Superb III (15-) viat, ongelmat ja murheet

Aloittaja Sokota09, 13.01.16 - klo:17:23

« edellinen - seuraava »

Sokota09

Tänään tipahti postilaatikkoon kutsu auton tarkistukseen: Akkuvirran syöttöjohtimessa voi olla katkoksia yhdessä virransyöttöliittimen liitoksessa. Kyseinen virransyöttöliitin syöttää virtaa akulta auton sisälle olevalle sulakerasialle.

Saattaa vaikuttaa ohjaustehostimen toimintaan ja tästä syystä kutsu tarkistukseen. Tarkastus vie n. 20 min.

hiwayman

Morjes. Tämmönen kun tänne on avattu, niin päätin sitten tulla vuodattamaan. Nyt on viikon ollut auto pajalla korjauksessa elektroniikkaongelman vuoksi. Ensimmäiset pakkaset kun tulivat, niin autoa käynnistettäessä (webasto oli ollut päällä hyvän tovin) tuli muutama piippaus ja ohjaustehostimen varoitusvalo paloi. Koitin käynnistää muutaman kerran uudestaan ja sitten syttyikin melkein kaikki muutkin varoitusvalot. Auto hinaukseen ja pajalle. Siellä totesivat, että tuli sivullinen virhekoodeja. Tällä hetkellä vika on paikallistettu, johonkin korttiin, joka on ratin luona. Käsittämätöntä on, että osan tilaaminen kestää yli viikon. Nykyään kun tavara liikkuu nopeastikin maapallon puolelta toiselle, niin sitten saa odotella jotain korttia viikko tolkulla. :( Reilun kuukauden ehdin autolla ajamaan ennen kuin tuli ensimmäinen ongelma. Sain itsekkin tuon yllä mainitun kirjeen. Tiedä sitten vaikka tuo huono liitos olisi aiheuttanut tämän ongelman ja hajottanut jonkin kortin.

JanneH81

Pitää muistaa kysästä, että onko tarkastaneet tämän, kun lauantaina käy hakemassa oman auton...  :o
Tulossa: Volvo V90 T8 R-design
Skoda Superb Combi 2.0TSI 220 Style
Volvo V70 D4 AWD Summum -14

lao

Koliseva takapää DCC-alustalla (toisessa ketjussa alkanut keskustelu)
Ajossa Volvo V90 T8 AWD R design MY18
Ex.
Volvo XC60 D4 Business Classic Summum -17
Škoda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG -16
BMW F31 320iA xDrive M-sport -13
BMW E91 330xdA M-Sport -06
VW Golf GTI DSG (4ov) -05

Stenfors

#4
Nyt kun tuosta kolinasta tuli puhetta (luin muutkin keskustelut, myös UK ja GE), niin olenpa itsekin ihmetellyt samaa asiaa heti uudesta alkaen. Jotenkin vaan ajattelin sen kuuluvan tällaisten "halpisautojen" ominaisuuksiin. Heti ensimmäisessä hidastetöyssyssä sen kuulin ja olen sitä yrittänyt paikallistaa. Alkuun luulin tulevan irtotavaroista tai tavaratilan välipohjasta, mutta kun se kuuluu välipohja ylhäällä ja alhaalla, tyhjänä ja täynnä tavaraa, niin joku muu vika on oltava. No, saavat selvittää tämän ja toivottavasti ovat jo saaneet jostain jotain selville.

Auto on siis Style Combi lisävarusteisella DCC:llä.

Joskus nämä voivat kylä selittyä ihan ihmeellisesti, kuten edellisen F11 bemarin tapauksessa. Siinä kuului myös häiritsevää kitinää takapäästä hidastetöyssyissä. Asiaa selviteltiin pajallakin yksi päivä, mutta ei kunnon selitystä löytynyt. Lopulta syyksi paljastui tavaratilan peite, jonka vapaassa päässä olevat tapit aiheuttivat kitinän heilahtaessaan töyssyissä. Pieni pala teippiä tappien ympärillä korjasi asian.
Suberb Combi III

finnman

Mitenkään nostamatta em. asioita sen enempää pöydälle olisi toivottavaa, ettei Suberb III omaa samoja "lopputestaus asiakkaalla tapauksia", kuin Octavia III kohdalla oli? Niitähän riitti lähes jokaiseen kohtaan autoa. Siitä huollimatta uskalsin tilata uuden Ocun ja katsotaan kuinka monta kertaa joutuu takuuaikana käydä pajalla :) PS. Se vaan on kumma näissä autonvaihtoasioissa, että vaikka sitä ei haluaisi ottaa uudestaan samaa merkkiä(saatika mallia, kuten allekirjoittanut joskus lähes vannoi), vaikuttavat väliraha + muut kaupanpääliset lopultaan ratkaisuun?

vwmies

Lainaus käyttäjältä: hiwayman - 13.01.16 - klo:19:20
Morjes. Tämmönen kun tänne on avattu, niin päätin sitten tulla vuodattamaan. Nyt on viikon ollut auto pajalla korjauksessa elektroniikkaongelman vuoksi. Ensimmäiset pakkaset kun tulivat, niin autoa käynnistettäessä (webasto oli ollut päällä hyvän tovin) tuli muutama piippaus ja ohjaustehostimen varoitusvalo paloi. Koitin käynnistää muutaman kerran uudestaan ja sitten syttyikin melkein kaikki muutkin varoitusvalot. Auto hinaukseen ja pajalle. Siellä totesivat, että tuli sivullinen virhekoodeja. Tällä hetkellä vika on paikallistettu, johonkin korttiin, joka on ratin luona. Käsittämätöntä on, että osan tilaaminen kestää yli viikon. Nykyään kun tavara liikkuu nopeastikin maapallon puolelta toiselle, niin sitten saa odotella jotain korttia viikko tolkulla. :( Reilun kuukauden ehdin autolla ajamaan ennen kuin tuli ensimmäinen ongelma. Sain itsekkin tuon yllä mainitun kirjeen. Tiedä sitten vaikka tuo huono liitos olisi aiheuttanut tämän ongelman ja hajottanut jonkin kortin.

Skodasta en onnellisena ent. Ocun omistajana tiedä, mutta VW keskusvarastosta Ruotsin Södertäljestä osan saanee pajalle (jos aikainen tilaus) seuraavaksi päiväksi. Viikon toimitusaika on nykyaikana utopiaa.  :o
Yritetään pärjätä.

mikko1971

#7
Skoda superb combi 4x4 active 2.0 cr 150hp, scr systeemillä.

vikoja ja murheita:
* Normaali talvikelillä 16" peltivanteilla kerää lunta ja jäätä 30km matkalla vanteen täyteen, puhdistettava joka päivä
* Lisäsin adblueta n. 10L ja auto ei tunnista lisäystä, vaikka ajettu lämpimäksi ja pidetty virtaa yli minuutti ennen starttausta
* ikkunat huurtuvat aivan yllättäen pakkaskelillä kesken ajon, vaikka auto lämmin ja ilmastointi auto asennossa, otin automaattisen sisäkierron pois päältä ja nyt ei ole pariin päivään huurtunut. Tuonhan ei pitäisi toimia alle +2c, joten liekkö tuossa vika?
* 9000 km ajettu ja jäähdytysnestettä hävinnyt niin paljon, että kylmänä paisuntasäiliö lähes tyhjä ja auto herjaa, että lisää nestettä. Ei kai webasto voi noi paljon hävittää nestettä parissa kuukaudessa? Vuotoja ei näy auton alla silmämäääräisesti.

Tuossa nyt alkuun ensimmäisten talvikelien kokemukset. Eniten sapettaa tuo lumen/jään kertyminen vantesiin, koska maalaisjärellä asialle ei voi oikein tehdä mitään muuta kuin

mikko1971

Lainaus käyttäjältä: mikko1971 - 17.01.16 - klo:10:09

Laitanpa uudestaan tämän, kun jäi viesti kesken. Tämä systeemi ei anna muokata uudestaan tekstiä jostain syystä?

Skoda superb combi 4x4 active 2.0 cr 150hp, scr systeemillä.

vikoja ja murheita:
* Normaali talvikelillä 16" peltivanteilla kerää lunta ja jäätä 30km matkalla vanteen täyteen, puhdistettava joka päivä
* Lisäsin adblueta n. 10L ja auto ei tunnista lisäystä, vaikka ajettu lämpimäksi ja pidetty virtaa yli minuutti ennen starttausta
* ikkunat huurtuvat aivan yllättäen pakkaskelillä kesken ajon, vaikka auto lämmin ja ilmastointi auto asennossa, otin automaattisen sisäkierron pois päältä ja nyt ei ole pariin päivään huurtunut. Tuonhan ei pitäisi toimia alle +2c, joten liekkö tuossa vika?
* 9000 km ajettu ja jäähdytysnestettä hävinnyt niin paljon, että kylmänä paisuntasäiliö lähes tyhjä ja auto herjaa, että lisää nestettä. Ei kai webasto voi noi paljon hävittää nestettä parissa kuukaudessa? Vuotoja ei näy auton alla silmämäääräisesti.

Tuossa nyt alkuun ensimmäisten talvikelien kokemukset. Eniten sapettaa tuo lumen/jään kertyminen vantesiin, koska maalaisjärellä asialle ei voi oikein tehdä mitään muuta kuin kokeilla ehkä isompia aluvanteita tms. Onko kenelläkään hyviä ratkaisuehdotuksia? Lisäksi tuo adblue-ongelma voi olla iso ongelma, jos auto ei enää käynnisty, kun litku loppuu.

Toima

Tänään pisti silmään kun katsoin autoa takaviistosta ( niinkuin yleensä katsotaan et onko lommoja) niin ovien huono maalipinta. Jokaisessa ovessa peilaa jossain kohdas ja kahdessa ovessa on havaittavissa vinossa oleva suorakulman muotoinen muoto (ettei vaan oven sisäpuolella oo jäykisteenä tuollainen pelli ja nyt se peilaa sieltä maalin läpi). Värinä autos magnetic brown. Voi vittuku vituttaa, uus auto ja kylki peilaa..

mikko1971

No niin, auto käynyt Kuopiossa paikallisessa Skoda huollossa päivähoidossa.

Noita aikaisempia harmeja valoitan.

" Skoda superb combi 4x4 active 2.0 cr 150hp, scr systeemillä.

Nyt selviteltyjä vikoja ja murheita:
* Normaali talvikelillä 16" peltivanteilla kerää lunta ja jäätä 30km matkalla vanteen täyteen, puhdistettava joka päivä.
-> Puhdistettu vanteet ja tehty ilmoitus asiasta eteenpäin skodalle -> Aika näyttää tuleeko asiaan mitään ratkaisua, mutta hyvä että asia on edes viety eteenpäin. Lumen/jään kertyminen on aivan omassa luokassaan ja auto alkaa kolisemaan ja ujeltamaan, kun jää menee jarrulevyjen ja suojapellin väliin vain muutaman kymmenien kilometrien ajon jälkeen. Toivoisi nyt edes jonkinlaista tuulenohjuria kuten volvossa tms. hieman helpottavaa ratkaisua. En kyllä ensimmäisenä ole omakustanteisesti ostamassa uusia talvialuvanteita, kun lopputuloksestakaan ei ole varmuutta. Pitäisi ainakin noista peltivanteista saada täysimääräinen hyvitys. JOs joillain muillakin on tätä ongelmaa niin kirjoittakaa tänne.

* Lisäsin adblueta n. 10L ja auto ei tunnista lisäystä, vaikka ajettu lämpimäksi ja pidetty virtaa yli minuutti ennen starttausta
-> Tänään tullut skodalta tietoa, että systeemi EI toimi kovalla pakkasella oikein. Jäätyy ja moottorin vikavalo/limb moodi voi ilmestyä. Skodan ajoturvaa käytettävä jos matka katkeaa. Asiaa selvitellään skodalla ja yrittävät ratkaista ongelman jollain tavalla. Tällä hetkellä ei ole ratkaisua. Itselläni adblue näyttää koko ajan 2400 km jäljellä eikä vähene. Noh, vielä ihan siedettävä tilanne, jos ei jätä tien poskeen ja litkuakaan ei kulu ;) Pakkasta täällä Kuopion korkeudella on ollut jo pidemmän aikaa -30c hujakoilla ja välillä vähän enemmänkin. Tämä ongelma on useilla.

* ikkunat huurtuvat aivan yllättäen pakkaskelillä kesken ajon, vaikka auto lämmin ja ilmastointi auto asennossa, otin automaattisen sisäkierron pois päältä ja nyt ei ole pariin päivään huurtunut. Tuonhan ei pitäisi toimia alle +2c, joten liekkö tuossa vika?
-> tähän hieman epämääräinen korjaus. Voi liittyä lasinpesimeen ja ohittivat systeemistä jonkun takaiskuventtiilin. Tuo voi kuulema  auttaa myös hieman hengettömään pissapoikaan. Toinen epäilys on se, että tuo automaattinen sisäilmankierto asetus aiheuttaa tuon, vaikka ei pitäisi +2c alapuolella toimia. Oma kokemus on, että juuri tuon automaattisen sisäilmankierron asetuksen poistaminen poisti myös lasien huurtumisongelmat. Tämä ongelma on useilla.

* 9000 km ajettu ja jäähdytysnestettä hävinnyt niin paljon, että kylmänä paisuntasäiliö lähes tyhjä ja auto herjaa, että lisää nestettä. Ei kai webasto voi noi paljon hävittää nestettä parissa kuukaudessa? Vuotoja ei näy auton alla silmämäääräisesti."
-> Lisätty 3dl nestettä ja seurataan nesteen häviämistä. Ei löytynyt syytä. Systeemi koeponnistettu, eikä painehäviöitä, eikä havaittavia vuotoja. Jos vielä häviää, niin tutkitaan lisää ja tarvittaessa aletaan vaihtamaan osia yksi kerrallaan -> vesipumppu, jotain egrstä jne....

Tuossapa nyt pakkasessa koeponnistetun pakasta vedetyn superbin ensimmäisiä ongelmia arktisilta alueilta :)

Täytyy sen verran kyllä kehua, että vaikka noita ongelmia onkin, niin olen tyytyväinen paikallisen huollon asenteeseen ja palvelualttiuteen näissä asioissa. Uutena ongelmina nämä heillekin tulevat, joten ei viitsi alkaa ensimmäisenä itse keuhkoamaan. Huomasin kyllä, että parhaansa he todellakin tekevät ja olivat todellakin käyneet kaikki vikalistan asiani läpi. Olen tyytyväinen palveluun ainakin toistaiseksi:)

Judge2

Terve.

Ihan sama vika mulla kuin Mikolla:
* ikkunat huurtuvat aivan yllättäen pakkaskelillä kesken ajon, vaikka auto lämmin ja ilmastointi auto asennoss"

Huomasin pakkasten tullessa, että ~-15oc ulkolämpötilan jälkeen silloin tällöin tulee paha haju ilmastoinnista (ihan niin kuin olisi sisätilalämmittimen kenno rikki / märkä villasukka jne.). Muutaman kerran tuo tuli, sitten huomasin, että tuulilasin reunoissa oli pientä huurtumista. Yleensä tuo mene ohi ~minuutissa.

Tänään ajelin motaria (-24oC), ja about 10 sekuninssa kaikki ikkunat umpeen. Voitte kuvitella, että tuli hieman orpo olo vetää 100km/h ilman näkyvyyttä mihinkään ilmansuuntaan (no, about  3sek näin kyllä taaksepäin). Ilmastointi AUTO asennossa.

Puhallus täysille tuulilasiin, tuulilasin lämmitys päälle, pyyhkäisy ikkunaan ja sain siihen rei'än aikaiseksi. Tapahtui 3 kertaa 150km matkalla.

Huomasin myös, että ilmastointipuhallin "pumppasi" kun ko. oire ilmeni. Tai sitten ilmanohjainläpät sekoili tms. Joka tapauksessä puhaltimien äänentaajuus muuttui ongelman ilmetessä.

Huollossa sanoivat, että ei ole koskaan kuultu moista, voidaan katsoa tarkemmin tulevassa sähköjohtotarkastuksessa... saapa nähdä, en ole hirveän toiveikas vian löytymisestä.

Kaikkea pientä kummallisuutta on löytynyt (lähinnä nörttipuolella, wifien jne. kanssa) mutta muutoin on auto vielä kulkenut eteenpäin (8.500km).


hiwayman

Lainaus käyttäjältä: hiwayman - 13.01.16 - klo:19:20
Morjes. Tämmönen kun tänne on avattu, niin päätin sitten tulla vuodattamaan. Nyt on viikon ollut auto pajalla korjauksessa elektroniikkaongelman vuoksi. Ensimmäiset pakkaset kun tulivat, niin autoa käynnistettäessä (webasto oli ollut päällä hyvän tovin) tuli muutama piippaus ja ohjaustehostimen varoitusvalo paloi. Koitin käynnistää muutaman kerran uudestaan ja sitten syttyikin melkein kaikki muutkin varoitusvalot. Auto hinaukseen ja pajalle. Siellä totesivat, että tuli sivullinen virhekoodeja. Tällä hetkellä vika on paikallistettu, johonkin korttiin, joka on ratin luona...

No niin, parisen viikko meni sitten Skodalla korjata ongelma. Syynä olikin rikkoontunut ohjausvaihde. Ei kerrottu oliko kyseessä sähköinen vai mekaaninen ongelma. Täytyy kyllä sanoa, että olen pettynyt korjauksen nopeuteen. Reilun kuukauden vanha auto oli 15pv pajalla. Aika paljon saa Skoda tehdä töitä, että tuo saadaan hyvitettyä.

Täytyy kuitenkin sanoa, että oli mukava saada oma auto ajoon, Pösö 308 ja Golf 1.2TSI jälkeen.  8)

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: Judge2 - 22.01.16 - klo:15:26
Terve.

Ihan sama vika mulla kuin Mikolla:
* ikkunat huurtuvat aivan yllättäen pakkaskelillä kesken ajon, vaikka auto lämmin ja ilmastointi auto asennoss"

Huomasin pakkasten tullessa, että ~-15oc ulkolämpötilan jälkeen silloin tällöin tulee paha haju ilmastoinnista (ihan niin kuin olisi sisätilalämmittimen kenno rikki / märkä villasukka jne.). Muutaman kerran tuo tuli, sitten huomasin, että tuulilasin reunoissa oli pientä huurtumista. Yleensä tuo mene ohi ~minuutissa.

Tänään ajelin motaria (-24oC), ja about 10 sekuninssa kaikki ikkunat umpeen. Voitte kuvitella, että tuli hieman orpo olo vetää 100km/h ilman näkyvyyttä mihinkään ilmansuuntaan (no, about  3sek näin kyllä taaksepäin). Ilmastointi AUTO asennossa.

Puhallus täysille tuulilasiin, tuulilasin lämmitys päälle, pyyhkäisy ikkunaan ja sain siihen rei'än aikaiseksi. Tapahtui 3 kertaa 150km matkalla.

Huomasin myös, että ilmastointipuhallin "pumppasi" kun ko. oire ilmeni. Tai sitten ilmanohjainläpät sekoili tms. Joka tapauksessä puhaltimien äänentaajuus muuttui ongelman ilmetessä.

Huollossa sanoivat, että ei ole koskaan kuultu moista, voidaan katsoa tarkemmin tulevassa sähköjohtotarkastuksessa... saapa nähdä, en ole hirveän toiveikas vian löytymisestä.

Kaikkea pientä kummallisuutta on löytynyt (lähinnä nörttipuolella, wifien jne. kanssa) mutta muutoin on auto vielä kulkenut eteenpäin (8.500km).

Jos ajettu 8km ja 500m kuten kirjoitit, niin hankala arvostella kulkinetta luoetettavasti?  8)

lao

Ottakaa automaattinen sisäilmankierto pois auton valikoista, niin yllättävä huurtuminen loppuu. Minulla oli tuo automaattinen toiminto päällä ja laitoin sen päälle ja ekalla matkalla lasit huuruun sen kanssa. Nyt pakkasella ilman pölyt jne sekoittavat systeemin, Superbissa.
Ajossa Volvo V90 T8 AWD R design MY18
Ex.
Volvo XC60 D4 Business Classic Summum -17
Škoda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG -16
BMW F31 320iA xDrive M-sport -13
BMW E91 330xdA M-Sport -06
VW Golf GTI DSG (4ov) -05

Sokota09

Kävinpä tänään kutsun mukaisesti tarkastattumassa auton -> kaikki ok. Samassa yhteydessä valitin, ettei webaston ajastin toimi. No siitäpä löytyikin sitten vikaa, akun varaustaso oli tapissa, kun huollossa sen mittasivat. Jostain syystä, webasto ei saa lupaa akulta aloittaa ajastettuna lämmitystä, vaan siitä tulee näytölle herja: liian alhainen akun varaustaso. Lähti kyselyä maahantuojalle, kuulemma ollut yksi tapaus tätä ennen. Sitten vaan odottelemaan, milloin ottavat takaisin pajalle?

lao

Noniin DCC-alustan kolinat todettu huollossa ja ääni tulee takatukivarren helasta. Tehdas oli jo asiasta tietoinen ja nyt odotellaan löytääkö tehdas korjausta ja millä aikataululla.
Ajossa Volvo V90 T8 AWD R design MY18
Ex.
Volvo XC60 D4 Business Classic Summum -17
Škoda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG -16
BMW F31 320iA xDrive M-sport -13
BMW E91 330xdA M-Sport -06
VW Golf GTI DSG (4ov) -05

Stenfors

Lainaus käyttäjältä: lao - 26.01.16 - klo:13:09
Noniin DCC-alustan kolinat todettu huollossa ja ääni tulee takatukivarren helasta. Tehdas oli jo asiasta tietoinen ja nyt odotellaan löytääkö tehdas korjausta ja millä aikataululla.

Hyvä, että vika on nyt tiedostettu ja paikannettu. Saksan palstalla tästä puhutaan myös ja ilmeisesti jotain osia on vaihdettukin, mutta ratkaisevaa korjausta ei oo löydetty (ainakin, jos heikolla saksan taidolla oikein tulkitsen). Puhuivatko mitään, että olisko mahdollista korjauskampanjaa tulossa vai joutuuko tässä jokainen käydä erikseen valittamassa?

Suberb Combi III

lao

Ei ollut mitää muuta puhetta kuin että odotellaan tehdasta...Tuskin tulee takaisinkutsua jos ei ole turvallisuuteen vaikuttava vika.
Ajossa Volvo V90 T8 AWD R design MY18
Ex.
Volvo XC60 D4 Business Classic Summum -17
Škoda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG -16
BMW F31 320iA xDrive M-sport -13
BMW E91 330xdA M-Sport -06
VW Golf GTI DSG (4ov) -05

lao

Noista kosteutta keräävistä umpiosta....mulla meni juuri vaihtoon toinen umpio. Luovutuksessa huomasin selvän naarmun toisessa umpiossa eli odoteltiin muutama viikko valmistuvaa umpiota. Tää uusittu ei huurrustu... tänään viimeksi kävin pesussa ja selvästi meni vettä taas vanhan umpion sisään. Tehdas on siis selvästi parantanut umpiossa jotain kesken mallivuoden. Noh turha kysyä toista uutta umpiota liikkestä. Harmi kun puskuri pitää irroittaa asentajan mukaan eli työtä olisi melko paljon, jos ton ite omaan laskuun haluis vaihtaa. On vaan melkoinen ulkonäköero vaikka edellisestä pesusta olisi yli viikko.
Ajossa Volvo V90 T8 AWD R design MY18
Ex.
Volvo XC60 D4 Business Classic Summum -17
Škoda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG -16
BMW F31 320iA xDrive M-sport -13
BMW E91 330xdA M-Sport -06
VW Golf GTI DSG (4ov) -05

Obelixxx

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 26.01.16 - klo:10:28
Kävinpä tänään kutsun mukaisesti tarkastattumassa auton -> kaikki ok. Samassa yhteydessä valitin, ettei webaston ajastin toimi. No siitäpä löytyikin sitten vikaa, akun varaustaso oli tapissa, kun huollossa sen mittasivat. Jostain syystä, webasto ei saa lupaa akulta aloittaa ajastettuna lämmitystä, vaan siitä tulee näytölle herja: liian alhainen akun varaustaso. Lähti kyselyä maahantuojalle, kuulemma ollut yksi tapaus tätä ennen. Sitten vaan odottelemaan, milloin ottavat takaisin pajalle?

Mie olen huomannu saman, muutaman kerra olen yrittänny käyttää ajastusta, mutt ei toimi nii ei.
Kaukosäätimestä kyllä toimii.

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: Obelixxx - 05.02.16 - klo:17:42
Mie olen huomannu saman, muutaman kerra olen yrittänny käyttää ajastusta, mutt ei toimi nii ei.
Kaukosäätimestä kyllä toimii.

Vie auto huoltoon, siinä on vika.

Tänään oli juuri oma kärry koko päivän tutkittavana ja tuosta kyseisestä viasta saivat koodit ulos ja lähettivät ne tehtaalle. Nyt sitten odotellaan tehtaan vastausta asiaan ja kuinka toimitaan jatkossa? Kuulemma yksi tapaus ollut aikasemmin ja silloin tehdas oli antanut käskyksi lämmittimen vaihdon -> lopputuloksesta ei ollut tietoa, koska korjaus toli tehty toisessa paikassa. Se tässä taas pistää ketuttamaan, että saa rampata huollossa jatkuvasti, kun eivät saa kerralla kuntoon.

Telehell

Asian sivusta poiketen... Tuttava töissä Kuopiossa eräällä merkkiliikkeellä, häneltä joskus kysyin noista tavaran toimituksista, että kuinka voi kestää viikkoja varaosien hankinta. Vastaus oli tylynpuoleinen; liikkeet eivät lähde tilaamaan yksittäisiä osia, vaan tilaukset lähetetään kerran viikossa tai kahdessa. Tällä siis säästetään rahtikuluissa, erityisesti takuukorjauksissa jotka syövät jo valmiiksi muutenkin autoliikkeiden superkatteita.
Mitsubishi Outlander PHEV 2014
Ex: Skoda Superb Combi 2.0Tdi 170HV DSG 2013
Ex:VW Golf 1,4tsi DSG 90kw 2009 CAXA
Ex: BMW E61 525d 130kW Automaatti 2005
Ex: Volvo V40 1,9 T4 147kW Automaatti 2001
Ex: VW Passat 2,0TDI PD 125kW DSG Highline 2007
Ex: Nissan Primera 1,8 2001
Ex: Nissan Sunny 1,6 1994

Sokota09

Eikös takuuhuollot mene tehtaan/maahantuojan piikkiin? Eihän merkkiliikkeen siinä pitäisi hävitä latin latia, kun laskuttavat edellämainittuja tahoja työstä ja osista? Sitä en epäile yhtään, etteikö rahtikuluissa säästettäisi mainitsemallasi tavalla, onhan se nyt aika hölmöä lähteä yhtä osaa toimittamaan kerralla.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Telehell - 05.02.16 - klo:18:53
Asian sivusta poiketen... Tuttava töissä Kuopiossa eräällä merkkiliikkeellä, häneltä joskus kysyin noista tavaran toimituksista, että kuinka voi kestää viikkoja varaosien hankinta. Vastaus oli tylynpuoleinen; liikkeet eivät lähde tilaamaan yksittäisiä osia, vaan tilaukset lähetetään kerran viikossa tai kahdessa. Tällä siis säästetään rahtikuluissa, erityisesti takuukorjauksissa jotka syövät jo valmiiksi muutenkin autoliikkeiden superkatteita.

Simply clever ...   ;D
Yritetään pärjätä.

Nahkamajava

Sähköpenkeissä ei muisti toiminut - pajalle - kauhean pitkä selitys ja liianvaikeita teknisiä termejä oli syyssä että ei toiminut, mutta yksinkertaisen ihmisen suomenkielellä selitys oli se että tehtaalla oli joku kalibrointi jäänyt tekemättä.

Iso plussa myyjäliikkeelle asiakkaan palvelusta oli se että automyyjä antoi koeajoauton huollon ajaksi käyttöön. Sain 22km ajetun tdi+dsg octavia scoutin huollon ajaksi. Vein samalla toisen webaston kaukosäätimen koodattavaksi ja sen kustannukset ymppäsivät sähköpenkkien fiksaukseen ja maahantuojan laskuun. Meinaan näillä palveluilla kyllä jatkossa käyttää samaa firmaa.
-23 Cupra Born e-Boost 170kw 58kwh
-18 Passat alltrack 2.0 tdi DSG 4x4
ex vaggineet:
-19 Superb combi 1.5 tsi DSG Style
-16 Superb combi 1.6 tdi DSG Style (0-122 tkm)
-11 Yeti 1.2 tsi DSG Experiense (104-135 tkm)
-11 Ibiza ST 1.2 tsi DSG Sport (22 - 66 tkm)
-10 Octavia combi 1.6 tdi 4x4 Elegance (0 - 177 tkm)
-05 Octavia combi 2.0 tdi DSG Elegance (50 - 160 tkm)

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: Nahkamajava - 05.02.16 - klo:20:03
Sähköpenkeissä ei muisti toiminut - pajalle - kauhean pitkä selitys ja liianvaikeita teknisiä termejä oli syyssä että ei toiminut, mutta yksinkertaisen ihmisen suomenkielellä selitys oli se että tehtaalla oli joku kalibrointi jäänyt tekemättä.

Iso plussa myyjäliikkeelle asiakkaan palvelusta oli se että automyyjä antoi koeajoauton huollon ajaksi käyttöön. Sain 22km ajetun tdi+dsg octavia scoutin huollon ajaksi. Vein samalla toisen webaston kaukosäätimen koodattavaksi ja sen kustannukset ymppäsivät sähköpenkkien fiksaukseen ja maahantuojan laskuun. Meinaan näillä palveluilla kyllä jatkossa käyttää samaa firmaa.

Kuulostaa hyvältä, oliko paja pk-seudulla?
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

akk

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 05.02.16 - klo:18:09
Vie auto huoltoon, siinä on vika.

Tänään oli juuri oma kärry koko päivän tutkittavana ja tuosta kyseisestä viasta saivat koodit ulos ja lähettivät ne tehtaalle. Nyt sitten odotellaan tehtaan vastausta asiaan ja kuinka toimitaan jatkossa? Kuulemma yksi tapaus ollut aikasemmin ja silloin tehdas oli antanut käskyksi lämmittimen vaihdon -> lopputuloksesta ei ollut tietoa, koska korjaus toli tehty toisessa paikassa. Se tässä taas pistää ketuttamaan, että saa rampata huollossa jatkuvasti, kun eivät saa kerralla kuntoon.

Tämä on muuten mielenkiintoista, itse olen taistellut uudessa Mondeossa täsmälleen saman vian kanssa: webasto ei kaukokäynnisty (ajastusta en ole edes yrittänyt), vaan aina tulee herja liian alhaisesta akun jännitteestä-vaikka akku on todistettavasti ladattu täyteen ja akku on todettu ehjäksi. Sama "park heater not started because low battery"-ilmoitus saattaa tulla vaikka webasto on ollut juuri aiemmin päällä !!! Huollossa yrittivät nollata jonkin webaston vikakoodin, selittivät että webasto oli luullut että akku on tyhjä, eikä siksi käynnisty. Mutta ei auttanut. Enkä ole ainoa Mondeo kuski joka tämän kanssa kamppailee. Näyttää siltä että tämä vaivaa diesel-malleja, muttei bensamalleja.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

Obelixxx

Lainaus käyttäjältä: akk - 06.02.16 - klo:18:27
Tämä on muuten mielenkiintoista, itse olen taistellut uudessa Mondeossa täsmälleen saman vian kanssa: webasto ei kaukokäynnisty (ajastusta en ole edes yrittänyt), vaan aina tulee herja liian alhaisesta akun jännitteestä-vaikka akku on todistettavasti ladattu täyteen ja akku on todettu ehjäksi. Sama "park heater not started because low battery"-ilmoitus saattaa tulla vaikka webasto on ollut juuri aiemmin päällä !!! Huollossa yrittivät nollata jonkin webaston vikakoodin, selittivät että webasto oli luullut että akku on tyhjä, eikä siksi käynnisty. Mutta ei auttanut. Enkä ole ainoa Mondeo kuski joka tämän kanssa kamppailee. Näyttää siltä että tämä vaivaa diesel-malleja, muttei bensamalleja.

Siis mullakin on toi vika ja on bensamalli. Tosin mulla toimii kaukokäynnistys webastolle, mutt ei ajastus.

Sokota09

Sama juttu, bensakone kysymyksessä täälläkin ja nimenomaan webaston ajastin ei toimi ja siitä on saatu huollon toimesta vikakoodit ylös.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy