Kytkimien kunnon diagnosointia OBD11/VCDS (Passat B8 DQ200 OAM)

Aloittaja Hööpöö, 18.07.23 - klo:12:47

« edellinen - seuraava »

bon921026

Sorry for typo, i have the similar data which shows K1 1mm only if 97.2 data minus 96.3 data, and the max. torque on K1 is 230Nm but K2 has 2.3mm and 250Nm. My problem is that the car emit fiction sound (like the youtube video below) when change gear from 2 to 3 and from 4 to 5. No error code! Can pass basic setting of transmission!






May i know if anyone have the above problems? Did the mechanics told you what is the failure in the clutch?

Hööpöö

Lainaus käyttäjältä: bon921026 - 15.11.23 - klo:04:49Sorry for typo, i have the similar data which shows K1 1mm only if 97.2 data minus 96.3 data, and the max. torque on K1 is 230Nm but K2 has 2.3mm and 250Nm. My problem is that the car emit fiction sound (like the youtube video below) when change gear from 2 to 3 and from 4 to 5. No error code! Can pass basic setting of transmission!






May i know if anyone have the above problems? Did the mechanics told you what is the failure in the clutch?

Hi.

I tried to ask if mechanic saw any dust inside the enclosure from the worn out clutch 1, but guy at the desk did not see any comments made by mechanic. So i was not told anything else that clutch pack was changed and clutch adaptation drive has been conducted and car is working fine.

Never heard that kind of sound in my car. I did not get any fault codes from worn clutch 1 either.

After clutch pack and flywheel change my car has been working great.
Passat Variant B8 Highline, 1.4TSI ACT, DSG7.

JJJesse

Tervehdys,
Osaisko joku neuvoa kuinka 1-2 kytkin adaptaatio arvoja tulisi tulkita KO Exceliin, kun käytössä on OBD11 ja nimitykset eivät ole täysin samat.

Seuraavat arvot saan kytkimien adaptaatio arvoista:

Clutch 1

Clutch path 1 (G617) target position: 0.0 mm
Clutch path 1 (G617) actual position: 2.1 mm
Clutch ad is 1 actual position: 15.2 %
Clutch ad-value of 2 the actual position: 84 %

Clutch 1 adaptation of arms: 9.5 mm
Clutch 1 adaptation currently: 0.0 Nm
Clutch 1 adaptation of arms: 12.9 mm
Clutch 1 adaptation currently: 15.0 Nm

Clutch adaptation 1 position 2: 21.0 mm
Clutch 1 adaptation torque 2: 144.0 Nm
Clutch 1 adaptation position 3: 24.9 mm
Clutch 1 adaptation moment 3: 219.6 Nm

Clutch 1 adaptation kel open: 2.1 mm
Clutch 1 adaptation kel closed: 27.2 mm
Clutch 1 adaptation akg closed: 27.2 mm


Clutch 2

Clutch path 2 (G618) target position: 0.0 mm
Clutch path 2 (G618) actual position: 1.9 mm
Clutch 2 od-vale 1 actual position: 14.8 %
Clutch od value of 2 the actual position: 84.4 %

Clutch 2 adaptation of arms: 8.8 mm
Clutch 2 adaptation currently: 0.0 Nm
Clutch 2 adaptation of arms: 11.5 mm
Clutch 2 adaptation currently: 15.2 Nm

Clutch adaptation 2 position 2: 18.5 mm
Clutch 2 adaptation torque 2: 135.6 Nm
Clutch 2 adaptation position 3: 21.5 mm
Clutch 2 adaptation moment 3: 219.6 Nm

Clutch 2 adaptation kel open: 2.0 mm
Clutch 1 adaptation kel closed: 26.6 mm
Clutch 1 adaptation akg closed: 26.6 mm

Autona Audi A3 P8 1.4 tfsi, 2008, CAXA, DQ200 0AM.
Oireet ajaessa: parittomilla vaihteilla selvä kierrosten heitto alakierroksilla n. 300 rpm vispaa, tuntee selkeästi tasaisessa ajossa, että kytkin antaa myöden. Vaihdot välillä todella omituisia. Milestäni on ruvennut tarjoamaan myös isompaa vaihdetta matalemmilla nopeuksilla. vauhdin ollessa 60km/h heittää jo 7 vaihdetta silmään ja korvia hivelevä jyrinä alkaa kierrosten ollessa 1-1,2k rpm/min.

Mekan paineet tarkastin ja 60 bar:sta pudottaa alarajalle 42 bar:n noin 13 sekunnissa kunnes pumppu nostaa paineet takaisin 60 bar. Tästä voisi päätellä että paineakku vuotaa jostain päin?
Korjaamon heppu tarkasti noin kuukausi takaperin mekan paineet testerillä ja raportissa luki mekan paineet ok. Päätin ne nyt myöhemmin itse tarkastaa uudelleen.

Autoon vaihdettu 2 vuotta (20tkm) sitten meka ja kytkinasetelma korjaamolla. Aluksi kuvittelin että nykiminen ei voi johtua tästä, koska kuitenkin aika vähän kilsoja noille on tullut. Joten putsasin imukanavat ja venttiilit, vaihdoin tulpat+ilmanputsarin, moottori pesu+öljyt+suodatin, suoritin testit imupuolen nokka-akselin anturille ja tarkastin myös venymäprosentti 5.9 %. En jaksa uskoa että imupuolelta johtuva vika, kun N205 solenoidi toimi myös testerin testillä hyvin. Sekä tein lukuisia muita testejä mm. Bensapumppu... yms, kaikki olivat ok. d

Kytkimien testeri arvoista tarkastaisin onko mekan paineakun vuotaminen mahdollisesti jo kuluttanut 1 kytkimen loppuun. dsg resetti myös tehty pariin otteeseen ja kytkimille sopeutus ajo.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy