Android Auton ja Apple Carplayn toimivuus ja käyttäjäkokemukset?

Aloittaja VR6, 22.12.15 - klo:19:35

« edellinen - seuraava »

makelja

#480
Löytyvät kun avaat AA:n valikon ja sieltä sitten Sovelluksia Android Autolle.

Edit:
Mun Play tili on USA:n alla, joten voi olla että sekin auttaa.   ;)

tet

Lainaus käyttäjältä: makelja - 31.07.19 - klo:10:56
Ja AA:n versio on 4.5.592854?

Jep, samainen versio.

Lainaus käyttäjältä: makelja - 31.07.19 - klo:15:53
Mun Play tili on USA:n alla, joten voi olla että sekin auttaa.   ;)

Tuossahan se syy taitaakin olla.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Sokota09

Hyvin toimii omassakin puhelimessa, missä on arkkitehtuurina armeabi-v7a. APK:n sivuille tullut nyt kaksi muutakin versiota, eli nyt pitäisi löytyä kaikille vaihtoehto.

PeteFinn

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 01.08.19 - klo:18:18
Hyvin toimii omassakin puhelimessa, missä on arkkitehtuurina armeabi-v7a. APK:n sivuille tullut nyt kaksi muutakin versiota, eli nyt pitäisi löytyä kaikille vaihtoehto.

Asensin just tämän 32-bittisen version vanhaan Galaxy S4:ään, ja tuo täppä oli heti asetuksissa. Ei voi tajuta, miksi se ei millään tule S8:iin mutta näkyy heti ikivanhassa luurissa.

teräksenharmaa

#484
Itse en saa Huawei p20 Prohon millään tuota uutta ulkoasua, mutta vanhaan Sampan S7:aan se tuli tarjolle nätisti data ja cache pyyhkimällä. Huaweihin ole kokeillut jo kahta eri versiotakin APKmirrorista.

Huomasin myös, että minullakaaan Play store -sovellus ei näytä AA:ta jos hakukenttään kirjoittaa Android auto ja suorittaa haun. AA löytyy kuitenkin niin, että kun alan kirjoittamaan hakukenttään noita kirjaimia, monesti ensimmäinen a riittää, niin alle tulee listaa ehdotuksista. Listalta kun poimin AA:n logolla sekä kuvauksella varustetun ehdotuksen, niin sitten AA löytyykin ja sen voi päivittää suoraan Play storesta kautta. Toimiikohan kenelläkään muulla Play store -sovellus noin?

teraja

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 01.08.19 - klo:19:45
Itse en saa Huawei p20 Prohon millään tuota uutta ulkoasua, mutta vanhaan Sampan S7:aan se tuli tarjolle nätisti data ja cache pyyhkimällä. Huaweihin ole kokeillut jo kahta eri versiotakin APKmirrorista.

Huomasin myös, että minullakaaan Play store -sovellus ei näytä AA:ta jos hakukenttään kirjoittaa Android auto ja suorittaa haun. AA löytyy kuitenkin niin, että kun alan kirjoittamaan hakukenttään noita kirjaimia, monesti ensimmäinen a riittää, niin alle tulee listaa ehdotuksista. Listalta kun poimin AA:n logolla sekä kuvauksella varustetun ehdotuksen, niin sitten AA löytyykin ja sen voi päivittää suoraan Play storesta kautta. Toimiikohan kenelläkään muulla Play store -sovellus noin?
Ei löydy minulla Oneplussalla Android Autoa Play Storesta. Googlen kautta sen saa Play Storeen auki, mutta lukee vain, että sovellus ei ole käytettävissä maassasi.

Herr K

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 01.08.19 - klo:19:45

Huomasin myös, että minullakaaan Play store -sovellus ei näytä AA:ta jos hakukenttään kirjoittaa Android auto ja suorittaa haun. AA löytyy kuitenkin niin, että kun alan kirjoittamaan hakukenttään noita kirjaimia, monesti ensimmäinen a riittää, niin alle tulee listaa ehdotuksista. Listalta kun poimin AA:n logolla sekä kuvauksella varustetun ehdotuksen, niin sitten AA löytyykin ja sen voi päivittää suoraan Play storesta kautta. Toimiikohan kenelläkään muulla Play store -sovellus noin?

Mulla toimii samalla tavalla, puhelimena Samsung Galaxy S9.
VW Passat Variant GTE

Sokota09

Jotain plussaa vielä päivityksestä, nyt myös mapsissa on nopeusnäyttö mukana ja siinä pystyy tekemään myös ilmoituksen kolarista, ruuhkasta ja kameratolpasta. Nopeusnäyttö on päällä vain navigoinnin yhteydessä.

Sokota09

Tuohan riippuu täysin mitkä maa-asetukset ovat käytössä. Google play kaupassa AA:ta ei ole saatavilla.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 01.08.19 - klo:22:16
Tuohan riippuu täysin mitkä maa-asetukset ovat käytössä. Google play kaupassa AA:ta ei ole saatavilla.

Niin mulla on Suomi maana ja mun Play kaupasta löytyy AA tuolla tavoin kuin selitin.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Flat - 31.07.19 - klo:14:38
Tuossa lisää juttuu uutukaisuudesta :

https://9to5google.com/2019/07/30/android-auto-redesign-hands-on/

VIDEO:
https://www.youtube.com/watch?v=Hp35QkNYmeE#action=share

Huomioni kiinnittyy sovelluksiin joita tuolla kaverilla on AA::n screenillä.  Weather  ja calendar mm.

Omassa AA:ssa nuo sovellukset löytyivät ilman mitään asenteluita.

Nikken Polo

Ei ole tarkoitus kettuilla, mutta tuntuu aika sekavalta toi Android maailma.
VW Polo GTI

jamo75

ei siinä mitään sekavaa ole, jokainen sovellus toimittaja saa päättää missä maisssa sovellukset ovat käytössä. google vaan ei ole tuonut sovellusta Suomen Appstoree. johtuneeko siitä että android auton edellytys on toimiva Suomen kielen tunnistus.
Esim. Suomalaisten pankkien sovelluksia ei voi asentaa ulkomailta tismallern samasta syystä.

IOSsissa on hyvin paljon vaikeampaa edes mahdollistaa tälläistä, Androdissa sentään kukavaan voi asentaa suorasn apk paketeilla. puhelin kun on tässä vaihdellut niin olen käyttänyt kumpaakin sekä android autoa että apple car playta. kummassakin Suomen kielen osoitteiden lausuminen on luokattoman huonoa ja esim. whats up viestien luku tuntuu toimivan silloin kun itse haluaa.

Olet varmaan huomannut että VW ryhmän navigaattorit eivät edes tue Suomen kieltä.

Lainaus käyttäjältä: Nikken Polo - 02.08.19 - klo:01:09
Ei ole tarkoitus kettuilla, mutta tuntuu aika sekavalta toi Android maailma.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

jamo75

ei kyllä ainakaan android 9lla ja ajantasalla olevalla google playalla näytä tuollaista.
oletteko asentaneet play storen apk,sta, puhelin rootattu tai Eng kielen asetuksissa.

haku tai asennetut sovellukset eivät kummatkaan noteeraa AAta

Lainaus käyttäjältä: Herr K - 01.08.19 - klo:22:13
Mulla toimii samalla tavalla, puhelimena Samsung Galaxy S9.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Sokota09

Jep, ei sitä löydy Suomen play kaupasta, kun sitä ei ole virallisesti sinne tuotu.

makelja

Nyt on myös versio 4.5.592854 Play kaupassa, niille joille se siellä näkyy.

tet

Lainaus käyttäjältä: Herr K - 01.08.19 - klo:22:13
Mulla toimii samalla tavalla, puhelimena Samsung Galaxy S9.

Ja minulla taas ei, samalla puhelimella. Jostain maa-asetuksista nämä molemmat täytyy olla kiinni, tämä sekä se, ettei sitä "uutta aa:ta" saa asetuksiin näkymään millään. Jos kyse ei ole käyttäjän aseteltavissa olevista maa-asetuksista, niin sitten jostain operaattorin tai valmistajan asetuksista. Suomessakin varmaan myydään S9:ää eri kautta maahantuotuina, noissa voi olla joku perusasetus eri lailla.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Tallu

Täällä S9 ja uuden version sain näkymään täällä annetuilla ohjeilla, puhelin ostettu Elisalta,  nyt liittymä telia,  näillä seikoista ei liene merkitystä asiaan.
Ainoa huomio,että google maps auton näytöllä ei näytä nopeutta, mutta kännykässä näkyy, mikähän siinä on takana?
Seat Ateca 1,4 style 4drive dsg 6

Flat

Tässä uudessa AA:ssa on omat hyvät puolensa, mutta hieman jäin kaipaamaan vanhasta noita " aktiivisia kortteja" kotinäkymästä.
Saisivat jotenkin jonkin järkevän kotinäkymän kehitellä tuohon, jossa olisi jotain hyödyllistä tietoa....

makelja

Tuo aktiivisten korttien puute on totta. Saisi olla enemmän kuin edellisenä käytetty sovellus, esim. puhelin siellä kokoajan.
Asensin myös Wazen, ja sehän taitaa olla parempi tuossa kuin Maps. Näyttää mm. ajonopeuden kokoajan. Mapsissähän se näkyy vain kun on navigointi päällä.

tet

Lainaus käyttäjältä: Tallu - 02.08.19 - klo:10:53
Täällä S9 ja uuden version sain näkymään täällä annetuilla ohjeilla, puhelin ostettu Elisalta,  nyt liittymä telia,  näillä seikoista ei liene merkitystä asiaan.

Omani on Luurinetistä tilattu ja DNA:n verkossa, ja laitteen tarkka malli on SM-G960F. Mahtaako olla prikulleen samaa mallia sinulla? Android on versio 9, One UI -versio 1.0.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

clacson

#501
Viimeisin AA-versio Nokia 6.1::ssä ja ei tule valintaa uudesta käyttöliittymästä. Ei auta muistien tyhjennys, ei poisto eikä uudelleenasennus. Saman version asennus Huawei MediaPad M5:sen ja siinä olisi tuo valinta. Molemmissa Android 9. Ehkä sitten elokuun versiossa.
Tuli kokeiltua myös vanhaan Google Nexus 5X:ään (Android 8.1), eipä näy valintaa siinäkään.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

-ruoska-

Sama täällä Nokia 6.1:n kanssa. Joku raportoi toimivan 7.1:n kanssa

Ilemisimmin kyseessä serveripuolen päivitys, joten odottelua toistaiseksi.

PeteFinn

Kokeilin joutessani vielä sen, että poistin S8:sta Telian simmin ennen AA:n asennusta. Ei vaikutusta, täppää ei näy edelleenkään.

En usko, että sillä on mitään vaikutusta, keneltä laite on Suomessa ostettu tai kenen operaattorin kortti on sisässä. Ei ainakaan pitäisi olla. Jos täällä on porukkaa, joilla uusi AA näkyy suomenkielisellä käyttiksellä ja sijaintina on muutenkin Suomi, niin eipä tuo kieliasetuskaan sitten ole merkityksellinen. Ja omaan vanhaan S4:ään tuo täppä tosiaan tuli ihan Suomi-konfiguraatiolla kuten on tässä S8:ssakin. Kovin on mystinen homma, ei auta kuin odotella. Serveripuolelta tätä varmaan hallinnoidaan.

tet

Lainaus käyttäjältä: PeteFinn - 02.08.19 - klo:12:57
Kovin on mystinen homma, ei auta kuin odotella. Serveripuolelta tätä varmaan hallinnoidaan.

Varsin mahdollinen skenaario, että tuota mahdollisuutta uuden liittymän käyttöön tarjotaan vain rajatulle määrälle käyttäjiä. Kenties valinta menee ihan satunnaisotannalla.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Tallu

Lainaus käyttäjältä: tet - 02.08.19 - klo:12:31
Omani on Luurinetistä tilattu ja DNA:n verkossa, ja laitteen tarkka malli on SM-G960F. Mahtaako olla prikulleen samaa mallia sinulla? Android on versio 9, One UI -versio 1.0.

Sama malli ja versio on minullakin kyseessä!
Seat Ateca 1,4 style 4drive dsg 6

b1mpo

Minulla toimii tuo uusi käyttöliittymä hyvin, mutta mapsissa en näe nopeutta, vaikka puhelimesta se on laitettu päälle ja näkyy puhelimella mapsia käytettäessä. Ei edes navigoidessa näy nopeus.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Tallu

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 02.08.19 - klo:16:33
Minulla toimii tuo uusi käyttöliittymä hyvin, mutta mapsissa en näe nopeutta, vaikka puhelimesta se on laitettu päälle ja näkyy puhelimella mapsia käytettäessä. Ei edes navigoidessa näy nopeus.
Niin sitä samaa minä täälläkin ihmettelen, ja se vihreä navigointi neliö peittää ison alan näytöstä, vasemmalta puolelta, kun kännykässä se on siisti palkki yläosassa.
Seat Ateca 1,4 style 4drive dsg 6

Sokota09

Joo, turhaa ilakointia eilen tuon asian osalta. Mutta eiköhän tuo korjaannu seuraavassa päivityksessä. Se opastekyltti on kyllä iso vasemmassa laidassa, ei mitään järkeä. Ehkä sen takia myös se nopeusnäyttö on pois siitä, koska ei mahdu. Puhelimen ruudullahan se on vasemmassa alalaidassa, joka on vähän outo paikka.

makelja

Kannattaa kokeilla Wazea. Karttanäkymä on isompi ja näyttää ajonopeuden kokoajan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy