Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Kaltsu75

#1
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia facelift?
04.05.24 - klo:21:03
Ei taida Skoda haluta enää Ocua myydä, kun ei hintoja kuulu, ei näy...  ::)
#2
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia facelift?
25.04.24 - klo:23:38
Eipä näy faceliftin hintoja vieläkään...9.4. jäi combi plugarikin pois myynnistä, siitä lähtien ei ole voinut enää tehdastilauksia tehdä. Mutta uuden mallin hintoja ei näy, ei kuulu...
#3
Kodiaq (16-) / Vs: Uusi Kodiaq 2024
08.04.24 - klo:16:47
Lähinnä odottelen uutta Ocu FL mallia ja sen hintoja, mutta täytyy nyt myös käydä uudet Kodiaq & Superb tsekkaamassa, kun kiertue tulee tällä viikolla omille kulmille. Plugarien hinnat kiinnostaa sinänsä, kai nekin kohta on tulossa.
#4
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia facelift?
19.03.24 - klo:14:05
Lainaus käyttäjältä: Nestori - 18.03.24 - klo:15:00IV jää pois, koska konsernin Skodalle allokoimat vähäiset osasarjat menee Kodiaqiin, josta tehdas saa paremmaan katteen. Ja Golfissa vain HB-malliin tulee IV, ei farkkuun. Ja Ocu FL ilmeisesti tuotannossa joskus elo-syyskuussa, eli ei ihan heti.

Onhan tuo sinänsä aika hassu homma, jos/kun plugarit jää kokonaan pois. Saa nähdä mikä tulee olemaan uuden bensa RS:n hinta...

Jossain oli, että keväällä alkaisi ennakkomyynti, jos näin, niin kai ne hinnatkin sitten keväällä tulee.
#5
Kodiaq (16-) / Vs: Uusi Kodiaq 2024
19.03.24 - klo:14:01
Lainaus käyttäjältä: KKN - 18.03.24 - klo:08:07Aika linjassa nuo hinnat minusta on, jos vertaa vanhaan malliin.

Vanha:
NS73ND 1.5 TSI ACT Ambition DSG Autom. 46 828,90
NS74ND 1.5 TSI ACT Style DSG Autom. 50 002,92

Uusi:
PS7DDD 1.5 TSI eTEC Selection DSG Autom. 44 512,67
PS7DDD 1.5 TSI eTEC Style DSG Autom. 50 555,59

Kallis auto silti normi palkansaajalle omalla rahalla ostaa ja vähän nihkeältä saattaa tuntua tuollainen 1.5 kone tuon kokoisessa autossa.

2.0 TSI 4x4 saapuu myöhemmin ja veikkaan että yli 60 tonnia maksaa. Eikä sen polttoaineen kulutus taida olla enää tätä päivää, muuten varmasti hyvä peli. Harmi kun mihinkään hybrideistä eivät saaneet lainata vaikka Audilta tekniikkaa, että olisi saanut nelivetoisena.

No joo, totta tuokin. Hinnat sinällään pysyneet samoina noissa malleissa. Se mikä pistää silmään, niin aiemmin varustetasojen ero reilu 3Ke, nyt 6Ke. Aika raju ero...Kyllähän se Style malli pitäisi olla ja siinä ja siinä, että mahtuisiko budjettiin, mutta on tuo vähän liikaa 1.5 moottorilla olevasta Kodiaqista. 2.0 TSI olisi varmasti hyvä, mutta kiitos meidän sairaan autoveron, hinta karkaa taivaisiin.

#6
Kodiaq (16-) / Vs: Uusi Kodiaq 2024
17.03.24 - klo:21:36
Lainaus käyttäjältä: iltanen - 15.03.24 - klo:13:06Kodiaq mk2 VM2024 hinnasto julki:
https://www.skoda.fi/_doc/5ea877de-4c37-40cd-a920-19741b97dbe2

Jaahas, no niin. Skodan sivuilla on kyllä vielä vanhat hinnat, mihin toi sun linkki vie, kun tuossa jo uudet hinnat?

Kyllähän tuo liian kalliiksi näyttäs menevän...diesel ei ole omaan käyttöön järkevä, noista ainut harkittava malli ois 1.5 TSI eTEC Style DSG. Mutta kyllä 50,5Ke on turhan paljon tuolla koneella. Karoqia vielä just jaksaa kuljettaa, mutta Kodiaqiin ehkä vähän nihkeä...kiitos sitten autoveron, niin parin litran turbot maksaa älyttömästi. Ja niitäkö ei edes tule?

No, tämä kertoo jo sen, että plugari maksanee jotain 55Ke? Se menee kyllä budjetin yli.

Täytyy odotella Ocu faceliftin hintoja, ehkä se voisi olla seuraava ajopeli, kun ens vuodeksi olisi tarkoitus auto vaihtaa. Tosin ei ole pakko olla ihan uusi, jos löytyy sopiva 1-2v käytetty Kodiaq, Superb, RS Ocu...
#7
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia facelift?
13.03.24 - klo:21:00
Milloin lie tulee hinnat....Superbin ja Kodiaqin hinnat piti aluperin tulla viimeistään helmikuun aikana, mutta nyt on kerrottu, että tulevat 19.3.
#8
Kodiaq (16-) / Vs: Uusi Kodiaq 2024
13.03.24 - klo:20:55
Lainaus käyttäjältä: iltanen - 12.03.24 - klo:14:16Täysin uudet Superb ja Kodiaq nyt kiertueella 25.3 - 17.4 välisenä aikana!
https://www.skoda.fi/skoda/kodiaq-superb-tour-2024


No nyt siis on vihdoin sen verran tietoa tullut, että kohta hinnat vihdoin julkaistaan. Alunperin piti tulla viimeistään helmikuun loppuun mennessä...tuttu Skoda myyjäkin jo manaili, että kylläpä kestää ja vaikea on kauppaakaan tehdä ilman hintoja...sanoi, että ehkä hintaneuvottelut ovat pitkittyneet, kun kovassa kilpailutilanteessa koitetaan saada hinnat kohdilleen. No, saa nähdä...
#9
Karoq (17-) / Vs: Yleistä Karoq
04.03.24 - klo:23:35
Lainaus käyttäjältä: karox - 04.03.24 - klo:17:4533.000 eur Karoqista on muutamassa vuodessa tullut 44.000 euron hintainen.

Ohhoh...minkä mallin hinta on noin älyttömästi noussut? Itse ostin 1.5 TSI DSG Stylen vuonna 2018 ja jos en väärin muista, niin oli about 35000e. Nyt sitten vastaava malli on reilut 41000e. Aika reipas nousu, mutta ei nyt sentään yli kymppitonnin nousua...niin tai näin, niin uusi Karoq ei enää kiinnosta tällä hetkellä. Jos ens vuonna auto vaihtuu, niin varmaan se FL Ocu vois olla.
#10
Karoq (17-) / Vs: Yleistä Karoq
26.02.24 - klo:10:41
Lainaus käyttäjältä: tommyt - 19.02.24 - klo:18:24Näkyykin Saksan konfiguraattorissa olevan Selection ja Sportline. Tuo Tour taitaakin olla vanha juttu.

No nyt on hinnasto päivittynyt ja siellä on selection ja style. Ja sportline säilyi. Hintoja vähemmän yllättäen taas hieman nostettu. Karoqin myynti lienee jo laskenut muutenkin ja hinnat senkun nousee...no talvipaketin sentään saa kaupan päälle, mutta silti. Tuon 1.5 Style Dsg:n hinta on jo kyllä suolainen: 41200e. Ei kyllä ole mitään vaihtohaluja. Oma paljon paremmin varusteltu Exclusive maksoi vähemmän...eikä pelkästään tuo hinta, vaan FL oli mielestäni sen verran vaisu muutenkin.

Katellaan nyt tää Ocun FL, josko palaisi siihen...
#11
Karoq (17-) / Vs: Yleistä Karoq
15.02.24 - klo:14:47
Mitähän nyt tapahtuu, kun Karoqin hinnastoon on tullut merkintä, että "ei uusia tehdastilauksia"? Eihän siinä vielä ole malli vaihtumassa. Oisko sitten tulossa business line mallisto tms...
#12
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia facelift?
07.02.24 - klo:11:20
Lainaus käyttäjältä: Ocutj - 06.02.24 - klo:22:49https://www.skodamagazine.fi/press/skoda-julkaisee-ensimmaiset-luonnoskuvat-uudistuvasta-octaviasta/

Jep, sieltä se näyttäisi olevan tulossa. Tuo voisi kiinnostaakin, katsotaan tuleeko uusia moottoreita ja miten hinnat...Sinänsä ehkä kiinnostavin malli olisi RS farkkuna.
#13
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia facelift?
10.01.24 - klo:22:05
No katos, siltähän tuo vaikuttaa, että kohta tulee uutisia. Kyllä se FL siis on tulossa.
#14
Octavia IV (20-) / Octavia facelift?
09.01.24 - klo:20:47
Superbista ja Kodiaqista tulee kokonaan uudet mallit tänä vuonna, mutta eikös Ocuun pitäisi tulla nyt 4v markkinoilla olon jälkeen facelift?

Jotain juttua on ainakin ulkomaisilla sivuilla ollut, mutta en nyt oikein saanut selvää, että milloin se nyt on tulossa...

Oma Karoq on maaliskuussa ollut ajossa 3v ja edellistä pidin juurikin sen verran ja sitten vaihdoin uuteen Karoqiin. Karoqin FL malli ei tuonut kyllä mitään uutta, eikä siitä edes enää saa Exclusive mallia, joka mulla nyt on. Karoq vaihtuu kyllä seuraavaksi johonkin muuhun.

Paluu Ocuun voisi olla vaihtoehto, RS houkuttelisi. Hinnat on kyllä nousseet aika paljon, nyt sentään ois asiallinen korkotarjous. Mutta näillä näkymin pidän nyt vielä vuoden Karoqia ja jos sitten ensi vuoden keväällä olisi vaihdon aika. Toki jos uutta autoa meinaa, niin pitää tilata jo syksyllä / ensi talvena. Kaipa se FL Ocu ainakin siihen mennessä ehtii tulla...se voisi kyllä kiinnostaa.
#15
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia PHEV iV
03.11.23 - klo:12:37
Lainaus käyttäjältä: heller - 03.11.23 - klo:11:55Konfiguraattorista puuttuu kokonaan plugarit. Jotain siellä tapahtuu. Hinnan tiputus todennäköisesti tarkoitta karsittuja varusteita.

Kyllä siellä plugariakin pystyy väsäämään, normia tai RS plugaria.
#16
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia PHEV iV
03.11.23 - klo:09:50
Katsoinko oikein, oliko uudessa 23.10. julkaistussa hinnastossa kerrankin hieman hinnat laskeneet? Tai ainakin lataushybridien kohdalla. RS combi plugarina on nyt 45000e, taisi olla edellisessä hinnastossa jotain 46-47Ke?
#17
Karoq (17-) / Vs: Yleistä Karoq
16.10.23 - klo:22:11
Pyörittelin Styleä ja Sportlinea (1.5 TSI DSG) tänään konfiguraattorissa ja ei kyllä herättänyt ostohaluja. Se, että saa winter max paketin kaupan päälle ja nyt myös huolenpitosopparin+talvikiekot 590e hintaan on toki jo ihan ok tarjous, mutta silti hinta nousi aika kovaksi suhteessa nykyiseen todella hyvin varusteltiin 21 malliseen Exclusiveen.

Oon Karoqista tykännyt, mutta kyllä malli nyt vaihtuu seuraavaksi. No ainut mitä voisin harkita on, että jos löytyisi se nelivetoinen 2.0 TSI DSG malli 1-2v käytettynä. Uuden hinta on ihan posketon ja siitä saa pitkälti kiittää Suomen pimeää autoveroa. Tuo malli tuntuisi jo hieman erilaiselta, kun on tehoja ja nelivetoa. Noita on vaan myyty niin vähän, että eipä niitä oikein ole tarjolla.

Ens vuonna taitaa tulla Octavia FL, ehkä paluu farmariin....no tällaisia alustavia mietteitä, katsellaan rauhassa...
#18
Karoq (17-) / Vs: Yleistä Karoq
25.09.23 - klo:13:58
Skoda se vaan nostaa hintoja, vaikka korot on korkealla ja autokauppa ei käy. Ainakin Karoqin hinta nousi taas. 1.5 Style DSG, joka lienee se yleisin malli, maksaa jo 41Ke. Auto on ihan hyvä, mutta alkaa olla ylihintainen, ei voi muuta sanoa. Ei kyllä tää facelift herättänyt mitään vaihtohaluja. Itsellä 2021 Exclusive malli, jossa varusteita ja herkkuja paljon enemmän kuin Stylessä. Listahinta oli tuo sama 41Ke...turhan reippaasti nousee nyt hinnat ja myynti tullee laskemaan entisestään. Kevättalvella on nykyisessä autossa ikää 3v, mutta eipä taida vaihtua uuteen. Ajellaan tällä nyt varmaan se 4v ja katsotaan mitä silloin on tarjolla ja mihin hintaan, onko kampanjoita, mitkä on korot ym.

1-2v käytettykin on vaihtoehto ja ehkä paluu farmariin, RS vähän houkuttelisi tai Scout...
#19
Karoq (17-) / Vs: Karoq FL 21/22
21.12.22 - klo:15:14
Jep, hinnat nousi näköjään taas. Väitän, että aika hiljaista on ensi vuosi autokaupassa. Inflaatio jyllää, korot nousee, energia on kallista ja autojen hintoja on nostettu muutaman kuukauden välein. Eihän tuossa Style 1.5 DSG hinnassa ole enää mitään järkeä, 40te! Eroa on enää tonni omaan Exclusive malliin jossa oli vielä winterpack vakiona ja varustetaso paljon parempi kuin Stylessä. Nythän exclusivea ei enää hinnastossa olekaan.

Tiedä sitten, että onko hyvityshinnat nousseet vastaavasti. Jos eivät, niin aika moni kauppa jää noilla hinnoilla tekemättä. Tuskin palkat kuitenkaan 10% nousevat...
#20
Karoq (17-) / Vs: Vikoja Karoqissa?
26.10.22 - klo:13:36
Mulla on nyt auto piipitellyt lähes joka päivä, että "travel assist" ei käytössä tai jotain sellaista...ilmoitus tulee ja menee. On tehnyt tota nyt jo sen aikaa, että kai se sitten pitää kohta taas varata aika pajalle...
#21
Pitkät on toimitusajat edelleen. Myyjää kun jututin, niin 10-12kk taisi olla arvio ja sekin arvio...Ei siinä, että ihan vielä tarttisi autoa vaihtaa, mutta kuinkahan kauan tämä nykytilanne jatkuu, eli jos haluaa keväälle 2024 uuden auton, niin pitääkö se sitten vuotta aiemmin tilata...ilmeisesti.

Hinnat alkaa jatkuvien nousujen myötä olla kyllä kohta sitä luokkaa, että ei ne ainakaan ostohaluja nosta. Esim. 1.5 dsg Style ocu combi jokusella varusteella maksaisi jo 40Ke...mun mielestä siinä on 4-5Ke liikaa. RS pitäs lähteä tuolla hinnalla. Laskin siis hinnan kaksilla renkailla, muutamalla lisävarusteella, toimituskuluineen ja oletettuine alennuksineen. Se Nordic edition malli oli toki suht kilpailukykyisellä hinnalla myynnissä, mutta se oli ja meni.

Karoqissa hintaa vasta tulikin, kun rakentelin nykyisen Stylen pohjalta omaa Exclusive mallia vastaavan paketin. Toki johtuu myös siitä, että enää ei ole Exclusive mallia myynnissä ja kun se oli vielä business line, niin tuli webastot ja jotain pientä ilman lisähintaa. Nyt Stylen pohjalle rakennettu vastaava malli maksaisi reilun 40Ke sijasta vajaa 50Ke...huhhuh. Karoqin faceliftissä ei oikeastaan tapahtunut mitään, joka olisi innostanut siihen vaihtamaan.

Hybridi sen sijaan on alkanut kiinnostamaan ja siksi Ocu combi on harkinnassa seuraavaksi. Tuon kevythybridin hinnaksi sain tosiaan 40Ke ja se kuulostaa kovalta. Pitäskö koittaa kaivaa lisää kuvetta ja harkita RS IV:tä...oisko enemmän rahalle vastinetta...No, tää oli tällaista ennakkopohdintaa. Kattelee sitten tuossa alkuvuonna / keväällä, että tuleeko jotain kampanjoita, mitkä on toimitusajat jne. Vaihtoehto on myös ajaa nykyisellä vähän pidempään, eipä noita kilsoja hirveästi tule.
#22
Lainaus käyttäjältä: vmatika - 02.08.22 - klo:10:46
Octavian rakentelusivut näyttäisi päivittyneen.

Nordic Edition on poistunut valikoimista ja hinta näyttäisi pompanneen useilla tonneilla ylöspäin.

Alkaa olla hinnat sitä luokkaa + älyttömän pitkät toimitusajat, että eipä taida kauppa enää kummoisesti käydä. Sama koskee toki montaa muutakin merkkiä.
Mihin lie perustuu tuo jatkuva hintojen nosto? Ei kai se inflaatio ja joidenkin osien saatavuusongelmat sentään selitä sitä, että hintoja nostellaan 2-3 kertaa vuodessa...  ???

Oman Karoqini ehdin onneksi tilata 1,5v sitten, eli ennen kuin hinnat alkoivat nousta ja toimitusajat pidentyä. Mikä lienee sitten hintojen ja toimitusaikojen tilanne, kun seuraavan kerran olisin autoa vaihtamassa...vai ajellaanko tällä nyt sitten 10v...

EDIT: Kyllä siellä edelleen näytti olevan hinnasto päiväyksellä 1.6. ja hinnat siis samat. Tosin Nordic Editionia ei enää saa, eli toki siihen nähden hinnat ovat pompanneet, jos niitä varusteita haluaa (mm. webasto) ja nyt niistä joutuu sitten maksamaan erikseen.
#23
Karoq (17-) / Vs: Vikoja Karoqissa?
19.05.22 - klo:16:56
En tiedä onko noita vaihdettu, ei ole tainnut ainakaan erikseen mainita. Luulisi nyt toki, että merkkihuollossa on piuhat ja antenni tarkistettu tai vaihdettu.
Pitänee kuitenkin varoiksi kysäistä, kun viidettä kertaa auton pajalle vien...

Nyt kävi viimeisin käynnin jälkeen niin, että puhelinta ei saa enää yhdistettyä autoon. Eli ei android autoa navin tilalle, ei musaa luurista, ei handsfree soittoja  >:( Alkaa kyllä jo nyppiä.
Aion kysyä jotain kompensaatiota maahantuojalta. Joko autoliikkeen kautta tai suoraan itse. Voisivat vaikka lopettaa huolenpitosopparin laskutuksen...
#24
Karoq (17-) / Vs: Vikoja Karoqissa?
17.05.22 - klo:23:52
Ja tarina jatkuu...jos olen pysynyt laskuissa, niin neljä kertaa on nyt ollut huollossa ja ei toimi....nyt vaihdettiin jo koko multimediayksikkö, mutta ei...viides kerta tulossa ja siihen varattu kolme päivää. Joko viides kerta toden sanoo...  ???
#25
On kyllä mennyt vaikeaksi uuden auton saaminen... :) Ja jos nyt tilaa, niin joutuu vielä pulittamaan 1000-2000e enemmän, kuin vielä hetki sitten, ei hyvä.

Minullakin on pari tuttua, jotka Ocun ovat tilanneet ja autoja ei ole tullut. Toinen on nyt odottanut reilut 10kk, ehkä just vuoden sisällä tilauksesta auton saa...

Itsekin uutta Ocua harkitsin 1,5v sitten, mutta päädyin kuitenkin jatkamaan Karoqilla, josta ollaan kyllä pidetty. Eli Karoq vaihtui Karoqiin. Tilasin tammikuun 21 alussa ja sain auton maaliskuun 21 loppupuolella. Ei mennyt edes kolmea kuukautta ja hintakin oli suht kohdillaan. Sen jälkeen hinta nousi 1Ke, vai oliko 1,5Ke ja tällä hetkellä FL mallissa ei näytä edes Exclusive mallia olevan tarjolla. Saati, että olisi business line mallia, jossa oli webasto ja jotain muuta pientä kivaa samaan hintaan.

Oikeaan aikaan tein kaupat ajatellen toimitusaikaa ja hintojen nousua, mutta sellaista tää on, mistä näitä ainaa tietää...rahan menoa se tarkoittaa kuitenkin joka kerta  ;D
#26
Karoq (17-) / Vs: Vikoja Karoqissa?
08.04.22 - klo:23:36
Jaahas...vähän päivitystä yllä mainittuun. Karoq kävi nyt kahteen kertaan pajalla...ekalla kerralla pari tuntia, ei auttanut. Tällä viikolla olikin sitten kolme päivää...ja ei toimi navi vieläkään  :( :-\ Nyt sitten huolto koittaa maahantuojan kanssa miettiä, että mitä tehdä ja sitten uutta aikaa...mystinen vika on nyt päällä navissa.
#27
Karoq (17-) / Vs: Karoq FL 21/22
30.03.22 - klo:09:11
Alkaa olla hinnat tapissa ja veikkaan, että myynti jo hiipuu nykyisillä hinnoilla, jollei muutenkin. Karoq Style 1.5 TSI DSG listahinta Webastolla jo n. 40Ke. Huhhuh...
Aika kova hinta, kun vertaa vuosi sitten saamaani vastaavaan Exlcusive business line malliin. Sen listahinta oli vajaa 41Ke, eli tonnin enemmän. Winterpaketti vakiona ja varustetaso paljon parempi. Pelkkä facelift ei tuota hintaa selitä. Jos nyt olisin lähdössä autoa vaihtamaan, niin Karoq jäisi todennäköisesti kauppaan, jollei alennukset ja kylkiäiset olisi kohdillaan. Vähintään jotain kampanjaa pitäisi odotella.
#28
Karoq (17-) / Vs: Vikoja Karoqissa?
28.02.22 - klo:20:41
Viat on olleet suht vähissä, mutta kuitenkin jotain pientä...jarrut vinkui ja takajarrupalat meni vaihtoon, vaikka autolla ajettu vasta 13tkm...edellisessä Karoqissa sama juttu.

Radio hävitti välillä äänet, eli mitään ei kuulunut, oli kanava mikä tahansa. Tähän oli nyt joku syy löytynyt ja ihan maahantuoja/valmistaja myöntänyt, että bugi on. Ohjelmistopäivitys pitäisi auttaa ja se ajettiin sisään.

Noh, nyt sitten lopetti Columbus navi toimintansa...eli ei löydä autoa. Koittaa koko ajan määrittää uutta reittiä ja ei siis löydä missä auto on sillä hetkellä. Ensin ajattelin, että Putleriko se jotain GPS häirintää täällä itärajan läheisyydessä tekee, mutta ei...vanha TomTom kyllä löysi signaalin. Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa?

Epäilen, että se radion päivitysajo sotki nyt navin tai sitten on Skodan serverit alhaalla. Ei kai auta kuin ottaa huoltoon yhteys...jos johtuu radion ohjelmiston päivityksestä (voiko olla mitään tekemistä asian kanssa?), niin jotain kompensaatiota kehiin, kiitos...
#29
Karoq (17-) / Vs: Karoq FL 21/22
08.02.22 - klo:08:47
Lainaus käyttäjältä: Guido - 07.02.22 - klo:10:45
Vaikka täällä vähän kriittisesti on Facelifitä kommentoitu niin autohan on varmasti kaikin puolin mainio. Kohta 2 vuotta  on ajettu Karoq 1.5 TSI Stylellä ja vieläkin olemme tyytyväisiä valintaan. Tuli vaan ehkä odotettua vähän perusteellisempaa kasvojenkohotusta joka olisi kenties saanut ostojalan vipattamaan. Nyt ei niin käynyt, mutta Scalan jälkeen Karoq FL on varmasti maukas peli.

Juurikin näin. Itse autohan on hyvä ja tuskin on FL sitä huonontanut, ei vain itsessä herätä vaihtohaluja vs nykyinen. Varsinkin kun tämä on exclusive malli, jota ei nyt ole edes saatavilla.
Eipä sitä olisi tullut vajaa vuosi sitten vaihdettua Karoqista Karoqiin, jos ei olisi autosta tykännyt  :) Tyytyväinen olen ollut ja ei tuo kauniimpi puoliskokaan ole valittanut. Hänhän autolla enemmän ajaakin, joskus saatan sitten saada auton käyttöön kauppareissulle tms  ;D ;D
#30
Karoq (17-) / Vs: Karoq FL 21/22
01.02.22 - klo:22:47
Lainaus käyttäjältä: Nestori - 31.01.22 - klo:09:51
Uuden polven diesel-koneet teknisessä mielessä ehkä tärkein muutos. Mutta joo, ei kyllä kohottanut autokuumetta yhtään. Sama pätee Kodiaqiin, jo hintaero Karoq-Kodiaq karsii sen valikosta pois. Nykyinen nyt 4v vanha, sillä mennään.

Konsernin mallipolitiikan mukaisesti mallin elinkaari on 7v, eli alle kolmen vuoden kuluttua tulee seuraaja (jos tulee ylipäätään sähköisiin voimalinjoihin siirtymisen takia).

Jep, ei  kummoinen facelift ollut tällä kertaa. Jos vanhat merkit pitää paikkansa, niin uusi Kodiaq tulee 2024 ja uusi Karoq 2025. Pitäisi saada siihen mennessä järkihallitus, joka poistaisi "väliaikaisen" autoveron...se pilaa nyt täysin vähänkään veikeämmän auton hankinnan. Toki noihin tuleviin uusiin malleihin tullee hybridit tarjolle ja niissä autovero on melkein olematon. Vastaavasti ovat sitten muuten kalliimpia.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy