteja on aika harvassa tarvikevanteessa.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Waltsu83

Lainaus käyttäjältä: Neppis - 03.03.13 - klo:12:23
^ 8,5" leveänä nuo sitten tilasin. ET:ksi valikoitui 45, joka on sama kuin 8,5" OEM vanteiden ET. Jos jää turhan sisälle, niin sitten täytyy laittaa spacer:iä väliin. 

Renkaaksi tulee todnäk Hankook Ventus Prime2 (K115) koossa 245/40R19. K115 on vielä "normaali" rengas, eikä kivikova sporttirengas: kantavuus 94 (riittää vielä 150 kW:n A6 sedanille) ja nopeusluokka V (240km/h).

Satuitko punnitsemaan vanteen ja renkaan painot? Sopivatko alkuperäiset pyöränpultit noihin vanteisiin?

Muistaakseni juttelin Rautamon maahantuojan kanssa (oli sattumalta kyseisessä rengasliikkeessä, missä vanteet tilattiin/asennettiin alle) niin kaveri sanoi, että tuolla ET:llä ei loppujen lopuksi ole paskankaan merkitystä. Omaa ET lukuani en millään muista, mutta tuolla ET luvulla saatiin työnnettyä vannetta aivan tasan lokasuojien kanssa. Itse en todellakaan suosittele laittamaan Spacereitä väliin, kun kerran vanteella saadaan tuotua rengas ja vanne lokasuojiin asti.

Itse ottaisin vielä Rautamoon yhteyttä niin luultavasti kaverit muistaa millainen ET Huittisissa laitettiin uuteen A6:seen, mikäli jää harmittamaan lokasuojien sisälle jääneet vanteet.
Audi A6 4G 2.0 TDI multi -11
Tulossa Seat Leon Cupra 280 DSG
Ex. Audi A1 185 hp S-line S-tronic -12
MAN TGL -99
MAN TGA -08
Fiat Ducato Multijet 130 -12

Nalle

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 02.03.13 - klo:13:38
Nalle, laitat ne auton mukana tulevat vakiovanteet talvikäyttöön ja hankit kesäksi jotain vähän hienompaa, esim. joku 18" kokoinen olisi erinomainen kompromissi mukavuuden ja näyttävyyden suhteen.

Miten olis tälläset vanteet kesäksi, onko kellään kokemuksia? ET olis 45 kun vakio on 39,
onko sillä hirveesti merkitystä, itse en näistä vannejutuista ole oikeen kortilla.
Miten ylipäätään replicat, uskaltaako ostaa? Ovatko kelpo vanteita vai vain sinnepäin?

REPLICA F820 AF6 AUDI
Koko:  18
Leveys:  8
Jako:  5x112
Et:  45
Keskireikä: Ø 66.5

Pekka T


^ Käyhän tuo, mutta ota mielummin et 35 vanne koska vanteen leveys on 8". Minulla on 8,5" et 45, voisi ihan hyvin tulla 10 mm ulommaksi.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Neppis

Lainaus käyttäjältä: Waltsu83 - 03.03.13 - klo:14:19
Muistaakseni juttelin Rautamon maahantuojan kanssa (oli sattumalta kyseisessä rengasliikkeessä, missä vanteet tilattiin/asennettiin alle) niin kaveri sanoi, että tuolla ET:llä ei loppujen lopuksi ole paskankaan merkitystä. Omaa ET lukuani en millään muista, mutta tuolla ET luvulla saatiin työnnettyä vannetta aivan tasan lokasuojien kanssa. Itse en todellakaan suosittele laittamaan Spacereitä väliin, kun kerran vanteella saadaan tuotua rengas ja vanne lokasuojiin asti.

Itse ottaisin vielä Rautamoon yhteyttä niin luultavasti kaverit muistaa millainen ET Huittisissa laitettiin uuteen A6:seen, mikäli jää harmittamaan lokasuojien sisälle jääneet vanteet.

Netistä en ole Vertini Magicin ET vaihtoehtoja löytänyt, mutta eräässä liikkessä sanottiin, että ne olisivat A6:n osalta 32 ja 45. Sulla on varmaan 32, jos 255 rengas tulee lokasuojan yläreunan kanssa tasan. Mulla on vakioalusta, joten renkaiden ei tarvitse ulkonäkösyistä tulla ihan niin ulos.
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Kvee

Lainaus käyttäjältä: Nalle - 04.03.13 - klo:20:11
Miten olis tälläset vanteet kesäksi, onko kellään kokemuksia? ET olis 45 kun vakio on 39,
onko sillä hirveesti merkitystä, itse en näistä vannejutuista ole oikeen kortilla.
Miten ylipäätään replicat, uskaltaako ostaa? Ovatko kelpo vanteita vai vain sinnepäin?

REPLICA F820 AF6 AUDI
Koko:  18
Leveys:  8
Jako:  5x112
Et:  45
Keskireikä: Ø 66.5

Minulla oli nuo samat Ex:ässä, ja juuri tuolla Pekka T:n kertomalla 35 ET:llä. Alussa ajelin OZ Vittorioilla, mutta vaihdoin noihin kun miellyttivät enemmän silmää. Maallikkona en eroa huomannut brändivanteen ja replican välillä. Tuo kuva vaan on huono, livenä erottuivat paremmin.

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=8021.0

Nalle

Lainaus käyttäjältä: Kvee - 05.03.13 - klo:09:39
Minulla oli nuo samat Ex:ässä, ja juuri tuolla Pekka T:n kertomalla 35 ET:llä. Alussa ajelin OZ Vittorioilla, mutta vaihdoin noihin kun miellyttivät enemmän silmää. Maallikkona en eroa huomannut brändivanteen ja replican välillä. Tuo kuva vaan on huono, livenä erottuivat paremmin.

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=8021.0

Ehkä tyhmä kysymys, mutta mistä noita saa tuolla ET 35:llä, Nettivanteessa oli vain nuo ET 45 vanteet listalla, en kyllä huomannut että olisi saanut valita eri ET:llä?

Neppis

^ Tuolla on aika hyvä Audi-replikoiden valikoima.

http://www.wspitaly.com/catalogo-prodotti/Audi.html
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Kvee

Neppis jo linkkiä laittoikin...itse hankin ne paikallisesta käyttämästäni rengasliikkeestä, jonne annoin vain vanteen tyypin ja he sitten hankkivat omia hankintakanaviaan pitkin.

Nalle

Lainaus käyttäjältä: Kvee - 06.03.13 - klo:09:51
Neppis jo linkkiä laittoikin...itse hankin ne paikallisesta käyttämästäni rengasliikkeestä, jonne annoin vain vanteen tyypin ja he sitten hankkivat omia hankintakanaviaan pitkin.

Kertoisitko käyttämäsi rengasliikkeen nimen? En löydä kyseistä vannetta mistään, tai sitten en osaa etsiä oikeilla hakusanoilla.

Kvee

Lainaus käyttäjältä: Nalle - 07.03.13 - klo:19:47
Kertoisitko käyttämäsi rengasliikkeen nimen? En löydä kyseistä vannetta mistään, tai sitten en osaa etsiä oikeilla hakusanoilla.
Pyydän anteeksi. Luin tuon ex-autoni viestiketjun, ja ET oli 45...eli olivat kokoa 245/18/45. Eli sekoitin sen sitä edeltävään A4:ään, jossa oli 225/18/35. Vanne löytyy nimellä Rotor.

Nalle

#259
Lainaus käyttäjältä: Kvee - 08.03.13 - klo:21:08
Pyydän anteeksi. Luin tuon ex-autoni viestiketjun, ja ET oli 45...eli olivat kokoa 245/18/45. Eli sekoitin sen sitä edeltävään A4:ään, jossa oli 225/18/35. Vanne löytyy nimellä Rotor.

Meniköhän tässä ET:t ja renkaan profiili sekaisin, en löytänyt ex-autosi ketjusta mainintaa vanteiden ET-luvuista.
Pekka T suositteli noihin vanteisiin ET 35:sta jotta ei jäisi liikaa sisään, mutta nettivanteesta löytyi vain ET:llä 45, tuossa on valmistajan suositukseen eroa 6mm, onko merkittävä ero?

Nalle

Kysäsin Nettivanteesta noiden Rotor Replicoiden saatavuudesta, ja sain vastauksen että ensi kuun
alussa olisi tulossa varastoon ET 35:lla. Taidan laittaa ne tilaukseen ja renkaiksi sitten Nokian Z G2 245/45R18.

Pekka T


Et 35 käy hyvin jos vanteen leveys on 8". Minulla on 8,5" et 43 vanne, jonka ulkoreuna on laskennallisesti 2 mm sisempänä kuin tuo 8" et 35 vanne.

Tässä kuva siitä, jos siitä saisi jotain hahmotelmaa:

Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

al

Audizineltä:
LainaaWheels 20x10 ET35 AG M510 255/35/20 falken fk452 and ST coils




Pekka T


^ Näyttävä kylläkin, mutta mukavuus varmaan tipotiessään, enkä varmasti haluaisi lähteä tuolla mökkitielle koluamaan.  :)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Qmies

Lainaus käyttäjältä: Nalle - 09.03.13 - klo:10:48
Kysäsin Nettivanteesta noiden Rotor Replicoiden saatavuudesta, ja sain vastauksen että ensi kuun
alussa olisi tulossa varastoon ET 35:lla. Taidan laittaa ne tilaukseen ja renkaiksi sitten Nokian Z G2 245/45R18.

Itse olin ko. renkaisiin pettynyt kun pari vuotta sitten hankin, mielestäni olivat äänekkäämmät ja epämukavammat kuin muut käyttämäni vastaavan kokoiset. Tosin omani olivat 245/35x19 ja kyseinen koko kuulemma teetetään alihankintana jossain kaukoidässä.
VAG kulkineet: Golf II 1.6, Golf IV GTI, Golf IV 1.9 tdi 4motion, A3 1.6, A3 1.8T, A3 2.0tfsi Quattro, A3 2.0tdi Quattro, A6 1.8T, A4(B5) 1.8 T Quattro, A4(b5) 2.5tdi Quattro, A4(B5) 2.5tdi Quattro, A4(B6) 1.8T Quattro, A4(b7) 2.0tdi Quattro, A4(B8) 3.0tdi Quattro, A4(B8) 3.0tdi Quattro, A6 3.0 tdi

al

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 09.03.13 - klo:10:59
^ Näyttävä kylläkin, mutta mukavuus varmaan tipotiessään, enkä varmasti haluaisi lähteä tuolla mökkitielle koluamaan.  :)

Yllättävän hyvin nuo kympit kuitenkin tuonne mahtuu, vaikka toki jonkun Stance-Jonnen mielestä ovat varmaan vieläkin liian kapeat ja autokin pitäisi madaltaa  ::)

Markku J

Aurinkoisena päivänä nousee mieleen jo odotukset kesävanteista. Minulle on tulossa hieman ristiriitaisia mietteitä herättävät, pappatyyliini sopivat PRY:t. Ehkä rotorit olisivat olleet hienommat punaiseen autoon.




Kvee

Lainaus käyttäjältä: Nalle - 09.03.13 - klo:09:17
Meniköhän tässä ET:t ja renkaan profiili sekaisin, en löytänyt ex-autosi ketjusta mainintaa vanteiden ET-luvuista.
Pekka T suositteli noihin vanteisiin ET 35:sta jotta ei jäisi liikaa sisään, mutta nettivanteesta löytyi vain ET:llä 45, tuossa on valmistajan suositukseen eroa 6mm, onko merkittävä ero?
Jep...meni  ;), eli kyllä se muisti taisi oikeassa olla, ET35 siis.

Pertsa

Siinä vähän alustan ja rengastuksen mallia aakutoseen  8)
Toimii varmasti hyvin myös Suomessa ;)




SKU

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 11.03.13 - klo:14:03
Siinä vähän alustan ja rengastuksen mallia aakutoseen  8)
Toimii varmasti hyvin myös Suomessa ;)

Karmeat vanteet, karmea madallus. Siinä taas pahemman luokan raiskaus. Hieno väri.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy