A6 C7 ilmajousitus kokemuksia?

Aloittaja jnok, 12.12.21 - klo:17:21

« edellinen - seuraava »

jnok

Harkitsen 3.0 TDI Quattro hankintaa. Autossa on ilmajousitus ja kaveri pelotteli, että voisiko olla vikaherkkä ja kallis korjata jos tulee ongelmaa. Miten on? Mikä näissä tyypillisesti vikaantuu, ja millaisista kustannuksista silloin puhutaan? Katsomallani autolla muuten vm. -15 ajettu karnan alle 150 tkm. Onko riskialtis?
Passat 2.0 TDI DSG Sedan -17

ile

Vanhemmassa C6-korissa ollut enemmän ongelmia, josta ehkä noi essonbaar-jutut tulevat. Ja noissa tuntuisi kestävän ihan toisella tapaa.

Kannattanee audifinnsi vilkaista kanssa läpi. Aivan toiseen tyyliin sitten löytyy juttua vaikka F11-takapään ongelmista ja myös katsuri kommentoi, että ei tarvetta edes katsoa läpi kun kuulemma muissa saksalaisissa noi ilma-alustan ongelmat ovat (pyysin vaan tsekkaamaan huoltomoodiin jos nostelisi toisella tapaa yms)

Itsellä ollut missään vaiheessa minkäänlaisia ongelmia. Aivan älyttömän hieno alusta.

karhunik

Jep, ei mun käsittääkseni näissä C7 mitään erikoista noissa ole ja hyvin on alustat kestäneet. Mulla oli itellä tämmöinen ajossa välin 190-278tkm, ja ei tuohon ennen mua oltu alustaan koskettu eikä mulla missään vaiheessa temppuillut mitenkään. Vanhemmassa C6 korissa sai tosiaan vähän kuivaimen kanssa askarrella ettei venttiilipaketti jäätynyt jumiin.
VCDS koodaukset ja vikakoodit Tre alueella

Digster

Toukokuussa tuli C7 bitti allu, jossa eka ilma-alusta minulla.

Kerran tuli ilmoitus viasta. VCDS:llä katsottu, että vuoto jossain ( ei ollut tarkennusta ) , resetoitu ja ei ole uusinut ( ajoin isoon vesilätäkköön juuri ennen tätä ilmoitusta ) Etupussit maksaa saksan maalla reilun 200e ja takaiset 500e luokkaa. Kompura 250e.  35tkm ajanut tuolla ja ollut tyytyväinen.
Eli ei suuremmin eroa hinnoissa rauta alustaiseen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy