Parhaat halogeenipolttimot..?

Aloittaja konga, 29.09.12 - klo:11:36

« edellinen - seuraava »

jarsiv

Tuli laitettu NB+:t Passattiin, kun edullisesti sain. Oli tarkoitus laittaa XtremeVisionit.

No vanhat olivat Würth 720 1141, joten ei ihme ollut ettei mitään nähnyt pimeällä lähivaloja käyttäessä.
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

pohjoissavonprinssi

Halpispolttimoissa valokuvio voi olla epäselvä ja josta katsurikin voi mainita. Xenon lookkiahan saa jos uhkarohkeasti laittaa isompi wattisia/tehokkaampia polttimoita.

Nyt Osramin night breakerit paikallaan ja ihan ok on tulos.

Late

Lainaus käyttäjältä: pohjoissavonprinssi - 09.01.13 - klo:11:55
Halpispolttimoissa valokuvio voi olla epäselvä ja josta katsurikin voi mainita. Xenon lookkiahan saa jos uhkarohkeasti laittaa isompi wattisia/tehokkaampia polttimoita.

Nyt Osramin night breakerit paikallaan ja ihan ok on tulos.

Itse jättäisin nuo Osramin night breakerit kauppan hyllyyn.. vuodessa meni rikki.. ajettu vuoden aikana 8000 km.. :(  ei siis enään ainakaan minulle noita tule..

RSOCUstin

Taisin jo jonnekkin aikasemminkin laittaa tän.
Osram NB/NB+ ja cool blue  parkit on tullut laitettua 2006 jälkeen aina autoon joka tullut taloon. Tyytyväinen oon ollut ja ei oo menneet rikki mun kilsoilla 20tkm-60tkm kuitenkin tullut vuodessa.

pohjoissavonprinssi

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 09.01.13 - klo:15:32
Taisin jo jonnekkin aikasemminkin laittaa tän.
Osram NB/NB+ ja cool blue  parkit on tullut laitettua 2006 jälkeen aina autoon joka tullut taloon. Tyytyväinen oon ollut ja ei oo menneet rikki mun kilsoilla 20tkm-60tkm kuitenkin tullut vuodessa.


Millaisella tiellä ajelee ja sammutteleeko valoja kuinka usein, lienevät ne faktorit jotka määrittää polttimon elinikää...

RSOCUstin

Ihan normisti on aina ollut valot päällä. Ei päivävalo automatikkaa. Pitkissä ja lyhyissä aina  ollut NB:t.
Sellanen kutina että täytyy olla kyllä auton sähköissä jotain jos polttaa tuollasella matkalla jo polttimot.
Ekoilla NB:llä ajoin 3v/100tkm 02 Ocu, toisilla n.1,8v/75tkm 06 Ocu, kolmansilla  n1.3v/65tkm 09 Ocu. Vaimon autossa ollut nyt reilu 1v/30tkm 03 Golf. Eikä oo ollut tarvinut vaihtaa polttimoita, mihinkään.

sambolo

Lainaus käyttäjältä: Late - 09.01.13 - klo:14:25
Itse jättäisin nuo Osramin night breakerit kauppan hyllyyn.. vuodessa meni rikki.. ajettu vuoden aikana 8000 km.. :(  ei siis enään ainakaan minulle noita tule..
ei ainakaan omasta mielestä ole iso sijoitus ostaa kerran vuoteen hieman kalliimpia polttimoita :D Varsinkin kun valoteho huomattavasti parempi, joten turvallisuuskin paranee. Joskus aikoinaan kun käytin halpiksia, joutu vaihtamaan niitä muutaman kk välein..
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Dirti

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 10.01.13 - klo:08:12
ei ainakaan omasta mielestä ole iso sijoitus ostaa kerran vuoteen hieman kalliimpia polttimoita :D Varsinkin kun valoteho huomattavasti parempi, joten turvallisuuskin paranee. Joskus aikoinaan kun käytin halpiksia, joutu vaihtamaan niitä muutaman kk välein..

Mut onhan se ihan kauheeta maksaa vajaa 30â,¬/pari polttimoista kerran kaks vuoteen ;)
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

JarnoF

Mäin minä sen olen pähkäillyt. Jos autossa on lyhyet ja pitkät eri polttimolla:

- lyhkäsiin ns. "Long Life"-polttimot. Taajamassa näkee joka tapauksessa tarpeeksi.
- Pitkiin jotkin "Extreme"-polttimot. Käytetään niin harvoin, että kestävät kalliinakin pidempään.

Tietysti paljon maantiellä ajelevat (pitkiä räpsyttelevät) eivät tästä paljon hyödy.

ConD

Itse olen ajellut autuaan tyytyväisenä useamman vuoden ajan kahdella eri autolla Philips Bluevision H7 polttimoilla. Reilun vuoden nuo kestää kun päivävaloasennossa jännite on alennettu. Ovat kyllä varsin tasalaatuisia sillä paloajat ovat varmaan 10% sisään olleet samaa luokkaa aina polttimoparilla. Vaihdan aina uuden parin ja jätän "ehjän" puolen varapolttimoksi kun sattuu palamaan seuraavan kerran. Touranissa esim on nokalla 4kpl nuita H7 polttimoita niin hyvä niitä on olla se pari varalla aina. :D

Onko jollakulla omakohtaista kokemusta Bluevision vs. NB+? Itselläni oli sellainen muistikuva kun lisävaloihin ja pitkiin NB+:t laitoin että valo olisi keltaisempaa kuin Bluevisioneissa.  Ei merkittävästi mutta vähän... itse olen tuota hilipsiä pitänyt hyvänä, mutta osaisiko joku sanoa onko tuo NB+ merkittävästi parempi?
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: ConD - 10.01.13 - klo:10:26Onko jollakulla omakohtaista kokemusta Bluevision vs. NB+? Itselläni oli sellainen muistikuva kun lisävaloihin ja pitkiin NB+:t laitoin että valo olisi keltaisempaa kuin Bluevisioneissa.  Ei merkittävästi mutta vähän... itse olen tuota hilipsiä pitänyt hyvänä, mutta osaisiko joku sanoa onko tuo NB+ merkittävästi parempi?

Ei omakohtaista tietoa, mutta eikö bluevisionissa ole sininen filtteri polttimon lasissa? Kyllähän semmonen valovoimaa syö versus kirkas lasi.

ConD

Lainaus käyttäjältä: JarnoF - 10.01.13 - klo:10:31
Ei omakohtaista tietoa, mutta eikö bluevisionissa ole sininen filtteri polttimon lasissa? Kyllähän semmonen valovoimaa syö versus kirkas lasi.
Onhan siinä:

http://www.philips.fi/c/car-lamps/bluevision-ultra-h7-12-v-55-w-12972bvub1/prd/

Hainkin nyt takaa onko jollakulla kokemusta tuosta miten merkittävä tuo ero oikeasti on?
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Mikko

En viitsinyt tuonne Myhkyn Golf VII-autotalliketjuun spämmätä toisen auton kuvia niin laitetaan ne tänne. Hieman toistoa tulee, mutta tässä vielä tekemäni halogeenipolttimoiden sävyvertailu. Kolmannessa kuvassa myös sumareihin vaihdettu 4700K "nobrand" polttimot.







Ja sitten vielä vanhempi kuva jossa näkee jotain eroa NB+ ja orkkisparkkien välillä. Tosin tässä(kin) on valkotasapaino pikkasen pielessä ja NB+:t näyttävät sinisemmiltä kuin ovat.



Sävyerojen suuruus näistä vamaan kuitenkin selviää ja tuo Motonetistä ostetut Xtecit ovat käytännössä luonnossa valkoiset. Muut ovat sitten enemmän tai vähemmän keltaiseen päin.

Dirti

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 10.01.13 - klo:12:39
En viitsinyt tuonne Myhkyn Golf VII-autotalliketjuun spämmätä toisen auton kuvia niin laitetaan ne tänne. Hieman toistoa tulee, mutta tässä vielä tekemäni halogeenipolttimoiden sävyvertailu. Kolmannessa kuvassa myös sumareihin vaihdettu 4700K "nobrand" polttimot.







Ja sitten vielä vanhempi kuva jossa näkee jotain eroa NB+ ja orkkisparkkien välillä. Tosin tässä(kin) on valkotasapaino pikkasen pielessä ja NB+:t näyttävät sinisemmiltä kuin ovat.



Sävyerojen suuruus näistä vamaan kuitenkin selviää ja tuo Motonetistä ostetut Xtecit ovat käytännössä luonnossa valkoiset. Muut ovat sitten enemmän tai vähemmän keltaiseen päin.

Onks sulla jälkiasennus xenonit? Näyttää halogeeni umpiolta, mutta kun en ole perehtynyt kyseisen kulkine mallin umpioihin niin pakko kysyä....

Ja jos on jälkiasennus xenonit, niin miten ovat toimineet ja mites hajavalo/häikäsy?
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Paha71

Lainaus käyttäjältä: Dirti - 10.01.13 - klo:20:15
Onks sulla jälkiasennus xenonit? Näyttää halogeeni umpiolta, mutta kun en ole perehtynyt kyseisen kulkine mallin umpioihin niin pakko kysyä....

Taitaa olla ( lähivaloissa ) XTec H7:t; niin kuin Mikko toiseksi viimeisessä lauseessaan mainitsee ( ja kts kuva #2, jossa polttimot on nimetty erikseen ).
Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

Dirti

Lainaus käyttäjältä: Paha71 - 10.01.13 - klo:20:53
Taitaa olla ( lähivaloissa ) XTec H7:t; niin kuin Mikko toiseksi viimeisessä lauseessaan mainitsee ( ja kts kuva #2, jossa polttimot on nimetty erikseen ).

Aivan, motonetistä tuli ainoastaan xtecin poltimot vastaan xenon osastolta eikä h7 alta..... Tosin ei ois ensimmäinen kerta kun motonetissä ei ole netti ajantassalla....

Itteä kiinnosta et minkä tehoset nuo on verrattuna vaikka NB+:siin...
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Mikko

Lainaus käyttäjältä: Dirti - 10.01.13 - klo:21:04
Aivan, motonetistä tuli ainoastaan xtecin poltimot vastaan xenon osastolta eikä h7 alta..... Tosin ei ois ensimmäinen kerta kun motonetissä ei ole netti ajantassalla....

Itteä kiinnosta et minkä tehoset nuo on verrattuna vaikka NB+:siin...

Juu ei löydy netistä noita H7-mallisia Xtecejä, mutta Motonetin hyllystä löytyi. Ovat siis ihan perinteiset halogeenipolttimot. Teholtaan ovat alkuperäisiä polttimoita paremmat, mutta jäävät kyllä aika kauaksi Night Breaker Plussista. Kantavuudeltaa ei vaan ole samaa luokkaa.

sambolo

Itellä nuo xteckit verrattuna NB+ jättää ihme valokatveita ja totesin ne talven tullen täysin kelvottomiksi..
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Mikko

Minä en ole tuollaista havainnut, mutta ovat kyllä todella herkkiä umpioiden puhtauden suhteen, pienikin likakerros vie ison osan valotehosta pois. NB+:t oli tämänkin suhteen paremmat. Jos en itse ajelisi melkein pelkästään vaan valaistuilla tieosuuksilla niin voi olla, että vaihtaisin myös nuo NB+:t takaisin.

konga

Omassa roccossa noi xteckit ei kyllä näytä lähellekkään tolta kun mikon kuvissa :) taitava kuvaaja taitaa olla?  ;)
Nykyinen Auto: 2014 cupra leon
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=19632.0

Kuvia viimevuosien Autoista joita omistanut:
http://www.flickr.com/photos/100144176@N05/

Levjsa

Night Breaker Plussat on nyt ajossa todettu todella hyviksi. Pimeällä maantielläkin näkee Golfin kanssa hyvin eteenpäin! Kaverina Osram Cool Blue -parkkivalot. Värisävy on parkeissa hyvä, mutta komppaan edellisiä, että NB+:ssa sävy on hieman turhan keltainen. No, tämän auton kanssa mennään valotehon ehdoilla kun paljon tulee ajettua juurikin pimeällä.

Hannes

Mitkähän mahtaisi olla parhaat (kirkkaimmat) H8 polttimot noihin Octavian sumuvaloihin, saisi vähän enemmän valkoista valoa ja näkyvyyttä noihin mainioihin kääntymisvaloihin-

sambolo

 Tuli laitettua philipsin diamond visionit, tässä kuva verrattuna nb+. Vasemmalla siid diamond vision. Valoteho on myös melkein nb+ tasoa mielestäni. http://db.tt/qaZqww0u
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

M@tti

ex - Scout TDI 2008
ex - Passat Highline TDI 2011
Scout TDI 2015

mabe

Omista pitkien h1 lampuista taisin köyhtyä 20â,¬ tai jotain, h7 vaati yli 25â,¬ kun nb+ kaupoilla tuli käytyä.

Tuohon hintaan ainakin mielestäni kannataa. Varmista että johdot on kunnossa, muuten voi jopa himmentyä.

Sent from my Lumia 800 using Board Express

VWonderman

#85
Tuli vaihdettua lullaan lähivaloihin nuo GE Megalight Ultra +120% - polttimot (onpa muuten hieno nimi ;D).

https://www.dropbox.com/s/02xr3cwr77dbgwm/043.JPG

Kuvassa on pitkissä Philipsin Xtreme Vision +100%:set. Kummankaan oikeasta valokuviosta, -tehosta ja kestosta en osaa vielä sanoa mitään... Värisävy on molemmissa mukavan valkoinen ainakin verrattuna vakiopolttimoihin. Nyt pitäisi vaan parkit päivittää valkoisempiin, ja sitä kokeilinkin ledien muodossa. Ikävänä huomiona ne oli vaan liian sinertävät ja kirkkaat omaan makuun. :-\

https://www.dropbox.com/s/oy0op6vslo8bi9e/036.JPG

(Tuossa kuvassa umpiota ei ole vielä pesty eikä auto ole käynnissä, siksi ajovalopolttimo näyttää edellistä kuvaa kellertävämmältä)

E: tuli kokeiltua samalla mätänetin ledejä parkeissa, ei vielä tullut laitettua pysyvästi ennen katsastusta. ;D


Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

Paha71

Lainaus käyttäjältä: Paha71 - 15.11.12 - klo:19:43
Philips X-tremeVision H7:t ostettu ja asennettu ajovalojen polttimoiksi.

Omaa postaustani kommentoiden: kuskin puolen polttimo antautui, eli kesti käyttöä päivälleen kahdeksan kuukautta. Laitoin varalla olleet DiamondVisionit paikalleen ( kumpaankin ajovaloon ); mennään nyt niillä loppukesä, ja katsotaan syksymmällä mitkä tuikut hankitaan talveksi...jos vaikka vaihtelun vuoksi Osram NB+:t..?  :-\  :)
Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

Paha71

Lainaus käyttäjältä: Dirti - 11.11.12 - klo:23:33
Nyt ois näköjään toisetkin +120% polttimot tullu markkinoille, GE Megalight Ultra +120%. Tuon ring xenon ultima hävis philipsin xtreme visionilke testin auto expressin testissä, joten onkohan tuosta ge polttimosta haastajaksi.

Motonetin nettikaupan hinnaston mukaan nuo GE:t ovat kuusi euroa halvempia kuin XTremeVisionit ( H7-polttimopari ), ja NB+:iinkin hintaetu pari euroa. Hmm...  :)
Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

Dirti

Lainaus käyttäjältä: Paha71 - 16.07.13 - klo:10:50
Motonetin nettikaupan hinnaston mukaan nuo GE:t ovat kuusi euroa halvempia kuin XTremeVisionit ( H7-polttimopari ), ja NB+:iinkin hintaetu pari euroa. Hmm...  :)

No niin :) Kuka testaa? Itellä Mtecin tekeleet keulalla ja niihin olen tyytyväinen. Tosin niissä on vain E13 hyväksyntä, eli Luxemburgin leima.....
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Dirti - 16.07.13 - klo:14:17
No niin :) Kuka testaa? Itellä Mtecin tekeleet keulalla ja niihin olen tyytyväinen. Tosin niissä on vain E13 hyväksyntä, eli Luxemburgin leima.....

Mitä väliä sillä hyväksyntä maalla on? E-hyväksytty mikä e-hyväksytty ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy