Android Auton ja Apple Carplayn toimivuus ja käyttäjäkokemukset?

Aloittaja VR6, 22.12.15 - klo:19:35

« edellinen - seuraava »

Sokota09

Ei ole merkitystä, nuo asiat pitää muuttaa wazen ja mapsin asetuksista.

Winston_D

Lainaus käyttäjältä: castma - 23.10.17 - klo:19:51
Sain uudessa Audissa (A4 Avant Allroad) Android Auton toimimaan sekä Google Mapsin että Wazen kanssa, MUTTA molemmat kartat avautuvat lähes aina (myös kirkkaassa valossa) ns. yömoodissa (tumma kartta, siniset tiet). Avautuu vain harvoin päivisin normaaliin moodiin, mutta silloin näytön vaihto yömoodiin ja siitä takaisin toimii hyvin esim. tunneliin ajettaessa.

Android Auto avautuu pelkässä puhelimessa ihan oikeana moodiin, mutta autoon kytkettäessä värit vaihtuvat öisiksi.

Onko muilla vastaavia kokemuksia tai vihjeitä, miten ongelman saisi ratkaistua ?

Android auton kirkkauden voi pakottaa joko päivä tai yö asetukseen. Tai sitten toimimaan auton tai puhelimen asetusten mukaan. Se löytyi muistaakseni kehittäjä asetusten kautta. Jotain kohtaa piti näpyttää 10 kertaa tms. Varmaan googlella löytyy, kun en tähän hätään pääse linkkiä etsimään ohjeeseen.

Laitoin itse sen päivä asentoon kun ei ole siinä liian kirkas yölläkään ja muuten tuntuu olevan liikaa yöasetuksessa liian hämäränä.

psxgamer

Lainaus käyttäjältä: Winston_D - 24.10.17 - klo:03:34
Android auton kirkkauden voi pakottaa joko päivä tai yö asetukseen. Tai sitten toimimaan auton tai puhelimen asetusten mukaan. Se löytyi muistaakseni kehittäjä asetusten kautta. Jotain kohtaa piti näpyttää 10 kertaa tms. Varmaan googlella löytyy, kun en tähän hätään pääse linkkiä etsimään ohjeeseen.

Laitoin itse sen päivä asentoon kun ei ole siinä liian kirkas yölläkään ja muuten tuntuu olevan liikaa yöasetuksessa liian hämäränä.

Ei kyllä pysty pakottamaan päivä näkymää Google Mapsiin tai Wazeen Android Autoa käyttäessä mistään. Ei tuollaista asetusta löydy niin Android Autosta, Google Mapsista, Wazesta kuin puhelimen kehittäjä asetuksista. Wazesta saa kyllä yö/päivä tilan päälle ja pois, mutta se asetus ei koske Android Auto käyttöä. Olen mielissäni jos minut todistetaan erehtyneeksi, inhoan itse yötilaa jokaisessa navigaattorissa, mutta näillä mennään.

vws

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 24.10.17 - klo:08:32
Ei kyllä pysty pakottamaan päivä näkymää Google Mapsiin tai Wazeen Android Autoa käyttäessä mistään. Ei tuollaista asetusta löydy niin Android Autosta, Google Mapsista, Wazesta kuin puhelimen kehittäjä asetuksista. Wazesta saa kyllä yö/päivä tilan päälle ja pois, mutta se asetus ei koske Android Auto käyttöä. Olen mielissäni jos minut todistetaan erehtyneeksi, inhoan itse yötilaa jokaisessa navigaattorissa, mutta näillä mennään.

Mitähän tämä asetus vaikuttaa?


Octavia LB 1.0 Style 2019
ex: Touran 1.4 TSi 2016, Octavia Combi 1.6 TDi 4x4 Elegance 2015, Yeti 1.2 TSi Experience 2012, Golf Variant 1.4 TSi Comfortline 2009

Winston_D

Juuri tuo valikko löytyy sieltä developer asetuksista. Ja sillä saa ainakin minulla Octaviassa pakotettua päivä modeen AA:n. Ollut jo pari viikkoa

castma

Saman valikon löysin Android Auto:n Developer Mode:n valikosta ja ainakin minulla auttoi eli Google Maps käynnistyi nyt päivämoodiin pimeässäkin.

Waze:n omissa asetuksissa oli sama valinta, joka tuntui myös toimivan.

murekepäivä

Jees, kiitos tästä Android Auto developer settings valikkovinkistä. Samoin täällä nyt AA pysyy päivämoodissa, ennen auto ohjasi ruudun yömoodiin aina kun normaalit ajovalot syttyivät led-päiväajovalojen lisäksi päälle. Ihme että tämä asetus on piilotettu developers settings valikkoon.
Škoda Octavia Combi 1.2 TSI DSG Style MY2016A

psxgamer

Siis mistä ihmeestä saatte tuon valikon esiin? Minä en löydä puhelimen Sovelluskehittäjien asetuksista, enkä Android Auton asetuksista. Nyt kyllä nolottaa, työkseni kuitenkin puhelinten kanssa työskentelen.  ???

murekepäivä

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 25.10.17 - klo:13:56
Siis mistä ihmeestä saatte tuon valikon esiin? Minä en löydä puhelimen Sovelluskehittäjien asetuksista, enkä Android Auton asetuksista. Nyt kyllä nolottaa, työkseni kuitenkin puhelinten kanssa työskentelen.  ???

Sekin on vähän piilotettu... mutta ainakin mun OnePlus3 3:n kanssa homma toimii näin. Sovellusvalikosta valikosta valitsen Android Auton, AA:n alasvetovalikosta "about", avautuneen näkymän vasemmasta yläkulman tekstiä "About Android auto" näpäyttämällä nopeasti 10 kertaa kytkee developer settings valikon päälle ko. näkymään ja siihen pääsee oikean yläkulman kolmen pisteen alasvetovalikosta. Tästä on ehkä apua, vaikka onkin vähän muuttunut käyttöliittymä https://www.howtogeek.com/271132/how-to-enable-developer-settings-on-android-auto/
Škoda Octavia Combi 1.2 TSI DSG Style MY2016A

psxgamer


tet

Toimisikohan tuo "Ohjattu puhelimella" järkevimmin tuossa? Eli yömoodia käytettäisiin kellon, kalenterin ja paikkatiedon mukaan, eikä minkään valoisuusmittauksen?
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

vws

Lainaus käyttäjältä: tet - 26.10.17 - klo:08:28
Toimisikohan tuo "Ohjattu puhelimella" järkevimmin tuossa? Eli yömoodia käytettäisiin kellon, kalenterin ja paikkatiedon mukaan, eikä minkään valoisuusmittauksen?

Minun tapauksessa "ohjattu puhelimella" en lyhyellä testauksella havainnut mitään vaikutusta. Kun laittoi ajovalot päälle, siirtyi AA yömoodiin. Tästä on jo pitemmän aikaa kun testasin ja voi olla, että toiminta AA:ssa muuttunut versiokehityksen myötä.
Octavia LB 1.0 Style 2019
ex: Touran 1.4 TSi 2016, Octavia Combi 1.6 TDi 4x4 Elegance 2015, Yeti 1.2 TSi Experience 2012, Golf Variant 1.4 TSi Comfortline 2009

-T-

Miten teillä joilla Android Auto toimii vielä talviaikaan siirtymisen jälkeen on puhelimen sekä auton aika-asetukset määriteltynä? Eli onko puhelimessa automaattinen aika verkosta, automaattinen aikavyöhyke vai manuaalisesti esim. Itäeuroopan aika GMT+2h jne? Miten auton päässä?

Itselläni Android Auton toiminta loppui suuripiirtein talviaikaan siirtymisen yhteydessä. Samoihin aikoihin kävin kyllä ulkomaillakin niin tuli säädettyä puhelimen aika-asetuksia. Nyt saan puhelimeen vain "Communication Error 8"-virheilmoitusta punaisella ruudulla, kun yritän yhdistää. Piuhana on sama mikä toimi aiemmin ja luurina on edelleen OnePlus 3 jota en ole vielä uskaltanut päivittää uusimpaan Android 8 / Oreo-versioon. Hain uuden Anroid Auton APK:n APK Mirrorista ja olen pyöritellyt sitä sekä aiemmin toiminutta versiota ilman mitään vaikutusta ongelmaan. Myös sovelluksen muistit on tyhjennetty yhditettynä myös noihin APK:n uudelleenasennuksiin.
VW Golf Variant TGI 2016

murekepäivä

Lainaus käyttäjältä: -T- - 30.11.17 - klo:16:29
Miten teillä joilla Android Auto toimii vielä talviaikaan siirtymisen jälkeen on puhelimen sekä auton aika-asetukset määriteltynä? Eli onko puhelimessa automaattinen aika verkosta, automaattinen aikavyöhyke vai manuaalisesti esim. Itäeuroopan aika GMT+2h jne? Miten auton päässä?

Itselläni Android Auton toiminta loppui suuripiirtein talviaikaan siirtymisen yhteydessä. Samoihin aikoihin kävin kyllä ulkomaillakin niin tuli säädettyä puhelimen aika-asetuksia. Nyt saan puhelimeen vain "Communication Error 8"-virheilmoitusta punaisella ruudulla, kun yritän yhdistää. Piuhana on sama mikä toimi aiemmin ja luurina on edelleen OnePlus 3 jota en ole vielä uskaltanut päivittää uusimpaan Android 8 / Oreo-versioon. Hain uuden Anroid Auton APK:n APK Mirrorista ja olen pyöritellyt sitä sekä aiemmin toiminutta versiota ilman mitään vaikutusta ongelmaan. Myös sovelluksen muistit on tyhjennetty yhditettynä myös noihin APK:n uudelleenasennuksiin.

Puhelin, OnePlus 3, hakee ajan verkosta ja käytössä automaattinen aikavyöhyke. Autossa automaattinen kesäajan asetus ja aikavyöhyke GMT +2h. Oreo päivitys asennettu ja Android Auto versio 2.7.573954. Kaikki toimii.
Škoda Octavia Combi 1.2 TSI DSG Style MY2016A

teräksenharmaa

SGS 7 DUOS ja Passat ovat toimineet ongelmitta yhteen. Molempien kellossa manuaalisesti valittu aikavyöhyke/kesäaika.

-T-

Kokeiltuna nyt (taas) puhelimessa niin manuaaliset ajan asetukset kuin automaattisetkin. Autossa myös kokeiltuna siirrellä aikaa muutamalla minuutilla edelle / taaksepäin ja mitään vaikutusta tällä ei ollut ongelmaan. Play Storen versio on viimeisin ja AA versio on tuo 2.7.573954. Odottelen vielä seuraavaan OP3:en Oreo-päivityksen ennen kuin itse päivitän luurin.
VW Golf Variant TGI 2016

murekepäivä

Lainaus käyttäjältä: -T- - 01.12.17 - klo:11:15
Kokeiltuna nyt (taas) puhelimessa niin manuaaliset ajan asetukset kuin automaattisetkin. Autossa myös kokeiltuna siirrellä aikaa muutamalla minuutilla edelle / taaksepäin ja mitään vaikutusta tällä ei ollut ongelmaan. Play Storen versio on viimeisin ja AA versio on tuo 2.7.573954. Odottelen vielä seuraavaan OP3:en Oreo-päivityksen ennen kuin itse päivitän luurin.

Eipä kyllä tule mieleen muuta kuin että kokeile toisella piuhalla. Mulla yksi OnePlus USB type-C (ei DASH) kaapeli lopetti toimintansa, tosin sillä oli ikääkin jo jonkin verran. Mulla on myös Octavian Bolero pudottanut auton puolelta Android Auton käytön oletuksena pois silloin tällöin ja se on pitänyt käydä itse lisäämässä. Nyt ei ole tehnyt sitäkään pitkään aikaan.
Škoda Octavia Combi 1.2 TSI DSG Style MY2016A

Flat

Pikku hiljaa tuo langaton yhteys android autoon alkaa toteutua. Kuinkahan nopeasti autonvalmistajat saavat omat laitteensa yhteensopiviksi ?


https://9to5google.com/2018/01/01/wireless-android-auto-jvc-kenwood-ces-2018/

-T-

Lainaus käyttäjältä: -T- - 01.12.17 - klo:11:15
Odottelen vielä seuraavaan OP3:en Oreo-päivityksen ennen kuin itse päivitän luurin.
Nyt tämän päivityksen jälkeen AA toimii taas normaalisti. Toivottavasti toimii pidempään. Tai no, luuri saattaa vaihtua tulevaan Nokia 9:iin kunhan se tulee myyntiin.
VW Golf Variant TGI 2016

Flat

näköjään versio 2.9 julkaistu AA:sta


lisäksi törmäsin tälläiseen, että pystyy kattelemaan youtubea auton näytöltä android auton kautta

https://9to5google.com/2018/01/15/youtube-android-auto-app/

kukas kokeilee että toimiiko ?


drenalyn

Asensin uusimman AA:n ja perään youtuben tuon linkin videon ohjeiden mukaan.
Hienosti toimii! Piti heti kokeilla.  8)
Octavia RS 4x4

teraja

2.9 asennettu ja puhelimen kieli vaihdettu us-enkuksi, nyt toimii Assistant ja voi kysyä ties mitä puheella. Nyt tästä vasta hienosti toimiva tulikin!

Flat

Android auto maailmassa tapahtuu kovasti. Google on ilmeisesti jonkin verran antanut lisää siimaa sovelluskehittäjille ja pikku hiljaa erinlaisia sovelluksi alkaa
tippumaan. Esimerkkinä tuo youtube. Hieman hyödyllisempiä sovelluksia on ilmeisesti myös tulossa. Joku kehittelle auton datan näyttämistä android auton kautta.

https://forum.xda-developers.com/android-auto/android-auto-general/unofficial-android-auto-sdk-custom-apps-t3693708/post75128779#post75128779

Rauska

Oli koeajossa Kia Optima Plug-in hybridi. Apple Car toimi hienosti, mutta vain USB:n kautta. Myös se Youtube ;-)
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Arttu

Tänään kokeilin miten navigoinnin saisi näkymään Android autolla. Luurina Sony XZS, mihin olin ladannut appin valmiiksi. En saanut yhteyttä toimimaan, vaikka piuhalla olin kytkenyt puhelimen autoon. Aina vaan ilmoitti, että yhteys katkennut. Ajattelin jo ettei tästä mitään tule, kunnes älysin valita auton mediavalikosta BT:n päälle. Sittenhän tuo näyttö avautui ja pystyin käyttämään Wazea suoraan näytöltä. Spotify toimi myös hienosti.   
Corolla Touring Sports 2,0 Active edition 2020
ex. Octavia 1,5 TSI Ambition, man  2018

Flat


Ohikulkija

Lainaus käyttäjältä: Flat - 31.01.18 - klo:14:32
joku virittelee nyt VAG autoihin sopivaa versiota

Performance Monitor for VAG cars (work in progress)

https://forum.xda-developers.com/android-auto/android-auto-general/performance-monitor-vag-cars-progress-t3741626
Juuri jotain tuollaista olen kaivannut siihen keskinäytölle. (moottorin lämmöt, akun tila jne)
Melkein tiedä mitä Flat sanot, mutta sanonpa kuitenkin, että kun tekisivät myös ipuhelimeen toimivaksi. Eikös tuo näyttö tulisi puhelimen kautta. En ehtinyt lukea tarkemmin.

-ruoska-

Tällainen yhdistelmä mahdollistaa Torque datan näytön numeroina tai graafisesti AA:n kautta: Android Auto+Torque+OBD2AA

Ei yhtä karkkinen kuin tuo Performance Monitor. Pistän kuvaa omasta setupista kun ehdin.

Kjimi

Lainaus käyttäjältä: Flat - 31.01.18 - klo:14:32
joku virittelee nyt VAG autoihin sopivaa versiota

Performance Monitor for VAG cars (work in progress)

https://forum.xda-developers.com/android-auto/android-auto-general/performance-monitor-vag-cars-progress-t3741626

Tätä seurannut itsekin. Oman MIB2 Navigation Standard soittimen valikossa kun ei ole valittavana tuota Sport näkymää niin tällä voisi "korjata" asian.  :D
Skoda Octavia III LB Style Business 1.5 TSI DSG '20
Seat Leon FR 1.4 TSI '14

Ex: Seat Leon FR Business 1.4 TSI ACT DSG '17
      Seat Leon FR 1.8 TSI DSG '13
      VW Golf 1.6 FSI Sportline '05

Kjimi

Nyt julkaistu ensimmäinen beta-testiversio Performance Monitorista. Tarkoitettu MIB2 soittimella varustettuihin autoihin.

Soittimen softaversiosta riippuen toimii tai ei. Oman 2017 facelift Leonin MIB2 Navigation Standard soittimen kanssa ei toiminut. Soittimeni HW versio: H30 ja SW versio: 0359.

Installation instructions:

  • Download the latest releases of Performance Monitor and aauto-vex-vag  here: https://github.com/jilleb/mqb-pm/releases
  • Install aauto-vex-vag.apk, the service that supplies exlap-communication between Android and the head-unit. Note: this app will not show up in your launcher.
  • Install the Performance Monitor.apk
  • Open the Performance Monitor settings, grant all the rights it's requesting. If you don't do this, the app will NOT work.
  • Hook your phone to your car's USB, start Android Auto on your unit.
  • You can find the Performance Monitor in the menu on the lower right in Android Auto, the one with the dashboard clock on it.
Skoda Octavia III LB Style Business 1.5 TSI DSG '20
Seat Leon FR 1.4 TSI '14

Ex: Seat Leon FR Business 1.4 TSI ACT DSG '17
      Seat Leon FR 1.8 TSI DSG '13
      VW Golf 1.6 FSI Sportline '05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy