Uuden Golfin hinnat, kallista on!

Aloittaja Ukko, 04.02.20 - klo:18:20

« edellinen - seuraava »

9987

Uudessa golfissa on tehty sellaisia ratkaisuja jotka nostavat omalla kohdalla muita merkkejä ja malleja sen ohi, vaikka ovat selvästi edullisempia.

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: Mo1 - 06.02.20 - klo:08:11
Uudessa golfissa on tehty sellaisia ratkaisuja jotka nostavat omalla kohdalla muita merkkejä ja malleja sen ohi, vaikka ovat selvästi edullisempia.

Nyt herätit uteliaisuuden, mikä uudessa on huonoa ja millä tavalla se on paremmin toteutettu kilpailijoilla? Viittaatko esim. tuohon "kaikki on kosketusnäytön takana" vai mihin? Itse en ole uuteen sen tarkemmin vielä tutustunut mutta rupesi kiinnostamaan.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

KTN

Lainaus käyttäjältä: janppa78 - 05.02.20 - klo:21:20
Variant malli menee aikanaa reilusti yli 40 tuhannen jos haluaa edes jotain varusteita. Erikoista että nahkaverhoilua ei ole tarjolla. Nahkapenkit ovat pakollinen varuste jos ei haluaa, että penkit ei kulu heti luokattomaan kuntoon.
Youtube videoissa näytti jo messu autonkin penkit surkealta. Ei ole paljon materiaalit parantuneet tästä mk 7.5 mallista.
https://youtu.be/-z-0NoHlrf4     videon kohdassa 3:16 penkki aivan hirveässä kunnossa.
Millä ihmeellä saat hintaa yli 40000? Mitä kaikkea autossa täytyy olla?

Ukko

Kyllä Variantin hinnat menee yli 40 000 euroa kun se loppuvuodesta julkaistaan. Siis varusteltuna.

janppa78

Lainaus käyttäjältä: KTN - 06.02.20 - klo:10:20
Millä ihmeellä saat hintaa yli 40000? Mitä kaikkea autossa täytyy olla?

Jos lähtee siitä, variant maksaa todennäköisesti 35000â,¬
Siihen toimituskulut noin 700â,¬
-talvirenkaat 1500â,¬
-metalli tai erikoisväri noin 800â,¬
-alustansäätö 1200â,¬
-jotkin hienommat vanteet noin 800â,¬
-avaimeton käynnistys ja ajoprofiili ja pysäköinti apuja ja kamera taakse yli 1000â,¬
-kumimatot ynnä muut paikalliset varusteet 500â,¬
Näidenkin varusteiden jälkeen on vielä karupeli.

the_kapu

Tähän talouteen ei tule ikinä yhtään K-auton maahantuomaa autoa, ei golfia, eikä mitään muutakaan. Palvelu ja takuuasioiden käsittely ihan käsittämättömän huonoa ja ylimielistä.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Serv3ri - 06.02.20 - klo:02:07
   Vai että kosketusnäytöltä hiplataan ja räplätään sit kaikki  ???? Uutta ja edistynyttä muka, mut todellisuudessa halpaa (ja halvan näköistä) ja huonoa käytettävyyttä. Kiitos EI!
Lainaus TM artikkelista;"Kosketusnäyttöön ja hipaisukytkimiin pohjautuvan käyttöliittymän suurin etu valmistajan kannalta taitaa kuitenkin olla hinta. Personoitavat ja päivitettävät diginäytöt ovat halvempia kuin joukko perinteisiä katkaisimia. Tuskin autotehtaillakaan ollaan vilpittömästi sitä mieltä, että kosketusnäyttö olisi asiakkaan kannalta parempi tai helpompi."
Ihan hyvät pisteet Golf sai Auto Zeitungin vertailussa ergonomiasta ja laatuvaikutelmasta.

KTN

Mistä moottorista nyt sitten ikinä puhutaankaan, niin kyllä joka tapauksessa variantin pitäisi olla vaan vähän normaalia mallia kalliimpi - ei 35000. Ainakin, jos nyt hiukankaan katsotaan kilpailijoiden hintoja. Jo nyt esim. Astra jää selvästi edullisemmaksi. Ja tosiassa moni arvostaa edelleen Astran vanhanaikaista automaattivaihteistoa näitä kaksoiskytkinvaihteistoja enemmän. Minä en maksaisi Golf luokan autosta ikinä 40000 euroa, arvonalennus tulee olemaan raju.

b1mpo

Astran moottoripaletti on hiukan huono ollut pikkubensoissa 1.4t ja 1.0t. Eli luotettavuus(lspi) on vahva probleema, jonka takia öljy on tiettyä laatua ja huollossa tankataan lisäaine. Lisäksi öljynvaihtovälit on ihan muuta, kuin luvattu, joka lisää huoltokuluja. Öljy nokeentuu myös todella nopeasti, joka kertoo jotain myös. Itse välttäisin näitä. Automaattihan tuossa litraisessa ollut 5-v robotti.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

tapanixxx

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 06.02.20 - klo:11:48
Ihan hyvät pisteet Golf sai Auto Zeitungin vertailussa ergonomiasta ja laatuvaikutelmasta.

Laatuvaikutelma on varmasti hyvä mutta rohkenen olla eri mieltä ergonomiasta. Kosketusnäytön takaa ohjataan miltei kaikki toiminot

passo_s

Uusi Skoda Octavia farkku kävisi mulle, toimitusajat on pitkiä niin kohtahan voi taas työsuhdeautoa tilailla. Octaviasta kirjoitellaan että penkki on umpisurkea, työntää hartianseutua ärsyttävästi eteenpäin. Voihan olla että Octaviaan saa jonkun varustepaketin mukana tai erikseen lisävaruistelistalta valkattuna paremmat etupenkit. Tarviipa tsekata uuden Golffin jakarat.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 06.02.20 - klo:13:19
Laatuvaikutelma on varmasti hyvä mutta rohkenen olla eri mieltä ergonomiasta. Kosketusnäytön takaa ohjataan miltei kaikki toiminot
Eikös ergonomia ole ennemmin istuma-asentoon liittyvä asia? Se on yksi iso syy ollut itsellä auton valintaan liittyen. Ilmastointia näissä ei juuri tarvi räpläillä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Guido

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 06.02.20 - klo:14:02
Eikös ergonomia ole ennemmin istuma-asentoon liittyvä asia?

Ergonomia on ihmisen ja tekniikan välisen vuorovaikutuksen kehittämistä, jonka tavoitteena turvallisuus, terveys sekä järjestelmien häiriötön ja tehokas toiminta (wikipedia).

Vaikka istuma-asento olisi täydellinen, mutta tuote on hengenvaarallinen käyttää (esim. auto, jossa kaikki hallintalaitteet on korvattu kosketusnäytöillä) on se ergonominen katastrofi.

Toinen wikipedia-lainaus:
LainaaErgonomiaan alettiin kiinnittää huomiota toisessa maailmansodassa, kun huomattiin eri taistelukoneiden käyttäjien suoritusten parantuvan, kun heidän ei tarvitse olla epämukavasti ohjaamossa. Lisää huomiota ergonomiaan heräsi, kun huomattiin, että yhden vivun paikan vaihtaminen aiheutti uusia onnettomuuksia.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Guido - 06.02.20 - klo:14:17
Vaikka istuma-asento olisi täydellinen, mutta tuote on hengenvaarallinen käyttää (esim. auto, jossa kaikki hallintalaitteet on korvattu kosketusnäytöillä) on se ergonominen katastrofi.
Ei nappi tai kosketusnäyttö takaa hyvää tai huonoa ergonomiaa, vaan toteutus sanelee tässä. iPhonen tullessa markkinoille monet julistivat, kuin kosketusnäyttö on ihan toimimaton ratkaisu puhelimessa...

the_kapu

Moottori-lehden arvostelussa uusi golf haukuttiin lyttyyn, on huonompi kuin edeltäjänsä:

https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-volkswagen-golf-on-yha-erinomainen-auto-mutta-edeltaja-oli-parempi/

Kosketusnäyttö ja käyttöjärjestelmä on täysi painajainen! :D

Tos®

Muistan kuinka kutosgolffin ergonomiaa kehuttiin vitoseen verrattuna; mm. peilien säätövivun siirron ergonomisempaan paikkaan, sama siis seiskassa.
Nyt uudessa se onkin palautunut takaisin vanhalle paikalleen  ;D
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

b1mpo

Itselle ergonomia tarkoittaa sitä, että olennainen on hyvin ja istuminen mahdollisimman rasittamatonta. Sama pätee vaikka konttorityöhön. Octaviassa ainakin on kaikki itselle mallillansa vielä kun elegance/style penkki vaihtui dynamic penkkiin. Kyynärnojat on juuri oikealla kohtaa ja ratissa hyvä säätö. Vasemman jalan lepuutustuki on myös hyvällä paikalla ja vaihdekeppikin osuu käteen hyvin. Ratin viikset ovat myös paikallaan, kun niiden käyttöön ei tarvitse kiinnittää huomiota. Hallintalaitteisiin ei siis tarvitse kurotella. Nämä asiat ovat varmasti mallillaan uudessa golffissa, kuten vanhassakin. Soittimen säätö ja asetusten muuttaminen ei minusta liity ergonomiaan millään tavalla, sillä ne ovat toissijaisia ajamista silmällä pitäen. Suurin osa auton käytöstä on kuitenkin vain ajamista, sillä automatiikka hoitaa monen asian. Ratin seudulta toimii kaikki olennaiset asiat muutenkin. Biisit, kanavat, volume ja puheluun vastaaminen hoituu ratista. Kosketusnäyttö ja sen softa on aivan oma lukunsa sitten autossa kuin autossa, eikä ne itselläni vaikuta ergonomiaan millään tapaa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

tapanixxx

Tulevaisuudessa kunnon autoissa on apple carplay tai android auto käyttöjärjestelmänä. Amerikkalaiset osaa softapuolen ja vie markkinat.

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 06.02.20 - klo:15:27
Muistan kuinka kutosgolffin ergonomiaa kehuttiin vitoseen verrattuna; mm. peilien säätövivun siirron ergonomisempaan paikkaan, sama siis seiskassa.
Nyt uudessa se onkin palautunut takaisin vanhalle paikalleen  ;D

Yhtään en muista missä namiska oli vitoskorin Jettassani. Eikä sen sijainnilla paljon merkitystä minulle olekaan, koska säädän peilejä keskimäärin kerran vuodessa. Kunhan ei tarvitse takapenkille kömpiä.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

europe

Lainaus käyttäjältä: the_kapu - 06.02.20 - klo:14:48
Moottori-lehden arvostelussa uusi golf haukuttiin lyttyyn, on huonompi kuin edeltäjänsä:

https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-volkswagen-golf-on-yha-erinomainen-auto-mutta-edeltaja-oli-parempi/

Kosketusnäyttö ja käyttöjärjestelmä on täysi painajainen! :D

Aikaisemman viestin uhoamisen perusteella ei pitäisi olla sulle mitään merkitystä, mutta jostain kumman syystä näköjään on.
:D

the_kapu

On se ihme kun joku yrittää kehua huonoa ja ylihintaista tuotetta. Taidat olla K-auton edustaja. Onko uudet YT-neuvottelut tiedossa kun noin epätoivoista tekstiä kirjoitat?

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: the_kapu - 06.02.20 - klo:23:33
On se ihme kun joku yrittää kehua huonoa ja ylihintaista tuotetta. Taidat olla K-auton edustaja. Onko uudet YT-neuvottelut tiedossa kun noin epätoivoista tekstiä kirjoitat?

Tulihan sekin sieltä...

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 14.01.20 - klo:22:02
Seuraavana salaliittoteoriat autoliikkeen työntekijöistä?

tet

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 06.02.20 - klo:14:28
Ei nappi tai kosketusnäyttö takaa hyvää tai huonoa ergonomiaa, vaan toteutus sanelee tässä. iPhonen tullessa markkinoille monet julistivat, kuin kosketusnäyttö on ihan toimimaton ratkaisu puhelimessa...

Tuo on ehkä hieman huono vertaus, iPhone muutti koko puhelimen aivat toiseksi, oikeastaan puhelin hävisi ja tilalle tuli "mobiililaite". Jos nykyisten puhelinten käyttötarkoitus olisi 98-prosenttisesti äänipuheluiden soittaminen ja niihin vastaaminen, niin niiden ergonomiaa kyllä voisi pitää paljon huonompana kuin muinaisten korvalle muotoiltujen, fyysisillä näppäimillä varustettujen laitteiden.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Guido

Lainaus käyttäjältä: tet - 07.02.20 - klo:09:40
Tuo on ehkä hieman huono vertaus, iPhone muutti koko puhelimen aivat toiseksi, oikeastaan puhelin hävisi ja tilalle tuli "mobiililaite". Jos nykyisten puhelinten käyttötarkoitus olisi 98-prosenttisesti äänipuheluiden soittaminen ja niihin vastaaminen, niin niiden ergonomiaa kyllä voisi pitää paljon huonompana kuin muinaisten korvalle muotoiltujen, fyysisillä näppäimillä varustettujen laitteiden.

Juuri näin, puhelujen soittamisen ja vastaamisen lisäksi esim. tekstiviestin tai sähköpostin kirjoittaminen oli paljon helpompaa (lue: ergonomisempaa) muinaisilla, kunnon näppäimistöillä varustetuilla puhelimilla. Sen sijaan kissavideoiden katseluun youtubesta tai autofoorumien selaamiseen nykyiset luurit sopivat paremmin.

Puhelujen soittamiseen / vastaamiseen ergonomisesti ylivoimainen laite on itse asiassa wanha kunnon pöytäpuhelin, mutta siinä toki oli omat käytettävyysrajoitteensa.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: tet - 07.02.20 - klo:09:40
Tuo on ehkä hieman huono vertaus, iPhone muutti koko puhelimen aivat toiseksi, oikeastaan puhelin hävisi ja tilalle tuli "mobiililaite". Jos nykyisten puhelinten käyttötarkoitus olisi 98-prosenttisesti äänipuheluiden soittaminen ja niihin vastaaminen, niin niiden ergonomiaa kyllä voisi pitää paljon huonompana kuin muinaisten korvalle muotoiltujen, fyysisillä näppäimillä varustettujen laitteiden.
En ole samaa mieltä tuosta. Numerot joihin soitan löytyvät joko kontakteista, puheluhistoriasta tai netistä lähes poiikkeuksetta. Numerolistoja ja nettiä on paljon kätevämpi selata kosketusnäytöllä kuin jollakin napeilla ohjatulla pikkunäytöllä. Nappipuhelimen vahvuus on numeroiden kirjoittaminen, joka on tosi harvinainen erikoistapaus.

Näillä älypuhelimilla sen soiton tai viestin voi tehdä kätevästi sanelemalla kesken ajon. Se on sellainen superominaisuus, ettei nappipuhelimilla ole mitään jakoa tässä kisassa.

Daatta

Niin, siinä missä Apple uudisti puhelimet niin Tesla teki saman auton käyttöliittymälle. Nyt parhaat autovalmistajat (Volvo?) ovat päässet Teslan tasolla käytettävyydessä ja ylikin. Homma perustuu isoon keskinäyttöön, mitä VAG on myös tuomassa. En ole volkkarin uutta käyttöliittymää vielä livenä nähnyt, mutta tuskin se mikään kynnyskysymys tulee olemaan. Käytännössä ilmastointia täytyy aamulla säätää sen verran että laittaa puhalluksen laseille, tämäkin vaan siitä syystä että Leoniin ei saa tehdaswebastoa. Muuten VAG ilmastointi ei vaadi jatkuvaa säätöä, toisin kuin ehkä joillakin merkeillä.

Uuden Leonin hinnasto pitäisi tulle maaliskuussa, eli melko pian.  ;)
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 07.02.20 - klo:12:10
Käytännössä ilmastointia täytyy aamulla säätää sen verran että laittaa puhalluksen laseille

Ja tälle toiminnolle on jätetty erillinen painike niin ihmettelen miten täällä jotkut jaksaa valittaa kosketusnäytöstä ja sen mahdottomasta käytöstä. Radion / musiikin / puhelun äänenvoimakkuus säätyy ratin nappuloista kuten on jo pitkään säätynyt. Vaikka se poistuvan mallin pyöritettävä volume nuppi onkin oikeasti hyvä ratkaisu niin ei siihenkään tule koskettua kuin ehkä kerran kuukaudessa koska ratin näppäimet on vielä parempi ratkaisu.

Jos VAG olisi pitäytynyt poistuvan mallin tyyppisessä ratkaisussa niin suuri yleisö haukkuisi ratkaisua vanhanaikaiseksi viimeistään vuoden-parin päästä.

Aina löytyy näitä jääriä jotka haluisi varmaan mekaanisen QWERTY näppäimistön autoon navigaattorin osoitteen kirjoittamista varten. Tunnen myös kaksi ihmistä jotka käyttää vielä teksti-tv:tä.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Serv3ri

 ..niin onhan siellä isot keski- ja päänäytöt, mutta sitten osa informaatiosta laitetaan niin pienin kirjaimin ja numeroin ettei tahdo lasit päässäkään nähdä, vaikka olisi ruututilaa kyllä.  Niin kato ku se on tyylikästä ja nykyaikaista  ??? 

tet

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 07.02.20 - klo:12:10
Niin, siinä missä Apple uudisti puhelimet niin Tesla teki saman auton käyttöliittymälle.

Edelleen vieroksun vertaista iPhoneen, koska se uudisti koko laitteen käyttötarkoituksen. Auton (Teslankin) tarkoitus on edelleen viedä matkustajansa paikasta A paikkaan B. Kaikki muu on kosmetiikkaa, käyttötarkoitus ei ole muuttunut eikä muutu, kuten "puhelimilla".
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

passo_s

#59
Itsellä on pinttynyt tarve saada lämpötilan ja sisäilman puhaltimen säätö painonapein tai säätöpyörille, ei kosketusnäytölle. Toki nykyautot pitää lämmön säädön kohtuullisesti vakiona. Töissä tulee asiakkaalle ajettua pitkää siivua, sähköpenkki usealla säädöllä on hyvä, saa vaihdettua helposti istuma-asentoa. Muuten olen sitä mieltä ettei selkä istumalla parane, istumatyötä tekevän pitää selkäänsä hoitaa kuntosalilla tai vaikkapa fyysisillä kotiaskareilla. Diginäytöissä pitäisi olla saabinkin aikanaan esittelemä musta paneeli, eli toiminto jolla kaikki valot mittaristosta saa pois, ainoastaan nopeusmittarin tieto valaistuna, helpottaa omaa ajoa silmälasien kanssa.8 h kun läppäri hommissa kyykkii asiakkaalla prosessikoneikkoa parametroidessa  niin silmät ei jaksa enää keski-ikäisenä sen päälle auton mittarin valotulvaa. Joku tuolla mainitsi teksti TV:n, käytän käytän sitä puhelimesta, tykkään ihan saakutisti. Ei kerrota kellekään mutta se vag infotainment media toi myös tavallaan teksti TV:n autoon, se listasi mukavasti maailma uutisten pääotsikot, sitä pystyi ajaessa selaamaan, nyt en muista onnistuuko peräti ennen hakkerointia, netflix vaati..

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy