Superskoda Honeycomb -etumaski

Aloittaja PasiK, 28.10.16 - klo:12:05

« edellinen - seuraava »

PasiK

Tervehdys vaan teille kaikille Skoda kuskeille.

Itse olen siirtymässä ensivuoden puolella 10 vuotta hyvin palvelleen Seat Ibiza FR:n ratin takaa Skoda Octavia RS 230 -ratin taakse. Auto on tulossa joten nyt on aika hommata joku mieluinen tuning osa H&R madallusjousien kaveriksi jotta saa kaikki jo varustelussa paikalleen.

Eli onko täällä ketään kenellä olisi autossaan tuo Superskodan etumaksi asennettuna. Jos on niin istuiko hyvin paikalleen? Ja mielellään olisi kiva nähdä myös kuva autosi keulasta tuon maskin kanssa.

http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-III/Octavia-III-front-grille-in-OEM-honeycomb-design-KI-R
Tulossa: 2017 Skoda Octavia III Combi TSI RS 230 DSG (Moon White)
Nykyinen: 2006 Seat Ibiza FR 5d (Yellow)
Ex: Citroen BX 19 GTi 16 Valve (Pear White)

seatts

Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

PasiK

Jaa sieltä näkyisi maskin vaihdon jälkeen noin hyvin kaikki sälä mitä maskin takana on.
Pitääpä vielä miettiä ja pureskella tuota. Kiitokset linkistä!
Tulossa: 2017 Skoda Octavia III Combi TSI RS 230 DSG (Moon White)
Nykyinen: 2006 Seat Ibiza FR 5d (Yellow)
Ex: Citroen BX 19 GTi 16 Valve (Pear White)

Jyri

Nuo kuvat valehtelevat hieman, luonnossa ei näy noin paljoa. Omasta mielestä yksi parhaista muutoksista omassa autossa, muuttaa todella paljon keulan ilmettä.

PasiK

Kolmeen autoon vuosien varrella etumaskin vaihtanut ja aina se on ollut yksi parhaista muutoksista ulkonäöllisesti.
Kai se pitää uskoa kyseisellä maskilla varustetun auton omistajan näkemystä ja pistää maski tilaukseen. :)
Tulossa: 2017 Skoda Octavia III Combi TSI RS 230 DSG (Moon White)
Nykyinen: 2006 Seat Ibiza FR 5d (Yellow)
Ex: Citroen BX 19 GTi 16 Valve (Pear White)

Sniiki

Makuasioita mutta joku tossa hunajakennossa tökkii. Vähän väkisinväännetyn oloinen tms. vaikka kaiken järjen mukaan sen pitäisi paremmin istua kuin noiden pystysäleiden.
Saattaa talvella lisääntynyt viima myös vaikuttaa lämpenemiseen. Orkkismaskihan ei ole auki nimeksikään tohon verrattuna vaan säleiden välissä raot ylettyy vain puolen välin tuntumaan ylöspäin.

seatts


Tiesit varmaan että vaihtaminen vaatii puskurin irroituksen?
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

PasiK

Lainaus käyttäjältä: seatts - 28.10.16 - klo:19:41
Tiesit varmaan että vaihtaminen vaatii puskurin irroituksen?

En tiennyt. Nyt tiedän. Sen takia mä tälle palstalle kirjauduin että saan lisätietoa ihmisiltä joilla kyseinen automalli jo on ja jotka ovat sitä jo ropanneet.
Tulossa: 2017 Skoda Octavia III Combi TSI RS 230 DSG (Moon White)
Nykyinen: 2006 Seat Ibiza FR 5d (Yellow)
Ex: Citroen BX 19 GTi 16 Valve (Pear White)

MJP

Sniiki tuossa jo totesikin että saattaa vaikuttaa talvella lämpenemiseen negatiivisesti, koska honeycomb maski kokonaan auki mutta vakiomaski vain n 50 prosenttisesti. Onko jollain kokemuksia käytännön vaikutuksista? Käyttääkö Octavian omistajat talvella maskinsuojaa?

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: MJP - 29.10.16 - klo:22:49
Sniiki tuossa jo totesikin että saattaa vaikuttaa talvella lämpenemiseen negatiivisesti, koska honeycomb maski kokonaan auki mutta vakiomaski vain n 50 prosenttisesti. Onko jollain kokemuksia käytännön vaikutuksista? Käyttääkö Octavian omistajat talvella maskinsuojaa?

No edellisessä korimallissa ei ainakaan ollu lämpöihin mitään merkitystä vaikka olikin paikoillaan tuommonen hunajakennomaski

Jyri

Lainaus käyttäjältä: MJP - 29.10.16 - klo:22:49
Sniiki tuossa jo totesikin että saattaa vaikuttaa talvella lämpenemiseen negatiivisesti, koska honeycomb maski kokonaan auki mutta vakiomaski vain n 50 prosenttisesti. Onko jollain kokemuksia käytännön vaikutuksista? Käyttääkö Octavian omistajat talvella maskinsuojaa?
Mulla on kokemusta hunajakennosta, mutta ei ilman sitä, tosin en ole koskaan pannut merkille että olisi ongelma.

Sniiki

Jos ajaa vaan taajamaa enimmäkseen niinku Jyri nii tuskin se viima mikään ongelma on ja voihan sinne taakse survoa jonku mustan peitteen jos palelee.

Macross

Siinä pari linkkiä mistä vähän näkee millanen projekti irrottaa puskuri. Tuo eka ehkä paras mikä tullut vastaan.
http://www.briskoda.net/forums/topic/313708-octavia-3-iii-vrs-front-bumper-removal-how-to/
http://www.skodacommunity.de/threads/grillrahmen-abdeckrahmen-wechseln.85855/
Ja sitten maskista, olisko nytte jommassa kummassa noissa lukenut, niin maskissa on alapuolella 3 vai 4 tappia mitkä on sitten muovihitsattu kiinni puskuriin. Joten kolvilla käyttöä maskia vaihtaessa.

Sniiki

Noista projektikuvistahan näkee ettei syyläri edes ylety maskin yläosaan asti vaan juuri siihen puoleen väliin mihin orggis on auki, eli tuskinpa vaikuttaa lämpöihin se hunajakennoversio.

SJo1

Honeycomb maskin vaihdon ikävin osuus on alkuperäisen maskin irroitus ja uuden kiinnitys. Muovin juottaminen tulee kyllä tutuksi:)

Ihan pari tuntia projektiin ei riitä, puskurin irroitus ottaa aikansa, kun etuvalot on hyvä saada ensin pois, sivuissa on 2 torx ruuvia / puoli ja paikka on tosi ahdas isokätiselle.

Autotallista SJo1 Scout

Ketjussa on myöskin muutama kuva maskin työstöstä ja äänieristämisestä hifejä varten.

-Samppa
VW Touareg 3.0TDI -15
Uusin versio VCDS, Klaukkalassa laita YV koodauksista.

Petunet

Puskurin irrottaa alle puolessa tunnissa:
- Etupää pukeille
- Eturenkaat pois
- Sisälokarit pois
- Ajovalopesureiden letku irti
- Pesurin säiliön kyljessä olevat kaksi moninapaliitintä irti
- Puskurin 12 ruuvia irti
- Vedetään puskuri pois

En irrottanut ajovaloumpioita.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy