Lainaus käyttäjältä: lao - 18.02.17 - klo:14:17Volvossa taitaa kuitenkin arvonpudotus ja siten pääomakulut olemaan paljon Skodaa suuremmat. Ja vaikka autovero on T8:ssa pieni ja siksi tuntuu erityisen "järkevältä" valinnalta minukin mielestäni, niin voisi kuvitella tuollaisen hinnan tippuvan suhteessa muita malleja enemmän. Uusi tekniikka pelottaa porukkaa ja akkujen uusimisen uhka ja operaation kalleus karkoittaa potentiaalisia ostajia. Ja tekniikkka kehittyy kovaa vauhtia.
Tuli sitten ehkä hieman yllättäen siirtyminen Skodasta Volvoon. Tuli tilattua V90 T8 R design. Ei olisi Superb vaihtunut ellen olisi saanut niin poskettoman hyvää vaihtotarjousta hetivaihdolla ja odotusajan autoksi XC60 D4 business summum. Vaihtohyvitys alkoi numerolla 5, toki sis. uuden auton alennuksen, mutta anyway 14kk ja 30 000 km ajettu auto, joka maksoi uutena 57 000 EUR. Volvoon sai myös rahoituksen 0,99% korolla todella pienillä käsittelykuluilla.
Superbissa ei ole mitään muuta vikaa kuin 12l/100km kaupunkikulutus ja mulla tulee kaupunkiajoa 1500 km kuukaudessa eli 180 litraa E5:sta. Volvolla voi tuosta nipistää varmasti 100 litraa kuukaudessa eli 160 EUR pienempi polttoainelasku kuukausittaisissa autokuluissa (toki sähköä menee kotoa hieman). Sitten Superbin hinnassa on autoveroa 15 000 EUR uutena ja kun autovero muuttuu aivan varmasti hyvinkin pian niin Volvossa sitä ei ole juurikaan.
Näin ollen voi olla, etti polttoainekulujen erolla ole niinkään suurta vaikutusta kokonaiskuluhin...