Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - WoTi

#1
Passat B7 (11-14) / Climatronic sekoilee
11.11.23 - klo:18:23
Miten herkkiä passatin ohjainlaitteet on alijännitteille. Tuttu osti -12 mallisen, koeajo hetkelle akku oli tyhjä vaikka siinä oli uusi, joko purkaa tai oli huonosti ladattu edellisen akun kunnosta ei ole tietoa.

 Niin tai näin nyt ilmastoinnin ohjaus on aika sekaisin, lämpötila läpät ovat ristiin laidoissa, eivät liiku, osassa läppien ohjausnapeista hehkuu hieman valoa.

 AC valo palaa kokoajan, kun sitä painaa menee vasen penkinlämmitin päälle, jostain toisestakin väärästä napista menee sama grilli päälle. Sync napista grillin saa pois. Puhallin on melkein ainoa joka toimii loogisesti. Olisko ohjain mennyttä. Myyjä liikkeeseen toki pitää reklamoida, kiinnostaa vaan onko joku kokenut samaa... Ruotsista tuotu -19. 237tkm nyt, ihan kohtuu siisti peli, kaksoismassa mielestäni hiukan ääntelee.
#2
Ostetaan / Oz keskikupit
23.09.21 - klo:21:19
Ostetaan OZ Energy vanteen keskikupit 2kpl.

YV tai 050-5146750
#3
Ulkopinnat / Scholl The Rock pastavaha
17.09.21 - klo:09:33
Tuli Motonetista ostettua. Susi kallista, tosin melko riittoisalta vaikuttaa.. Onko joku käyttänyt.
Ei meinaa kiillottua (kuivata) millään. Ollut jo kohta vuorokauden ja siitä jo toista kymmentä tuntia lämpimässä tallissa. Purkin suomi ohje poikkeaa valmistajan sivuilla olevasta ja on melko yksinkertaistettu.
#4
Passat B7 (11-14) / Vanne kyselyä
27.08.21 - klo:22:37

Millaisia kokemuksia Japan Racing vanteista.Passattiin haussa kevyehköt vanteet.
Koko 8x17 ja ET35-45.
JR21 Bronze olisi yksi vaihtoehto. Onko miten kestävä, pysyykö maalit.
Kesäkäyttöön tulevat.
Tomason TN1 miellyttää myös, mutta sellaset on jo kerran ollut.

Millaisia ovat Le Mans replicat 885, Intet Action B9.

Entä Audi Rotor replicat esim. Sotges SR1 tai vastaavat joita kohtuu hintaan saa.

Voi ehdottaa muita keveitä kohtuu hintaisia vanteita.
#5
Tuli vaihdettua Haldex öljyt 120tkm ajettuun 2013 2.0tdi DSG. Suodatin vaihtui samalla, oli vielä ihan hyvän näköinen vanhakin.

Peräöljyt ajattelin myös vaihtaa. Mikä on peräöljyn täyttö määrä? En haulla löytänyt varsinaista määrää vaikka monenlaisia ohjeita löytyi.
Täyttö aukon tasalle tietty, mutta aina olisi kiva tietää vaadittava määrä.
Alkuperäistä vai olisiko joku Redlinen öljy hyvä?

Etuperä on ilmeisesti samassa öljyssä laatikon kanssa?
#6
Passat B7 (11-14) / B7 Mittariston lasi
26.05.21 - klo:15:13

Passatissa näkyy MFD:n kohdalla lumihiutaleen näköisiä lika kohtia mittariston lasin sisäpuolella kun aurinko siihen sopivasti paistaa takaviistosta.

Jonkun verran kojelautaa pitää purkaa että pääsee mittarille asti. Lähteekö lasi helpolla irti mittarista.
#7
Oletettavasti korkannut rihlat passatin A/C kompuran kytkimestä.
Alteaan kerran vaihdoin tuon kytkimen, mutta siitä lähti helpolla keskipultti irti. Mistäs akselia jarruttaa kun tässä vaan pyörii mukana.
#8
Ostetaan / Octavia III sport jouset
03.04.21 - klo:10:21
Olisko ollain myydä Octavia III sopivat vähän ajetut alkuperäiset sport jouset.
Auto 2013 5-ovinen 1.4 TSI manuaali. Karvalakki taka-akselilla.

Yv tai 050-5146750
#9
Tuli Zenec z-e2050 asennettua B7 RCD-510 tilalle ja ongelmana huono radion kuuluvuus. Mukana tuli fakra adapteri jossa virransyöttö ja maa, ehkä auton antenni vahvistimelle tai jos adapterissa on vahvistin. Niin tai näin huonosti kuuluu radio.
Sen verran sain mitattua että 90mA ottaa virtaa + karvaan ja miinuksesta tulee sama ulos. Pitäs vielä ottaa tupla fakra irti ja katsoa säilyykö virta samana vai katkeaako...
Jollain kokemuksia näistä zenecin fakra-adaptereista?
#10
Hifi ja multimedia / Zenec Z-E2050
27.03.21 - klo:19:53

Tuli tollanen otsikon mukainen Z-E-2050 laitos hankittua RCD-510 tilalle. Lähinnä että
saa subi lähdön ja ehkä parempaa ääntä. Onko millaisia kokemuksia. Autona on B7 Passat Variant

Alku ei näytä lupaavalta, aika ankee ja kankee käyttö liittymä. Toistaiseksi en ole saanut subilta ääntä.
Vielä mikä enemmän rassaa on että radion herkkyys vaikuttaisi todella surkealta.
Tässä tuli mukana 2x fakra => 1x fakra adapteri jossa jännitteen syöttö, onkohan hänessa vahvistin. Ei tuntunut olevan vaikutusta kuuluvuuteen oliko virta adaterilla vai ei. Nova nippa nappa kuuluu hiukan suhisten..

Vanhassa 3C:ssä oli Perus 2-Din Alpine Connects2 vahvistimella ja melko hyvä kuuluvuus.. Kaduttaa jo etten ottanut vaihtoehtona ollutta hieman kalliimpaa Alpinea..
#11
Myydään / Maskisuojat 2kpl
13.03.21 - klo:15:44
Tammertuotteen nahkaiset maskisuojat.

Passat 3C (ei R-line)
Seat Altea

30â,¬  / kpl

Turun lähistöllä
050-5146750
#12
Moottori ja voimansiirto / Dsg ohjelmointi
12.03.21 - klo:13:30
Olisko jollain vinkata Turun seudulta joku laadukas puulaaki joka tekee DSG ohjelmointeja?
Jos vaikka asiakas haluaisi D-asennon vaihtojen olevan lähempänä S kuin D asentoa.. D: n jurnutus tyhjäkäynnillä ei miellytä.
#13
Passat B7 (11-14) / B7 retrofit
09.03.21 - klo:11:22

Onko tuolla väliä kumpaa jalkatila valosarjaa laitaa B7:aan. Lediä vai hehkua. Originaaleissa taitaa olla
tuo CAN väylä huomioitu?
Kufatekilta saa molempia alkuperäisiä B6(3C) valikosta hehkumalliset ja B7 valikosta ledit.

Oven varoitusvaloja ei taas ollut. Johtosarja hehkumallisiin taisi löytyä, eikös niissä ole se leveä liitin.
#14
Passat B7 (11-14) / B7 takajouset
05.03.21 - klo:15:45

Mitkä mahtaa olla passatin takajouset, täplät sininen-liila-3x oranssi

Vakiot vai sport. Auto on R-line, mutta näyttää jotenkin korkeammalta kuin 3C R-line..
#15
Octavia III (13-19) / -15 2.0 TDI 4x4
25.02.21 - klo:10:49

Tollanen otsikon laite olisi käytettynä tarjolla.

Onko CKFC koneesta mitään normaalista poikkeavaa sanottavaa.

Autossa huonon tien alusta. Jos haluaisi sportti version riittääkö jousten vaihto? Hiukan ristiriitaista
tietoa onko tuossa vain vakiota hiukan jäykemmät iskarit vai jopa pidemmät.
Sportissa varmaan omat iskarit, mutta meneehän tuo noin -15-20mm vakio iskareillakin...
#16
Passat 3C (05–10) / 3c tehostin
16.02.21 - klo:13:34
2010 2.0tdi CBAB 218tkm ilmoitti itsestään punaisella ratin kuvalla ja jäykällä ohjauksella. En ole ihan varma olisko joskus aikoja sitten kerran vilauttanut keltasta rattia.
Nyt vika oli control module - imblausible signal
Akku on noin vuoden vanha Bosch ja webastolla on oma ehkä ensiasenteinen.

Auto oli aamulla 1-2h lämpimässä nosturilla ja sen jälkeen ajossa useampi startti. Pakkasta aamulla ehkä reilu 15.
30km ajettua ja kotiin tultua auto seisoi ulkona iltaan jolloin lähdin kauppaan, eka startti OK. Kaupan pihalla startissa ratin kuva ilmestyi. Uusinta startti ei auttanut. Mulla oli USB Ross-tech koko ajan kiinni sen 10min kun auto seisoi kaupan pihalla kun olin Haldexia käynyt testaamassa.
Ei tullut otettua kuvaa vikailmoituksen jännite arvosta, mutta muistan että oli hiukan alle 12V, ehkä 11.8V. Päivän aikaan saattoi ehkä olla hiukan normaalia enemmän virrat päällä.
Kotona jätin auton pihalle ja tunnin päästä käynnistyi normaalisti ja on sen jälkeen toiminut. Sammutettuani akun jännite mittarilla oli 12.5V
Pitääkö olla huolissaan, olikohan vain tilapäinen kupru?
Muuten tehostus on toiminut hienosti.. viime keväänä se tosin oli irti kun piti vaihtaa toiseen apurunkoon  tukivarren etupuslan pultin katkettua.
mikäköhän generaatio tuosta tehostimesta -10 Passatissa mahtaa olla... vaikka on kai näissä B7 yhtä lailla ollut ongelmia ainakin kovemmilla pakkasilla.
#17
Jonkin aikaa hävinnyt nestettä. Ei nyt valtavasti mutta kuitenkin.
Lohkon kuskinpuoleisessa päädyssä on kuivannutta nestettä ja kolossa  muovikotelon päällä nestettäkin. Onko tuossa kotelossa termari ja joku vesipumppu. Onkohan tuon kotelon vaihdon paikka. Auto alkupään III koppasta ja tosiaan CHPA hihna koneella.  Onko hihnalla toinen vesipumppu?

#18
Passat 3C (05–10) / CBAB termari
10.11.20 - klo:18:20
Kelien viilennyttyä nollaan ei meinaa lämmöt enää pysyä 90 asteessa ilman webastoa.
Aamulla -2 astetta, lämmöt reilun pari viivaa alle 90 ja öljynlämmöt 75 kun auto sen verran lämpimässä tallissa ettei weba itestään herännyt.
Onko termari paha vaihtaa, saako alakautta ilman isompaa purkamista vai pääseekö ainoastaan yläkautta kohteeseen?
-10 Passat 2.0 TDI CBAB 4 Motion manuaalina.
#19
Passat 3C (05–10) / 3C apurunko
21.03.20 - klo:15:04
Onko 3C:ssä useita eri etupään apurunkoja? DSG;lle, manuaalille, 4 motionille omansa?
Kävi remontissa hiukan huonosti ja yksi vaihtoehto on nyt käytetyn apurungon hankinta. Auto on 2.0tdi manuaali 4 motion.
Niinkin pieni murhe kuin alatukivarren etumaisen pultin katkeaminen aiheutttaa hirvittävän tuskan..
#20
Passat 3C (05–10) / 3C alusta
20.01.20 - klo:09:59

-10 2.0Tdi 4 motion R-line alkanut hieman ääntämään käännettäessä. Oikean puolen jousi mielestäni hieman paukkuu kun paikallaan kääntää. Taitaa tolpan ylälaakeri olla tiensä päässä. Ja toisinaan kolahtaa pienessä vauhdissa sopivassa töyssyssä.
Autolla ajettu 205tkm. Mietityttää vaan että jos laakerin vaihtaa pitäsköhän iskarit, koiranluut yms. liittyvät osat myös vaihtaa kun purkamaan joutuu. Marmorilta otettuna maksaa melko lailla hunajaa varsinkin nuo etuiskarit. Onkohan ne normaali Sachs Advantaget vai onko sport-alustan iskarissa jotain erikoista.
Marmorilta lähinnä siksi kiinnosti, että tulisi sopivat osat yhdestä paikkaa kerralla.

Hyvähän tuo sporttialusta on ajaa. Perusvikoja autosta korjattu, eikä oikein ole keksinyt mihen konsernituotteeseen vaihtamalla tulisi merkittävästi parempi auto.
Öljypumppuakseli, EGR, rattilukko ja imusarja noista palstoilta löytyneistä tyyppivioista ei ole vielä osunut.


#21
Eilen tuli esiin outo ilmiö. Suoralla tiellä sateessa pimeässä ajaessa vasen xenon kääntyi hitaasti vasemmalle arviolta 5-10 astetta, eli näyttää reilusti metsään toisen kaistan yli. Lyhyet ja pitkät kääntö toimii, eivätkä vastaan tulijat vilkutelleet, vaikka valo näytti normaalia sivummalle lyhyilläkin.
Palautui tankilla käydessä auton välillä sammuttaen normaaliksi siirtyen taas muutaman kilometrin ajettuani saman määrä sivuun.

Palautui jälleen normaaliksi kun käännyin risteyksessä vasemmalle, eikä sen jälkeen enää tehnyt vastaavaa viimeisillä kilometreillä, tästä tosin suoraa valtatietä vain pari kilometriä. Kaarrevalot tuntuivat ainakin lopussa toimivan. Valoavustin herjasi puhdistamaan tuulilasin ja otti automaatin pois päältä pari kertaa.

Manuaali vaihteinen alkupään III Octavia 1.4 Tsi. Mahd. vikakoodeja eikä ohjekirjaa ole tullut vielä luettua.

#22
Octavia III (13-19) / Jouset
30.07.19 - klo:13:32
Konserni tuotteiden läpikäynti valmistui kun eka skoda nyt tuli taloon. 140 hp 1.4tsi HB manuaali.
Autoon on edellinen omistaja laittanut Eibach pro-kit jouset. Omistalle/pääkäyttäjälle tuo on mielestäni karvan verran turhan matala. Orkkis korkeuteen asti en ehkä haluasi palauttaa.

Onko tuohon saatavissa "tehtaan" sport -20 mm jousia, toinen vaihtoehto olisi ehkä ostaa slamitilta weitecin 20mm korotuspalat.
Passatissa ja A4:ssa tuo sport jousitus on ollut juuri sopiva. Eibach kyllä toki toimii mataluutta lukuunottamatta hyvin.
#23
Altea (04-) / Altea kuskin takaoven lukko
27.12.18 - klo:20:32
Mystinen vika. Keskuslukko toimii, mutta ovi ei aukea ulkokahvasta.
Sisäkahvasta aukeaa ja kerran sieltä avattuna toimii myös ulkokahvasta kunnes oven käyttää
lukossa. Sen jälkeen vaatii taas sen sisäkahva avauksen.

Lukkomoduuli viallinen? Kaikenlaisia WD40 voitelu videoita löytyy, mutta onko siitä pitkälle apua...
Mahtuuko moduuli tulemaan ulos ilman lasinnostimen irroitusta? Pieni ovipaneeli on jo irti,
isompaa en ole ottanut kun siinä on nostimen mekanismi, lukko näkyy hyvin jo näin.
Onko seat spesifi osa vai onko muissa konserni tuotteissa sama lukko?
#24

Auto (2010 2.0TDi 4motion CBAB 155tkm) kävi kaksoismassan vaihdossa. Ehkä sen jälkeen on alkanut jonkin asteinen voimakas
resonointi/tärinä ja moottori pitämään enemmän melko kovaa pörisevää ääntä, vielä huomattavasti kovempi pörinä kuin 2008 pumpparin polton aikainen ääni.
Tämä tapahtuu selkeimmin 5. ja 6. vaihteella kierrosten ollessa 2000 nurkilla. Veto pitää olla päällä eli isompi
ylämäki tai kiihdytys, heti kun vapauttaa kaasun tuo loppuu.. Tyhjäkäynnillä paikallaan ja tasaisesti ajaen pienemmillä nopeuksilla toimii ihan ok.
Ite ajanut tällä autolla 10tkm talvinopeuksilla, eli toisaalta vasta nyt on enemmän ollut ajoa 90-110 nopeuksissa ja 6. vaihteella.

Moottorisofta on myös päivitetty noin kuukaus aikaa ei päästöhuijaus versioon.

Jonkin verran samantapaista kuvausta liikkeellä, saksankieli on sen verran huonoa ettei kaikkea ymmärrä, mutta ainakin kardaanin kumi koplinki
on kai jossain tapauksissa aiheuttanut tuota ilmiötä.
Tuskin se tuossa vaihteiston irti otossa on mitenkään kärsinyt. Osa ei ole ilmeisen kallis, onko paljon purettavaa jos sen haluaisi ite vaihtaa..
Onko muita ideoita?
#25

2010 154tkm ajettu CBAB koneellinen 2.0TDi manuaali 4-motion kävi kaksoismassan vaihdossa kun
maahantuoja maksoi siitä 90%. Samalla vaihdettiin muut kuluvat osat jotka pääosin koituivat artistin maksettavaksi.. Eivät kuluu kytkin, paineasetelma yms pakettiin, maksua jäi vajaa 800â,¬ vaikka myyjäliikekin otti osaa 25% lopusta.
Muuten kaikki toistaiseksi kohtuullisesti lukuunottamatta kukkaron keveyttä ja takeltelevaa vaihteen siirtoa.

Ennen vaihteisto toimi kuin ihmisen mieli, nyt ei 1 vaihde tahdo mennä sisään, ja myös kakkonen hieman takeltelee.. Heti reklamoin, mutta ohjeistettiin ajamaan vkonloppu, mutta miksi tuo nyt siitä tulisi. Mikä voisi olla ongelma?? Jotenkin syö miestä, ettei merkkihuollon hinnoilla saada asioita kerralla toimimaan kuten ennen.
#26
Altea (04-) / Altea G40 anturi
19.11.16 - klo:21:47
150tkm ajettu 2008 1.9tdi BXE alkoi herjata hehkuista, vaihdoin ne, sitten huomasin että myös G40 anturi antaa mahdotonta signaalia.
Jakohihna on vaihdettu hiljan, Gates powergrip sarjan on huoltoliike laittanut ja näytti ainakin ulkoisesti pölyä lukuunottamatta olevan kunnossa.
Auto toimii muuten ihan hyvin, mutta ehkä lämpimänä vaatii hieman pitemmän startin.
Ja pöläyttelee käynnistyksessä ainakin kylmänä lyhyet siniset savut.

Tuon anturin taitaa melko helposti saada vaihdettua ilman jakopään purkua.
Toimiiko tarvikkeet, vai kannattaako hakea orkkis?
#27

Mitäs eroa nuilla TSI koneilla on? Esim. jakoketjun / öljynkulutus ongelman suhteen?
BZB taitaa olla vanhempaa konstruktiota, olisiko tuon öljynsyöntiongelman suhteen parempi?
#28
Altea (04-) / Altea vanne ET
19.10.16 - klo:21:38
Onko jollain kokemuksia Alteasta 205/55-16 renkailla 7 1/2" ET35 vanteilla, ottaako johonkin kiinni.
Olis vaan tollaset hyvillä talvirenkailla ylimääräsenä nurkissa.
#29
197tkm ajettu -08 BMR koneinen manuaali Pasuuna. Öljynvaihto olis taas edessä. Harkitsen pitäskö öljypumpunakseli vaihtaa samalla.
Mahtuuko öljypohja tulemaan pois ilman mitään kiinnikkeiden irroitusta?
Onko pohjassa tiiviste vai onko tuo vain massalla tiivistetty (tarvikkeita hankkiessa pitääkö ostaa tiiviste?)
Tappi vetämällä irti ja uusi tilalle, ajoituksistahan ei pumppuakselissa tartte murehtia, eikös näin?

Öljysihtiä ei näihin poikittais koneisiin tarvitse hankkia? Tämä on 145tkm asti ollut long-life huoltovälillä. Ja siitä vajaan 100tkm saksassa.


#30
Altea (04-) / Altea 1.9 Tdi jarrutehostus
15.03.14 - klo:20:12
Ongelmana jarrutehostuksen häipyminen. Eukon auto Altea -04 1.9 Tdi, joten ei tarkempaa arviota pidemmältä aikaa,
mutta muutaman kerran on tässä nollakelin tuntumassa tehnyt seuraavaa kun ite ole autoa ajanut.
Kotoa kun lähdetty hiukan plussan puolella kaikki OK. Muutaman tunnin seisonnan jälkeen kotiin lähtiessä kelin ollessa ihan nollassa tahi hiukan pakkasella on poljin ollut ihan kova polkaistessa jarrua... Tovin kun ajaa ei juuri muutosta toiminnassa mutta useamman kilometrin jälkeen on poljin taas alkanut toimia normaalisti.
Kulussa en ole huomannut ihmeempää ongelmaa, joten tuntuis alipainetta ehkä olevan ei ole kyllä tullut rajummin kiihdyteltyäkään.
Näkeekö VCDS:llä alipaineen tilaa?
Tehostin melko mielenkiintoisessa paikassa, saako tuon vaihdettua alakautta jos tämä vesiongelmaksi tai muuten tehostin viaksi alkaisi paljastua?
#31

Tollanen 2008 saksantuonti Passat Sportline halogeeneilla. Auto valoasento on vielä saksan moodissa,
valot ei siis päällä päivällä. Koitin VCDS:llä hakea mistä löytäisin tuon asetuksen..

Voisko joku vinkkasta mistä tuon asetuksen saisi muutettua. Pitääkö tuo koodata Hexana, vaiko pitäisikö sille jokin valikko jonkun kontrolli moduulin alla?

Pudottaako passat valojen jännitettä tuossa päivävalo asennossa?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy