e-Golf -keskustelua

Aloittaja JKK, 29.08.17 - klo:17:14

« edellinen - seuraava »

jalauros

Tuo meidän on todellakin erikoinen kun löytyy digimittaristo, ilppi, kamera, park assist, iso navi jne. mutta ei sitä vakkaria 😂. Otetaan vinkkejä vastaan jos tuon vakkarin saa jostain kohtuu hinnalla. Olishan se hyvä.
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

ram1

#601
Sitä ratin keskiosaa tarvikkeineen saa kaupasta. Näyttäis olevan 3-800e. Asennus päälle. Onko nyt niin jos ihan Oemin ostaa niin joutuu myös käydä merkkarilla avaamassa lukitus. Täälläkin noi koodarit varmaan tietää. Googlaat E-Golf tempomat, tai cruise control, niin löytyy tietoa. Ja ainahan voi käyttää Slamittia jos lompakko kunnos.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

-Markus-

Näyttäs vanha (12/2014) 95 tkm e-golffi menevän sen 140-150 km näillä keleillä. Ilman ilppiä. Yllättävän hyvin. Tuskin juuri pitemmälle päässy uutenakaan👍

prinne

Kovin pitkä ei vielä ole kokemus 100tkm ajetun isompi akkuisen(+ILP) kanssa, mutta hellekeleillä 100-alueen maantieajolla laskennallisesti ~200km pääsee akullisella ( noin 15kwh/100km) . Selvästi vaikuttaa jos on vähän rauhallisempaa maantietä 60-80-100 (12-13kwh/100km). Motarilla en ole käynyt.

Omat sekalaiset ajot kulutuksella11.x kwh/100km
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

jalauros

Kyllä joku pihistelijä sillä voisi 300km kyläteitä päästä. Eilen olin itse 270km tahdissa. Tässä kun on loma niin joku uneton yö käyn kyllä kokeilemassa pääsenkö 250km 😂.



ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

prinne

Lataus jutuista. Latasin töissä type2 johdolla ja lataus oli loppunut varmaankin 90% kohdalle. Jossian auton valikoissa tällainen lukema on asetettu. Mutta kun oli kotona sukossa yön yli niin oli ladannut 100%. Myöskin CCS pikalaturissa latasi täyteen. Mikä logiikka tuossa latauksessa on? Saako sitä automaattisesti lopettamaan aina esim 90%?

Toiseksi huomasin että CCS latauksella nollasi "since charging" lukemat, mutta suko latauksen jälkeen ei nollannut. En tiedä oliko satunnainen tapaus...
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

jalauros

Siinä on kaksi latausmoodia, välitön lataus ja kellolataus (ne namiskat siinä latausluukussa)

Välitön lataus lataa aina 100% asti ellet keskeytä.

Kellolataukseen voit määritellä minimitason. Auto lataa aina välittömästi minimitasolle. Kellolaukselle määritellään myös tavoitetaso ja siihen auto pyrkii lataamaan juuri ennen lähtöaikaa.

Luonnollisesti tuo minimitaso määritellään eri paikassa valikkoa (juuri nyt en muista missä) kuin itse kellolautauksen tavoitetaso. Minimitaso on myös ”globaali” eli koskee kaikki kellolataus tapahtumia.

Näillä parametreilla sun pitää pärjätä.
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

jalauros

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 29.06.22 - klo:20:56
Sitä ratin keskiosaa tarvikkeineen saa kaupasta. Näyttäis olevan 3-800e. Asennus päälle. Onko nyt niin jos ihan Oemin ostaa niin joutuu myös käydä merkkarilla avaamassa lukitus. Täälläkin noi koodarit varmaan tietää. Googlaat E-Golf tempomat, tai cruise control, niin löytyy tietoa. Ja ainahan voi käyttää Slamittia jos lompakko kunnos.

Lompakon kunnosta en tiedä mutta menin siitä huolimati kysymään Slamitista. Heiltä ei löydy e-Golfille vakkaria  :o. Toivottavasti se ei indikoi että tuo on tekemätön paikka.
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

Apaju

Lainaus käyttäjältä: jalauros - 06.07.22 - klo:09:35
Lompakon kunnosta en tiedä mutta menin siitä huolimati kysymään Slamitista. Heiltä ei löydy e-Golfille vakkaria  :o. Toivottavasti se ei indikoi että tuo on tekemätön paikka.
Mahtaisko tämä käydä:https://www.kufatec.com/en/volkswagen/vw-golf/golf-7-5q/adaptive-cruise-control-acc-for-vw-golf-7-40857
On sivulla ainakin VIN tarkistus, joka kertonee onnistuuko autoosi.
VW ID.3 Life

ram1

Tarkoitus oli varmaan ihan normaali vakkari. https://www.kufatec.com/en/volkswagen/vw-golf/golf-7-5q/ccs-cruise-control-complete-set-for-vw-golf-7-39970

https://www.k-electronic-shop.de/VOLKSWAGEN/Golf/Golf-7-5G/VW-e-Golf-7--Tempomat-Geschwindigkeitsregelanlage.html


Mikä osa, tai osat käy on muutamasta seikasta kiinni. Mittaristo, ratti ja vaihteisto. No e- Golfia tuskin saa manuaalina.mutta kyllähän se valmius  joka autossa on. Ehkä kannattaa kysyä ihan merkkihuollosta ensiksi.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

kaara

Pienillä kulutuksilla ajatte.

Mulla auton tietokoneen kertomat pitkänajan lukemat on
- 18,8kWh 5368km 54km/h (marraskuu-joulukuu)
- 20,7kWh 4914km 49km/h (joulukuu-helmikuu)
- 19,0kWh 6212km 62km/h (maaliskuu-kesäkuu)
- 18,0kWh 1462km 62km/h (kesäkuu-heinäkuu)
Kesän kulutukseen vaikuttaa, että ajan kitkarenkaita loppuun.

Nopealla matikalla päästään mun ajolla ~160km rangeen.
Max toimintamatkassa täytyy aina muistaa, että viimeiset 20km on aika epämukavia kun lämmmitys ja ilmastointi lakkaa toimimasta, puhaltaa vain ulkoilmaa sisään.

Talven 'parhain' keskikulutus 75km työmatkallani oli 26,3kWh, ollaan jo ~110km rangen tuntumassa.

Lämmin kesän hellekokemus, ilmastoinnin teho alkaa loppua +30 säällä.
Varjossa olleella ja esi-ilmastoidulla autolla, kun lähtee ajelee auringon paisteeseen, saa pitää ilmastoinnin kylmimmällä ja puhalluksen täysillä eikä tule kylmä t-paidallakaan. Kabiini pysyy mukavana, pl puhalluksen melu.
Eikä taida olla edes kylmäaineet vähissä, koska tutun samanikäinen Octavia toimii samalla tapaa.
Arvioni mukaan ilmastoinnin täysillä pitäminen syö 15% kulutuksesta :D

jalauros

^^
Kyselin jälkiasennus vakkaria nyt ihan volkkarin huollosta ja sellaista ei ole saatavilla. Tuo homma menee sitten itsekoodailuksi jne. Eipä tuo maksa vaivaa.

^
Ainakin meidän perheessä tuon e-Golfin kulutus on vahvasti yhteydessä siihen kuka ajaa. Mun kulutuslukemiin pitää lisätä 30-40% jos poika on puikoissa ::).
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

kaara

Ja vielä tarina korkeajänniteakun takuukorjauksesta.

Jonoahan oli ~6kk Tampereen K-Autoon kun tammikuussa varattiin aikaa kampanjan hoitamiselle.

Laadunparannuskampanja, kuten he tykkäävät sitä markkinoida, on normaalisti päivän työ.
Minulla se venyi yli viikon mittaiseksi, koska pikalatauskaapeleiden läpiviennin laippa? akkuun oli hapettunut ja päättivät vaihtaa sen. Osa tietysti tilauskamaa ja viikon toimitusaika.

Hieman joutui kättä vääntää, että sain sijaisauton edes päiväksi ja pääsin kotiin korjaamolta.

Akku on nyt tiivistetty paremmin ja taisivat samalla jonkun päivityksenkin asentaa.

-Markus-

Kulutuksista… kovimman talven aikaa(todella kylmä talvi) kulutus keskiarvo n 25 kwh/100km, nyt kesällä taitaa olla 2000-3000 km keskiarvo 13,5.  Pikkuakulla ilman ilppiä. Tarkotus range testata täs kesällä, luulen että 150km  jopa mahdollinen.

-Markus-

E: muistin väärin, nyt kesälämmällä reilu 3000 km ja 14,5 kwh/100km

juubatuuba

Otinpa VW:n portaalista e-Golfin ajotiedot ulos (ekat 6 tkm puuttuu, ei ollut sähköinen ajopäiväkirja päällä). 21 kuukauden aikana ajeltuihin 30413 km on mennyt 4429,6 kWh sähköä. Tästä tulee perinteisellä matikalla 14,56 kWh/100 km.

prinne

Lainaus käyttäjältä: -Markus- - 12.07.22 - klo:22:32
E: muistin väärin, nyt kesälämmällä reilu 3000 km ja 14,5 kwh/100km

Keskinopeus?

Itsellä vajaa 3000km, keskinopeus noin 40kmh. Kulutus 12kwh/100km

Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

-Markus-

Lainaus käyttäjältä: -Markus- - 12.07.22 - klo:22:32
E: muistin väärin, nyt kesälämmällä reilu 3000 km ja 14,5 kwh/100km

Keskinopeus 51km/h

-Markus-

Lainaus käyttäjältä: -Markus- - 12.07.22 - klo:21:49
Kulutuksista… kovimman talven aikaa(todella kylmä talvi) kulutus keskiarvo n 25 kwh/100km, nyt kesällä taitaa olla 2000-3000 km keskiarvo 13,5.  Pikkuakulla ilman ilppiä. Tarkotus range testata täs kesällä, luulen että 150km  jopa mahdollinen.

157 km meni. Sit oli jo melko tyhjä patteri😄. 63 km/h, 12,1kwh/100km.  Puumala-Imatra-Puumala ja kylällä n 10 km pyörittelyä ennen laturiin peruuttamista. Mennessä ilmastointi päällä. Tullessa kaik mahollinen off ja eco+. Mennessä n 18 ast, tulles 22-23 astetta ulkolämpö. Sellanen 5-6 km ainakin kylällä pyörii sen jälkee kun range 0 km..

Eikä vielä siis täysin hyytynyt. Käsittääkseni ekan stopin jälkeen autoa pystyy kaksi kertaa liikuttamaan ekan hyytymisen jälkeen.

Polygon

Aikaisemmin kyselin jo golffin rengastuksesta. Et-lukeman saan varmaan rengasfirman kanssa selvitettyä, mutta nyt kiinnostaisi vielä, että kuinka isot kiekot sinne uskaltaa lyödä, ettei käy turhan paljoa rangen päälle.

Millä rengastuksella ja vanteella foorumilaiset ajelee? Onko kukaan lyönyt 18" vanteita alle?

P.s. We connect appi on muuten surkeinta kuraa mitä olen koskaan käyttänyt.

jalauros

Renkaiden suhteen ei mitään kerrottavaa mutta jos se yhtään lohduttaa niin We Connect ID uusille sähkäreille on vielä huonompi.
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

prinne

Polkupyörän kuljettaminen,  ratkaisuja/ideoita?
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

tgotj

Lainaus käyttäjältä: prinne - 15.08.22 - klo:07:19
Polkupyörän kuljettaminen,  ratkaisuja/ideoita?
Koukkuteline, kattoteline tai jos ei matkustajia niin takapenkki nurin ja sisään eturengas irrotettuna. Joillakin valmistajilla taitaa jopa olla taakse telineitä, jotka eivät tarvitse koukkua. Muistaakseni thulella ainakin.

prinne

Yhdestä liikkeestä ei ollut 0kg koukkua tarjolla autoon, mutta eiköhän sopiva jostain löydy. Meneekö koukku autoon ilman puskurin  muokkaamista?

Kattoteline ei jotenkin maistu. Tuntuu hankalalta....

Sitten katsoin sellaista takaluukkuun kiinni tulevaa. Näytti niin isolta systeemiltä että mahtuuko se edes takaluukkuun, kun sitä ei tarvi?
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Immunity

Onko kukaan testannut isompiakkuista (36 kWh), mikä on range 120km/h mittarinopeudella motarilla talvikelissä ilman, että on kabiinin lämmöt tiputettu pois? Itsellä pitäisi päästä 120km siivu, josta 100km moottoritietä. Harkinnut eGolfia, jos tuon pystyy taittamaan vielä -15 asteeseen asti tuolla vauhdilla motarilla ja että puhaltaa sitä kabiinia n. 20 asteen lämpötilaan.

Tekemätön paikka / uhka / mahdollisuus / menee kevyesti?  :D

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Immunity - 21.08.22 - klo:17:07
Tekemätön paikka / uhka / mahdollisuus / menee kevyesti?  :D

Varmaan tyhmä kysymys, mutta miksi pitäisi pystyä ajamaan 120km/h talvikelillä? Sähköautolla ei muutenkaan ole häpeä ajella vallitsevaa rajoitusta hitaammin.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 22.08.22 - klo:08:13
Varmaan tyhmä kysymys, mutta miksi pitäisi pystyä ajamaan 120km/h talvikelillä? Sähköautolla ei muutenkaan ole häpeä ajella vallitsevaa rajoitusta hitaammin.

Pääsee ohi niistä jotka ajaa sallittua max. 100km/h talvinopeutta mikä motareilla on karkeasti lokakuusta huhtikuuhun?
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

prinne

LainaaSähköautolla ei muutenkaan ole häpeä ajella vallitsevaa rajoitusta hitaammin.

Häpeästä en tiedä, mutta alinopeutta ajaminen on kyllä melko ärsyttävää ja aiheuttaa paljon tarpeettomia ohitustilanteita.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

juubatuuba

Lainaus käyttäjältä: Immunity - 21.08.22 - klo:17:07
Onko kukaan testannut isompiakkuista (36 kWh), mikä on range 120km/h mittarinopeudella motarilla talvikelissä ilman, että on kabiinin lämmöt tiputettu pois? Itsellä pitäisi päästä 120km siivu, josta 100km moottoritietä. Harkinnut eGolfia, jos tuon pystyy taittamaan vielä -15 asteeseen asti tuolla vauhdilla motarilla ja että puhaltaa sitä kabiinia n. 20 asteen lämpötilaan.

Tekemätön paikka / uhka / mahdollisuus / menee kevyesti?  :D
Alla vm 2020 e-Golf ja kovimmilla pakkasilla (-27C) ajotietokoneen antama range putoaa 110 kilsaan, kun mukavuudesta ei tingitä ja nopeus pysyy enintään 80 km/h. Tältä pohjalta en ainakaan itse lähtisi kokeilemaan " tosin 120 km/h menee talvella motarilla reippaasti lisämaksuluokkaan, jota en myöskään kokeilisi.

Laskennallisesti 36 kW akulla ja 120 km matkalla keskimääräinen virrankulutus saisi olla enintään 30 kW/100 km, jotta matka taittuisi ja se vaikuttaa teoriassa ihan mahdolliselta.

Sportsfan

Täytyy muistaa, että tuon 36 kWh akun käytettävissä oleva kapasiteetti on uutena noin 32 kWh ja koska nämä autot eivät enää ole uusia puhutaan tällä hetkellä noin 29-30 kWh:n kapasiteetista. Itse veikkaan, että tuo ajosuorite voisi rajoitusten mukaan ajaen onnistua lämpimästä tallista otetulla e-golfilla, mutta kylmällä autolla en minäkään lähtisi kokeilemaan tuota ainakaan varautumatta joko laskemaan nopeutta tai tekemään välilatauksen. 

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy