VAGarena.fi

Yleiset => Autoilu, liikenne ja ajotavat => Aiheen aloitti: v6e - 10.02.21 - klo:14:19

Otsikko: Käytetyn auton osto liikkeestä, riita tilanne ja kaupan purku
Kirjoitti: v6e - 10.02.21 - klo:14:19
Ajattelin vähän jakaa omia kokemuksia ison suomalaisen autokaupan toiminnasta.
Toivottavasti muillekin kanssa matkustajilla olisi tästä apua, itsellä tämän viadolorosan/farssin aikana meinannut usko loppu moneen kertaan.

Ostin kesäkuun puolivälissä 2020 -15 vuosimallin Volvo v60 T5, bi-fel (kaasulla toimiva) jossa kilometrejä oli 125tkm.
Alusta asti liikkeen toiminta oli asiallista, tuo auto oli silloin huollossa ja kävimme sitä hallissa katsomassa päällisin puolin. Minulle annettiin kokeiltavaksi samanlainen auto jossa oli tosin kilometrejä huomattavasti vähemmän. Viikkoa myöhemmin pääsin ajamaan tuota huollosta tullutta autoa, ilman kaasua toki koska tankki oli tyhjä.

Sovimme auton hinnan 21k, pitkän väännön jälkeen.
Kävin tankkaamassa auton ja jatkoin matkaa kotiin, lähdin kahdeksi viikoksi työreissulle ja auto jäi isäpuolelle käyttöön.
Muutaman päivän päästä nykiminen alkoi esiintyä ohitustilanteissa. Ilmoitin tästä myyjälle kun itse pääsin autoa ajamaan, myyjän vastaus oli että jos ei merkkivalot pala kaikki on hyvin.
Tein viikon päästä reklamaation heidän omalla lomakeellaan netissä jossa kerroin vian.
Sovimme liikkeen reklamaatio osaston kanssa että auto lähtee tutkittavaksi korjaamolle.

Aluksi oli ongelmia mitä heidän lisäturva (890,/v) korvaa koska kaasulaitteisto on ¨jälkiasennettu¨ Volvon alihankkijalla.
Kaasulaitteisto onneksi kuului vakuutukseen mutta vikaa ei saatu selville, nykiminen jatkui vaikka auto oli korjattu ja tutkittu kolmessaer korjaamossa.
Espoon terragas luki vikakoodit ja nosti kädet pystyy,
Volvo kaivoksela vaihtoi polttoaineen paineanturin 400, (omavastuu 100,) vikakoodi matalasta polttoaineen paineesta
Kaasukorjaamo Lahdessa vaihtoi paineensäätimen 750, (100, omavastuu) tämän jälkeen kiihdytyksessä nykiminen loppui
Auto kuitenkin oireili huonoa tyhjäkäyntiä kylmässä ja nyki aavistuksen tasakaasu ajossa 80km/h, joten korjaamo kierros jatkui vikakoodien luvulla Porvoossa ja korjaamo vaihtui kaasu korjaamoon Porvoossa, jossa sitten viettikin 1,5kk. Vikakoodi polttoaineen paineesta, tämä koodi tuli myös syyskuussa Volvolla.
Tämä korjaamo väitti että suuttimet ovat vialliset, johon vastasin että voin maksaa puolet niistä jos vika tulee kuntoon (400,)
Siinä vaiheessa itsellä oli ajatus että ei 3 suutinta voi hajota yhtäaikaa samana aamuna, vika ei ole niissä.
4 suutinta vaihdettiin hintaan ~900,, ja auto oli valmiina haettavaksi.

Kävin auton hakemassa ja ilmoittivat että maksa puolet niin saat avaimet ja olivat löytäneet vikakoodin ohjaustehistimesta (kuulemma normaalia, vikakoodeja tulee)
Maksoin laskun pois ja menin käynnistämään auto, auto ei käynnistynyt sahasi vain, ilmoitin että ei ole kunnossa auto jää tänne.
Taas viikonpäästä soittivat että auto on kunnossa, tulpat vain kastuivat, nyt on uudet tulpat ja nyt toimii ja kysyivät kuka lystin maksaa.
Ilmoitin tässä vaiheessa että en maksa korjausta koska minulta ei ole kysytty lupaa tähän ja liikkeeltä voi tiedustell maksajaa.

Olin ottanut aikaisemmin yhteyttä autoriita.fi palveluun, josta sain asianajajan kaupan purkuun. Olin kysynyt liikkeeltä muutaman kerran olisko kaupan purkaminen mahdollista koska auto on käynyt korjaamolla 6-7 kertaa ja aikaa on kulunut kohtuuttomasti, he eivät kaupan purkamiseen suostuneet.
Asianajaja alkoi hoitaa asiaa eteenpäin, mutta liike ei tässäkään vaiheessa suostunut purkamaan kauppaa.

Kävin hakemassa auton pois korjaamolta ja kuten vähän pelkäsin, kaasu tankki oli ajettu tyhjäksi ja tankkamisen jälkeen ongelmat alkoivat, nykiminen tasakaasu ajossa.
Seuraavana pakkasaamuna tehot hävisivät jälleen ja auto meni vikatilaan jossa automaattisesti alkaa käyttämään bensaa.
Ilmoitin asianajajalle tilanteen ja tässä vaiheessaliike suostui neuvottelemaan kaupan purusta, vaativat minulta tosin 4000, käyttöhyödyn auton käytöstä (15snt/km), he eivät suostuneet korvaamaan vaihteistoöljyjä (350,) jotka olin vaihdattanut heti oston jälkeen automaattivaihteistoon. Myös asianajajan polttoainekustannukset jäivät heidän tarjouksen ulkopuolelle.

Kaksipäivää myöhemmin oli pakko päästä töihin, kokeilin onneani ja paluumatkalla alkoi grillikaasun haju hytissä. Ei siinä paljoa tarvinnut miettiä missä vika, auto jäi kotipihaan seisomaan, liike toimitti nyt sijaisauton jo kotipihaan asti (myyntipäällikön luvalla) koska autolla ei uskaltanut ajaa.

Liikeen touhu ottaa aivoon välillä enemmän, tämä heidän reklamaatio osasto ei suostu neuvottelemaan asioista ennen asianajanan yhteydenottoa ja ¨kiristää¨ asiakasta maksamaan vaihdettuja osia tai muuten auton korjaaminen pitkittyy ja auto makaa korjaamolla kun osia ei saada tilattua.
Itsellä kulut ovat olleet tähän autoon n. 1200, + kaikki muu välillinen haitta siihen päälle.
Liike vaatii n. 4000, käyttöhyödystä (23tkm) jonka kesän aikana ehdin ajamaan.

Sijaisauton sain vasta sitten kun uhkasin kuluttaja asiamiehellä, nyt on menossa 9. sijaisauto, koska erilaisten vikojen/koeajojen/myymisen takia auto vaihtuu vähän väliä.
Liike ei liikahda mihinkään kuluttaja asiamiehellä uhatessa, vasta sitten kun asianajaja ottaa yhteyttä alkaa neuvotteleminen onnistui pikkuhiljaa.
Kaupan purkamisen neuvottelu vaiheeseen meni aikaa ensimmäisestä korjauksesta alkaen 6kk & 7. korjaamoreissua.

Onneksi sain asianajajan joka osaa hommansa ja ajaa oikeasti asiakkaansa etua. Vakuutusyhtiön kaskosa oikeusturva korvaa jos pääsemme sopuun tai voitamme oikeudessa autoliikkeen.

Autokaupan kanssa asiointi on todella hankalaa, kaikki menee siihen asti hyvin kunnes joutuu asioimaan reklamaatio-osaston kanssa.
Vaatimuksena itsellä on oman auton käytön kulut noilta korjaamoreissuilta joita on aiheutunut n. 1000km ja kaikki rahalliset investoinnit autoon, mukaanlukien sijaisautojen pakolliset nesteen/öljyjen lisäykset ja autonvaihdoista aiheutuneet kulut.

Autoliike tällä hetkellä ei suostu tulemaan vastaan yhtään, reklamaatio-osasto on valmis menemään tarvittaessa päätyyn asti.

Vaihtoehtona minulla oli kuluttaja-asiamiehen kautta käsittely se olisi vienyt 18-24kk jonka myyjä liike tietää hyvin. Kuluttaja asiamies sanoi että kaupan purkua aletaan sopiman siinä kohtaa kun korjaukulut ovat noin 3000,. Tässä tapauksessa korjauskulut ovat olleet kokonaisuudessaan minulle n 1200, ja liikkeelle varmaankin 3000, eikä auto ole kunnossa.
Asianajajan kanssa aikaa on kulunut nyt sen noin 3kk suurinpiirtein kaikkine yhteydenottoineen.

Päivittelen tänne sitten kun uutta tulee! ,,lkää antako näissä periksi, moni ei varmasti jaksa tapella mutta itsellä ei ole mahdollisuutta jättää autoa seisomaan korjaamolle ai myydä rikkinäisenä eteenpäin.
Otsikko: Vs: Käytetyn auton osto liikkeestä, riita tilanne ja kaupan purku
Kirjoitti: -karppa- - 10.02.21 - klo:14:42
Kamux?
Otsikko: Vs: Käytetyn auton osto liikkeestä, riita tilanne ja kaupan purku
Kirjoitti: Vekkula - 10.02.21 - klo:14:59
Saka, jos tämä on sama tapaus jota on Volvo foorumilla ihmetelty.
Otsikko: Vs: Käytetyn auton osto liikkeestä, riita tilanne ja kaupan purku
Kirjoitti: o.b. - 10.02.21 - klo:15:02
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 10.02.21 - klo:14:42
Kamux?
Hyi Karppa! Ei kai lessu huijaisi vaikka ei lahkoon kuuluisikaan ::)
Otsikko: Vs: Käytetyn auton osto liikkeestä, riita tilanne ja kaupan purku
Kirjoitti: Popo - 10.02.21 - klo:15:25
20000+-hintaluokan Volvo ja mieluusti V60 on ollut harkinnassa seuraavaksi kulkuvälineeksi, mutta eihän tällaiset tarinat tietenkään innosta siirtymään "uuden karheeseen" premiumiin. Tiedä sitten miten Volvon organisaatio omista takuun alaisista vaihtoautoistaan vastaa. Nämä hupparipoikien kevennetyn turvan autokaupat ei ainakaan kaupoille innosta.

Ei tuo Kuluttajariita ltk sinänsä pelota, asuntokaupoissa sieltä tuli toivottu suositus, jota myös noudatettiin. Mutta siinä meni se kaksi vuotta. Autolla pitäisi myös ajaa, eikä odottaa päätöstä ja tämän nuo autokaupan veijarit tietävät...  ???
Otsikko: Vs: Käytetyn auton osto liikkeestä, riita tilanne ja kaupan purku
Kirjoitti: Ramzez - 10.02.21 - klo:15:51
Ensimmäisessä viestissä oli viittauksia, että oli käytetty korjattavana Terragasilla, mutta huomauttaisin näin välihuomiona, ettei taida Terragasilla olla lainkaan omia korjaamoja, vaan taustalla on jokin kolmas osapuoli paikkakunnasta riippuen. Sain osin tämän itse karvaasti todeta kun oli auto huollossa Jyväskylässä ja ei huolto mennyt kaikilta osin odotetulla tavalla.

Tarkoitan tällä siis sitä, että lienee olevan mahdollista, että eri korjaamojen välillä on laatuvaihtelua, miten hyvin osaavat kaasupuolta korjata.
Otsikko: Vs: Käytetyn auton osto liikkeestä, riita tilanne ja kaupan purku
Kirjoitti: passo_s - 10.02.21 - klo:16:20
Vaihdettu siis paljon osia nykymisvian vuoksi ja on toivottu että kyseinen osakokonaisuus vaihtamalla viallinen osa vaihtuisi myös? Asiakasta laskutetaan kaikista vaihdetuista osista, on siis vaihdettu osia jotka ovat alun alkaenkin olleet kunnossa? Nykimisen aiheuttaja, jokin yksittäinen viallinen osa on ilmeisesti vieläkin löytämättä ? Mulle on joskus osoitettu takuuseen vikaa korjautamaan tullessani muuta korjaamoa kuin se mistä autoni ostin. Pidin huolta että se liike josta autoni ostin järjestää autoni sinne korjattavaksi ja siitä sai vääntää, mutta kantani voitti. Menee herkästi epäselväksi kuka korjaa ja mitä ja kenen pyynnöstä.
Otsikko: Vs: Käytetyn auton osto liikkeestä, riita tilanne ja kaupan purku
Kirjoitti: M-J-B - 10.02.21 - klo:17:19
Pahoja tuollaiset missä osia vaihdellaan eri tekijöiden toimesta eikä vika korjaannu. Vaikea tietää kuka lopulta on vastuussa. Summamutikassa kun vaihdetaan osa kerrallaan niin ei se vika välttämättä korjaannu vaikka kaikki palikat olisi lopulta vaihdettu.

Näin kävi kerran minulle yhden vanhan ABS-järjestelmän kanssa. Kaikki komponentit hydrauliikkayksikköä myöten vaihdettiin yksitellen, osa kahteen kertaan, paitsi johtosarja joka suurella työllä tarkistusmitattiin katkosten ja oikosulkujen varalta. Kolme pajaa sitä hämmästeli, mutta kuntoon ei tullut. Yksi otti ammattiylpeyttään haasteen vastaan ja teki suurimman työn, mutta joutui luovuttamaan eikä laskuttanut työstä mitään. Vallitsevaksi teoriaksi jäi, että yksi viallinen komponentti on rikkonut toisen ja kun ne on vaihdettu väärässä järjestyksessä on uusi osa rikkoontunut heti ensitestissä. Oli niin vanha auto että luovutin. Möin viallisena eteenpäin ja sain romusta suunnilleen sen mitä olin uusiin osiin itse laittanut. Tuossa Volvossa on kymmenen kertaa enemmän rahaa menetettävänä, toivottavasti tarinalla on onnellinen loppu.
Otsikko: Vs: Käytetyn auton osto liikkeestä, riita tilanne ja kaupan purku
Kirjoitti: -karppa- - 10.02.21 - klo:18:35
Onhan tuo surullista, että arvataan komponentti kerrallaan ja asiakkaan lompakko on levällään maksajan roolissa.

Kyllä se niin pitäisi mennä, että jos vika ei ole arvatussa komponentissa, niin maksaja on korjaamo eikä asiakas. Tosin auto on hankala, jos siinä on jälkiasennettu kaasujärjestelmä.

Minulle vain narskahtaa tämä tuossa tarinassa:

"Kävin tankkaamassa auton ja jatkoin matkaa kotiin, lähdin kahdeksi viikoksi työreissulle ja auto jäi isäpuolelle käyttöön."
Otsikko: Vs: Käytetyn auton osto liikkeestä, riita tilanne ja kaupan purku
Kirjoitti: Ramzez - 10.02.21 - klo:19:43
Käsittääkseni kaikissa Volvoissa on "jälkiasennettu" kaasujärjestelmä, koska silloin kun Volvoa sai kaasuversiona, tehtiin konversio uuteen autoon Volvon alihankkijalla ja siksi järjestelmä eroaa merkittävästi VAG:n vastaavista, joissa autot on alunperinkin suunniteltu kaasutoimisiksi. Volvossa mm. tavaratila on normaalia matalampi ja kaasumittari on keskikonsolin sisässä hieman oudossa paikassa.

Vaatii toki vielä lisätietoja, että onko kyse oikeasti jälkiasennuksesta, vain tuosta tehtaan jälkiasennuksesta, mutta jälkimmäisessä tapauksessa jälkiasennukseen vetoaminen olisi vähintäänkin erikoista.
Otsikko: Vs: Käytetyn auton osto liikkeestä, riita tilanne ja kaupan purku
Kirjoitti: -karppa- - 10.02.21 - klo:19:53
Sama homma oli subarussa.
Otsikko: Vs: Käytetyn auton osto liikkeestä, riita tilanne ja kaupan purku
Kirjoitti: juksii - 10.02.21 - klo:20:04
Miten sä olet maksanut useampia omavastuita samasta viasta? Eikö omavastuu mene vain kerran / vika?

Aika karua kyllä, erityisesti se, että vaihdetaan ehjiä osia ja laskutetaan se asiakkaalta ja auto edelleen rikki. Jollain muulla alalla sitä kutsuttaisiin kusettamiseksi.
Otsikko: Vs: Käytetyn auton osto liikkeestä, riita tilanne ja kaupan purku
Kirjoitti: jt - 10.02.21 - klo:20:08
Volvon (kaasu) tapauksessa on kahta eri vaihtoehtoa:
#1: Tehdas "jälkiasennettu", jossa auto on alunperin myyty uutena kaasuautona, mutta kaasukäyttö on lisätty 3:n osapuolen toimesta suoraan uuteen autoon, auton takuu täten käsittääkseni kattaa myös kaasupuolen. Auto on myyty Volvon kautta normaalisti käsittääkseni. 
#2: Kuluttaja "jälkiasennettu", jossa auto myydään uutena ihan normi bensana ja sitten kuluttaja itse asennuttaa jollain 3:lla osapuolella autoon kaasujärjestelmän.

Kumpikohan lienee kyseessä tässä tapauksessa? Jos #1, niin silloin kyllä kuulostaisi hieman oudolta "jälkiasennukseen" vetoaminen.

Kuulostaa siltä että eri huolloissa on käytännössä summanmutikassa vaihdettu osia, mutta varsinaista syytä ei ole osattu löytää.
Otsikko: Vs: Käytetyn auton osto liikkeestä, riita tilanne ja kaupan purku
Kirjoitti: v6e - 11.02.21 - klo:08:59
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 10.02.21 - klo:18:35
Minulle vain narskahtaa tämä tuossa tarinassa:

"Kävin tankkaamassa auton ja jatkoin matkaa kotiin, lähdin kahdeksi viikoksi työreissulle ja auto jäi isäpuolelle käyttöön."

Pomo joskus soittaa, sen jälkeen meininki on moi pitää mennä! Ei sinne omalla autolla lähdetä.

Lainaus käyttäjältä: jt - 10.02.21 - klo:20:08
Volvon (kaasu) tapauksessa on kahta eri vaihtoehtoa:
#1: Tehdas "jälkiasennettu", jossa auto on alunperin myyty uutena kaasuautona, mutta kaasukäyttö on lisätty 3:n osapuolen toimesta suoraan uuteen autoon, auton takuu täten käsittääkseni kattaa myös kaasupuolen. Auto on myyty Volvon kautta normaalisti käsittääkseni. 
#2: Kuluttaja "jälkiasennettu", jossa auto myydään uutena ihan normi bensana ja sitten kuluttaja itse asennuttaa jollain 3:lla osapuolella autoon kaasujärjestelmän.

Kumpikohan lienee kyseessä tässä tapauksessa? Jos #1, niin silloin kyllä kuulostaisi hieman oudolta "jälkiasennukseen" vetoaminen.

Kuulostaa siltä että eri huolloissa on käytännössä summanmutikassa vaihdettu osia, mutta varsinaista syytä ei ole osattu löytää.

Tämä on Ruotsista tuotu, alunperin myyty bi-fuel mallina, mutta Volvon merkkikorjaamo ei ota murheekseen kaasupuolta koska on niiden alihankkijan tekemä asennus.

Ainut paikka missä oikeasti autoa on saatu korjattua, on tuo Pohjosen Mikan kaasu korjaamo Lahdessa, isoin selkeä ongelma poistui siellä määränsäätimen vaihdon jälkeen mutta tuo nykiminen tasakaasulla jäi oireeksi, ja myöhemmin se tyhjäkäynnin häviäminen. Mikalla on kaasulaitteiden maahantuonti (ainoa Suomessa ja Volvon kaasudiagnostiikka jolla saa vian haettua) tarjosin autoa tuonne korjattavaksi uudelleen mutta se ei liikkeelle sopinut. 1,5kk jälkeen olivat jo viemässä lavetilla Lahteen mutta auto yllättäen koki ihmeparantumisen ja sain sen ¨ehjänä¨ takaisin.

Näillä korjaamoilla ei ole kyllä ollut kaasulaitteisiin mitään oikeata osaamista, tuo Lahden korjaamo on ainut jonne kaasu auton Suomessa veisin. Ovat tuoneet 200-300 tuollaista kaasupeliä Suomeen Ruotsista vuosien saatossa ja asentaja tuntuu tietävän mitä tekee.

Tosiaan omavastuu menee aina kun on vika, jos se korjataan niin omavastuun maksat, et saa autoa jos et maksa omavastuuta. Volvon vikakoodi ¨korjattiin¨ Kaivokselassa maksoin omavastuun, kaasulaitteisto korjattiin Lahdessa = eri vika, maksoin omavastuun. Tuo Kaivokelan vikakoodi on edelleen autossa joulukuussa.
Lahden korjaamo on alusta asti veikannut korkeapainepumppua syylliseksi tähän tyhjäkäyntiin ja nykimiseen, mutta autoa ei viedä paikan päälle nii ei voi todeta vikaa varmasti.
Korkeapainepumppu maksaisi n. 1500€ ja vain Volvo voi sen vaihtaa.

Kun ilmoitin liikkeelle että suuttimet maksan puoliksi jos vika tulee kuntoon, liike vastasi vain että on osaava korjaamo ja kaasu autoissa nuo suuttimet ovat sijoitus tulevaisuuteen  ;D
Tää auto on kyllä ollut elämäni huonoin sijoitus.

En tässä vaiheessa lähde avamaan liikkettä sen tarkemmin mutta nuo ensimmäisten vastausten molemmat käytettyjen autojen kuninkaat ovat olleet oman käsityksen mukaan lakitoimistojen vakio asiakkaita riita tilanteissa. Kummastakaan ei enää itselle autoa tule. Asiat toimii siihen asti hyvin kunnes joutuu tekemisiin reklamaatio osaston kanssa.
Lisäyksenä vieä että nuo listäturva / varma-vakuutukset ovat kuluttajan suojaa, jota sitten myydään asiakkaalle kalliiseen hintaan.

Jos käytetyssä autossa on virhe (6kk sisällä ostosta)
https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/ajoneuvon-vika-tai-puute/kaytetyn-auton-virhe/ (https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/ajoneuvon-vika-tai-puute/kaytetyn-auton-virhe/)
Virheen korjaaminen
Autokaupassa virheen ensisijainen oikaisukeino on korjaus. Myyjällä on oikeus korjata vika, jos vika korjataan kohtuullisessa ajassa, alentamatta tavaran arvoa ja aiheuttamatta ostajalle huomattavaa haittaa.

Jos sama vika toistuu autossa, voi muutaman tuloksettoman korjauskerran jälkeen ryhtyä etsimään muita keinoja asian ratkaisemiseksi. Jos vikaa ei saada korjatuksi tai korjaaminen ei onnistu kohtuullisessa ajassa, ostajalla on oikeus vaatia joko hinnanalennusta tai kaupan purkua.

Jos myyjä tarjoaa sijaisautoa korjauksen ajaksi, hänelle annettavan kohtuullisen korjausajan pituus voi olla vähän pitempi kuin se muuten olisi.

Seuraavaksi paluu VAG leiriin, 2.0l diesel keulalle ja kovaa ajoa. Uskottelen itselleni että tämä sirkus päättyy pian.
Otsikko: Vs: Käytetyn auton osto liikkeestä, riita tilanne ja kaupan purku
Kirjoitti: M-J-B - 11.02.21 - klo:10:25
Lainaus käyttäjältä: v6e - 11.02.21 - klo:08:59

Tämä on Ruotsista tuotu, alunperin myyty bi-fuel mallina, mutta Volvon merkkikorjaamo ei ota murheekseen kaasupuolta koska on niiden alihankkijan tekemä asennus.


Aika erikoista... on Volvoissakin kaikissa aika monta muuta osakokonaisuutta jotka on alihankkijoiden kasaamia ja Volvo vastaa alihankkijoidensa tekemisistä.
Otsikko: Vs: Käytetyn auton osto liikkeestä, riita tilanne ja kaupan purku
Kirjoitti: v6e - 12.02.21 - klo:11:03
Volvo ei osaa kuulemma korjata kaasuja, täytyy viedä kaasu korjaamolle.

Saga jatkuu, sijaisauto nro 9. lähtee vaihtoon, -22 aamulla ja kaikki valot taulussa. Ohjaustehostin, ajonvakautus ja vakkari pois pelistä.

Selitys on sama mitä se on ollut jokaisen auton kanssa joulukuusta asti, on vähä kylmät kelit. Ajan autolla 120km joka päivä matka ajoa joten voisin tähän todeta että jotain failua autossa on  ;D

(https://img.aijaa.com/m/00328/14939007.jpg) (https://aijaa.com/Hzx1Dq)
Otsikko: Vs: Käytetyn auton osto liikkeestä, riita tilanne ja kaupan purku
Kirjoitti: Ramzez - 12.02.21 - klo:11:29
Onko tuo kaasuversioiden korjaamattomuus yleinen Volvon kanta Suomessa vai yksittäisen liikkeen? Tiettävästi Volkkarillakaan eivät aivan jokaisessa huollossa noita kaasuautoja huolla/korjaa, koska ne edellyttävät mekaanikoilta erillistä koulutusta ja työkaluja homman toteuttamiseksi ja ottaen suhteellisen pienen määrän kaasuautoja liikenteessä huomioon, ei niitä valmiuksia pidetä yllä jokaisella korjaamolla, jos vaikka paikkakunnalla on muitakin virallisia pajoja. Jos Volvo on yksinomaan todennut, etteivät ryhdy hommaan ollenkaan, niin aika jännä juttu, vaikka ovat toki luopuneetkin uusien kaasumallien myynnistä.

Oliko tuo vikavalollinen auto sijaisauto vai omistamasi Volvo?
Otsikko: Vs: Käytetyn auton osto liikkeestä, riita tilanne ja kaupan purku
Kirjoitti: v6e - 12.02.21 - klo:11:52
Lainaus käyttäjältä: Ramzez - 12.02.21 - klo:11:29
Onko tuo kaasuversioiden korjaamattomuus yleinen Volvon kanta Suomessa vai yksittäisen liikkeen? Tiettävästi Volkkarillakaan eivät aivan jokaisessa huollossa noita kaasuautoja huolla/korjaa, koska ne edellyttävät mekaanikoilta erillistä koulutusta ja työkaluja homman toteuttamiseksi ja ottaen suhteellisen pienen määrän kaasuautoja liikenteessä huomioon, ei niitä valmiuksia pidetä yllä jokaisella korjaamolla, jos vaikka paikkakunnalla on muitakin virallisia pajoja. Jos Volvo on yksinomaan todennut, etteivät ryhdy hommaan ollenkaan, niin aika jännä juttu, vaikka ovat toki luopuneetkin uusien kaasumallien myynnistä.

Oliko tuo vikavalollinen auto sijaisauto vai omistamasi Volvo?

Volvo Kaivoksela väitti noin kun tarjosin kahdesti korjattavaksi, ja heti kun huomasi että bi-fuel niin sanoi että eivät ota Volvolle, tarjosivat Terragas tai vastaavaa eivät edes toiselle Volvo korjaamolle. Heillä ei siis ole ainakaan tuolla mitään kaasulupia tai laitteistojakaan. Kyllä ne siellä bensapuolen tarkastaa, ja vaihtavat kyllä bensapuolen osia mielellään myöskin  ;)

Kävin vaihtamassa Octavian tiistaina ¨ehjään¨ aikaisemmasta meni ilmeisesti vaihteiston valitsinvipu kun herjasi ajossa vaihteiston P asentoa ja virta avaimien poisottaminen oli hankalaa joka kerta. Tuo vikavalollinen auto on sijaisauto myöskin.

Volvo on siis ollut ¨käyttökiellossa¨ kun kaasut alkoivat vuotaa hyttiin reilu viikko sitten, se tullaan hakmaan jossakin välissä lavetilla pois pihasta seisomasta. Sillä siis ei uskallanyt ajaa ennenkuin vika on selvillä. Eikä se näin kylmässä toimisikaan vaikka kaasut pulloissa pysyisikin. Volvo on siitä hyvä peli että siinä ei vikavalot pala vaikka mitä tapahtuu.

Kaupan purkuun asti toivottavasti saisi ajaa sillä 10. sijaisautolla joka tänään tulee alle.
Tällä hetkellä on ollut alla -10 Octavia 280tkm ajettu, -15 Leon 150tkm, -13 Volvo V60 200tkm, -18 Octavia 100tkm, Opel Ignisia -15 110tkm, Ocatvia -14 110tkm, Ignisia -15 110tkm, loppuja en muista ja osa on ollut jo kahteen kertaan, esim tuo Ignisia joka nyt porsi, oli jo pari viikkoa sitten ajossa.
Otsikko: Vs: Käytetyn auton osto liikkeestä, riita tilanne ja kaupan purku
Kirjoitti: Valmet - 12.02.21 - klo:19:39
Lainaus käyttäjältä: o.b. - 10.02.21 - klo:15:02
Hyi Karppa! Ei kai lessu huijaisi vaikka ei lahkoon kuuluisikaan ::)

Saka on yhtälailla lestataustainen. Sah:lla samat taustat. Pieni piiri...
Otsikko: Vs: Käytetyn auton osto liikkeestä, riita tilanne ja kaupan purku
Kirjoitti: Popo - 12.02.21 - klo:20:41
Lainaus käyttäjältä: Valmet - 12.02.21 - klo:19:39
Saka on yhtälailla lestataustainen. Sah:lla samat taustat. Pieni piiri...

Jesse muistaa niitä  jotka muistavat Jesseä, muista ei niin suurta lukua. Sellasta kuluttajan suojaa? Vaikka eikös esivaltaa pitäisi kuitenkin kunnioittaa...  ???
Otsikko: Vs: Käytetyn auton osto liikkeestä, riita tilanne ja kaupan purku
Kirjoitti: jt - 12.02.21 - klo:21:09
Lainaus käyttäjältä: Ramzez - 12.02.21 - klo:11:29
Onko tuo kaasuversioiden korjaamattomuus yleinen Volvon kanta Suomessa vai yksittäisen liikkeen? Tiettävästi Volkkarillakaan eivät aivan jokaisessa huollossa noita kaasuautoja huolla/korjaa, koska ne edellyttävät mekaanikoilta erillistä koulutusta ja työkaluja homman toteuttamiseksi
Ruotsin puolella mistä tuokin auto on uitettu, osassa Volvo:n merkkikorjaamoista on kaasupätevyydet (esim,. Tukholman seudulla useita liikkeitä) ja huoltavat noita bi-fuel malleja siis ja tekevät katsastuschekkejä.Suomessa lienee Volvon bi-fueleja suhteessa  niin paljon vähemmän että voi olla että eivät ole huollot sitten lähteneet laajasti kouluttamaan henkilöstöä.

Volkkarillahan menee juuri noin eli kaasupuoleen on koulutettu henkilö. Työkalut eivät koko konkurssissa ole niinkään se juttu, vaan sopivat tilat (esim. ilmanvaihto) ja asentajan koulutus. Esim. Oulun Pörhössä on koulutettu henkilö joka pystyy tekemään asiaan liittyviä huoltoja.
Otsikko: Vs: Käytetyn auton osto liikkeestä, riita tilanne ja kaupan purku
Kirjoitti: jt - 12.02.21 - klo:21:10
Lainaus käyttäjältä: v6e - 12.02.21 - klo:11:03
Saga jatkuu, sijaisauto nro 9. lähtee vaihtoon, -22 aamulla ja kaikki valot taulussa. Ohjaustehostin, ajonvakautus ja vakkari pois pelistä.

Selitys on sama mitä se on ollut jokaisen auton kanssa joulukuusta asti, on vähä kylmät kelit. Ajan autolla 120km joka päivä matka ajoa joten voisin tähän todeta että jotain failua autossa on  ;D
Kuulostaa vähän siltä että vaihtoautotiskille on kerätty useampikin "moniongelmainen" yksilö..
Otsikko: Vs: Käytetyn auton osto liikkeestä, riita tilanne ja kaupan purku
Kirjoitti: jt - 12.02.21 - klo:21:21
Lainaus käyttäjältä: v6e - 11.02.21 - klo:08:59
Lahden korjaamo on alusta asti veikannut korkeapainepumppua syylliseksi tähän tyhjäkäyntiin ja nykimiseen, mutta autoa ei viedä paikan päälle nii ei voi todeta vikaa varmasti.
Korkeapainepumppu maksaisi n. 1500, ja vain Volvo voi sen vaihtaa.
Kaasupuolella ei ole korkeapainepumppua linjassa. Säiliöissä on paine ja paineensäätimellä pudotetaan paine sopivaksi. Korkeapainepumppu liittyy siis bensapuoleen. Ehkäpä siellä(kin) on jotain häikkää? (btw: osa Volvoista syöttää myös kaasuajossa pienen määrän bensaa, riippuu mallista)

Jos kyse onkin bensapuoleen syöttöön/ruiskutukseen liittyvästä viasta, yksi mahdollisuus on kokeilla suuttimien puhdistusainetta (siis bensasuuttimien). Maksaa tyyliin 5e Biltemassa. Oireilu on juuri nykimistä.

Lainaus käyttäjältä: v6e - 11.02.21 - klo:08:59
Kun ilmotin liikkeelle että suuttimet maksan puoliksi jos vika tulee kuntoon, liike vastasi vain että on osaava korjaamo ja kaasu autoissa nuo suuttimet ovat sijoitus tulevaisuuteen  ;D
Osien vaihto arpomalla ei kuulosta kovin järkevältä touhulta. Tulee kalliiksi.. Voihan olla että vika onkin esim. antureissa jolloin moottorinohjaus ei toimi oikein etc.
Otsikko: Vs: Käytetyn auton osto liikkeestä, riita tilanne ja kaupan purku
Kirjoitti: v6e - 13.02.21 - klo:09:00
Lainaus käyttäjältä: jt - 12.02.21 - klo:21:21
Kaasupuolella ei ole korkeapainepumppua linjassa. Säiliöissä on paine ja paineensäätimellä pudotetaan paine sopivaksi. Korkeapainepumppu liittyy siis bensapuoleen. Ehkäpä siellä(kin) on jotain häikkää? (btw: osa Volvoista syöttää myös kaasuajossa pienen määrän bensaa, riippuu mallista)

Jos kyse onkin bensapuoleen syöttöön/ruiskutukseen liittyvästä viasta, yksi mahdollisuus on kokeilla suuttimien puhdistusainetta (siis bensasuuttimien). Maksaa tyyliin 5e Biltemassa. Oireilu on juuri nykimistä.
Osien vaihto arpomalla ei kuulosta kovin järkevältä touhulta. Tulee kalliiksi.. Voihan olla että vika onkin esim. antureissa jolloin moottorinohjaus ei toimi oikein etc.

Tuo korkeapainepumppu ilmeisesti voisi olla aiheuttaja siksi että bensapuolta tarvitsee 15% näissä koko ajan, pelkällä kaasulla ei siis mennä ikinä. Ja jos bensapuolella häikkää nii seokset menee vihkoon. No jokatapauksessa en uhraa tälle enää ajatuksia, auto on seisonut pihassa reilun viikon nyt, toivottavasti hakevat pois.

Mulla on tapana soittaa aina ennen auton vaihtoa ja tuo Opeli vaihtui nyt Passattiin eilen, tapani mukaan sovin auton vaihdon aamulla klo 10 soittamalla etukäteen että klo 17 olen siellä ja auto on silloin valmiina. 16:50 menin paikanpäälle ja autosta ollut tietoakaan, ensin etsivät auton sisältä, renkaat pois paperit kuntoon (jännä että ajokortti kopioidaan joka kerta, tässäkin firmassa asioitu ajokortilla jo noin 12 kertaa, voisivat jo kehystää sen kahvihuoneen seinälle)
noh, koko toimituksessa meni sen 30min ja myyjä kävi tankkaamassa pasuunan koska range tutusti 100km aina kun auton antavat ja en ikinä siihen lähde jos itsellä vaihdokissa puoli tankkia omaa ainetta sisällä. Operaatio otti 40min aikaa, jos nämä kaikki 9 auton vaihtoa lasketaan mukaan niin alettais jo puhua muutamasta tunnista tässäkin.
,,rsyttävää toimintaa liikkeeltä kaikin puolin kun en itse edes ole vian/vahingon auheuttaja tässä, etukäteen vielä sovittu auton vaihto...
Toinen juttu, yhtään 20k auto en ole lainaan saanut vaikka maksoin omasta kauppahinnan 23k€ kokonaisuudessaan kesällä, vaihdossa tulee 9k€-19k€ auto.
Toivon että tällä autolla mentäis siihen kaupan purkuun asti.

Tässä koko kombinaatio:

Sijaisautot:

2päivää, Octavia 9k€ 255tkm -13, Lahden korjaus 

12päivää, Leon 14k€ 180tkm -15, Porvoo 1. korjaamo
Renkaanpaineen merkkivalo ja jäähytysnesteen lisäys, takaluukku ei toimi

2päivää, V60 12k€ 200tkm –11
Huoltovalo, akun jännitteen merkkivalo, kuljettajan sivupeilin lasi putosi Helsingissä

1kk, Octavia, 19k€ 106tkm –17 Porvoon 2. korjaamo
jäähytysnesteen lisäys Helsingissä, öljyn täyttö 0,5l Motonet Helsingissä
rengaspaineet

6pv, Octavia palautettu ja oma auto haettu, ei lähtenyt käyntiin käyty hakemassa Octavia takaisin.

9pv, Ingnisia 16k€ 111tkm –16, Oma auto haettu 30.1 vara-avaimilla korjaamolta ja tämä palautettu liikkeeseen, vanhat kitkarenkaat liukkaat muuten ok.

5pv, Octavia 16k€ 111tkm –15, Oma auto hajosi ja jäi kotipihaan.
Octaviassa renkaanpaineen merkkivalo ja vaihteiston häiriö vaihteen valitsimessa ajon aikana sekä pysäköidessä, vaihdettu toiseen.

2pv, Ingnisia 16k€ 111tkm –16, merkkivalot syttyivät aamulla 12.2, ABS, ajonvakautus, kaarreajo, käsijarru, jarru, lisäksi ohjaustehostin ja vakionopeuden säädin ei toimi.

Passat 17k€ 123tkm –16, 


Asianajaja laittoi pitkän viestin eilen jota en ole vielä jaksanut edes sisäistää, alkaa näyttää siltä että myrskyn merkit on ilmassa liikkeen ja asianajajan välillä...
Otsikko: Vs: Käytetyn auton osto liikkeestä, riita tilanne ja kaupan purku
Kirjoitti: vwmies - 13.02.21 - klo:09:16
Lainaus käyttäjältä: jt - 12.02.21 - klo:21:10
Kuulostaa vähän siltä että vaihtoautotiskille on kerätty useampikin "moniongelmainen" yksilö..

Juu, eiköhän monet nykyautot ole 200tkm ajettuna jo jos minkälaisen korjauksen tarpeessa, viallisia antureita jos vielä huonosti huollettujakin.
Ei ole enää sellaisia huolettomia dieselmersun tai bensavolvon/tojon tapaisia tankkaa-aja-huolla (vaikka itse) kulkupelejä.
Aika masentavan kuvan tässä saa käyt. autojen laadusta.  :o

Kaupan purkuun kyllä riittää, jos tuote ei sovi käyttötarkoitukseensa - tässä liikkumiseen, eikä tule kohtuullisessa ajassa myyjänkään toimesta kuntoon. Näyttää siltä, että liike on jo ennenkin ottanut yhteen "romun" myytyään. Sitä vartenhan heillä on rekkularyhmä. Eihän yksikään vaihtoautoliike ota 20t pommia vapaaehtoisesti takaisin. Se jää heille käsiin, tai myyvät romuna eteenpäin. Ainoa keino tässä on käyttää juristia, jos tämä pääsisi paremmin sopuun.  Ellei, lopuksi vaan kaupan purkuun käräjillä, jos on laaja kotivakuutus. Käyttöhyödyksi on muuten laskettu 10-15c/km, eikä mitään liikkeen keksimää 25c. :(
Otsikko: Vs: Käytetyn auton osto liikkeestä, riita tilanne ja kaupan purku
Kirjoitti: -karppa- - 13.02.21 - klo:10:08
Hyvä esimerkki minkälaista pommia asiakkaat vievät vaihdossa liikkeeseen (Autoliikkeen kusettaminenhan on Suomalaisen kohokohta, jos se onnistuu). Surullista että liikkeet laittavat vielä nuo asiakkaalle testiin edes koeajamatta saati korjaamatta. Johtuukohan tuosta kotiintuonti palvelusta, että kuski vain hakee auton ja ajaa suoraan liikkeeseen ja se on siinä.
Otsikko: Vs: Käytetyn auton osto liikkeestä, riita tilanne ja kaupan purku
Kirjoitti: passo_s - 13.02.21 - klo:10:20
Kerran käytettyä Vehossa ajaessani ei mennyt koeajolla kolmonen päälle. Autoa myytiin kuntotarkistettuna, lappusessa oli merkintä vaihteisto tarkistettu - ok. On niitä luotettavia perus corollia vielä myynnissä, vaimon systerille juuri sellaiseen käytetyn vm-13 ostin. Oma Passat GTE kun on ollut huollossa pari kertaa on vuokraamosta ollut uusi corolla, ovat ihan näpsiä ajaakin nykyisin. Onko tuo kaasutekniikka kuinka epävarmaa? Kamu kertoi että heillä ei saa ottaa työsuhdeautoksi kaasuautoa.Uusimman farkku corollan jousitusta liikennehidasteissa ja ratikankiskoja ylitettäessä ei voinut kuin ihastella, auton hintalappukin huoimioiden. Oma Passat GTE 70 tkm ajettuna nitisee alustasta ja huollon mielestä alusta on ok, aurauskulmat sentään säätivät
Otsikko: Vs: Käytetyn auton osto liikkeestä, riita tilanne ja kaupan purku
Kirjoitti: o.b. - 13.02.21 - klo:10:54
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 13.02.21 - klo:10:08
Hyvä esimerkki minkälaista pommia asiakkaat vievät vaihdossa liikkeeseen (Autoliikkeen kusettaminenhan on Suomalaisen kohokohta, jos se onnistuu). Surullista että liikkeet laittavat vielä nuo asiakkaalle testiin edes koeajamatta saati korjaamatta. Johtuukohan tuosta kotiintuonti palvelusta, että kuski vain hakee auton ja ajaa suoraan liikkeeseen ja se on siinä.
Ei ihan sellaisenan välttämättä. Tiedän tapauksia, joissa myyjä ottaa vaihtoautosta renkaat vanteineen omaan autoon ja pistää paskat tilalle ::)
Otsikko: Vs: Käytetyn auton osto liikkeestä, riita tilanne ja kaupan purku
Kirjoitti: -karppa- - 13.02.21 - klo:11:00
Lainaus käyttäjältä: o.b. - 13.02.21 - klo:10:54
Ei ihan sellaisenan välttämättä. Tiedän tapauksia, joissa myyjä ottaa vaihtoautosta renkaat vanteineen omaan autoon ja pistää paskat tilalle ::)

Minä tiedän lukemattomia tapauksia missä autoliikkeeseen menevän auton mukana pitää olla kahdet renkaat ja toiseksi renkaiksi on laitettu/ostettu täydet paskat tai jopa eri auton vanteet/renkaat, jonka on huomannut vasta uusi omistaja.
Otsikko: Vs: Käytetyn auton osto liikkeestä, riita tilanne ja kaupan purku
Kirjoitti: v6e - 13.02.21 - klo:11:17
Tämä Volvo tuli mulle yksillä vanteilla, myyjä rokotti oman vaihdokin eturenkaista 200€ multa vielä vaihdossa kun ovat melkein sakoilla.

Kesän jälkeen vaihdatin ne heidän lupaamat kiinalaiset kitkat sitten noihin kesärenkaiden tilalle koska molemmat sekä Volvo ja oma vaihdokki oli yksillä vanteilla.

(http://img.aijaa.com/t/00545/14939227.t.jpg) (https://aijaa.com/XOn3r6)(http://img.aijaa.com/t/00311/14939225.t.jpg) (https://aijaa.com/03KG8s)

Reklamaatio osaston mukaan tämä on normaalia kulumista.
Katsastuksessa ja huollossa renkaat olleet hyvät 7mm pintaa.
Nuo kesärenkaat kulu kesäkuun puolivälistä marraskuun alkuun kankaille reunoista, koko sarja. Suuntaus meni omaan piikkiin koska renkaat kuluu. Samalla vaihdettiin jarrupalat taakse koska nekin kuluu (huollossa nekin oli tarkastettu)

Täytyy jatkossa auto viedä ensimmäisenä nosturilla ja kattoo ite läpi, ei oo ennen tullu mieleenkään että renkaat kuluu sisäreunasta auki ja keskellä voi olla pintaa.

Jos kauppa puretaan niin reklamaatio osasto saa liitteenä oman sähköpostin jossa kertoo että renkaat kuluu, Volvo tulee takaisin yksillä renkailla.
Otsikko: Vs: Käytetyn auton osto liikkeestä, riita tilanne ja kaupan purku
Kirjoitti: -karppa- - 13.02.21 - klo:11:46
Toki rengaspaineillakin voi olla merkitystä renkaan kulumiseen.

Nyt vain tuntuu, että aika herkällä on tunteet tämän auton suhteen. Monesti auto ostetaan autokuumeessa ja järki ei aina ole mukana.
Otsikko: Vs: Käytetyn auton osto liikkeestä, riita tilanne ja kaupan purku
Kirjoitti: tkp - 13.02.21 - klo:19:59
Kyllä minullakin olisi tunteet pinnassa jos ostaa 20K, maksavan auton, sijoittaa siihen pari toimintatonnia lisää ja silti auto seisoo pihassa rikkinäisenä.
Otsikko: Vs: Käytetyn auton osto liikkeestä, riita tilanne ja kaupan purku
Kirjoitti: Trifid - 13.02.21 - klo:20:54
Pakko sen verran korjata että se on Opel Insignia. Kyllä on melkosta hommaa, enkä ihmettele että on tunteet pinnassa. Kuluttajasuojalain mukaan liikkeellä on toki oikeus saattaa auto kuntoon ennen kaupan purkamista mutta onko tässä tilanteessa niin että myyjäliike ei enää saata autoa kuntoon? Heidän kannattaisi  selvittää oikea korjaamo autolle ja saattaa se kuntoon. Kaupan purun jälkeen sama auto on edelleen myyntirivissä, korjauksiin on palanut rahaa eikä auto ole vieläkään kunnossa. Mikäli osamaksulla olet auton ostanut, riitatilanteessa voi pidättyä maksamasta osamaksueriä.
Otsikko: Vs: Käytetyn auton osto liikkeestä, riita tilanne ja kaupan purku
Kirjoitti: v6e - 13.02.21 - klo:20:59
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 13.02.21 - klo:11:46
Toki rengaspaineillakin voi olla merkitystä renkaan kulumiseen.

Nyt vain tuntuu, että aika herkällä on tunteet tämän auton suhteen. Monesti auto ostetaan autokuumeessa ja järki ei aina ole mukana.

Tässä kohtaa voin sanoa että rengaspaineet vaikuttaa tottakai, mutta jos kulmat pielessä niin rengaspaineilla ei ole väliä.

Minulle olis riittäny:
Vaihtoehto 1. auto kunnossa, korjattu elämä jatkuu

Vaihtoehto 2. kaupan purku, uusi auto elämä jatkuu

Vaihtoehtoon 1. ei tunnu onnistuvan joten yritetään vaihtoehtoa 2. joka ei onnistunut ilman asinajajaa,
Jos työantaja velvoittaa työpaikalla olon tarvittaessa 1h kuluttua soitosta, silloin ei ole varaa kokeilla lähteekö auto käyntiin vaiko ei.
Jos tuo 20k€ romu ei tuossa pihalla ala käynnistyä kelillä kun kelillä niin lähtee ensin duuni, sen jälkeen talo ja sitten voidaan miettiä lähipubissa mikä meni pieleen.

Sanoisin että olen asian kanssa ollut kohtalaisen kärsivällinen jos auto on yritetty syyskuusta asti korjata kuntoon siinä onnistumatta.
Tavoite tässä olis se etten joutuisi liikkeelle korvaamaan enempää kun mitä on autoa lyhentänyt. Nyky vaatimuksilla se ei tule onnistumaan.
Nykyisellä logiikalla voisin ostaa tuon auton 2v päästä 6k€:lla.
Otsikko: Vs: Käytetyn auton osto liikkeestä, riita tilanne ja kaupan purku
Kirjoitti: gunman - 13.02.21 - klo:21:48
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 10.02.21 - klo:14:42
Kamux?

Juha on nuoruuden ystäväni ja häneltä mm. toledon ostanut viime vuosituhannen puolella. (oli silloin myyjänä toisaalla)
Juha on rehti mies ja hänestä minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa.
Sensijaan autokauppa Kamux.. Miten sen nyt muotoilisi.. En tee heidän kanssaan autokauppoja koskaan.
Sijoituksena hyvä (olen osakkeenomistaja pienellä positiolla), mutta autokaupoille en heidän kanssaan ryhdy.
Jälkimarkkinointi surkeaa, tai sitä ei ole olemassa. Kaikesta saa lähteä likipitäen käräjille.
Otsikko: Vs: Käytetyn auton osto liikkeestä, riita tilanne ja kaupan purku
Kirjoitti: passo_s - 13.02.21 - klo:22:47
^onhan sekin autoliikkeen yritysstrategia, katsoa kaikki kortit veloituksettoman kuluttajansuojan kautta. Kuluttajansuoja on halvempi tapa autoliikkeelle kuin ennakoiva käytettynä myyntiin menevän auton täys tarkastus ja korjailu ennen myyntiä. Kuluttajansuoja nimesikin autoliikkeitä joiden kanssa eniten kinaavat, vai pitäisikö puhua siten että kuluttajansuoja listasi autoliikkeitä joille eniten tarjosivat ammattiosaamistaan :) En muista oliko Kamux listalla.  Täällähän se listaus oli:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/naista-autoliikkeista-tehdaan-eniten-valituksia-yksi-on-ihan-omissa-sfaareissaan-mikaan-muu-ei-selita/7958324#gs.sw4ffk (https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/naista-autoliikkeista-tehdaan-eniten-valituksia-yksi-on-ihan-omissa-sfaareissaan-mikaan-muu-ei-selita/7958324#gs.sw4ffk)
Otsikko: Vs: Käytetyn auton osto liikkeestä, riita tilanne ja kaupan purku
Kirjoitti: jt - 14.02.21 - klo:00:42
Lainaus käyttäjältä: v6e - 13.02.21 - klo:11:17
Täytyy jatkossa auto viedä ensimmäisenä nosturilla ja kattoo ite läpi, ei oo ennen tullu mieleenkään että renkaat kuluu sisäreunasta auki ja keskellä voi olla pintaa.
Voisi säästää ison pennin kun käyttäisi käytetyn ensin autotohtorilla tms. kolmannella osapuolella tarkastuksessa. Aika outoa että 20k, auto voi olla täysi pommi.  Jos vanha Ruotsin rekkari on tiedossa, niin historiasta voi kenties löytää (mahdollisesti mielenkiintoisia) tietoja tämä palvelun avulla: https://fu-regnr.transportstyrelsen.se/extweb/UppgifterAnnatFordon

Itselle on osunut kohdalle yksi "ylläri" auto, mutta se olikin hinnaltaan n. 4k, TDI Passat ajettu lähes 300tkm silloin ostettaessa. Koeajossa huomasi ettei mene ihan suoraan niin ajattelin että tarvitsee pyöräkulmien säädön. No lopulta osoittaitui että 2 vannetta oli ihan umpikieroja ja vaikka jobbarilta ostin, niin tuli kuitenkin hinnassa vastaan.Omalta osalta voi sanoa että pieni tarkkaavaisuus olisi säästänyt turhalta vaivalta, mutta kyllä siitäkin ihan käyttöpelin sai aikaiseksi. 
Pahimman autokuumeen iskiessä ja uutta käytettyä katsottaessa, melkein voisi käydä jonkin paperisen chekkilistan avulla läpi paikat jos ei vie 3:lle osapuolelle chekkiin, muuten pian unohtuu chekata jotain. Vikakoodien luku on myös hyvä idea käytettyä ostettaessa, kaikki koodithan ei näy mittarissa vaikka jotain häikkää olisikin. VAG:ssa tuo käy näppärästi OBD-palikan + kännykkäsoftan avulla.
Otsikko: Vs: Käytetyn auton osto liikkeestä, riita tilanne ja kaupan purku
Kirjoitti: jt - 14.02.21 - klo:00:51
Lainaus käyttäjältä: v6e - 13.02.21 - klo:09:00
Tuo korkeapainepumppu ilmeisesti voisi olla aiheuttaja siksi että bensapuolta tarvitsee 15% näissä koko ajan, pelkällä kaasulla ei siis mennä ikinä. Ja jos bensapuolella häikkää nii seokset menee vihkoon. No jokatapauksessa en uhraa tälle enää ajatuksia, auto on seisonut pihassa reilun viikon nyt, toivottavasti hakevat pois.
Jos pumppu olisi viallinen, niin kenties bensalla ajaessa voisi tulla myös ongelmia? Bensasuuttimet ovat toinen mahdollisuus, voi olla että kun ruiskutus on vähäistä, niin vajakuntoisena toimii päin mäntyä, mutta taas täydellä seoksella (bensa-ajo) ja isot kierrokset toimii ok. Suutinprobleema tulee käsittääkseni esiin eniten kylmänä ja tyhjäkäynnillä. Suuttimia ei tosiaan tarvitse välttämättä vaihtaa, vaan suuttimien puhdistusaine saattaa auttaa. Mutta jospa tämä case selviäisi, eikä sitä vain tuupattaisi -jos kauppa puretaan- suoraan seuraavalla "onnelliselle" pelkällä valohoidolla.   
Otsikko: Vs: Käytetyn auton osto liikkeestä, riita tilanne ja kaupan purku
Kirjoitti: TOURAN HIGHLINE - 14.02.21 - klo:09:43
Lainaus käyttäjältä: jt - 14.02.21 - klo:00:42
Jos vanha Ruotsin rekkari on tiedossa, niin historiasta voi kenties löytää (mahdollisesti mielenkiintoisia) tietoja tämä palvelun avulla: https://fu-regnr.transportstyrelsen.se/extweb/UppgifterAnnatFordon
Tämä olikin hauska. Oma harrasteauto osoittautuikin olevan ruååttalainen hevostraileri... ;D
Otsikko: Vs: Käytetyn auton osto liikkeestä, riita tilanne ja kaupan purku
Kirjoitti: v6e - 14.02.21 - klo:11:16
Teetin ennen ostoa carfax palvelun 20, jossa selviää ruotsalaiset tiedot. Kerran oli katsastettu tuona aikana Ruotsissa ja siihen kilometrimäärä ainakin täsmää.
Leasign auto yhdellä omistajalla (Ruotsin paikallisen kunnan tai kaupungin leasing auto oli ollut)
https://www.carfax.eu/sample-report (https://www.carfax.eu/sample-report)

Ruotsalainen rekkari tulee huoltokirjaan ja Suomalaiseen rekisteriotteeseen kun Ruotsalaiset rekkarit kopsataan trafille. Toin 2019 auton Ruotsista niin on nämä käytännöt jo aika tuttuja.

Mulla oli luottamus huoltofirmaan Suomessa, ennen kauppaa käytiin huoltofirman kanssa läpi auton kunto. Kun ongelmat alkoi niin auto meni sinne korjattavaksi ensin ja kahden päivän päästä ilmoittivat että eivät päääse lukemaan vikakoodeja moottorin puolelta. (Huolto selosteessa vikamuisti oli ollut tyhjä kesäkuussa).
Näinköhän oli kesäkuussa vikamuisti luettu. Tämäkin olisi selvinnyt jos olisin kesällä omaan laskuun käyttänyt Volvolla koodin luvussa.
Toisessa paikassa vikamuistista alkoi vikakoodeja löytymään.

Suuttimet on vaihdettu uusiin tammikuussa, osille tuli hintaa n. 1000, josta maksoin puolet. Tällä auto ei kuitenkaan kuntoon.

Otsikko: Vs: Käytetyn auton osto liikkeestä, riita tilanne ja kaupan purku
Kirjoitti: svalkein - 14.02.21 - klo:11:38
Täältä saa ilmaiseksi tiedot Ruotsalaisista autoista mm. aiemmat omistajat (sekä yksityiset ett yritykset), katsastustiedot, jopa merkkiliikkeiden huollot. https://www.biluppgifter.se/ (https://www.biluppgifter.se/)
Otsikko: Vs: Käytetyn auton osto liikkeestä, riita tilanne ja kaupan purku
Kirjoitti: Mikkes - 08.03.21 - klo:03:23
Lainaus käyttäjältä: o.b. - 10.02.21 - klo:15:02
Hyi Karppa! Ei kai lessu huijaisi vaikka ei lahkoon kuuluisikaan ::)

Lessu huijaa nimenomaan silloin, jos et ole itse lessu, koska silloin olet heidän jo lapsilleen opettaman mukaan vääräuskoinen.
Ps. Kokemusta on lessuista, itse en todellakaan ole lahkolainen.
Otsikko: Vs: Käytetyn auton osto liikkeestä, riita tilanne ja kaupan purku
Kirjoitti: v6e - 19.03.21 - klo:12:07
Noniin palataan tähän vielä, pitkien neuvotteluiden jälkeen saatiin aselepo sovittua. 

Rahallahan tästäkin selvittiin, täytyy sanoa että oli kyllä melkoinen kokemus kaikin puolin.

Reklamaatio-osaston sähköpostien allekirjoituksessa komeilee teksti; Eläköön parempi autokauppa! / Saka.


Siinä vaiheessa kun kyseinen liike oli reklamaatio-osaston toimesta hoitanut itselleen asianajajan, homma alkoi selventyä.

Taisi jo taistelevilla osapuolilla olla jo melkoisen paljon tunteita pelissä koska minkään näköisetä sovintoa meinannut tulla, sähköposteissa liike oli valmis menemään oikeuteen asti.

Autoliike ei suostunut tulemaan vastaan käyttöhyödyn korvauksessa Volvon ajetuista kilometreistä ja vaati loppuun asti 15snt/km. Lisäksi liike vaati Sakavarman palauttamatta jättämistä 890€ jota en hyväksynyt koska siitä ei ole minulle ollut mitään hyötyä.

Loppujen lopuksi kymmenien sähköpostien ja puheluiden jälkeen homma selvisi,
könttäkorvaus 750€ minulta Sakalle kilometreistä Volvolla ja kaikki korjauskustannukset jotka olin maksanut itse jäivät korvaamatta (n. 1200€), lisäksi liike ei suostunut maksamaan asianajokustannuksia, näistä itselle jäi maksettavaa n. 700€ (20% omavastuu) kulujen ollessa 3500€.

Kaupan purku kokonaisuudessaan maksoi minulle sen verran että en tule enää ikinä asioimaan kyseisessä liikkeessä. Toimivan auton vaihtoon viemisellä otin normaalin 3000€ tappion vaihdossa ja autoni pyyntihinta oli heillä jotakuinkin sen 4000€ korkeampi.
Korjauskulut 1200€ + könttäkorvaus 750€ + omavastuu asianajajasta n. 700€ ja tästä hauskuudesta jäi käteen iso nippu paperia. Siitä voi jokainen laskea paljon tämä maksoi.
Käyttöhyödylle jäi korvattavaa kaiken tuon jälkeen aika tarkalleen se 10snt/km ja omista korjaamo ajoista (n 500km + Volvon ajot) , menetetyistä päivärahoista 215€, asianajo kustannuksista ei korvausta tullut.

Viimeinen puhelinsoitto reklamaatio osastolle sopimuksen teon jälkeen meni pääpiirteittäin niin että kerroin kaupanpurkamisesta ja kysyin milloin auto hinataan pihasta pois kun sinne ei mahdu tällä hetkellä yhtään mitään. Vastaus oli tylysti että hänen tietojen mukaan kauppaa ei purettu koska vaatimukseni olivat liian kovat, tässä vaiheessa kehoitin häntä soittamaan omalle asianajajalle.
Soitti sitten kohta takaisin että palauta sijaisauto tänään illalla ja allekirjoita kaupan purku sopimus samalla, laita kaikki Volvon varusteet autoon kun hinauspalvelu hakee auton pihasta. Tässä kohtaa vielä muistutti kesärenkaista jotka täytyy laittaa mukaan autoon, johon pääsin omaksi ilokseni vastaamaan että itse hän on aikaisemmin sanonut että kesärenkaiden kuluminen kankaille on normaalia kulumista 5kk ajon aikana joten niitä ei valitettavasti mukaan saa.

Sijaisautoista vielä sen verran, viimeinen sijaisauton vaihto oli nro 12. Viikkoa ennen kaupan virallista purkamista. Ajopeliksi tuli Peugeot henkilöauto jossa Urea tankki huusi tyhjyyttään ja myyjän vastaus oli että jos uskallat ajaa niin aja, jos luulet että matkan teko loppuu lisää ainetta tai vaihda auto.
Tuohon Peugeotiin ei lisätä ainetta itse, se on korjaamon heiniä koska lisäysaukko on jossakin tavaratilan pohjan syövereissä, heitin Joensuun reissun normaaliin tapaan pienellä jännityksellä. Sijaisautoilla ajoa kertyi kaiken kaikkiaan 84 vuorokautta, käytännössä joulukuun alusta helmikuun loppuun asti.
Ei pelkkää huonoa, tuli ajettua seuraavilla autoilla:
Sijaisautot:

2päivää, Octavia 9k€ 255tkm -13, Lahden korjaus

12päivää, Leon 14k€ 180tkm -15, Porvoo 1. korjaamo
Renkaanpaineen merkkivalo ja jäähytysnesteen lisäys, takaluukku ei toimi

2päivää, V60 12k€ 200tkm –11
Huoltovalo, akun jännitteen merkkivalo, kuljettajan sivupeilin lasi putosi Helsingissä

1kk, Octavia, 19k€ 106tkm –17 Porvoon 2. korjaamo
jäähytysnesteen lisäys Helsingissä, öljyn täyttö 0,5l Motonet Helsingissä
rengaspaineet

6pv, Octavia palautettu ja oma auto haettu, ei lähtenyt käyntiin käyty hakemassa Octavia takaisin.

9pv, Ingnisia 16k€ 111tkm –16, Oma auto haettu 30.1 vara-avaimilla korjaamolta ja tämä palautettu liikkeeseen, vanhat kitkarenkaat liukkaat muuten ok.

5pv, Octavia 16k€ 111tkm –15, Oma auto hajosi ja jäi kotipihaan.
Octaviassa renkaanpaineen merkkivalo ja vaihteiston häiriö vaihteen valitsimessa ajon aikana sekä pysäköidessä, vaihdettu toiseen.

2pv, Ingnisia 16k€ 111tkm –16, merkkivalot syttyivät aamulla 12.2, ABS, ajonvakautus, kaarreajo, käsijarru, jarru, lisäksi ohjaustehostin ja vakionopeuden säädin ei toimi.

Passat 17k€ 123tkm –16, paripäivää ja vaihto, myytiin alta pois

Peugeot 308, 12k€, 98tkm -16, Urealamppu huutaa, viikko sitten purettiin kauppa.

Vielä 16.2 oltiin oman asianjanan kanssa sitä mieltä että sovintoa ei tule, liike olisi ollut halukas menemään selvittämään asiaa oikeuteen asti. 
Itse näin järkevämmäksi tässä tapauksessa jättää tuon lenkin pois jo pelkästään noilla 10k€-19k€ max tarjolla olevien sijaisautojen jatkuva kiukuttelu ja vaihtaminen oli sen verran turhan tuntuista hommaa että ajattelin pääsevän helpommalla kun jättää oikeudenkäynnin välistä pois ja rahat toiseen autoon käyttöön ilman vuoden odottelua.

Loppujen lopuksi olen helkutin tyytyväinen että sain rahat tuolta pois, käsiraha on tosin huventunut olemattomiin uutta autoa varten mutta ei auta.
Seuraavaksi autoksi tulee joku uusi valmistajan 5v takuulla oleva Leon Sportstourer tai tonnin corolla jos ei jaksa uutta autoa tehtaalta odottaa.

(https://img.aijaa.com/m/00870/14950443.jpg) (https://aijaa.com/Z4qznQ)
Otsikko: Vs: Käytetyn auton osto liikkeestä, riita tilanne ja kaupan purku
Kirjoitti: passo_s - 19.03.21 - klo:12:50
Onpahan tarina. Symppaan koska itsellä on liikkuva työ. Tarinaasi kun lukee niin työnantajani "pakottaminen" työsuhdeautoilijaksi ei tunnu enää niin pahalta. Omistan yhden 400 tkm ajetun pösö 307:n. Välillä se on lyhyessä lainassa kavereilla, välillä se on pojallani pitkässä lainassa. Pitkiä aikoja pösö seisoo lämmitetyssä talliss a, koska se on oma ja työsuhdeauto ei tallia kaipaa :) Pösön tekniikan tunnen ja korjaan, se on ollut jo 15v taloudessani. Kerran työsuhde Passat ampui kotiparkista startatessa liudan hälytyksiä niin työnantajani asiakkaalle pääsin voitokkaisiin kauppaneuvotteluihin pösöllä. Toki jokin herz olisi tuonut auton kotiovelle, mutta minkälaisella aikataululla ja olisinko sitten ollut herz aikataulun takia työnantajani asiakkaan aikataulutuksen mukaisesti loppuneuvotteluissa vai hävinnyt koko työnantajani kaupan kun en pysy aikataulussa?  Eipä  tarvinnu sählätä vuokra-auton kanssa ja resstaa aikatauluilla, pösö vain käyntiin. Päivässä oli muutenkin työn takia jännitteitä, siihen nyt sitten jokin autosählä.  Vaimo välillä tiukasti kehoittaa hankkiutumaan eroon pösöstä. En ole siihen kiintynyt mutta se samperi starttaa joka ikinen kerta ongelmitta, sillin harvoin kun sitä tarvitaan. Selvittelen juuri vaimon haaveille vastineeksi sen vuokrauspalvelua ja miten verottaja suhtautuu yksityishenkilön harrastamaan vuokrauspalveluun. Pösö liikkuu, on huollettu mun toimesta ja joka vuosi se on ongelmitta katsastettu. Se on se pahan päivän auto kun työpaikka menee alta ja ne vie työsuhdeauton :)
Otsikko: Vs: Käytetyn auton osto liikkeestä, riita tilanne ja kaupan purku
Kirjoitti: SIN - 19.03.21 - klo:13:04
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 13.02.21 - klo:10:08
Hyvä esimerkki minkälaista pommia asiakkaat vievät vaihdossa liikkeeseen (Autoliikkeen kusettaminenhan on Suomalaisen kohokohta, jos se onnistuu). Surullista että liikkeet laittavat vielä nuo asiakkaalle testiin edes koeajamatta saati korjaamatta. Johtuukohan tuosta kotiintuonti palvelusta, että kuski vain hakee auton ja ajaa suoraan liikkeeseen ja se on siinä.

Tämä on liikkeen tahtotila. Järjestelmä on nerokas. Asiakas tuo paniikissa autonsa  vaihtoon kun siihen tuli joku vika. Liike ei hyvitä  juuri mitään vaihdossa autosta , ja myy sen ylihintaan seuraavalle joka toi oman pomminsa vaihtoon. jne jne. Vtut niitä mitään tarkasteta.

Siltikään kansa ei uskalla ostaa yksityiseltä , koska pelkäävät tulla huijatuksi vaikka tilanne on päinvastainen.
Siksipä autoa ei kannata koskaan vaihtaa. Ajaa samalla ruoskalla maailman loppuun asti. Ja jos ostaa, niin mahdollisimman halpa, ei tarvi stressata :)
Otsikko: Vs: Käytetyn auton osto liikkeestä, riita tilanne ja kaupan purku
Kirjoitti: passo_s - 19.03.21 - klo:13:08
^se ruoska piru vain ruostuu :) Oman  18v pösön olemassa olo perustuu siihen että osaan hitsata helmakoteloa ja helmakotelon hitsaaminen pellin palasella hyväksytään katsastuksessa. Voi pojat sitä ammattitaitoni tasoa jossa ammattimiehen käden jälki näkyy helmakotelon kittauksessa :)  Onko se muuten asiakirjapetos jos Veho antaa käytetyn auton tarkistuslapun jossa lukee  "vaihteisto ok" ja pvm sekä tarkistajan nimi Vehon leimalla paperista löytyy ? Vaimo käski taannoin hakemaan hänelle uudempaa autoa, menin sitten koeajolle Vehoon. Sieltä noudettua käytettyä pösöä ajaessa totean että ei mene vaihteet jouhevasti paikalleen. Saan vaihdettua vaihteita, mutta on kovasti vaikeuksia jos tän tuon kotiin on kotona vaikauksia vaimon kanssa. Kotona on samaaa korimallia mutta paljon enempi ajettu pösö josta tietää että sen vaihteistoon vaihdettiin vaihdekepin jäykkyyden takia kuluneita siirto-osia vaihdevivustosta, se tuli kerralla kuntoon siten. Vehon vaihtoauto myyjää tiukasti haastattelen että tässä kuntotarkistuslapussa on vaihteistolle ok merkintä, mutten ole kanssanne samaa mieltä. Vaihtoautomyyjä ei komentoinut asiaan mitenkään. Liike vaihtui samoin tein. En ottanut työsuhdeautoakaan Vehosta huonon vaihtoauto palvelun vuoksi. En edes käynyt katsomassa, enkä helpolla menekkään. A sarja plugari vähän nykysin tosin  koukuttaa :)
Otsikko: Vs: Käytetyn auton osto liikkeestä, riita tilanne ja kaupan purku
Kirjoitti: M-J-B - 19.03.21 - klo:15:12
No eihän nyt VEHOsta Pösöä osteta.  :o Vaihtoautojen esittelytilaan mahtuu vain johtotähtiä ja pari vuotta vanhat Volvot, BMW:t, Audit sun muut on takahuoneessa piilossa mersumiesten katseilta.

En voi silti valittaa (kop kop) kun tapojeni vastaisesti sovin kyseisen putiikin kanssa pikaiset kaupat Audista ilman koeajoa. Myyjä vakuutti, ettei vikoja ole, mutta jos jotain ilmenee, niin korjataan.  ::) Paperityöt nyt vaan oli vähän sinnepäin, ote sähköisestä huoltokirjasta koski ihan toista autoa, mutta kunnossa se lopulta kuitenkin oli kun oikea löytyi. Luovutustilanteessa unohtui nimetkin papereista, että käytännössä tuli sittenkin muutaman sadan kilometrin ja muutaman päivän koeajo kun paperit hoidettiin kuntoon postitse.

Edellisen, MetroAutosta tehdyn ostoksen kanssa joutuikin sitten huolellisesta koeajosta huolimatta taistelemaan moneen otteeseen monen pikkuvian takia, mutta kun taisteli riittävän pitkälle ja oikea henkilö ilmestyi tiskin taakse, sain tilitykseeni hölmistyneen kommentin: "Mikä tässä on ongelmana? Siinähän on tehdastakuu voimassa. Pistetään kuntoon!" Kuntoon tuli ja kaikki laatuongelmat oli sopivasti hoidettu takuun umpeutuessa, eikä siinä lastentautien jälkeen ollut mitään suurempaa moitittavaa yli kymmeneen vuoteen.

Jotenkin olen aina onnistunut välttämään tuollaiset Sakat.

Otsikko: Vs: Käytetyn auton osto liikkeestä, riita tilanne ja kaupan purku
Kirjoitti: passo_s - 19.03.21 - klo:16:36
Lainaus käyttäjältä: M-J-B - 19.03.21 - klo:15:12
No eihän nyt VEHOsta Pösöä osteta.  :o Vaihtoautojen esittelytilaan mahtuu vain johtotähtiä ja pari vuotta vanhat Volvot, BMW:t, Audit sun muut on takahuoneessa piilossa mersumiesten katseilta.

En voi silti valittaa (kop kop) kun tapojeni vastaisesti sovin kyseisen putiikin kanssa pikaiset kaupat Audista ilman koeajoa. Myyjä vakuutti, ettei vikoja ole, mutta jos jotain ilmenee, niin korjataan.  ::) Paperityöt nyt vaan oli vähän sinnepäin, ote sähköisestä huoltokirjasta koski ihan toista autoa, mutta kunnossa se lopulta kuitenkin oli kun oikea löytyi. Luovutustilanteessa unohtui nimetkin papereista, että käytännössä tuli sittenkin muutaman sadan kilometrin ja muutaman päivän koeajo kun paperit hoidettiin kuntoon postitse.

Edellisen, MetroAutosta tehdyn ostoksen kanssa joutuikin sitten huolellisesta koeajosta huolimatta taistelemaan moneen otteeseen monen pikkuvian takia, mutta kun taisteli riittävän pitkälle ja oikea henkilö ilmestyi tiskin taakse, sain tilitykseeni hölmistyneen kommentin: "Mikä tässä on ongelmana? Siinähän on tehdastakuu voimassa. Pistetään kuntoon!" Kuntoon tuli ja kaikki laatuongelmat oli sopivasti hoidettu takuun umpeutuessa, eikä siinä lastentautien jälkeen ollut mitään suurempaa moitittavaa yli kymmeneen vuoteen.

Jotenkin olen aina onnistunut välttämään tuollaiset Sakat.
Vehossa Tampereella oli vielä nelisen vuotta sitten ulkohalli jossa oli 10 k, autoja, kuten
tämä vaihteistovikainen pösö.Tosin oliko jo silloin Vehon vaihtoautopuoli siirtymässä tai siirtynyt Vaihto+ nimisen ”firman” alle, ettei mersujen ostajien tarvinnut katsella köyhiä ei mersua vaihtoautoksi halajavia asiakkaita.
Otsikko: Vs: Käytetyn auton osto liikkeestä, riita tilanne ja kaupan purku
Kirjoitti: miz - 19.03.21 - klo:16:49
Lainaus käyttäjältä: passo_s - 19.03.21 - klo:12:50
Selvittelen juuri vaimon haaveille vastineeksi sen vuokrauspalvelua ja miten verottaja suhtautuu yksityishenkilön harrastamaan vuokrauspalveluun.

https://bloxcar.fi/en
Otsikko: Vs: Käytetyn auton osto liikkeestä, riita tilanne ja kaupan purku
Kirjoitti: o.b. - 19.03.21 - klo:17:39
Lainaus käyttäjältä: miz - 19.03.21 - klo:16:49
https://bloxcar.fi/en
Katselin sivuja, mutta missään ei kerrota (tai en vaan löytänyt ???) paljonko bloxcar ottaa provikkaa välistä jos pistää auton vuokralle. Tuskin on hyväntekeväisyysjärjestö.
Otsikko: Vs: Käytetyn auton osto liikkeestä, riita tilanne ja kaupan purku
Kirjoitti: passo_s - 19.03.21 - klo:18:24
^ Tuosta kun kertyy tuloja tietyn määrän yli, pitää ilmeisesti ilmoittaa verotuksessa? Kuinka paljon saa kertyä tuosta tuloa ettei tarvitse ilmoittaa? Se on eri asia kuka vuokraaa 350 tkm ajetun 18v ikäisen pösön :) ”,,lä nyt, kyllä se kuule on luotettava” :)
Otsikko: Vs: Käytetyn auton osto liikkeestä, riita tilanne ja kaupan purku
Kirjoitti: v6e - 28.04.21 - klo:16:58
Meni siinä tovi, mutta nyt on ** Juuri tullut! niinkuin ilmoituksessa komeilee otsikko.
Juuri tullut! - mutta mistä? Sitä tuskin asiakkaalle kerrotaan ;)

:)

https://www.nettiauto.com/volvo/v60/12035122 (https://www.nettiauto.com/volvo/v60/12035122)
Otsikko: Vs: Käytetyn auton osto liikkeestä, riita tilanne ja kaupan purku
Kirjoitti: -karppa- - 29.04.21 - klo:07:01
Lainaus käyttäjältä: v6e - 28.04.21 - klo:16:58
Meni siinä tovi, mutta nyt on ** Juuri tullut! niinkuin ilmoituksessa komeilee otsikko.
Juuri tullut! - mutta mistä? Sitä tuskin asiakkaalle kerrotaan ;)

:)

https://www.nettiauto.com/volvo/v60/12035122 (https://www.nettiauto.com/volvo/v60/12035122)

Jos se auto on nyt kunnossa?
Otsikko: Vs: Käytetyn auton osto liikkeestä, riita tilanne ja kaupan purku
Kirjoitti: v6e - 01.05.21 - klo:10:09
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 29.04.21 - klo:07:01
Jos se auto on nyt kunnossa?

Toivottavasti olisi. Tarina ei sitä kerro. Niinkuin aikaisemmin sanoin, vika ei itsellä ilmentynyt lämpimillä keleillä niin että sitä olisi koeajolla voinut huomata.
On se sen verran kauan korjaamolla ollut että luulisi olevan kunnossa.