Skoda Fabia III - Yleistä keskustelua

Aloittaja Devl, 26.07.14 - klo:21:27

« edellinen - seuraava »

makkaiver

Lainaus käyttäjältä: Ajoneuvos - 29.04.16 - klo:19:33
Itsellä vajaan vuoden ollut allekirjoituksessa näkyvä malli. Pääsääntöisesti olen ollut tyytyväinen, mutta kolme asiaa tässä autossa häiritsee. 1. Kytkimen pitkä liike: tuntuu et jalan joutuu työntämään konehuoneeseen asti. 2. Vaihteiston toiminta: Jotenkin todella epätarkka ja pitkäliikkeinen vaihteisto. Useampia vaihtovirheitä saanut tällä aikaan. Töissä tulee ajettua uudenkarhealla Golfilla ja sen kuusi pykäläisellä vaihteistolla vaihtovirheet on täysi mahdottomuus. Eroa siis näiden välillä on kuin yöllä ja päivällä. Luulin ennen et Skoda ja VW käyttäisivät samaa vaihteistoa. Tähän vielä lisäksi ohjaamosta kuuluvat nitinät ja natinat eivät anna kovin hyvää laatuvaikutelmaa autosta.
Olisi kiva kuulla onko muilla samankaltaisia kokemuksia autosta ?
Viime kesänä hommattuun tullut n.12000km. Syksyllä kuuntelin ennen nastojen allelaittoa ovipaneleissa pientä nitinää. Nyt kesäkumien vaihduttua alkaa häiritä enemmän ja ääntä tulee myös jostain kojelaudan tietämiltä. Satunnaista kolahtelua etupäässä loivissa heitoissa tai silloin kun toinen etupyörä osuu kuoppaan/nousee toista ylemmäs. Viikon kuluttua varattu aika,tutkivat asiaa. Samalla väliöljynvaihto (huoltonäyttö tyrkyttää ekaa huoltoa kilometrille 30t).
F3 TSI 110 Style

Ajoneuvos

Minullakin tuo ääni tuntuisi tulevan mittariston kohdalta. Tietääkö kukaan onko Fabiassa käytetty 6-pykäläinen vaihdelaatikko sama kuin Golfissa ? Vai saako Skoda käyttöönsä jotain vanhempaa sukupolvea olevia vaihteistoja. Ainakin tuntumaltaan tosi erilainen on vaihteisto verrattuna Golfin vastaavaan.
Oli myös aikoinaan koeajossa tuo 5-vaihteinen versio Fabiasta ja sen toiminnassa en huomannut mitään erikoista. Toki voi olla etten vaan osaa painaa tuota kytkintä tarpeeksi pohjaan :)
Skoda Fabia 1.2 TSI 110 Style Manuaali

enkero

Lainaus käyttäjältä: Hesse - 30.04.16 - klo:08:40
Combissa taitaa alustan kolinoita tulla tavaratilan kautta.

Sanoisinko että aika vahvaa mutuilua; vaimolla oli edellinen HB (ja läimin sen takakonttiin ja takapenkin alle bitumit) ja nyt Combi vaikuttaa olevan hiljaisempi kuin HB, vaimentelematta. Renkaista ero ei voi johtua,miun kesärenkaat jätettiin edellisestä autosta, talvirenkaat toki saattavat olla hiljaisemmat (edellisessä Kumhot ja nykyisessä Contit, nastoja molemmat ja samassa koossa).
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

kt

Laitatin pari päivää sitten irrotettavan vetokoukun eka kertaa kiinni. On kyllä turhan hankala kiinnittää ja irrottaa. Tosin laittoivat huollossa sen hyvän tahdon eleenä ja itsekin opiskelivat ja opastivat toisiaan, milloin se koukku on tosissaan kiinni ja miten sen saa irti, jos saa.

Lisäksi tarvittiin adapteri sähköjä varten ja vaikka adapteri lisäsi pistokkeen ulottuvuutta 5 cm, niin kyllä on ahdas paikka laitella sähköt päälle peräkärrin pistokkeella. Lisäksi adapteri ohjeistettiin aina ottamaan irti, jos ei käytetä peräkärriä. Kyllä kiinteät vetokoukut on yleensä tuhat kertaa parempia kuin nämä irrotettavat, mutta siihen se nyt saa kiinni hitsautua ihan itsekseen.

12500 km on mittarissa ja mukavaa on matkanteko ollut. Ei ole ilmennyt maanantai-kpl-vikoja eikä muitakaan ongelmia. Tasaiseen tahtiin näyttävät myyvän näitä Fabioita, noin 150 kpl per kk, joka on enemmän kuin koko Opel- tai Peugeot-myyntiryhmän saavutus.  Ainoa suurempi ongelma on jalkatilan puute, jos takana on kookkaampia istujia. Mutta sehän korjaantuu sitten seuraavassa autonvaihdossa.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Rinkulakeula

Lainaus käyttäjältä: kt - 06.05.16 - klo:16:42
Tasaiseen tahtiin näyttävät myyvän näitä Fabioita, noin 150 kpl per kk, joka on enemmän kuin koko Opel- tai Peugeot-myyntiryhmän saavutus. 

Luetaan ilmeisesti eri tilastoja, kun Opel Astra myy yli tuplasti enemmän, kuin Fabia.
Rinkulakeula vaihtui munuaiskeulaksi

enkero

Faaaaak, tänään tuli MY17 hinnastot, ja eikös siellä vaan ole adaptiivinen vakkari lisävarustelistalla? Enpähän hiisku asiasta vaimolle mitään tai kerkeää vaihtua auto toistamiseen tänä vuonna  :D
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

TSo

LainaaFaaaaak, tänään tuli MY17 hinnastot, ja eikös siellä vaan ole adaptiivinen vakkari lisävarustelistalla? Enpähän hiisku asiasta vaimolle mitään tai kerkeää vaihtua auto toistamiseen tänä vuonna  :D

Faaaaaak tosiaan. Eikä ole edes kallis. Eipä tuossa kai tarvitse kuin lisätä viiksi ratin taakse ja päivittää softa.

Olen nyt neliveto-Ocun jälkeen ajellut muutaman viikon Fabialla, ja ihan rehellisesti ainoa asia mitä olen Octaviasta kaivannut ainakin näin kesäoloissa on adaptiivinen vakkari (no okei, tehoja tietysti myös mutta niillä ei oikeasti ole kovin usein käyttöä toisin kuin ACC:llä).

No, tämä Fabia tuli valittua niistä mitä jälleenmyyjältä jo maasta löytyi joten ehkä tuossa on hyvä syy pistää loppuvuodesta uusi tilaus sisään oikeilla värivalinnoilla jne.

Leonardo

Tänään tuli Fabiaan 4000km ja 7viikkoo täyteen ja meno maistuu!
Ã,,sken laskin kulutuksen tankkauksista , 6,0 l/100km ei lainkaan paha minun reippaalla ajotyylillä :)
Onkohan tehdas skarpannut koska autostani puuttuu kaikki täällä kommentoidut negatiiviset asiat,
ei nitinöitä,natinoita eikä konehuoneesta ylimääräisiä ääniä. Päinvastoin mukavaa ja hiljaista! menoa.
Kulkupuolikin hyvä kun käyttää oikeita vaihteita eikä yritä liian isolla vedättää.
100% tyytyväinen hankintaani vaikka ensin arvelutti Octavian jälkeen 8)
Hyundai IONIQ Hybrid 2017
Ex Skoda Fabia 2016

carambola

Reilut 4tkm takana täälläkin ja enimmäkseen tyytyväinen olen. Ensimmäinen pettymys tuli vastaan kun koitin yhdistää puhelimeni Mirrorlinkillä auton soittimeen. Ei mennyt kuin Strömsössä  :o  Jotkut Mirrorlink Certified appsit aukeaa, mutta toimii vain ajon aikana  ??? Esim. Sygic Car Navigation (tästäkin on sitten eri versioita...) ei näytä kuvaa auton liikkuessa. Tosi hyödyllinen navi... Piti sitten turvautua manuaaliin, josta selvisi että "Mirrorlink (tm) toimii vain rajoitetusti tämän mobiililaitteen yhteydessä" tarkoittaa että 'tuetaan liitetyn laitteen Mirrorlink versiota vain auton ollessa pysähdyksissä'. Elikkä, pitäisikö tässä nyt päivittää jotain, vaiko vaihtaa puhelin toiseen malliin? Nykyinen puhelimeni on Samsung Galaxy A3 SM-A310F. Millä puhelimella saisin toimimaan Spotifyn, navigoinnin ym.?
Alla: Skoda Fabia Combi 1.2 TSI DSG 110 Style -16
Ex: Skoda Octavia HB II 1.6 FSI Elegance -06

enkero

Lainaus käyttäjältä: carambola - 14.06.16 - klo:20:27
... Nykyinen puhelimeni on Samsung Galaxy A3 SM-A310F. Millä puhelimella saisin toimimaan Spotifyn, navigoinnin ym.?

Tähän on helppo ratkaisu (vaikka meneekin melkein talvirengaskeskustelun linjalle ;)); tule pois pimeältä puolelta ja vaihda Appleen. Sillä toimii, useimmiten. Luuria ja autoa saattaa joutua buuttailee ennen kuin saavat molempien softat kyllin vakaiksi. Vaan ei esim. Bolero + iPhone 6 -yhdistelmä mikään Windows 98 ole :D
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

enkero

Nyt tullut kuunneltua vaimon auton stredeoita kun ooteltiin kääpiöitä Weekendistä... Yllättäen vakiosterkat on Fabiassa paremmat kuin Octaviassa.
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

starba

Kuuluuko mihinkään varustelutasoon xenoneja? Vai saako ylipäätänsä muuta kun halogeenit + päiväajovalot?

MikkoVe

Onko MY2017 Style-varustetasoisissa HB Fabioissa pysäköintitutka edessä? Varusteluettelon mukaan pitäisi olla, autokauppiaan mukaan ei.

kynis


MikkoVe


KiT

No niin. 13tkm ajetussa Fabiassa kosahti Bolero radio. Täysin yllättäen lakkasi kosketus ominaisuus toimimasta eikä reagoinut nappienkaan painamiseen. Vehosta tilasivat uuden laitteen ja tällä hetkellä vaihtavat sitä. 3vkoa meni että saivat maahantuojalta laitteen itselleen.
Pääsääntöisesti olen ollut tyytyväine fabiaan. Meidän perheessä 1.2 monte carlo farkku ja 1.2 icehearts HB.
Rengasmelu on aikamoinen(verrattuna volvo v40 millä ajelin aiemmin) ja molemmissa autoissa jarrut vinkuneet alusta alkaen. Vehossa hioivat monte carlon levyjä mutta vinkuminen vain jatkuu. Yleistäkin fabioissa?

enkero

Tällä viikolla on ollut ilo(?) ajaa Fabialla, joten pitääpä heittää muutama huomio kapineesta (taas):

+ melko hyvä ajaa maantienopeuksissa
+ verrattain hiljainen (jos vertaa Ocuun)
+ vakiosterkat kuulostavat pienillä nopeuksilla paremmilta, maantiellä ei varsinaisesti enää kuitenkaan
+ sporttipenkit sopii hyvin meikäläisen selkärangattomaan olemukseen
+ start/stop toimii hyvin, helppo pitää käynnissä risteyksissä yms.

- motarilla Octaviaa heikompi matkakumppani
- istuimet tuntuvat olevan liian korkealla, myös lyhyelle ja tosi lyhyelle ihmiselle
- valot lähinnä auttavat, huutaisi xenoneita
- mökkiteillä tuntui liian aliohjaavalta, ei hirveetä luottoa menoon
- irtokivien ropina aivan järkyttävää verrattuna juuri Ocuun
- DSG vaihtaa ylämäissä 7->6 todella töksähtäen, samanlaista herkkua olen kokenut lähinnä 60-luvun jenkeissä
- keskikyynärjoja blokkaa käsijarrun aika hyvin, pysäköidessä käyttö jää vähemmälle
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

TSo

LainaaTällä viikolla on ollut ilo(?) ajaa Fabialla, joten pitääpä heittää muutama huomio kapineesta (taas):

+ melko hyvä ajaa maantienopeuksissa
+ verrattain hiljainen (jos vertaa Ocuun)
+ vakiosterkat kuulostavat pienillä nopeuksilla paremmilta, maantiellä ei varsinaisesti enää kuitenkaan
+ sporttipenkit sopii hyvin meikäläisen selkärangattomaan olemukseen
+ start/stop toimii hyvin, helppo pitää käynnissä risteyksissä yms.

- motarilla Octaviaa heikompi matkakumppani
- istuimet tuntuvat olevan liian korkealla, myös lyhyelle ja tosi lyhyelle ihmiselle
- valot lähinnä auttavat, huutaisi xenoneita
- mökkiteillä tuntui liian aliohjaavalta, ei hirveetä luottoa menoon
- irtokivien ropina aivan järkyttävää verrattuna juuri Ocuun
- DSG vaihtaa ylämäissä 7->6 todella töksähtäen, samanlaista herkkua olen kokenut lähinnä 60-luvun jenkeissä
- keskikyynärjoja blokkaa käsijarrun aika hyvin, pysäköidessä käyttö jää vähemmälle

Minulla oli edellisenä ajopelinä parin vuoden ajan myös Ocu III Combi 4x4 (tosin bensakoneella), joten verrataanpa omia Fabia-kokemuksia enkeron vastaaviin:

+ hyvä ajaa maantienopeuksissa, mielestäni myös motarinopeuksissa. Ei kylläkään Octavian tasolla, mutta toisaalta Fabia on pikkuautoluokkaa, ja siihen suhteutettuna erinomainen. Suuntavakavuuden kanssa ei ongelmia, syvemmät urat tosin aiheuttavat kesärenkailla aika selvää vetelyä
+ taajamaoloissa todella näppärä pyöriteltävä, kääntyy ahtaissa paikoissa, hyvä näkyvyys jne. Etututkalla ei tee mitään kun konepellin pituus on puoli metriä :-)
+ 215/16 kesärenkailla mielestäni aika meluisa, tuntuu että nyt HKP 8:t alla on hiljaisempi kuin kesäkumeilla. Pitänee kesäksikin vaihtaa papparenkaat alle...
+ 110 heppaa riittävät ihan hyvin arkiliikkumiseen. Kovin eleettömästi reilummat kiihdytykset eivät tosin suju, kun moottori huutaa pikkuautotyyliin
+ penkinlämmittimet tuntuvat todella tehokkailta (tosin tehoasentoja saisi ehkä olla kahden sijasta kolme)

+- istuimet tosiaan tuntuvat alimillaankin olevan korkeamalla kuin Ocussa. Itse olen tuohon nyttemmin tottunut. Muutenkaan vakiopenkit eivät kirvoita ylistystä.
+- keskikyynärnojan asento vaikuttanee paljon käsijarrun käyttöön. Itselläni on tuo käsinoja vähän korkeammassa asennossa, eikä silloin juuri hankaloita käsijarrun käyttöä
+- oman Fabiani DSG vaihtaa vähintään yhtä siististi kuin parin aikaisemman Skodan - mutta jokainen DSG-laatikko tuntuu olevan oma yksilönsä

- valot tosiaan ovat aika rimpulat. Toisaalta, nykyhalogeenitoteutukset lienevät useimmiten tuollaisia. TM:n koeajossa valot taisivat saada arvosanan hyvä.
- 1.2TSI:n omalaatuinen "hörpötys" välillä kyllästyttää. Outoa että esim. Golfissa sama kone ei pidä tuollaista ääntä, vai lieneekö Golfissa vain niin paljon parempi äänieristys...
- ajoasentoa en ole kokonaisuutena saanut ruuvattua yhtä lokoisaksi kuin Octaviassa
- kun omani ostin, ei varusteissa ollut vielä adaptiivista vakkaria tarjolla. Sitä ilman on edelleen vaikea elää  :(
- bensamittari on ärsyttävän epälineaarinen. Eka 50% tankista kestää piiiitkään, ja toinen puolisko hulahtaa sitten hetkessä. Tankkikin voisi olla isompi, vaikka tuo ei kulutukseltaan kova olekaan.
- ulkonäkö on tässä Fabia III:ssakin (ainakin farkkuna) mallia tötterö - ei ole oikein silmä vieläkään tottunut, tuskin tottuukaan

Yhteenvetona, kun varusteisiin saisi tarjolle xenonit, tehdaswebaston ja vaikkapa lämmitettävän tuulilasin/ratin niin alkaisi olla aika loistava paketti reilun parinkymmenen tonnin pikkuautoksi. Hyvä tuo on nytkin, ei tosin niin hyvä etteikö olisi tullut jo vaihtoehtoja silmäiltyä  ::)

JFabiaK

Olen ajellut vajaat 20 000 km:ia Fabian 110 hv:n Stylellä, jossa DSG.

+ Hyvä ajaa (neutraali) niin mutkateitä kuin suoraankin. Renkaissa kannattaa pitää vain kovempia paineita - eli suositeltuja "economy-paineita", ja takarenkaisiin kuormaamattomalla autolla ainakin kymmenys enemmän kuin eturenkaisiin.
+ Hyvät jarrut
+ Aika miellyttävä matkaääniltään, jos vain renkaiden kuviot eivät ole täynnä sepeliä tai pieniä kiviä. Autossani on Dunlop Sport Maxx'it 215/45R16 (- alkuperäiset vanteet ovat vain liian painavat!)
+ Hyvät stereot (hyvä äänikenttä ja erottelevuus ja tehokin riittää)
+ Helppokäyttöinen ja looginen ajotietokone
+ Rengaspainevaroittimet eivät edellytä erillisiä pyöräantureita; helppokäyttöiset
+ Vakioistuimet(kin) toimivat hyvin normaalikokoisilla ihmisillä
+ Moottori riittää ja on tehokas kiihdytyksissäkin, kunhan survaisee kaasun pohjaan
+ DSG toimii hienosti
+ Kokoisekseen mainiosti optimoidut tilat, mm. etutilat ovat aina yllätys isommillekin ihmisille

- Korin vaappuminen epätasaisella ajoalustalla viittaa löysiin tai toisistaan poikkeaviin iskunvaimentimiin
- Vakkarin käyttäminen käy vaihteiston päälle. Isotkin mäet mennään suurimmalla vaihteella ja moottorinohjain vai lisää ahtoja -> laakerikuormitukset kasvavat!

Käsijarrua voi käyttää helpommin, jos nostaa/kääntää kyynärnojan ylös! Ja istuimissakin on hyvät säätövarat, jos sovittaa korkeuden niin että etureuna tukee polvitaipeista (pää ei ota kattoon, jos ei ole koripalloilija).

Have a nice Day!
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

enkero

Lainaus käyttäjältä: JFabiaK - 15.11.16 - klo:15:48
Olen ajellut vajaat 20 000 km:ia Fabian 110 hv:n Stylellä, jossa DSG.

+ Hyvät stereot (hyvä äänikenttä ja erottelevuus ja tehokin riittää)
...
Käsijarrua voi käyttää helpommin, jos nostaa/kääntää kyynärnojan ylös! Ja istuimissakin on hyvät säätövarat, jos sovittaa korkeuden niin että etureuna tukee polvitaipeista (pää ei ota kattoon, jos ei ole koripalloilija).

Noi sterkat on erityisesti taajamanopeuksissa paremmat kuin Ocussa. Maantiellä en ole ihan satavarma.

Kyynärnoja Fabiassa on vaan hölmössä kohdassa suhteessa käkkäriin. Hyvä puoli on toki, ettei DSG7 mulju niin paljon kuin DSG6, jota pitää melkein tasasellakin suitsia ettei kävele perässä puolta vierintäkehää ;)
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: TSo - 15.11.16 - klo:12:29
- bensamittari on ärsyttävän epälineaarinen. Eka 50% tankista kestää piiiitkään, ja toinen puolisko hulahtaa sitten hetkessä. Tankkikin voisi olla isompi, vaikka tuo ei kulutukseltaan kova olekaan.

Kun tankkaa ja bensan tulo katkeaa, niin tankkiin saa menemään vielä kymmenkunta litraa liruttelemalla ja pitämällä tankkausputkessa olevaa lirputinta pohjassa pistoolin päällä. Olen useasti tankannut 52-54 litraa jolla ajelee sen 800-900km, joskus enemmänkin.

Jusa.L

Olisiko suosituksia farkku Fabian tavaratilan "koiraverkosta"?

Mistä löytyisi sopivaan hintaan?

enkero

Tänään tuli ajettua Fabialla pitkästä aikaa. Hassullehan se tuntuu kun kaksiveto sutii liikkeellelähdöissä "mielenvikaisesti", mutta ehdottoman positiivista tuossa kapineessa on hyvä näkyvyys joka suuntaan sekä vaivaton ajettavuus; ilokseenhan tuolla pyörittelee taajamassa.
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

broz

Onkos joku meinannut jo vaihtaa perinteisen konepellin auki pitävän tuen kaasujousiin? http://www.superskoda.com/Skoda/FABIA-III/Fabia-III-hood-power-damper-set-KI-R
Nykyinen: Volkswagen Golf 8 eHybrid 1.4 DSG Style -21 
Entiset: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Style -18
Skoda Fabia 1.2 TSI 90 Style -15

the_raz

En tiennytkään tällaisesta, tuo "tikku" tuntuu jotenkin 1980-luvulta :) Joten voisi harkita, lähinnä mietityttää asennus. Onkohan kaikki tarvittavat palaset mukana ja reiät olemassa, vai tarviiko muitakin työkaluja kun ruuvimeisseli ja jakoavoin?

JFabiaK

Lainaus käyttäjältä: the_raz - 27.03.17 - klo:12:23
En tiennytkään tällaisesta, tuo "tikku" tuntuu jotenkin 1980-luvulta :) Joten voisi harkita, lähinnä mietityttää asennus. Onkohan kaikki tarvittavat palaset mukana ja reiät olemassa, vai tarviiko muitakin työkaluja kun ruuvimeisseli ja jakoavoin?
Kannattaako laittaa vain sen vuoksi, että on kaasujouset? Supeskodan tarjoamat kaasupumput näyttävät vaikeuttavan sivulta päin konetilaan pääsyä. "Tikku" toimii hyvin - oli kesä tai talvi - eikä vikaannu.  ;)
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

broz

Lainaus käyttäjältä: the_raz - 27.03.17 - klo:12:23
En tiennytkään tällaisesta, tuo "tikku" tuntuu jotenkin 1980-luvulta :) Joten voisi harkita, lähinnä mietityttää asennus. Onkohan kaikki tarvittavat palaset mukana ja reiät olemassa, vai tarviiko muitakin työkaluja kun ruuvimeisseli ja jakoavoin?

Lainaus käyttäjältä: JFabiaK - 27.03.17 - klo:13:26
Kannattaako laittaa vain sen vuoksi, että on kaasujouset? Supeskodan tarjoamat kaasupumput näyttävät vaikeuttavan sivulta päin konetilaan pääsyä. "Tikku" toimii hyvin - oli kesä tai talvi - eikä vikaannu.  ;)

Tulikin luettua Octavia III:n ketjusta näistä kaasujousista joten taidankin jättää ostamatta :D
Nykyinen: Volkswagen Golf 8 eHybrid 1.4 DSG Style -21 
Entiset: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Style -18
Skoda Fabia 1.2 TSI 90 Style -15

enkero

Lainaus käyttäjältä: broz - 29.03.17 - klo:09:03
Tulikin luettua Octavia III:n ketjusta näistä kaasujousista joten taidankin jättää ostamatta :D

Näyttäishän nuo olevan Superskodalla Fabioonkin saatavilla, joten mikä jottei jos pitää siellä kannen alla lymyillä. Tuon perheen kakkosauton konepeltiä tulee availtua jokseenkin yhtä usein kuin suksiluukkua...
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Jusa.L

Tuli vaihdettua hallituksen Fabiaan kesärenkaat alle ensimmäistä kertaa, kun auto saatiin Helmikuussa ja kuten täälläkin ovat eräät kommentoineet, niin johan ovat painavia nuo Skodan alkuperäisvanteet!

Emännän autossa sporttipaketti ja siinä 17'' Skodan vanteet ja kun vertaa Fabian vannne/rengas yhdistelmää omaan uusikoppaisen Avensiksen 17 rengas/vanne settiin, niin Skodan oli selkeästi painavampi. Vanteissa luki "made in Czech Republic", joten onkohan Skodalla oma tehdas, jossa näitä valetaan mahdollisimman halvalla huikeita määriä?

Mutta muuten täytyy kommentoida, että tuo farkku Fabia 1.2TSI+DSG yhdistelmällä on kyllä mainio kakkosauto, pirteä, kuluttaa kohtuullisesti ja hauska ajaa, varsinkin nyt kesärenkailla!
Muutenkin Stylen varusteet ovat kuin luokkaa suuremmasta autosta ja oikeastaan mitään ei jää kaipaamaan... Paitsi että Huawein luurien yhdistäminen ei kyllä tunnu toimivan Boleron kanssa, kun yritin kerran saada Here Maps:iä soittimen ruudulle, mutta herjaa vain tuli...

55kW

Fabia 1.0 vaparilla tuli ajeltua koko pääsiäinen, kokemukset:
+ hyvä ajoasento
+ hyvät poljintuntumat ja vaihteensiirto
+ tehokkaat istuinlämmittimet
+ ketterä ja ongelmaton ajettavuus
- vaparissa ei maantiellä minkäänlaista suorituskykyä. Ohitukset menevät helposti pitkäksi.
- meluisa vaikka esim. 8-tie Oulusta etelään on melko sileä
- kovaa muovia käytetty mm. kojelaudassa

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy