BMW

Aloittaja makkis, 29.11.09 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

JLa

Vähän koeajokokemuksia tähän väliin.

Kävin koeajamassa BMW 328i Sport-A Touring Sport Linen.
Hieno ja laadukkaan oloinen auto kaikin puolin. Erityisesti teki vaikutuksen auton hiljaisuus ja ajamisen helppous omaan GTI:n verrattuna. Liikkeellelähdöt olivat tarvittaessa rivakoita, mutta nätistikin autolla oli huomattavan helppo edetä.

Pito-ongelmia saattaa olla liukkaalla kelillä tiedossa, sillä tänä aamuna risteyksestä kantatielle kiihdyttäessäni 328i:n luistonesto vilkutteli kostealla asfaltilla, vaikka ei ollut edes lähellekään "lämä tiskissä". 328i:ssä on voimaa niin paljon, että tuntuu sutivan kaikilla muilla pinnoilla paitsi kuivalla asfaltilla, jos vähänkään reippaammin kiiihdyttää. Jarrut ovat kovilla. Vai rajoittako luistonesto myös moottorin tehoa / vääntöä, jotta jarruja ei tarvittaisi niin paljon pidon hallintaan?

Automaatin vaihtamisohjelma oudoksutti aluksi, kun kiihdytyksissä kierrokset nostettiin suurimman tehon alueelle usealla eri vaihteella ja kone tuntui kiertävän liiankin korkealta. Vaihtokohdat menivät 6000-6500 rpm alueelle reippaammissa kiihdytyksissä, joissa kaasu ei kuitenkaan ollut pohjassa asti. Tuntui siltä, että automaatti ei osaisi hyödyntää koneen hyvää vääntöä. Kick-downissa vaihde vaihtui 1-2 pykälää pienemmälle. Myöhemmin opin säätelemään ja ohjaamaan automaatin toimintaa kiihdytyksissä kaasun hyvin rauhallisella käytöllä, ja tällöin vaihtokohdat tapahtuivat alempana.
Onko BMW:n automaatti ajossa oppivaa tyyppiä? Josko kyseistä yksilöä on aiemmassa ajossa kiihdytelty rajusti, niin vaihteisto on oppinut räväkän ajotyylin?

Keskikulutukseksi koeajolenkillä (200 km) muodostui 7,3 l / 100 km. Koeajolenkkiin mahtui niin kaupunki-, maantie-, moottoritie- ja ruuhka-ajoa. Eli toteuma oli noin litran verran yli valmistajan ilmoittaman keskikulutusarvon. Mutta ei siltikään paha ja vielä hyväksytävissä oleva arvo kyseisen kokoiselle ja tehoiselle autolle.

Koeajamassani yksilössä oli kuulemma vakiosoitin ja "kaiuttimet. Silti sointi oli yllättävänkin hyvä oman Golfin vakiostereoihin verrattuna. Hifi-kaiutinpakettiin kuuluu erilliset diskanttikaiuttimet etuoviin, ja mielestäni tässä yksilössä ei ollut sellaisia. Eli vakiosetilläkin pärjää loistavasti; parempaa en jäänyt kaipaamaan.

Lisäksi koeajoyksilössä oli vain normaali Sport Lineen kuuluva urheilualusta. M Sport-alustaa autossa ei ollut. Omaan makuuni vakio sport-alusta tuntui hieman löysältä comfort-tilassa. Valitsemalla Sport- tai Sport+ -tilan napakkuutta tuli lisää. Itse saattaisin ottaa oman kolmoseen lisävarusteena M Sport-alustan.

Lievää uraherkkyyttä tuntui Suomen uraisilla teillä, mutta ei häiritsevästi. Autossa oli alla Run Flat-renkaat.

Paluu omaan autooni oli vähän ankea ainakin aluksi. Onhan Golf V selvästi arkisemman ja vähän vanhankin oloinen etenkin sisältä ja jotenkin ”kevyemmän” tuntuinen. Se tietysti selittyy kansanautomerkillä (VW), iällä (6½ vuotta) ja kevyemmällä korilla.
Mutta GTI:n ohjaus on kyllä tunnokkaampi ja tarkempi, mutta suurta eroa ei ole. Ehkä Buimurinkin ohjaus paranisi matalammilla renkailla (koeajoyksilössä 225/45 R18) ja isommilla vanteilla.
Manuaalivaihteisto tuntui aluksi vanhanaikaiselta, niin äkkiä BMW:n automaattiin ehti tottua varsinkin kaupunkiliikenteessä. Maantielle päästyä manuaali ei enää häirinnyt.

Aiemmin tässä topicissa keskusteltiin kampanjatarjouksista. Keskustelin asiasta myyjän kanssa, joka sanoi, että kampanjatarjoukset BMW:llä maksaa maahantuoja ja tehdas yhdessä eli kampanjatarjousten ei pitäisi olla pois asiakkaan saamasta vaihtoauton hyvityksestä tai alennuksesta.
Saapa nähdä, tuleeko ensi tammi-helmikuussa taas neliveto-automaattikampanjaa. Sitä odotellessa…  :P

Nousiko autokuume? No, ehkä hieman, mutta ei vielä "liikaa".  ;)

autofanaatikko

#4741
Lainaus käyttäjältä: JLa - 23.04.13 - klo:10:21
Vähän koeajokokemuksia tähän väliin.

Kävin koeajamassa BMW 328i Sport-A Touring Sport Linen.
Hieno ja laadukkaan oloinen auto kaikin puolin. Erityisesti teki vaikutuksen auton hiljaisuus ja ajamisen helppous omaan GTI:n verrattuna. Liikkeellelähdöt olivat tarvittaessa rivakoita, mutta nätistikin autolla oli huomattavan helppo edetä.

Pito-ongelmia saattaa olla liukkaalla kelillä tiedossa, sillä tänä aamuna risteyksestä kantatielle kiihdyttäessäni 328i:n luistonesto vilkutteli kostealla asfaltilla, vaikka ei ollut edes lähellekään "lämä tiskissä". 328i:ssä on voimaa niin paljon, että tuntuu sutivan kaikilla muilla pinnoilla paitsi kuivalla asfaltilla, jos vähänkään reippaammin kiiihdyttää. Jarrut ovat kovilla. Vai rajoittako luistonesto myös moottorin tehoa / vääntöä, jotta jarruja ei tarvittaisi niin paljon pidon hallintaan?

Automaatin vaihtamisohjelma oudoksutti aluksi, kun kiihdytyksissä kierrokset nostettiin suurimman tehon alueelle usealla eri vaihteella ja kone tuntui kiertävän liiankin korkealta. Vaihtokohdat menivät 6000-6500 rpm alueelle reippaammissa kiihdytyksissä, joissa kaasu ei kuitenkaan ollut pohjassa asti. Tuntui siltä, että automaatti ei osaisi hyödyntää koneen hyvää vääntöä. Kick-downissa vaihde vaihtui 1-2 pykälää pienemmälle. Myöhemmin opin säätelemään ja ohjaamaan automaatin toimintaa kiihdytyksissä kaasun hyvin rauhallisella käytöllä, ja tällöin vaihtokohdat tapahtuivat alempana.
Onko BMW:n automaatti ajossa oppivaa tyyppiä? Josko kyseistä yksilöä on aiemmassa ajossa kiihdytelty rajusti, niin vaihteisto on oppinut räväkän ajotyylin?

Keskikulutukseksi koeajolenkillä (200 km) muodostui 7,3 l / 100 km. Koeajolenkkiin mahtui niin kaupunki-, maantie-, moottoritie- ja ruuhka-ajoa. Eli toteuma oli noin litran verran yli valmistajan ilmoittaman keskikulutusarvon. Mutta ei siltikään paha ja vielä hyväksytävissä oleva arvo kyseisen kokoiselle ja tehoiselle autolle.

Koeajamassani yksilössä oli kuulemma vakiosoitin ja "kaiuttimet. Silti sointi oli yllättävänkin hyvä oman Golfin vakiostereoihin verrattuna. Hifi-kaiutinpakettiin kuuluu erilliset diskanttikaiuttimet etuoviin, ja mielestäni tässä yksilössä ei ollut sellaisia. Eli vakiosetilläkin pärjää loistavasti; parempaa en jäänyt kaipaamaan.

Lisäksi koeajoyksilössä oli vain normaali Sport Lineen kuuluva urheilualusta. M Sport-alustaa autossa ei ollut. Omaan makuuni vakio sport-alusta tuntui hieman löysältä comfort-tilassa. Valitsemalla Sport- tai Sport+ -tilan napakkuutta tuli lisää. Itse saattaisin ottaa oman kolmoseen lisävarusteena M Sport-alustan.

Lievää uraherkkyyttä tuntui Suomen uraisilla teillä, mutta ei häiritsevästi. Autossa oli alla Run Flat-renkaat.

Paluu omaan autooni oli vähän ankea ainakin aluksi. Onhan Golf V selvästi arkisemman ja vähän vanhankin oloinen etenkin sisältä ja jotenkin ”kevyemmän” tuntuinen. Se tietysti selittyy kansanautomerkillä (VW), iällä (6½ vuotta) ja kevyemmällä korilla.
Mutta GTI:n ohjaus on kyllä tunnokkaampi ja tarkempi, mutta suurta eroa ei ole. Ehkä Buimurinkin ohjaus paranisi matalammilla renkailla (koeajoyksilössä 225/45 R18) ja isommilla vanteilla.
Manuaalivaihteisto tuntui aluksi vanhanaikaiselta, niin äkkiä BMW:n automaattiin ehti tottua varsinkin kaupunkiliikenteessä. Maantielle päästyä manuaali ei enää häirinnyt.

Aiemmin tässä topicissa keskusteltiin kampanjatarjouksista. Keskustelin asiasta myyjän kanssa, joka sanoi, että kampanjatarjoukset BMW:llä maksaa maahantuoja ja tehdas yhdessä eli kampanjatarjousten ei pitäisi olla pois asiakkaan saamasta vaihtoauton hyvityksestä tai alennuksesta.
Saapa nähdä, tuleeko ensi tammi-helmikuussa taas neliveto-automaattikampanjaa. Sitä odotellessa…  :P

Nousiko autokuume? No, ehkä hieman, mutta ei vielä "liikaa".  ;)

BMW:n käyttämä automaatti ei ole BMW:n vaan saksalaisen ZF:n valmistama. BMW:n tomaatti kuten esim. DSG-vaihteistokin ovat ns. oppivaa sorttia eli oppiva tomaatti kuten lähes kakki nykypäivän automaatit ovat. Mulla on vastaava tomaatti 320iA:ssa ja loota ei todellakaan käyttäydy noin kuin vain sport tai sport+ tilassa. Comfortilla ja Eco Prolla menee todella nätisti. Sportilla ja Sport+ ajovalintakytkimen asetuksilla liikkuu räväkämmin muttei se silloinkaan toimi ihan noin kuin mitä kuvailit, eli vaikka on räväkämpi, niin käyttää kierroksia silti ihan fiksusti.

Ei siihen sport linesiin kuulu edelleenkään vakiona mitään urheilualustaa! Eli siinä saattoi olla ihan hyvin vakioalusta. M sport paketissa on vakiona urheilualusta. Sport linesiin urheilualusta maksaa extraa. Lisävarusteet: mukautuva Sport-alusta
Alustan madallus 10 mm (poislukien xDrive -mallit). Sis. myös ajodynamiikka-kytkimen SPORT+ -ohjelman, joka tosin kuuluu vakiona jo muutenkin sport linesiin ilman urheilualustaakin...

Lainattu bmw.fi-sivustolta

Uuden BMW 3-sarjan Sedanin Sport-varusteversio lupaa huikeaa dynamiikkaa ja antaa autolle selkeästi lisäilmettä. Näyttävät mustat korkeakiiltoiset designelementit vahvistavat sen urheilullisuutta.
Jäähdyttimen säleikön kahdeksan voimakkaasti muotoiltua mustaa korkeakiiltoista pystyripaa saavat keulan näyttämään todella urheilulliselta. Krominvärinen kehys saa BMW-jäähdyttimensäleikön näyttämään suuremmalta. Etuhelmassa mustat ilmanottoaukot alumiininvärisine vaakasuuntaisine listoineen toistavat valojen dynaamista muotoa ja korostavat voimakkaita pyöränkoteloita ulospäin. Niissä mallista riippuen 17- tai 18-tuumaiset Double Spoke -kevytmetallivanteet varmistavat urheilullisen ilmeen. 18-tuumaisista kevytmetallivanteista on saatavana ainoastaan Bicolor-versio.

Uuden BMW 3-sarjan Sedanin Sport-varusteversio viestittää urheilullisuutta joka suunnasta katsottuna. Tehdaslisävarusteena saatavat mustat korkeakiiltoiset ulkopeilit ja ikkunankehykset tehostavat urheilullisuutta sivulla. Auton perän alaosassa sijaitseva musta korkeakiiltoinen lista korostaa optisesti auton leveyttä takaa katsottuna. Pakoputkenpäät ovat mustakromatut.

Sisätilassa mustan ja punaisen muodostama kontrasti ilmentää BMW:lle tyypillistä urheilullisuutta: mittariston pyöreiden mittareiden punaiset kontrastikehysrenkaat ja urheilulliset kronografiasteikot, urheiluohjauspyörän punaiset kontrastisaumat sekä mustat korkeakiiltoiset vakiovarusteiset koristelistat, joissa on tehostelistat Korallrot. Vaihtoehtoisesti ovat saatavana koristelistat alumiini pitkittäishienohiottu, joissa on tehostelistat Korallrot matta tai korkeakiiltoiset mustat tehostelistat. Vakiovarusteisiin urheiluistuimiin on saatavana kaksi kangas- ja kolme nahkaversiota, neljä eri väriä ja kontrastiväriset saumat ja urheilullinen saumakuvio.

Sport-varusteversion tunnusmerkki on punaisella koristeosalla varustettu musta auton avain.

Business Automatic Sport, Varusteet.
Varusteet Business Automatic -varusteiden lisäksi
BMW 16" Kevytmetallivanteet Streamline 306 (320d EffDyn vakiovanne)
Ilmanottoaukkojen yksityiskohdat, Black/Aluminium
B-pilari, Black high-gloss
BMW 17" Kevytmetallivanteet Double-spoke 392
Takapuskurin yksityiskohdat, Black high-gloss
Ilmastoinnin ja radion säätimet, Chrome Pearl Grey viimeistelyllä
BMW 18" Kevytmetallivanteet Double-spoke 397 (328i)
Jäähdyttimen säleikön puolat, Black high-gloss
Ajodynamiikkakytkin SPORT+ -toiminnolla
Urheiluistuimet edessä
Pakoputken pää, tumma kromi
Sport-mittaristo
Urheiluohjauspyörä
Sport-merkintä ulkona etusivuilla
Punaiset kontrastiompeleet ohjauspyörässä
Kangasverhoilu 'Track' Anthracite, Grey tai Red korostukset
Etukynnyslistat 'BMW Sport' -merkinnällä
Avain punaisilla reunuksilla
Sisäkoristelistat Black high-gloss, punaisin reunoin
Sisätilojen tunnelmavalo, oranssi/vaalea

Ei mitään mainintaa sport-alustasta eikä sitä mainita hinnastossakaan kuuluvaksi vakiona sport linesiin.

Kyllähän se vakiokajarisetti on useamman uudella 3-sarjalla ajavan tai sellaisen hankkineen mielestä aivan jaskaa. HiFi-paketissa on ihan sama radio kuin vakiossa, mutta lisänä ainakin mm. diskantit edessä ja niiden lisäksi kaiutin kojelaudassa keskinäytön takana sekä 180 watin vahvistin.  Todella moni on ruksinut tuon HiFi-paketin tai vielä paremman Harman&Kardonin koska vakiosetti on mitä on...Tietty jos kuuntelee vaan radiota, niin on se vakiosetti ehkä ihan ok, mutta ei se monillekaan musahulluille kelpaa...

Markku J

Tuossa JLa:n koeajamassa autossa täytyi olla lisävarusteinen mukautuva Sport -alusta, jos se jämäköityi Sport- ja Sport+ tilassa. Vakioalustahan ei mihinkään muutu. Tämä lisävarusteinen on myös 10 mm matalampi, kuin vakio. Minusta se oli kiva lisävaruste, mutta ei välttämätön.

JLa

LainaaBMW:n käyttämä automaatti ei ole BMW:n vaan saksalaisen ZF:n valmistama. BMW:n tomaatti kuten esim. DSG-vaihteistokin ovat ns. oppivaa sorttia eli oppiva tomaatti kuten lähes kakki nykypäivän automaatit ovat. Mulla on vastaava tomaatti 320iA:ssa ja loota ei todellakaan käyttäydy noin kuin vain sport tai sport+ tilassa. Comfortilla ja Eco Prolla menee todella nätisti. Sportilla ja Sport+ ajovalintakytkimen asetuksilla liikkuu räväkämmin muttei se silloinkaan toimi ihan noin kuin mitä kuvailit, eli vaikka on räväkämpi, niin käyttää kierroksia silti ihan fiksusti.

Ilmaisin asian ehkä vähän epäselvästi. Toki tiesin, kenen valmistama ko. vaihteisto on, mutta sen kaikki ominaisuudet eivät olleet tiedossa, enkä sitä tietoa myyjältäkään saanut.
Eilisen aamun liikkeellelähdön jälkeen tuntui, että vaihteisto olisi toiminut eritavalla kuin edellisenä iltana, jolloin se kierrätti konetta todella korkealta kiihdytyksissä. Aamulla vaihteisto tuntui hyödyntävän ilahduttavasti koneen vääntöominaisuuksia kiihdytyksissäkin, mitä ei juurikaan tapahtunut edellisenä päivänä. Eli vaihteisto oli selvästi oppinut edelliseltä kuskilta tempolevan ajotavan ja mukautui päivän aikana omaan ajotapaani, joka on ennakoiva ja moottorin vääntöä hyödyntävä. Vaihtologiikka oli paljon miellyttävämpää toisena päivänä.

LainaaTuossa JLa:n koeajamassa autossa täytyi olla lisävarusteinen mukautuva Sport -alusta, jos se jämäköityi Sport- ja Sport+ tilassa. Vakioalustahan ei mihinkään muutu. Tämä lisävarusteinen on myös 10 mm matalampi, kuin vakio. Minusta se oli kiva lisävaruste, mutta ei välttämätön.

Koeajoyksilössä oli kyseinen lisävaruste. Comfort-tilassa se oli todellakin mukavuuspainotteinen eikä sport-tilassakaan mikään erityisen jäykkä. Mutta erittäin hyvin alusta otti vastaan roudan runteleman asfaltin vauriot ym. epätasaisuudet.

LainaaKyllähän se vakiokajarisetti on useamman uudella 3-sarjalla ajavan tai sellaisen hankkineen mielestä aivan jaskaa. HiFi-paketissa on ihan sama radio kuin vakiossa, mutta lisänä ainakin mm. diskantit edessä ja niiden lisäksi kaiutin kojelaudassa keskinäytön takana sekä 180 watin vahvistin.  Todella moni on ruksinut tuon HiFi-paketin tai vielä paremman Harman&Kardonin koska vakiosetti on mitä on...Tietty jos kuuntelee vaan radiota, niin on se vakiosetti ehkä ihan ok, mutta ei se monillekaan musahulluille kelpaa...

Riippuu siitä mihin vertaa tai mihin on tottunut. Kuten sanoin, minusta se vakiokaiutinsetti kuulosti riittävältä omiin tarpeisiin ja totesin, että en näe tarvetta maksaa lisähintaa hifi-kaiutinsetistä. Kuuntelin koeajolenkillä sekä radiota että USB-muistitikulta 320 bps-laadulla mp3-pakattua musiikkia.

Natte

Niin "oppiminen" on toteutettu monella erilaisella moodilla jota auto sitten muuttaa sen mukaan kuinka sitä käytetään

JLa

#4745
Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 23.04.13 - klo:22:56
Ei siihen sport linesiin kuulu edelleenkään vakiona mitään urheilualustaa! Eli siinä saattoi olla ihan hyvin vakioalusta. M sport paketissa on vakiona urheilualusta. Sport linesiin urheilualusta maksaa extraa. Lisävarusteet: mukautuva Sport-alusta
Alustan madallus 10 mm (poislukien xDrive -mallit). Sis. myös ajodynamiikka-kytkimen SPORT+ -ohjelman, joka tosin kuuluu vakiona jo muutenkin sport linesiin ilman urheilualustaakin...

Ei mitään mainintaa sport-alustasta eikä sitä mainita hinnastossakaan kuuluvaksi vakiona sport linesiin.

Se, että Sport Lineen ei kuulu vakiona urheilualustaa, on mielestäni varsin omituista. Pidin itse asiassa sitä itsestään selvyytenä, enkä osannut edes epäillä sen puuttumista Sport Line-varustelusta, mutta näinhän asia tosiaan on.
Olisiko tässä varustelusta päättävällä organisaatiolla hieman skarppaamisen paikka, vai millä logiikalla urheilualustan voi jättää pois urheiluhenkisestä varustetasosta?  :o

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: JLa - 25.04.13 - klo:10:26
Olisiko tässä varustelusta päättävällä organisaatiolla hieman skarppaamisen paikka, vai millä logiikalla urheilualustan voi jättää pois urheiluhenkisestä varustetasosta?  :o

Se on sitä markkinamiesten logiikkaa eli rahat pois tyhmiltä..

Valitettavasti tuollainen puliveivaus ei oikein sovi yhteen ns. paremman auton imagon kanssa.

Antza

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 25.04.13 - klo:11:25
Se on sitä markkinamiesten logiikkaa eli rahat pois tyhmiltä..

Valitettavasti tuollainen puliveivaus ei oikein sovi yhteen ns. paremman auton imagon kanssa.
Toisaalta eikö kuitenkin ns. parempien autojen kohdalla ole totuttu siihen että kaikki pitää ruksia yksitellen lisävarustelistalta. Nykyiset business -paketit ovat tästä jo järisyttävä poikkeus.
Skoda

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Antza - 25.04.13 - klo:11:29
Toisaalta eikö kuitenkin ns. parempien autojen kohdalla ole totuttu siihen että kaikki pitää ruksia yksitellen lisävarustelistalta. Nykyiset business -paketit ovat tästä jo järisyttävä poikkeus.

Totta, mutta Suomessa ei tunnu toimivan. Kaikki haluavat ostaa valmiiksi varustellun business-mallin, ettei vaan saa erilaista autoa kuin naapurilla.

Okei, maahantuojien hinnoittelu ohjaa voimakkaasti tuohon suuntaan, jota sitäkin voi vain ihmetellä. Mahtaako olla niin, että Suomi-mallit on ohjelmoitu johonkin autotehtaan tuotannon rakoihin eli niitä pusketaan linjalta silloin, kun ei ole yksilöllisesti tilattuja autoja tarpeeksi tuotannossa?

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 25.04.13 - klo:11:37
Totta, mutta Suomessa ei tunnu toimivan. Kaikki haluavat ostaa valmiiksi varustellun business-mallin, ettei vaan saa erilaista autoa kuin naapurilla.

Okei, maahantuojien hinnoittelu ohjaa voimakkaasti tuohon suuntaan, jota sitäkin voi vain ihmetellä. Mahtaako olla niin, että Suomi-mallit on ohjelmoitu johonkin autotehtaan tuotannon rakoihin eli niitä pusketaan linjalta silloin, kun ei ole yksilöllisesti tilattuja autoja tarpeeksi tuotannossa?

Kyllä Suomessa myytävät premiumien "Business" mallit ovat aika kulimalleja...ellei lue "lisävarusteiksi" sitten Xenon valoja, parkkitutkaa, Handsfreetä yms. jotka ovat vakiokamaa jokaisessa idänihmeessä nykyään.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

autofanaatikko

#4750
Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 25.04.13 - klo:11:42
Kyllä Suomessa myytävät premiumien "Business" mallit ovat aika kulimalleja...ellei lue "lisävarusteiksi" sitten Xenon valoja, parkkitutkaa, Handsfreetä yms. jotka ovat vakiokamaa jokaisessa idänihmeessä nykyään.

Business paketit on luotu lähinnä työsuhdeautoilijoita ajetellen. Niissä on olleellisimmat ja tärkeät varusteet ilman, että listahinta nousee törkeästi jo muutenkin kansanautoja kalliimassa hintaluokassa. Toki bemarilla ja Audilla näitä busineksia voi ostaa ihan tavallinenkin tallajaja ja käyttäjäkuntaa ei ole niin tarkkaan rajattu. Kyllähän BMW:n business-paketti on ihan kohtuullinen: mm. ksenonit, bluetooth, parkkitutka taakse (joissain malleissa sekä eteen että taakse) ja nyt ollut jo kuukausia ilmainen automaatti ja nyt on uusi kuukausien mittainen kampanja, jossa tulee vielä integroitu navi ilmaiseksi. Pitää kuitenkin muistaa, että vertaaminen joihinkin autoihin on vaikeaa, koska bemarilla ei edelleenkään ole mitään erillisiä varustetasoja automalleissaan, eli siis nimettyjä tasoportaita, jotka tuo autoon aina jotain uutta varustetta yms.

nemos

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 25.04.13 - klo:11:37
Totta, mutta Suomessa ei tunnu toimivan. Kaikki haluavat ostaa valmiiksi varustellun business-mallin, ettei vaan saa erilaista autoa kuin naapurilla.

Okei, maahantuojien hinnoittelu ohjaa voimakkaasti tuohon suuntaan, jota sitäkin voi vain ihmetellä. Mahtaako olla niin, että Suomi-mallit on ohjelmoitu johonkin autotehtaan tuotannon rakoihin eli niitä pusketaan linjalta silloin, kun ei ole yksilöllisesti tilattuja autoja tarpeeksi tuotannossa?

Aika suuri osa tuotannosta on ennalta päätettyjä varustetasoja, esim. kaikki muille mantereille menevät lienevät sellaisia ja myös Euroopassa esim. Briteissä on useita kiinteitä varustetasoja.
Volvo XC60 T8 Inscription

vorkki

Lainaus käyttäjältä: nemos - 25.04.13 - klo:18:33
Aika suuri osa tuotannosta on ennalta päätettyjä varustetasoja, esim. kaikki muille mantereille menevät lienevät sellaisia ja myös Euroopassa esim. Briteissä on useita kiinteitä varustetasoja.
Onkos ameriikan markkinoilla muuta vaihtoehtoa kuin "fully loaded"...? Väri...
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

nemos

Lainaus käyttäjältä: vorkki - 25.04.13 - klo:18:35
Onkos ameriikan markkinoilla muuta vaihtoehtoa kuin "fully loaded"...? Väri...

Mistähän Suomessa tulee ajatus, että USA:ssa autot olisivat vakiona jotenkin hyvin varustettuja? Jos BMW:stä nyt puhutaan, niin 3-sarjassa 3200 dollarin Premium-pakettiin sisältyy mm. himmenevät peilit, ristiseläntuen säätö, avaimeton kulku ja sähkösäätöinen kuljettajan istuin. Xenonit, parkkitutkat ja lämmitettävät penkit joutuu puolestaan ostamaan erillisinä varusteina.
Volvo XC60 T8 Inscription

Kvee

Tähän varustetasodilemmaan - kuten moneen muuhunkin asiaan - auttaa yleensä se, että ymmärtää että ongelma on ongelma vasta sitten kun siitä itse tekee sellaisen. Harvoin on mielipiteitä jakavissa asioissa sellaisia lopputulemia, jotka kaikkia miellyttävät. Aina joku voisi olla paremmin, mutta eikös kuitenkin tärkeintä ole että on valinnanvaraa ottaa tai jättää ottamatta? Jenkkifoorumia seuranneena kyllähän ne hinnat houkuttavia on, mutta silti haluan asua Suomessa  ;)

JLa

BMW 5 -sarja uudistuu syksyllä.

LainaaBMW 5 -sarjan Gran Turismon takamatkustajien jalkatilat kasvavat valmistajan mukaan 60 litralla 500 litraan.

Valtavat jalkatilat, heh! Ilta-Sanomien autotoimitus kunnostautuu taas... ;)

RoccoScientist

car-lehti tuomitsi 3-sarjan GT:n esimerkiksi täydellisen turhasta autosta. 3-sarjan kallein koriversio tarjoaa rahalle vastineeksi isommat takatilat ja sedaniin verrattuna käyttökelpoisemman takaluukun. Selvästi kasvaneen painon piikkiin laitettiin sekä hieman lisääntynyt mukavuus että huonontunut ajettavuus. Ulkonäköä moitittiin rumaksi. Ei auto toki sinällään ihan surkea ollut, mutta syy auton olemassaoloon jäi hämäräksi, sillä kuka BMW:n ostaja haluaa valita sen rumemman, ajettavuudeltaan huonomman ja selvästi kalliimman mallin vähän parempien takatilojen takia? Oikeastaan ainoaksi kehuksi jäi, että oli auto sentään parempi kuin 5-sarjan GT.

Asiasta kolmanteen. Naapurustoon on tässä kevään aikana ilmestynyt komea uusi 328i, jota ihastelin siihen asti kunnes kuulin kun auto käynnistettiin eräänä aamuna. Toki auto on vieläkin hienon näköinen, mutta voimanlähteen äänimaailma ei kyllä tunnu lainkaan autolle sopivalta. ,,äni on (kone kylmänä) persoonatonta ja ikävää hörinää, joka ei viitannut voimavaroihin millään lailla - ainoastaan downsizingin säästöt tulivat mieleen. Lämpimänä ääni on varmasti sivistyneempi ja kulkupuoli tuossa on kyllä kunnossa, mutta voi kun BMW:n insinöörit olisivat vähän enemmän panostaneet noihin ääniin.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: JLa - 20.05.13 - klo:14:33
BMW 5 -sarja uudistuu syksyllä.
Tuo 520xd olis kyllä mielenkiintoinen paketti, mutta voipi olla hinta suolainen normaalille palkansaajalle.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Ranssi

Aika järkyttävä pyynti tästä sinänsä upeasta avosta:

http://www.nettiauto.com/bmw/335/5565387

RoccoScientist

Tuli tänään bongattua upea, kuparin värinen BMW Z4. Erittäin komea sekä sisältä että ulkoa. Kyljessä ollut merkintä 18i tosin pakotti tarkistamaan, että mikä ihmeen kone siellä nokalla oikein olikaan. Noh, kaksilitrainen kuristettu turbohan se siellä. Kokonaiset 156 hv ja 240 Nm, joilla auto saa omapainoon (1470 kg) nähden optimistiset suoristuskykylupaukset bemarilta (0-100 km/h 7,9 s). Hinnat näyttävät lähtevän n. 55 000 eurosta eli halpa ei tämä tehottominkaan malli ole, mutta ratin takaa tuntuu kyllä varmasti joka euron arvoiselta - kunhan ei lähde kisaamaan kaksoisahdettujen Golfien kanssa...
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

JLa

Parisen vuotta sitten koeajoin BMW Joy Tourilla Z4 35iS:n, jonka 306 hv:aa kuljetti autoa aika iloisesti ja kevyesti. Ajettavuus ja moottorin soundit olivat todellakin kohdillaan. Yksi unelmieni autoista, ehdottomasti!  :D

Pumafi

Ei varmaan mikään raketti ole Z4 1.8i koneella, mutta 3.5i 306 hv:lla ja 3.5iS 340 hv:lla ovat jo ihan toista maata.
ex-VAG:t: Polo 6N -96, Golf IV -99, Passat 3BG -02, Golf GTI V -05

VAG!

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 21.05.13 - klo:10:50
Tuli tänään bongattua upea, kuparin värinen BMW Z4. ... Kokonaiset 156 hv ja 240 Nm,

Makuasiat ovat makuasioita, mutta ei mene omaan jakeluun tuollainen yhdistelmä. Miksi ihmeessä ostaa urheiluauton näköinen auto, jossa on kauppakassin moottori?

frozzu

Jos haluaa urheiluauton näköisen auton, mutta ei ole varaa isompaan koneeseen. Ollako ostamatta autoa, jonka haluaa vai ostaa pienemmällä koneella. Sama ongelma taitaa olla melkein jokaisella, joka autoa ostaa. Millä koneella kannattaa ostaa ja mihin on varaa.
Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 MPI -06

Ex-VAG: Seat Leon 1.4TSI 122 Style -13 (Emocion Red), Skoda Fabia 1.4TDI Sport -08

RoccoScientist

Tuo on tosiaan varmasti ihan eri peli tuolla kuutoskoneella. Jos saisi vapaasti valita, niin en itsekään neloskoneisiin vilkaisisikaan, mutta bulevardikruisailuun nekin ovat varmasti ihan riittäviä. ,,änet ovat aika mitäänsanomattomat, kuten 328i:ssäkin. Sinänsä tuon 1.8i:n valinnan kyllä ymmärtää, sillä tuolloin auto tuntuu kalliimmalta kuin mitä hintalapussa lukee ja käyttökulutkin pysyvät kurissa.

Tuli muuten tänään nähtyä 3-sarjan GT:kin. Sopusuhtaisemman näköinen kuin 5-sarjan GT, mutta ei siltikään hyvän näköinen ulkoa. Etulokarien valetuuletuskanavat olivat vähän halvan oloiset ja muuten auto oli kuin aavistuksen liian täyteen puhallettu 3-sarjalainen.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

VAG!

#4765
Lainaus käyttäjältä: frozzu - 21.05.13 - klo:12:14
Jos haluaa urheiluauton näköisen auton, mutta ei ole varaa isompaan koneeseen. Ollako ostamatta autoa, jonka haluaa vai ostaa pienemmällä koneella.

Kuten sanoin, makuasioita. Itse en ikinä ostaisi Z4:sta 156 hepoisella motilla. Mielummin vaikka joku taviksemman näköinen auto tehokkaalla moottorilla.

EDIT: Loppukevennykseksi voisi laittaa, että luultavasti moni muu ei ikinä ostaisi 60 tonnin Skodaa ;)

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 21.05.13 - klo:12:21
EDIT: Loppukevennykseksi voisi laittaa, että luultavasti moni muu ei ikinä ostaisi 60 tonnin Skodaa ;)


Puhumattakaan 70k, Skodaa, mutta silti niitäkin myydään :)

Epämieluisa auto virkeällä moottorilla ei juuri lämmitä jos oikeasti haluaa sen Z4:n, vaikka sitten sillä hinnat alkaen pannulla. Toki itsekin mieluummin ottaisin sen ison kuutosen, jos rahasta ei tarvitsisi välittää.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Ironic32 - 22.05.13 - klo:18:06
Tämän urheiluauto-väännön voisi tosiaan siirtää toiseen topiciin, koska ei ne bemarinkaan massamallit mitään urheiluautoja ole. Ainakaan minun määritelmän mukaan ;)

Yritin itsekin miettiä sopivaa ketjua, mutta ei heti tullut mitään valmista mieleen. En tiedä pitäisikö perustaa uusi ketju?

Ironic32

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 22.05.13 - klo:18:11
Yritin itsekin miettiä sopivaa ketjua, mutta ei heti tullut mitään valmista mieleen. En tiedä pitäisikö perustaa uusi ketju?

Kelpaisko tämä: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=15439


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy