Android Auton ja Apple Carplayn toimivuus ja käyttäjäkokemukset?

Aloittaja VR6, 22.12.15 - klo:19:35

« edellinen - seuraava »

Sokota09

En käytä Mapsia normaalisti, koska siinä ei ole kameroita ja tuota nopeusnäyttöä. Opastus taas toimii Mapsissa aavistuksen paremmin kuin Wazessa.

Flat


b1mpo

Ite kyllä tykkään tuosta mapsin kartan päällä olevasta opastuksesta. Toki pienempi vois olla. Auton omaa navia kun käyttää, niin siinä ei oo opasteita ollenkaan, vaan mittaristossa näkyy opasteet. En oo kokeillu missä opasteet on silloin, kun kartta on mittaristossa. Ottaisin tuohon amundseniin opasteet mielellään samalle ruudulle ja pitäisin mittariston muussa käytössä.

Ps. On mukava tietää esim. että tietyn matkan päästä on risteys. Ei tuu turhia ohituksia tehtyä tai voi suunnitella matkan varrella asiointeja.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05


jamo75

kummatkin on olleet jo jonkun aikaa, tosin kameroiden oikeellisuudesta voi olla montaa mieltä, mutta haluttaessa voit ilmoittaa että kameraa ei ole, ilmeisesti ne poistuu kin tarpeeksi tulee palautetta.

suurin ongelma mielestäni on se että maps ohjaa kinttupoluille ja ehdoittaa jatkuvasti vaihtoehtoisia reittejä, esim. metsäauto tiet ovat mapsin mielestä normi reittiä

ja kuten kaikissa tietyöt sekoittvat navigoinnin mutta sinänsä se on globaali ongelma. välillä navigointi on parempi käynnistää uudestaan kun se on aivan hukassa ja näyttää ihan väärää saapumisaikaa. mutta sinänsä mieluummin sitä käytän kuin auton kolumbusta ainoastaan reitin selaus eteenpäin on aika vaivalloista mapsissa kun se vierittää todella hitaasti karttaa...

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 02.08.19 - klo:19:25
En käytä Mapsia normaalisti, koska siinä ei ole kameroita ja tuota nopeusnäyttöä. Opastus taas toimii Mapsissa aavistuksen paremmin kuin Wazessa.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Flat


PeteFinn

Lainaus käyttäjältä: Flat - 02.08.19 - klo:21:15
Mistä minä tiedän, Tuskin kukaan tietää...

Minä tiedän ainakin oman testailun perusteella, että on vähemmän kameroita kuin SCDB:n kameratiedostossa. Tämä on tullut todettua PK-seudulla useammassakin paikassa. Ja siihen tosiaan lisänä vielä se, että ei näytä kameroita, ellet laita navigointia päälle jonnekin, mikä on mielestäni aivan typerää. Ehkä sillä pyritään vähentämään kartan kuormitusta tai dataliikennettä, mutta tuo pitäisi olla käyttäjän valittavissa.

gaasutin

Googlen tiedot perustuu käyttäjien lisäämiin kameratietoihin. Itse en ole puutteita havainnut, waze taas osaa varoittaa muistakin käyttäjien ilmoittamista asioista kuten ratsia tai kamera-auto (riippuen tietenkin käyttäjistä). Tuollaista liikkuvaa kamera-autoa tuskin löytyy SCDB:stä. Mutta toki noita kaupallsia voi jokainen käyttää, mutta normikäyttäjälle alkaa googlemapsin tai wazen tiedot riittää - waze ei muuten varoita kamerasta äänellä jos nopeus on rajoituksen rajoissa.

tet

Lainaus käyttäjältä: Tallu - 02.08.19 - klo:16:15
Sama malli ja versio on minullakin kyseessä!

Eli jäljelle jää eri operaattori, tai sitten tuo (satunnainen?) Googlen palvelimelta ohjattu toiminta.

Asiasta ananakseen, Google Mapsilla on yksi etu jota ei ole auton omassa navissa eikä taida olla Wazessakaan. Se tarjoaa navigoinnin aikana vaihtoehtoisia reittejä kartalla koko ajan, ja näyttää kuinka paljon hitaampia tai nopeampia ne ovat valittuun nähden. Yleensähän vaihtoehtoista reittiä pitää pyytää erikseen, mutta Maps tarjoaa sitä aina kun ollaan tulossa reittien erkanemiskohtaan. Eli se laskee useita reittejä kaiken aikaa. Jos tekee mieli vaikka valitakin maisemareitti kesken kaiken, niin Mapsilla se sujuu luonnostaan kun vain kääntyy tarjotulle vaihtoehtoiselle reitille.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Flat

Ananaksesta toiseen...Ja mapsihan antaa liikkeiden aukioloaikatiedot ja puhelinnumerot, en tiedä hoituuko myös tehdasnaveilla. On ollut tosi hyödyllinen reissun päällä. Mielestäni yksi hyvä ominaisuus on myös se, että jos vaikka nyt katson mapsin kautta tällä PC:llä reitin perähikiän ABC:lle, niin autoon sitten hypätessäni perähikiän ABC on siellä näppärästi valittavissa "aikaisemmissa paikoissa".

PeteFinn

Lainaus käyttäjältä: Flat - 03.08.19 - klo:09:09
Ananaksesta toiseen...Ja mapsihan antaa liikkeiden aukioloaikatiedot ja puhelinnumerot, en tiedä hoituuko myös tehdasnaveilla. On ollut tosi hyödyllinen reissun päällä. Mielestäni yksi hyvä ominaisuus on myös se, että jos vaikka nyt katson mapsin kautta tällä PC:llä reitin perähikiän ABC:lle, niin autoon sitten hypätessäni perähikiän ABC on siellä näppärästi valittavissa "aikaisemmissa paikoissa".

Jep, nämä ovat hyviä ominaisuuksia ehdottomasti. Nuo aukiolotiedot on monesti olleet tosi hyödyllisiä. Ja AA:ssa pidän siitäkin, että siltä voi kysellä monenlaisia muitakin juttuja selvällä suomen kielellä ja se ymmärtää yllättävänkin hyvin. Ja osoitteetkin on saanut syötettyä puhumalla. Tuossa hommassa tehdasnavit ottavat suomen kielen osalta turpiinsa 6-0.

Mutta on noissa tehdasnaveissakin tapahtunut paljon kehitystä. Ainakin Audin navi osaa mm. hakea paikkoja netistä tekstihaun perusteella eikä enää tarvitse tietää tarkkaa osoitetta tai nimeä. Palauttaa myös yhteystiedot, joten voi vaikka soittaa suoraan puhelinnumeroa klikkaamalla. Ja isona plussana se, että auton naviin voi valmiiksi lähettää kohteita Audin omalla mobiilisovelluksella tai ihan webbiselaimesta normaalista Google Mapsista. Tuommoiset toiminnot helpottavat kummasti navigointia, kun saa etukäteen naksuteltua reitin valmiiksi autoon.

teraja

Lainaus käyttäjältä: PeteFinn - 03.08.19 - klo:09:39
Ja AA:ssa pidän siitäkin, että siltä voi kysellä monenlaisia muitakin juttuja selvällä suomen kielellä ja se ymmärtää yllättävänkin hyvin. Ja osoitteetkin on saanut syötettyä puhumalla.
Mitä muita asioita osoitteen syöttämisen lisäksi suomeksi saat AA:lle läpi? Mä en ole keksinyt mitään toimivia :) Puhelin suomen kielellä, mutta esim. Spotifyn ohjaus pelaa vain englanniksi käskien, ja silloinkin satunnaisesti.

Pidin puhelinta englannin kielellä yhdessä vaiheessa, ja tuolloinhan AA:lta sai Assistantin kautta uutiset, kalenterimerkinnät jne. hienosti, mutta Mapsin osoitteita ei ymmärtänyt lainkaan ja viestien ja muiden suomenkielisten tekstien lukeminen oli ääntämykseltään melko mielenkiintoista.

PeteFinn

Monesti tulee kysyttyä kaikenlaista pientä knoppitietoa, jos ei autossa kukaan tiedä tai jaksa googlettaa. Vaikkapa "Mikä on Ranskan toiseksi suurin kaupunki?", "Kuka on Tanskan pääministeri?". Autoiluun liittyvästi sitten esim. "Millainen sää on Rovaniemellä?", "Millainen sää on Helsingissä huomenna?", "Kuinka kaukana on Loviisa?", "Tammiston Gigantin aukioloajat". Tuon tyyppisiin toimii mielestäni yllättävänkin hyvin. Joihinkin kysymyksiin se ei osaa vastata mutta näyttää tulokset kartalla. Esim. "Missä on lähin Nesteen huoltoasema?"

Edellisen Audini naviin olivat tehneet valtavan työn, kun joku suomalainen nainen oli lausunut about kaikki suomenkieliset paikat ja kohteet suomeksi muistiin. Muutoin navi puhui englantia. Se oli aika huikeaa, kun ensin englanninkielinen täti lausuu "now take a right turn towards..." ja sitten suomalainen nainen jatkaa "Lahden moottoritie". Tuo oli arvatenkin todella kallista ja työlästä, joten näissä uusissa naveissa brittirobotti lausuu suomenkieliset nimet ja osoitteet varmasti just tuolla tavalla kuin AA:n assistentti. Eli siitä ei yleensä saa yhtään mitään selvää. Pitää katsoa nimi siitä karttapohjasta.

Mutta joo, kyllähän englantia äidinkielenään puhuvat ihmiset saavat noista assistenteista ja naveista ihan eri tavalla hyötyä kuin pienen kielialueen asukkaat. Minusta on kuitenkin sinänsä hämmästyttävää, että AA osaa edes tuonkin verran suomea, että ymmärtää peruskysymyksiä ja osaa syöttää puhuttuja osoitteita naviin. Ei taida yksikään tehdasnavi osata tuollaista vielä suomeksi.

teraja

Lainaus käyttäjältä: PeteFinn - 03.08.19 - klo:10:56
Monesti tulee kysyttyä kaikenlaista pientä knoppitietoa, jos ei autossa kukaan tiedä tai jaksa googlettaa. Vaikkapa "Mikä on Ranskan toiseksi suurin kaupunki?", "Kuka on Tanskan pääministeri?". Autoiluun liittyvästi sitten esim. "Millainen sää on Rovaniemellä?", "Millainen sää on Helsingissä huomenna?", "Kuinka kaukana on Loviisa?", "Tammiston Gigantin aukioloajat". Tuon tyyppisiin toimii mielestäni yllättävänkin hyvin. Joihinkin kysymyksiin se ei osaa vastata mutta näyttää tulokset kartalla. Esim. "Missä on lähin Nesteen huoltoasema?"

Edellisen Audini naviin olivat tehneet valtavan työn, kun joku suomalainen nainen oli lausunut about kaikki suomenkieliset paikat ja kohteet suomeksi muistiin. Muutoin navi puhui englantia. Se oli aika huikeaa, kun ensin englanninkielinen täti lausuu "now take a right turn towards..." ja sitten suomalainen nainen jatkaa "Lahden moottoritie". Tuo oli arvatenkin todella kallista ja työlästä, joten näissä uusissa naveissa brittirobotti lausuu suomenkieliset nimet ja osoitteet varmasti just tuolla tavalla kuin AA:n assistentti. Eli siitä ei yleensä saa yhtään mitään selvää. Pitää katsoa nimi siitä karttapohjasta.

Mutta joo, kyllähän englantia äidinkielenään puhuvat ihmiset saavat noista assistenteista ja naveista ihan eri tavalla hyötyä kuin pienen kielialueen asukkaat. Minusta on kuitenkin sinänsä hämmästyttävää, että AA osaa edes tuonkin verran suomea, että ymmärtää peruskysymyksiä ja osaa syöttää puhuttuja osoitteita naviin. Ei taida yksikään tehdasnavi osata tuollaista vielä suomeksi.
Aivan juu, totta, Google-haut toimivat puheella. Sehän on hyvä sekin kyllä.

Minulle kävisi, että voisi käskeä englanniksi täydellä tuella, mutta Mapsin ja viestit saisi suomeksi toimimaan. Viestien saneluhan toimii Googlella suomeksi muuten jo, mutta AA:ssa ei onnistu.

Ehkä saadaan virallinenkin tuki Suomeen piakkoin, toivoisin näin. Tilasin auton 2017 vuoden alussa ja maksoin lisämaksunkin AA-tuesta, niin on tuo hiukkasen huvittavaa, että tässä on jo yli 2 vuotta ajeltu eikä virallista tukea näy. Nyt lähtee autokin vaihtoon lokakuun lopulla, toki uudessakin on tuki olemassa, mutta siitä löytyy myös tehdasnavi, jonka reittiopasteet tulee myös HUDille nähtäväksi... Siinä muuten yksi kehityskohde Googlelle - Mapsin opasteet mukaan mittaristonäytölle ja HUDeille (tietty valmistajan se tulee rakentaa myös).

PeteFinn

Jep, on se kumma, että virallisen tuen tuleminen kestää ja kestää. Vaikkei tuo AA ihan täysin suomen kieltä tajua, niin onhan se ollut aivan käyttökelpoinen tosiaan jo useamman vuoden, ja käyttöliittymäkin on kuitenkin ollut suomenkielinen jo pitkään. Olisi voinut olla jo tuollaisenakin saatavana Play-kaupassa jo pidemmän aikaa.

Tehdasnaveissa on tosiaan sitten noita muita hyviä puolia, joita AA:ssa/CarPlayssa ei ole. Integroituvat nätimmin auton muihin järjestelmiin ja ovat loogisemmin käytettävissä samoilla nappuloilla kuin auton muut systeemit, esim. just nuo hudin ja digimittariston hyödyntämiset. Itse käytän auton omia systeemejä noin 95 % ajasta ja AA:ta lähinnä teknisestä mielenkiinnosta ja vaihtelun vuoksi. En oikeastaan kaipaa auton omasta navista ja infotainmentista muuta kuin suomenkielisen puheen ymmärtämistä erityisesti navin osalta. Voi olla, että sitä saa odotella maailman tappiin saakka.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: tet - 03.08.19 - klo:08:54
Asiasta ananakseen, Google Mapsilla on yksi etu jota ei ole auton omassa navissa eikä taida olla Wazessakaan. Se tarjoaa navigoinnin aikana vaihtoehtoisia reittejä kartalla koko ajan, ja näyttää kuinka paljon hitaampia tai nopeampia ne ovat valittuun nähden. Yleensähän vaihtoehtoista reittiä pitää pyytää erikseen, mutta Maps tarjoaa sitä aina kun ollaan tulossa reittien erkanemiskohtaan. Eli se laskee useita reittejä kaiken aikaa. Jos tekee mieli vaikka valitakin maisemareitti kesken kaiken, niin Mapsilla se sujuu luonnostaan kun vain kääntyy tarjotulle vaihtoehtoiselle reitille.

Wazen vaihtoehdot pitää pyytää erikseen esille. Wazen yksi vahvuuksia on aggressiivinen uuden reitin tarjoaminen, jos edessä on ruuhkia. Tosi hyvä ominaisuus siellä, missä ruuhkia on.

Lainaus käyttäjältä: PeteFinn - 03.08.19 - klo:09:39
Mutta on noissa tehdasnaveissakin tapahtunut paljon kehitystä. Ainakin Audin navi osaa mm. hakea paikkoja netistä tekstihaun perusteella eikä enää tarvitse tietää tarkkaa osoitetta tai nimeä. Palauttaa myös yhteystiedot, joten voi vaikka soittaa suoraan puhelinnumeroa klikkaamalla. Ja isona plussana se, että auton naviin voi valmiiksi lähettää kohteita Audin omalla mobiilisovelluksella tai ihan webbiselaimesta normaalista Google Mapsista. Tuommoiset toiminnot helpottavat kummasti navigointia, kun saa etukäteen naksuteltua reitin valmiiksi autoon.

Matkaa silti on puhelimen naveihin. Kun autolle kävellessä haen kohteen Mapsiin tai tai Wazeen, niin autossa ei enää tarvitse etsiä mitään. Kätevää on myös se, että kun teen hotellivarauksen, niin sovellus ehdottaa suoraan navigoimista hotellille ilman, että minun tarvitsee edes katsoa osoitetta. Samoin tuleviin tapahtumineen kuten lennoille tarjottavat ehdotukset ovat näppäriä.

Lainaus käyttäjältä: PeteFinn - 03.08.19 - klo:11:32
Tehdasnaveissa on tosiaan sitten noita muita hyviä puolia, joita AA:ssa/CarPlayssa ei ole. Integroituvat nätimmin auton muihin järjestelmiin ja ovat loogisemmin käytettävissä samoilla nappuloilla kuin auton muut systeemit, esim. just nuo hudin ja digimittariston hyödyntämiset. Itse käytän auton omia systeemejä noin 95 % ajasta ja AA:ta lähinnä teknisestä mielenkiinnosta ja vaihtelun vuoksi. En oikeastaan kaipaa auton omasta navista ja infotainmentista muuta kuin suomenkielisen puheen ymmärtämistä erityisesti navin osalta. Voi olla, että sitä saa odotella maailman tappiin saakka.

Itsellä prosentit ovat aikalailla samat, mutta toiseen suuntaan. Kamerat, ruuhkein välttämiset ja itsestään päivittyvät kartat ehkä suummat syyt käyttää Wazea ja Mapsia. AA:n kanssa myös nuo mediasoittimet toimivat kätevästi navien rinnalla.

PeteFinn

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 03.08.19 - klo:12:12

Itsellä prosentit ovat aikalailla samat, mutta toiseen suuntaan. Kamerat, ruuhkein välttämiset ja itsestään päivittyvät kartat ehkä suummat syyt käyttää Wazea ja Mapsia. AA:n kanssa myös nuo mediasoittimet toimivat kätevästi navien rinnalla.

Varmasti paljon vaikuttaa myös se, mikä auto ja millainen tehdasnavi/infotainment on kyseessä. Eroja on paljon suuntaan ja toiseen. Yhtä, täydellistä ratkaisua ei taida olla olemassakaan. Onneksi pystyy tarvittaessa vaihtelemaan tai käyttämään jopa yhtä aikaa molempia, jos vaan on tuo AA-tuki autossa olemassa. Aina parempi, jos on vaihtoehtoja olemassa.

clacson

#527
Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 03.08.19 - klo:12:12
Itsellä prosentit ovat aikalailla samat, mutta toiseen suuntaan. Kamerat, ruuhkein välttämiset ja itsestään päivittyvät kartat ehkä suummat syyt käyttää Wazea ja Mapsia. AA:n kanssa myös nuo mediasoittimet toimivat kätevästi navien rinnalla.
Maps todella päivittyy, mutta päivittyykö myös karttadata? Ainakin tässä Kehä 3n ja 3. tien kainalossa Mapsissa näkyy 1,5 vuotta sitten poistetut ajoväylät. Myös ohjelma reitittää noille teille. Kun ei edes kotikulmilla voi luottaa, niin mitenkäs muka muualla.
Satelliittikuvissa on vuosileima 2019, mutta kuvat ovat vuoden 2018 keväältä, joten...
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

PeteFinn

Lainaus käyttäjältä: clacson - 03.08.19 - klo:13:53
Maps todella päivittyy, mutta päivittyykö myös karttadata? Ainakin tässä Kehä 3n ja 3. tien kainalossa Mapsissa näkyy 1,5 vuotta sitten poistetut ajoväylät. Myös ohjelma reitittää noille teille. Kun ei edes kotikulmilla voi luottaa, niin mitenkäs muka muualla.
Satelliittikuvissa on vuosileima 2019, mutta kuvat ovat vuoden 2018 keväältä, joten...

Ei se niin reaaliajassa todellakaan päivity kuin mitä väki tuntuu olettavan. Useammankin kerran olen huomannut autonvalmistajan tuoreen kartan olevan paremmin ajan tasalla kuin Google Maps. Se on vähän fifty-sixty, että mikä kartta milloinkin on parhaiten kohdallaan. Tuohan on kiinni myös niistä prosesseista, miten kunkin maan tuoreet tiedot saadaan toimitettua karttavalmistajille. Viivettä siinä on aina.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: clacson - 03.08.19 - klo:13:53
Maps todella päivittyy, mutta päivittyykö myös karttadata? Ainakin tässä Kehä 3n ja 3. tien kainalossa Mapsissa näkyy 1,5 vuotta sitten poistetut ajoväylät. Myös ohjelma reitittää noille teille. Kun ei edes kotikulmilla voi luottaa, niin mitenkäs muka muualla.
Satelliittikuvissa on vuosileima 2019, mutta kuvat ovat vuoden 2018 keväältä, joten...

Kaikissa naveissahan karttapohja päivittyy jollakin viiveellä. Itse tarkoitin sitä, ettei noita päivityksiä tarvitse itse latailemaan, vaan ne automaattisesti - sitten kun tulevat. Volkkarin naveihin mulla päivityksetkin ovat tulleet kerran vuodessa, eikä ole tiestön muutokset monesti ole vielä seuraavaan päivitykseen.

Tonttu66

Google Mapsissa on mielestäni hyvää karttojen ajantasaisuus (esim. Kehä I työmaa Keilaniemessä uudet reitit päivittyvät tosi nopeasti) ja ajoreitin dynaaminen laskenta kulloinenkin liikenne- ja ruuhkatilanne huomioon ottaen.

Tehdasnavissa hyvä puoli on käyttöliittymä, eli ei tarivtse räpeltää puhelimen napeilla tms. (itselläni muutama viikkoa liian vanha auto että siinä olisi AA tai Apple CarPlay).
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

tet

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 05.08.19 - klo:07:33
Google Mapsissa on mielestäni hyvää karttojen ajantasaisuus (esim. Kehä I työmaa Keilaniemessä uudet reitit päivittyvät tosi nopeasti) ja ajoreitin dynaaminen laskenta kulloinenkin liikenne- ja ruuhkatilanne huomioon ottaen.

Tuo Mapsin karttojen tilanne on minusta aika kaksijakoinen. Päätieverkon muutokset päivityvät nopeasti, mutta syrjäisemmillä teillä saattaa kestää todella kauan. En nyt muista tarkkaa paikkaa, mutta ei tästä kauaa ole kun ajelin noin kaksi vuotta vanhaa tietä, jota ei vielä Mapsin kartassa näkynyt.

Ja jos tien nimi sattuu vaihtumaan, niin sitten vasta voi kestääkin. Tarkistin juuri omalla kylällä yhden tien, jonka nimi vaihtui kuntaliitoksen yhteydessä vuoden 2009 alussa. Mapsin kartassa se on vieläkin, yli 10 vuotta myöhemmin, vanhalla nimellä. ::)
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

-ruoska-

Lainaus käyttäjältä: -ruoska- - 02.08.19 - klo:12:55
Sama täällä Nokia 6.1:n kanssa. Joku raportoi toimivan 7.1:n kanssa

Ilemisimmin kyseessä serveripuolen päivitys, joten odottelua toistaiseksi.

Tänään tyhjentelin AA:n välimuistin ja käyttämät tilat, pakotin lopetuksen ja nyt oli valinnassa "Kokeile uutta Android Autoa"

PeteFinn


teräksenharmaa

Huawei p20 pro kuitaa. Valinta ilmestyi itsestään.

Jasca

Mulla luurissa vielä edellinen versio (4.4.5923), mutta niin vain tarjosi tänään uutta layoutia. Ja toimii. Ensin ajattelin, että AA on putkahtanut uudelleen Play kauppaan, ja päivittynyt ohimennen automaattisesti, mutta ei...
BMW 330e xDrive M-Sport Touring MY23
Ex: Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08

Sokota09

Nyt se taitaa toimia sitten kaikilla puhelimilla mihin tuo AA on asennettevissa, eli Android versio 5.0 ylöspäin?

tet

No kas perhanaa, sinnehän se asetus on ilmestynyt. Ei tarvinnut kikkailla mitään välimuistin tyhjennystä tai muuta, siellä se nyt möllöttää asetusten ensimmäisenä. Täytyypä käydä testaamassa.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

tet

^Testattu, ja kyllähän tuo ainakin omaa silmää miellyttää enemmän kuin vanha. Myös ohjelmien välinen vaihto vaikuttaa toimivan nopeammin, ainakin kahden viimeisimmän softan välillä.

Nyt sitten hokasin, että taannoinen muutos väripaletissa enteilikin tätä uutta versiota. Aiemmin valoisuustunnistimen sytyttäessä ajovalot, vaihtui näyttö joiltain osin käänteisväriseksi, mutta tehosteväri (esim. kappaleen edistymispalkki) oli aina sininen. Viimeksi päivittäessäni softan, tuli sellainen muutos, että valojen ollessa päällä palkki olikin punainen. No nythän se onkin sitten kai ainoa indikaattori valojen tilasta, näyttö on aina musta mutta tehosteväri sininen tai punainen valojen mukaan.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Tallu

Huomasitko tet, että näkyikö mapsissa nopeusmittari?
Seat Ateca 1,4 style 4drive dsg 6

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy