Golf VII viat, häiriöt ja niiden korjaus

Aloittaja digiGolf, 06.12.12 - klo:10:06

« edellinen - seuraava »

Lazy

Onko kukaan seurannut jään kertymistä oven etualakulman ns. rullautumispisteeseen? Vähän vaikuttaisi siltä että ongelmasta ei olla päästy :(

herra neljäkymmentä 7

#121
Ei mitään ongelmia sen suhteen,eli voi olla huoleti vai onko sulla esiintynyt ongelmia??

vkjoki

^ ^ Minulla on kuudes Volkkari eikä minulla ko. ongelmaa ole esiintynyt. Mutta joillakin on ollut.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Lazy

Pelottavan kuuloinen jään rutina kuului alakulmasta eilen. Onneksi ei ollut iso köntti ja sain sen käsin suurimmaksi osaksi pois.

Cayman

1.2 tsi ja ajettu 3800km ja öljyä lisätty 2litraa,ei hyvältä vaikuta!
ID.3 Business
Golf VIII

vkjoki

^ Minulla 103 kW 1.4 TSI ACT:llä ajettu 8 500 km ja öljyn pinta nyt hieman ylämerkin alapuolella. Olisiko kaksi desiä kulunut näiden kilometrien aikana.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Golffari7

Mulla 1.4 tsi 103kw, 4500km ajettu ja öljypinta laskenut puoleen väliin ylä- ja alamerkkiä. Kävin eilen hakemassa purkin öljyä valmiiksi  :)

labbis

onko 7 golfin ohjausta saatu kuntoon mitä tehtin jos näin ?ayúto 3kk vanha taitaa egtiä kuusankoskelle ennenkun vw saa asian hoidettua kun jatkuvasti odotetaan tehtaalta ohjeita

herra neljäkymmentä 7

#128
On tullut, voit käydä päivittämässä uuden golf seiskan lähimmän vw piirimyyjän luona,hyvä.

Golffari7

Mitäsköhän vikaa siinä ohjauksessa on ollut? Ite oon olllut ihan tyytyväinen, mutta oiskohan silti järkevää käydä päivittämässä?

optio

Lainaus käyttäjältä: Audis - 26.03.13 - klo:18:38
1.2 tsi ja ajettu 3800km ja öljyä lisätty 2litraa,ei hyvältä vaikuta!

Volkkarin laatu laskenut kuin lehmän häntä. Nykyään Volkkarin omistaja joutuu kysymään itseltään kuinka kauan uskallan pitää auton ennen kuin poikii. Jos autossa Dsg niin ei ainakaan pysty pitämään yli sadan tonnin, mikähän muu tyyppivika tästä mallista vielä paljastuukaan, joka rajoittaa uskallusta pitää autoa kovin pitkään. Onhan noita edellisissäkin malleissa ollut, Volkkari ei varmaankaan petä siinä suhteessa tälläkään kertaa! Ei tulisi ensimmäisenä mieleen ostaa Volkkaria jos tavoitteena olisi 500 000 kilometriä.

Aulis

Lainaus käyttäjältä: Golffari7 - 27.03.13 - klo:11:12
Mitäsköhän vikaa siinä ohjauksessa on ollut? Ite oon olllut ihan tyytyväinen, mutta oiskohan silti järkevää käydä päivittämässä?

Ei Golfin ohjauksessa ole mitään vikaa. Palstalla vierailevat trollit ja mutu-tiedon varassa harhakuvia levittelevät tyypit vain pyrkivät sekoittamaan meidän Golfin omistajien mieliä! Ole huoleti!
VW Polo 1.0 TSI (70kW) Comfortline vm. -18.

muuli1010

Lainaus käyttäjältä: optio - 27.03.13 - klo:12:11
Volkkarin laatu laskenut kuin lehmän häntä. Nykyään Volkkarin omistaja joutuu kysymään itseltään kuinka kauan uskallan pitää auton ennen kuin poikii. Jos autossa Dsg niin ei ainakaan pysty pitämään yli sadan tonnin, mikähän muu tyyppivika tästä mallista vielä paljastuukaan, joka rajoittaa uskallusta pitää autoa kovin pitkään. Onhan noita edellisissäkin malleissa ollut, Volkkari ei varmaankaan petä siinä suhteessa tälläkään kertaa! Ei tulisi ensimmäisenä mieleen ostaa Volkkaria jos tavoitteena olisi 500 000 kilometriä.

Jaa no millas paasee varmuudella tuon 500.000 km ? Kerrotko sitten siina samalla minkamoiset vakuudet / takuut valmistaja / maahantuoja / myyja antaa ko matkalle ?

labbis

aulikselle terveisiä montako vw sulla ollut mä tiedän mistä puhun tää ei oo mitään potaskaa kaikki vw ostanu uutena tää onnettomin maahantuoja tuntuu olevan kädetön  6 uutta ollut ennen tätä muissa ei ole ollut tätä ongelmaa autoista sen verran takana 3.5 milj km  vähän isommillakin autoilla että ei täs eka kertaa rattia käännetä

optio

Lainaus käyttäjältä: muuli1010 - 27.03.13 - klo:12:48
Jaa no millas paasee varmuudella tuon 500.000 km ? Kerrotko sitten siina samalla minkamoiset vakuudet / takuut valmistaja / maahantuoja / myyja antaa ko matkalle ?

Kun katsoo autonvalmistajien historiaa, niin todennänöisesti ei ainakaan Volkkarilla pääse, satatonnia tekee jo tiukkaa. Todennäköisesti 500 000 kilometriä pääsee Japanin tehtaalla valmistetulla autolla esim. Mazda 6 tai jokin Honda. Toyotat tehdään Euroopassa, eivät ole niin lujia kuin ennen.

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: labbis - 27.03.13 - klo:14:25
aulikselle terveisiä montako vw sulla ollut mä tiedän mistä puhun tää ei oo mitään potaskaa kaikki vw ostanu uutena tää onnettomin maahantuoja tuntuu olevan kädetön  6 uutta ollut ennen tätä muissa ei ole ollut tätä ongelmaa autoista sen verran takana 3.5 milj km  vähän isommillakin autoilla että ei täs eka kertaa rattia käännetä

Opettele edes kirjoittamaan järkeviä lauserakenteita ja käyttämään pistettä ja pilkkuja. Voisi joku ottaa todestakin.

muuli1010

Lainaus käyttäjältä: optio - 27.03.13 - klo:14:56
Kun katsoo autonvalmistajien historiaa, niin todennänöisesti ei ainakaan Volkkarilla pääse, satatonnia tekee jo tiukkaa. Todennäköisesti 500 000 kilometriä pääsee Japanin tehtaalla valmistetulla autolla esim. Mazda 6 tai jokin Honda. Toyotat tehdään Euroopassa, eivät ole niin lujia kuin ennen.

No tieda noista Mazdoista, yhteen aikaan noi ruostuivat, joten ilman harmeja ei valttamatta paassyt pitkallekaan.... Honda on toki luotettavuustilastojen mukaan varsin hyva, mutta jos tehdas luottaisi tuotteeseensa kuin kallioon niin kai noille voisi antaa edes 500.000 tkm takuun ? Pisimmat takuut taitavat yha edelleen jaada sinne n 100.000 ml paikkeille joten millaan autotehtaalla ei ole noin kovaa uskoa tuotteeseensa.

pantero

Lainaus käyttäjältä: muuli1010 - 27.03.13 - klo:15:42
... mutta jos tehdas luottaisi tuotteeseensa kuin kallioon niin kai noille voisi antaa edes 500.000 tkm takuun ? Pisimmat takuut taitavat yha edelleen jaada sinne n 100.000 ml paikkeille joten millaan autotehtaalla ei ole noin kovaa uskoa tuotteeseensa.

Enpä tiedä tuosta 500 000 km:stä( siihen olisi ehkä pystynyt Volvo Amazon aikoinaan), mutta Ruotsissa Mazda Sverige antaa Mazdalle 10 vuoden /150 000 km komponenttitakuun. Se astuu voimaan normaalitakuun 3 v/100 000 km jälkeen.

http://www.teknikensvarld.se/2013/01/02/37226/mazda-infor-10-ars-garanti/

muuli1010

Lainaus käyttäjältä: pantero - 27.03.13 - klo:16:08
Enpä tiedä tuosta 500 000 km:stä( siihen olisi ehkä pystynyt Volvo Amazon aikoinaan), mutta Ruotsissa Mazda Sverige antaa Mazdalle 10 vuoden /150 000 km komponenttitakuun. Se astuu voimaan normaalitakuun 3 v/100 000 km jälkeen.

http://www.teknikensvarld.se/2013/01/02/37226/mazda-infor-10-ars-garanti/

Koskeeko tuo myos auton pellejä  ;D

pantero

Lainaus käyttäjältä: muuli1010 - 27.03.13 - klo:16:15
Koskeeko tuo myos auton pellejä  ;D
Ruotsin Mazda CX-5 on saanut ihan hyvät arviot ruostesuojauksesta. Näyttäisi olevan samalla tasolla kuin VAGeissakin.

http://www.vibilagare.se/test/rost/rosttest-mazda-cx5-2012

Kuten aiemmin tuolla Mazda-threadissa kerroin, Ruotsissa on kova usko Mazdan kestävyyteen, kuten tämä 10 v/150 000 km takuukin kertoo.

teemur

Pitäiskö ottaa projekti ja ajaa VII:llä 500000km kahdessa vuodessa, takuussahan ei ole kilometrirajaa  ;D Maahantuoja vois vaikka maksaa polttoaineet ja nimellisen palkan tuosta...

Ja asiaan: radioon on tulossa päivitys liittyen kuuluvuusongelmaan.
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

Murska

Lainaus käyttäjältä: teemur - 27.03.13 - klo:16:42Ja asiaan: radioon on tulossa päivitys liittyen kuuluvuusongelmaan.

Näin annettiin varovasti ymmärtää mutta mitään varmaa ei luvattu. Mitään tiedotusta tästä ei tule vaan pyydettiin joskus kesällä käymään ja kysyä mahdollisesta päivityksestä.

Samalla reissulla suunnattiin alas näyttävät valot uudestaan.
BMW 118dA M-Sport

J_GVariant

Viestiketjun läpi luettuani on pakko todeta, että alkaa ihan huvittamaan tuo Option uskomaton negatiivisuus joka asiaa kohtaan :D Vali vali sitä vali vali tätä :D No.. eihän kaikkien tarvitse tietenkään olla tyytyväisiä joka asiaan ja olla aina postiivisia  ;)

Mutta jos palattaisiin alkuperäiseen aiheeseen, niin loppujen lopuksi ilmi tulleita vikoja Golf seiskassa tuntuisi tämän palstan perusteella olevan melko vähän, mikä on hyvä asia :) Harmillisia toki ne muutamat yksittäiset viat joita on ilmennyt ja tietenkin täytyy huomioida, että läheskään kaikki eivät mahdollisista havainnoistaan käy tänne kirjoittamassa. Joka tapauksessa kaikki automaailman kanssa tekemisissä olevat varmasti ymmärtävät, että aina kun puhutaan täysin uudesta automallista, niin aina niistä myös löytyy joitain pikku virheitä, joita sitten korjaillaan ja parannellaan erilaisilla päivityksillä, ja loppujen lopuksi näistä niin sanotuista lastenvaivoista päästään eroon. Näin on kaikkien automerkkien kohdalla.

Toivotaan, että näitä pikku vikoja ei uudesta VII kopasta paljoa löydy ja omistajat saavat nauttia huolettomista kilometreistä :)

labbis

moi hylkiö !onko sulla tosta ohjausasiasta faktaa tietoa kun olin tänään laakkosella sinne oli tullut sellasta tietoa mitattiin kulmat sit piti koittaa toisilla renkailla taas lähti tieto maahantuojalle kun ei ollut apua päivityksestä ei puhuttu mitään

Voimasavu

Lainaus käyttäjältä: labbis - 27.03.13 - klo:19:29
moi hylkiö !onko sulla tosta ohjausasiasta faktaa tietoa kun olin tänään laakkosella sinne oli tullut sellasta tietoa mitattiin kulmat sit piti koittaa toisilla renkailla taas lähti tieto maahantuojalle kun ei ollut apua päivityksestä ei puhuttu mitään

Ihan aikuisten oikeasti, opettele kirjoittamaan. Tuota sinun tekstiä on aikalailla raskasta lukea! >:(

Peso

Kävin tänään pesemään 2500 kilometriä ajettua helmiäisvalkoista Golfiani ja yllätys oli melkoinen, kun huomasin, että maali lähtee paloina irti takalokasuojan reunasta  >:( Nyt alkoi kyllä hirvittää. Selvittelevät maahantuojalla, missä mättää - nyt täytyy vain toivoa, että ongelma rajoittuu tuohon takapuskuriin...[img

jni

^Samanlainen maalivika kuin viime talvena omassa Superbissanikin. Ei taida mennä täältä Euroopan perältä tieto konsernille, jotta muuttaisivat maalausprosessia niin, että maalit myös kestävät.

Takuuseen meni uudelleenmaalaus Superbissa.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

labbis

jos ei oo muuta sanottavaa ,kun pilkkuvirheet ja pisteet niin jätä sekin sanomatta.......

Aulis

Labbis: tuo kirjoittelusi on pääosin sellaista tajunnanvirtaa, että vähän jokaisella palstalaisella on vaikeuksia saada  selvää, mitä oikein tarkoitat. Pilkut ja pisteet kuuluvat hyvään kielenkäyttöön ja niiden käyttö on kohteliasta meitä muita kohtaan, kiitos!
VW Polo 1.0 TSI (70kW) Comfortline vm. -18.

s-mod

Lainaus käyttäjältä: teemur - 27.03.13 - klo:16:42
Pitäiskö ottaa projekti ja ajaa VII:llä 500000km kahdessa vuodessa, takuussahan ei ole kilometrirajaa  ;D Maahantuoja vois vaikka maksaa polttoaineet ja nimellisen palkan tuosta...


Toi projekjti olis oiva. Mutta toteutus hölmö! Ja 500 000 tkm. Osta auto/ hanki ponsorit polttoaineeseen ja palkkaasi... ym. Tehdashan vetäis pakasta jonkun kestävämmän Golfin! Jos palstan juttuihin on uskominen. Miksi Gti poloon laitettiin takomännät valujen sijasta! puhutaan kummunkin vain n.200hv.stä!

Jos Lotossa voittais pää potin, ponsoroisisin kyllä jonkun lyhemmän projektin dsg:llä.

Kaljapäissäni kirjoittelen!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy