Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - PuunHalaaja

#1
Moi,

Auton vaihduttua jäi uudet hulto-osat hyllyyn. Tästä tarvitsevalle edullisesti.
Molemmat yht. 30â,¬
Porista löytyy ja kulkee Raumalle.
Nolviisnolnol13204kolme






#2
Moro,

Tuo EVO vaatii 0w20 öljyt ja pienellä kokemuksella tuntuu siltä, että se se on herkkää palamaan.
Minkälaisia kokemuksia käyttäjillä on öljyn lisäilyn tarpeesta tuohon uudempaan dieseliin?
Itsellä ollut noin 90 tkm ajettu 150 hp versio ajossa vasta kuukauden/3000tkm ja vaikuttaa siltä, että öljy vähän vähenisi.
Vielä mutua, mutta seuraavan öljynvaihdon jälkeen homma tarkentuu 8)
#3
Moi,

Farmari B9 sopiva carshades aurinkosuojasarja. Kaikki kiinnikkeet, käyttöohjeet ja säilytyspussi mukaan. Sopii hyvin paikalleen on laadukas ja tosi helppo asentaa.
Tämä tuote kyseessä: https://www.virtasenkauppa.fi/haikaisysuojasarja-audi-a4-b9-avant-2015-car-shades-42995
Porista löytyy ja kulkee Rauman ja Kankaanpään suuntiin.
Hp. 80â,¬
P. Nolviisnolnol 13204kolme
#4
Moi,

Tarjolla alkuperäiset ja tosi vähän käytetyt kattotelinneet B9 Avanttiin.
Kiinnitysavain mukana.
Hp. 125â,¬
Porista löytyy ja kulkee ainakin Rauman ja Kankaanpään suuntiin
P. Nollaviisnolnol 13204kolme





#5
Ostetaan / Tiguan II kumimatot
23.06.23 - klo:19:16
Moi,
Jos jollain makaa normaali mittaiseen Tigu kakkoseen sopivat kumimatot ylimääräisenä, niin tarjoa.

P. Nollaviisnolnol 132 04kolme
-Pori
#6
Moro,

16- ->Farkku Audiin sopivat kattotelineet haussa. Alkuperäiset plussaa, mutta kaikki suoraan paikalleen sopivat käy.
Kiinnostaa myös setti, mihin kuuluu telineet ja suksiboksi :)

Tarve on Porissa/Raumalla
p. nolla50013204kolme
#7
A4 B9 (14-) / 2.0 TFSI öljyn kulutus
02.10.21 - klo:09:56
Moro,

Potilaana on 2018 mallinen n. 80 tkm ajettu G-tron A4, jossa on CVLA-perusmoottori millerin työkierrolla kaasulle viritettynä. Huollettu 15 tkm välillä kuten kaasu-versiota kuuluukin.
Ostin auton juuri Audi-centerissä huollettuna ja sitten aloin ihmetellä moottoriöljyn nopeaa hupenemista. Autoon tehtiin Käyttöautossa kulutusmittaus, mikä näytti 3dl/1000km. Elis just vittumaisesti sen verran, että on "kunnossa", mutta järki sanoo, että asia ei niin ole :-\ Joskus pölläyttää sinistä savua putkista, kun on start/stop sattuu jäämään päälle ja sammutus tulee ns. lennosta. PVC-venttiili vaihdettiin uuteen ja sillä ei ollut vaikutusta asiaan. Moottorissa on nyt Mobilin 0w20 X2 öljyt sisällä -> seuraaavaksi ajattelin kokeilla Castrollia. Kevyen peräkärrykuorman veto tuntuu lisäävään öljyn kutusta selvästi.

Onko näiden ea888 gen3B vehkeiden normaali öljynkulutus oikeasti tällä tasolla?
Ja sitten toisaalta mitä kannattaisi vielä tutkia ns. järkevään hintaan konetta avaamatta? Ahdin tulee itsellä mieleen...

#8
Mun 2018 autosta on jäänyt tuo ominaisuus rastimatta noista normaali LED-valoista. Kysyin asiaa Käyttöautosta ja homma olis hoitunut edulliseen 250â,¬ hintaan ;D
Olisko täällä tietoa kuka koodauksen voisi tehdä vähän kohtuullisempaan hintaan Satakunnassa, Tampereen tai Turun ympäristössä?
#9
Myydään / Octavia III tekstiilimatot
10.07.21 - klo:10:53
Moi,

Käytetyt, mutta siistit tekstiilimatot tarjolla.
Hp. 10â,¬

Porista löytyy.
P. nolla50013204kolme


how to download all images from instagram
#10
Moi,

2014 mallisen Passatin käyttämättömät matot tarjolla.

Hp. 20â,¬

Porista löytyy
P. Nolla50013204kolme


#11
Moro,

Onko arvon raadilla käsitystä ovatko kaasua(kin) käyttävät moottorit persompia viemään öljyä, kuin pelkällä bensiinillä kulkevat?
Itsellä noin 70 tkm ajettu Audi 2.0 kaasukoneella ja 2 tkm huollosta -> puolikas palkkia hävinnyt MMI:n öljynäytöstä  :-\
#12
Onko jäänyt uudet tai uuttavastaavat ns. merkkirenkaat ylimääräiseksi?
Minulla olis tarvetta tuommoiselle 4kpl setille.
Tarjoa!
Pori
puh. nolviisnolnol13204kolme
#13
Myydään / Myyty
06.06.21 - klo:13:47
Moi,

Myynnissä vuosimallien 2005-2014 farkku Passattiin sopiva tavaratilan väliverkko. On tukeva alkuperäislisävaruste ja sopii paikalleen just eikä melkein.
Kiinnitys ja irrotus käy helposti ja penkit saa kaadettua vaikka verkkoseinä on paikoillaan. Erottaa turvallisesti tavaratilan matkustamosta ja on eritäin näppärä
jos takakontissa matkustaa koira.
Kyseessä on tämä tuote: https://shop.volkswagen.fi/tavaratilan-valiverkko-3c9017221
Hintapyyntö 100â,¬
puh. nol5nolnol13204kolme
Porista löytyy ja kulkeutuu tarvittaessa ainakin Rauman, Kankaanpää ja Sastamalana suuntiin.


#14
Moi,

Myynnissä erittäin vähän käytetty VW:logolla oleva kaukosäädin. Ollut Passat B7:ssa ja patterin kolossa (kuva) tekstit käsittääkseni kertovat mihin pystyy parittamaan.
T91R-wos
7NO963511
9019747B
14114
Hintapyyntö kirjeessä toimitettuna 100â,¬ 75â,¬
Puh.  Nol5nolnol13204kolme
Porista löytyy.


#15
Moro,

Onko jollain kokemusta tai näkemystä miten hankala homma tuon asentaminen on?
Defan ohjeen mukaan letkulämppärin asennus ei ole kovin paha rasti, kun yksi letku tavallaan korvataan lämmittimellä.
Mutta mutta... mistä tuota sisähaaran johtoa on vedelty ohjaamon puolelle? Onko joku suht helppo läpivienti olemassa?

#16
Moro,

Alltrack Passattiin tarvis uudet kesäkumit tai 3-season kumit.
Haussa uudehkot tai uutta vastaavassa kunnossa olevat kummit, kun ei tuota rengasjumppaa kokoajan jaksa  :)
Satkunnasta tai Pirkanmaalta haku onnistuu näppärimmin.

Tarjoa, jos löytyy tuommoisia ylimääräisenä.

Pori
Nol5nolnol 13204kolme
#17
Moro,

Ylimääräisenä olisi neljällä pultilla kiinnitettävä etupyörän napa/laakeri.
Alkupeärinen SKF-tuote, ainoa ongelma vaan on, Ocussa olikin kiinnitys kolmella pultilla  :)
Tämä kotoisin Saksasta, enkä viittis alkaa takas lähettää, kun täälläkin varmaan on tarvitsijoita.

Kukeutuu pienellä viiveella ainakin Rauman, Kankaanpää ja Tampereen suuntiin,

hp. 50â,¬+mahdolliset postit
nolviisnolnol 1320neljäkolme
Pori





#18
Moro,

Olisi tuommoinen pikku remppa edessä, mutta että siitä ei tulisi suuri, niin ajattelin kysyä kokemuksia.
Ajatus ajaa satulat auki OBDelevenin valmiilla sovelluksella ja siten hoitaa homma.
Joka paikassa varoitetaan, että ei saa aloittaa missään tapauksessa ilman akkulaturia. Menee kai ohjainboksi pimeäksi.
Joten akkulaturi vaan kiinni ja menoksi. MUTTA Kumpaan akkuun?  ::) Oletettavasati konetilan starttiakkuun, kun noita sähköjarruja kai on yksi akkuisissa versioissakin.
Onko tästä varmaa tietoa?

#19
Moro,

Kyseessä on -08 Octavia ja ajettu noim 180 tkm.
Nyt on ilmennyt semmoinen ongelma, että pienillä kierroksilla, kun yrittää lähteä 1-vaihteella normaalisti liikkeelle, niin kytkin "nyhtää" kiinni ja auto lähtee nykimällä liikkeelle.
Joskus jopa auto sammuu.
Reilumpi kierrosten käyttö helpottaa asiaa.
Mitään muuta oiretta kytkimessä ei ole. Ei luista, jurista eikä kolkota.
OBD11 ei löydä mitään vikakoodia.
Mistä tuosta pitäsi lähteä etsimään ongelmaa?

#20
Mulla ilmestyi vettä takakonttiin, kun käytin Passatin( -14 farkku sähköluukulla)pesussa. Oli tullut mielestäni tiivisteen yläreunasta ja roiskunut siitä näkösuojan päälle. Tiiviste on ehjä ja samassa pesussa olen ennenkin käyttänyt. Voiko tiiviste jäädä vain jotenkin vinoon pakkasella eikä asetu kunnolla, eikä kyse ole sen "vakavammasta"?
Onko tämä yleinen vaiva?
#21
Millä olette paikkailleen naarmuja ja kulumia noista harmaaksi maalatuista muoveista? Ja mistähän sitä saa? :)
#22
Moro,

Osaisko joku sanoa meneeko -14 malliseen neliveto Alltrackki passattiin edellisen korimallin ohjauskulmat yks yhteen?
Mulle tehtiin tänään tuommoiset pienet säädöt ja raporttia tutkiessani iski pieni epäilys...


#23
Passatillani on nyt ajettu n. 70 tkm ja vaseman takapyörän kohdilta auton ulkopuolelle kuuluu semmoinen sirinä, kun auto käy.
Ã,,äni on aika "terve" sähkömoottorin ääni, mutta kysymys kuuluukin, että kuuluko sen ääntä kuulua ollenkaan?  :)
#24
Tervehdys,

Onko tuo hankala tai jopa mahdoton homma tehdä itse?
II-koppaiseen Ocuun tuli nuo xenonpolttimot uusittua pariinkin kertaan, vaikka sekään ei aikoinaan pitänyt olla mahdollista  ;)
Kaipaisin lisää valotehoa kohtuullisen edullisesti uusilla ja "paremmilla" polttimoilla. Yritin googlettaa ohjeita, mutta huonolla menestyskellä...
#25
Hei,

Perheen kahteen suht tuoreeseen vag-dieseliin (PD ja CR) on tankkailtu ABC:lta ja nyt oli tullut kesälaatu mittariin.
Molemissa nousi kulutus yli puoli litraa ja tehoja tuntui katoavan viimeisen tankkausen jälkeen.  ???
Onko muut havainneet samaa ilmiötä?

#26
Octavia III (13-19) / Sport-alusta vai ei?
08.03.16 - klo:08:15
Miten tuolta huoltokirja kooditarrasta osaisi tulkita onko autossa valio- vai sporttisempi alusta?  8)
#27
Moro,

Joku persereikä oli tehnyt parkkipaikalla kunnon naarmut Scoutin takapuskuriin. Puskuri on ehjä ja kiinnikkeet ok. kuitenikin naarmut pistää paskamaisesti silmään. >:(
Onkohan tuommoisen ei korinvärisen puskurin fixaamiseen mitään halvempaa konstia kuin kaskon omavastuu ja bonarien nousu?
Kai tuonkin periaatteessa voisi ottaa irti ja maalata uudelleen?
Vahingot ymmärrän jos niistä kantaa vastuunsa, mutta näiltä karkulaisilta pitäsi rikkoa polvilumpiot!!
#28
Scoutissa ykkösen päälle meno on aika jäykkää ja vaatii semmoista päättäväistä tarkkuutta. Laatikon öljyt on vagin omat, oikeat ja tuoreet  :).  Mitään rutinoita ei kuulu missään vaiheessa. Voisiko vaihteensiirto olla säädöiltään jotenkin pielessä? Onko kokemuksia tömmöisestä takeltelusta?
#29
Kaipailisin vähän vinkkejä siitä, miten tuommoinen pikkuremontti noihin "erikois" mallisiin ocu II:siin tehdään.
H1:set taitaa sumareista löytyä, mutta kuinka paljon pitää purkaa, että uudet polttimot saa paikoilleen?
Ã,,kkiä katsoen taitaa veri tulla rystysistä, jos purkamatta alkaa roplaamaan  :D
#30
Jotkut on varmaan tätäkin hommaa itse tehneet, niin ajattelin vähän kysellä uskovahvistusta projektille  8)
Eli TDI Scoutissa on kovin tyypillisesti etukumi rikkoutunut hivenen siitä pienemmän kirustyspannan vierestä ja uutta tarvitaan. Orkis varmaan menee paikoilleen, jos nyt ei hirveesti ole Löbroa kalliimpi.
Meniskö suunnilleen näin:
- Nivelen pääpultti vähän auki
- Kulma ylös
- Rengas pois
- Pultti pois
- Alapallo irti
- Nivel pois navasta, onkohan kuinka saakelin tiukassa tai hankalaa?
- Viveln irti vetoakselista, tässä on varmaan se hankalin paikka, Tarviiko ulosvetäjää?
- Kumi pois
- Putsaus, uudet rasvat niveleen ja osa kumiin, siteeti kiinni, Tarvitaanko siteisiin joku eikoisavain?
- Nivel napaan
- Uusi pultti paikoilleen
- Alapallo paikoilleen
- Pultti kiinni
- Rengas paikoilleen
- Kulma alas
- Pultti momenttiin
Nyt pitäisi saada aikaan päätös, et maksaako vaivaa tehdä itse, kun ei omista mitään varsinaisia erikoistyökaluja. Vai laittaisiko sitten jonkun remonttipajan asialle. Näkemyksiä ja/tai kokemuksia kiitos  :)
#31
Semmoinen pikku pulma on tullut kelien lämmettyä, että joskus tasakaasulla pinellä vaihteella kiihdyttäessä auto nykäisee kerran tai pari. Lisäksi juurikin tuolla nykäisevällä kierroslaueella 1900-2300 rpm rauhallisesti kiihdyttäen turbo viheltää/suhisee oudosti. Kovemmin kiihdyttäessä ei nyi eikä viheltele. Autolla ajettu 95tkm ja huollettu hyvin, kenkää annettu ja turboakin jäähdytelty ajon jälkeen :)
Auto on manuaali ja kylmällä kelillä nykimistä ei ollut ja vihellyskin oli pienempää
Itsellä mielessä EGR...
Voisiko ongelma olla siellä ja olisko sille jotain muuta tehtävissä kuin uuteen vaihtaminen??
#32
Hei,
Mulla olis tommoinen pikku projekti käynnissä ja siitä tulee sitten jossain vaiheessa tarinaa tuonne DIY-osastolle.
Nyt hommaa helpottaisi mukavasti, jos joku jolla kyseinen lisävaruste on jo paikallaan nappaisi kuvan selkänojan pään kiinnikkeistä ja liittäisi sen tänne.
Tarkemmin vielä niistä, jotka tulee niiteillä kiinni autoon. Pääsis vähän suuntailemaan niiden paikkaa, että ei turhaan tee liian iso reikää verhoiluun. ::)
Talkoohengestä jo etukäteen kitellen :)
#33
Tervehdys,

Tuommoinen soitinpäivitys kiinnostaisi tehdä, mutta mitä kaikke siihen tarvitaan? Mahtaako sopia paikalleen bolton?
Onko -08 Octaviassa jotenkin eri kieltä puhuva can-väylä kuin Yetissä? Liittimet? ???
#34
2008 manuaali tdi Scoutti pitää erikoista jurnurnutusta kiihdyttäessä viitosella ja kuutosella noin 2300-2500rpm:n välillä.
Itse en ole kaasua juuri pohjaan sotkenut kierrosten ollessa alle 2000, eli tietoisesti olen yrittänyt kaksoismassahärpäkettä säästellä. Kuitenkin pieni pelko hiipii persuuksiin, että voisiko
kyseinen jurina tulla siitä?  ??? Huollossa eivät mitään erikoista löytäneet, mutta olisko kanssa autoilijoilla parempaa näkemystä? :)
#35
Olisiko olemassa jotain jippoa tai millä tuo suostuisi noita "ämpäreitä" toistamaan kunnolla? Olen kokeillut poltella niitä levyn juureen ja kansioihin, mutta välillä tulee pelkkää CD ERROR  :-[ Toinen vaihtoehto on, et levy lähtee pyörimään ja musiikki soi pätkien  >:(
Nomaali cd toimii ongelmitta ja AUX-sisääntulokin pelittää hienosti, tämä MP3-levyn luku on ainoa kompastuskivi. Onko siis joku juttu, mitä en ole hoksannut? ???
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy