Selittyyköhän taka-akselin ero sillä, että lataushybridi = erillisjousitus ja kevythybridi = jäykkä akseli??? Ihan mutuna heitän?
Menu
Näytä viestitTämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy. Näytä viestit MenuViestit - MikHei #1
Leon Mk4 (20-) / Vs: Uusi Seat Leon 202025.05.23 - klo:22:21
Selittyyköhän taka-akselin ero sillä, että lataushybridi = erillisjousitus ja kevythybridi = jäykkä akseli??? Ihan mutuna heitän?
#2
Seat / Vs: Seat Leon Fr 2022 (KL), 1.5Tsi 150hv Manuaali, Desire Red18.05.23 - klo:16:51
En osaa kyllä ottaa kantaa punaisen värin kestävyyteen. On toki joitain naarmuja kans talven jäljiltä, mutta en tiedä sitten onko normaalista poikkeavan paljon.
Hyvältä kuullostaa sun rengasvalinta. Turanzat kun ostin, niin rengasliikkeen äijjä tuumas, että älä osta kuluvat nopeasti. Vastasin siihen, että kilsoja tulee vaan n.15tkm vuoteen, niin aika monta vuotta saa varmana rullailla, että ne vaihtokuntoon saa ajettua. #3
Seat / Vs: Seat Leon Fr 2022 (KL), 1.5Tsi 150hv Manuaali, Desire Red18.05.23 - klo:12:38
Juu tuo väri pääsee varsinkin silloin loistamaan, kun on kyseisen kuvan kaltainen ilta-aurinko ja varjoisa paikka, niin näissä tilanteissa värin eloisuus pääsee kunnolla oikeuksiinsa.
Itse tykkään Turanzoista, toki kitkojen jälkeen melua tulee enemmän, mutta sehän on vain normaalia. Avopuoliso joka ajaa autolla leijonanosan kilometreistä, ei kuulemma ole huomannut eroa, kun talvinakit vaihtui kesiksiin. 16-17 tuumaisena ja jollain 205 leveällä kumilla rengas olisi varmasti todella, todella hiljainen ja mukava. Itse punnitsin hankkiessa 205/55R17 ja tämän 225/45R18 välillä. Näyttävyys vei voiton ja 18" päädyin. Varmaan sitte papparaisena voi ajella pelkästään mukavuuteen painottuvilla kapeilla pullakumeilla. Mitäs mikama83 aikoo seuraavaksi renkaaksi ja miksi vaihdat mallia? #4
Seat / Vs: Seat Leon Fr 2022 (KL), 1.5Tsi 150hv Manuaali, Desire Red12.05.23 - klo:22:53
Eipä ole riittänyt näköjään motivaatio auton kuulumisten päivittelyyn kovin tiheään. Mutta laitetaanpa nyt, kun kummasti on heti kevättä rinnassa, kun saa kesänakit pyöräytettyä auton alle. Samalla laitoin talvisäilössä olleen Riegerin etulipan taas kesäksi paikoilleen.
Vähän venähtänyt kitkojen vaihto, mutta nyt kesikset siis alla. Positiivinen yllätys oli, että kitkojen jälkeen kesägummien jyrinä ja suhina oli huomattavasti hillitympää, mitä muistelin ja pelkäsin. Omasta mielestä siis hyvä valinta hiljaista kumia hakevalle tämä ylikoon Bridgestone Turanza T005 225/45R18 91V. #5
Leon Mk4 (20-) / Vs: Leon Mk4 (20-) ongelmat ja viat27.04.23 - klo:11:50
Täysin sama ongelma omassa, mutta ei tee joka päivä, eikä tee mun mielestä montaa kertaa putkeen. Samalla mittaristo siirtyy oletusnäkymään ja pitää näppäillä mieluisin uudelleen näkyviin.
#6
Leon Mk4 (20-) / Vs: Leon Mk4 (20-) ongelmat ja viat02.03.23 - klo:20:39
Näitä kun lukee, niin on kyllä hurjan pitkiä jonot pk-seudulla huoltoihin... Omaan tuli eka vuosi nyt täyteen ja Oulussa merkkarille (Pörhö) soitin, niin sain heti seuraavalle viikolle ajan "väliöljynvaihtoon". 95,81, maksoi homma tarvikkeineen + öjyt jotka vein itse (Mobil 1 ESP X2 0W-20 5 l).
Samalla tekivät Infotainmentiin jonkun päivityksen, kun valitin sen jatkuvaa jumittelua käyttäjäprofiilia vaihtaessa. Nyt toimii hienosti ja sulavasti kun liikkeen pihassa heti testattiin. Myös Kessyn avauksen satunnaista toimimattomuutta tutkivat, tulos oli että tällä hetkellä toimii ja ei ole korjauskeinoja tiedossa. Auto oli emännällä tehnyt toissapäivänä kaksi hätäjarrutusta 60km/h vauhdista ilman mitään järkevää syytä. Koska vikakoodeja ei ollut ja auto toimi normaalisti huollossa, niin asialle ei ollut mitään tehtävissä. Myös oikean puolen takaoven ilmeisesti lukko/vastakappale on kolahtanut erikoisesti joka käyttökerralla ihan uudesta asti. Tiskillä sanoivat, että asentaja ei ollut mitään vikaa huomannut, eikä ollut sitten asialle mitään tehnyt. No testasin ovet ja nyt kolahdusta ei enään kuulunut, joten kyllä sille jotain oli tehty (liekkö lukko öljytty tai jotain). Palasin tiskille ja kehuin että kolahdukset on loppunut huoltokäynnin yhteydessä, vaikka sille ei ollu "mitään asentaja tehnyt". Kaiken kaikkiaan positiivinen huoltoreissu, vaikka kaksi ongelmaa jäi ratkomatta, niin pari vikaa on kuitenkin nyt poissa. Mielyttävää palvelua saatiin vaimokkeen kanssa tiskillä. #7
Leon Mk4 (20-) / Vs: Leon Mk4 (20-) ongelmat ja viat28.01.23 - klo:17:35
Täällä monella ollut oven lukituksen avaus ongelmia. En jaksanu hakea ketjusta ohjeita, niin kysynpä suoraan mitä kannattaa ensiapuna kokeilla.
Elikkäs potilaana karvan alle vuoden ikäinen Leon. Lukitus ja avaus oven kahvasta on pelannut melkein moitteitta vuoden, mutta emäntä sanoi, että lukituksen avaus on ollut nyt poissa pelistä pari viikkoa. Vain kaukosäätimen napista onnistuu avaus. Vinkkejä? Asetuksien läpi käyminen nyt ensimmäisenä tulis mieleen, mutta vielä en ole päässyt tutkimaan. #8
Golf VII (12-) / Vs: Golf VII 1.2 Variant 2015 - Takajalkatilaan vettä sateella!?15.11.22 - klo:21:48Lainaus käyttäjältä: JussiP. - 15.11.22 - klo:21:00 Mistä tuo putki löytyy? #9
Leon Mk4 (20-) / Vs: Uusi Seat Leon 202019.10.22 - klo:22:30
Piti ihan testata Webaston kaukosäädintä ekaa kertaa. Hienosti pelasi seinien läpi 50-60m päähän, kun asutaan 5 osakkeen rivitalon päässä ja auto on parkissa talon toisessa päädyssä. Tyytyväinen olen, ei välttämättä tartte sovelluksen kans kikkailla.
#10
Leon Mk4 (20-) / Vs: Uusi Seat Leon 202030.09.22 - klo:18:04
Omat kokemukset ei ole ehkä ihan suoraan vertailukelpoisia noihin sun antamiin lukuihin, koska omat verrokkiautot on manuaalivaihteisia ja siksi omasta uudesta Leonista puuttuu myös se sähköavustus. Mutta heitän nyt oman lusikkani soppaan silti.
Persdynolla oma vanha 2013 Leon 140hv on huomattavasti pirteämpi ja nöyrempi kampe, kuin tämä uusi 2022 150hv versio. Isommilla vaihteilla esim. 5 ja 6 vaihteilla vedättäessä ero vanhaan on valtava. Tähän vaikuttaa auton lisääntynyt massa ja ainakin kierroslukumittaria kun katsoo, niin juurikin isoimpien vaihteiden pidennetyt välitykset uudessa autossa. Epäilin jopa jossain vaiheessa, että onko mun auto voinut tulla tehtaalta vahingossa pienemmällä 130hv tehoversiolla. Tai että tuo vanha 140hv Leon on edellisellä omistajalla lastutettu ja siinä onkin enemmän potkua, kuin mitä tehtaalta lähtiessä. Mutta eiköhän se todennäköisin syy piile siinä kasvaneessa massassa ja pidemmissä välityksissä... Tuo nuhaisuus on ollut suurin pettymys uuden Leonin kanssa, muuten kyllä olen tykännyt ja lastulla tehoa toki saa lisää, jos alkaa nuhaisuus tosissaan vaivaamaan. Toisaalta 95% ajoista on nurkkapyörittelyä ja emännän ajoja, joissa tehoja ei kyllä tarvita edes. Mutta edelleenkin painotan, että nämä on ehkä vähän huonoja verrokkeja ksuukin tapauksessa. #11
Leon Mk4 (20-) / Vs: Leon Mk4 jälkiasennus varusteet/osat ym. auton muokkaaminen03.08.22 - klo:21:46Lainaus käyttäjältä: heller - 03.08.22 - klo:21:39 Tai sillä "taunolla" oli 0-asennossa valokatkaisija, silloinkin mulla ne valot palaa takana. Meitä kun on niin moneen junaan autoilijoita, että siksi kait tuolla huonoilla keleillä ihmiset ajaa pimeillä autoilla, kun ei ne itse edes tajua sitä, merkistä riippumatta. #12
Leon Mk4 (20-) / Vs: Leon Mk4 jälkiasennus varusteet/osat ym. auton muokkaaminen03.08.22 - klo:21:37Lainaus käyttäjältä: Jontigga - 03.08.22 - klo:14:47 Aamen! Juuri nämä syyt itselläkin, jonka vuoksi takavalot palaa koko ajan. Ja kun siittä ei ole mitään haittaa (korkeintaan valojen käyttöikä lyhenee??), niin miksi ei. Tänäänkin vesisateessa ajelin, niin yksi Volkkari perä pimeänä ajeli edessä, meikäläisen autolla se ei ole edes mahdollista koodauksen jäljiltä. Mun 2013 Leonissa palaa kans koko ajan ja ei ole vielä melkein 10v ikään mennessä aiheuttanut ledeihin mitään vikaa. Toki jos siittä syystä valot palaa loppuun ennen aikojaan, niin sitte vaan kättä taskuun ja köyhempänä uutta lamppua tilalle. P.s. Oulussa merkkiliike koodas luovutuksessa takavalot palamaan jatkuvasti, eikä ollut mitään ongelmaa, tai että olisivat valon takuuseen ym. vedonneet. Näköjään riippuu ihan liikkeestä, että minkä linjan ovat valinneet. #13
Golf VII (12-) / Vs: Golf GTE vs 1,4TSI vs 1,5 eTSI14.07.22 - klo:23:50Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 14.07.22 - klo:10:15 Huh kylläpä menee vähällä!!! Oma Leon tavis 150hv 1,5Tsi myllyllä (ei siis 1,5eTsi) ja alle 5l keskikulutuksiin pääsee vaivoin. Toki mulla vasta reilut 4000km mittarissa, kova on luotto siihen että mylly hioutuu ja vetreytyy kilometrien myötä ja kulutus vähän tippuu. Toivossa on hyvä elää.. Toki itsellä vähän maantieajoa, suurin osa nurkkapyörittelyä 15km suuntaansa taajamaa/60km/h aluetta. Vanhalla 1,4Tsi Leonilla pääsee reilusti pienemmällä kulutuksella tällä hetkellä. #14
Leon Mk4 (20-) / Vs: Uusi Seat Leon 202018.06.22 - klo:19:35Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 18.06.22 - klo:18:32 Onko näissä mahdollisuutta nyt sille, että auton saa tunnistamaan kuljettajan sillä perusteella, että kumman avaimen kanssa autoon hyppää? Tarkoitan siis vaimokkeelle toinen avain ohjelmoitu ja itselle toinen. Ja myönnän, en ole jaksanut itse nyt tutkia asiaa. #15
Leon Mk4 (20-) / Vs: Seat Leon KL, VCDS ym. koodaaminen.16.05.22 - klo:22:54
Voisko niillä olla se ero, että kaikilla eri voimalinjoilla taitaa olla hitusen eri näköinen tuo mittarinäkymä? Tämä toki täyttä mutua.
Esim. mipefinin ilmeisesti plugari: Lainaus käyttäjältä: mipefin - 02.07.21 - klo:18:21 Vastaavasti mun bensamylly: Lainaus käyttäjältä: MikHei - 13.05.22 - klo:22:58 Kokeilin itsekkin eka tota adapt 7 ja ei ilmestyny toi Cupra näkymä mittaristoon. Sitten kokeilin adapt 8 ja sinnehän se sitten ilmestyi valittavaksi. #16
Seat / Vs: Seat Leon Fr 2022 (KL), 1.5Tsi 150hv Manuaali, Desire Red14.05.22 - klo:00:36Lainaus käyttäjältä: Sped - 15.02.22 - klo:20:19 Ei myyjä varsinaisesti tarjonnut kaupan perumiseen vaihtoehtoa, mutta tarjottu hinnan alennus oli minun mielestä rittävä, joten en jäänyt asiasta sen enempää vääntämään. Nyt tässä on puuttuneen Beats Audion korvaajaksi rakennettu subwoofer kontin välipohjan alle. Myös invertteri odottaa varastossa asennusta, että sillä saadaan korvattua puuttunut 230V virran ulosotto tavaratilassa. Muutama kuva lisää aloituspostaukseen. Autoahan on nyt rakenneltu ja modattu vähän joka puolelta, mutta niistä myöhemmin lisää. #17
Elektroniikka / Vs: Obdeleven13.05.22 - klo:23:49Lainaus käyttäjältä: Daatta - 24.01.22 - klo:09:57 Daattan vinkeistä viisastuneena tilasin jo tovin aikaa sitten tämän uudemman OBDeleven NextGen version. Laitanpa tännekkin saman viestin, mitä laitoin Leonin puolelle. Jos tästä jollekkin vasta alkajalle olisi hyötyä. Ihan perus käyttöön liittyviä juttuja, joita aloin kokeileen ekaa kertaa eilen: Noniiin, kokeilin ekaa kertaa tota OBDeleven NextGen palikkaa. Ensiksi täydellinen varmuuskopiointi ja sitte harjoittelemaan, kun oon täysin noviisi näissä hommissa. En tilannut Pro versiota, kun mulle riittää noi One-Click ohjelmat, en tarvi noita muita koodaus ominaisuuksia. En myöskään ostanut Credittejä, koska pisteitä rapsahtaa jo alkuun 10kpl tilille, kun ekan kerran laitteen ottaa käyttöön. Samoin joka päivä kun sovelluksen käyttää auki, niin napsahtaa automaattisesti 1 piste päivässä lisää tilille. Myös jos mainosvideoita jaksaa laittaa pyörimään, niin 5kpl pisteitä pystyy halutessaan päivässä sitä kautta keräämään.10 pistettä vie siis melkein jokainen One-Click muutos. Sitten itse asiaan. Pirssi on siis Seat Leon Fr 2022 pystyperä, 1.5Tsi 110kw, manuaali versio. Autoon modattiin jo liikkeessä takavalot palamaan jatkuvalla syötöllä, myös pelkkien päiväajovalojen palaessa keulilla. Tämänkin olisi voinut nyt itse modata toimintaan, mutta säästinpä siinä 10 pistettä. Ensimmäisenä lisäsin mittaristoon Cupra näkymän: Emäntä tykkäs ja itsekkin varmaan tuota näkymää tulen käyttämään. OBD pulikka auton pistokkeeseen, autosta virta päälle, konepelti auki, Digital Cockpit View ja minun tapauksessa alasvetovalikosta Adapt 8. Sen jälkeen piti vielä mittaristossa avata mittariston asetukset pitämällä ratin oikeaa rullaa painettuna pitkään pohjassa ja sitten klikkaamalla Cupra kohdalle rasti ruutuun. Sitten muutin oletukseksi, että Lane Assist on poissa päältä, kun auton starttaa. Taas samat, virta päälle autoon, konepelti auki, Lane Assist Setting Memory kohtaan ja sieltä alasvetovalikosta OFF. Muutapa siinä ei tarvinnu kikkailla, seuraavassa startissa Assist oli poissa päältä automaattisesti. Seuraava muutos oli sitten se, että adaptiivinen vakkari ei ala hölläileen, jos joku motarin vasemmalla kaistalla himmailee. Eli siis olen ymmärtänyt, että tämä moodi sallii vakkarilla oikealla kaistalla "ohituksen". En päässyt vielä testaamaan liikenteeseen toimintoa. Overtaking Right Prevention, auton virta päälle, taisin tässäkin konepellin aukaista ja alasvetovalikosta OFF. Tässäpä suhteellisen yksityiskohtaiset ohjeet. Ajattelin että tästä olisi jollekkin OBDeleven aloittelijalle (kuten minä) hyvää opastusta, koska ainakin itseä jännitti alkaa testaileen, että jos vahingossa vaikka koko auton onnistuu sekoittamaan. #18
Leon Mk4 (20-) / Vs: Seat Leon KL, VCDS ym. koodaaminen.13.05.22 - klo:23:06
Hups, hutilyönti...
#19
Leon Mk4 (20-) / Vs: Seat Leon KL, VCDS ym. koodaaminen.13.05.22 - klo:22:58
Noniiin, kokeilin ekaa kertaa tota OBDeleven NextGen palikkaa. Ensiksi täydellinen varmuuskopiointi ja sitte harjoittelemaan, kun oon täysin noviisi näissä hommissa. En tilannut Pro versiota, kun mulle riittää noi One-Click ohjelmat, en tarvi muita koodaus ominaisuuksia. En myöskään ostanut Credittejä, koska pisteitä rapsahtaa jo alkuun 10kpl tilille, kun ekan kerran laitteen ottaa käyttöön. Samoin joka päivä kun sovelluksen käyttää auki, niin napsahtaa automaattisesti 1 piste päivässä lisää tilille. Myös jos mainosvideoita jaksaa laittaa pyörimään, niin 5kpl pisteitä pystyy halutessaan päivässä sitä kautta keräämään.10 pistettä vie siis melkein jokainen One-Click muutos.
Sitten itse asiaan. Pirssi on siis Seat Leon Fr 2022 pystyperä, 1.5Tsi 110kw, manuaali versio. Autoon modattiin jo liikkeessä takavalot palamaan jatkuvalla syötöllä, myös pelkkien päiväajovalojen palaessa keulilla. Tämänkin olisi voinut nyt itse modata toimintaan, mutta säästinpä siinä 10 pistettä. Ensimmäisenä lisäsin mittaristoon Cupra näkymän: Emäntä tykkäs ja itsekkin varmaan tuota näkymää tulen käyttämään. OBD pulikka auton pistokkeeseen, autosta virta päälle, konepelti auki, Digital Cockpit View ja minun tapauksessa alasvetovalikosta Adapt 8. Sen jälkeen piti vielä mittaristossa avata mittariston asetukset pitämällä ratin oikeaa rullaa painettuna pitkään pohjassa ja sitten klikkaamalla Cupra kohdalle rasti ruutuun. Sitten muutin oletukseksi, että Lane Assist on poissa päältä, kun auton starttaa. Taas samat, virta päälle autoon, konepelti auki, Lane Assist Setting Memory kohtaan ja sieltä alasvetovalikosta OFF. Muutapa siinä ei tarvinnu kikkailla, seuraavassa startissa Assist oli poissa päältä automaattisesti. Seuraava muutos oli sitten se, että adaptiivinen vakkari ei ala hölläileen, jos joku motarin vasemmalla kaistalla himmailee. Eli siis olen ymmärtänyt, että tämä moodi sallii vakkarilla oikealla kaistalla "ohituksen". En päässyt vielä testaamaan liikenteeseen toimintoa. Overtaking Right Prevention, auton virta päälle, taisin tässäkin konepellin aukaista ja alasvetovalikosta OFF. Tässäpä suhteellisen yksityiskohtaiset ohjeet. Ajattelin että tästä olisi jollekkin OBDeleven aloittelijalle (kuten minä) hyvää opastusta, koska ainakin itseä jännitti alkaa testaileen, että jos vahingossa vaikka koko auton onnistuu sekoittamaan. #20
Myydään / MYYTY, SAA POISTAA! GoodYear EfficientGrip Performance 205/55r17 kesärenkaat23.04.22 - klo:16:25
MYYTY, SAA POISTAA!
Myydään vähän ajetut laadukkaat, hiljaiset, mukavat ja pienen vierintävastuksen omaavat kesärenkaat. GoodYear EfficientGrip Performance 205/55r17 91V. Ovat olleet Seat Leonin alla kaksi edellistä kesää ja auton vaihdon takia nyt myynnissä. Istuvat nätisti Leonin lisäksi mm. Octavian, Golfin ja A3 alle ja toki moniin muihinkin malleihin. Kumeissa on reilusti pintaa jäljellä, joka renkaassa tasaiset 6mm, eli ei hirveän paljon uudesta kuluneet. Hp. 290 Renkaat löytyy Oulusta. Jos lisätietoja kaipaat, niin ota rohkeasti yhteyttä Yv:llä, tai puhelimella. -Mikko #21
Leon Mk4 (20-) / Vs: Leon Mk4 jälkiasennus varusteet/osat ym. auton muokkaaminen13.02.22 - klo:13:52
Se on kyllä tosi, ovetkin oli joka tapauksessa tarkotus äänieristää. Katsellaan katsellaan..
#22
Leon Mk4 (20-) / Vs: Leon Mk4 jälkiasennus varusteet/osat ym. auton muokkaaminen13.02.22 - klo:13:14Lainaus käyttäjältä: MikHei - 12.02.22 - klo:11:44 Lainaus käyttäjältä: miz - 13.02.22 - klo:10:31 Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 13.02.22 - klo:11:14 Lainaus käyttäjältä: miz - 13.02.22 - klo:13:11Siirsin tännepäin keskustelua, ettei spämmätä tuota Leonin tuotantoaikataulu-ketjua. Toki jos kokonaisvaltaisesti haluaa tehdä soittovehkeet, niin toki mikama83 ja miz:n tie on se oikea. Mutta omassa tapauksessa en koe olevani niin hifisti, että vakio kajauttimet kyllä varmaan riittäis, muhkeampaa bassoa vaan erityisesti kaipaillaan. Mutta mitään en ole lukkoon lyönyt. Tulevalla viikolla autohifiliikkeessä käynti varmaan selkeyttää suunnitelmia. #23
Leon Mk4 (20-) / Vs: Leonin tuotantoaikataulu13.02.22 - klo:00:12Lainaus käyttäjältä: Dodo - 12.02.22 - klo:23:51Emäntä tykkää säätää lämmöt melkein tappiin, niin itse kyllä joudun lämpöjä laskeen hänen ajon jälkeen viimeistään siinä vaiheessa, kun hiki alkaa valumaan... Lainaus käyttäjältä: Dodo - 12.02.22 - klo:23:51Nyt kun on vanha ja uus auto vielä molemmat pihassa, niin vanhan ratista kun hyppää uuteen, niin aikas tuhnulta kuullostaa uuden bassot, vaikka vanhan kontissa piillotettuna onkin vaan pikkusubi. Emäntä oli samaa mieltä ja hänen ajossa auto onkin leijonanosan ajasta. #24
Seat / Vs: Seat Leon Fr 2022 (KL), 1.5Tsi 150hv Manuaali, Desire Red12.02.22 - klo:23:42
Leonin tuotantoaikataulu-ketjuun laitoin viestin, niin päivitetäänpä sama tänne: Päivää ennen luovutusta myyjä soitti, että autosta puuttuu tilaamiani varusteita. Sieltä puuttuu: PAQ Ennakoiva turvajärjestelmä Pre-Crash Assist, PA7 Sivuturvatyynyt takana ja polviturvatyyny kuljettajalla, PDY 230V virran ulosotto tavaratilassa, PNB Beats Audio -äänentoistojärjestelmä. Eniten harmittaa tuo Beats Audio, jonka puutteen huomaa päivittäisessä käytössä. Samoin sovitut takaroiskeläpät puuttui, mutta ne kyllä saadaan myöhemmin laitettua. Myyjä ei osannut antaa selitystä puuttuville varusteille. Itse veikkaan puolijohdepulaa (korona) syylliseksi ja että tehdas on laittanut vajavaisilla varusteilla rakennetun auton liikenteeseen toivotaantoivotaan-asenteella, että jospa se asiakkaalle kelpais..
No myyjä pudotti puuttuvien varusteiden hinnat konaishinnasta pois ja antoi mielipahan tasoittamiseksi kohtalaisen rahallisen lisähyvityksen. Myyjä lupasi myös vielä takakontin säädettävän kaksoispohjan ilmaiseksi, koska sanoin että välipohjan tarvin, että puuttuvan Beats Audion subwooferin tilalle joudun rakentamaan korvaavan subbarin vararengaskoteloon, niin sinne kaksoispohjan alle subi ja vahvari on hyvä piillottaa. Nykyisessäkin Leonissa vakio popit + jälkiasenteinen subbari ja ne on meille riittänyt, niin varmaan samanlaisella setillä mennään uudenkin kanssa. Muuten autoon oltiin ajoltaan erittäin tyytyväisiä, tuntui omasta mielestä jämäkältä ajaa todella huonossa ajokelissä luovutuspäivänä. Keskinäytön ja muutenkin järjestelmien käyttö vaatii vielä totuttelua, noutopäivän ajoissa tuli valtavasti vielä virhepainalluksia ja erityisesti pilkkopimeällä ajellessa oli melkosen hakusessa lämpötilan, volumen ja penkinlämmittimien pimeänä käsikopelolla löytyvät liukunäppäimet jopa vänkärin hoidellessa säätöjä.. Toki kuskilla volume-rulla löytyy ratista. Uskon että ajan kans rutiini noihin löytyy ja liukusäätimiin tottuu. #25
Leon Mk4 (20-) / Vs: Leonin tuotantoaikataulu12.02.22 - klo:11:44
Torstaina oli auton luovutus ja eihän se ihan nappiin mennyt. Homma lähti siittä, kun keskiviikkona myyjä soitti että autosta puuttuu tilaamiani varusteita. Sieltä puuttuu: PAQ Ennakoiva turvajärjestelmä Pre-Crash Assist, PA7 Sivuturvatyynyt takana ja polviturvatyyny kuljettajalla, PDY 230V virran ulosotto tavaratilassa, PNB Beats Audio -äänentoistojärjestelmä. Eniten harmittaa tuo Beats Audio, jonka puutteen huomaa päivittäisessä käytössä. Samoin sovitut takaroiskeläpät puuttui, mutta ne kyllä saadaan myöhemmin laitettua. Myyjä ei osannut antaa selitystä puuttuville varusteille. Itse veikkaan puolijohdepulaa syylliseksi ja että tehdas on laittanut vajavaisilla varusteilla rakennetun auton liikenteeseen toivotaantoivotaan-asenteella, että jospa se asiakkaalle kelpais..
No myyjä pudotti puuttuvien varusteiden hinnat konaishinnasta pois ja antoi mielipahan tasoittamiseksi kohtalaisen rahallisen lisähyvityksen. Myyjä lupasi myös vielä takakontin säädettävän kaksoispohjan ilmaiseksi, koska sanoin että välipohjan tarvin, että puuttuvan Beats Audion subwooferin tilalle joudun rakentamaan korvaavan subbarin vararengaskoteloon, niin sinne kaksoispohjan alle subi ja vahvari on hyvä piillottaa. Nykyisessäkin Leonissa vakio popit + jälkiasenteinen subbari ja ne on meille riittänyt, niin varmaan samanlaisella setillä mennään uudenkin kanssa. Muuten autoon oltiin ajoltaan erittäin tyytyväisiä, tuntui omasta mielestä jämäkältä ajaa todella huonossa ajokelissä luovutuspäivänä. Keskinäytön ja muutenkin järjestelmien käyttö vaatii vielä totuttelua, noutopäivän ajoissa tuli valtavasti vielä virhepainalluksia ja erityisesti pilkkopimeällä ajellessa oli melkosen hakusessa lämpötilan, volumen ja penkinlämmittimien pimeänä käsikopelolla löytyvät liukunäppäimet jopa vänkärin hoidellessa säätöjä.. Toki kuskilla volume-rulla löytyy ratista. Uskon että ajan kans rutiini noihin löytyy ja liukusäätimiin tottuu. Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 07.02.22 - klo:13:02,,lä huoli, ei löytynyt Saksan hinnastostakaan 2.0Tsi versiota manuaalina, ainoastaan DSG-versio. Liekköhän koskaan ollut edes 2.0Tsi manuaalia saatavilla tälle uudelle Leonille? #26
Octavia III (13-19) / Vs: Äänieristäminen, käytännön vinkkejä ja kokemuksia11.02.22 - klo:15:12Lainaus käyttäjältä: webziz - 28.06.19 - klo:08:55 Tuossa olis Leonin vaimennusmateriaalit aikalailla. Mutta mietin että onko tuo 4mm Splen optimaalinen myös ovipahvien taustalle? Miten paksua tavaraa sinne yleensäkkin mahtuu? Motonettiin olis joulahjakortti taskussa, niin heidän hyllystä löytyvillä materiaaleilla ajattelin pärjäillä. #27
Leon Mk4 (20-) / Vs: Leonin tuotantoaikataulu10.02.22 - klo:12:20Lainaus käyttäjältä: Dodo - 10.02.22 - klo:10:40 Mielipide se on tuokin... #28
Seat / Seat Leon Fr 2022 (KL), 1.5Tsi 150hv Manuaali, Desire Red07.02.22 - klo:12:55
Tämmöiselle autolle oli luovutus 10.2.2022. Tarkoitus olis tänne päivitellä, että mitä kaikkea auton kanssa tulee värkkäiltyä ja miten yhteinen elo sujuu.
Tässä muutama kuva 14.3.2022, kun autolle tehtiin vasta sitten luovutusfiksi. Sovittiin myyjän kans, että tehdään fiksi vasta kun ruostesuojaus ja jälkiasennushelmat ym. on asennettu. Ruksatut lisävarusteet:
#29
Leon Mk4 (20-) / Vs: Uusi Seat Leon 202006.02.22 - klo:13:22
Itsekkin olen pitänyt viimasuojaa keulilla joka talvi. Itse olen tehnyt viimasuojan firman tiloista löytyvästä mustasta kuitulevystä, siistin näköinen ja ennen kaikkea ilmainen. Mylly lämpenee nopeammin, samoin kabiini ja erityisesti öljyn lämmöt kohoaa lähemmäs normaaleja kesälämpöjä varsinkin, kun ajot omalla autolla on suhteellisen lyhyitä pätkiä. ToAkPan motiiveista en tiedä.
Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 06.02.22 - klo:12:50Eikö muka uudessa Leonissa pyyhkijät nouse huoltoasentoon pyyhkijän viiksen yhdellä napautuksella, kuten edellisen korimallin Leonissakin? https://m.youtube.com/watch?v=NPmioLZQBu0 Edit. mikama83 ehti ensin. #30
Leon Mk4 (20-) / Vs: Leon Mk4 Vanteet ja renkaat06.02.22 - klo:12:58Uutta Leonia odottaa varastossa nykyisen Seatin kesävanteina pyörineet Fast Wheels FC04 8x17 5x112 Et35. Päälle pyöräytettiin TM kitkarengastestin 2.sijan napannut GoodYear UltraGrip Ice 2, ylikoossa 205/55R17. Kyselin tarjoukset Oulun alueelta useista rengasliikkeistä ja Limingassa Raahen Rengas ja Laite Oy oli taas edukkain. Erityisesti GoodYearin renkaat on siellä edullisia, ilmeisesti ovat tehneet hyvän sopimuksen. Sain vielä tingattua hinnasta pikkasen pois, kun sovittiin että eivät asenna pakettia auton alle asti. 625, tuli satsille hintaa vanteelle asennettuna. |
Valokuvaaja JyriLaitinen.fi – Laadukas ja luotettava.
Fitnesskuvaus, Hääkuvaus, Hautajaiskuvaus, Henkilöstökuvaus, Ilmakuvaus, Muotokuvauskuvaus, Lapsikuvaus, Lemmikkikuvaus, Profiilikuvaus, Yrityskuvaus, Tapahtumakuvaus, Perhekuvaus, Tuotekuvaus ja Ylioppilaskuvaus, Toimialue pääkaupunkiseutu (Espoo, Helsinki, Kauniainen ja Vantaa) ja koko Suomi |