Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - janppa78

#61
Moottori ja voimansiirto / Vs: 1.5 TSI
20.08.19 - klo:07:14
Lainaus käyttäjältä: jt - 19.08.19 - klo:23:48
Corollan 1.2T kone on käytännössä saman tehoinen kuin VW:n 1.0TSI kone. 1.0TSI:ssä on kuitenkin enemmän vääntöä ja esim. Golf variant vs Corolla farkku CO2-päästöt jäävät 1.0TSI:ssä pienemmäksi. Olen tutun Golf Variant + 1.0TSI+ DSG yhdistelmää ajanut ja kevyesti liikkuu Golf tuolla motilla. Hankala sanoa mikä on bensa 1.5TSI:n suorituskykyhyöty vaikkapa 1.0TSI:hin verrattuna käytännössä kun en ole vastaavaa yhdistelmää 1.5TSI:llä kokeillut, hinta nyt ainakin on useamman tonnin kovempi.

Kun "perusautojen" eli Golffin tai Corollan hinta nousee n. 40 tonnin tai yli paikkeille kiitos lisävarusteiden, vaihdossa häviää taatusti kun lisävarusteiden arvo haihtuu kuin höyry ja toisaalta 30 tonnin ja alle saa jo uusia tosin vähemmillä varusteilla.

No kyseessä oli tämä corolla hybrid premium malli 2.0. Eikä mikään 1.2 turbo. Hintaa sillä on karvan alle 40 tuhatta, siihen pakolliset lämmittimen, metallivärit ym muut niin hinta pomppaa ylös. Samoin tekee golf, kun on huonosti varusteltu vakiona. Ilmeisesti se 24 tuhannen hyvitys on ihan linjassa vuodenvanhasta volkkarista?
#62
Moottori ja voimansiirto / Vs: 1.5 TSI
18.08.19 - klo:22:02
Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 18.08.19 - klo:21:39
Minkäslaisia hyvityksiä näistä sitten saa?

No golf variant maksoi varusteineen karvan alle 40 tuhatta. Ikää vuosi ja kilometrejä alle 10 tuhatta. Vaihtoa kysytty Toyota corollaan jonka hinta varusteineen 43 tuhatta. Välirahaa olisi pitänyt löytyä 19 tuhatta. Myyjä ei vaikuttanut innokkaalta tekemään kauppaa edes kyseisen vaihturin takia. Vaikea kuulemma myydä kun noi nykii kaikki. Siinä ei paljon auta sanoa on tässä takuuta vielä jäljellä neljävuotta (otettu jatkotakuu). Mutta näin.
#63
Moottori ja voimansiirto / Vs: 1.5 TSI
18.08.19 - klo:21:13
Lainaus käyttäjältä: Routa - 18.08.19 - klo:20:26
Tietävät varmaan, että asia ei ole korjattavissa kuin vaihtamalla ongelmalliset moottorit ja VAG luonnollisesti ei näistä asioista vastuutaan kanna vaan kaikki jää asiakkaan vastuulle! En uskaltaisi pitää yhtään yli takuuajan tälläistä!

Jotain isompaa ongelmaa täytyy olla. Jos pelkkä moottorin ohjainyksikön ohjelma korjaisi ongelmat, olisi ratkaisu todennäköisesti löytynyt. Asiakkaiden murheiksi nämä jäävät ja ongelmasta saa maksaa kovan hinnan auton vaihdon yhteydessä. Ongelmat ovat hyvin tiedossa muiden merkkien myyjillä (omakohtainen kokemus) hyvitys luokkaa luokaton.
#64
Moottori ja voimansiirto / Vs: 1.5 TSI
18.08.19 - klo:20:05
Eivät varmaan saa nykimisiä ja muita ominaisuuksia, pois näistä koneista koskaan. Ovat nyt parivuotta yrittäneet.

Jokseenkin ala-arvoista toimintaa valmistajalta. Mahtaakohan sähköinen tulevaisuus viedä kaiken tarmon valmistajalta ja vanhat romut jää unholaan.
#65
Moottori ja voimansiirto / Vs: 1.5 TSI
09.08.19 - klo:21:39
Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 09.08.19 - klo:10:01
Ei siinä mitään rajaa ole.  ;D

Väärässä olin lähtihän se napista lämmittämään, vartin lämmitin ja katsos ei nykinyt yhtään. Tarkistin vedenlämmön obdeleven ohjelmalla ja 82 astetta oli kun lähdin ajamaan.

Jatkossa pitää esilämmitää moottori näin kesälläkin.
#66
Moottori ja voimansiirto / Vs: 1.5 TSI
09.08.19 - klo:09:39
Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 09.08.19 - klo:09:17
Miten niin ei lämmitä moottoria?  ;D Ei kai siihen vaikuta onko kesä vai talvi..

Siinä on muistaakseni neljä astetta raja minkä yläpuolella ei lämmitä.
#67
Moottori ja voimansiirto / Vs: 1.5 TSI
09.08.19 - klo:09:14
Lainaus käyttäjältä: Routa - 09.08.19 - klo:08:50
Onhan tuota kylmänä nykimistä tutkittu merkkiliikkeessä ja sanottu, että ohjelmistopäivitys tarvitaan ja se tulee ihan justiinsa. No eipä ole vielä tullut. 10kk kohta odoteltu. Surkeaa toimintaa valmistajalta. Enkä usko, että tuo johtuu laatikosta, kun noita nykäyksiä tulee tasaisella nopeudellakin ajaessa, jolloin loota ei ole lähelläkään vaihtokohtaa.

Moottori on auton sydän ja nämä ongelmat kyllä himmentää pahoin auton hyvätkin puolet, joita on paljon. Olen jopa harkinnut upgreidaamista 2.0TSI:hin, mutta eipä ole oikein haluaisi konsernin perseilyä ja asiakkaan raiskaamista tukea enempää...

Kyllä tämä autoni hytkyminen johtuu moottorista. Jos moottorin lämmittää näin kesällä ulkopuolisella lämmittimellätunnin verrran niin hytkymistä ei ole. Harmi kun webasto ei lähde näin kesällä lämmittämään konetta, tarvii asentaa letkulämmitin kesäkäyttöä varten. Siinä valmis ratkaisu valmistajalle.
#68
Moottori ja voimansiirto / Vs: 1.5 TSI
09.08.19 - klo:08:42
Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 09.08.19 - klo:08:18
Ei tänäkään aamuna yhtään nykäystä ollut. Eikä tuossa omassa ole ajamista häiritsevää nyintää lainkaan. Kyllä siinä jotain vikaa sulla silloin on. Kulutuskin asiallinen noinkin lyhyellä matkalla.

Yritän kuvailla tähän nyt kolme asiaa, jotka tässä moottorissa ovat ne nykimiseen liittyvät ongelmat, joita olen yrittänyt seurata ja tutkia toisten kokemuksista. Ensimmäinen on liikkeelle lähtö, eli "kenguru" efekti, joka ilmenee kaasupolkimen asennon ja vedon ennakoinnin vaikealla hahmottamisella. Autolla kun lähtee liikkeelle, on vaikea ennakoida kaasun tarvetta. Se ilmenee sillä tavalla, ettää kaasua tulee painettua liikaa, jolloin auto meinaa rynnätä, jonka seurauksena poljinta nostaa automaattisesti, joka saa auton jarruttamaan moottorilla, jonka jälkeen taas kaasua polkee liikaa. Tuo on ollut haastava tässä manuaalissa ainakin. Tilanne paranee kaasupolkimen(mode näppäin ja veto) sport -asetuksella tai opettelulla. Toinen ongelma on kylmällä moottorilla lähtiessä, ennen kuin kone lämpenee kunnolla. Siinä ilmenee kevyellä kaasulla ajettaessa pientä huojuntaa, jota ei voi kutsua nykimiseksi. Seokset ja act vaikuttavat varmasti tähän. Tämä tapahtuu itsellä ajomatkalla kerran, jos on tapahtuakseen. Ei häiritse yhtään. Kolmas juttu on act:n poiskytkeytyminen kevyellä kaasun lisäyksellä. Siinä pieni nykäys saattaa tuntua, jos keskittyy asiaan. Tämä ei itseä häiritse myöskään. Tuon kengurun kanssa oon oppinu jo elämään, eli kaasua oon oppinu annostelemaan sopivasti, jolloin sitä ilmiötä ei ole.

Noita kolmea ominaisuutta näissä 1.5tsi moteissa ilmenee. Toisilla ne varmasti ovat ärsytyskynnyksen ylittäviä vikoja jopa, toisilla taas laimeita ilmiöitä, joita ei viaksi voi ilmaista. Että jos autossa on oikeasti vikaaa, niin silloin sille pitää tehdä jotakin, eikä täällä valittaa, kun se ei auta mitään.

Oma dsg laatikolla varustettu auto nytkyttää todella pahasti ensimmäiset kilometrin. Tuntuma on kuin renkaat olisivat epätasapainossa koko auton keula pompottaa, kestää noin 2-3 minuuttia. Sama tien pätkä kun moottori lämminnyt niin toimii normaalisti. Tällä moottorilla olevia autoja on nyt ollut kohta kaksivuotta myynnissä. Vieläkään ei ole mitään korjausta niin nostaa käyrää. Takuu loppuu kohta, niin kiva maksaa itse korjaus omasta pussista kun myivät paskaa.
#69
Moottori ja voimansiirto / Vs: 1.5 TSI
08.08.19 - klo:13:47
Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 08.08.19 - klo:13:35
Tuntuisi hieman omituiselta, että laatu voisi vaihdella tuollaisen asian kyseenollessa.
Olisiko ainoa joka voi vaikuttaa päivitykset?

Olisko aika hoitaa homma kuntoon takaisinkutsulla. Tuskin tulee koskaa kyseisen asian tiimoilta. Ongelma on maailmanlaatuinen kyseisessä moottorissa. On varmaan jotain muutakin häikkää osassa moottoreita kuin pelkkä softa. Nämäkin moottorin korjataan sitten myöhemmin asiakkaan laskuun niin kuin konsernilla tapana.
#70
Moottori ja voimansiirto / Vs: 1.5 TSI
08.08.19 - klo:12:39
Itsellä on surullinen yksilö sattunut, nykyttää kylmänä act muutokset huomaa selvästi. Lisäksi kone sirkuttaa voimakkaasti kahdensylinterin tilassa. Tuskin on tulossa mitään parannusta näihin ikinä.
Asiakkaan kannalta pahinta on se, että nämä moottorin ongelmat tiedetään kilpailevilla merkeillä hyvin. Elikä hyvitys on naurattavaa luokkaa muihin merkkeihin.
Täysin epäonnistunut kapistus koko moottori ominaisuuksiltaan.
#71
Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 07.08.19 - klo:18:57
Tuntuu herkästi tulevan konepeltiin tommosia pisteitä mistä on maali lähteny. En tiedä mikä osunu tuohon kuvassa näkyvään kohtaan, mutta tuon kokoinen jälki jo pistää omaan silmään  :( Onko muilla vastaavia kokemuksia?


Itsellä samanvärinen Golf ja maalipinta on poikkeuksellisen paksu ja lakkaus on erittäin kova. Lakkauksen kovuus tuli esille auton maalipinnan myllytyksen yhteydessä, joutui tekemään töitä tosissaan naarmujen poistamiseksi.

Kovuus tekee maalipinnan herkäksi rikkoontumaan kiveniskusta, mutta naarmuja ei tule pintaan kovin helposti.

Paikkamaali purkki käteen ja vesihionta käsin perään. Lopuksi koneellinen kiillotus niin johan lähtee kiveniskemät piiloon.
#72
Moottori ja voimansiirto / Vs: 1.5 TSI
14.07.19 - klo:21:02
Hienoa jos jollain kuluttaa noin vähän. Itsellä kulutus pitkässä maantieajossa yli 6 alkavia lukuja. Se täytyy todeta, että yli 12 vuotta vanha 1.6 bensa focus kulutti noin puoli litraa vähemmän samalla Tampere-Vaasa välillä. Millään keinoilla en ole saanut kulutusta tippumaan. Itselle sattunut tälläinen monivaivainen yksilö, mitä ei ikinä saada kuntoon.
#73
Moottori ja voimansiirto / Vs: 1.5 TSI
14.07.19 - klo:16:11
Eipä tähän alkupään evo moottoriin ole korjausta, nypyttää ja on epävarman tuntuinen kylmänä. Ei tälläistä saa vaihdettua millään järkevällä hinnalla. Ihme touhua valmistajalta.
#74
Moottori ja voimansiirto / Vs: 1.5 TSI
14.07.19 - klo:13:59
Kyllähän se käyrää nostattaa kun auto nykyttää  joka päivä samoissa kohdissa kun lähtee ajamaan jos lämpötila on välillä 0-15 astetta. Webastolla kun lämmittää kylmemmällä kelillä yli puolituntia niin nykytystä ei ole.
Itsekin huomaan selvästi sylinterien lepuutustilan kytkeytymisen, nykäisynä koko autossa. Nykäisy tulee sellaisessa tilanteessa, kun ensin ajetaan loivaa alamäkeä ja sitten tulee jyrkkä ylämäki niin silloin nykäisy esiintyy. Vaihteen vaihtoa ei tapahdu siinä tilanteessa vaan moottorin kuormitus kasvaa voimakkaasti. Epäonnistunut moottori kaikin puolin. Harmittaa kun entinen auto toimi moottorin osalta parempin ja kulutti vielä vähemmän polttoainettakin.
#75
Moottori ja voimansiirto / Vs: 1.5 TSI
14.07.19 - klo:10:59
Kyllä tämä nypytys ongelma on ihan maailmanlaajuinen ongelma. Muualla maailmassa autoja jopa palautellaan täydellä hyvityksellä jälleenmyyjälle , kun ei saada kuntoon.

Olosuhteet vaikuttavat, jos lähtee vaikka lämpimästä autotallista aina liikkeelle, niin ei moottori nypytä. Eiköhän se vika ole ihan joka yksilössä, missä on sama moottorin ohjelmisto.
#76
Moottori ja voimansiirto / Vs: 1.5 TSI
13.07.19 - klo:23:46
Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 11.07.19 - klo:07:14
11.6. tehtaalta rullanneessa ja eilen luovutetussa 150hv octaviassa on havaittavissa nypytystä/huojuntaa parin kilometrin ajan taajamassa, kun kotoa lähtee kylmällä moottorilla. Ulkolämpötila kuitenkin yli kymmenen astetta. Talvi tuo toivottavast helpotuksen, kun auto on esilämmitetty. Lepuutuksenkin huomaa välillä, jos siihen keskittyy. Muuten hyvältä tuntuu kone. Matalia nelosia arpoo tietokone, mutta todellisuus näkyy muutaman tankin jälkeen. Hiukan on litraista äänekkäämpi.

Kyllä ihmettelelen suuresti kun vieläkin nypyttää moottori kylmänä. Itsellä tulee nyt autolla vuosi kolme kuukautta täyteen ja nypyttänyt uudesta asti.
Ilmeisesti näihin alkupään koneisiin ei edes tule korjausta ikinä. Kyllä on ihme kun edes kehdataan myydä tälläistä epäkuranttia moottoria vuodesta toiseen.
#77
Moottori ja voimansiirto / Vs: 1.5 TSI
17.05.19 - klo:20:57
Onnea niille kaikille jotka ovat saaneet täydellisen nykimättömän version moottorista. Täällä tuntuu olevan joillakin hirveä tarve julistaa kyseistä moottoria hyväksi ja onnistuneeksi.

Oman auton moottorin ominaisuuksista en keksi mitään hyvää.
Moottorissa täytyy olla jotain mekaanista vikaa, koska ilmeisesti näissä on niin suuria yksilöeroja. Se on selvää, että ikinä sitä ei kuntoon laiteta huollossa ainakaan takuunpuitteissa. Vaan maksajat löytyvät asiakkaista.
#78
Moottori ja voimansiirto / Vs: 1.5 TSI
17.05.19 - klo:10:02
Lainaus käyttäjältä: dosetti - 17.05.19 - klo:08:11
Tällainen kuva minullekin tullut. Osa tärisee, osa ei. Se, korreloiko tärinä kasvaneen kulutuksen kanssa, on vielä epäselvää hieman. Ilmeisesti ei välttämättä näin tee.

Oma 1.5 tsi evo 150hv variant golfissa kiinni, moottori aiheuttaa auton koriin ikävää värinää/tärinää. Varmasti tietävät huollossa kyseisen moottorin ongelmat ja naureskelevat kahvipöydässä. Lisäksi sylinterin lepuutuksenvaihdon huomaa erittäin rajusti lisäksi kulutus on mielestäni huomattavan suuri. Asiakas tästä kärsii lisääntyneenä bensankulutuksena. Kaiken kruunaa vielä kun mylly hajoaa takuuajan jälkeen niin kaikki kulut maksatetaan asiakkaalla ja kiistetään kaikki, että jotain ongelmaa olisi.

Moottorivaurion jälkeen koko kosla on valmis puristimeen.
#79
Moottori ja voimansiirto / Vs: 1.5 TSI
15.05.19 - klo:17:38
Lainaus käyttäjältä: Routa - 15.05.19 - klo:13:21
Tuota luokkaa nyt kesärenkailla sekalaisessa. Kävin viikonloppuna yksin 400km maantiereissun ja keskikulutus 6.7l/100km mokomalta. Tuntuu pirun suurelta, vaikka autona on Octavia. Talvikumeilla tuntui kulkevan vähän kohtuullisemmalla annoksella. Aiemmat autoni ovat kyenneet huomattavasti pienempiin kulutuksiin enkä usko ajotyylin juurikaan muuttuneen.

Näin "kesäkelilläkin" kun lähdetään alle +10:sta nykiminen on huomattavaa. Selvästi viallinen auto, mutta huollossa levitellään käsiä. Ã,,lkää ostako näitä.

Itselläkin auto nykii näin kesäkelilläkin ensimmäiset kilometrit huomattavasti, tuntemus on jotenkin empivää menoa. Kulutuksesta sen verran, että Tampere-Vaasa-tamperee rauhallisesti ajaen kulutus ajotietokoneen mukaan 6.8 litraa laskettuna 6.93l. yli kymmenen vuotta vanha focus meni saman matkan noin 5.5l Ei tämä uusi mikään talousihme kyllä ole tai sitten moottorissa on jotain pahasti vialla.
#80
Moottori ja voimansiirto / Vs: 1.5 TSI
13.05.19 - klo:22:07
Lainaus käyttäjältä: makkaiver - 13.05.19 - klo:21:32
Montako euroa tuossa säästää ostamalla itse öljyt verrattuna marmoriin ja sitten vielä mahdollinen tappelu kustannuksista, jos jotain tulevaisuudessa sattuukin ?

Ei siinä nyt mitään hirveitä summia säästä. Lähinnä periaatteen vuoksi omat öljyt. Saman lailla huolto yrittää maksattaa kaikki ongelmat  asiakkaalla riippumatta siitä onko käytetty marmorin öljyä vai asiakkaan omaa. Tuntuu että edes takuuaikana ei haluta korjata vikoja vaan kaikki on ominaisuuksia näissä kansanautoissa.

#81
Moottori ja voimansiirto / Vs: 1.5 TSI
13.05.19 - klo:19:47
Omassa 1.5 evo 150hv versiossa ainakin käytetään 0w-20 öljyä ja luokitus on 508.00/509.00.
Kyllä merkkiliikkeen pitää tietää moottorille sopiva öljy, tai muuten en kyllä jättäisi autoa selllaiseen paikkaan missä arvotaan tälläisen asian kanssa.
https://m.motonet.fi/fi/tuote/595075/Mobil-1-ESP-x2-0W-20-VW-5080050900-5-L
https://m.motonet.fi/fi/tuote/590341/Comma-Eco-LLP-0W-20-VW-5080050900-5l
Kyllähän jos noista jommankumman valitsee ja vie huoltoon mukana, niin muutaman euron säästää.
#82
Eikös 1.5tsi moottori tarvitse 0-20 öljyt, ainakin omaan autoon marmorilla sitä laitettiin.
https://m.motonet.fi/fi/tuote/595075?ajoneuvo=1768&vuosimalli=2018
#83
Moottori ja voimansiirto / Vs: 1.5 TSI
20.03.19 - klo:08:32
Luulen että kaikki yksilöt nykyttävät ja sylinterinlepuutuksen kytkeytymisen huomaa kaikista 150hv versioista.

Kaikki ihmiset eivät vaan ole niin herkkiä huomaavaan nytkytyksiä.
Näitä moottoreita on ollut 2017 vuodesta asti ja vieläkään ei toimi kunnolla, niin ei taida softalla kuntoon saada. Vaan moottoreissa on jotain perustavaa laatua oleva vika, mikä vaatisi osien vaihtoa.

Itsellä on kyseinen Golf kyseisellä moottorilla ja helvetinmoinen nykytin ja tärisevä kasa.
#84
Moottori ja voimansiirto / Vs: 1.5 TSI
07.03.19 - klo:20:20
Kyllä se 1.5 tsi moottori on täysi susi. Ensinnäkin moottorin tasapainotuksessa on jotain todella pahasti vialla. Moottori aiheuttaa auton runkoon järkyttävän värinän. Värinän huomaa jo auto paikallaankin vapaalla kaasuttelemalla. Lämpöiselläkin moottorilla sylinterien lepuutustilan vaihdon huomaa todella selvästi. Oma yksilöni nytkyttää lämpöiselläkin moottorilla kun ajaa pintakaasulla.

Kaikkein pahimpana ominaisuutena moottori vuotaa jostain moottoritilaan bensanhajua joka leijailee ohjaamoon sisälle vielä maantievauhdissakin. Se on kanssa yksi ominaisuus.

Ihmeellistä kun tälläistä sontaa tarjotaan tehtaalta asiakkaille.
#85
Lainaus käyttäjältä: Bax - 12.02.19 - klo:14:44
Outoa, että Janppa78 on ottanut myös aikaisemmin 27.10.18 kuvan autonsa etuvaloumpiosta ja silloin auton väri oli ruskea? Vähän ylempänä keltainen.

Tämän voi katsoa sivun 37 threadista: "Golf VII viat, häiriöt ja niiden korjaus" vastaus #1089.

Mitäs outoa tässä on? Toinen kuva kuva otettu salamaa käyttäen ihan samasta autosta. Väri on turmeric yellow jos se nyt jotain kiinnostaa.

Minkäs teet jos huollon mukaan valojen kuuluu olla kokoajan huurussa niin silloin ne on kunnossa. Yli kymmenen asteen pakkasella valot, tekevät alkulliikkeensäkin todella hitaasti johtuen kosteudesta joka jäätyy umpion sisään.

Kyllä noiden valojen ominaisuuden vielä kestää, mutta bensan hajun haistelu rupeaa pikkuhiljaa riittämään.

#86
Itse tuskailen edelleen volkkarini kanssa. Nyt kun talvi on tullut kunnolla niin pelkäämäni ovien sisälle kertyvä vesi on tehnyt tepposensa. Ovien sisällä jäät tärisee ja tekee ajamisesta mielenkiintoista sinfoniaa.

Auto haisee lisäksi voimakkaasti raa'alle bensalle moottoritalasta, haju tulee sisälle asti ohjaamoon ilmanvaihdon kautta. Vikaa tutkittiin huollossa ja sanottiin että wepaston palotilaan jää bensaa ja siitä seuraa haju. Olen tukkinut wepaston pakoputken ilmapallolla ja sama haju pysyy edelleen niin ei se vika wepastossa ole. Kai se aikanaan syttyy palamaan.

Ajovalojen umpiot ovat nyt olleet syyskuusta lähtien  huurussa jatkuvasti ja pakkasilla kunnolla kuurassa. Niissäkään ei ole mitään vaan on ihan normaalia.

Tähän kaiken päälle moottori nykii suorastaan sairaan pahasti kylmänä, tämäkin on normaalia. Tästähän viasta löytyy paljon asiaa netistä, tuskin tulee koskaan kuntoon.

Kyllähän näittenkin ominaisuuksien kanssa oppii elämään, mutta olisi sitä toivonut hiukan parempia ominaisuuksia uuteen autoon. Loppuun kevennykseksi kuva pakkasenpuremasta lampusta.

#87
Lainaus käyttäjältä: tarzi - 10.11.18 - klo:08:48
No, webastossa voi olla vikaa, mutta kyllä se aika jännälle haisee varsinkin jos on ollut lyhyen aikaa päällä. Itse olen jo noihin webaston käryihin tottunut.

Tähän bensan hajuun ei liity webasto, bensan katkua pukkaa vaikka  ei käytä sitä. Tossa umpion vieressä on toi tyhjiöpumppu mistä menee letku imusarjaan ja jarrutehostimelle. Onko tässä joku huohotus systeemi mikä pukkaa tota bensanhajua vai mikä?
Huoltoon tää on pakko viedä ennen kuin palaa koko kottero.
#88
Lainaus käyttäjältä: tarzi - 09.11.18 - klo:23:17
Webasto käryää

Oudolta tuntuu kun haisee iihan puhtaalle bensalle. Kyllähän webasto haisee mutta pakokaasulle ei raakalle benselle.
#89
Elikäs otsikon mukaisessa golfissa haisee bensa oikeanpuolen ajovalon umpion takapuolella. Taitaa ruveta tuomiopäivä lähestymään autolle. Mitään vuotoa ei mistään silmämääräisesti löydy. Siinä lähellä näyttää menevän bensaletkua, eikä auto käynnissä hajua huomaa. Moottorin sammattamisen jälkeen haju rupeaa puskemaan esille. Laitan kuvan esille bensalle haisevasta paikasta. Onko täällä kokemusta vastaavasta?

#90
Lainaus käyttäjältä: JuhaV-76 - 07.11.18 - klo:11:30


Kakkaa puhut, valot voi säätää huollossa. Ja kuka uskoo tuota että 40t autosta saat 13t vaihdossa?? Taidat olla joku hyundai trolli. Tai ainakin jos tuohon välirahaan suostut niin autokauppias pitää sua ihan kusetettavana idioottina. Mut hei, voin tarjota siitä sun murheen kryynistä 13,5t. Tehdäänkö kaupat heti?
[/quote

Hei kakkaa tässä ei puhuta, valojen perussuuntauksen kyllä pystyy säätämään. Mutta valoissa on useita eri tiloja nopeuden mukaan ja niitä rajoa ei pysty muuttamaan.
Uuteen focukseen tarjousta pyysin uusi olisi maksanut noin 40tuhatta euroa ja tästä onnettomasta golffista olis saanut hyvitystä 26500â,¬. Kilometrejä autossa on vajaa 4000 tuhatta mittarissä. Hyvityshintakin on todellinen pettymys tämän raadon kohdalla. Autoliikkeelle tälläinen yksilö on varmasti vaikea myydä eteenpäin vaikka takuutakin on jäljellä neljä ja puolivuotta. Kuka haluaa asua huollossa.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy