Leon FR -17 parkkitutkat herää myöhässä

Aloittaja OnlyCans, 29.07.21 - klo:09:03

« edellinen - seuraava »

OnlyCans

Ominaisuus vai vika? Kun käännän parkkiruutuun, jonka päässä on seinä, niin vaikka hitaasti ryömin sitä seinää kohti ehtisin kolauttaa keulan ennen ensimmäistäkään piippausta. Jos oikein pysähtyy odottelemaan, niin tuo piippaus voi alkaa jo ennen osumaa. Missä lienee vika? Sensorit toimii, mutta hälytys ei oikein lähde.

Yaffa0

Sanoisin, että jokin on niissä vialla, koska itsellä tutkat piippaavat heti kerran (eli aktivoituvat) kun vedän vaihteen pakille. Nehän saa tarvittaessa myös käsin päälle P-napista. Lisäksi valikoista löytyy asetus, että etu- ja takatutkat toimivat myös automaattisesti hitaassa ajossa, esim. ruuhkassa körötellessä.

Eli summa summarum, niiden pitäisi aktivoitua kyllä pysäköidessä heti.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

ram1

No tässähän ei laiteta pakkia päälle, että sinällään ontuva vertaus, mutta toiminnot on nuo.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Yaffa0

Sori, luin huonosti. Ja oletin, että kaikki peruuttavat ruutuun. Se on nimittäin kaikin tavoin järkevämpää, koska pakittamaan joutuu kerran väkisinkin (ruudusta poistuminen), niin miksi poistua pakilla (se on vaikeampaa, koska näkyvyys huonompi, törmäysvaara risteävän liikenteen kanssa, jne.)?

Mutta joo, aktivoituu tutkat myös etuperin mennessä, kunhan ajaa tarpeeksi hiljaa. Toki hieman hitaammin kuin pakittaessa, jolloin ne menevät heti päälle. Suosittelen kaikille peruuttamista aina ruutuun. Se on vaan parempi tapa.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

OnlyCans

Jeps, pitänee häiritä jotain huoltoliikettä kyselemällä miksei etututkat meinaa käynnistyä ja onko mitään tehtävissä.

OT: Pakittaminen ruutuun on vaivalloisempaa, kuin ruudusta pakittaminen. Ruudusta pakittaminen taas toki vaarallisempaa, kuin keula edellä lähteminen. Nää on näitä. Harva pakittaa ruutuun, ja tavallaan hyvä niin, koska en luota ihmisten parkkeeraustaitoon ilman vieruskaverin naarmuttamisen vaaraa.

mfroberg

#5
Lainaus käyttäjältä: OnlyCans - 01.08.21 - klo:20:34
Jeps, pitänee häiritä jotain huoltoliikettä kyselemällä miksei etututkat meinaa käynnistyä ja onko mitään tehtävissä.

OT: Pakittaminen ruutuun on vaivalloisempaa, kuin ruudusta pakittaminen. Ruudusta pakittaminen taas toki vaarallisempaa, kuin keula edellä lähteminen. Nää on näitä. Harva pakittaa ruutuun, ja tavallaan hyvä niin, koska en luota ihmisten parkkeeraustaitoon ilman vieruskaverin naarmuttamisen vaaraa.

Ruutuun ajamisen tapa riippuu siitä missä ruutu on. Jos se on kaupan/marketin ruutu oli se sitten sisällä tai ulkona niin sinne mennään keula edellä jos on tarkoitus jotain ostaakin ja pistää ko. ostokset takakonttiin.

Mulla on ollut Leon ST 2017 edellisenä autona joten uskallan väittää että aloittajan tutkissa on kyllä vikaa. Mikä syynä, siihen en osaa vastata.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Yaffa0

Itse olen mennyt 30 vuotta perä edellä aina, vaikka ei ollut kameraa eikä tutkia. Nykyään on kummatkin, niin homma on vielä helpompaa. Helpompi mun mielestä sinne ruutuun on pakittaa kuin sieltä poistua pakilla. Poistuessa pakilla ei näe mitään, varsinkin jos vieressä on autoja. Tämähän opetettiin jo autokoulussa.

Vakuutusyhtiöiden tilastojen mukaan suurin osa vahingoista tapahtuu juuri parkkipaikoilla ja suurin osa siitä syystä, että ruudusta tullaan ”puolisokkona” perä edellä muiden sekaan ja sitten vekslataan vielä ahtaassa tilassa autoa pakituksen jälkeen, jolloin kolisee viimeistään. Jo Ensio Itkonen opetti 80-luvulla Karpon kanssa, että ns. palomiesparkki on paras. Pääsee heti lähtemään ilman vekslausta.

https://yle.fi/uutiset/3-10385615

https://youtu.be/-qlzGHv9D_Y
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy