A6 2.0 Ultra Tdi ADblue

Aloittaja Passo1983, 01.03.20 - klo:10:12

« edellinen - seuraava »

Passo1983

Moro taas,

Kävin ekaa kertaa tankilla uudella kulkineella ja siellähän oli adblue rööri diesel röörin vieressä.
Näenkö ajotietokoneelta / jostain muualta paljonko adblueta on jäljellä / milloin pitää lisätä ?
Ã,,kkiseltään kun etsiskelin, en sitä löytänyt.
Ex vagit: Audi A4 Avant 1.8TFSI Q 2012, Skoda Octavia Combi 1.8Tsi 4x4 2009,
VW Passat variant sportline 2.0tdi 2006,
Audi A3 1.8T ambition 2000

ReijoM

#1
Mittaristoon tulee ilmoitus kun AdBlueta on jäljellä 2400 km varten, se matka sitten alkaa siitä eteenpäin lyhenemään kunnes lisäät sitä tai se aikanaan loppuu.

Muuta mittaria tuolle ei A6ssa ole. Pitäisi näköjään käydä jossain vaiheessa lisäämässä 😉


Audi A6 quattro                      

Toyota Corolla Touring 1,2 T    

Passo1983

Noniin, selvensi asiaa paljonkin!  :D

Kiitoksia tästä.
Ex vagit: Audi A4 Avant 1.8TFSI Q 2012, Skoda Octavia Combi 1.8Tsi 4x4 2009,
VW Passat variant sportline 2.0tdi 2006,
Audi A3 1.8T ambition 2000

Whitewill

Paljonko ADblue:ta menee A6 säiliöön? Ilmeisesti A7 sama. Ajattelin vain ettei tule ylitäyttöä (suom. tulvii yli...), muutenkin asiat yleensä "ureaa kintuille" en kaipaa itse aiheutettuja lisä ongelmia  :D
Audi A7 Sportback 55 TFSI e Quattro 270 kW -20

Ex VAG:
-Audi A7 Sportback, 3.0 V6 Bi-Turbo Competition Quattro, 240 kW -15
-Audi A7 Sportback Quattro, 3.0 TDI V6 200 kW -11, RS7-look
-Audi A7 Sportback Quattro, 3.0 TDI V6 180 kW -11 + Marteliuksen sport putkisto
-Skoda Octavia Combi vRS II 2.0 TFSI '06
-VW Vento 1.8 '95

ReijoM

Säiliön tarkkaa kokoa en tiedä, mutta kävin viime viikolla tankkaamassa Neste AdBlue automaatista, omasta mielestä tankin täyteen.

Auto ilmoitti että AdBuella pääsee vielä 1500 km ja AdBlueta meni mittarin mukaan 13,5 litraa.

Tuon verran ainakin sinne mahtuu.
Audi A6 quattro                      

Toyota Corolla Touring 1,2 T    

Whitewill

Lainaus käyttäjältä: ReijoM - 14.01.21 - klo:06:43
Säiliön tarkkaa kokoa en tiedä, mutta kävin viime viikolla tankkaamassa Neste AdBlue automaatista, omasta mielestä tankin täyteen.

Auto ilmoitti että AdBuella pääsee vielä 1500 km ja AdBlueta meni mittarin mukaan 13,5 litraa.

Tuon verran ainakin sinne mahtuu.

Kiitos tiedosta. Kuulemma -11 asteessa ADblue jäätyy joissain järjestelmissä. Onkohan Audissa asia korjattu tai tiedossa?
Audi A7 Sportback 55 TFSI e Quattro 270 kW -20

Ex VAG:
-Audi A7 Sportback, 3.0 V6 Bi-Turbo Competition Quattro, 240 kW -15
-Audi A7 Sportback Quattro, 3.0 TDI V6 200 kW -11, RS7-look
-Audi A7 Sportback Quattro, 3.0 TDI V6 180 kW -11 + Marteliuksen sport putkisto
-Skoda Octavia Combi vRS II 2.0 TFSI '06
-VW Vento 1.8 '95

välkky

Niinhän se jäätyy kovalla pakkasella autossa kuin autossa. Ei ne lämmitykset sitä sulana jaksa pitää.

Auto lakkaa käyttämästä Adblueta tietyn pakkasrajan alapuolella.
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

Haldenisti

Onko kellään tietoa tai huhupuheita, onko myös A6 C8:ssa (2019-) AdBluen kanssa ongelmia vai onko järjestelmät kehittyneet luotettavammiksi?

ReijoM

Lainaus käyttäjältä: Haldenisti - 01.01.24 - klo:15:52Onko kellään tietoa tai huhupuheita, onko myös A6 C8:ssa (2019-) AdBluen kanssa ongelmia vai onko järjestelmät kehittyneet luotettavammiksi?

Itsellä on ollut edellisen korimallin A6, jota kommentoinkin tuossa aikaisemmassa viestissä ja nykyinen C8 on ollut minulla vuodesta 2021 lähtien. Molemmissa oli ja on AdBlue-laitteistot ja kummassakaan ei ole ollut mitään ongelmaa, kovallakaan pakkasella eli yli -30 astetta. Yhteensä noilla on ajettu noin 100 000 kilometriä eli aika pieni kilometrimäärä kahdelle autolle mutta onhan tuossa kuitenkin 6 talvea mitä noilla olen ajanut.

Nykyään kun ajoa tulee aika vähän, ajan säiliön aika tyhjäksi ennen kun täytän sen ja lisään sitten AdBlue liuosta vain vuoden ajoa varten. Tämä tarkoittaa minulla noin 10 litraa kerrallaan. Enkä osta sitä vanhenemaan varastoon ;-) Tällä pyrin siihen ettei ko. aine kiteytyisi vanhenemisen vuoksi, eikä sellaista jäisi myöskään paljoa auton AdBlue-säiliöön.

En sitten tiedä kuinka paljoa käyttötavoilla voi tuohon toimivuuteen vaikuttaa mutta näin olen tehnyt ja minulla ei ole ollut ongelmia edellisessä C7 eikä tässä uudessa C8 korimallissa.
Audi A6 quattro                      

Toyota Corolla Touring 1,2 T    

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy