Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - MikHei

#1
Selittyyköhän taka-akselin ero sillä, että lataushybridi = erillisjousitus ja kevythybridi = jäykkä akseli??? Ihan mutuna heitän?
#2
En osaa kyllä ottaa kantaa punaisen värin kestävyyteen. On toki joitain naarmuja kans talven jäljiltä, mutta en tiedä sitten onko normaalista poikkeavan paljon.

Hyvältä kuullostaa sun rengasvalinta. Turanzat kun ostin, niin rengasliikkeen äijjä tuumas, että älä osta kuluvat nopeasti. Vastasin siihen, että kilsoja tulee vaan n.15tkm vuoteen, niin aika monta vuotta saa varmana rullailla, että ne vaihtokuntoon saa ajettua.  ;)
#3
Juu tuo väri pääsee varsinkin silloin loistamaan, kun on kyseisen kuvan kaltainen ilta-aurinko ja varjoisa paikka, niin näissä tilanteissa värin eloisuus pääsee kunnolla oikeuksiinsa.  8)

Itse tykkään Turanzoista, toki kitkojen jälkeen melua tulee enemmän, mutta sehän on vain normaalia. Avopuoliso joka ajaa autolla leijonanosan kilometreistä, ei kuulemma ole huomannut eroa, kun talvinakit vaihtui kesiksiin.  ;D 16-17 tuumaisena ja jollain 205 leveällä kumilla rengas olisi varmasti todella, todella hiljainen ja mukava. Itse punnitsin hankkiessa 205/55R17 ja tämän 225/45R18 välillä. Näyttävyys vei voiton ja 18" päädyin. Varmaan sitte papparaisena voi ajella pelkästään mukavuuteen painottuvilla kapeilla pullakumeilla.  ;)

Mitäs mikama83 aikoo seuraavaksi renkaaksi ja miksi vaihdat mallia?
#4
Eipä ole riittänyt näköjään motivaatio auton kuulumisten päivittelyyn kovin tiheään.  ;D Mutta laitetaanpa nyt, kun kummasti on heti kevättä rinnassa, kun saa kesänakit pyöräytettyä auton alle. Samalla laitoin talvisäilössä olleen Riegerin etulipan taas kesäksi paikoilleen.





Vähän venähtänyt kitkojen vaihto, mutta nyt kesikset siis alla. Positiivinen yllätys oli, että kitkojen jälkeen kesägummien jyrinä ja suhina oli huomattavasti hillitympää, mitä muistelin ja pelkäsin. Omasta mielestä siis hyvä valinta hiljaista kumia hakevalle tämä ylikoon Bridgestone Turanza T005 225/45R18 91V.
#5
Täysin sama ongelma omassa, mutta ei tee joka päivä, eikä tee mun mielestä montaa kertaa putkeen. Samalla mittaristo siirtyy oletusnäkymään ja pitää näppäillä mieluisin uudelleen näkyviin.
#6
Näitä kun lukee, niin on kyllä hurjan pitkiä jonot pk-seudulla huoltoihin... Omaan tuli eka vuosi nyt täyteen ja Oulussa merkkarille (Pörhö) soitin, niin sain heti seuraavalle viikolle ajan "väliöljynvaihtoon". 95,81, maksoi homma tarvikkeineen + öjyt jotka vein itse (Mobil 1 ESP X2 0W-20 5 l).

Samalla tekivät Infotainmentiin jonkun päivityksen, kun valitin sen jatkuvaa jumittelua käyttäjäprofiilia vaihtaessa. Nyt toimii hienosti ja sulavasti kun liikkeen pihassa heti testattiin.

Myös Kessyn avauksen satunnaista toimimattomuutta tutkivat, tulos oli että tällä hetkellä toimii ja ei ole korjauskeinoja tiedossa.

Auto oli emännällä tehnyt toissapäivänä kaksi hätäjarrutusta 60km/h vauhdista ilman mitään järkevää syytä. Koska vikakoodeja ei ollut ja auto toimi normaalisti huollossa, niin asialle ei ollut mitään tehtävissä.

Myös oikean puolen takaoven ilmeisesti lukko/vastakappale on kolahtanut erikoisesti joka käyttökerralla ihan uudesta asti. Tiskillä sanoivat, että asentaja ei ollut mitään vikaa huomannut, eikä ollut sitten asialle mitään tehnyt. No testasin ovet ja nyt kolahdusta ei enään kuulunut, joten kyllä sille jotain oli tehty (liekkö lukko öljytty tai jotain). Palasin tiskille ja kehuin että kolahdukset on loppunut huoltokäynnin yhteydessä, vaikka sille ei ollu "mitään asentaja tehnyt".  ;D

Kaiken kaikkiaan positiivinen huoltoreissu, vaikka kaksi ongelmaa jäi ratkomatta, niin pari vikaa on kuitenkin nyt poissa. Mielyttävää palvelua saatiin vaimokkeen kanssa tiskillä.   :)
#7
Täällä monella ollut oven lukituksen avaus ongelmia. En jaksanu hakea ketjusta ohjeita, niin kysynpä suoraan mitä kannattaa ensiapuna kokeilla.
Elikkäs potilaana karvan alle vuoden ikäinen Leon. Lukitus ja avaus oven kahvasta on pelannut melkein moitteitta vuoden, mutta emäntä sanoi, että lukituksen avaus on ollut nyt poissa pelistä pari viikkoa. Vain kaukosäätimen napista onnistuu avaus. Vinkkejä? Asetuksien läpi käyminen nyt ensimmäisenä tulis mieleen, mutta vielä en ole päässyt tutkimaan.
#8
Lainaus käyttäjältä: JussiP. - 15.11.22 - klo:21:00

Myös ilmastoinnin kondensioveden poistoputki oli rikki joten sekin menee vaihtoon.

Mistä tuo putki löytyy?
#9
Piti ihan testata Webaston kaukosäädintä ekaa kertaa. Hienosti pelasi seinien läpi 50-60m päähän, kun asutaan 5 osakkeen rivitalon päässä ja auto on parkissa talon toisessa päädyssä. Tyytyväinen olen, ei välttämättä tartte sovelluksen kans kikkailla.  8)
#10
Omat kokemukset ei ole ehkä ihan suoraan vertailukelpoisia noihin sun antamiin lukuihin, koska omat verrokkiautot on manuaalivaihteisia ja siksi omasta uudesta Leonista puuttuu myös se sähköavustus. Mutta heitän nyt oman lusikkani soppaan silti.  ::)
Persdynolla oma vanha 2013 Leon 140hv on huomattavasti pirteämpi ja nöyrempi kampe, kuin tämä uusi 2022 150hv versio. Isommilla vaihteilla esim. 5 ja 6 vaihteilla vedättäessä ero vanhaan on valtava. Tähän vaikuttaa auton lisääntynyt massa ja ainakin kierroslukumittaria kun katsoo, niin juurikin isoimpien vaihteiden pidennetyt välitykset uudessa autossa. Epäilin jopa jossain vaiheessa, että onko mun auto voinut tulla tehtaalta vahingossa pienemmällä 130hv tehoversiolla.  ;D Tai että tuo vanha 140hv Leon on edellisellä omistajalla lastutettu ja siinä onkin enemmän potkua, kuin mitä tehtaalta lähtiessä.  ;)

Mutta eiköhän se todennäköisin syy piile siinä kasvaneessa massassa ja pidemmissä välityksissä... Tuo nuhaisuus on ollut suurin pettymys uuden Leonin kanssa, muuten kyllä olen tykännyt ja lastulla tehoa toki saa lisää, jos alkaa nuhaisuus tosissaan vaivaamaan. Toisaalta 95% ajoista on nurkkapyörittelyä ja emännän ajoja, joissa tehoja ei kyllä tarvita edes.  :)

Mutta edelleenkin painotan, että nämä on ehkä vähän huonoja verrokkeja ksuukin tapauksessa.

#11
Lainaus käyttäjältä: heller - 03.08.22 - klo:21:39
Ei se varsin kovin kova sade ollut tai sitten edessä menevästä puuttui automatiikka. Valot menee sateella päälle vaikka olisi valoisaa.

Tai sillä "taunolla" oli 0-asennossa valokatkaisija, silloinkin mulla ne valot palaa takana.  ;) Meitä kun on niin moneen junaan autoilijoita, että siksi kait tuolla huonoilla keleillä ihmiset ajaa pimeillä autoilla, kun ei ne itse edes tajua sitä, merkistä riippumatta.
#12
Lainaus käyttäjältä: Jontigga - 03.08.22 - klo:14:47
Ihan vain paremman ulkonäon takia haluaisin takavalon palavan. Joku tykkää joku ei, mutta ei kai kaikkien tarvitse olla samaa mieltä  8) Omasta mielestä perä näyttää paljon paremmalta ja "leveämmältä" takavalon palaessa.

Aamen!  8) Juuri nämä syyt itselläkin, jonka vuoksi takavalot palaa koko ajan. Ja kun siittä ei ole mitään haittaa (korkeintaan valojen käyttöikä lyhenee??), niin miksi ei. Tänäänkin vesisateessa ajelin, niin yksi Volkkari perä pimeänä ajeli edessä, meikäläisen autolla se ei ole edes mahdollista koodauksen jäljiltä. Mun 2013 Leonissa palaa kans koko ajan ja ei ole vielä melkein 10v ikään mennessä aiheuttanut ledeihin mitään vikaa. Toki jos siittä syystä valot palaa loppuun ennen aikojaan, niin sitte vaan kättä taskuun ja köyhempänä uutta lamppua tilalle.  ;) P.s. Oulussa merkkiliike koodas luovutuksessa takavalot palamaan jatkuvasti, eikä ollut mitään ongelmaa, tai että olisivat valon takuuseen ym. vedonneet. Näköjään riippuu ihan liikkeestä, että minkä linjan ovat valinneet.
#13
Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 14.07.22 - klo:10:15
1.5 eTSI koneesta kokemusta farkku Leonin keulalla 54tkm matkalta tähän mennessä. Pitkäikainen kulutus on ajotietokoneen mukaan ollu siinä 5,0-5,2l/100km.Matka-ajossa päässy helposti kesällä lähelle neljää litraa vaikka 18"renkaat alla. Mutta tosiaan kevythybridi tuo.
Ladattava kiinnostaisi myös minua seuraavaksi mutta ei mahdollisuutta ladata missään toistaiseksi.

Huh kylläpä menee vähällä!!! Oma Leon tavis 150hv 1,5Tsi myllyllä (ei siis 1,5eTsi) ja alle 5l keskikulutuksiin pääsee vaivoin. Toki mulla vasta reilut 4000km mittarissa, kova on luotto siihen että mylly hioutuu ja vetreytyy kilometrien myötä ja kulutus vähän tippuu. Toivossa on hyvä elää..   ::) Toki itsellä vähän maantieajoa, suurin osa nurkkapyörittelyä 15km suuntaansa taajamaa/60km/h aluetta. Vanhalla 1,4Tsi Leonilla pääsee reilusti pienemmällä kulutuksella tällä hetkellä.
#14
Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 18.06.22 - klo:18:32
Ehkä uskallan kohta kokeilla jopa toista kuljettajaa ja omia automaattisia penkin ja peilien säätöjä...

Onko näissä mahdollisuutta nyt sille, että auton saa tunnistamaan kuljettajan sillä perusteella, että kumman avaimen kanssa autoon hyppää? Tarkoitan siis vaimokkeelle toinen avain ohjelmoitu ja itselle toinen. Ja myönnän, en ole jaksanut itse nyt tutkia asiaa.  ;)
#15
Voisko niillä olla se ero, että kaikilla eri voimalinjoilla taitaa olla hitusen eri näköinen tuo mittarinäkymä? Tämä toki täyttä mutua.

Esim. mipefinin ilmeisesti plugari:
Lainaus käyttäjältä: mipefin - 02.07.21 - klo:18:21


Vastaavasti mun bensamylly:
Lainaus käyttäjältä: MikHei - 13.05.22 - klo:22:58


Kokeilin itsekkin eka tota adapt 7 ja ei ilmestyny toi Cupra näkymä mittaristoon. Sitten kokeilin adapt 8 ja sinnehän se sitten ilmestyi valittavaksi.
#16
Lainaus käyttäjältä: Sped - 15.02.22 - klo:20:19
Antoiko myyjä vaihtoehdon, että voisit perua koko kaupan ilman kustannuksia?

Minun mielestä TODELLA törkeää, että päivää ennen luovutusta ilmoitetaan, että puolet varusteista puuttuu. ihan kuin sitä tietoa ei olisi ollut ennen saatavilla.

Toivottavasti olet muuten tyytyväinen autoon, näyttää ainakin hyvältä! Lisää kuvia vaan, kun kerkeää.

Ei myyjä varsinaisesti tarjonnut kaupan perumiseen vaihtoehtoa, mutta tarjottu hinnan alennus oli minun mielestä rittävä, joten en jäänyt asiasta sen enempää vääntämään.

Nyt tässä on puuttuneen Beats Audion korvaajaksi rakennettu subwoofer kontin välipohjan alle. Myös invertteri odottaa varastossa asennusta, että sillä saadaan korvattua puuttunut 230V virran ulosotto tavaratilassa.

Muutama kuva lisää aloituspostaukseen. Autoahan on nyt rakenneltu ja modattu vähän joka puolelta, mutta niistä myöhemmin lisää.  :)
#17
Elektroniikka / Vs: Obdeleven
13.05.22 - klo:23:49
Lainaus käyttäjältä: Daatta - 24.01.22 - klo:09:57
Ns. one-click aktivoinnut toimii krediiteillä mitä voi ostaa tai kerätä käyttämällä sovellust tms. Oikeat koodaukset (long coding) vaativat Pron. Vanha versio on juurikin Android-only. En kyllä näe mitään syytä ostaa tuota vanhaa versiota, paitsi todella halpa hinta. Pro-version pystyy hommaamaan erikseen, Pro paketissa tulee mukana vuoden lisenssi.

Daattan vinkeistä viisastuneena tilasin jo tovin aikaa sitten tämän uudemman OBDeleven NextGen version.  :) Laitanpa tännekkin saman viestin, mitä laitoin Leonin puolelle. Jos tästä jollekkin vasta alkajalle olisi hyötyä. Ihan perus käyttöön liittyviä juttuja, joita aloin kokeileen ekaa kertaa eilen:


Noniiin, kokeilin ekaa kertaa tota OBDeleven NextGen palikkaa. Ensiksi täydellinen varmuuskopiointi ja sitte harjoittelemaan, kun oon täysin noviisi näissä hommissa.  ::) En tilannut Pro versiota, kun mulle riittää noi One-Click ohjelmat, en tarvi noita muita koodaus ominaisuuksia. En myöskään ostanut Credittejä, koska pisteitä rapsahtaa jo alkuun 10kpl tilille, kun ekan kerran laitteen ottaa käyttöön. Samoin joka päivä kun sovelluksen käyttää auki, niin napsahtaa automaattisesti 1 piste päivässä lisää tilille. Myös jos mainosvideoita jaksaa laittaa pyörimään, niin 5kpl pisteitä pystyy halutessaan päivässä sitä kautta keräämään.10 pistettä vie siis melkein jokainen One-Click muutos.

Sitten itse asiaan. Pirssi on siis Seat Leon Fr 2022 pystyperä, 1.5Tsi 110kw, manuaali versio. Autoon modattiin jo liikkeessä takavalot palamaan jatkuvalla syötöllä, myös pelkkien päiväajovalojen palaessa keulilla. Tämänkin olisi voinut nyt itse modata toimintaan, mutta säästinpä siinä 10 pistettä.  ;D

Ensimmäisenä lisäsin mittaristoon Cupra näkymän:



Emäntä tykkäs ja itsekkin varmaan tuota näkymää tulen käyttämään.  :D OBD pulikka auton pistokkeeseen, autosta virta päälle, konepelti auki, Digital Cockpit View ja minun tapauksessa alasvetovalikosta Adapt 8. Sen jälkeen piti vielä mittaristossa avata mittariston asetukset pitämällä ratin oikeaa rullaa painettuna pitkään pohjassa ja sitten klikkaamalla Cupra kohdalle rasti ruutuun.



Sitten muutin oletukseksi, että Lane Assist on poissa päältä, kun auton starttaa. Taas samat, virta päälle autoon, konepelti auki, Lane Assist Setting Memory kohtaan ja sieltä alasvetovalikosta OFF. Muutapa siinä ei tarvinnu kikkailla, seuraavassa startissa Assist oli poissa päältä automaattisesti.



Seuraava muutos oli sitten se, että adaptiivinen vakkari ei ala hölläileen, jos joku motarin vasemmalla kaistalla himmailee. Eli siis olen ymmärtänyt, että tämä moodi sallii vakkarilla oikealla kaistalla "ohituksen". En päässyt vielä testaamaan liikenteeseen toimintoa. Overtaking Right Prevention, auton virta päälle, taisin tässäkin konepellin aukaista ja alasvetovalikosta OFF.



Tässäpä suhteellisen yksityiskohtaiset ohjeet. Ajattelin että tästä olisi jollekkin OBDeleven aloittelijalle (kuten minä) hyvää opastusta, koska ainakin itseä jännitti alkaa testaileen, että jos vahingossa vaikka koko auton onnistuu sekoittamaan.  ;)
#18
Hups, hutilyönti...
#19
Noniiin, kokeilin ekaa kertaa tota OBDeleven NextGen palikkaa. Ensiksi täydellinen varmuuskopiointi ja sitte harjoittelemaan, kun oon täysin noviisi näissä hommissa.  ::) En tilannut Pro versiota, kun mulle riittää noi One-Click ohjelmat, en tarvi muita koodaus ominaisuuksia. En myöskään ostanut Credittejä, koska pisteitä rapsahtaa jo alkuun 10kpl tilille, kun ekan kerran laitteen ottaa käyttöön. Samoin joka päivä kun sovelluksen käyttää auki, niin napsahtaa automaattisesti 1 piste päivässä lisää tilille. Myös jos mainosvideoita jaksaa laittaa pyörimään, niin 5kpl pisteitä pystyy halutessaan päivässä sitä kautta keräämään.10 pistettä vie siis melkein jokainen One-Click muutos.

Sitten itse asiaan. Pirssi on siis Seat Leon Fr 2022 pystyperä, 1.5Tsi 110kw, manuaali versio. Autoon modattiin jo liikkeessä takavalot palamaan jatkuvalla syötöllä, myös pelkkien päiväajovalojen palaessa keulilla. Tämänkin olisi voinut nyt itse modata toimintaan, mutta säästinpä siinä 10 pistettä.  ;D

Ensimmäisenä lisäsin mittaristoon Cupra näkymän:



Emäntä tykkäs ja itsekkin varmaan tuota näkymää tulen käyttämään.  :D OBD pulikka auton pistokkeeseen, autosta virta päälle, konepelti auki, Digital Cockpit View ja minun tapauksessa alasvetovalikosta Adapt 8. Sen jälkeen piti vielä mittaristossa avata mittariston asetukset pitämällä ratin oikeaa rullaa painettuna pitkään pohjassa ja sitten klikkaamalla Cupra kohdalle rasti ruutuun.



Sitten muutin oletukseksi, että Lane Assist on poissa päältä, kun auton starttaa. Taas samat, virta päälle autoon, konepelti auki, Lane Assist Setting Memory kohtaan ja sieltä alasvetovalikosta OFF. Muutapa siinä ei tarvinnu kikkailla, seuraavassa startissa Assist oli poissa päältä automaattisesti.



Seuraava muutos oli sitten se, että adaptiivinen vakkari ei ala hölläileen, jos joku motarin vasemmalla kaistalla himmailee. Eli siis olen ymmärtänyt, että tämä moodi sallii vakkarilla oikealla kaistalla "ohituksen". En päässyt vielä testaamaan liikenteeseen toimintoa. Overtaking Right Prevention, auton virta päälle, taisin tässäkin konepellin aukaista ja alasvetovalikosta OFF.



Tässäpä suhteellisen yksityiskohtaiset ohjeet. Ajattelin että tästä olisi jollekkin OBDeleven aloittelijalle (kuten minä) hyvää opastusta, koska ainakin itseä jännitti alkaa testaileen, että jos vahingossa vaikka koko auton onnistuu sekoittamaan.  ;)
#20
MYYTY, SAA POISTAA!

Myydään vähän ajetut laadukkaat, hiljaiset, mukavat ja pienen vierintävastuksen omaavat kesärenkaat. GoodYear EfficientGrip Performance 205/55r17 91V. Ovat olleet Seat Leonin alla kaksi edellistä kesää ja auton vaihdon takia nyt myynnissä. Istuvat nätisti Leonin lisäksi mm. Octavian, Golfin ja A3 alle ja toki moniin muihinkin malleihin. :) Kumeissa on reilusti pintaa jäljellä, joka renkaassa tasaiset 6mm, eli ei hirveän paljon uudesta kuluneet.


Hp. 290

Renkaat löytyy Oulusta.

Jos lisätietoja kaipaat, niin ota rohkeasti yhteyttä Yv:llä, tai puhelimella. :)

-Mikko
#21
Se on kyllä tosi, ovetkin oli joka tapauksessa tarkotus äänieristää. Katsellaan katsellaan..  :D
#22
Lainaus käyttäjältä: MikHei - 12.02.22 - klo:11:44
Nykyisessäkin Leonissa vakio popit + jälkiasenteinen subbari ja ne on meille riittänyt, niin varmaan samanlaisella setillä mennään uudenkin kanssa.
Lainaus käyttäjältä: miz - 13.02.22 - klo:10:31
Aina voi päivittää jälkikäteen audiota, ei jää yhtään beatseille tai millekkään muullekaan konsernin lisävaruste -audioille, päinvastoin.

Itselle laitettiin koko paketti: 8 kanavainen dsp-vahvistin, kaiuttimet (etupää aktiivisena), vaimennukset oviin ja perään sekä subi.

Jos haluaa päästä melko pienellä eikä availla ovia jne, niin vaikka esim 6-kanavainen dsp-vahvistin (johtojen väliin saa asennettua) jolla voi ohjata subbariakin, ja subi peräkonttiin riittää jo pitkälle.

En tiedä millainen tila on mhevin kontissa välipohjan alla, omaan pheviin tein kotelon lasikuidusta mittojen mukaan välipohjan alle piiloon. N. 15 litrainen kotelo ja 8” elementti toimii oikein hyvin, ja subille jäävät kahden kanavan tehot / äänenpaine riittää omaan käyttöön.
Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 13.02.22 - klo:11:14
Tuon Beats audion hyvä puoli on se että tosi halvalla ainakin silloin sai tuon varusteen kun omaa tilasin toukokuussa 2020. Alkuun se oli pettymys mutta kun löytyi vihdoin ne hyvät säädöt niin enää harmittaa kovemmalla volumella ovipahvien resonointi eli vähän niitä pitäisi vaimentaa.

Itse katsoisin ainakin Match-merkin tuotteita kun sieltä todennäköisesti löytyisi myös piuhat jotka menee suoraan vakiopiuhojen väliin. Yhden semmoisen systeemin asentanu mk7.5 farkkugolffiin johon tuli 5-kanavainen dsp vahvistin ja subbari välipohjan alle. Parannus oli huima alkuperäiseen verrattuna kyllä  :)
Lainaus käyttäjältä: miz - 13.02.22 - klo:13:11
Ovien vaimennuksella oli kyllä iso merkitys. Samalla lähti kaikki nitinät ja natinat kun ääni parani ja resonoinnit poistui.

Jälkikäteen pienin merkitys oli lopulta kaiutin elementtien vaihdolla, varsinkin etupäässä olisi varmaan saanut ihan hyvän alkuperäisillä.
Siirsin tännepäin keskustelua, ettei spämmätä tuota Leonin tuotantoaikataulu-ketjua.  ;D
Toki jos kokonaisvaltaisesti haluaa tehdä soittovehkeet, niin toki mikama83 ja miz:n tie on se oikea. Mutta omassa tapauksessa en koe olevani niin hifisti, että vakio kajauttimet kyllä varmaan riittäis, muhkeampaa bassoa vaan erityisesti kaipaillaan. Mutta mitään en ole lukkoon lyönyt. Tulevalla viikolla autohifiliikkeessä käynti varmaan selkeyttää suunnitelmia.  :)
#23
Lainaus käyttäjältä: Dodo - 12.02.22 - klo:23:51
Ihmettelen itsekkin miksei niitä hipaisunappeja ole voitu valaista. Eipä noita tosin ole tarvinnut säädellä, mutta penkinlämmitintä päälle laittaessa olisi mukava jos näkisi.
Emäntä tykkää säätää lämmöt melkein tappiin, niin itse kyllä joudun lämpöjä laskeen hänen ajon jälkeen viimeistään siinä vaiheessa, kun hiki alkaa valumaan...  ::)
Lainaus käyttäjältä: Dodo - 12.02.22 - klo:23:51
Toki joku voi kaivata hiukan enempi bassoa  ;D
Nyt kun on vanha ja uus auto vielä molemmat pihassa, niin vanhan ratista kun hyppää uuteen, niin aikas tuhnulta kuullostaa uuden bassot, vaikka vanhan kontissa piillotettuna onkin vaan pikkusubi.  8) Emäntä oli samaa mieltä ja hänen ajossa auto onkin leijonanosan ajasta.  :D
#24
Leonin tuotantoaikataulu-ketjuun laitoin viestin, niin päivitetäänpä sama tänne: Päivää ennen luovutusta myyjä soitti, että autosta puuttuu tilaamiani varusteita. Sieltä puuttuu: PAQ Ennakoiva turvajärjestelmä Pre-Crash Assist, PA7 Sivuturvatyynyt takana ja polviturvatyyny kuljettajalla, PDY 230V virran ulosotto tavaratilassa, PNB Beats Audio -äänentoistojärjestelmä. Eniten harmittaa tuo Beats Audio, jonka puutteen huomaa päivittäisessä käytössä. :-\ Samoin sovitut takaroiskeläpät puuttui, mutta ne kyllä saadaan myöhemmin laitettua. Myyjä ei osannut antaa selitystä puuttuville varusteille. Itse veikkaan puolijohdepulaa (korona) syylliseksi ja että tehdas on laittanut vajavaisilla varusteilla rakennetun auton liikenteeseen toivotaantoivotaan-asenteella, että jospa se asiakkaalle kelpais.. ::)

No myyjä pudotti puuttuvien varusteiden hinnat konaishinnasta pois ja antoi mielipahan tasoittamiseksi kohtalaisen rahallisen lisähyvityksen. Myyjä lupasi myös vielä takakontin säädettävän kaksoispohjan ilmaiseksi, koska sanoin että välipohjan tarvin, että puuttuvan  Beats Audion subwooferin tilalle joudun rakentamaan korvaavan subbarin vararengaskoteloon, niin sinne kaksoispohjan alle subi ja vahvari on hyvä piillottaa. Nykyisessäkin Leonissa vakio popit + jälkiasenteinen subbari ja ne on meille riittänyt, niin varmaan samanlaisella setillä mennään uudenkin kanssa.
Muuten autoon oltiin ajoltaan erittäin tyytyväisiä, tuntui omasta mielestä jämäkältä ajaa todella huonossa ajokelissä luovutuspäivänä. Keskinäytön ja muutenkin järjestelmien käyttö vaatii vielä totuttelua, noutopäivän ajoissa tuli valtavasti vielä virhepainalluksia ja erityisesti pilkkopimeällä ajellessa oli melkosen hakusessa lämpötilan, volumen ja penkinlämmittimien pimeänä käsikopelolla löytyvät liukunäppäimet jopa vänkärin hoidellessa säätöjä.. Toki kuskilla volume-rulla löytyy ratista. Uskon että ajan kans rutiini noihin löytyy ja liukusäätimiin tottuu.
#25
Torstaina oli auton luovutus ja eihän se ihan nappiin mennyt. Homma lähti siittä, kun keskiviikkona myyjä soitti että autosta puuttuu tilaamiani varusteita. Sieltä puuttuu: PAQ Ennakoiva turvajärjestelmä Pre-Crash Assist, PA7 Sivuturvatyynyt takana ja polviturvatyyny kuljettajalla, PDY 230V virran ulosotto tavaratilassa, PNB Beats Audio -äänentoistojärjestelmä. Eniten harmittaa tuo Beats Audio, jonka puutteen huomaa päivittäisessä käytössä.  :-\ Samoin sovitut takaroiskeläpät puuttui, mutta ne kyllä saadaan myöhemmin laitettua. Myyjä ei osannut antaa selitystä puuttuville varusteille. Itse veikkaan puolijohdepulaa syylliseksi ja että tehdas on laittanut vajavaisilla varusteilla rakennetun auton liikenteeseen toivotaantoivotaan-asenteella, että jospa se asiakkaalle kelpais.. ::)

No myyjä pudotti puuttuvien varusteiden hinnat konaishinnasta pois ja antoi mielipahan tasoittamiseksi kohtalaisen rahallisen lisähyvityksen. Myyjä lupasi myös vielä takakontin säädettävän kaksoispohjan ilmaiseksi, koska sanoin että välipohjan tarvin, että puuttuvan  Beats Audion subwooferin tilalle joudun rakentamaan korvaavan subbarin vararengaskoteloon, niin sinne kaksoispohjan alle subi ja vahvari on hyvä piillottaa. Nykyisessäkin Leonissa vakio popit + jälkiasenteinen subbari ja ne on meille riittänyt, niin varmaan samanlaisella setillä mennään uudenkin kanssa.
Muuten autoon oltiin ajoltaan erittäin tyytyväisiä, tuntui omasta mielestä jämäkältä ajaa todella huonossa ajokelissä luovutuspäivänä. Keskinäytön ja muutenkin järjestelmien käyttö vaatii vielä totuttelua, noutopäivän ajoissa tuli valtavasti vielä virhepainalluksia ja erityisesti pilkkopimeällä ajellessa oli melkosen hakusessa lämpötilan, volumen ja penkinlämmittimien pimeänä käsikopelolla löytyvät liukunäppäimet jopa vänkärin hoidellessa säätöjä.. Toki kuskilla volume-rulla löytyy ratista. Uskon että ajan kans rutiini noihin löytyy ja liukusäätimiin tottuu.

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 07.02.22 - klo:13:02
Jos olisin tämän mahdollisuuden tiennyt, niin olisi pitänyt vaan sitkeästi tilata 2.0 TSI manuaalilla tuontiohjelman ulkopuolelta. Sitäkin tuli kysyttyä, mutta ei kuulemma ollut mahdollista (myyjän mukaan).
,,lä huoli, ei löytynyt Saksan hinnastostakaan 2.0Tsi versiota manuaalina, ainoastaan DSG-versio. Liekköhän koskaan ollut edes 2.0Tsi manuaalia saatavilla tälle uudelle Leonille?
#26
Lainaus käyttäjältä: webziz - 28.06.19 - klo:08:55
https://www.motonet.fi/fi/tuote/472805/STP-Black-Gold-Bulksolution-vaimennusmatto-45m <- päävaimennusmateriaali. Yksi paketti riittänee?
https://www.motonet.fi/fi/tuote/472835/STP-Splen-04-aanieristematto-019m2-4x375x500mm <- pehmytvaimennusmateriaali, sinne minne mahtuu. Riittäisikö viisi arkkia tätä?

Tuossa olis Leonin vaimennusmateriaalit aikalailla. Mutta mietin että onko tuo 4mm Splen optimaalinen myös ovipahvien taustalle? Miten paksua tavaraa sinne yleensäkkin mahtuu? Motonettiin olis joulahjakortti taskussa, niin heidän hyllystä löytyvillä materiaaleilla ajattelin pärjäillä.  :D
#27
Lainaus käyttäjältä: Dodo - 10.02.22 - klo:10:40
Vai ajaminen ajamista perus kauppakassissa 150hv  ::) Itse mitä koeajolla ajelin 1.5 eTSI:llä niin hyvin siinä automaatti käyttäytyi ja oli miellyttävä ajella. Paljon paremmin ohjelmoitu, kuin tuo phev joka välillä huudattaa konetta vailla mitään syytä (niinä harvoina kertoina, kun mylly edes käynnistyy). Tuosta en kuitenkaan niin jaksa välittää, kun 95% ajasta se toimii kuten haluan. Manuaalit sitten harrastevehkeissä on itselle ehdoton, mutta niissä nyt yleensä tehoakin on hieman erilailla jotta se ajaminen on ajamista ;)

Mielipide se on tuokin...  ;D ;D
#28
Tämmöiselle autolle oli luovutus 10.2.2022. Tarkoitus olis tänne päivitellä, että mitä kaikkea auton kanssa tulee värkkäiltyä ja miten yhteinen elo sujuu.  :)



Tässä muutama kuva 14.3.2022, kun autolle tehtiin vasta sitten luovutusfiksi. Sovittiin myyjän kans, että tehdään fiksi vasta kun ruostesuojaus ja jälkiasennushelmat ym. on asennettu.









Ruksatut lisävarusteet:


  • PDY 230V virran ulosotto tavaratilassa*
  • PNB Beats Audio -äänentoistojärjestelmä*
  • PB2 Connectivity Box langaton matkapuhelimen lataus
  • PDC Dynamic & Comfort Pack
  • E1E1 Desire Red -ulkoväri
  • PAQ Ennakoiva turvajärjestelmä Pre-Crash Assist*
  • PXX Full Led -ajovalot
  • PQN Ilman malli-, moottori- ja varustelutasomerkintää takana
  • WL3 Musta Dinamica-mikrokuituverhoilu, sähkötoiminen kuljettajan istuin muistitoiminnolla
  • PCI Peruutuskamera
  • PPH Polttoainetoiminen lisälämmitin, kauko-ohjain
  • PA7 Sivuturvatyynyt takana, polviturvatyyny kuljettajalla*
  • PTC Sähköinen, lasinen kattoluukku
  • PGR Sähköisesti esiinvapautettava vetokoukku
  • PD9 Turvallisuuspaketti XL Navi System -navigointijärjestelmän yhteydessä (paketti ZN1) ---> päivittyi PDI Turvallisuuspaketti L, koska manuaalivaihteiston yhteyteen ei voinut saada XL:ää
  • PLH ,,lykäs ympärikiertävä Wrap Around -led-sisävalopaketti
  • Moottorilämmitin + sisälämmitin (1400W) (säteily)
  • Pinnoite
  • Roiskeläpät eteen ja taakse
*=ruksattu varuste puuttui saapuneesta autosta
#29
Itsekkin olen pitänyt viimasuojaa keulilla joka talvi. Itse olen tehnyt viimasuojan firman tiloista löytyvästä mustasta kuitulevystä, siistin näköinen ja ennen kaikkea ilmainen.  ;) Mylly lämpenee nopeammin, samoin kabiini ja erityisesti öljyn lämmöt kohoaa lähemmäs normaaleja kesälämpöjä varsinkin, kun ajot omalla autolla on suhteellisen lyhyitä pätkiä. ToAkPan motiiveista en tiedä.
Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 06.02.22 - klo:12:50
pyyhkijöitä ei pysty nostamaan ylös (olisi helpompi putsata tuulilasin alla oleva kaukalo ja pyyhkimet eivät pakastuisi kiinni lasiin)
Eikö muka uudessa Leonissa pyyhkijät nouse huoltoasentoon pyyhkijän viiksen yhdellä napautuksella, kuten edellisen korimallin Leonissakin? https://m.youtube.com/watch?v=NPmioLZQBu0

Edit. mikama83 ehti ensin.   :D
#30


Uutta Leonia odottaa varastossa nykyisen Seatin kesävanteina pyörineet Fast Wheels FC04 8x17 5x112 Et35. Päälle pyöräytettiin TM kitkarengastestin 2.sijan napannut GoodYear UltraGrip Ice 2, ylikoossa 205/55R17.



Kyselin tarjoukset Oulun alueelta useista rengasliikkeistä ja Limingassa Raahen Rengas ja Laite Oy oli taas edukkain. Erityisesti GoodYearin renkaat on siellä edullisia, ilmeisesti ovat tehneet hyvän sopimuksen. Sain vielä tingattua hinnasta pikkasen pois, kun sovittiin että eivät asenna pakettia auton alle asti. 625, tuli satsille hintaa vanteelle asennettuna.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy