Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - mikkark

#1
Moi,

viikonloppuna vaihtui Golf vm. 2010 Superbbiin. Olin Superbin maalipintaongelmista lukenut etukäteen, mutta niinpä tämänkin huomasin vasta kotipihassa. Eli oikean takapyörän takaa on maalipinta kulunut kokonaan pois sellaiselta lapsen kämmenen kokoiselta alueelta pois. Ei liittyne niinkään niihin maaliongelmiin, mistä täälläkin on ollut puhetta, vaan ihan siihen, että kun ei ole roiskeläppää takana, niin hiekkapesuksihan se menee (vaikka tämä yksilö onkin etuvetoinen).

Autolla on nyt yli 60 000 kilsaa ajettu, joten en tiedä, missä vaiheessa tuo maali on noin kulunut pois. Lähinnä nyt haluaisin tietää, että mitä kannattaisi tehdä a) maalipinnan ehjäämiseksi ja b) tulevien ongelmien (ruoste?) välttämiseksi:

1) Jotkut kuuluu asennuttaneen taakse roiskeläppiä huollossa huokeaan hintaan (viitisen kymppiä). Kuulostaa kohtuulliselta sijoitukselta?
2) Pystyykö (kohtuulliseen hintaan) tuon pienen kohdan maalauttamaan, vai pitääkö maali laitatuttaa koko alaosaan taakse, jotta ei tule erisävyisiä kohtia?
3) Törmäsin testiin, jossa oli mukana juuri 2010-vuoden Superb sun muita autoja ja tarkasteltu ruostesuojausta ja pohjan kuntoa (http://www.tuulilasi.fi/uutiset/uusien-autojen-ruosteenesto-retuperalla). Näköjään Superbilla on helppo ottaa pohjakosketuksia ja sitä myöten hävittää osa pohjan suojauksesta tien varteen? Oletan, että tehtaan tekemä ruostesuojaus sun muu on kunnossa (näitä VAGin vehkeitä on moneen otteeseen kehuttu siinä suhteessa), enkä kysy, että kannattaako tehdä jotain lisäsuojausta (en aio autoa pitää kuin max 4-5 vuotta), mutta mahdollisiin pohjakosketuksiin ja suojamuovien rikkoutumiseen liittyen kysyisin, että pystyykö pohjan kunnon tarkistuttamaan jossain, esim. huollon yhteydessä/kuntotarkastuksessa (ammattitaitoisesti!) kohtuulliseen hintaan/ilmaiseksi?

- mikko
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy