Octavia III facelift OBDeleven koodauksia

Aloittaja ropellihattu, 21.06.17 - klo:07:57

« edellinen - seuraava »

seatts

Lainaus käyttäjältä: BMF - 27.09.17 - klo:20:25
Tuon tällä sivulla olevan ohjeen mukaan. Tietoväylän diagnoosiliitäntä 19, Pitkä koodaus, EM_Start_Stopp, Aktivoitu, Ok, Tallenna painamalla vihreää palloa pohjaan.

Vcds:llä kun tekee sen volttimäärän korotuksen, niin ei sammu enää vaikka haluaisi, neulojan superbiin tein sen.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

BMF

Lainaus käyttäjältä: seatts - 28.09.17 - klo:08:41
Vcds:llä kun tekee sen volttimäärän korotuksen, niin ei sammu enää vaikka haluaisi, neulojan superbiin tein sen.

Juu kyllä sen voltin saa varmaan tuolla OBD:lläkin muutettua mutta lähinnä ihmettelen että miten muilla muka koodi toimii. Onko muuten joitain muita kohtalotovereita jotka ovat kokeilleet tätä "Tietoväylän diagnoosiliitäntä 19, Pitkä koodaus, EM_Start_Stopp, Aktivoitu, Ok, Tallenna painamalla vihreää palloa pohjaan."

Ja siis nimenomaan FL malliin.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

ropellihattu

En ole kokeillut kun minua tuo start/stop ei häiritse, mutta voin kyllä kokeilla.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

Hidalgo

Laitoin aikanaan start&stopin pois päältä ihan appsilla. Mutta laitoin sitten takaisin kun välillä haluaisin sen myös päälle kun istun ruuhkassa. Onko mitenkään mahdollista saada start&stoppia pois päältä, mutta niin että nappia painamalla se menisi taas päälle?

Petunet

Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

ropellihattu

Ei se minullakaan pelkästään tolla disablella disabloitunut. Samalla lailla sammuu ku ennenkin.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

M_M

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 28.09.17 - klo:18:06
Onko mitenkään mahdollista saada start&stoppia pois päältä, mutta niin että nappia painamalla se menisi taas päälle?

Koodaamalla se ei ole mahdollista, mutta tuollaisen Petunetin ehdottaman fyysisen lisäkalikan asentamisella pitäisi onnistua.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Ambientti

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 28.09.17 - klo:18:06
Laitoin aikanaan start&stopin pois päältä ihan appsilla. Mutta laitoin sitten takaisin kun välillä haluaisin sen myös päälle kun istun ruuhkassa. Onko mitenkään mahdollista saada start&stoppia pois päältä, mutta niin että nappia painamalla se menisi taas päälle?

Mietin itsekin mitä tuolle tekisin, mutta ennen kuin pääsin ratkaisuun niin huomasin oppineeni painamaan sen napista pois aina ajoon lähdettäessä. Tuo tuli niin nopeasti automaattiseksi toiminnaksi lähtörutiineissa, että annoin olla. Saapahan nyt napista sammumaan jos on tiedossa pidempi pysähdys.

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: Ambientti - 28.09.17 - klo:21:18
Mietin itsekin mitä tuolle tekisin, mutta ennen kuin pääsin ratkaisuun niin huomasin oppineeni painamaan sen napista pois aina ajoon lähdettäessä. Tuo tuli niin nopeasti automaattiseksi toiminnaksi lähtörutiineissa, että annoin olla. Saapahan nyt napista sammumaan jos on tiedossa pidempi pysähdys.
Tällä nyt mennään, mutta ei se kauhean automaattiselta toiminnalta tunnu. Enää kun ei tarvitse valoja laittaa päälle, niin nyt pitää painella start&stop nappia.

ropellihattu

Kokeilen itelläni nyt tuota volttimäärän nostoa, josko sillä lakkais ss toimimasta. Raportoin jahka lähden autolla liikenteeseen tuossa parin tunnin päästä.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

ropellihattu

Juu voltteja muuttamalla start/stop lakkaa toimimasta.





Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

Octavist

Itsellekin tämä palikka tulossa ja tarkoitus olisi ostaa tuo Pro-versio sillä ei oikein uskalla ainakaan noilla apseilla koodailla, kun ei sitten itse tiedä mikä muuttuu.
Auto tulossa myös vasta perjantaina (RS 245).

Pitäisikö tuon Obdelevenin nykyversion toimia tuon kanssa? Jossain vaiheessahan luin ettei näytä uusissa autonohjain-versioissa tietoja oikein.

Octavist

Lainaus käyttäjältä: Octavist - 15.10.17 - klo:22:01
Itsellekin tämä palikka tulossa ja tarkoitus olisi ostaa tuo Pro-versio sillä ei oikein uskalla ainakaan noilla apseilla koodailla, kun ei sitten itse tiedä mikä muuttuu.
Auto tulossa myös vasta perjantaina (RS 245).

Pitäisikö tuon Obdelevenin nykyversion toimia tuon kanssa? Jossain vaiheessahan luin ettei näytä uusissa autonohjain-versioissa tietoja oikein.


No niin nyt on auto ja Obdelevenin Pro-versio. Muuten näyttäisi toimivan ja jotain jo koodailinkin mutta skannauksessa näyttää, että Ohjainlaite-moduuli (16) virheellinen. Ja näkyy punaisena tuossa listassakin. Onko muilla tehnyt jotain samaa? Onko tuon järjestelmä muuttunut vain Skodan puolella ja nyt tämä Obdeleven ei ymmärrä tuota oikein? Tuolla Briskodan puolella jollain oli ollut myös tämä virhe ja oli ilmeisesti mennyt silti muuttelemaan tuo moduulin asetuksia jolloin kaikki oli mennyt lopulta sekaisin.

Octavist

Lainaus käyttäjältä: Octavist - 22.10.17 - klo:17:28

No niin nyt on auto ja Obdelevenin Pro-versio. Muuten näyttäisi toimivan ja jotain jo koodailinkin mutta skannauksessa näyttää, että Ohjainlaite-moduuli (16) virheellinen. Ja näkyy punaisena tuossa listassakin. Onko muilla tehnyt jotain samaa? Onko tuon järjestelmä muuttunut vain Skodan puolella ja nyt tämä Obdeleven ei ymmärrä tuota oikein? Tuolla Briskodan puolella jollain oli ollut myös tämä virhe ja oli ilmeisesti mennyt silti muuttelemaan tuo moduulin asetuksia jolloin kaikki oli mennyt lopulta sekaisin.

Eli tälläisiä virheitä antaa. Tuo lisä- ja seisontalämmitysvirhe tuli ilmeisesti aiheesta, kun syttyi tuo polttoainevalo.


Voisiko joku muuten kertoa miten tuon viiveen saa noille lampunpesimille? Sitä en löytänyt äkkiseltään mistään.







Octavist

Lainaus käyttäjältä: Octavist - 22.10.17 - klo:20:12
Eli tälläisiä virheitä antaa. Tuo lisä- ja seisontalämmitysvirhe tuli ilmeisesti aiheesta, kun syttyi tuo polttoainevalo.


Voisiko joku muuten kertoa miten tuon viiveen saa noille lampunpesimille? Sitä en löytänyt äkkiseltään mistään.








Käydääs nyt yksinkeskustelua tästä aiheesta... Luin vikakoodit toisella OBD2-palikalla ja Torque-ohjelmalla. Se ei antanut onneksi mitään vikakoodeja.
Ja kaikki tekemäni koodaukset kyllä toimivat. Silti vähän epävarmuutta tulee, kun tuo noita häiriöitä näyttää. Ja tuo "tietoväylän diagnoosiliitäntä" oli siis heti ekan kerran ohjelmaa käynnistettäessä jo punaisena ilman, että olisin edes käynyt tuolla valikossa.

Ja vielä kysymys niille jotka ovat koodanneet tuon Start/Stop toiminnon voltit 7.4V -> 12.1, niin tuleeko teillä herjoja tuohon mittaristoon tästä? Näytti mittariston yläosassa "Start/Stop vika". Onko normaalia?

Octavist

No niin sain homman alkuhämmennyksien jälkeen toimimaan. Katsoin https://www.youtube.com/watch?v=lWHSr-M0gog tuon videon ja nollasin virheet pois. Virhe joka minulla siis oli, kun käynnistin ensimmäisen kerran Obdelevenin auton kanssa "BEM koodattu väärin" (liittyy ilmeisesti jotenkin akkuun). Kaksi muuta virhettä käytön aikana olivat "polttonesteen määrä vähäinen" ja "lämpötilatunnistin ohjauspyörälämpötila. Eli ei siis mitään hälyttävää.

Tuota "Start/Stop vika" ilmoitusta ei ole tullut enää. Mittaristossa ainoastaan viiva A kirjaimen päällä ja valikoissa "Auton energiantarve suuri"


Tuo valopesurien valikko muuten löytyy  Elektroninen sähkökeskus (9) ja sieltä scheinwerferreinigungsanlage

seatts

Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

ropellihattu

Lainaus käyttäjältä: Octavist - 23.10.17 - klo:17:41

Käydääs nyt yksinkeskustelua tästä aiheesta... Luin vikakoodit toisella OBD2-palikalla ja Torque-ohjelmalla. Se ei antanut onneksi mitään vikakoodeja.
Ja kaikki tekemäni koodaukset kyllä toimivat. Silti vähän epävarmuutta tulee, kun tuo noita häiriöitä näyttää. Ja tuo "tietoväylän diagnoosiliitäntä" oli siis heti ekan kerran ohjelmaa käynnistettäessä jo punaisena ilman, että olisin edes käynyt tuolla valikossa.

Ja vielä kysymys niille jotka ovat koodanneet tuon Start/Stop toiminnon voltit 7.4V -> 12.1, niin tuleeko teillä herjoja tuohon mittaristoon tästä? Näytti mittariston yläosassa "Start/Stop vika". Onko normaalia?

Joo jotain samaa vikakoodia on täälläkin. Mm. Toi tietoväylän diagnoosiliitäntä ja ohjauspyörän lämpötilatunnistin sekä yksi RLHS-vika. Nämä siis jo ennen koodauksia.

Tuon volttimäärän noston pitäis aiheuttaa vain tuon energiantarve-herjan koska se ei ole vika. Käsittääkseni.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

Octavist

Kytkin pesurit kokonaan pois käytöstä mutta tuolta samasta paikasta näytti löytyvän kaikki muutkin asetukset.

ropellihattu

Onko joku koodannut obd11:lla etupyyhkijöiden teardrop wipea?

Koitin tehdä briskodan ohjeiden mukaan (vcds) mutta ei taida toimia.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

hintikka

Terve Asiantuntijat,

saako koodattua ACC:tä niin, että viiksestä ylös/alas muuttaisi asetusta 5 km/h eikä 10 km/h?

terveisin
aloitteleva autoilija

o.b.

Itsekin samaa toivoneena voin todeta, että ei voi  >:(

Vanhemmissa kulkimissa nopeus vaihtui esim 86 -> 96 -> 106 kmh, mutta ei enää  :(

Jos joku osaa neuvoa paremmin, niin olen kiiollinen  ;)

hintikka

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 10.12.17 - klo:22:40
Itsekin samaa toivoneena voin todeta, että ei voi  >:(

Vanhemmissa kulkimissa nopeus vaihtui esim 86 -> 96 -> 106 kmh, mutta ei enää  :(

Jos joku osaa neuvoa paremmin, niin olen kiiollinen  ;)

kiitos vikkelästä vastauksesta. Tähänkö loppuu skoodarin urani ennen kuin pääsin aloittamaankaan?
Tuo olisi sellainen ominaisuus joka olisi kiinnostanut. On niitä muitakin, mutta tuo oli tärkeimmästä päästä.

BMF

Onko kenelläkään ideaa miten saisi tuon +4C varoitus lumihiutaleherjan koodattuaa pois?

Täällä etelän ilmastossa tuntuu piippaavan joka kerta kun ajelee.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Occu14

#114
obdelevenissä ainakin on mahdollisuus raja-arvojen muuttamiseen. Varmasti myös piuhakoodari onnistuu siinä. Alla googlesta kopsattua jossa wahrenheitit vissiin lämpötilayksikkönä kun aloittajan kysymys koski 35 asteen jäävaroitusta. :) tuo alla mainittu alhaisin lämpötila-asetus on -22celsiusta

Bad news is that you can't completely disable it.

The good news is that you can change the temperature of when it goes off...
17 Instruments
16 Security code 20103
10 Adaptations
(9)-outside_temperature-p_ice_warning_exit_temperature
(10)-outside_temperature-p_ice_warning_entry_temperature
Lowest temp we can use is -9

Ajossa Octavia Facelift Style 1,4 Moonwhite panorama

Nykyinen Octavia Combi Elegance 1,4

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: Occu14 - 27.01.18 - klo:11:08
obdelevenissä ainakin on mahdollisuus raja-arvojen muuttamiseen. Varmasti myös piuhakoodari onnistuu siinä.
Oliko tämä vaan heitto, vai onko tarkempaakin tietoa miten?

Occu14

#116
Ei ole itellä piuhaa, joten oli heitto googlesta löytyvän tiedon pohjalta. En myöskään ole itse obdelevenissä muuttanut raja-arvoja mutta olen plärännyt ko valikossa kyllä.

Vastaus alkuperäiseen kysymykseen on siis, että ainakaan piuhalla ei onnistu lumihiutaleen totaalinen poisto ja varmaan sama myös obd11. Raja-arvon kun muuttaa mahdollisimman ylös, poistuu hiutale näkymästä ainakin pienemmillä pakkasilla.

Ja tässä obdeleven ohjeet ko asialle:
http://obdeleven.proboards.com/thread/167/coding-adaptations?page=4


Ajossa Octavia Facelift Style 1,4 Moonwhite panorama

Nykyinen Octavia Combi Elegance 1,4

BMF

Lainaus käyttäjältä: Occu14 - 27.01.18 - klo:11:08
obdelevenissä ainakin on mahdollisuus raja-arvojen muuttamiseen. Varmasti myös piuhakoodari onnistuu siinä. Alla googlesta kopsattua jossa wahrenheitit vissiin lämpötilayksikkönä kun aloittajan kysymys koski 35 asteen jäävaroitusta. :) tuo alla mainittu alhaisin lämpötila-asetus on -22celsiusta


Bad news is that you can't completely disable it.

The good news is that you can change the temperature of when it goes off...
17 Instruments
16 Security code 20103
10 Adaptations
(9)-outside_temperature-p_ice_warning_exit_temperature
(10)-outside_temperature-p_ice_warning_entry_temperature
Lowest temp we can use is -9


Kävin kokeilemassa ja löytyi noilla ohjeilla valikko mutta kun yritti tallentaa haluamalla asetuksilla niiin piti laittaa kaksi eri koodia ja kumpanenkaam ei toiminut.
Kokeilin googlettaa ja löysinkin sivuston jossa oli samaa ongelmaa ja ei näyttänyt olevan järkevää ratkaisua.


Noh sainpahan edes koodattua  valopesurin ruikkimisaikaa  600ms--> 400ms.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Heratsoft

Olisi tarkoitus hankkia itelle OBDeleven-vekotinta. Tarvitseeko ostaa Pro-version vai riittääkö/pystyykö perus versiollakin hoitamaan noi peruskoodaukset, kuten takaluukun kiinnitys avaimella, liikennemerkkien tunnistaminen jne.?
Ajossa: Skoda Octavia Combi 1.4TSI DSG Elegance MY14
EX: Octavia Combi 1.8 TSI Style MY18
EX: Kia Cee'd 1.6 EX 5D MY13
EX: VW Jetta 1.4 TSI
      Renault Scenic 1.6 -00
      Nissan Micra 1.0 -96

o.b.

Kannattaa ostaa sovinnolla se Pro-versio. Myydään palstalla oli käytetty, mutta en tiedä miten sen lisenssin siirto onnistuu käytännössä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy