T-Roc

Aloittaja arskas_s, 24.08.17 - klo:23:17

« edellinen - seuraava »

arskas_s

T-Roc pikkumaasturi


Volkswagen-konserni esittelee kovalla vauhdilla uutuuksia kovassa kasvussa olevaan kompaktien SUV-mallien segmenttiin. Kesällä esiteltyä Seat Aronaa voisi veikata keskiviikkoiltana kansanvälisen ensi-iltansa saaneen Volkswagenin täysin uuden T-Roc-mallin sisarmalliksi, mutta veikkaus ei osu ihan oikeaan.

Volkswagenilla ei tietenkään tehdä vertauksia konsernin espanjalaisedustajaan, ja uusi Arona onkin saksalaisten uutuutta pienempi. T-Rocin lanseerauksessa paljastettiin, että Volkswagen Polon - ja sitä myötä Seat Aronan - kokoinen pikku-SUV tulee olemaan T-Cross, joka esiteltäneen ensi vuonna.

Suunnilleen Golfin mitoissa olema T-Roc rakentuu Volkswagen-konsernin MQB-alustarakenteelle, jota käytetään myös Tiguan- ja Atlas/Teramont-malleissa. Mallinimen T-kirjain on johdettu siitä, että T-Roc jatkaa Tiguanin ja Touaregin viitoittamaa SUV-linjaa.

4,23-metrinen T-Roc on 25 cm Tiguania lyhyempi, ja sen akseliväli on 260 cm. Uutuuden leveys on 182 cm ja korkeus 157 cm. Golfia selvästi kulmikkaamman T-Rocin ulkomuodot ja mittasuhteet näyttävät varsin onnistuneilta, ja myös tilankäyttö on onnistunutta.

Reilun kokoisen tavaratilan lattialevyn saa kahteen asentoon.
Reilun kokoisen tavaratilan lattialevyn saa kahteen asentoon. (PEKKA VIRTANEN)
Etutilat ovat tyypillistä Volkswagenia. Etuistuimet antavat hyvän sivuttaistuen, ja hyvän ajoasennon löytää helposti. Istuma-asento on SUV-tyyliin hiukan tavanomaista korkeampi - sehän on yksi tämän autosegmentin suosion salaisuuksista.

Takaistuimelle on helppo mennä, vaikka oviaukko onkin hiukan matala. Kengille löytyy tilaa etuistuimen alta. Pituus- ja korkeustilaa on riittävästi. Takapenkki on muotoiltu kahdelle, ja lisäksi keskitunneli hankaloittaa jalkojen sijoittamista kolmen hengen kuormalla.

VW-logosta avattava takaluukku nousee reilusti ja nostaa mukanaan kovan hattuhyllyn. Kun pohjalevy on yläasennossa, lattia on lähes puskurin tasossa. Takanojat kaatamalla synnytettävä laajennus on tasapohjainen. Lattialevyn pudottaminen kasvattaa tavaratilaa merkittävästi, mutta silloin laajennus ei ole enää läheskään tasainen.

Tavaratila on varsin hyvänkokoinen eli 445-1 290 litraa. Takanojassa on (riippuu varmasti varustetasosta) kyynärnoja ja suksiluukku. Kontissa on tavarankiinnityslenkkejä ja kassikoukut.

Suomen tuontiohjelmassa on kolme TSI-bensiinimoottoria ja kolme TDI-dieseliä. Pienimpien moottorien yhteydessä on 6-portainen manuaalivaihteisto. Suurempien bensiinimoottorien yhteydessä on 7-portainen DSG-automaatti. 1.5 TSI EVO:n ja 2.0 TDI:n (150 hv) saa myös 4Motion-nelivedolla, ja silloin vaihteistona on aina DSG.

Perustasossa on vakiona mm. ympäristönvalvontajärjestelmä hätäjarrutustoiminnolla ja jalankulkijatunnistuksella sekä kaistanpitoavustin. Lisävarusteena saa mm. mukautuvan vakionopeudensäätimen (vakio Style ja Sport), liikennemerkkien tunnistuksen, ruuhka-avustimen, pysäköintiavustimen ja kaistanvaihtoavustimen, joka varoittaa myös takaa tulevasta risteävästä liikenteestä peruutettaessa.

T-Rocit saapuvat Suomeen vuodenvaihteessa, joten niiden hinnat ovat vielä auki.
2022 VW ID.4 GTX Business Max ex. SEAT Alhambra 2,0 TSI Style DSG
VW Touran 2.0 TDI DSG Highline, Skoda Octavia 1.8T Combi, Skoda Octavia 1.8 SLX 20V, Volvo

vasara

Esim. täällä lisää. Muotoilultaan volkkarin parhaita esityksiä..
https://www.autoblog.com/2017/08/23/vw-t-roc-crossover-reveal-video/

Jor-Elin poika

Näin Yeti-kuskina tämä herättää paljon enemmän kiinnostusta kuin Karoq.

vwmies

Oranssi väri näyttää sopivan näihin SUVeihin kuin kuuma veitsi voihin. Muotoilu on ajanmukainen.  ;) ;)
Yritetään pärjätä.

tet

Hieno on, vaan edelleen pelkkää bensaa ja dieseliä. Milloinkahan VW-konserni alkaa oikeasti panostaa vaihtoehtoisiin voimalinjoihin? Luulisi nyt edes hybridin olevan jo kaikissa uusissa automalleissa vaihtoehtona, kun kerran sellainen voimalinja konsernin tuotepaletista löytyy.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

vasara

Pari onnistunutta juttu T-rocissa..
+ Rengaskotelot tarpeeksi isot.. ts. mahtuu paljon kumia, joka näyttää paremmalta.
+ Takalooran sivupanelointi ei syö boxin leveyttä.. Autogefühl videolla n. ajassa 22:30.. golfbägit mahtuu poikittain.
https://www.youtube.com/watch?v=I7hMhFvT4kc

- Lyhyessä autossa suksien kuljetus sisällä siinä rajoilla.. suksipussi tulee kuskin kyynärpäiden tasolle. Ei mikään showstopper, mutta huomiona.
(pituus: 4234mm, leveys: 1819mm ja korkeus: 1573mm.. leveyttä onneksi aika mukavasti.)
- Värimuovit kabiinissa :) .. nuo taitaa tulla style- ja sport- varustetasoissa oletuksena?
- Kovat verhoilumuovit kabiinissa.. em. videon mukaan.

Em. videon tietojen mukaan n. 3000â,¬ halvempi kuin Audi Q2.
1.5 bensan saa nelivetona, joka tarkottaisi kenties kohtuu hintaa jopa Suomessa? .. Q2:sen saa bensa nelivetona vain 2.0tfsi:nä.

Jor-Elin poika

T-Roc on ilmaantunut VW:n Saksan sivujen konfiguraattoriin. Kustomoitavuus ei nyt vielä oikein vakuuttanut, ainakaan lukiosaksalla navigoituna. Ulkovärejä oli vain kourallinen ja valinta siitä haluaako mustan vai valkoisen katon ja kun sai kohtuullisen yhdistelmän, niin sisustukseen oli tarjolla korostusväriksi enää tummanruskea.

a4b8

Hinnat huomenna, samoin konfiguraattori mikäli tänään tulleeseen sähköpostiin uskominen. Nyt ei ollut hintaa kuin kolme bensaa 1.0, 1.0 Style ja 1.5 Style, alk.23 604â,¬ veroineen, kolme dieseliä 2.0 4motion, alk.32 643 â,¬ veroineen. Vuodenvaihteen jälkeen 1.5 TSI EVO 150 hv DSG.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

maileri

1,0 TSI 85 kW (115 hv) 23 604,72â,¬
Tämä neekerimalli on kyllä todella halpa.

Mutta aloitetaanpa tuotanto kapealla voimalinjalla. Bensa-automaatit puuttuu, pikku-diesel puuttuu. Eli tolla mallistolla ei vielä myyntilastoja valloiteta, mutta sitten kun on täysi mallisto voi Kaskai ja Karokki olla kovilla.

TAG

Lainaus käyttäjältä: maileri - 10.11.17 - klo:12:20
1,0 TSI 85 kW (115 hv) 23 604,72â,¬
Tämä neekerimalli on kyllä todella halpa.

Mutta aloitetaanpa tuotanto kapealla voimalinjalla. Bensa-automaatit puuttuu, pikku-diesel puuttuu. Eli tolla mallistolla ei vielä myyntilastoja valloiteta, mutta sitten kun on täysi mallisto voi Kaskai ja Karokki olla kovilla.
Karoqin ratkaisevin etu on monipuolisemmat tilajärjestelyt vario takaistuimien kautta, jotka se tarjoaa muita konsernin autoja edullisemmin (Tiguan, Kodiaq) ja ovat irroitettavuudellaan vieläkin monipuolisemmat. T-Roc ja kumppanit tarjoavat normiauton korkeammalla maavaralla, ei juuri mitään muuta. Jos tiloilla ja niiden monikäyttöisyydellä ei ole merkitystä, niin sitten käy melkein mikä vaan tämän luokan autoista. Siinä porukassa T-Roc pärjää todennäköisesti ihan hyvin.

Itselle Tiguanin säädettävä takapenkin pituus on ollut ratkaisevan hyvä ominaisuus reissujen tavaroita ja koiraa pakattaessa autoon

a4b8

Onko huomioita 2.0 bens. 4-motion 190 hv dsg:n Suomeen saapumisen ajankohdasta?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

mxm

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 17.11.17 - klo:22:22
Onko huomioita 2.0 bens. 4-motion 190 hv dsg:n Suomeen saapumisen ajankohdasta?

Tänään olin myyjään yhteydessä ja hän sanoi, että bensa-DSG:t menee tuotantoon vasta joskus loppukeväästä eli maahan saadaan sitten syksymmällä.

a4b8

Löysin Saksan VW:n konfiguraattorista kyseisen mallin. Toivossa hyvä elää että tulisi Suomeen aikaisemmin?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

a4b8

Kävin koeistumassa, yllätti positiivisesti. 2.0 bensa tulee mahdollisesti vasta kesällä  :( Hintaa tulee hieman yli 40 000 euroa varusteineen.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

yetta

Kävin katsomassa myös. Ulkoa ihan nätti, mutta kojelaudan ja ovien kolhon näköinen muovi kyllä vie kiinnostuksen. Toi mieleen vuoden -82 Fiestan.

s-mod

Maahantuojalla 2 T-rocia? Tänään oli Hyvinkään laakkosella toinen niistä, maahantuojan edustaja paikalla., joku kulimalli. Huomenna varmaan muualla.
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Lakeside

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 05.12.17 - klo:11:55
Maahantuojalla 2 T-rocia? Tänään oli Hyvinkään laakkosella toinen niistä, maahantuojan edustaja paikalla., joku kulimalli. Huomenna varmaan muualla.
Tuo etelässä kiertävä yksilö on sport-varustelutasolla oleva 4-veto. Taisi siinä jotain lisävarusteitakin olla, ainakin sport -paketti ja varmaan jotain muutakin. Verhoilun muovisuus on vaan kovin harmittavaa :(
Opel Grandland 1.2 Enjoy AUT (2018)
Seat Mii 1.0 Style AUT (2014)

a4b8

18" pyörät, jos jättää tuon harmauden häiritsevyyden pois niin kyllä se aivan autolta vaikutti. Kyllä kaupat on tulossa, heti kun saavat 2.0 TSI 190 hv 320 Nm hinnan selville. Istuinkorkeus viehätti. Lisävarusteiden hinnat kohtuulliset. (vrt. Audi)



mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

jaiksi

Minkä takia tätä ei saa 1.0 TSI DSG:llä? Golfia kuitenkin saa.
Skoda Octavia Combi Style 1,4 TSI DSG vm. -17
Skoda Octavia Combi Elegance 1,4 TSI man. vm. -15

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy