Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - AppleFarmer

#1
Oman duracell-Leon FR:n alla pyörii kuvan mukaiset 17" kiekot. Haluaisin ostaa alkuperäiset 18" vanteet tai valmiin rengaspaketin. Jos joku taas haluaisi downgreidata 18" paketista 17" pakettiin niin vaihto on mahdollinen.



Yhteydenotot makynen@mac.com tai YV. Kiitos etukäteen.
#2
Edit: Myyty

Ollut yhdellä lapsella käytössä uudesta. Ei kolaroitu. 4-12-vuotiaille lapsille (15-36 kg). Isofix-kiinnikkeet. Tästä pienelle Audi-tytölle tai -pojalle täydellinen istuin. Sopii tietenkin myös muiden merkkien edustajille.  ???

Sijainti: Vaasa / Mustasaari

Toimitus: Voin postittaa / laittaa Matkahuollon kautta

Hinta: 100 â,¬

Yhteydenotot: 050 355 7741 / kim.makynen@gmail.com








#3
Kiitos. Tuota vähän uumoilinkin kilometrit huomioonottaen. Viestini tuli epähuomiossa väärään paikaan, piti olla Golf IV (97â€"03) alla. Voisiko ylläpito siirtää sen oikeaan paikkaan?
#4
No niin. Tässä on pari vuotta yritetty enemmän ja vähemmän aktiivisesti selvitellä appiukon Golfin ongelmia. Eli turbo putoaa pelistä pois (limp mode) ja auto palaa normaaliksi kun virrat heittää pois ja takaisin päälle. Sen mitä olen tässä vuosien varrella aiheesta lukenut, niin ongelma johtuu liian korkeista ahtopaineista. Lokitiedostoista näkyy selvästi kuinka pyydetyt ja todelliset ahdot lähtevät eri suuntiin (esim. 1948 / 2560 mbar). Kun todellisista ahdoista poistaa ilmakehän 1000 mbar, niin näyttää siltä että jossakin 1500 mbar, eli 1,5 barin kohdilla auto menee vikatilaan (on varmasti tuo arvo koodattu ECUun).

Vikakoodi: 17965 Charge Pressure Control: Positive Deviation P1557 - 35-00 (joskus myös 35-10-päätteinen)

• 1.9 TDI (90 hv)
• moottorityyppi ALH (VNT-muuttuvasiipinen turbo)
• vuosimalli 2001
• mittarilukema 370 tkm

Tässä listattuna asiat jotka on jo tässä vaiheessa tehty / vaihdettu

• N75 ja N18 vaihdettu keskenään
• uusi N75
• turbolle tehty Mr. Muscle -käsittely
• EGR putsattu
• MAP-anturi vaihdettu
• kaikki alipaineletkut uusittu
• ajettu VCDS:llä N75-jumppaa
• ilmamassamittareita vaihdeltu

Tässä vaiheessa lienee paikoillaan mainita, että appiukon ajotyyli on sellainen, että en millään jaksaisi uskoa turbon olevan aivan täynnä nokea. Vanhus ajaa kuin juuri kortin saanut kloppi. Lisäksi autolla on vedetty ja vedetään usein painavaa peräkärryä. Mutta ei tämäkään varmaan mikään tae ole siitä, etteikö se turbo voisi olla jotenkin viallinen. Appiukko pohti itse sitä, että hän on joskus kovaa ajettuaan sammuttanut moottorin heti â€" olisiko se ottanut siipeensä? Mitään mekaanisia ääniä ei turbosta kuulu. VCDS:llä kun jumppasin N75:sta kuulin selvästi kuinka moottorin ääni muuttui aina jumpan aikana.

En saanut VCDS:llä ajettua VAG SCOPEn kautta käppyröitä, mutta tallensin tänään usean vedon LOG-tiedostot. Kaikissa lähtökohtana oli kolmosella 3000 kierroksen kohdalla laittaa kaasu pohjaan. Pääsisikö joku guru näiden lokitiedostojen perusteella jäljille (CSV)? Tai osaisitteko kertoa mitä seuraavaksi kannattaisi yrittää?

Jostakin luin, että polttoainejärjestelmään pääseva ilma voisi myös aiheuttaa tämän ongelman? Olen nimennyt nuo lokitiedostot sen mukaan mitkä "asetukset" olivat kyseisellä vedolla käytössä. Tässä vaiheessa voisi mainita, että autossa on ollut tehoboksi kiinni, mutta ongelma esiintyy myös ilman sitä.

• Test 2 18.6.2016 --> tehoboksi paikoillaan
• Test 3 18.6.2016 --> tehoboksi paikoillaan, toinen Bosch-ilmamassamittari paikoillaan
• Test 4 18.6.2016 --> tehoboksi paikoillaan, toinen Bosch-ilmamassamittari paikoillaan, turbolle N75:lta menevä alipaineletku irti
• Test 5 18.6.2016 --> tehoboksi paikoillaan, toinen Bosch-ilmamassamittari paikoillaan, N18 tilalla toinen N75
• Test 6 18.6.2016 --> tehoboksi paikoillaan, kolmas Bosch-ilmamassamittari paikoillaan, N18 tilalla toinen N75
• Test 7 18.6.2016 --> tehoboksi paikoillaan, ilmamassamittari poiskytketty
• Test 8 18.6.2016 --> tehoboksi poiskytketty, kolmas Bosch-ilmamassamittari paikoillaan, N18 tilalla toinen N75

Lokitiedostot (zipattu kansiossa jossa CSV-tiedostot) ladattavissa tästä

Etukäteen vastauksista kiittäen.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy