Käytetyn auton osto liikkeestä, riita tilanne ja kaupan purku

Aloittaja v6e, 10.02.21 - klo:14:19

« edellinen - seuraava »

-karppa-

Toki rengaspaineillakin voi olla merkitystä renkaan kulumiseen.

Nyt vain tuntuu, että aika herkällä on tunteet tämän auton suhteen. Monesti auto ostetaan autokuumeessa ja järki ei aina ole mukana.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

tkp

Kyllä minullakin olisi tunteet pinnassa jos ostaa 20K, maksavan auton, sijoittaa siihen pari toimintatonnia lisää ja silti auto seisoo pihassa rikkinäisenä.

Trifid

#32
Pakko sen verran korjata että se on Opel Insignia. Kyllä on melkosta hommaa, enkä ihmettele että on tunteet pinnassa. Kuluttajasuojalain mukaan liikkeellä on toki oikeus saattaa auto kuntoon ennen kaupan purkamista mutta onko tässä tilanteessa niin että myyjäliike ei enää saata autoa kuntoon? Heidän kannattaisi  selvittää oikea korjaamo autolle ja saattaa se kuntoon. Kaupan purun jälkeen sama auto on edelleen myyntirivissä, korjauksiin on palanut rahaa eikä auto ole vieläkään kunnossa. Mikäli osamaksulla olet auton ostanut, riitatilanteessa voi pidättyä maksamasta osamaksueriä.
Vw Golf First Edition Style 1,5 eTSI 110 kW (MHEV) DSG-automaatti 2020

v6e

#33
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 13.02.21 - klo:11:46
Toki rengaspaineillakin voi olla merkitystä renkaan kulumiseen.

Nyt vain tuntuu, että aika herkällä on tunteet tämän auton suhteen. Monesti auto ostetaan autokuumeessa ja järki ei aina ole mukana.

Tässä kohtaa voin sanoa että rengaspaineet vaikuttaa tottakai, mutta jos kulmat pielessä niin rengaspaineilla ei ole väliä.

Minulle olis riittäny:
Vaihtoehto 1. auto kunnossa, korjattu elämä jatkuu

Vaihtoehto 2. kaupan purku, uusi auto elämä jatkuu

Vaihtoehtoon 1. ei tunnu onnistuvan joten yritetään vaihtoehtoa 2. joka ei onnistunut ilman asinajajaa,
Jos työantaja velvoittaa työpaikalla olon tarvittaessa 1h kuluttua soitosta, silloin ei ole varaa kokeilla lähteekö auto käyntiin vaiko ei.
Jos tuo 20k€ romu ei tuossa pihalla ala käynnistyä kelillä kun kelillä niin lähtee ensin duuni, sen jälkeen talo ja sitten voidaan miettiä lähipubissa mikä meni pieleen.

Sanoisin että olen asian kanssa ollut kohtalaisen kärsivällinen jos auto on yritetty syyskuusta asti korjata kuntoon siinä onnistumatta.
Tavoite tässä olis se etten joutuisi liikkeelle korvaamaan enempää kun mitä on autoa lyhentänyt. Nyky vaatimuksilla se ei tule onnistumaan.
Nykyisellä logiikalla voisin ostaa tuon auton 2v päästä 6k€:lla.

gunman

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 10.02.21 - klo:14:42
Kamux?

Juha on nuoruuden ystäväni ja häneltä mm. toledon ostanut viime vuosituhannen puolella. (oli silloin myyjänä toisaalla)
Juha on rehti mies ja hänestä minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa.
Sensijaan autokauppa Kamux.. Miten sen nyt muotoilisi.. En tee heidän kanssaan autokauppoja koskaan.
Sijoituksena hyvä (olen osakkeenomistaja pienellä positiolla), mutta autokaupoille en heidän kanssaan ryhdy.
Jälkimarkkinointi surkeaa, tai sitä ei ole olemassa. Kaikesta saa lähteä likipitäen käräjille.
Kulkineeni:
Nykyiset: Seat Ateca 2.0 TDI DSG 4Drive -17
Fiat Knaus Suntraveller -00
Exät:
VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion -12
VW Tiguan 2.0 TDI A 4Motion -08, Kia Sportage 2.0 CRDI A 4x4 -05, Skoda Octavia combi 1.9 TDI A -03, Seat Cordoba vario 1.9 TDI -00, Seat Toledo 1.9 TDI -98, Nissan Primera 1.6 -94, Peugeot 405 1.9 -90, Saab 96 1.5 -79, Bmw 316 1.6 -78

passo_s

#35
^onhan sekin autoliikkeen yritysstrategia, katsoa kaikki kortit veloituksettoman kuluttajansuojan kautta. Kuluttajansuoja on halvempi tapa autoliikkeelle kuin ennakoiva käytettynä myyntiin menevän auton täys tarkastus ja korjailu ennen myyntiä. Kuluttajansuoja nimesikin autoliikkeitä joiden kanssa eniten kinaavat, vai pitäisikö puhua siten että kuluttajansuoja listasi autoliikkeitä joille eniten tarjosivat ammattiosaamistaan :) En muista oliko Kamux listalla.  Täällähän se listaus oli:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/naista-autoliikkeista-tehdaan-eniten-valituksia-yksi-on-ihan-omissa-sfaareissaan-mikaan-muu-ei-selita/7958324#gs.sw4ffk

jt

Lainaus käyttäjältä: v6e - 13.02.21 - klo:11:17
Täytyy jatkossa auto viedä ensimmäisenä nosturilla ja kattoo ite läpi, ei oo ennen tullu mieleenkään että renkaat kuluu sisäreunasta auki ja keskellä voi olla pintaa.
Voisi säästää ison pennin kun käyttäisi käytetyn ensin autotohtorilla tms. kolmannella osapuolella tarkastuksessa. Aika outoa että 20k, auto voi olla täysi pommi.  Jos vanha Ruotsin rekkari on tiedossa, niin historiasta voi kenties löytää (mahdollisesti mielenkiintoisia) tietoja tämä palvelun avulla: https://fu-regnr.transportstyrelsen.se/extweb/UppgifterAnnatFordon

Itselle on osunut kohdalle yksi "ylläri" auto, mutta se olikin hinnaltaan n. 4k, TDI Passat ajettu lähes 300tkm silloin ostettaessa. Koeajossa huomasi ettei mene ihan suoraan niin ajattelin että tarvitsee pyöräkulmien säädön. No lopulta osoittaitui että 2 vannetta oli ihan umpikieroja ja vaikka jobbarilta ostin, niin tuli kuitenkin hinnassa vastaan.Omalta osalta voi sanoa että pieni tarkkaavaisuus olisi säästänyt turhalta vaivalta, mutta kyllä siitäkin ihan käyttöpelin sai aikaiseksi. 
Pahimman autokuumeen iskiessä ja uutta käytettyä katsottaessa, melkein voisi käydä jonkin paperisen chekkilistan avulla läpi paikat jos ei vie 3:lle osapuolelle chekkiin, muuten pian unohtuu chekata jotain. Vikakoodien luku on myös hyvä idea käytettyä ostettaessa, kaikki koodithan ei näy mittarissa vaikka jotain häikkää olisikin. VAG:ssa tuo käy näppärästi OBD-palikan + kännykkäsoftan avulla.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

jt

Lainaus käyttäjältä: v6e - 13.02.21 - klo:09:00
Tuo korkeapainepumppu ilmeisesti voisi olla aiheuttaja siksi että bensapuolta tarvitsee 15% näissä koko ajan, pelkällä kaasulla ei siis mennä ikinä. Ja jos bensapuolella häikkää nii seokset menee vihkoon. No jokatapauksessa en uhraa tälle enää ajatuksia, auto on seisonut pihassa reilun viikon nyt, toivottavasti hakevat pois.
Jos pumppu olisi viallinen, niin kenties bensalla ajaessa voisi tulla myös ongelmia? Bensasuuttimet ovat toinen mahdollisuus, voi olla että kun ruiskutus on vähäistä, niin vajakuntoisena toimii päin mäntyä, mutta taas täydellä seoksella (bensa-ajo) ja isot kierrokset toimii ok. Suutinprobleema tulee käsittääkseni esiin eniten kylmänä ja tyhjäkäynnillä. Suuttimia ei tosiaan tarvitse välttämättä vaihtaa, vaan suuttimien puhdistusaine saattaa auttaa. Mutta jospa tämä case selviäisi, eikä sitä vain tuupattaisi -jos kauppa puretaan- suoraan seuraavalla "onnelliselle" pelkällä valohoidolla.   
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

TOURAN HIGHLINE

Lainaus käyttäjältä: jt - 14.02.21 - klo:00:42
Jos vanha Ruotsin rekkari on tiedossa, niin historiasta voi kenties löytää (mahdollisesti mielenkiintoisia) tietoja tämä palvelun avulla: https://fu-regnr.transportstyrelsen.se/extweb/UppgifterAnnatFordon
Tämä olikin hauska. Oma harrasteauto osoittautuikin olevan ruååttalainen hevostraileri... ;D

v6e

Teetin ennen ostoa carfax palvelun 20, jossa selviää ruotsalaiset tiedot. Kerran oli katsastettu tuona aikana Ruotsissa ja siihen kilometrimäärä ainakin täsmää.
Leasign auto yhdellä omistajalla (Ruotsin paikallisen kunnan tai kaupungin leasing auto oli ollut)
https://www.carfax.eu/sample-report

Ruotsalainen rekkari tulee huoltokirjaan ja Suomalaiseen rekisteriotteeseen kun Ruotsalaiset rekkarit kopsataan trafille. Toin 2019 auton Ruotsista niin on nämä käytännöt jo aika tuttuja.

Mulla oli luottamus huoltofirmaan Suomessa, ennen kauppaa käytiin huoltofirman kanssa läpi auton kunto. Kun ongelmat alkoi niin auto meni sinne korjattavaksi ensin ja kahden päivän päästä ilmoittivat että eivät päääse lukemaan vikakoodeja moottorin puolelta. (Huolto selosteessa vikamuisti oli ollut tyhjä kesäkuussa).
Näinköhän oli kesäkuussa vikamuisti luettu. Tämäkin olisi selvinnyt jos olisin kesällä omaan laskuun käyttänyt Volvolla koodin luvussa.
Toisessa paikassa vikamuistista alkoi vikakoodeja löytymään.

Suuttimet on vaihdettu uusiin tammikuussa, osille tuli hintaa n. 1000, josta maksoin puolet. Tällä auto ei kuitenkaan kuntoon.


svalkein

Täältä saa ilmaiseksi tiedot Ruotsalaisista autoista mm. aiemmat omistajat (sekä yksityiset ett yritykset), katsastustiedot, jopa merkkiliikkeiden huollot. https://www.biluppgifter.se/
M-B A250e -22

Mikkes

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 10.02.21 - klo:15:02
Hyi Karppa! Ei kai lessu huijaisi vaikka ei lahkoon kuuluisikaan ::)

Lessu huijaa nimenomaan silloin, jos et ole itse lessu, koska silloin olet heidän jo lapsilleen opettaman mukaan vääräuskoinen.
Ps. Kokemusta on lessuista, itse en todellakaan ole lahkolainen.

v6e

#42
Noniin palataan tähän vielä, pitkien neuvotteluiden jälkeen saatiin aselepo sovittua. 

Rahallahan tästäkin selvittiin, täytyy sanoa että oli kyllä melkoinen kokemus kaikin puolin.

Reklamaatio-osaston sähköpostien allekirjoituksessa komeilee teksti; Eläköön parempi autokauppa! / Saka.


Siinä vaiheessa kun kyseinen liike oli reklamaatio-osaston toimesta hoitanut itselleen asianajajan, homma alkoi selventyä.

Taisi jo taistelevilla osapuolilla olla jo melkoisen paljon tunteita pelissä koska minkään näköisetä sovintoa meinannut tulla, sähköposteissa liike oli valmis menemään oikeuteen asti.

Autoliike ei suostunut tulemaan vastaan käyttöhyödyn korvauksessa Volvon ajetuista kilometreistä ja vaati loppuun asti 15snt/km. Lisäksi liike vaati Sakavarman palauttamatta jättämistä 890€ jota en hyväksynyt koska siitä ei ole minulle ollut mitään hyötyä.

Loppujen lopuksi kymmenien sähköpostien ja puheluiden jälkeen homma selvisi,
könttäkorvaus 750€ minulta Sakalle kilometreistä Volvolla ja kaikki korjauskustannukset jotka olin maksanut itse jäivät korvaamatta (n. 1200€), lisäksi liike ei suostunut maksamaan asianajokustannuksia, näistä itselle jäi maksettavaa n. 700€ (20% omavastuu) kulujen ollessa 3500€.

Kaupan purku kokonaisuudessaan maksoi minulle sen verran että en tule enää ikinä asioimaan kyseisessä liikkeessä. Toimivan auton vaihtoon viemisellä otin normaalin 3000€ tappion vaihdossa ja autoni pyyntihinta oli heillä jotakuinkin sen 4000€ korkeampi.
Korjauskulut 1200€ + könttäkorvaus 750€ + omavastuu asianajajasta n. 700€ ja tästä hauskuudesta jäi käteen iso nippu paperia. Siitä voi jokainen laskea paljon tämä maksoi.
Käyttöhyödylle jäi korvattavaa kaiken tuon jälkeen aika tarkalleen se 10snt/km ja omista korjaamo ajoista (n 500km + Volvon ajot) , menetetyistä päivärahoista 215€, asianajo kustannuksista ei korvausta tullut.

Viimeinen puhelinsoitto reklamaatio osastolle sopimuksen teon jälkeen meni pääpiirteittäin niin että kerroin kaupanpurkamisesta ja kysyin milloin auto hinataan pihasta pois kun sinne ei mahdu tällä hetkellä yhtään mitään. Vastaus oli tylysti että hänen tietojen mukaan kauppaa ei purettu koska vaatimukseni olivat liian kovat, tässä vaiheessa kehoitin häntä soittamaan omalle asianajajalle.
Soitti sitten kohta takaisin että palauta sijaisauto tänään illalla ja allekirjoita kaupan purku sopimus samalla, laita kaikki Volvon varusteet autoon kun hinauspalvelu hakee auton pihasta. Tässä kohtaa vielä muistutti kesärenkaista jotka täytyy laittaa mukaan autoon, johon pääsin omaksi ilokseni vastaamaan että itse hän on aikaisemmin sanonut että kesärenkaiden kuluminen kankaille on normaalia kulumista 5kk ajon aikana joten niitä ei valitettavasti mukaan saa.

Sijaisautoista vielä sen verran, viimeinen sijaisauton vaihto oli nro 12. Viikkoa ennen kaupan virallista purkamista. Ajopeliksi tuli Peugeot henkilöauto jossa Urea tankki huusi tyhjyyttään ja myyjän vastaus oli että jos uskallat ajaa niin aja, jos luulet että matkan teko loppuu lisää ainetta tai vaihda auto.
Tuohon Peugeotiin ei lisätä ainetta itse, se on korjaamon heiniä koska lisäysaukko on jossakin tavaratilan pohjan syövereissä, heitin Joensuun reissun normaaliin tapaan pienellä jännityksellä. Sijaisautoilla ajoa kertyi kaiken kaikkiaan 84 vuorokautta, käytännössä joulukuun alusta helmikuun loppuun asti.
Ei pelkkää huonoa, tuli ajettua seuraavilla autoilla:
Sijaisautot:

2päivää, Octavia 9k€ 255tkm -13, Lahden korjaus

12päivää, Leon 14k€ 180tkm -15, Porvoo 1. korjaamo
Renkaanpaineen merkkivalo ja jäähytysnesteen lisäys, takaluukku ei toimi

2päivää, V60 12k€ 200tkm –11
Huoltovalo, akun jännitteen merkkivalo, kuljettajan sivupeilin lasi putosi Helsingissä

1kk, Octavia, 19k€ 106tkm –17 Porvoon 2. korjaamo
jäähytysnesteen lisäys Helsingissä, öljyn täyttö 0,5l Motonet Helsingissä
rengaspaineet

6pv, Octavia palautettu ja oma auto haettu, ei lähtenyt käyntiin käyty hakemassa Octavia takaisin.

9pv, Ingnisia 16k€ 111tkm –16, Oma auto haettu 30.1 vara-avaimilla korjaamolta ja tämä palautettu liikkeeseen, vanhat kitkarenkaat liukkaat muuten ok.

5pv, Octavia 16k€ 111tkm –15, Oma auto hajosi ja jäi kotipihaan.
Octaviassa renkaanpaineen merkkivalo ja vaihteiston häiriö vaihteen valitsimessa ajon aikana sekä pysäköidessä, vaihdettu toiseen.

2pv, Ingnisia 16k€ 111tkm –16, merkkivalot syttyivät aamulla 12.2, ABS, ajonvakautus, kaarreajo, käsijarru, jarru, lisäksi ohjaustehostin ja vakionopeuden säädin ei toimi.

Passat 17k€ 123tkm –16, paripäivää ja vaihto, myytiin alta pois

Peugeot 308, 12k€, 98tkm -16, Urealamppu huutaa, viikko sitten purettiin kauppa.

Vielä 16.2 oltiin oman asianjanan kanssa sitä mieltä että sovintoa ei tule, liike olisi ollut halukas menemään selvittämään asiaa oikeuteen asti. 
Itse näin järkevämmäksi tässä tapauksessa jättää tuon lenkin pois jo pelkästään noilla 10k€-19k€ max tarjolla olevien sijaisautojen jatkuva kiukuttelu ja vaihtaminen oli sen verran turhan tuntuista hommaa että ajattelin pääsevän helpommalla kun jättää oikeudenkäynnin välistä pois ja rahat toiseen autoon käyttöön ilman vuoden odottelua.

Loppujen lopuksi olen helkutin tyytyväinen että sain rahat tuolta pois, käsiraha on tosin huventunut olemattomiin uutta autoa varten mutta ei auta.
Seuraavaksi autoksi tulee joku uusi valmistajan 5v takuulla oleva Leon Sportstourer tai tonnin corolla jos ei jaksa uutta autoa tehtaalta odottaa.



passo_s

#43
Onpahan tarina. Symppaan koska itsellä on liikkuva työ. Tarinaasi kun lukee niin työnantajani "pakottaminen" työsuhdeautoilijaksi ei tunnu enää niin pahalta. Omistan yhden 400 tkm ajetun pösö 307:n. Välillä se on lyhyessä lainassa kavereilla, välillä se on pojallani pitkässä lainassa. Pitkiä aikoja pösö seisoo lämmitetyssä talliss a, koska se on oma ja työsuhdeauto ei tallia kaipaa :) Pösön tekniikan tunnen ja korjaan, se on ollut jo 15v taloudessani. Kerran työsuhde Passat ampui kotiparkista startatessa liudan hälytyksiä niin työnantajani asiakkaalle pääsin voitokkaisiin kauppaneuvotteluihin pösöllä. Toki jokin herz olisi tuonut auton kotiovelle, mutta minkälaisella aikataululla ja olisinko sitten ollut herz aikataulun takia työnantajani asiakkaan aikataulutuksen mukaisesti loppuneuvotteluissa vai hävinnyt koko työnantajani kaupan kun en pysy aikataulussa?  Eipä  tarvinnu sählätä vuokra-auton kanssa ja resstaa aikatauluilla, pösö vain käyntiin. Päivässä oli muutenkin työn takia jännitteitä, siihen nyt sitten jokin autosählä.  Vaimo välillä tiukasti kehoittaa hankkiutumaan eroon pösöstä. En ole siihen kiintynyt mutta se samperi starttaa joka ikinen kerta ongelmitta, sillin harvoin kun sitä tarvitaan. Selvittelen juuri vaimon haaveille vastineeksi sen vuokrauspalvelua ja miten verottaja suhtautuu yksityishenkilön harrastamaan vuokrauspalveluun. Pösö liikkuu, on huollettu mun toimesta ja joka vuosi se on ongelmitta katsastettu. Se on se pahan päivän auto kun työpaikka menee alta ja ne vie työsuhdeauton :)

SIN

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 13.02.21 - klo:10:08
Hyvä esimerkki minkälaista pommia asiakkaat vievät vaihdossa liikkeeseen (Autoliikkeen kusettaminenhan on Suomalaisen kohokohta, jos se onnistuu). Surullista että liikkeet laittavat vielä nuo asiakkaalle testiin edes koeajamatta saati korjaamatta. Johtuukohan tuosta kotiintuonti palvelusta, että kuski vain hakee auton ja ajaa suoraan liikkeeseen ja se on siinä.

Tämä on liikkeen tahtotila. Järjestelmä on nerokas. Asiakas tuo paniikissa autonsa  vaihtoon kun siihen tuli joku vika. Liike ei hyvitä  juuri mitään vaihdossa autosta , ja myy sen ylihintaan seuraavalle joka toi oman pomminsa vaihtoon. jne jne. Vtut niitä mitään tarkasteta.

Siltikään kansa ei uskalla ostaa yksityiseltä , koska pelkäävät tulla huijatuksi vaikka tilanne on päinvastainen.
Siksipä autoa ei kannata koskaan vaihtaa. Ajaa samalla ruoskalla maailman loppuun asti. Ja jos ostaa, niin mahdollisimman halpa, ei tarvi stressata :)

passo_s

#45
^se ruoska piru vain ruostuu :) Oman  18v pösön olemassa olo perustuu siihen että osaan hitsata helmakoteloa ja helmakotelon hitsaaminen pellin palasella hyväksytään katsastuksessa. Voi pojat sitä ammattitaitoni tasoa jossa ammattimiehen käden jälki näkyy helmakotelon kittauksessa :)  Onko se muuten asiakirjapetos jos Veho antaa käytetyn auton tarkistuslapun jossa lukee  "vaihteisto ok" ja pvm sekä tarkistajan nimi Vehon leimalla paperista löytyy ? Vaimo käski taannoin hakemaan hänelle uudempaa autoa, menin sitten koeajolle Vehoon. Sieltä noudettua käytettyä pösöä ajaessa totean että ei mene vaihteet jouhevasti paikalleen. Saan vaihdettua vaihteita, mutta on kovasti vaikeuksia jos tän tuon kotiin on kotona vaikauksia vaimon kanssa. Kotona on samaaa korimallia mutta paljon enempi ajettu pösö josta tietää että sen vaihteistoon vaihdettiin vaihdekepin jäykkyyden takia kuluneita siirto-osia vaihdevivustosta, se tuli kerralla kuntoon siten. Vehon vaihtoauto myyjää tiukasti haastattelen että tässä kuntotarkistuslapussa on vaihteistolle ok merkintä, mutten ole kanssanne samaa mieltä. Vaihtoautomyyjä ei komentoinut asiaan mitenkään. Liike vaihtui samoin tein. En ottanut työsuhdeautoakaan Vehosta huonon vaihtoauto palvelun vuoksi. En edes käynyt katsomassa, enkä helpolla menekkään. A sarja plugari vähän nykysin tosin  koukuttaa :)

M-J-B

No eihän nyt VEHOsta Pösöä osteta.  :o Vaihtoautojen esittelytilaan mahtuu vain johtotähtiä ja pari vuotta vanhat Volvot, BMW:t, Audit sun muut on takahuoneessa piilossa mersumiesten katseilta.

En voi silti valittaa (kop kop) kun tapojeni vastaisesti sovin kyseisen putiikin kanssa pikaiset kaupat Audista ilman koeajoa. Myyjä vakuutti, ettei vikoja ole, mutta jos jotain ilmenee, niin korjataan.  ::) Paperityöt nyt vaan oli vähän sinnepäin, ote sähköisestä huoltokirjasta koski ihan toista autoa, mutta kunnossa se lopulta kuitenkin oli kun oikea löytyi. Luovutustilanteessa unohtui nimetkin papereista, että käytännössä tuli sittenkin muutaman sadan kilometrin ja muutaman päivän koeajo kun paperit hoidettiin kuntoon postitse.

Edellisen, MetroAutosta tehdyn ostoksen kanssa joutuikin sitten huolellisesta koeajosta huolimatta taistelemaan moneen otteeseen monen pikkuvian takia, mutta kun taisteli riittävän pitkälle ja oikea henkilö ilmestyi tiskin taakse, sain tilitykseeni hölmistyneen kommentin: "Mikä tässä on ongelmana? Siinähän on tehdastakuu voimassa. Pistetään kuntoon!" Kuntoon tuli ja kaikki laatuongelmat oli sopivasti hoidettu takuun umpeutuessa, eikä siinä lastentautien jälkeen ollut mitään suurempaa moitittavaa yli kymmeneen vuoteen.

Jotenkin olen aina onnistunut välttämään tuollaiset Sakat.


passo_s

Lainaus käyttäjältä: M-J-B - 19.03.21 - klo:15:12
No eihän nyt VEHOsta Pösöä osteta.  :o Vaihtoautojen esittelytilaan mahtuu vain johtotähtiä ja pari vuotta vanhat Volvot, BMW:t, Audit sun muut on takahuoneessa piilossa mersumiesten katseilta.

En voi silti valittaa (kop kop) kun tapojeni vastaisesti sovin kyseisen putiikin kanssa pikaiset kaupat Audista ilman koeajoa. Myyjä vakuutti, ettei vikoja ole, mutta jos jotain ilmenee, niin korjataan.  ::) Paperityöt nyt vaan oli vähän sinnepäin, ote sähköisestä huoltokirjasta koski ihan toista autoa, mutta kunnossa se lopulta kuitenkin oli kun oikea löytyi. Luovutustilanteessa unohtui nimetkin papereista, että käytännössä tuli sittenkin muutaman sadan kilometrin ja muutaman päivän koeajo kun paperit hoidettiin kuntoon postitse.

Edellisen, MetroAutosta tehdyn ostoksen kanssa joutuikin sitten huolellisesta koeajosta huolimatta taistelemaan moneen otteeseen monen pikkuvian takia, mutta kun taisteli riittävän pitkälle ja oikea henkilö ilmestyi tiskin taakse, sain tilitykseeni hölmistyneen kommentin: "Mikä tässä on ongelmana? Siinähän on tehdastakuu voimassa. Pistetään kuntoon!" Kuntoon tuli ja kaikki laatuongelmat oli sopivasti hoidettu takuun umpeutuessa, eikä siinä lastentautien jälkeen ollut mitään suurempaa moitittavaa yli kymmeneen vuoteen.

Jotenkin olen aina onnistunut välttämään tuollaiset Sakat.
Vehossa Tampereella oli vielä nelisen vuotta sitten ulkohalli jossa oli 10 k, autoja, kuten
tämä vaihteistovikainen pösö.Tosin oliko jo silloin Vehon vaihtoautopuoli siirtymässä tai siirtynyt Vaihto+ nimisen ”firman” alle, ettei mersujen ostajien tarvinnut katsella köyhiä ei mersua vaihtoautoksi halajavia asiakkaita.

miz

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 19.03.21 - klo:12:50
Selvittelen juuri vaimon haaveille vastineeksi sen vuokrauspalvelua ja miten verottaja suhtautuu yksityishenkilön harrastamaan vuokrauspalveluun.

https://bloxcar.fi/en

o.b.

Lainaus käyttäjältä: miz - 19.03.21 - klo:16:49
https://bloxcar.fi/en
Katselin sivuja, mutta missään ei kerrota (tai en vaan löytänyt ???) paljonko bloxcar ottaa provikkaa välistä jos pistää auton vuokralle. Tuskin on hyväntekeväisyysjärjestö.

passo_s

^ Tuosta kun kertyy tuloja tietyn määrän yli, pitää ilmeisesti ilmoittaa verotuksessa? Kuinka paljon saa kertyä tuosta tuloa ettei tarvitse ilmoittaa? Se on eri asia kuka vuokraaa 350 tkm ajetun 18v ikäisen pösön :) ”,,lä nyt, kyllä se kuule on luotettava” :)

v6e

Meni siinä tovi, mutta nyt on ** Juuri tullut! niinkuin ilmoituksessa komeilee otsikko.
Juuri tullut! - mutta mistä? Sitä tuskin asiakkaalle kerrotaan ;)

:)

https://www.nettiauto.com/volvo/v60/12035122

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: v6e - 28.04.21 - klo:16:58
Meni siinä tovi, mutta nyt on ** Juuri tullut! niinkuin ilmoituksessa komeilee otsikko.
Juuri tullut! - mutta mistä? Sitä tuskin asiakkaalle kerrotaan ;)

:)

https://www.nettiauto.com/volvo/v60/12035122

Jos se auto on nyt kunnossa?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

v6e

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 29.04.21 - klo:07:01
Jos se auto on nyt kunnossa?

Toivottavasti olisi. Tarina ei sitä kerro. Niinkuin aikaisemmin sanoin, vika ei itsellä ilmentynyt lämpimillä keleillä niin että sitä olisi koeajolla voinut huomata.
On se sen verran kauan korjaamolla ollut että luulisi olevan kunnossa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy