1,9 tdi ( ATD) golfin polttoainesuodattimen vaihto

Aloittaja Sepittäjä, 22.10.19 - klo:06:34

« edellinen - seuraava »

Sepittäjä

Kuinja usein tuo polttoainesuodatin kannattaa vaihtaa uuteen vai riittääkö veden pois laskeminen pitkällekin ilman suodattimen vaihtoa ? Mitään oireita ei ole. Ajokilometrejä tulee kohtuullisen vähän.
Jos päädyn vaihtamaan, niin mistä hankin hyvän suodattimen ? Käykö tarvike vai pitääkö olla originaali (merkki ) ? Mitä vaihdossa on huomioitava,että välttää töppäykset ja saa moottorin käyntiin vaihdon jälkeenkin ? Kiitos taas tietäjille jo etukäteen ?
Ja samalla kysymys toisestakin suodattimesta. Mitä mieltä olette raitisilmasuodattimen tarpeellisuudesta Suomen talvessa ?????? Olisko paremoi ottaa pois kokonaan, niin ilma kulkis herkemmin ???

Jultsu

Raitisilmasuodin on ehdottoman tarpeellinen, sillä nastarenkaiden tiestä irti raiskaama kiviaines pölyyntyy ja kertyy muuten keuhkoihin sekä lasien sisäpintoihin.

Suodin joka toinen vuosi vaihtoon, metreistä riippumatta. Esitäytä suuttimien puhdistusaineella.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Geoman

Vaihda polttoainesuodatin 60 tkm tai 2 vuotta tai ueseammin. Dieselöljyssä viihtyy erilaiset pöpöt ja kesälaadun parafiini on haitallinen jos sitä jää talveksi tankkiin. Osta laadukas suodatin VW, Mann, Knecht jne. Ã,,lä säästä väärässä paikassa. Polttoainejärjestelman ilmaus on hyvä osata, en ole varma osaako polttoainejärjestelmä tehda sitä. Vaikka osaisi niin korkeapainepumpun käyttö kuivana ei ole suositeltavaa.

Moottorin ilmansuodattimen vaihto kuten edellä. Jos epäilet ilmansuodattimen kuntoa niin vaihda se, mutta älä jätä pois. Talvella ilmansuodatin estää myös kosteuden ja lumipölyn sekä hiekkapölyn kulkeutumisen moottoriin.

Mielipiteitä on tietysti monia, mutta on turha kokeilla kuinka kauan kestää huoltamatta.

Jultsu osasi sanoa asian lyhyemmin.

tuomas_eronen


Samanlaiseen ATD:hen olen vaihdellut kaikki suodattimet 30tkm välein, tosin sen verran keskimäärin tulee vuodessa kilsoja. Jos kilsoja tulee vähemmän, niin ehkä raikkarin vaihtaisin joka vuosi öljynvaihdon yhteydessä (syksyllä).

Polttoainesuodatin täyteen suuttimienputsausainetta tai puhdasta diisseliä. Itse olen kaatanut purkillisen forten keltakorkkia ja loput diisseliä. Sit auto hetkeksi käyntiin ja antaa aineen mennä suuttimille saakka, sen jälkeen sammuttaa auton ja antaa vaikuttaa useamman tunnin jos mahdollista.

Kamat olen ostanut motonetistä tai viime vuosina autodocista ja suosinut niitä tunnettuja (parempia?) tarvikemerkkejä, kuten bocsh, mahle yms.

Tolla systeemillä meni edellinen diisseli 400tkm ilman murheita ja nykyisessäkin yli 300tkm taulussa.

Juzu84

Mä oon rouvan ATD:stä tyhjänny veden erottimen joka huollossa eli desi-pari tavaraa filtterin pohjassa olevasta "hanasta" laskenu pihalle. 60 tkm välein vaihto ja jotain 20 kertaa ku käyttää virtoja päällä niin ilmaantuu sillä ja auto käyntiin.
Golf -12 TSI, Jetta TDI -11
VCDS apua tarjolla Ylivieskasta muutaman kymmenen kilometrin säteellä. Kalustona HEX-NET-PRO unlimited ja koodaukset OBD11. Muihin merkkeihin pääsy hoituu myös aina ajantasalla olevalla Icarsoft CR MAXilla. Yhteyttä voi ottaa privalla.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy