Audi A5 chat

Aloittaja Flat, 29.01.10 - klo:13:10

« edellinen - seuraava »

junu

Magge 55: Todennäköisesti etupyörän laakeri. Oma kuvauksena löytyy A4b8 puolelta, kun laitat tuonne hakuun "outo sisämelu" Ei riitä taidot liittämään sitä tähän. Toivottavasti siitä on apua.

mage55

Joo kävin junun ketjun lukemassa. Vahvasti kyllä samanlaiseen vikaan viittaa, pitääpä maanantaina heti alkaa varaamaan huoltoion aikaa.

tvainio

Lainaus käyttäjältä: mage55 - 20.05.16 - klo:16:09
Tvainio. Minkälaista ääntä laakereista alkoi kuulua kun huomasit niiden vaihto kunnon?
Omasta VM -10 on alkanut kuulua lievää jyrinää renkaasta tai ainakin sen äänen olen sinne päin paikantanut. Tänään käytin kumpaakin eturengasta pois ja tarkistin niiden kunnon sekä jarrujen. Kaikki oli päällisin puolin OK. Mitä olen asiasta googlaillu niin laakereista puhuttiin paljon. Ã,,äni alkaa kuulua 40 vauhdissa ja kiihtyy samaan tahtiin kun nopeuskin, auto ei tärrää tai puolla.  Radiolla äänen saa "piiloon" ja ilman radiota ääni on aika selkeä.
Paljonko Audi korvaa laakereista ja pitääkö olla takuu vielä voimassa?
Ei tarvita takuuta ja vastaantulo on max 50% luokkaa, kun auto tulee kuitenkin parempaan kuntoon kuin ikäisensä vastaava.  Alussa ääni on samanlainen kuin ajaisi kuluneemmalla tiellä ja lisääntyy vähitellen.  Hieman mutkitellen tai pitkässä karteessa sen kuulee helpommin, kun laakeri pääsee töihin.  Vikahan on se, että laakeriasetelma päästää rasvat ulos.  Kun menin pajalle, niin pukille nostettuna sen renkaan pyöräyttäminen käsin, josta näki heti ettei rengas enää rullaa.  Eka meni 80 ja toinen 95 kohdalla.
Audi A7 Sportback 3.0 Bi-TDI Quattro -13
Ex: Audi A5 Coupé 3.0 TDI Quattro S-line Sport -09

tvainio

Vielä tästä etulaakeriviasta, että marmorilla pakettiin kuuluu se napakin ja hinnaksi tulee ihan reilu lukema.  Jos et vaihda ajoissa, niin napakin on kulunut käyttökelvottomaksi ilman rasvoja.  Jos ehdit ajoissa, niin pääset halvemmalla muualla.
Audi A7 Sportback 3.0 Bi-TDI Quattro -13
Ex: Audi A5 Coupé 3.0 TDI Quattro S-line Sport -09

mage55

#3154
http://www.motortrend.com/news/2017-audi-a5-coupe-teaser-shown-countdown-clock/

Enään muutama päivä.

Makealta näyttä!! Ehkä keulasta ei näytä niin leveältä mitä vanha malli? Ja kulmikkaalta näyttää... :)



Laakeriviaksi tuo renkaan rahina sitten ilmeni. Marmorilta laittoivat hinnaksi 470â,¬. Ostin ite osan motonetistä 115â,¬ ja luotettu paikallinen paja laittaa sen paikolleen 50â,¬/h, tunnissa pitäis onnistua.


zonni

Keulasta näyttää ihan pösöltä :) Muuten ulkoisesti näyttää liian paljon vanhalta mallilta, se siinä on tosin hyvää että tuo oma vitonen ei näytä niin vanhalta kun vertaa uuteen.
Sama tuossa uudessa aanelkussa vikana kun näyttää ihan vanhalta mallilta. Moni tuttukin ollut samaa mieltä audin uusista malleista.

mremonen

Eipä nyt aiheuta mulle mitään hirvittävää ostomaniaa. Onko näissä vielä Torsen (tai kruunupyörä) vai joko on menty siihen sähköiseen hirvitykseen?
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

audion

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 10.06.16 - klo:08:10
Eipä nyt aiheuta mulle mitään hirvittävää ostomaniaa. Onko näissä vielä Torsen (tai kruunupyörä) vai joko on menty siihen sähköiseen hirvitykseen?

Selviäisikö tuosta

https://audi-illustrated.com/de/audi-a5-s5/Das-neue-Audi-A5-S5-Coupe

mremonen

No mikäli mun vitosen saksalla tehty tulkinta meni oikein, niin sähköinen nelari (quattro "ultra") taitaa olla...
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

mfroberg

"Erstmals steht auch der neue quattro mit ultra-Technologie zur Wahl. 
Er lässt sich aktuell mit den TFSI- und TDI-Vierzylindermotoren mit manuellem Schaltgetriebe kombinieren. Der auf Effizienz optimierte Antrieb lässt bei Traktion und Fahrdynamik keinen Unterschied zu permanenten Systemen spüren"

Njooh, 32 vuoden takaisella ysin saksalla arvailen tähän suuntaan:

Ensimmäistä kertaa saa uutta quattroa valinnaisesti myös ultra-tekniikalla. Sen voi yhdistää nelisylinterisiin TFSI ja TDI mottoreihin ja manulaalivaihteistoon. Tehokkuuteen optimoitu voimalinja on pidoltaan ja ajodynamiikaltaan kiinteiden (= oikea Quattro) järjestelmien veroinen.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

audion

Tuota kun oikein tihrustan huonoilla Saksan laseilla niin saan käsityksen, että sähkökytkin on vain manuaaleissa ja s- ja tip-tronic ovat perinteisellä quattrolla.
s- ja tip-vaihdelaatikon takaosassa näkyy kruunupyörät, manuaalissa ei. Vai tulkitsenko kuvan väärin.

Poikarukka

Saisi audi tarkentaa mitä tyyppiä autossa on nelikko. Torsen, kruunu, ultra. quattron alla myyminen on vähän hyvän maun rajoilla. Itseäni ainakin kiinnostaa mikä siellä rahisee koneen perässä. Edellisen sukupolven A5 kanssa oli arvonta mikä siellä on ja milloin muuttunut. Eikä ole itselle viekäkään 100% selvää...
Pidä turvaväli - takanasi.
Audi A6 3.0BiTdi


Flat

muistanko väärin,että nykyinen tuli 2007 markkinoille? kohtalaisen pitkä elinkaari...

Marklund

Nythän yksi coupe on pyörinyt näytillä ainakin Etelä-Suomen liikkeissä (en nopeasti löytänyt kiertueaikataulua). Ilmeisesti pohjoisimmille paikkakunnille autoa ei oltu saatu näytille. Kyseinen auto lähtee ilmeisesti vielä takaisin Eurooppaan, ja jos oikein ymmärsin niin hinnastot tulevat lähiviikkoina ja ensimmäiset autot toimitukseen vasta loppuvuodesta(?).

Kyllähän se livenä oli tyylikkään näköinen. Voisi kuvitella, että SB tulee olemaan hieno. Pörhön sivuilla ainakin muutama kuva ja hehkutuksia.http://www.porho.fi/ajankohtaista/ajankohtaiset/audi-uutuudet-a5-ja-q2-pikavierailulla/

Edit: Pörhön sivujen mukaan ensimmäisten toimitukset menevät 2017 alkuun

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Flat - 09.08.16 - klo:18:37
muistanko väärin,että nykyinen tuli 2007 markkinoille? kohtalaisen pitkä elinkaari...

Kyllähän se näin oli, ja tuli vielä alkuvuodesta. A4 B8 esiteltiin Helsinki Motor Show:ssa joulukuussa 2007.

mage55

#3167
Nyt iski mystinen ongelma. Kojetaulu hälyttää että akku ei lataudu ajon aikana. Ja sen lisäksi ohjaustehostin ei toimi ollenkaan. Muuten auto toimii kuin muutenkin....
Vika iski kaupassa käydessä, ennen kauppaa autolla oli ajettu n tunti ilman mitää varoitusta tai ongelmaa.... sitten parkkiruudusta lähtiessä tehostin puuttu kokonaan  :(

Kojetaulussa ei ole vika ilmoitusta ohjaustehostimesta

tuomase

Mulla kävi noin 3.0 tdi Touaregin kanssa, silloin hyppäsi moniurahihna paikoiltaan. Eli ratti meni raskaaksi ja akun valo syttyi.
2015 Audi TT 8S S Line

mage55

Kiitos vinkistä ja juurikin näin oli käyny  :-\

http://www.audiclub.fi/audifinns/attachment.php?attachmentid=36246&d=1423827002

Juurikin tämän kuvan mukainen osa oli kokonaan irti....
Voikohan autolla ajaa ilman tuota osaa ennen sen asentamista uudellee vai hajottaako ajaminen lisää.

Oliko tuomase minkälainen juttu saada paikoilleen?
Ruukataanko tämä hihna vaihtaa isommissa huolloissa säännöllisesti?

mage55

Kampiakselin hihnapyörä menee siten vaihtoon, osa makso 270 + työt että silleen..

Turbon hajoamista odotellessa  ;D

Ifa

Eihän tuo uusi Sportback nyt ihan pahalta näytä...
https://www.youtube.com/watch?v=WhwwAUnb3Qs&feature=youtu.be
A5 Cab

rs-mies

ei näytä ei!

tuli mieleen tämä:
http://autonews-mag.com/news/2019-audi-a3-sport-coupe-new-pictures-revealed
joka on myös hieno.

Hapero

Koko ketjua en kyennyt kahlaamaan läpi eikä hakuilukaan tuottanut selkeää vastausta.. onko 3.0tdi sportbackia saanut tippiaskilla ollenkaan euroopasta vai ovatko kaikki jo s-troniceja?

Latexi

Ehkä joskus mallin alkuvuosina on saanut tippiaskilla, nyt näyttävät kaikki olevan s-tronicia tai manuaaleja.
Latexi

Poikarukka

Aika pahan pistit. En menisi vannomaan onko nimenomaan sb:iä saanut tipillä. 2010 taitaa olla stronic ja onko aiemmin ollu sb:tä? Harvinainen se ainakin on. On muuten hyvä laatikko mukavuuden ja käyttövarmuuden suhteen. Stronicissa hieman parempi taloudellisuus ja vaihtaminen nopeampaa. Melkeinpä itse tipin toiminnasta pidän enemmän (molemmat omistanut, nyt stronic). Jos olisi uudempi 8-vaihteinen tarjolla ei tulisi mieleenkään ottaa kaksoiskytkintä. Sen verran krouvia on toiminta... B9 taitaa tulla ison dieselin parina tipi. Bensan parina voisi stronic toimia paremmin. Jotenkin se luisto tasaa käytöstä. Ei ole sellainen on/off veto joka vielä korostuu raskaan koneen parina.
Pidä turvaväli - takanasi.
Audi A6 3.0BiTdi

Pekka T


Ei ole tiptronicia ollut koskaan sb:ssa, 2008 tai 2009 alkuvuonna se vaihtui S-troniciin coupe mallissa ja siinäkin se oli ainoastaan 6-syl. quattroissa (3.0Tdi ja 3.2 Fsi). Myös S5:ssa oli tippi silloin.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

TeePee66

Oli jopa hetken mielessä nelkun päivittäminen A5 Sportbackiin, mutta kun hinnastoa katsoin, taitaa matka jatkua vielä nykyisellä pelillä jonkin aikaa. Menee hinta väkisin pitkälle yli 70ke  :(
No, maksoi tämä nykyinen menopelikin lähes 68ke  ???
Alkuvuodesta varmaankin taas jotain kampanjaa houkutukseksi.....
A5 Sportback Business Sport Comfort Ed. TFSI 185kW quattro -18
ex: A4 Avant Business Sport TFSI 185 kW quattro -16.
A5 Sportback quattro -12
A5 Coupe -08
A4 Avant -04

jlindstrom

^ sama vika rahikaisella. Oma nelkku maksoi myös tuon samaisen 68kâ,¬, mutta ny kun konffailin A5 coupen sopivilla leluilla oli hinta 86kâ,¬  :-\

rs-mies

roiskeläppäasiaa, näyttääkö
http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-GENUINE-AUDI-A5-FRONT-MUD-FLAPS-SPLASH-GUARD-2-PCS-8T0075111-2007-2017-/132069716497?hash=item1ebff7f211:g:o44AAOSw44BYgMgd

sopivilta vm.2010 Sportbackkiin? Vähitellen alkaa olemaan aika hankkia roiskeläpät ja Audin marmori kertoi, ettei saa kun on S-line ulkotilapaketti mutta olen kyllä mielestäni nähnyt roiskeläpät S-line versiossa...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy