Ajoneuvon rekkari tiedossa, onko pakko maksaa omistaja/haltija tiedosta?

Aloittaja passo_s, 20.06.17 - klo:21:57

« edellinen - seuraava »

passo_s

Nappasin risteyksessä edellä ajavan auton katolta tippuneet kamat talteen. Nappasin kännyyllä rekkarista kuvan. Nyt sitten maksan että saan rekkarin perusteella omistajan/haltijan selville? Taidan viedä kamat löytötavaratoimistoon. Ymmärrän että joku lompsa jää katolle, mutta että tällänen setti kamaa :)

vwmies

Kaman alkuperän selvittelyn voi ihan hyvin antaa poliisillekin.  :o
Yritetään pärjätä.

ram1

Poliisille kun viet, niin saat palkkion automaattisesti tavaran arvon perusteella,ja mahdolliset kulut jos omistaja noutaa tavarat. Tai maksat sen 2.90 tiedoista ja pyydät hakemaan tavarat, jolloin päätätte keskenänne mahdollisista korvauksista.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

SNG

Mitä sitä poliisia vaivaamaan jos pudonneissa tavaroissa ei mitään epäilyttävää! Tavaroiden omistaja todennäköisesti ikikiitollinen jos vähänkään arvokkaampaa tavaraa.

Selvität ja kerrot viestissä että luovutat tuntomerkkejä ja tuota kulua vastaan.

PS. Tosin on olemassa riski että omistaja on salannut osoitetietonsa kuten itsekin tehnyt. Silloin vain viranomainen pystyy selvittämään.

passo_s

Jos poliisi maksaa löytöpalkkion, sinnehän nämä tavarat vien. Kaikkea sitä vokin auton katolle "pakata" :)  Kysehän on periaatteellinen, 2-6 â,¬ maksaa että selvitän  vastaanottajan rek tiedon perusteella, trafi taisi olla halvin. Maksaako muka poliisi löytötavaroista löytöpalkkion ?


sakal83

Ensisijaisesti siis maksajana on tavaroiden omistaja. Olikohan se tyyliin 10% minimi tavaroiden arvosta. Jos kukaan ei tule noutamaan / ei saada selvyyttä kenen tavarat ovat, niin sitten siirtyy valtion hallintaan.
Kyllä nyt suosittelisin kuitenkin selvittämään itse sen omistajan ja soittamaan hänelle. Jos ette saa sovittua onko hän valmis noutamaan kamansa ja korvaamaan edes kulut, niin siinä tapauksessa voit kehaista, että kiikutat tavarat poliisille ja saa noutaa sieltä tuolla 10% hinnalla  ;)
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

SNG

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 21.06.17 - klo:09:59
Ensisijaisesti siis maksajana on tavaroiden omistaja. Olikohan se tyyliin 10% minimi tavaroiden arvosta. Jos kukaan ei tule noutamaan / ei saada selvyyttä kenen tavarat ovat, niin sitten siirtyy valtion hallintaan.
Kyllä nyt suosittelisin kuitenkin selvittämään itse sen omistajan ja soittamaan hänelle. Jos ette saa sovittua onko hän valmis noutamaan kamansa ja korvaamaan edes kulut, niin siinä tapauksessa voit kehaista, että kiikutat tavarat poliisille ja saa noutaa sieltä tuolla 10% hinnalla  ;)

Jep!

Ihan älytöntä työllistää virkamiehiä joka asiasta.

passo_s

#8
En ole juurikaan kotosalla, mulla on liikkuva työ ja koin että näiden romppeiden kanssa lähettely tms. säätäminen syö mun vapaa-aikaa. Eikä ollu haluja maksaa rekkarin selvityksestäkään, vein ko romppeet poliisille :) Virkamiehet on meidän palveluamme varten, siitähän me veroja maksellaan :)

SNG

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 21.06.17 - klo:11:23
En ole juurikaan kotosalla, mulla on liikkuva työ ja koin että näiden romppeiden kanssa lähettely tms. säätäminen syö mun vapaa-aikaa. Eikä ollu haluja maksaa rekkarin selvityksestäkään, vein ko romppeet poliisille :) Virkamiehet on meidän palveluamme varten, siitähän me veroja maksellaan :)

Explanation accepted  :)

sakal83

Ellet nyt satu asumaan/työpaikka olemaan poliisilaitoksen vieressä, niin sama aika/säätäminen olisi varmasti tullut henkilöllisyyden selvittämisestä ja puhelimeen tarttumisesta. Luulisi että tavaroiden omistaja nyt noutaa ne kamat sieltä, mistä sinulle parhaiten sopii ja sellaisena aikana mikä ei syö sinun vapaa-aikaasi  ;)

Tai vaihtoehtoisesti olisi voinut jättää ne tavarat jollekin muulle noukittavaksi  ;D
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

passo_s

Poliislaitos on työmatkan varrella, tuli ns kerralla kuntoon, ei jäänyt jonkun romppeet omiin nurkkiin.

lemmentalja

Muille vain vihjeeksi, tätä olen itse käyttänyt. (Ei ole mainos, enkä omista kyseisen yrityksen osakkeita) 😁

https://www.autorekisteri.fi
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

infinity

Tota tilannetta kun yritän miettiä niin miten sä oot ehtinyt ottamaan kuvan siitä autosta?

Kamat tippuu autosta tielle -> tööttiä/valojen vilkuttelua -> ei vaikutusta -> missä mun kännykkä on -> saan kameran auki -> ai se auto katos jo..  ;D
BMW 530e xDrive

passo_s

Otin heti kännyn käteen autossani kun tiesin etten rekkaria muista ja otin rekkarista kuvan autoni sisällä. Känny on mulla kätsyssä pidikkeessä heti ratin vieressä. Sitten hätävilkut omasta päälle ja roudaamaan reppua ja läppäriä tieltä omaan autoon,koska heti sen kuvauksen jälkeen reppunsa ja läppärinsä hukkaaja hävisi. Elämä on valintoja, tässä mun valinta nopeassa tilanteessa. Jälkiviisasteluna tööttäilyllä olisi voinut pysäyttää edellä ajavan, toisaalta itse katselen vaan joka ilman suuntaan jos mulle risteysalueella tööttäillään ja ajan alta pois jos risteys on vapaa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy