Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - VAG you

#1
Otsikonmukainen kysäri.. Yritin etsiä, mutta en ihan varmuudella löytänyt vastausta.
Eli minä vuonna nämäkin tuli jakohihnalla ketjun sijasta? Golfit ainakin 2013..
#2
Heitänpä vielä varmuuden vuoksi tänne kyssärin, jos jollakulla vaikka olisi joku villi teoria näiden vikojen suhteen.

Stoori lyhyesti: auto Saksasta (90tkm TSI 103kW), Suomessa heti vikakoodit ja monta korjauksen yritystä VW-liikkeissä mm. jakoketjun yms kilkkeiden- ja nokka-akselin säätimen vaihdot suoritettu tuloksettomasti. Sitkeät vikakoodit ovat seuraavat:

000010 - Camshaft Positioner (Bank 1 Intake): Slow Response
               P000A - 000 -  - - Intermittent
012296 - Camshaft Position Sensor (G40): Signal Out of Range
               P3008 - 000 -  - - Intermittent

Auto takaisin Saksaan myyjäliikkeeseen, jossa eivät myöskään löytäneet vikaa. Auto nyt toisessa saksalaisessa korjaamossa, jossa tutkimukset ovat kesken. Auto ollut niin kauan jo Saksassa, että usko rupeaa loppumaan.

Kaikki vinkit joita Ross-Tech löytää on kyllä käytetty ja asiaan liittyvät anturit/venat vaihdettu. Auto toimii muuten täysin normaalisti, mutta pari havaintoa silti:
- käynnistys kestää pari sekkaa, ehkä hivenen se sitä leipoo liian kauan, tosin voi olla ominaisuuskin
- pari sammumista heti käynnistyksen jälkeen kovilla pakkasilla. Lähtee kyllä uudelleen hyvin käyntiin

Miten siellä voi olla nokka-akselissa vielä viallinen asento, jos ketjut ja ajoitukset on vaihdettu ja katsottu? Mitkä asiat tuohon voisi vielä vaikuttaa?

Oma teoria: uskoakseni ketju on venynyt/hypännyt/katkennut ja siitä seurannut jonkin asteinen moottoririkko, joka on vain sen jälkeen korjattu huonosti ennen auton ostamista. Salapoliisitaidot ei vain riitä saamaan täysin selville, että mitä autolle on oikeasti tehty tai miten se on korjattu. Suomessa VW-Centerkään ei saanut sitä selville, vaikka pari teoriaa mäntä- ja venttiilivioista oli.
Über-paska homma siinäkin mielessä, että katsastuksessa tuli Suomessa hylsy. :(
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy