Golf VII viat, häiriöt ja niiden korjaus

Aloittaja digiGolf, 06.12.12 - klo:10:06

« edellinen - seuraava »

vkjoki

Itsellä seuraavien automerkkien moottorinohjaimia on päivitetty:
- VW
- Toyota
- Volvo
- Ford

Muun merkkisiä autoja minulla ei ole ollut, joten niiden moottorinohjainten päivitystarpeesta minulla ei ole omakohtaista kokemusta.

Moottorinlämmittimien ja moottorinohjainten yhteispelin ongelmat ovat useilla automerkeillä ja eri lämmitintyypeillä klassikkoja. Vähimmillä ongelmilla on selvitty säteilylämmittimien kanssa - ne kun lämmittävät moottoriöljyä, jonka mukana lämpö leviää itse moottoriin suhteellisen tasaisesti. Mutta letkulämmittimien ja Webastojen kanssa tulee yleisesti ongelmia. Lämmitin ei lämmitä moottorin eri osia tasaisesti, minkä vuoksi lämpötila-antureilta tulee moottorinohjaimelle niin erilaisia lämpötila-arvoja, että moottorinohjain päättelee anturin olevan rikki ja sytyttää varmuuden vuoksi EPC-merkkivalon. Yleensä moottorin sammutus ja uusi käynnistys auttavat, koska moottorin lämmöt ovat ehtineet jo tasaantua ja antureiden tiedot mahtuvat turvamarginaaleihin. Tällaisten tilanteiden välttämiseksi valmistaja opettaa moottorinohjaimen lämmittimen tavoille ja tieto ohjaimen päivityksestä toimitetaan huoltoliikkeille. Autoilijan kannalta olisi toivottavaa, että tällaiset testit olisi tehty uusien moottoreiden osalta jo ennen myyntiintuloa valmiiksi kaikenlaisissa olosuhteissa. Nimittäin ideaalitilanteessa autoon ei tule vikoja.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

jukkatko

Mulla ei ole ollut mitään ongelmia 1,4 tsi 90 kw:ssä,emäntä sillä enempi ajelee töihin.Ei ole kilometrejäkään kuin reilu 1000 km.Start/stop ja sähköinen käsijarru vaativat vähän harjoittelua ennen kuin menee selkä ytimeen.
Ennen VW:tä oli Opel Astra vm.2007 ja kyllä siihen laittoivat melkein joka huollossa jotain päivitystä.Ja siinä kiusasi talvella jäätyvät takapyörät,yksi syy miksi vaihdettiin merkkiä.Asutaan täällä Kanta-Hämeen maaseudulla ja lumisia teitä riittää ajettavana,toivottavasti VW ei ole niin paha jäätymään renkaista.

vkjoki

^ Moottorisi ja Webaston yhteispeli voi aivan hyvin sujua ongelmitta ilman moottorinohjainohjelmiston päivittämistäkin. Seuraavassa huollossa moottorinohjausohjelmisto varmaankin päivitetään automaattisesti. Ja sen päivityksen ydin on, että päivityksellä estetään EPC-merkkivalon syttyminen ja moottorin toiminnan rajoittaminen siirtomoodiin seisontalämmityksen jälkeisessä tilanteessa, jossa moottorin toiminnassa kaikki on kunnossa.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

optio

Tämä aika yllättävää, että tässä bensaversiossa kuuluu rengasmelua huomattavasti enemmän takaa kuin dieselissä, siinä jopa sivupeilien tienoilta kuului suhinaa kun muuta melua oli vähemmän. Molemmissa samanlaiset renkaat.

herra neljäkymmentä 7

Noista kyllä kannattaa kaartaa takaisin laakkosen pihaan ja käydä keskustelua huoltoneuvojan kanssa

miten tästä jatketaan.

Murska

Lainaus käyttäjältä: optio - 11.02.13 - klo:08:08
Tämä aika yllättävää, että tässä bensaversiossa kuuluu rengasmelua huomattavasti enemmän takaa kuin dieselissä

Vai korostuuko takapään rengasmelu kun bensakone on diisseliä hiljaisempi? Koneen ääntä ei kuulu samalla tavalla joten korvat herkistyy kuuntelemaan muita ääniä?

BMW 118dA M-Sport

optio

Lainaus käyttäjältä: Murska - 11.02.13 - klo:08:34
Vai korostuuko takapään rengasmelu kun bensakone on diisseliä hiljaisempi? Koneen ääntä ei kuulu samalla tavalla joten korvat herkistyy kuuntelemaan muita ääniä?

Ei matka ajossa kuulu dieselin ääntä.

Murska

Vaikuttaako sitten takapään erillisripustus rengasmeluun? Eikös tossa jo sellainen ole?
BMW 118dA M-Sport

herra neljäkymmentä 7

Lainaus käyttäjältä: Murska - 11.02.13 - klo:10:59
Vaikuttaako sitten takapään erillisripustus rengasmeluun? Eikös tossa jo sellainen ole?


Voi olla että yhdysakseli on tässäsuhteessa sittenki etevämpi,onhan optio sen testannu/kokenut. hyvä.

optio

Lainaus käyttäjältä: Murska - 11.02.13 - klo:10:59
Vaikuttaako sitten takapään erillisripustus rengasmeluun? Eikös tossa jo sellainen ole?

On. Tätä itsekin mietin voisiko se vaikuttaa.

Murska

Jos äänieristeet on samat eri malleissa niin en muuta oikein keksi jostain meluero tulee, ja IRS on suurin ero noiden mallien välillä.
BMW 118dA M-Sport

P. Laaja

Lainaus käyttäjältä: Murska - 11.02.13 - klo:12:20
Jos äänieristeet on samat eri malleissa niin en muuta oikein keksi jostain meluero tulee, ja IRS on suurin ero noiden mallien välillä.

Olisiko erimerkkiset ensiasennusrenkaat? Vaikka rengastyyppi (kitka tai nasta) olisi sama, erimerkkinen rengas voi tämäntyyppisissä autoissa vaikuttaa merkittävästikin melutasoon. Kuten myös ajomukavuuteen.

Murska

Lainaus käyttäjältä: optio - 11.02.13 - klo:08:08
Tämä aika yllättävää, että tässä bensaversiossa kuuluu rengasmelua huomattavasti enemmän takaa kuin dieselissä, siinä jopa sivupeilien tienoilta kuului suhinaa kun muuta melua oli vähemmän. Molemmissa samanlaiset renkaat.

Tuossa muutamaa viestiä ylempänä oleva option postaus mitä meluasia lähti liikkeelle.
BMW 118dA M-Sport

digiGolf


Golfiin tehtiin kampanja (ohjelmapäivitys). Samalla pyysin tarkistamaan pyörien suuntaukset, koska ohjauksessa oli minua häiritsevää levottomuutta keskialueella.
Sovittiin,että jos heittoa ei löydy niin minä maksan tarkistusmaksun. Löytyi onneksi pieni 4 asteen heitto, joka korjattiin. Ajomukavuus parani selvästi. Tuntuu kulkevan nyt suoraan kuin juna ilman että täytyy yhtään korjailla. Työkin meni takuuseen.
Golf VII 1.4 TSI DSG Variant

optio

#104
Lainaus käyttäjältä: digiGolf - 15.02.13 - klo:19:43
Golfiin tehtiin kampanja (ohjelmapäivitys). Samalla pyysin tarkistamaan pyörien suuntaukset, koska ohjauksessa oli minua häiritsevää levottomuutta keskialueella.
Sovittiin,että jos heittoa ei löydy niin minä maksan tarkistusmaksun. Löytyi onneksi pieni 4 asteen heitto, joka korjattiin. Ajomukavuus parani selvästi. Tuntuu kulkevan nyt suoraan kuin juna ilman että täytyy yhtään korjailla. Työkin meni takuuseen.

Ilmeisesti ajellut suuntauksen jälkeen vain sulalla kelillä, odotahan taas kunnon pöperö keli niin se mitään oo parantunut! Mullakin löytyi nelipyöräsuuntauksessa suurin piirtein samanlainen heitto ja sanoivat huollossa, jotta tuollaisella heitolla ei ole käytännössä mitään merkitystä.

Karvis

Mutta todellisuudessa vag tuotteet on olleet aina pirun tarkkoja suuntauksesta, kulmat pitää olla kohdallaan just eikä melkein.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

digiGolf

#106
Lainaus käyttäjältä: optio - 15.02.13 - klo:22:01
odotahan taas kunnon pöperö keli niin se mitään oo parantunut
Ei se keli neljän tunnin huollon aikana miksikään muuttunut. Minä huomasin eron ennen ja jälkeen selvästi. Alla 16" Continental nastat. Tietenkin muuttavat huollossa ilmanpaineita, mutta sillä ei ole ollut aikaisemminkaan vastaavaa vaikutusta. Sovittiin että maksan jos  ei ole säädettävää. Koska tekivät kuitenkin takuuseen, viittaa se siihen, että työ ei ehkä ollut täysin turha. Olen ajanut tällä lähes 5000 km kaikenlaisissa keleissä.Jonkinlainen tuntuma autoon on tullut. Mutta jos se olikin ohjelmistopäivityksen ansiota ;)

On muuten monessa suhteessa todella huikean hyvä auto. Parempaa ei kilpailijoilla löydy tällä hetkellä samaan hintaluokkaan. Ennen ostoa tuli koeajettua aika monta kilpailijaa Volvo mukaan lukien :D
Golf VII 1.4 TSI DSG Variant

Voimasavu

Optio se ajelee 10 cm:n loskassa etuvetoisellaan ja ihmettelee kun ohjaus vetelee eikä kulje kuin juna kiskoilla! ;D Umpisurkeahan se auto on! Lopeta jo... >:(

optio

Lainaus käyttäjältä: Voimasavu - 16.02.13 - klo:09:45
Optio se ajelee 10 cm:n loskassa etuvetoisellaan ja ihmettelee kun ohjaus vetelee eikä kulje kuin juna kiskoilla! ;D Umpisurkeahan se auto on! Lopeta jo... >:(

Volvo ei välitä kelistä mitään, menee kuin juna kiskoilla! Myönsit, ettei Volkkari tähän kykene.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: optio - 16.02.13 - klo:09:50
Volvo ei välitä kelistä mitään, menee kuin juna kiskoilla! Myönsit, ettei Volkkari tähän kykene.

Suosittelenkin nyt välittömästi vierailemaan volvokaupassa ja tilaamaan sen unelmien Volvon, niin pääset  rauhaan junan ohjaimissa.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

optio

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 16.02.13 - klo:10:18
Suosittelenkin nyt välittömästi vierailemaan volvokaupassa ja tilaamaan sen unelmien Volvon, niin pääset  rauhaan junan ohjaimissa.

Ei välittömästi, odotetaan 2014 malli. Otetaan sitä ennen vielä kaikki ilo irti tästä.

meisterstuck

Odotetaan kunnon pakkasia, polkastaan uutukainen kylmiltään tulille, siinä ilo irtoo..

optio

Lainaus käyttäjältä: meisterstuck - 16.02.13 - klo:22:57
Odotetaan kunnon pakkasia, polkastaan uutukainen kylmiltään tulille, siinä ilo irtoo..

Lämmitys oli epäonnistunut mutta lähti -2 asteesta käyntiin loistavasti, kestää kaiken!

tmr97

Lainaus käyttäjältä: optio - 16.02.13 - klo:09:50
Volvo ei välitä kelistä mitään, menee kuin juna kiskoilla! Myönsit, ettei Volkkari tähän kykene.

Ihan vaan varoitukseksi: En todellakaan usko, että etuvetoinen V40 ei välitä kelistä mitään.Talvitestin mukaan se on samaa tasoa Golfin kanssa. Ei parempi, muttei huonompikaan. Vähiten kelistä välittää joku hyvä nelivetoinen auto. Ennenkuin menet ostamaan sen Volvon, nin testaa ihmeessä saman hintaluokan nelivetoja. Vaikka Golfia! Vielä on talvea jäljellä ja mahdollisuus kokeilla!

optio

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 17.02.13 - klo:11:15
Ihan vaan varoitukseksi: En todellakaan usko, että etuvetoinen V40 ei välitä kelistä mitään.Talvitestin mukaan se on samaa tasoa Golfin kanssa. Ei parempi, muttei huonompikaan. Vähiten kelistä välittää joku hyvä nelivetoinen auto. Ennenkuin menet ostamaan sen Volvon, nin testaa ihmeessä saman hintaluokan nelivetoja. Vaikka Golfia! Vielä on talvea jäljellä ja mahdollisuus kokeilla!

Peeveli kirjoitti: Ei tartte ihmetellä. Olen niin vaikuttunut tämän koslan ajettavuudesta talvikeleissä, etten kaksivetoisten joukosta haluaisi muuhin ajatellakaan vaihtoa. Keli kuin keli, menee kuin juna ja hallittavuus naurettavan helppoa myös kitkarenkain. Etenemiskyky myös ainakin tällä painavammalla vitoskoneella erinomainen etuvetoiseksi.

Kyllä Volvolla kaksivetoinen riittää. Golfista pitäisi varmaan ottaa nelivetoinen.

tmr97

Lainaus käyttäjältä: optio - 17.02.13 - klo:11:52

Kyllä Volvolla kaksivetoinen riittää. Golfista pitäisi varmaan ottaa nelivetoinen.

Todettakoon, että V40:n hinnalla (momentum) saa vastaavan Audi A3:n tai Golfin nelivedolla.

Lazy

Lainaus käyttäjältä: Wilzu - 10.01.13 - klo:11:17
Ettei topic menisi aivan option yksinpuheluksi, esitetäänpä täällä varovainen utelu bluetoothia käyttäville.

Näyttäisi nimittäin siltä, että Composition Media Bluetooth ja Samsung Galaxy S II (Android-versio 4.0.4) eivät ainakaan alkuun näytä ymmärtävän toisiaan. Osapuolten liittäminen pariksi kyllä luonnistui moitteetta, mutta yhteys puhelimen ja auton välillä katkeilee jatkuvasti.

Onko muilla tullut vastaan tämmöistä?

Itsellä sama homma :( Taidampa pistää S2:n vaihtoon.

pappa

Tuolla joskus aikaisemmin mainitsin tässä tai toisessa ketjussa olevani ei oikein tyytyväinen Golffini ohjaukseen.
Nyt olen nostanut rengaspaineita n. kolme kymmenystä sekä nelipistesuuntaus on tehty(dokumenttia ei ole) samalla kun säteilylämmitin asennettiin.
Ohjaus on nyt parempi.
Sijaisautona oli myös Golf 7 ja kyllä sen ohjaus oli samanlainen kun minunkin nyt.
Eli on syytä todeta ohjauksen olevan nyt niin kiitettävä kuin monet asiantuntijat ovat eri foorumeilla julkituoneet.
Ex. Golf VII 1.4 TSI 90 kW DSG Comfortline
Exex. Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Comfortline

Ocu_P

Lainaus käyttäjältä: pappa - 06.03.13 - klo:15:36
Tuolla joskus aikaisemmin mainitsin tässä tai toisessa ketjussa olevani ei oikein tyytyväinen Golffini ohjaukseen.
Nyt olen nostanut rengaspaineita n. kolme kymmenystä sekä nelipistesuuntaus on tehty(dokumenttia ei ole) samalla kun säteilylämmitin asennettiin.
Ohjaus on nyt parempi.
Sijaisautona oli myös Golf 7 ja kyllä sen ohjaus oli samanlainen kun minunkin nyt.
Eli on syytä todeta ohjauksen olevan nyt niin kiitettävä kuin monet asiantuntijat ovat eri foorumeilla julkituoneet.

Millaiset rengaspaineet sinulla nyt on ja oliko rengaskoko 15"? Voisihan sitä itsekin kokeilla paineiden vaikutusta, vaikka olen ajettavuuteen tyytyväinen hyvin pienin varauksin.

pappa

^
Edessä n. 2,5 ja takana n. 2,7.
Tällä en kuitenkaan huomannut olleen vaikutusta yhteen enkä toiseen suuntaan.
Enempi vaikutusta oli "korjaamossa" käynnillä.
Ex. Golf VII 1.4 TSI 90 kW DSG Comfortline
Exex. Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Comfortline

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy