TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset

Aloittaja RoccoScientist, 13.09.11 - klo:16:28

« edellinen - seuraava »

Mäkkäri

Audi A4 2.0 TDI Avant Business -10
Kawasaki Versys -11,PC,L-Vince +
perheen muut Waggineet; Audi A3 sportback S-line White Business Open Sky-11 ja Audi A4 1,9 tdi Avant Quattro -03.
"vanha Rouva" Audi A6 C5 Allroad quattro 2,7 T tiptronic

ConD

Toimiihan tuo video... samanlainen pärähdys se omastanikin kuului.

Mittarissa nyt about 33tkm, josta viimeiset paritonnia uudella ketjulla. Pärinät ovat tiessään vielä ja toivottavasti pysyvätkin. :)
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Kapa

Tuo koneen ääntely on ihan liirum laarumia. Kaverin 1.4 TSI äänteli kuin diesel koko ikänsä ja 130 tuhatta ilman remonttia ajoi, ennen kuin vaihtoi. Oma 1.2 on pärähtänyt käynnistäessä ihan alusta saakka. Kai minäkin olisisin voinut tälläkin palstalla vaihtaa vaikka viisi moottoria jos olisin halunnut.

ConD

Toiset huoltavat ja pitävät autostaan huolta, toiset ajavat niin pitkään että laukeaa jos on lauetakseen. Jos 2v vanhasta autosta kuuluu mopomaista pärinää ja rallatusta startissa, se ei ole kunnossa. Omani ei ollut kunnossa, se korjattiin ja nyt se ei ääntele. Olen tyytyväinen.

Ei väännetä asiasta sen enempää, sillä olet kertonut tässäkin ketjussa mielipiteesi näistä ketjuhuolloista ja ääntelyistä jo useampaan kertaan, joten kyllä sinua uskotaan jos uskotaan.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Gulf

Mitä kaikkia osia teille on vaihdettu jakopää remontissa? Itselle ei vaihdettu kuin uusi ketju, takuuseen kylläkin? Oli kuulemma jokin korjauspaketti tehtaan toimesta. Onko jollakin ollut ongelmia kiristimen kanssa?

ConD

Korjauspaketti sisältää kiristimet ym. tarpeet. Muita osia sitten tarpeen mukaan esim tiivisteitä ym.

Tästä postaukseeni, missä minun 1.2TSI:hin vaihdetut osat ketjuremontissa:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6771.msg327170#msg327170
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Gulf

Kiitoksia tiedosta ConD! Katselin tuon laittamasi linkin ja saman ikäinen sekä samoilla kilometreillä on sinun auto kuin omani. Eivät kyllä vaihtaneet minulta kiristintä kun sitä erikseen kyselin, sanoivat että korjauspakettiin kuuluu ketju ja nuita pikkutarvikkeita. Luultavasti olemme käyttäneet autoja vielä samalla korjaamolla?

ConD

Jos Oulun SAH kyseessä niin sama paja... Asiallista asianhoitoa autoilleni olen ko. paikasta saanut.

Mielestäni tuo kiristin kuuluu tuohon korjaussarjaan. En toki voi päätäni pistää pantiksi. Toivotaan, että nämä uudet hilut kestää.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

samiko

Onko RS / GTI mallien kaksoisahdetussa padassa kaksirivinen jakopäänketju?
Skoda Fabia RS Combi
Chevrolet Camaro Z28 A4 1995

Gulf

No sitten meillä on eri paja ConD eli itse asioin marmoritiskillä Limingantullissa. Täytyy vielä tuota kiristimen osuutta selvitellä kuuluuko korjauspakettiin. Ei olisi ensimmäinen kerta kun tulee kakkoslaatua tuolta huollosta ulos? Aina olen huomauttanut, jos on ollut aihetta ja ovat kyllä korjanneet tai hyvittäneet sitten. Tietenkin jos kiristimeen ei ole tullut mitään muutoksia, niin turha sitä silloin on vaihtaa.

ConD

Ei tuossa ole mitään selvittämistä. Kiristin kuuluu korjaussettiin. kts. liite alla. Kyseessä siis 1.2TSI koneen ketjukuva.

Jos Pörhö sitä ei ole vaihtanut, ovat ne tehneet (taas) jotain "vähän sinnepäin". Valitettavasti minulla ei montaa hyvää sanaa kyseisestä huollosta ole... Minun autoni kävi edellisen omistajan toimesta määräaikaishuollossa tuolla tammikuussa, eikä silloin rämisevää ketjua huomioitu mitenkään. Helmikuussa kun itse käytin SAH:lla autoa aiheen tiimoilta selvisi heti missä vika on. Ammattitaidon puutetta vai välinpitämättömyyttä. Olisi kiva kuulla kummasta on kyse... Se ei kuitenkaan ole tämän topikin aihe. :) Juttua minulla tuolta piisaisi lisääkin ja osan olen tännekin foorumille muualle kirjoitellut...

LainaaOnko RS / GTI mallien kaksoisahdetussa padassa kaksirivinen jakopäänketju?
Ei ole. Ketju on samanlainen yksirivinen kuin muissakin ketjukoneissa luokkaa 2005 alkaen. Eli enempi tehoa ei tarkota vahvempaa ketjua. 115hp 1.6FSI koneessa ja 180hp Polo GTI:n koneessa on siis samalla varaosanumerolla tuo ketju.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

samiko

Kiitoksia tiedosta. Huoltoneuvoja väitti RS malleissa olevan kaksirivinen ketju joka kestää huomattavasti paremmin...  ::)
Skoda Fabia RS Combi
Chevrolet Camaro Z28 A4 1995

bowtie81

kävin tänään vaihtamassa äidin uuteen 2013 mk2 octaviaan kesärenkaat ja kävin testaamassa lenkin, niin käynnistäessä aika karsee säksätys, eikä hävinnyt ihan heti kuten yllä olevalla videolla. Autossa on jo melkein 300km ja kone 1.2 TSI, pitäisikö huolestua?

ConD

Lainaus käyttäjältä: bowtie81 - 27.04.13 - klo:21:16
kävin tänään vaihtamassa äidin uuteen 2013 mk2 octaviaan kesärenkaat ja kävin testaamassa lenkin, niin käynnistäessä aika karsee säksätys, eikä hävinnyt ihan heti kuten yllä olevalla videolla. Autossa on jo melkein 300km ja kone 1.2 TSI, pitäisikö huolestua?
Tsäksätys ei mielestäni ole merkki mistään rikkonaisesta suoranaisesti. Rallatus enemmänkin. Omani säksättää kylmällä koneella enemmän kuin kuumana. Kuumalla tai kunnolla lämpimällä koneella auto käy varsin nätisti.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Gulf

Olit oikeassa ConD, kiristin kuuluu korjaussettiin, kysyin asiaa VW-autosta. Pienen selvittelyn jälkeen ilmoittivat minulle, että ketjunkiristin on myös vaihdettu, vaikka hakiessani autoa huollosta sanottiin, että kiristintä ei ole vaihdettu, kun sitä erikseen kysyin ja ihmettelin?? Että tämmöistä marmorilla ja 25v. kyseisen liikkeen asiakkaana.

ConD

Lainaus käyttäjältä: Gulf - 30.04.13 - klo:13:41
Olit oikeassa ConD, kiristin kuuluu korjaussettiin, kysyin asiaa VW-autosta. Pienen selvittelyn jälkeen ilmoittivat minulle, että ketjunkiristin on myös vaihdettu, vaikka hakiessani autoa huollosta sanottiin, että kiristintä ei ole vaihdettu, kun sitä erikseen kysyin ja ihmettelin?? Että tämmöistä marmorilla ja 25v. kyseisen liikkeen asiakkaana.
Onneksi Oulussa on vaihtoehtoinenkin huolto, josta saa täsmälleen samat liikkumisturvaleimat palvelun ohella, suosittelen!

Tärkeintä kuitenkin, että kiristin on vaihdettu ja kulut sinulle on 0â,¬. Siitä on hyvä jatkaa...
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Gulf

Niinpä, täytyy ilmeisesti vaihtaa tähän toiseen huoltoon.

Tuosta kiristimen vaihdosta en mene takuuseen, koska väittivät huollon tiskillä, että sitä ei ole vaihdettu, koska ei kuulu korjauspakettiin? Nyt arpovat, mitä tehdään?

ConD

Pahakai tuohon on mitään varmaa sanoa. Ei sitä vaihtoa tiedä kuin ehkä se asentaja joka sen homman on tehnyt. Jos kuitenkin ovat selvittäneet, että se on vaihdettu, en hirveän huolissani olisi.

Onko sinulla se työmääräys/printti vaihdetuista osista? Jos printissä on se sama korjaussetin numero kuin minulla, niin onhan se nyt pöljyys jos asentaja sillä vesilintua on heittänyt. Ei olisi ensimmäinen kerta minullakaan, jos Pörhön huoltoneuvojat ei tiedä varaosapuolen/huoltopuolen asioista yhtään mitään. "En tiedä, mutta otan selvää" ei ainakaan minun asioidessa ole kuulunut heidän sanavalikoimaan.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

joukolainen

Lainaus käyttäjältä: Gulf - 30.04.13 - klo:13:41
Olit oikeassa ConD, kiristin kuuluu korjaussettiin, kysyin asiaa VW-autosta. Pienen selvittelyn jälkeen ilmoittivat minulle, että ketjunkiristin on myös vaihdettu, vaikka hakiessani autoa huollosta sanottiin, että kiristintä ei ole vaihdettu, kun sitä erikseen kysyin ja ihmettelin?? Että tämmöistä marmorilla ja 25v. kyseisen liikkeen asiakkaana.
Kannattaa kysyä suoraan siltä huoltomieheltä joka työn teki, valitettavan usein ns huoltoneuvoja ei tiedä mitä autolle on huollossa tehty, mitä osia vaihdettu ym. vaikka huoltoneuvojanhan tulisi perehtyä asiakkaan autoon varsinkin isommissa korjauksissa. Jos olet asioinut 25v samassa liikkeessä, varmaan tulee asentajat tutuiksi, varsinkaan hyvät asentajat eivät juurikaan vaihdu, koska firma pitää heistä kyllä kiinni.
Itse asioin suoraan mekaanikon kanssa, hänen kanssaan katsotaan auto läpi huollon alussa. Pyrin odottamaan huollossa (läppäri mukaan) ja välillä käyn katsomassa miten työ edistyy. Jos tulee yllätyksiä, helppo miettiä asentan kanssa, miten edetään. Toki annan asentajalle työrauhan, mutta näin menetellen myös työt tehdään paremmin, koska huollon tehnyt kaveri tulee tutuksi ja homma pelaa.
Audi A4 avant 3.0 tdi quattro tiptr. S line -10

ConD

Lainaus käyttäjältä: joukolainen - 30.04.13 - klo:14:32
Jos olet asioinut 25v samassa liikkeessä, varmaan tulee asentajat tutuiksi, varsinkaan hyvät asentajat eivät juurikaan vaihdu, koska firma pitää heistä kyllä kiinni.
Ei tunnu pätevän tässä puljussa.. osaavat heput vaihtaneet mm. tuonne mainitsemaani toiseen huoltoon. Sikäli puhut kyllä asiaa.

Minun autoani oli jokseenkin koko huoltohenkilöstö kuunnellut, kun senverran selkeä tyhjäkäyntirallatustapaus oli kyseessä.

www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

vorkki

Taitaa aika harva merkkihuolto nykyään olla jossa asentaja on suoraan asiakasrajapinnassa. Ainakaan pk-seudulla ei tunnu asiakkaalla olevan asiaa huoltohallin puolelle "seuraamaan". Asioilla on varmasti puolensa.
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

Gulf

Ei ole tuota työmääräystä, sanoivat että tiedot löytyvät koneelta jos on tarvetta. Käytiin kyllä tiskillä paperi läpi mitä oli vahdettu. Siinä oli ketju, tiiviste ja muutama ruuvi. Tässä vaiheessa aloin kyselemään kiristimestä, niin ei kuulu korjauspakettiin eikä ollut tarvetta vaihtaa oli vastaus. En kyllä usko, että ovat kiristintä vaihtaneet, koska sitä ihmeteltiin siinä pidempään?

skriko

Lainaus käyttäjältä: vorkki - 30.04.13 - klo:15:46
Taitaa aika harva merkkihuolto nykyään olla jossa asentaja on suoraan asiakasrajapinnassa. Ainakaan pk-seudulla ei tunnu asiakkaalla olevan asiaa huoltohallin puolelle "seuraamaan". Asioilla on varmasti puolensa.

Olen seurannut vierestä joka auton huollot ja korjaukset. Kysyn aina huoltovastaavalta saako halliin mennä ja lupa on tullut. Kysyn vielä asentajalta häiritseekö jos olen hallissa ja olenko tiellä. Ei ole kuulemma häirinnyt ja tykkäävät jutella. Pidän suuni kiinni tärkeässä työvaiheessa ettei liikaa keskity juttuihini ja työ menee vituroilleen.
Nykyisessa VW-merkkihuollossa saa ajaa itse huoltopukille. Laakkosella ei saanut.

aikon

Mikä on tilanne ihan uusien TSI koneiden kanssa? Onko konetta parannettu? Uskallanko tilata Octavia III 1.4 TSI (140hv) koneella vai onko parempi mennä katsomaan muun merkin vapaasti hengittäviä? 

Markku J

1.2 ja 1.4 TSI ovat täysin uusia moottoreita. Suurimpina muutoksina: Hammashihnakäyttöinen jakopää, kevytmetallinen sylinteriryhmä, uusi sylinterinkansi, joka on käännetty toisin päin.

Eiköhän noihin uskalla luottaa - aika vasta näyttää sen toteen, mutta paljon on varmasti panostettu tuotekehitykseen tärkeimpien volyymikoneiden kyseessä ollen.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 13.05.13 - klo:19:09
1.2 ja 1.4 TSI ovat täysin uusia moottoreita. Suurimpina muutoksina: Hammashihnakäyttöinen jakopää, kevytmetallinen sylinteriryhmä, uusi sylinterinkansi, joka on käännetty toisin päin.


Jostain luin että niitä uusia remmikoneita ei alkuun olisi saatavissa noihin Skoottereihin !?
Member of a A(udi) & A(prilia) club

ConD

Samat uudet koneet ne Octaviassakin on kuin Golfissa, Leonissa ja A3:ssa.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

konna

Onko kellään kokemusta skoda rapid tai seat toledosta? Mahtaakohan niissä jakoketju saati dsg kestää.Taitaa niissä kuitenkin olla vanhempaa skodan tekniikkaa.Olisi vaan 1,4 dsg harkinnassa.

Repe_Ruutikallo

Lainaus käyttäjältä: konna - 13.05.13 - klo:19:37
Onko kellään kokemusta skoda rapid tai seat toledosta? Mahtaakohan niissä jakoketju saati dsg kestää.Taitaa niissä kuitenkin olla vanhempaa skodan tekniikkaa.Olisi vaan 1,4 dsg harkinnassa.

Tuskin kenelläkään voi noista vielä olla sellaista kokemusta, jolla olisi tässä merkitystä. Autothan ovat vanhimmillaankin vain muutaman kuukauden ikäisiä.

hosee

Satuin eilen olemaan pihalla autopaikkojen vieressä vaimon tullessa kotiin Maggiksella. Kiinnitin huomiota Maggiksen konetilasta kantautuvaan nakutukseen (nalkutukseen). Ã,,äninäyte ohessa.

https://mega.co.nz/#!QsABhDrQ!AOsj-zh8AWzXO2VBYBVOoV_4GVQi52Om2kSUQmh0Thw

Mistähän mahtaa olla kyse? Ã,,änilähde on jossain apukuskin puolella. Ketju? Joku muu mikä? En oikein onnistunut paikantamaan äänilähdettä. Nyt kun pari kertaa on tarkkailut, niin ääni ilmenee satunnaisesti ja pääsääntöisesti lämpimällä koneella.
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy