Octavia lV uuden auton ongelmia

Aloittaja Atsii, 30.10.20 - klo:20:36

« edellinen - seuraava »

tigeli

Lainaus käyttäjältä: JariJ - 26.02.21 - klo:15:07
Jaaha, auton huonoja ja hyviä puolia. Toissapäivänä katosi autosta yhteys (maapallo harmaana). Eli sama ongelma, joka on vaivannut muitakin mib3 autoja. Ensimmäinen kerta tässä autossa.

Itse auto siis toimii ok, mutta verkkopalvelut eivät lainkaan tällä hetkellä. Itselle toki auton toimivuus tärkeämpää kuin kännykkäsovelluksen toiminta, mutta olisi kiva esim. seurata latauksen edistymistä, kun kohta vien julkiselle latauspisteelle. Täytyy vaan arvioida palveluntarjoajan sovelluksesta, milloin pitää hakea pois, ettei Tesla-kuskit hermostu.

Itsellä toimi MySkoda & maapallo oli valkoisena putkeen noin viikon, eilen torstaina meni harmaaksi ja sellaisena myös pysynyt. Katsotaan koska herää, pari viikkoa aikaisemmin meni koko viikonloppu kokonaan ilman maapalloa infortainmentissa. Jos jotain positiivista hakee, niin ei ole parin kuukauden aikana kertaakaan toiminut näin hyvin kuin edesmenneen viikon aikana.

jakat123

Ensimmäinen iso vika...Oli purkanut 12v akun 4,5V....hinurilla korjaamolle.Saas nähdä mikä teki tämmöisen.Välillä pistänyt lämmityksen päälle itsestään .....
Skoda RS TSI III -14, Skoda RS IV HYBRID -21

Ukkometso

Onko kellään saatu ratkaisua siihen bensa- ja lämpömittarin vilkkumis ongelmaan?


Teeku

Ã,,sken kauppareissulla sattunutta.

Diesel-automaatti toimi menomatkan ok. Kotiinlähtiessä kaupan pihasta vielä oireetta, mutta ensimmäisen risteyspysähdyksen jälkeen ei liiku kävelyvauhtia nopeampaa.
Kokeilin lisätä hieman kaasua - kierrokset nousivat, mutta nopeus ei. Vilkkua päälle, jotta pysähdyn tien reunaan muiden tieltä ja vaihteenvalitsinta rappaamaan.
Yhtäkkiä kuitenkin alkoi toimimaan.
Vaarallinen vehje - jos tuo olisi sattunut valtatietä ylittäessä...

KKN

Lainaus käyttäjältä: Ukkometso - 28.02.21 - klo:20:03
Onko kellään saatu ratkaisua siihen bensa- ja lämpömittarin vilkkumis ongelmaan?

Tehtaalla tiedossa ja korjaantunee ohjelmistopäivityksellä aikanaan. Myöhemmin keväällä pitäisi olla seuraavat isot päivitykset tulossa. Toivotaan silloin tulevan korjausta tähän(kin) vaivaan.
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

Molder

Onkos kenelläkään ollut ongelmia tuon langattoman latauksen kanssa? Itsellä tuo langaton lautaus katkeaa aika usein. Ruudulla näkyy sitten taas ilmoitus että "Puhelinta ladataan" tjsp. Lisäksi aika usein tulee ilmoitus että "poista ylimääräiset esineet lataus alustalta" jne. Mitään ylimääräistä tuossa ei ole, ei edes pölyä. Lisäksi tuo lataus on aivan hiton hidas. Välillä tuntuu että tuo ei edes ehdi ladata kun käyttää esim. Android autoa. Puhelimina on ollut kaksi eri Samsungia S9+ ja S10e. Onko tuo lataus tehoton vai onko ongelma Samsungin puhelimissa? Olen ymmärtänyt että noissa ei tuo lataus ole kovin tehokas.

Lisäksi huomasin että airbagin valo palaa "katto konsolissa". Ei liene tarkoitus. Manuskaa en ole ehtinyt lukemaan :-)

prinne

Latausnopeuteen en osaa sanoa, ei ole ihmeempää käyttöä ollut latauksen aikana. Huaweita (P30 Pro) lataa kyllä, mutta ei saa olla mitään suojakuorta tms paikallaan. Kuumenee aikalailla. Rouvan suklaakarkkipussi oli siinä lokeron reunalla, suli kaikki karkit ;D
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

miz

Lienee sama laturi kuin Leonissa. Myös IPhone 8:n lataus melko hidas.
Paikasta tuntuu olevan aika tarkka, jollei puhelin ole keskellä alustaa niin katkeilee lataus helposti.

Taitaa olla ominaisuuksia..

Atsii

Lainaus käyttäjältä: Molder - 01.03.21 - klo:14:03
Onkos kenelläkään ollut ongelmia tuon langattoman latauksen kanssa? Itsellä tuo langaton lautaus katkeaa aika usein. Ruudulla näkyy sitten taas ilmoitus että "Puhelinta ladataan" tjsp. Lisäksi aika usein tulee ilmoitus että "poista ylimääräiset esineet lataus alustalta" jne. Mitään ylimääräistä tuossa ei ole, ei edes pölyä. Lisäksi tuo lataus on aivan hiton hidas. Välillä tuntuu että tuo ei edes ehdi ladata kun käyttää esim. Android autoa. Puhelimina on ollut kaksi eri Samsungia S9+ ja S10e. Onko tuo lataus tehoton vai onko ongelma Samsungin puhelimissa? Olen ymmärtänyt että noissa ei tuo lataus ole kovin tehokas.

Lisäksi huomasin että airbagin valo palaa "katto konsolissa". Ei liene tarkoitus. Manuskaa en ole ehtinyt lukemaan :-)

Apumiehen oven karmissa on etumatkustajan airbagin poiskytkentä paikka. Auton avaimella saa käännettyä päälle. Minulla oli sama juttu uutena.
Jos puhelimessa on suojakuoret päällä, niin saattaa vaikuttaa latausnopeuteen. Langalla on yleensäkin parempi ladata kuin langattomasti.
Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style Launch Edition man. 110kW 2021
ex.VW Golf Variant Comfortline Edition 40 TSI 1.4TSI 90kW MT 2015
ex. VW Golf Variant Comfortline 1,4TSI 90kW MT  2010

jakat123

Vieläkään ei vikaa löytynyt mikä purki akun.Saas nähdä jääkö ominaisuudeksi.No kerran saa tehdä mutta ei enään toista kertaa .Kun meinaa lähteä liikkeelle niin auto aivan pimeä. Toivottavasti bitti nikkarit löytää vian ja korjaa sen.
Skoda RS TSI III -14, Skoda RS IV HYBRID -21

Autoseppo

Lainaus käyttäjältä: Ksalmi - 26.02.21 - klo:12:46
Tästä samasta climatronicin asetuksissa olevasta automaattisesta tuulilasin, ratin,penkin, ja lisälämmittimen kytkeytymisestä kirjoitin jo vähän aikaa sitten.
Nyt huomasin että jos pääkäyttäjä profiili on valittuna auton käyttäjäksi niin nämä ei toimi automaattisesti,jos taas käyttäjäksi valittuna vieras niin ainakin ratin ja penkin lämmitykset toimii.
Tuulilasin lämmityksen ja lisälämmittimen toimintaa on vaikeampi tällä hetkellä todeta kun ei ole kunnolla kylmä.
Avaimella ei ole väliä kumpaa käyttää sama juttu molemmilla.
Ohjelmistopäivityksiä on kuulemma tulossa, mutta koska ja mihin ongelmaan, näihin ei huollossa eilen osattu sanoa. Itselläni keskinäyttö on edelleen hidas käynnistymään, lähes joka kerralla joku ominaisuus ei toimi, istuinlämmityksen automaattikytkentä ei pelaa vieläkään ja näyttö pysyy silloin tällöin jopa kokonaan pimeänä. Miten on muilla, esim. kauanko infotainmentin käynnistys kestää? Joskus käyttäjän hyväksyminen tulee heti, mutta useimmiten puolen minuutin päästä. Ja muuten tuon automaattisen istuinlämmityksen toimimattomuuteen on tulossa päivitys, nyt sen ei huollon mukaan edes pitäisi toimia. Siinä ei pysy asetuksessa rasti päällä, eli seuraavalla käynnistyskerralla autom. istuinlämmitys on pois jälleen päältä. Tietäiskö joku, missä lämpötilassa automaattinen lisälämmitin ei mene päälle? Kolmoskopassa se oli kuulemma yli kuusi astetta.
Octavia 1,5 TSI LB Ambition Launch Edition 6-v. -21

Foxit

Suosittelen että keräätte tähän topicciin tai uuden topicin alle vikalistan kaikista ohjelmistovioiksi/bugeiksi väitetyistä ongelmista joita tai useampi kuin yksi on tällä foorumilla olette havainnut. Tämän jälkeen seuraatte päivityksen jälkeen kuinka moni ongelmista tuli ratkaistuksi ja raportoitte tänne. Miltä kuulostaisi? Samalla saisitte porukalla kirjattua selkeästi havaitut ongelmat jotka vaikuttaisivat muilta kuin yksittäistapauksilta ja saisitte enemmän apuja myyjien, huollon ja maahantuojan kanssa asioista neuvotellessa.
Toyota Prius+ (2020) Business
ex: Toyota Prius (2016) Active, Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol, Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

Corone

Piti tämän takia liittyä...

Auto on valmistettu joulukuussa, eikä kuulu vin:in perusteella rattivikaisiin,mutta, mutta...

Viat:

1. Kun ratin lämmityksen laittaa päälle, tulee ilmoitukset "emergency assist ei käytössä", "travel assist ei käytössä"      ja  uutena "front assist ei käytössä"

2. Mukautuvan nopeuden säätimen näyttö toimii tasanmasan päin vastoin: mitä lähempänä vihreä viiva on edellä ajavan auton symbolia, sitä kauemmas auto jättäytyy.

3. Webasto ei välillä mene päälle, vaikka yrittää.

Tsekit voisivat jättää koodaamisen osaaviin käsiin.

b1mpo

Adaptiivisen vakkarin käyttöön kannattaa perehtyä. Mitä pidemmälle omasta autosta asettaa sen välin, sen pidempi se väli on. Säädä sitä ilman että kukaan edessä häiritsee logiikkaasi, eli että autoa ei ole edessäsi.
Tässä videolla ohje.
https://youtu.be/QQEtbABROpU

Mitä tulee webastoon, niin täyttyykö ehdot sen käynnistymiseen? Onko tankissa polttoainetta, ettei polttoainevalo pala? Onko ajatus oikein, eli lähtöaika on lähtöaika, jolloin webasto on lämmittänyt auton valmiiksi. Mitä kapula vilkuttaa, jos siitä ei onnistu? Onko akussa riittävästi virtaa?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

prinne

Lainaus käyttäjältä: Corone - 02.03.21 - klo:11:48
Piti tämän takia liittyä...

Auto on valmistettu joulukuussa, eikä kuulu vin:in perusteella rattivikaisiin,mutta, mutta...

Viat:

1. Kun ratin lämmityksen laittaa päälle, tulee ilmoitukset "emergency assist ei käytössä", "travel assist ei käytössä"      ja  uutena "front assist ei käytössä"


Ei minulla VIN numeron perusteella tietääkseni tehty päätöstä että vaihdetaanko ratti. Ainakin piti paikan päälle viedä ennenkuin selvisi että onko sellaiset osanumerot, jotka aiheuttaa ratin vaihdon. Tai näin se asia minulle selitettiin...
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

jakat123

Taitaa olla sellainen vika jota ei ihan heti selvitetä.Ajoturvasta auto alle.
Pistelen tietoa mikä on vian aiheuttanut mutta päiviä kestää korjaus jos ei viikkoja.
Skoda RS TSI III -14, Skoda RS IV HYBRID -21

Corone

LainaaEi minulla VIN numeron perusteella tietääkseni tehty päätöstä että vaihdetaanko ratti. Ainakin piti paikan päälle viedä ennenkuin selvisi että onko sellaiset osanumerot, jotka aiheuttaa ratin vaihdon. Tai näin se asia minulle selitettiin...

Minulle puhuttiin vin:istä

LainaaAdaptiivisen vakkarin käyttöön kannattaa perehtyä. Mitä pidemmälle omasta autosta asettaa sen välin, sen pidempi se väli on. Säädä sitä ilman että kukaan edessä häiritsee logiikkaasi, eli että autoa ei ole edessäsi.
Tässä videolla ohje.
https://youtu.be/QQEtbABROpU

Mitä tulee webastoon, niin täyttyykö ehdot sen käynnistymiseen? Onko tankissa polttoainetta, ettei polttoainevalo pala? Onko ajatus oikein, eli lähtöaika on lähtöaika, jolloin webasto on lämmittänyt auton valmiiksi. Mitä kapula vilkuttaa, jos siitä ei onnistu? Onko akussa riittävästi virtaa?

Kiitos. Tuo Youtube-ohje selvensi. Näyttö toimii siis toisin (mielestäni epäloogisesti) kuin Passatissa.

Webaston toiminnalle ei ollut mainitsemiasi esteitä. Nuo ovat aika peruskauraa vian etsinnässä. Se ilmeisesti yritti käynnistyä, kun siinä vieressä seisoin ja kuuntelin sen ääniä. Auton tuuletus käynnistyi, joten saattoihan se tulkita pikku pakkasen helteeksikin...mene ja tiedä...Webaston häiriöt ovat aikaisemmissa autoissani olleet nimenomaan ko laitteen ongelmia, ei auton sinänsä.

Rakkaudestalajiin

Lainaus käyttäjältä: Corone - 02.03.21 - klo:16:31
Webaston toiminnalle ei ollut mainitsemiasi esteitä. Nuo ovat aika peruskauraa vian etsinnässä. Se ilmeisesti yritti käynnistyä, kun siinä vieressä seisoin ja kuuntelin sen ääniä. Auton tuuletus käynnistyi, joten saattoihan se tulkita pikku pakkasen helteeksikin...mene ja tiedä...Webaston häiriöt ovat aikaisemmissa autoissani olleet nimenomaan ko laitteen ongelmia, ei auton sinänsä.
Paljo sul on weballa lämpötilan pyynti? Jos pitää tosi matalalla pyyntiä nii voi käydä täs keväällä sillee et aurinko lämmittää auton sisätiloja sillee et auton sisällä on lämmin jo mut ulkona reilusti pakkasta. Ku webasto lähtee päälle sen mukaan mitä lämpöä auton sisälle tarvii. Eli kakella aktivoidaan oikeestaan auton sisätilojen lämmitys/jäähdytys esivalittuun lämpötilaan. Jos menee jäähdytykseen nii luultavasti ei weba syty.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Corone - 02.03.21 - klo:16:31
Webaston toiminnalle ei ollut mainitsemiasi esteitä. Nuo ovat aika peruskauraa vian etsinnässä. Se ilmeisesti yritti käynnistyä, kun siinä vieressä seisoin ja kuuntelin sen ääniä. Auton tuuletus käynnistyi, joten saattoihan se tulkita pikku pakkasen helteeksikin...mene ja tiedä...Webaston häiriöt ovat aikaisemmissa autoissani olleet nimenomaan ko laitteen ongelmia, ei auton sinänsä.
Eihän vain webasto ole tuuletus/jäähdytys-asennossa valikosta? Tarkista se nyt vielä. Itellä kolme kolmoskoppaista webastolla ja nolla vikaa niissä. Ajetut kilsat niillä yhteensä 140tkm ja webasto ollut ahkerassa käytössä ainoana lämmitysmuotona, paitsi osin kuluvana talvena oon käyttänyt säteilijää välillä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Rakkaudestalajiin

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 02.03.21 - klo:21:40
Eihän vain webasto ole tuuletus/jäähdytys-asennossa valikosta? Tarkista se nyt vielä. Itellä kolme kolmoskoppaista webastolla ja nolla vikaa niissä. Ajetut kilsat niillä yhteensä 140tkm ja webasto ollut ahkerassa käytössä ainoana lämmitysmuotona, paitsi osin kuluvana talvena oon käyttänyt säteilijää välillä.
Ei oo enää tollasta valintavaihtoehtoa. Vaan nyt esivalitaa lämpötila auton sisään ja auto pyrkii pääsemään siihen joko lämmittämällä webastoa tai pelkästään käyttämään puhallinta jos tarvii jäähdyttää.

Corone

LainaaEihän vain webasto ole tuuletus/jäähdytys-asennossa valikosta? Tarkista se nyt vielä. Itellä kolme kolmoskoppaista webastolla ja nolla vikaa niissä. Ajetut kilsat niillä yhteensä 140tkm ja webasto ollut ahkerassa käytössä ainoana lämmitysmuotona, paitsi osin kuluvana talvena oon käyttänyt säteilijää välillä.

Ei ollut. On se toiminut toistaiseksi taas.


tigeli

Lainaus käyttäjältä: tigeli - 27.02.21 - klo:00:10
Itsellä toimi MySkoda & maapallo oli valkoisena putkeen noin viikon, eilen torstaina meni harmaaksi ja sellaisena myös pysynyt. Katsotaan koska herää, pari viikkoa aikaisemmin meni koko viikonloppu kokonaan ilman maapalloa infortainmentissa. Jos jotain positiivista hakee, niin ei ole parin kuukauden aikana kertaakaan toiminut näin hyvin kuin edesmenneen viikon aikana.

Edelleen on maapallo harmaana (sulakkeen (nro 19) irroittamalla homman saisi "ratkaistua"), ja soittelin tästä huoltoon.. sain ajan parin viikon päähän jossa samalla päivitetään autoon pari avoinna olevaa kampanjaa jotka eivät kuitenkaan koske tätä yhteysongelmaa. Katsotaan korjaako OCU-yksikkö yhteyden itse ennen tuota huoltoa.


JariJ

Lainaus käyttäjältä: tigeli - 03.03.21 - klo:22:13
Edelleen on maapallo harmaana (sulakkeen (nro 19) irroittamalla homman saisi "ratkaistua"), ja soittelin tästä huoltoon.. sain ajan parin viikon päähän jossa samalla päivitetään autoon pari avoinna olevaa kampanjaa jotka eivät kuitenkaan koske tätä yhteysongelmaa. Katsotaan korjaako OCU-yksikkö yhteyden itse ennen tuota huoltoa.

Mulla meni viime viikon keskiviikkona yhteys poikki. Tai sieltä on viimeiset päivitykset. Huomenna on huoltokäynti, eiköhän tuo ennen sitä korjaannu. Noi videopeliongelmat pitäisi saada korjattua, muutenhan auto on toiminut ok ja on hyvä ajettava.

Täytyykin tehdä lista, että muistaa kaikki tapahtumat, niiden ajankohdat ja olosuhteet.
Ajossa: Skoda Octavia Combi PHEV Style
Ex VAGit:Skoda Octavia Combi Style 1,4 TSI DSG Metal Grey, Skoda Octavia Combi Elegance 1,4 TSI DSG Black Magic -11, Skoda Fabia Combi Elegance 1,9 TDI -08

pikatsu

Pari viikkoa ja takapuskuri ruvella >:(.
Poitsu peruutti parkkapaikalla naapurin auton vetokoukkuun.
Ei kuule kamera toiminut eikä tutkatkaan antaneet mitään  äänimerkkiä.
Olin jostain muistaakseni lukeneeni, jotain bukeja myös tutkien toiminnassa ollut?

geezer

Lainaus käyttäjältä: pikatsu - 04.03.21 - klo:18:41
Pari viikkoa ja takapuskuri ruvella >:(.
Poitsu peruutti parkkapaikalla naapurin auton vetokoukkuun.
Ei kuule kamera toiminut eikä tutkatkaan antaneet mitään  äänimerkkiä.
Olin jostain muistaakseni lukeneeni, jotain bukeja myös tutkien toiminnassa ollut?

Onpa kurja homma tuo. Mulla ainakin toimii todella vaihtelevasti noi tutkat ja peruutuskamera. Joskus kamera pätkii päälle/pois, ja joskus kuvaa ei näy ollenkaan. Suurimman osan aikaa onneksi toimii.  Tutkatkaan eivät toimi läheskään aina.

Ei kai muuten etututkienkaan pitäisi vaatia toimiakseen sitä että auton pysäyttää? Eli kun pysäköin ja lähestyn lumipenkkaa tai naapurin seinää, niin mulla tuo yleensä piippaa vasta sitten kun olen pysäyttänyt auton, vaikka silloin tutkakuvassa ollaan jo viimeistä edellisessä pykälässä. Ja lähestyminen tapahtuu siis rauhallisesti, ei vauhdilla  ;D. Mulla ei ole ennen ollut etututkia, mutta tuntuu aika hyödyttömiltä nuo sillä tavalla miten noi nyt toimii.

prinne

Lainaus käyttäjältä: geezer - 04.03.21 - klo:20:23
Onpa kurja homma tuo. Mulla ainakin toimii todella vaihtelevasti noi tutkat ja peruutuskamera. Joskus kamera pätkii päälle/pois, ja joskus kuvaa ei näy ollenkaan. Suurimman osan aikaa onneksi toimii.  Tutkatkaan eivät toimi läheskään aina.

Ei kai muuten etututkienkaan pitäisi vaatia toimiakseen sitä että auton pysäyttää? Eli kun pysäköin ja lähestyn lumipenkkaa tai naapurin seinää, niin mulla tuo yleensä piippaa vasta sitten kun olen pysäyttänyt auton, vaikka silloin tutkakuvassa ollaan jo viimeistä edellisessä pykälässä. Ja lähestyminen tapahtuu siis rauhallisesti, ei vauhdilla  ;D. Mulla ei ole ennen ollut etututkia, mutta tuntuu aika hyödyttömiltä nuo sillä tavalla miten noi nyt toimii.

Mulla nuo tutkat kyllä toimii, mutta reagoi selvästi hitaammin kuin edellisessä. Esim parkkiruutuun ajettaessa ehdin jo pysäämään, kun vasta tutkat herää henkiin. Ã,,änimerkkikin aika hentoinen...

En tiedä pitäisikö ajaa näissä tapauksissa kilpikonna vauhtia, että tutkatkin ehtis mukaan.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

KKN

Lainaus käyttäjältä: pikatsu - 04.03.21 - klo:18:41
Pari viikkoa ja takapuskuri ruvella >:(.
Poitsu peruutti parkkapaikalla naapurin auton vetokoukkuun.
Ei kuule kamera toiminut eikä tutkatkaan antaneet mitään  äänimerkkiä.
Olin jostain muistaakseni lukeneeni, jotain bukeja myös tutkien toiminnassa ollut?

Harmi homma ja vahinkoja sattuu. Onneksi on vakuutukset. Tutkia on moitittu hitaasti reagoiviksi ja ehkä ne vähän onkin. Päivittäin parkkihallissa betonipilarien välissä kikkaillessa huomannut, että kun auto on jo pysähtynyt rupeaa tutkat vasta varoittamaan esteestä. Oikein hitaasti kun menee, niin pysyvät mukana. Kamera on mulla pelannut luotettavasti, eli aina on päälle mennyt pakkia tarjotessa, mutta kuullut myös juttuja pimeän ruudun peruutuskameroista. Painotan kyllä näissä jutuissa kuskin vastuuta ja auton avustimet tosiaan vain avustimia. Lienen itse sen verran vanhemman koulukunnan peruuttaja, että aina luotan ensisijaisesti omiin silmiin ja peileihin. Avustimet sitten tarjoaa sitä omaa avustustaan, jos tarjoaa. Kerran on tutkat pelastanut yllättäen ( ;D ) taakse ilmestyneelta betoniporsaalta ja kyseessä oli vanhan auton ADHD tutkat, jotka huusivat hoosiannaa vaikka yhdestä heinän korresta tien laidassa.
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

pikatsu

Joo itsekkin huomannu että välillä hitaalla. No onnels ei pahempaa.
Kumma että tämmöiset vehkeet piiputtaa ( joo ei piipitä  ;D) ku keksitty about 50 vuotta sitten.
Mulla varmaan 10 autoa tätä ennen ollut eikä yhdessäkään mitään ongelmaa.

Vesanna

Lainaus käyttäjältä: pva86 - 22.02.21 - klo:09:06
Samalta tuo nurkka näyttää. Tosin ei nyt noin paljon ollut kertynyt ja ovi on vielä ehjä. Kannattaa tarkkailla muidenkin tuolta suunnalta.

Meillä kans, just takana pari viikkoa Lapin puuterilunta ja kantateitä. Kaikkiin ovikoteloihin + paksin luukun/puskurin sisäreunaan kertyy tosi hanakasti pöllyävää lunta.
Jos se pääsee jäätymään, ovihelmat menee solmuun kun on niin ahdas sovite. Lunta tupruaa myös B-pilarin kohdalla taka- ja etuovien väliin ikkunalinjaan asti täyteen.
Kaikki pokkaukset on sen verran terävästi muotoiltu, että perus lumiharja on jo raapinut kontin luukun alareunan skraaduille...
Octavia Combi iV (plugari) 2020

b1mpo

Eikö uudessa octaviassa ole etu- ja takaoven välissä tiivistettä, kuten edellisessä mallissa? Vai pöllyääkö se sinne b-pilarille jostain muualta?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy