Skoda Octavia facelift 2017

Aloittaja psxgamer, 27.10.16 - klo:12:17

« edellinen - seuraava »

Ishvan

MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Atro

Lainaus käyttäjältä: BMF - 07.03.17 - klo:12:29
Minusta se rämähdys liittyy rekisterikilven kiinnitykseen.

Saattaa olla juuri kilpi joka rämähtää, mutta esim. Superbissa takaluukun liike hidastuu juuri ennen kiinnimenoa ja seurauksena on lähes äänetön sulkeutuminen kuten Audeissakin.

Sniiki

Kilpi siellä rämisee. Joku pieni paskaa keräämätön pehmuste sinne väliin niin hiljenee. Omassa huomasin myös että itse kilven muoviset ruuvit hankasivat taustalevyn läpi peltiin asti. Napsaisin niitä lyhemmäksi ettei kulu maali puhki ainakaan oman pitoajan puitteissa.

BMF

Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

costner82b

Lainaus käyttäjältä: Sniiki - 07.03.17 - klo:14:44
Kilpi siellä rämisee. Joku pieni paskaa keräämätön pehmuste sinne väliin niin hiljenee. Omassa huomasin myös että itse kilven muoviset ruuvit hankasivat taustalevyn läpi peltiin asti. Napsaisin niitä lyhemmäksi ettei kulu maali puhki ainakaan oman pitoajan puitteissa.

Toi ruuvi pitääkin tarkistaa!

Mulla on ainakin on punaset valot ovissa, ei heijastimet.

Onks tietoo lämmitettävästä tuulilasista, onko ilman näkyviä lankoja vai sama kuin ennen?
01/16 alkaen Octavia Combi Style 1.4 TSI man. mm. winterpack, dynamicpack, sport-alusta, acc.
Lisäksi Octavia HB elegance -05 1.6 mpi.
Ex Avensis -11
Ex Golf Variant Sportline TSI 90kW 11/08

BMF

Lainaus käyttäjältä: costner82b - 07.03.17 - klo:21:00
Toi ruuvi pitääkin tarkistaa!

Mulla on ainakin on punaset valot ovissa, ei heijastimet.

Onks tietoo lämmitettävästä tuulilasista, onko ilman näkyviä lankoja vai sama kuin ennen?

Käsittääkseni langat edelleen. Superbissa kalvot.  Itselläni meinasi jäädä winterpack ottamatta tämän lankaversion takia mutta otinpa kuitenkin.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

isoville

Lainaus käyttäjältä: costner82b - 07.03.17 - klo:21:00
Onks tietoo lämmitettävästä tuulilasista, onko ilman näkyviä lankoja vai sama kuin ennen?

Langat on edelleen.

prinne

Onko RS:n alusta ja lisävarusteena saatava sportalusta sama asia, saman korkuinen?
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

livejungle

Tiedot löytynee tekniset tiedot esitteestä.

Liftback sport alustan maavara: 126mm
Combi sport alustan maavara: 125mm

RS Liftback/Combi maavara: 127mm

splitxyz

Satuin katsomaan uutta Auto Zeitungia niin oli uusi FL Octavia testissä 2.0 TDI moottorilla, mm Leonia vastaan (sama moottori). Huomiota herätti miksi Occu oli Leonia meluisampi samoilla renkailla (malli + koko) Dunlop Sport Max 225/45/17? Joko Leon on kirinyt FL myötä, tai Octavia tullut meluisammaksi. Octavia voitti niukalla marginaalilla kakkoseksi tulleen Leonin, erot olivat pieniä ja mm. laatuero matkustamossa Ocun hyväksi juuri ja juuri enää havaittavissa. Vielä 2-3 v sitten Leon oli enemmän jäljessä. Keskikulutus testissä Oculle 5.6 l/100 km, Leonille 5.8. Kiihtyvyydet ja painot aika samat. 0-100 km/h ajat noin 8.5 s paikkeilla.   
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

BMF

Räsä sinisenä ja vihdoinkin harmaalla sisätilan tikkauksilla

https://m.youtube.com/watch?v=zq3n2EtwOMU

Nätti se on.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

JS83

Onko olemassa vielä testiä/kuvia missä kerrottaisiin hieman noista led ajovalojen tehosta ja valokuviosta?

Ritzenhoff

Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 10.03.17 - klo:20:09Eka musta minkä oon löytäny

Auto-Sunilla Kotkassa myymälässä musta Style Combi 1.6 TDI DSG. Lisävarusteina ainakin Amundsen ja vetokoukku ja winter-paketti.

prinne

Porin Rinta-Joupilla myös musta versio esillä. Combi-malli...
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Ritzenhoff

Eikös näissä muuten ole tuollainen samanlaine passiivinen rengaspaineen tarkkailusysteemi mikä Golfissa? Voi huoletta tilata renkaat felgenoutletista?
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 15.03.17 - klo:10:42
Eikös näissä muuten ole tuollainen samanlaine passiivinen rengaspaineen tarkkailusysteemi mikä Golfissa? Voi huoletta tilata renkaat felgenoutletista?

Todennäköisesti. Ei taida olla VAG:eissa tuota aktiviivista systeemiä kuin vanhemmassa Touaregissa ja oisko ollut vanhemmassa Q7 Audissa. Muistaakseni oli nimettykin jotenkin "Highline TPMS" tai jotain.

Uudemmat käyttää tuota passiivista ABS systeemiä.

Antti

Nyt vasta törmäsin tämmöisen kuvaan jossakin.. aika järkyttävä toi keula kaikkineen  :o
Samaa sarjaa kun yhteen väliin piti työntää konsernin naamankohotustalkoissa niitä teräviä vekkejä peräluukkuihin vaikka perusmuodot oli pyöreät.
i3 120Ah, F250 7.3 International
KTM 1290SAR, 950SE, 660Rally
BMW r80g/s, R75/5

Ritzenhoff

Kävin eilen ekaa kertaa livenä kattomassa faceliftia. Todella paljon paremman näköinen mitä pre-fl. Vanha malli näytti heti vanhalta. Uusi näyttää leveältä ja sporttiselta keulasta.

Tilasin eilen mustat Brock B32 vanteet 7.5x18 koossa ja ET35:llä. Myös Eibachin madallusjouset tilattu. Auton tuotantoviikko oli tällä viikolla ja olen jo rekkarinkin saanut. Kertoo varmaankin siitä, että aika nopeasti voi auto olla hyppysissä.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Occu14

Tuotantoviikko 9 ja ei mitään tietoa missä menee. Pieniä eroja näköjään informaatiossa :)

Ajossa Octavia Facelift Style 1,4 Moonwhite panorama

Nykyinen Octavia Combi Elegance 1,4

claus

Helmikuun alussa tilaus ja ensi viikolla tuotannossa. Eli huhtikuun lopulla luovutus.   8)
Reilu kuukausi etuajassa siis. Ja juuri sopivasti niin ettei tarvitse talvirenkaita vielä hankkia  :D

Onneksi uusi ulkomuoto säikyttänyt ostajia niin tulee auto alle aikaisemmin.
Kävin itsekin livenä tarkastamassa ja on kyllä edeltäjäänsä hienompi ulkonäkö. Itse tykkäsin kyllä jo kuvien perusteella,  mutta livenä vieläkin hienompi.

Sniiki

No hyvä jos jotakuta miellyttää. Onhan se varmaan Nissan Jukekin jonkun mielestä hieno peli.

seatts


Tänään laitettu tarjouspyynnöt uudesta Ocusta ja Leonista vetämään, Ocu ei kyllä oikein sytyttänyt, mut katotaan nyt millaisia pettymyksiä sieltä tarjotaan  ;D
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

Jani M

Ilmoittaudun uutena Areenalle. Tein kuukausi sitten tilauksen Octavia combi Style 1.4 DSG:stä. Lisäksi ruksin mukautuvan vakionopeuden säätimen, kaista-avustimen ja urheilualustan. Perhe valitsi auton väriksi mustan. Tämä on minulle ensimmäinen Skoda.
Nykyinen auto on farmari-Passat 08, jossa on kaikki mahdollinen varustus. Kaunis ajatus oli ensin mennä budjetilla ja ostaa Ambition mutta repsahdin ja valitsin Stylen. Pienellä suostuttelulla olisin varmaan tilannut neliveto RS:nkin.
En kutsuisi itseäni intohimoiseksi automieheksi, mutta niin vain on tullut täällä pari kuukautta taustailtua ja opiskeltua lisää uudesta Octaviasta. Ja samalla, joskin melko odottamatta, minulle on noussut kuume tarvikevanteista. Minua kiinnostaa kovasti meikata autoni koverilla 19" mustilla vanteilla (esimerkiksi Brock 34). Järkisyillä en kykene asiaa lainkaan itselleni perustelemaan, ainoastaan esteettisillä. Jos Areenan jäsenillä on vinkkejä erilaisista Octaviaan istuvista koverista vanteista, kuulisin niistä mielelläni.
Mitä auton ulkonäköön tulee, uusi fl on hintaluokassaan tyylikäs. En ole autoa vielä omin silmin nähnyt, enkä näin ollen ole päässyt sitä koeajamaankaan, mutta uskoisin etten tule pettymään. Erityisen innoissani olen auton uudesta näytöstä ja käyttöliittymästä. Tämä puoli kiinnostaa valtavasti. Toivoisin että IT kehittyisi autoissa hyvinkin nopeasti, ja että turvallisuus huomioiden niiden ominaisuudet olisivat sitä mitä ne ovat nyt tableteissa.
Ajo-ominaisuuksista ehkä tärkeimmät ovat turvallisuus, mukavuus ja ulkonäkö, siis näiden jonkin sortin kompromissi. (Pääasia että naapuri on kateellinen.) Pueriili puoleni puolestaan kaipaa moottorilta kohtalaisen pirteää kiihtyvyyttä. Paperilla 1.4 TSI tarjoaa sitä mielestäni riittävästi.
Ja vielä lopuksi jos se vain tähän lankaan istuu, olisi mukava kuulla näkemyksiä ja kokemuksia auton melutasosta ja sen vähentämisestä. Ymmärrän että isommat renkaat lisäävät sitä, mutta että eristämällä sekin vähenee.
Ja kiitokset muuten siitä kaikille, että täällä keskustelut ovat hyvinkin rakentavia ja asiallisia.
Hyvää kevättä kaikille.

BMF

#564
Lainaus käyttäjältä: Jani M - 18.03.17 - klo:21:53
Ilmoittaudun uutena Areenalle. Tein kuukausi sitten tilauksen Octavia combi Style 1.4 DSG:stä. Lisäksi ruksin mukautuvan vakionopeuden säätimen, kaista-avustimen ja urheilualustan. Perhe valitsi auton väriksi mustan. Tämä on minulle ensimmäinen Skoda.
Nykyinen auto on farmari-Passat 08, jossa on kaikki mahdollinen varustus. Kaunis ajatus oli ensin mennä budjetilla ja ostaa Ambition mutta repsahdin ja valitsin Stylen. Pienellä suostuttelulla olisin varmaan tilannut neliveto RS:nkin.
En kutsuisi itseäni intohimoiseksi automieheksi, mutta niin vain on tullut täällä pari kuukautta taustailtua ja opiskeltua lisää uudesta Octaviasta. Ja samalla, joskin melko odottamatta, minulle on noussut kuume tarvikevanteista. Minua kiinnostaa kovasti meikata autoni koverilla 19" mustilla vanteilla (esimerkiksi Brock 34). Järkisyillä en kykene asiaa lainkaan itselleni perustelemaan, ainoastaan esteettisillä. Jos Areenan jäsenillä on vinkkejä erilaisista Octaviaan istuvista koverista vanteista, kuulisin niistä mielelläni.
Mitä auton ulkonäköön tulee, uusi fl on hintaluokassaan tyylikäs. En ole autoa vielä omin silmin nähnyt, enkä näin ollen ole päässyt sitä koeajamaankaan, mutta uskoisin etten tule pettymään. Erityisen innoissani olen auton uudesta näytöstä ja käyttöliittymästä. Tämä puoli kiinnostaa valtavasti. Toivoisin että IT kehittyisi autoissa hyvinkin nopeasti, ja että turvallisuus huomioiden niiden ominaisuudet olisivat sitä mitä ne ovat nyt tableteissa.
Ajo-ominaisuuksista ehkä tärkeimmät ovat turvallisuus, mukavuus ja ulkonäkö, siis näiden jonkin sortin kompromissi. (Pääasia että naapuri on kateellinen.) Pueriili puoleni puolestaan kaipaa moottorilta kohtalaisen pirteää kiihtyvyyttä. Paperilla 1.4 TSI tarjoaa sitä mielestäni riittävästi.
Ja vielä lopuksi jos se vain tähän lankaan istuu, olisi mukava kuulla näkemyksiä ja kokemuksia auton melutasosta ja sen vähentämisestä. Ymmärrän että isommat renkaat lisäävät sitä, mutta että eristämällä sekin vähenee.
Ja kiitokset muuten siitä kaikille, että täällä keskustelut ovat hyvinkin rakentavia ja asiallisia.
Hyvää kevättä kaikille.

Kyllä suosittelen ensin tämän ratsun koeajamaan vähintään 18 tuumasilla. Varmaan alkaa olemaan kaikissa skodaliikkeissä tätä uuttakin fl-mallia.
Ã,,änieristyksestä lisää: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=18180.0
MYös tuolla skoda galleriassa on joillakin henkilöillä äänieristyksestä hyviä kuvia ja tarinoita. Ammattilaiset tekevät äänieristykset "halvalla" esim tuolla viron puolella kuten Jyrin edesmenneeseen ocuun: https://www.flickr.com/photos/incarpleasure/sets/72157641904845885/
Yrityksen sivut: www.ravolar.ee

Isoin meteli kuuluu takapäästä joka combi mallissa vielä korostuu entisestään. Eli sieltä kannattanee aloitella mikäli itse meinaaa eristelyä harrastaa. Myös nuo pyöräkaaren eristykset on auttanut kuulemma meteliin

Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

b1mpo

Yhdystukiakselilla varustettu takapää on hiljaisempi maahantuojan edustajan mukaan. Itse en ole myöskään huomannut takapään olevan muuta autoa meluisampi tuolla yhdystukiakselilla varustetussa autossa. Toki ajan vakiorenkailla, mutta sporttialustalla ja aikaisempi -14 oli vakioalustainen vakiorenkailla. Combeja molemmat. Myöskin edelliskoppaiseen erillistuettuun verrattuna takapää on hiljainen.

Uusi käyttöliittymä ja näyttö on hienompi ja parempi, mitä liikkeessä pikaisesti testasin, mutta kerää enemmän sormenjälkiä.

Tuo mqb puutteistaan huolimatta on hyvin tunnokas ajaa ja kelin huonontuessa se vain paranee tuoden turvallisen ajofiiliksen.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

BMF

#566
Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 19.03.17 - klo:21:07
Yhdystukiakselilla varustettu takapää on hiljaisempi maahantuojan edustajan mukaan.

Minä olen saanut käsityksen että monivarsituennalla varustettu on hiljaisempi. Omalla yksilöllä (yhdystukiakseli) kumisee takapää kyllä ihan tarpeeksi kovaa, mutta onhan tuohon neljässä vuodessa tottunut. Teiden laatu vaikuttaa eniten. Jos on sileä tie niin ei kuulu mitään. Mukulakivi kaupunkiosuuksia on kerrassaan ihanaa ajaa tällä oculla..ei ainakaan kaipaa yhtään lisäsubbareita konttiin ;D . Uusi motariosuus valtatie 7(esim hamina-loviisa akselilla)  on mennyt muutamassa vuodessa niin rososeksi että peltorit päässä joutuu ajamaan ja pahenee vaan kun matkaa jatkaa helsinkiin.

Ei kyllä mitään faktaa/ vertailua äkikseltään löydy noiden tuentojen suhteen.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

b1mpo

En tarkoittanut kumahtelua, vaan tiestä koriin johtavaa värinää, joka se yleisin äänilähde nykyään. Itse renkaat eivät niin paljoa äännä. Nykyisessä yksilössä mutkassa olevat poikittaisurat eivät aiheuta juurikaan tyypillisiä yhdystukiakselista johtuvia perän heittoja. Kumahtelua on ollut viallisista iskareista johtuen myös. Raskas vanne- ja rengasyhdistelmä aiheuttaa myös turhaa kumahtelua kevyessä autossa varsinkin. Eihän tuo alusta ole kuitenkaan mukavimmasta päästä röykkyisillä teillä, se on totta. Paras auto röykkyisellä tiellä ollut itsellä 406 pösö, siinä ei tuntunut mikään missään.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Seva

Sieltä täältä olen lukenut, että monivarsituennalla varustettu Octavia olisi sivistyneempi kuoppaisella tiellä. Mitään faktaa asian tueksi ei ole, ei myöskään omakohtaisia kokemuksia. Jos tämä todellakin pitäisi paikkansa, se voisi olla yksi (ja ainoa?) syy hankkia Ocu 1.8 koneella 1.4:n sijaan?
Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

Ambientti

Lainaus käyttäjältä: Seva - 20.03.17 - klo:14:05
Sieltä täältä olen lukenut, että monivarsituennalla varustettu Octavia olisi sivistyneempi kuoppaisella tiellä. Mitään faktaa asian tueksi ei ole, ei myöskään omakohtaisia kokemuksia. Jos tämä todellakin pitäisi paikkansa, se voisi olla yksi (ja ainoa?) syy hankkia Ocu 1.8 koneella 1.4:n sijaan?

Tottakai monivarsituenta on parempi jos on paljon kuoppaisia ja huonokuntoisia hiekkateitä jne. Mutta jos hiljaisuudesta puhutaan, niin kyllä yhdystukiakseli tässä Octavian tapauksessa on omastakin mielestä hiljaisempi kun ajetaan sitä karkeaa kohtalaisen hyväkuntoista asfalttitietä jolla 90% kuljettajista ajaa 90% ajoistaan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy